Uitgerekend in augustus (2e helft, met tabel)

24-12-2017 20:08 270 berichten
Happy new topic voor de dames die in augustus zijn uitgerekend.


:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
rosepudding 34 Eerste 14 augustus :heart:
Bieno 31 Tweede 15 augustus :heart:
Anys 28 Tweede 17 augustus :heart:
Victoria_87 30 Eerste 18 augustus :heart: PCOS
Rozen1234Eerste20 augustus :heart:
Rose-87 30 Tweede 21 Augustus :heart:
Diadora 24 Eerste 21 augustus :heart:
MamaM1987 30 Tweede 22 augustus :heart: PCOS
evelineh83 34 Derde 24 augustus :heart:
Duufje 40 Tweede* 24 augustus :heart: 3e ICSI geslaagd!
kCalypso 24 Eerste 25 augustus :heart:
Nieuwsaagje 32 Tweede 26 augustus :heart:
SongofKatara 29 Tweede 27 augustus
Leonier 26 Eerste 27 augustus :heart:
nadinexxx 32 Tweede 28 augustus :heart:
alfagirl 35 Tweede 28 augustus :heart:
zonnestraaltje87 30 Tweede 28 augustus
Jootje29 30 Eerste 28 augustus :heart: BAM
Tinkertje 30 Eerste 29 augustus :heart: :heart: Een tweeling!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:53
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
81.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik kom voorzichtig even om het hoekje kijken.
Meld me waarschijnlijk later weer (na de eerste echo). Ik ben 24 augustus uitgerekend en dus nu 5,5 wk zwanger.

Het is ons tweede kindje, ons eerste kindje is ruim een jaar geleden tijdens de bevalling overleden. Het is dus een beladen zwangerschap, die ook niet natuurlijk is ontstaan (ik ben zwanger geworden in de 3de ICSI poging). Vandaar dat ik nog even erg voorzichtig ben. Ik geloof het pas als ik een hartje heb zien kloppen.
Alle reacties Link kopieren
@songofkatara, ben er al heel lang mee bezig in mn hoofd. Zo’n beslissing om het alleen te doen maak je niet zomaar, tenminste ik niet. Uiteindelijk ben ik met de 2de iui zwanger geworden, vrij snel dus!
Alle reacties Link kopieren
Duufje, welkom!

Wat vreselijk zeg! Was jullie kindje ziek of kwam het geheel onverwacht?

Snap dat je voorzichtig bent! Wanneer is je eerste echo?
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig zeg. Eerst al moeilijk zwanger worden begrijp ik en dan dat. Kan me voorstellen dat je nf even niet voluit blij kan zijn
Alle reacties Link kopieren
Wauw. Het wordt al lekker druk hier. Iedereen gefeliciteerd! 28 augustus is inderdaad een populaire datum :-D

Wat leuk ook 2 bam meiden. En Duufje wat heftig. Snap dat je heel voorzichtig bent. Hoop dat alles deze keer goed mag gaan.

Hier leuke kerst gehad. Het verteld aan ouders en schoonfamilie. Hier ook veel minder enthousiasme dan bij de eerste. Beetje jammer. Het was wel een grote verrassing voor iedereen. Gaan (of zouden) komende zomer trouwen. Iedereen dacht dat we daarna voor een tweede zouden gaan. Weten nu nog niet of het feest wel doorgaat, op de geplande datum zou ik dan 36 weken zwanger zijn..

Hoe gaat het met ieders kwaaltjes? Hier pijnlijke tepels en was afgelopen weekeinde erg misselijk. Als ik nu gewoon wat blijf eten gaat het goed. Leek mij wel erg vroeg voor misselijkheid. Maar het zal wel goed zijn.

Fijne avond nog
Alle reacties Link kopieren
Duufje ik snap dat je heel voorzichtig bent. Hopelijk heb je snel een goede echo.

Voor ons is het ons eerste kind, dus de ouders waren heel enthousiast. Ze hadden het ook niet verwacht.
Jammer dat ze minder enthousiast zijn bij een tweede of derde.

Kwaaltjes genoeg hier, al vanaf mijn positieve test. Heel gevoelige borsten, rugpijn, opgeblazen buik (lijk zo al goed zwanger) dankzij darmen die vol lucht zitten, duizelig,... Misselijkheid heb ik gelukkig niet. Ik moet wel regelmatig kunnen eten. Ik heb dat er natuurlijk allemaal voor over ;) .
Alle reacties Link kopieren
Songofkatara schreef:
27-12-2017 14:48


Rosepudding, ik wil jou er ook wel bij zetten hoor! Hoe is het gegaan bij het kerstdiner? Had je familie al vermoedens?
Graag, dankjewel!
Leeftijd 34, 1e kindje, ongeveer 15 augustus uitgerekend, 12 januari 1e echo.

De familie heeft nog niets in de gaten maar we aten niets wat ik niet mocht en alcohol neem ik sinds de operatie al niet meer dus in dat opzicht ook niets opvallends.
Alle reacties Link kopieren
Heej meiden, leuk om te zien dat de tabel lekker volstroomd. 28 aug is een populaire datum...

Heeft iedereen leuke dagen gehad? En degene die het niet verteld hebben dit goed vol kunnen houden?
Ik herken het wel dat het enthousiasme bij een tweede wat minder is. Voor mij is het tot nu toe net zo bijzonder....

@alfagirl snap dat je er tegenop ziet met je bekken. Is er iets wat je er nu al (uit voorzorg) aan kan doen?
@evelineh83 ook jij last gehad van je bekken. Ik ben daar altijd bang voor dat ik daar ook last van krijg.

@innerpeace wat heftig moet dat zijn met die miskramen. Dan is alles extra spannend. En samen met jootje bam moeders. Wat bijzonder!

@rosepudding wat zijn precies de risico’s nav je operatie?

@duufje wat een heftige tijd moet dat geweest zijn voor jullie!

@zonnestraaltje hadden jullie al veel geregeld voor de bruiloft?

Wij zijn een paar dagen op vakantie nu, en lig nu klaarwakker in bed maar ben me toch moe. Herkenbaar van de eerste zwangerschap. Gelukkig gaat dat ook wel weer over.
Alle reacties Link kopieren
Nadinexxx schreef:
28-12-2017 05:07

@rosepudding wat zijn precies de risico’s nav je operatie
Vooral het eerste jaar val je zo ontzettend snel af dat je lijf daar zijn handen al vol aan heeft en dan kan het lastig zijn om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen.
Daarom zien ze het liefst dat je al even stabiel bent voor je zwanger word.

Dat weegt natuurlijk niet op tegen de extra risico's die er zijn als je obesitas hebt maar daarom ben ik onder controle bij het ziekenhuis en word mijn bloed vaker gecontroleerd.
Alle reacties Link kopieren
Bericht verwijderd
anoniem_361153 wijzigde dit bericht op 30-12-2017 22:38
93.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Duufje, poeh wat heftig zeg. Dat is toch je grootste angst tijdens een zwangerschap. Begrijpelijk als je het lastig vind om er over te praten dus als je niet wil antwoorden alle begrip maar zelfde vraag als ik al voorbij zag komen, weten jullie waarom? Was het kindje ziek?
Heftig, pfff. Hopelijk nu een zorgeloze zwangerschap en een mooie bevalling.

Zonnestraaltje87, hier ook continu moeten blijven eten. Eten komt me mn neus al uit haha. Heb 0,0 eetlust maar als ik niet blijf eten word ik misselijk. Zo is het aardig onder controle te houden. Verder heel moe. Ik lig elke avond al heel vroeg knock out op de bank. Als onze dochter naar bed gaat kiep ik ook om. Heel gezellig dus voor mijn man haha.

Jdm90, Gezellig! Ik vind zo'n fbgroep wel leuk. Bij mijn vorige zwangerschap ook een heel leuk clubje aan overgehouden. Maar ik wil wel even weten of er meer animo voor is. Bij genoeg enthousiasme zal ik je zeker een mailtje sturen!
Alle reacties Link kopieren
Rose-87, ik zag op diverse forums dat er animo is voor een Facebookgroep. Is toch wat makkelijker omdat je via t forum geen meldingen krijgt.
Ik verwacht dus wel wat aanmeldingen maar ik zal je op de hoogte houden!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij wordt de misselijkheid ook steeds erger..moet er nog even een weg in vinden zeg maar. Heb ook totaal geen eetlust, wat eten jullie om de misselijkheid te stillen?

Ik ben ook enorm moe! Maar slaap dus ook slecht omdat ik snachts misselijk wakker wordt, vervolgens dus een tijdje wakker ben en dan wel weer in slaap valt. Maar ik wordt weer moe wakker..iemand een tip om uit dit cirkel te komen?

Is mijn eerste zwangerschap dus is allemaal nieuw voor me😇
Alle reacties Link kopieren
Songofkatara, fijn als je me wil toevoegen;

Bieno, 31, voor nu staat de uitgerekende datum op 15-8.

Staat er nog meer in de tabel? Kan hem niet helemaal zien namelijk op mijn telefoon.

Heftig Duufje, en wat een spannende tijd dan weer!

Hier was iedereen wel heel enthousiast toen we het vertelden, maar vooral ook omdat ik hiervoor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad heb denk ik, dat ze het zelf ook enorm spannend vinden/vonden allemaal.
Morgen weer een echo in het ziekenhuis, hopelijk zien we dan een hartje! Al ben ik de afgelopen dagen met vlagen echt wel misselijk dus volgens mij zit het wel goed..
Bieno, erin gezet hoor! Verder staat er nog datum echo en bijzonderheden. Bij jou heb ik iig even de echo van morgen ingevuld :) Spannend he. Hoewel de zwangerschapssymptonen wel wat gerust stellen he. Fijn dat iedereen zo enthousiast was!

Facebook is heel leuk. Heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook een hele leuke groep aan overgehouden maar ik vind het nu eigenlijk nog veelste vroeg daarvoor. Zullen we eerst hier nog een tijdje schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die misselijkheid zo vervelend. En ik heb zo'n honger telkens, ik lijk wel een monster. Gisteren had ik een afspraak bij de verloskundige om de mogelijkheden van prenataal onderzoek te bespreken (NIPT, combinatietest). En ook even kort mijn misselijkheid besproken. Ze had me aangeraden via mijn huisarts een recept voor Emesafene te halen. Dat zou de misselijkheid onderdrukken. Vanmorgen gebeld en recept is naar mijn apotheek gestuurd. Zijn er dames bekend met Emesafene van een vorige zwangerschap?
Misselijkheid valt bij mij nog heel erg mee maar ik zit ook pas op 5 en halve week. Dit kan (helaas) zomaar over een week anders zijn!

Wat bij mijn vorige zwangerschap hielp was regelmatig eten. En ik dronk ook wel eens cola 's ochtends omdat ik van het koolzuur moest boeren en dat klaarde mijn maag oid. Klinkt een beetje vies maar boeren hielp bij mij heel erg. Soms klopte ik op mijn borst en of buik en dan kwam er zo wat lucht vrij uit mijn maag en dat hielp echt bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag mee praten.
Kan iemand mij aan de tabel toevoegen ?

Ik ben uitgerekend op 22 augustus. Zwanger van 2de kindje en ook zwanger na PCOS.

Gister door omstandigheden de eerste echo gehad, en die zag er goed uit!! Precies volgens schema van 6 weken en al een kloppend hartje. Nog wel langzaam maar dit is normaal zei de vk en word nog sneller.

Afspraak bij de gynaecoloog voor de echo op 4 januari
Alle reacties Link kopieren
Bieno, succes vandaag met de echo! Hoop dat je een mooi kloppend hartje te zien krijgt :heart:
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik zie dat Victoria ook vandaag een echo heeft! Ook voor jou succes en hoop op mooi nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Ook dit keer gaat het weer fout. Hcg is gedaald dus wacht nu of het vanzelf komt anders volgende week opwekken. Mijn vierde miskraam. Het lijkt wel of ik in een slechte film zit. Als dit achter de rug is gaan ze mij binnenste buiten keren.

Ik wil iedereen veel succes wensen met de zwangerschap!

Wil iemand mij uit de tabel halen?
Alle reacties Link kopieren
Innerpeace, wat vervelend, veel sterkte!

Songofkatara, boeren helpt bij mij inderdaad ook! Ik heb gelukkig nog niet hoeven overgeven, het blijft bij misselijkheid met vlagen.

Bedankt voor de succes wensen, toch wel weer spannend die echo, ook al was ze vorige week vol vertrouwen dat het goed zat.
Alle reacties Link kopieren
Rose-87 schreef:
28-12-2017 11:26
@Duufje, poeh wat heftig zeg. Dat is toch je grootste angst tijdens een zwangerschap. Begrijpelijk als je het lastig vind om er over te praten dus als je niet wil antwoorden alle begrip maar zelfde vraag als ik al voorbij zag komen, weten jullie waarom? Was het kindje ziek?
Heftig, pfff. Hopelijk nu een zorgeloze zwangerschap en een mooie bevalling.
Haar overlijden was onverwacht. De bevalling was zwaar en lang en ze heeft veel ontlasting binnen gekregen aan het einde van de bevalling. Bovendien werkte mijn placenta aan het einde van de zwangerschap niet meer 100% waardoor ze wat aan de lichte kant was en niet veel reserves had. Die combinatie werd haar fataal.
Deze zwangerschap zal daarom zeker niet zorgeloos zijn. Ik ben pas gerust als ik een gezond levend kindje in mijn armen heb. Bevallen hoef ik niet meer, niet zelf in elk geval. Dit kindje zal ergens tussen de 36 en 38 weken gehaald worden via een keizersnee.
En ik sta onder strenge controle. Veel echo's dus. Ik heb vanwege mijn eigen medische achtergrond sowieso een risicovolle zwangerschap, dus ik werd vorige keer ook goed in de gaten gehouden.

Als reactie op de rest: ik ben gelukkig vrij goed in zwanger zijn ;-). Ben mijn vorige zwangerschap fysiek probleemloos doorgekomen, was superfit tot en met de laatste dag. De eerste weken wel veel misselijk en moe geweest. Bij mij hielp regelmatig eten het best tegen de misselijkheid. Als ik maar voldoende at was het prima te doen. Dat is nu weer het geval. Af en toe een beetje lege-maag-misselijkheid, maar zodra ik wat eet is het over.
Ik moet ook veel eten, ben de vorige zwangerschap alleen maar afgevallen. Was de dag voor de bevalling weer terug op mijn originele gewicht. Ben nu 6 weken zwanger en ook alweer 1,5 kg kwijt. Dus ik moet er weer hard tegenaan eten. Nou ja, dat is een luxe probleem. Normaal moet ik juist behoorlijk letten op wat ik eet om slank te blijven. Ik merk dat ik behoorlijk moe ben 's avonds en ik slaap niet zo goed, maar dat is eigenlijk mijn enige 'klacht' nu. Dus voorlopig niets te zeuren. Maar we zijn pas net onderweg natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
innerpeace schreef:
29-12-2017 08:21
Ook dit keer gaat het weer fout. Hcg is gedaald dus wacht nu of het vanzelf komt anders volgende week opwekken. Mijn vierde miskraam. Het lijkt wel of ik in een slechte film zit. Als dit achter de rug is gaan ze mij binnenste buiten keren.

Ik wil iedereen veel succes wensen met de zwangerschap!

Wil iemand mij uit de tabel halen?
Ohh neee innerpeace :cry:
Wat is dit super kut zeg!! Hoe ben je er achter gekomen dat je hcg gedaald is?
Heel veel sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
We hebben een mooi kloppend hartje gezien! :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven