Uitgerekend in het voorjaar van 2019!!

17-07-2018 11:52 601 berichten
Wij zijn uitgerekend in het voorjaar van 2019! :sun:

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend Afspraken Bijzonderheden
Syrinxx 35/38 2e 8 maart - Bevallen van een zoon💙
Edsheeran 27/27 1e eind maart :heart:
SRS 25/28 1e 25 maart - Bevallen van een dochter :cheer2:
Maris86 32 1e 28 maart 20-wkn echo: 12/11 :heart: Alleenstaand
lloke 32/30 2e 30 maart :heart: NIPT test = goed
Lillyn 25/28 1e 31 maart 20-wkn echo: 01/11 :heart: Dochter :cheer2:
Suze27 30/33 2e 2 april 20-wkn echo: 12/11 :heart: Dochter :cheer2:
Sfietje 29/33 2e 2 april - Bevallen van een dochter :cheer2:

Pinguin00 :hug: Mamavaneenboefje :hug: Miesje1993 :hug: Saqua :hug:

Cookie, Is_a_bella, Pandi, Maikex, Smolla en Blackrose1986: Wegens lange afwezigheid zijn jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd welkom om weer mee te komen schrijven! We hopen dat alles goed gaat en dat jullie over een paar maanden een mooi :duckie: -tje uitbroeden :heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:20
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
62.73% gewijzigd
Suze27 schreef:
07-01-2019 20:11
He-he, dat vond ik ook altijd. Totdat ik mijn baby erin zag :mrgreen:
Ja he, I :heart: Jollein!!
Ojee.. Dus het kan zomaar zijn dat de mijne ook als teddybeer door het leven gaat?
Alle reacties Link kopieren
maris86 schreef:
07-01-2019 20:26
Ojee.. Dus het kan zomaar zijn dat de mijne ook als teddybeer door het leven gaat?
Ja pas maar op... je moederhart doet gekke dingen met je :P
maris86 schreef:
07-01-2019 20:07
Zo'n berenpakje vind ik echt vreselijk :facepalm: Maar een voetenzak vind ik wel een heel goed idee! Die Jolleine is echt heel leuk!
haha ja vind ik ook tenminste sómmige dan. Onze is niet echt een 🐻 vind ik. :-$ omdat het van onderen een zak is.
Maar idd alles wordt leuk met je eigen kindje erin... ;)

@Suze ja als je medisch wordt, moet je bevallen in het ziekenhuis.
syrinxx schreef:
07-01-2019 19:10
Pers. update: kom net bij de gynaecoloog vandaan, is goed gegaan. Bij de baby lijken geen complicaties, loopt ongeveer één week voor op groei. Vruchtwater is nog veel maar iets gezakt sinds vorige keer.
Blijf nu wel medisch ivm breken vd vliezen en gevaar dat baby niet kan indalen door vele vruchtwater.
Ik loop sowieso niet door tot 41,42 weken zei gynaecoloog 🤘🏻
Leuke foto;s meegekregen van de echo, ook 3d echo. :heart:
Fijn dat het goed is met de baby! En ook fijn dat je niet tot 41 weken hoeft door te lopen :)
Sfietje89 schreef:
10-01-2019 15:09
Fijn dat het goed is met de baby! En ook fijn dat je niet tot 41 weken hoeft door te lopen :)
Hoe is het met jou?
Het gaat wel, overgeven en misselijkheid blijven hetzelfde. Ik merk dat zo lang weinig binnen krijgen, steeds meer zijn tol gaat eisen. Het wordt steeds zwaarder, en bijv douchen en haren wassen is echt een uitdaging, val steeds bijna flauw. Vrees dat het niet lang gaat duren voor ik niet meer zelf die dingen kan doen.
Ik ben blij dat we steeds dichterbij het voorjaar komen, maar vind het nog wel lang duren zo.. gelukkig gaat het weer over, zal zo blij zijn weer lekker te kunnen eten :)
Ben ook wel steeds meer bezig met dat de baby straks komt en de kraamweek enzo. Kijk er echt naar uit :heart:

As maandag weer controles bij de gyn en ook een groeiecho. Hoop dat de kleine gewoon goed gegroeid is, ondanks dat ik niet aan kom.

Hoe gaat het met jou? Is het werken nog vol te houden? Werk je tot 34 of 36 weken?
En hoe gaat het met de rest?
Sfietje89 schreef:
10-01-2019 19:27
Het gaat wel, overgeven en misselijkheid blijven hetzelfde. ....
Ben ook wel steeds meer bezig met dat de baby straks komt en de kraamweek enzo. Kijk er echt naar uit :heart:
Jeminee Sofie, ik benijd je niet hoor, wat een helse zwangerschap heb jij als ik dat zo lees. Ik bewonder je instelling en dat je uitkijkt naar alles weer kunnen eten, dat snap ik!
Wat je schrijft over dat uitkijken naar baby en kraamweek heb ik ook, helemaal sinds ik thuis zit en meer 'tijd' heb om erover na te denken. Met name ook 's nachts ... :roll:
Dank je wel :)
Ja je moet iets, als je de hele dag tijd hebt om na te denken he ;-)
Slaap je zo slecht? Bah, dan duren de dagen helemaal lang he. Hoe gaat het verder met jou? Zijn je bekkenklachten nog een beetje onder controle?
Hoi dames,

Even een update van mijn kant.. Ik zit er sinds gister een beetje doorheen.

3 weken geleden vond de vk dat mijn kindje wel erg hard groeide en vond dat ik een suikertest moest doen (3x prikken). Bleek niets aan de hand. Afgelopen vrijdag voelde ik mijn kindje heel weinig bewegen de hele ochtend en middag (en ik heb een behoorlijk beweeglijk kindje), dus de vk gebeld of ik extra op controle mocht komen. Op haar geduw reageerde ze ook niet, dus ik werd meteen doorverwezen voor een CTG-scan (hartfilmpje). Zodra die apparaten aan mijn buik gingen, werd ze weer lekker druk. Scan was goed, daarna kort een echo gehad waarbij ze globaal naar mijn kindje en het vruchtwater keek, leek ook goed. Voor de zekerheid wilden ze nog een CTG, dus ik moest zondag weer terug. De CTG was wederom goed en nu kreeg ik een uitgebreidere echo, waarbij ze alles op gingen meten. “Ik kan de waardes nu niet invullen, maar alles is goed hoor, dat zie ik zo ook wel”, was wat de gynaecoloog tegen me zei. Gerustgesteld en blij dat we onze mooie meid weer hadden gezien gingen we naar huis.

Gister werd ik al erg vroeg gebeld door mijn vk; bij het invullen van de waardes bleek mijn kind een ernstige groeiachterstand te hebben. De waarde is tussen de P0 en P100 en mijn kind zit op P3, ook lijkt de bloedtoevoer niet helemaal optimaal, dus mijn zorg werd per direct overgenomen door de gynaecoloog. Mijn wereld stortte in. Een familielid heeft hetzelfde meegemaakt, dat kindje is met 34 weken ter wereld gekomen met een behoorlijk zuurstoftekort en heeft het niet overleefd. De vk adviseerde ook om per direct te stoppen met werken en rust te gaan nemen, dus dat heb ik maar opgevolgd.

Ik heb vervolgens het ziekenhuis gebeld en kreeg pas voor donderdag een afspraak. Later belde ik weer terug, want ik kon gewoonweg niet rusten zonder meer informatie. Toen heb ik rechtstreeks een gynaecoloog gesproken (andere dan die mij gezien had), en vóór donderdag moest ik toch wel een uitgebreidere echo gehad hebben, want het echo-apparaat waar dit op geconstateerd is, is al wat verouderd en daarom niet 100% betrouwbaar. Bovendien hadden ze zelf geen plek meer deze week, dus moest ik naar een andere vestiging. Ze hebben me er voor vandaag 13:15 tussen kunnen krijgen.

De aanpak van het ziekenhuis bevalt mij nu al niet; ik had geen goede afspraak gekregen, dus als ik zelf niet terug had gebeld had ik waarschijnlijk tot volgende week moeten wachten tot ik zou horen wat er nou echt aan de hand is? Ook zou de gynaecoloog mij in eerste instantie terugbellen om de informatie die ik vroeg te geven, want ze moest zich nog inlezen, maar dit deed ze niet, heb uren later zelf weer gebeld. Maar bovenal: misschien zit ik wel te stressen om niets! Hoe bedoel je, verouderd apparaat en daarom niet betrouwbaar? Waarom staat dat daar dan nog en waarom krijgt mijn vk het dan door alsof het al vast staat dat het helemaal niet goed gaat met mijn kindje??

Ik hoop maar dat er niets aan de hand is en ik gewoon weer terug kan naar mijn vk, daar heb ik ondertussen toch wel een band mee opgebouwd en voel ik me ook gewaardeerd en serieus genomen.

Ik hou me er nu aan vast dat de metingen niet kloppen en alles gewoon goed gaat. Behalve die ene dag, heb ik geen reden tot zorg meer gehad. Mijn meisje is heerlijk actief, ze reageert overal goed op.. Ik blijf de hoop behouden. Vanmiddag meer duidelijkheid.
Succes! Spannend!
Jeetje, dat is ook vervelend zeg. Snap dat dat geen goed doet voor je vertrouwen. Succes vanmiddag en hopelijk is het loos alarm en is alles gewoon goed. Sterkte!
srs schreef:
15-01-2019 08:29
......“Ik kan de waardes nu niet invullen, maar alles is goed hoor, dat zie ik zo ook wel”, was wat de gynaecoloog tegen me zei. Gerustgesteld en blij dat we onze mooie meid weer hadden gezien gingen we naar huis.

Gister werd ik al erg vroeg gebeld door mijn vk; bij het invullen van de waardes bleek mijn kind een ernstige groeiachterstand te hebben. De waarde is tussen de P0 en P100 en mijn kind zit op P3, ook lijkt de bloedtoevoer niet helemaal optimaal, dus mijn zorg werd per direct overgenomen door de gynaecoloog.
wat een rare tegenstrijdige berichten srs! Ik kan me voorstellen dat je in zak en as zit!!
Hopelijk is het goed gegaan vandaag, hoor graag meer.
Ach Srs, wat een rotnieuws. Vervelend om zo heen en weer te worden geslingerd tussen goed en slecht nieuws. Die onzekerheid moet killing voor jullie zijn. Veel sterkte en ik duim hard voor positief nieuws! :redrose:
Srs, weet je al meer?
Hoi hoi,

Mijn laptop start ineens niet meer op, zucht.. Dus even een korte update via mobiel: ik heb hele dikke excuses gekregen, want er is helemaal niets aan de hand met mijn kleine meid. We zijn in een paar minuten tijd van "ernstige groeiachterstand" naar "prima op schema" gegaan. Degene die de eerste echo had gemaakt bleek die bevoegdheid helemaal niet te hebben, althans, niet zonder toezicht. Ze zei letterlijk: "we hebben daar regels voor en daar heeft ze zich duidelijk niet aan gehouden". Zo'n fout had echt niet mogen gebeuren (nee, je meent het..) en ze ging het terugkoppelen naar de betreffende afdeling.
Ik mocht weer terug naar mijn verloskundige, die er ook helemaal niets van begreep toen ik haar aan de lijn had, en krijg voor de zekerheid nog een echo over 2 weken en daarna ben ik klaar daar. Oh, behalve dat ik daar nog moet bevallen.. Het vertrouwen in dat ziekenhuis moet ik nu wel even in kieren gaan zoeken, maar ik ben daar zelf ook geboren, en 3 kindjes in mijn familie ook, dus ik hoop maar gewoon op het beste. Straks weer lekker een afspraak bij mijn vk :thumbsup:
Dusss, nu weer in de stemming om te reageren op een bericht van een tijdje terug: Ja, ik ben al behoorlijk blut. Al die januari-acties hebben mijn portemonnee geen goed gedaan :proud:. Maar kleine Diva heeft in ieder geval ruim en ruim meer dan wat ze nodig heeft, dus niemand gaat mij vertellen dat ik onvoorbereid ben op mijn baby ;-D

Ik ben verder wel heel benieuwd naar de kwaaltjes waar jullie nu last van hebben. Mijn maag, blaas en bekken krijgen het te verduren nu, en gister moest man me uit bed tillen, want ik kon met geen mogelijkheid meer opstaan, haha.
anoniem_636df09acbff8 wijzigde dit bericht op 18-01-2019 07:47
25.58% gewijzigd
Wauw, wat ontzettend slordig. Iedereen moet leren, maar hou dan gewoon je mond en overleg eerst met je collega's voor zulke uitspraken te doen.. heel vreemd.
Gelukkig is alles gewoon goed, wat een opluchting! Fijn dat je gewoon bij je eigen vk kan blijven. En met de geboorte komt het vast helemaal goed
Thuis bevallen wil je sowieso niet?
Precies. Ik was in de veronderstelling dat ze een gynaecoloog was, al leek ze wel erg jong, maar dat hoeft ook niets te zeggen. Ik heb mijn vak ook moeten leren, maar overleg bij zulke heftige dingen eerst inderdaad, of bied me nog een echo bij een echte gynaecoloog aan alvorens conclusies te trekken. Dit nieuws zette mijn hele wereld op zijn kop. Gelukkig hoefde ik er geen week mee rond te lopen, dat is dan weer een service waar ik ontzettend blij mee ben.

Ik durf een thuisbevalling inderdaad niet aan. Ik woon in een dorp en als er ineens een complicatie optreed duurt het wel even voor ik in het ziekenhuis ben, dus ben er liever op voorbereid. Daarnaast valt de eigen bijdrage voor een ziekenhuisbevalling zonder complicaties echt reuze mee, en heb ik een iets betere verzekering afgesloten dit jaar, dus om de kosten hoef ik het niet te laten.
SRS, allereerst wat fijn te horen dat met jullie kleine meid niks aan de hand is en dat dit dus één groot misverstand was!!
Wat een blunder vd bovenste plank zeg, ik hoop dat die vrouw/jongedame op haar vingers is getikt want dit doe je een toekomstige moeder en vader gewoon niet aan!
En heerlijk dat je lekker geshopt hebt voor je dochter. ✌👌👍

Hier kwam ik opeens vanochtend nog 8 hydrofiele doeken tegen haha. Beter te veel dan te weinig.

Vandaag 33 weken. Over 1 week weer naar de gynaecoloog. Ik kijk ernaar uit, ben benieuwd wat ze te zeggen zal hebben over bevalling (als ze daar al iets over kan en wil zeggen).

Volgende week komt ook mn moeder langs om samen de kleertjes te wassen en de bugaboo en maxicosi bekleding gaat ook in de was.

Baby beweegt gelukkig nog steeds veel en dat is wel gezellig. Pijnklachten zijn nog onveranderd helaas. 😞😖
Wat een blunder zeg!! Iedereen moet het leren, maar overleg op z'n minst even..
Ik heb niet zo heel veel klachten. Soms wat maagzuur, maar eigenlijk maar 1 grote: mijn bekken doen bijna non stop pijn. Sinds gisteren halve dagen gaan werken, hopelijk scheelt dat wat. Ik wil eigenlijk niet volledig thuis komen te zitten, omdat ik ervan overtuigd ben dat ik dan harder achteruit zal gaan. Door elke ochtend te gaan werken houd ik ritme, beweging, sociale contacten en ik vind mijn werk gewoon heel erg leuk :)
Dus op hoop van zege dat ik de komende 4 weken nog volhoud met de ochtenden werken.
succes maris, hopelijk lukt het maar forceer niks!
Hoi dames,

Sorry door drukte niet echt tijd gehad om te lezen/reageren.

Ik doe zittend werk (5 dagen), maar laatste weken heb ik tussendoor n dag vrij gepakt, even rustigaan doen. Zijn ook naar Londen geweest begin januari. Was erg leuk maar wel vermoeiend. Merk dat je lichaam dan toch ineens n heel stuk minder kan hebben.

Gelukkig syrinxx dat t allemaal verder goed is! En altijd leuk 3d echo hihi.

De kinkhoestvaccinatie wil ook nog gaan halen ja!

Spannend allemaal, inmiddels al dames met verlof? Ik moet nog n week of 6 werken (max). dus dat schiet ook al op.

Ik heb inderdaad ook n voetenzak voor de maxicosi en geen jasje.

Boah srs, wat n schrik zeg! Heel slecht dat ze zn blunder begaan. Gelukkig en t belangrijkste voor jullie: t kindje helemaal goed op schema <3 Gelukkig maar !!
hey lillyn leuk om weer wat te lezen van jou:) leuk zo'n tripje naar Londen! succes nog met de komende weken op het werk, jij gaat met 36 wk met verlof?
Dit zou eigenlijk mijn laatste werkweek zijn maar ben nu al 2,5 week fulltime thuis. Ben erg blij want het ging echt niet meer. Zit momenteel met een bijholte ontsteking, bah. :roll:
Ha Ladies! Even de tijd om te reageren...

SRS: Hoe is het nu? Ben je nu eigenlijk toch weer aan het werk, of ben je vroegtijdig met verlof gegaan?

Maris, wat vervelend dat je last hebt van je bekken. Hopelijk geven de middagen vrij je nu voldoende rust. En anders sluit ik me bij Syrinxx aan: niks forceren. Als het niet gaat, gaat het niet. Dan maar wat eerder met verlof. Er is alweer bijna een week voorbij. Nog 3 te gaan!

Syrinxx, wat zou je verwachten dat ze over de bevalling kunnen zeggen? Dat ze gaan inleiden ofzo? Ik ben het even kwijt. Je bent inmiddels alweer bijna 34 weken zwanger. Vind je het sneller gaan dan je eerste zwangerschap?
Wat leuk dat je de kleertjes enzo gaat wassen. Heerlijk, alles fris in de kast!
Hoe is het met je oudste zoon?
En wat vervelend dat je bijholte ontsteking hebt. Het zit je niet echt mee he, pff!! Beterschap! :redrose:

Ha Lillyn! Daar ben je weer. Wat lekker dat jullie er nog even tussenuit zijn geweest naar Londen. Toch anders he, zo'n stedentrip met dikke buik :-)

Voor de dames die voor de eerste keer zwanger zijn en moeten bevallen: als jullie nog vragen hebben of tips, roep gerust! Ik heb veel gehad aan de ervaringen van andere moeders de vorige keer. De handigste tips vond ik toen:

- Als je borstvoeding ga geven: haal de tepelcrème Purelan van Medela in huis (gewoon bij Kruidvat te krijgen, het heeft een gele verpakking). De eerste dagen doen je tepels enorm zeer en deze crème helpt goed. Je kindje kan dit ook gewoon 'eten' dus je kan onbeperkt smeren.
- Van Kotex heb je maandverband met een zwarte verpakking (voor de nacht) Haal gerust een aantal verpakkingen in huis, want alleen het kraamverband is zo op en je hebt vaak toch nog meer nodig i.v.m. het nabloeden.
- Haal alvast wat lekker voedingstops/shirtjes in huis. Niet te krap kopen, de eerste dagen wil je dat niks knelt (zo was een bh voor mij de eerste weken compleet overbodig).
-Zoogcompressen tegen het lekken van de melk, voorkomt natte plekken in je shirt :)

Hier alles ok, dochter is ziekig geweest de afgelopen dagen en ik voelde me gister ook bleghh. Vandaag alweer iets beter gelukkig dus hopelijk word ik niet echt ziek.
Ik begin mijn werk nu wel zat te raken, heb er gewoon geen zin meer in. Ik kijk erg uit naar verlof (over 6 weken is mijn eerste verlofdag, ik tel de uren af, haha).
Verder komen mijn moeder en zusje volgende week de muren boven verven in de nieuwe kamer dochter en babykamer. Vervolgens kan mijn man het laminaat gaan leggen. Dan is boven lekker klaar. Het nieuwe grote bed voor oudste dochter staat al klaar, ik kan niet wachten totdat haar kamer af is. Ze kijkt er zelf ook erg naar uit.
Qua zwangerschap gaat alles goed, lekker actieve dame in mijn buik en bij de controles is steeds alles prima. Ik heb mijn 30-weken buik vergeleken met die van mijn eerste zwangerschap en oei.. ik ben nu toch wel flink dikker hoor.. :facepalm:
Hi girls, Suze ben je weer opgeknapt en je dochter ook?
Fijn dat de klussen ingepland staan en dat je die snel kan afstrepen. :)

Heerlijk ook dat je zwangerschap voorspoedig verloopt allemaal. Hoeveel ben je inmiddels aangekomen? ;-))

Wat je tips betreft: sluit ik mij helemaal bij aan, die zoogcompressen/ tepelcreme waren bij mij zo nodig! Dat kotex maandverband moet ik misschien ook nog maar even aanschaffen.

Bij mij is de bijholte ontsteking gelukkig niet erger geworden. Ik moest vorige week weer naar de gyn (met 34 weken). Het vruchtwater is weer toegenomen helaas. Nu moet ik met 36 weken weer naar het zh voor een gesprek met de verpleegkundige, met 37 weken naar de gyn en ook met 39 weken naar de gyn, dan bespreken we het inleidingsplan. Ze wil mij niet de 40 weken laten passeren. (ook door mijn eigen ongemak) en ze hamert er telkens op dat zodra de vliezen breken ik als de sodemieter naar het zh moet dus ik hoop dat het niet begint met het breken van de vliezen.

Mijn zoontje wil, sinds ik niet meer hoef te werken, niet meer zo graag naar de creche. Terwijl we niet expliciet zeggen dat ik thuis zit. Toch zal hij het wel aanvoelen. (O)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven