Uitgerekend in het voorjaar van 2019!!

17-07-2018 11:52 601 berichten
Wij zijn uitgerekend in het voorjaar van 2019! :sun:

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend Afspraken Bijzonderheden
Syrinxx 35/38 2e 8 maart - Bevallen van een zoon💙
Edsheeran 27/27 1e eind maart :heart:
SRS 25/28 1e 25 maart - Bevallen van een dochter :cheer2:
Maris86 32 1e 28 maart 20-wkn echo: 12/11 :heart: Alleenstaand
lloke 32/30 2e 30 maart :heart: NIPT test = goed
Lillyn 25/28 1e 31 maart 20-wkn echo: 01/11 :heart: Dochter :cheer2:
Suze27 30/33 2e 2 april 20-wkn echo: 12/11 :heart: Dochter :cheer2:
Sfietje 29/33 2e 2 april - Bevallen van een dochter :cheer2:

Pinguin00 :hug: Mamavaneenboefje :hug: Miesje1993 :hug: Saqua :hug:

Cookie, Is_a_bella, Pandi, Maikex, Smolla en Blackrose1986: Wegens lange afwezigheid zijn jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd welkom om weer mee te komen schrijven! We hopen dat alles goed gaat en dat jullie over een paar maanden een mooi :duckie: -tje uitbroeden :heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:20
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
62.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
He Miesje, wat een rotbericht. Veel sterkte de komende tijd :redrose:
Ik slik nu medicatie tegen de misselijkheid (met name op werkdagen) en dat lijkt wel iets te werken. Omdat ik niet altijd red om vroeg te starten heb ik mijn manager gister ingelicht. Hij reageerde erg aardig en enthousiast. Ik vond het spannend, want werk er net een half jaar. Maar goed.
Vandaag weer een dag waarbij m'n eten erg hoog zit, bah.
Mijn dochter is 2 geworden en ze heeft al direct een paar flinke driftbuien achter de rug. Gezellig :biggrin:
Ik vind het alweer lang duren tot de volgende echo. Het liefst zou ik elke week ff spieken.

Hoe is het met jullie?
Mamavaneenboefje en Miesje, allebei een hele dikke knuffel. Wat rot en k*'t ook allemaal. Veel sterkte de komende tijd.
Sterkte Miesje
Wat rot, Miesje. Veel sterkte de komende tijd en doe waar jij je prettig bij voelt.
Ik heb eens een miskraam opgewekt met pil en daarbij had ik lichte weeën, maar niet noemenswaardig heftig. Ik wilde er zo snel mogelijk vanaf zijn en niet langer met een dood vruchtje rondlopen, maar dit is voor eenieder anders.
Nogmaals, ontzettend veel sterkte! :hug:
Suze27 schreef:
29-08-2018 19:33
Ik vind het alweer lang duren tot de volgende echo. Het liefst zou ik elke week ff spieken.
Dit herken ik inderdaad!
Het heeft me nu wel weer lang genoeg geduurd, maar moet helaas nog 8 dagen wachten. Wat gaan wij toch doen na de termijnecho? :facepalm:

Het gaat verder eigenlijk heel goed. Ik heb gehoord dat de misselijkheid in deze week een piek moet bereiken, maar ik heb er bijna geen last van.
Ik voel me wel misselijk, maar daar ben ik ondertussen gewend aan geraakt. Heb echter geen last van overgeven, niet kunnen eten o.i.d.
Ik eet wel echt heel weinig, maar dat is meer uit een vol gevoel. Ik hoop dat dat snel gaat veranderen.
Vanavond gaan we uit eten met een bevriend stel, ik denk dat ik met het voorgerecht al klaar ben ;-D

Ik slik nu Mama Compleet, dus ik hoop maar dat die vitamines genoeg zijn voor mijn kindje. In het tweede trimester eet ik hopelijk zoveel dat mijn man er bijna failliet van gaat.
Dames, ik mag uit de tabel. Hartje klopt niet, kindje is gestopt met groeien na 7 weken. Na de vakantie naar de gynaecoloog voor verdere stappen.

Ik wens jullie voorspoedige zwangerschappen toe.
Saqua schreef:
31-08-2018 10:42
Dames, ik mag uit de tabel. Hartje klopt niet, kindje is gestopt met groeien na 7 weken. Na de vakantie naar de gynaecoloog voor verdere stappen.

Jeetje Saqua, wat een rotbericht! Pff.. veel sterkte met het verwerken :hug:
Wij hebben dinsdag een 2e echo gehad. Een mooi springerig garnaaltje gezien.
Morgen tikken we af op 10 weken.
Gisterenavond voor de 1e keer echt moeten overgeven, na al weken van misselijkheid. Phoeh niet zo fijn.
Maandag terug aan het werk na 3 weken vakantie, vraag me af of ik het red zonder middagdutje!

Volgende echo en nipt staan gepland voor eind september. Daarna zouden we het bekend willen maken. Tenzij ik mij echt slecht voel op het werk, dan kan ik het daar al iets eerder zeggen dan tegen de familie zodat het geweten is waarom ik vaak naar de wc ga.

We zijn er ook over aan het nadenken om het geslacht niet te weten tot de geboorte zelf. Zal een hele opgave zijn voor mij, want ik weet altijd graag alles :biggrin:
Heel veel sterkte Saqua!
Saqua schreef:
31-08-2018 10:42

Oh wat ontzettend rot Saqua :sigh: heel erg naar bericht, heel veel sterkte
Ik ben nu 13 weken en 1 dag. Nog steeds misselijkheid ik ben daar echt klaar mee, :purple: hopelijk zwakt het snel af! Ik mag woensdag weer naar de VK toe, hartje luisteren oa. Ik ben erg benieuwd. Mijn zoontje van 2,5 gaat dan mee. Kijken of hij er wat van meekrijgt. :proud:
syrinxx schreef:
01-09-2018 20:27
Ik ben nu 13 weken en 1 dag. Nog steeds misselijkheid ik ben daar echt klaar mee, :purple: hopelijk zwakt het snel af! Ik mag woensdag weer naar de VK toe, hartje luisteren oa. Ik ben erg benieuwd. Mijn zoontje van 2,5 gaat dan mee. Kijken of hij er wat van meekrijgt. :proud:
Jammer is dat dan he.. dat het na 12 weken (wat iedereen zegt) niet afneemt. Had je er tijdens je vorige zwangerschap ook last van? Bij mij werd het toen rond 16 weken beter. Ik ben nu 10 weken en tel de weken af!
Fijn dat je woensdag weer even mag luisteren! Altijd fijn!
Ja zo balen he Suze. 16 weken is ook zo lang pfff. Succes! Hoe doe (red) jij het om de dg door te komen?
Bij mij duurde het vorige keer 14 weken maar lijkt nu nog echt niet af te zwakken:(
syrinxx schreef:
02-09-2018 16:54
Ja zo balen he Suze. 16 weken is ook zo lang pfff. Succes! Hoe doe (red) jij het om de dg door te komen?
Bij mij duurde het vorige keer 14 weken maar lijkt nu nog echt niet af te zwakken:(
S ochtends eerst kotsen, dan ontbijten. Standaard :mrgreen: als ik niet voor het ontbijt moet overgeven, komt het ergens anders op de dag. Niet relaxed.
En dan echt proberen regelmatig te eten. Elke 1.5 a 2 uur. Op werkdagen verstand op 0 en de dag door zien te komen. Ik kan me niet concentreren, ben alleen maar bezig met zo min mogelijk kokhalzen. Ik vind het slopend.
Vandaag had ik een goede dag, waardoor ik vrees voor morgen. Blehhhhhh :whip:
Ik heb emefasene gekregen tegen misselijkheid maar doet niet veel helaas.
Hoe gaat het bij jou?
Als iemand nog tips heeft...
Suze27 schreef:
02-09-2018 21:24
S ochtends eerst kotsen, dan ontbijten. Standaard :mrgreen: als ik niet voor het ontbijt moet overgeven, komt het ergens anders op de dag. Niet relaxed.
En dan echt proberen regelmatig te eten. Elke 1.5 a 2 uur. Op werkdagen verstand op 0 en de dag door zien te komen. Ik kan me niet concentreren, ben alleen maar bezig met zo min mogelijk kokhalzen. Ik vind het slopend.
Vandaag had ik een goede dag, waardoor ik vrees voor morgen. Blehhhhhh :whip:
Ik heb emefasene gekregen tegen misselijkheid maar doet niet veel helaas.
Hoe gaat het bij jou?
Als iemand nog tips heeft...
alsof ik het zelf heb getypt! heel herkenbaar. :rolling:
emefasene helpt bij mij ook niet.
het enige wat een beetje helpt is dus heel regelmatig eten.. maar vaak ben ik na het eten ook nog misselijk, bah.
op het werk is het echt doorploeteren idd.
ik hoop voor je dat je morgen ook weer een goede dag hebt suze!
Hier ook erg misselijk. Bij mij helpt rust. Te veel doen zorgt voor non stop overgeven dus dat probeer ik niet te doen.
Ijskoud eten en drinken gaat bij mij het beste. Zorgt voor iets minder misselijkheid.
Sfietje89 schreef:
04-09-2018 12:20
Hier ook erg misselijk. Bij mij helpt rust. Te veel doen zorgt voor non stop overgeven dus dat probeer ik niet te doen.
Ijskoud eten en drinken gaat bij mij het beste. Zorgt voor iets minder misselijkheid.
Ik vroeg me al af hoe het met jou ging Sfietje. Lukt het wel om thuis te blijven, of ben je tussendoor nog opgenomen geweest?
Ik merk dat mij de onzekerheid weer wat gaat toeslaan, dat komt ook door veel lezen op het forum. Ik lees mee met het uitgerekend in april topic en daar gaat het zo vaak mis, hier ook alweer een paar verdrietige berichten. Ik ga meteen twijfelen of bij mij alles wel goed zit. We hebben veel mensen op de hoogte gebracht (ook omdat ik zo ziek ben) en ik zie allemaal doemscenario's voor me dat ik straks iedereen moet gaan vertellen dat het mis is gegaan, terwijl er 0 aanleiding voor is. De vorige zwangerschap ben ik zo onzeker geweest, en ik was hier aardig goed op weg (ook door afleiding door dochter), maar ik merk dat het alweer in mijn hoofd gaat zitten, blegh! Maandagavond weer een echo, aftellen maar weer... en duimen.
Wanneer hebben jullie de termijnecho? Dan pas ik de tabel aan!
Het lukt gelukkig nog om thuis te blijven. Wel een keer weer bijna opgenomen, maar kon de dag erna gelukkig meer binnen houden en er zelf weer uit komen. Ben nu ongeveer 3 kilo afgevallen, maar vorige keer met deze termijn bijna een kilo meer, dus ik hoop iets minder af te takelen. Ik merk wel dat doordat ik nu eerder rust genomen heb en minder mijn grenzen overgegaan ben het nu ietsje beter gaat als de vorige keer. Maar het blijft erg pittig.
We zitten nu ook op onze piek he, qua hcg, hopelijk wordt het over een paar weken wat minder.

Hier trouwens gisteren weer een echo gehad, en de kleine was goed gegroeid :heart:
Sfietje89 schreef:
04-09-2018 14:37
Het lukt gelukkig nog om thuis te blijven. Wel een keer weer bijna opgenomen, maar kon de dag erna gelukkig meer binnen houden en er zelf weer uit komen. Ben nu ongeveer 3 kilo afgevallen, maar vorige keer met deze termijn bijna een kilo meer, dus ik hoop iets minder af te takelen. Ik merk wel dat doordat ik nu eerder rust genomen heb en minder mijn grenzen overgegaan ben het nu ietsje beter gaat als de vorige keer. Maar het blijft erg pittig.
We zitten nu ook op onze piek he, qua hcg, hopelijk wordt het over een paar weken wat minder.

Hier trouwens gisteren weer een echo gehad, en de kleine was goed gegroeid :heart:
Het scheelt dan misschien toch dat je de ervaring van de vorige keer hebt. En daardoor beter je grenzen kan aangeven.

Fijn dat de kleine goed groeit :)

Ja laten we hopen dat het binnenkort wat beter zal worden!
Ik heb donderdag mijn termijnecho, dan ben ik 11 weken. Vind het superspannend, ook omdat ik in mijn omgeving een aantal keer heb gehoord dat het met 9-10 weken nog mis ging..
Op wat vermoeidheid na, voel ik me gelukkig prima.
Herkenbaar Suze, hier soms ook onzeker. Gelukkig gisteren echo gehad, dat geeft vertrouwen. En probeer te blijven denken dat ik er geen invloed op heb, dat helpt.

Ik heb 17 september de termijnecho.

Spannend Maris, hopelijk alles goed! Fijn dat je je goed voelt :)
Spannend al die (termijn)echo's!! Ik duim voor jullie meiden.
Ik had vandaag weer een controle afspraak. Hartje geluisterd. Was even lastig om te vinden, dat was echt wel even eng. Maar het hartje was te horen en daarna weer weg. Kleintje was erg beweeglijk. Nu over 6 wk weer controle.
Zal tegen die tijd ook mn 20 wk echo hebben in het ziekenhuis dus de komende tijd even geen afspraken.
Vorige keer voelde ik baby met 17 wk, ben benieuwd wanneer dat nu zal zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven