uitgerekend in november 2012

16-03-2012 15:39 2167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op:

november 2012

We hebben een algemeen account, zodat we met meerdere de tabel bij kunnen werken.





Lin0230 okt1eMEISJEjipsie3117-10-2012!!3+4 2 JONGENSBessie85262 nov3e MEISJE Gorgi372 nov2e JONGEN Rodina263 nov2e JONGETJEZeelinde273 nov1e MEISJEAisee237nov1eJONGENPriempje309 nov2e MEISJETienofozz3313 nov1e:JONGEN Bowie79-14 nov2eJONGENPanda_jet3318 nov1+2 2 JONGENSMiepie112419nov1e JONGENBoschbolleke3021 nov1e JONGETJE Tess_292922 nov1e MEISJESipie3824 nov3eMEISJESuuzzz3126 nov1eMEISJEOh_life3528 nov2eJONGETJEMambo25 nov2eJONGETJELislislislis-20 nov1e MEISJE





Schrijven helaas niet meer mee door MK



Huismussie

Klavertje

Purple Flower

Kimmake

Muis

Limoenchi

Tiepetje



We wensen jullie veel sterkte..





Wijzigingen voor de tabel, graag in dikgedrukte letters



Voor de mobiele forumers onder ons,

kun je dik gedrukt doen door de tekst maken door:

[b.] Hier de tekst [/b.] (maar dan zonder de punten
Alle reacties Link kopieren
@verliefdenonzeker: wat fijn dat je morgen al terecht kan zeg! Succes alvast meis!



@rowe: heb het hier al verteld aan (schoon)ouders hoor. Mocht het mis gaan willen we dat ook kunnen delen he...
Alle reacties Link kopieren
@verliefdenonzeker: wat naar en wel fijn dat je morgen al terecht kunt!



hier voel ik me gewoon ronduit soms echt slecht bah ik ben verder niet bang dat het misgaat daar ben ik toch wat te nuchter voor ik denk maar zo er is niks wat ik daar aan zou kunnen doen of veranderen maar toch hoop ik dat de aankomende 5 weken snel voorbij gaan....hier al wel een buikje
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Jeeetje wat is er weer veel geschreven en weer veel nieuwe zwangeren erbij; van harte gefeliciteerd allemaal!

Het is haast geen doen meer om op iedereen persoonlijk te reageren.. En ben ook erg moe dus even een ego-post, sorry!



Lees veel herkenbare dingen zeg. Hier gaat het erg wisselend, ik merk dat wanneer ik wat aan het doen ben en werk (ook in de zorg, zijn er meerdere zag ik al!) ik me eigenlijk best goed voel. Maar zodra ik me er aan over geef zoals in het weekend kan ik me behoorlijk ellendig voelen.. Ook veel weerstand tegen eten, terwijl ik juist wel regelmatig wat moet eten om misselijkheid te voorkomen. Ook merk ik al dat mijn voorkeuren sterk veranderd zijn, waar ik voorheen gek was op thee en chips (hihi ja slecht) moet ik er nu echt niet aan denken! Hebben jullie dat ook?



Verder lees ik ook dat sommigen last hebben van bloedverlies. Hier lijkt het nu weer wat over te zijn, af en toe nog wat bruin bloed. Vertrouw er maar op dat het goed zit...



Het is in ieder geval heerlijk weer, hopelijk verzacht dat voor iedereen de kwaaltjes een beetje!
Alle reacties Link kopieren
Verliefd wat schrikken zeg... Fijn dat je morgen al terecht kan.

Boschbolleke wat fijn dat je baas zo goed reageerde, kijk zo hoort het...

Aisee ik herken het, in het weekend echt kapot... Trouwens, s avonds ook al... Ik lig nu al op bed...

Ik merk ook dat ik zijn in andere dingen heb, of eigenlijk nergens echt zin in. Ik ga morgen lange vingers proberen....

Er zijn er hier meer die hun derde kindje krijgen. Vinden jullie deze zwangerschap ook zo totaal anders dan de vorige? Ik heb twee dochtrrs, misschien wordt het wel een jongen... Het maakt me echt niets uit, erg leuk om drie meiden te hebben maar en jongen erbij ook geweldig.

Wij hebben het mijn schoonouders niet verteld, ze wonen ver weg in het buitenland en het past niet echt in hun cultuur om meteen te zeggen. Mijn ouders weten het wel. Ik merk dat ik het erg moeilijk vind om mijn mond te houden.



Tot morgen!
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden!!!



Hier is het na 5 dagen bruin/roze/rood verlies eindelijk opgehouden en heb ik iets meer rust in het hoofd. Maar ik vind het ook nog moeilijk om heel blij te zijn. Ben het wel maar nog terughoudend.

Volgende week echo dus vanwege medisch traject. Heel benieuwd hoe dat is. Die inwendige echo's heb ik meer dan genoeg gehad maar nu is het wel anders!!!



Kwalen: Moe. Lig al om half 10 in bed en voorheen was dat 12 uur ofzo. En slaap prima en wordt dan om half 7 klaarwakker. Prima. Dan een beetje vaag honger gevoel en moet echt eten maar nog niet echt misselijk. Gelukkig.

Dus valt reuze mee nog. We zullen zien.

Grappig om te merken hoe verschillend het is voor iedereen!



Vertellen op het werk: mijn bazin weet het. Zij weet ook van het traject hier voor. En leefde zo mee. Bovendien is het fijn dat iemand het weet mocht ik ziek worden of als het mis gaat.



(Schoon)ouders vertellen we het rond week 8, mits de echo komende week goed is.

Vanaf week 10 de rest langzaamaan denken we.



MvM; wil ik graag aan meedoen want zonder de medicijnen zou ik misschien niet zwanger kunnen zijn (al had ik deze maand de fabrieksuitvoering) maar ik wil iets terug doen. Maar ook dat pas na de echo. Eerst meer zekerheid voor mezelf.



Buikje: nou die had ik al...haha. Maar dat is iets anders. Maar geen veranderingen nog. Wel serieus pijnlijke borsten en ik heb al niet het kleinste maatje, dus dat wordt nog wat.



Verliefdenonzeker; succes meid!



Werken: gisteren ging het echt niet en vandaag was een top dag. Tot aan 4 uur en dan is mijn energie qua werk echt op. Hele dag staan en lopen voor mij, dus vermoeiend.



Dat was het voor nu ladies. Bijna bedtijd. Haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds het weekend (zaterdag denk) steeds last van lage rugpijn. Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik meer sliep en vooral door op de bank te hangen. Maar het is nu nog niet weg.

Herkent iemand dit of uit eerdere zwangerschappen?
Alle reacties Link kopieren
@ verliefdenonzeker: veel succes bij de echo vandaag. Hopelijk was je bloedverlies onschuldig en gaat alles goed.. ik duim voor je.

@ rowe, wat fijn dat je al een echo hebt gehad en je vruchtje in elk geval op de goede plek te zien was. Spannend hè.. wij hebben nog niemand iets verteld. Over 2 weken de echo en als er dan een hartje klopt gaan we het onze familie vertellen. Ze weten wel dat we bezig zijn/ waren met IUI, dus het is geen complete verrassing denk ik.

@ tiepetje en klavertje, ik vind het ook lastig om al blij te zijn.. en merk dit ook aan mijn vriend. We hebben best veel geduld moeten hebben, en hulp nodig gehad om zwanger te worden, en nu het zover is durven we eigenlijk geen gat in de lucht te springen. Veel te bang dat het niet goed gaat ofzo.. ik denk dat het besef pas komt als we een hartje zien kloppen

Net als jij (en anderen) ben ik ook erg moe. Maar als ik in bed lig en even heb geslapen word ik vroeg weer wakker en kom moeilijk wer in slaap. Terwijl ik wel moe ben.. frustrerend!

@ kwaaltjes, behalve moeheid en af en toe misselijk heb ik erg veel last van opstipatie.. ik heb er echt buikpijn van en het lukt gewoon niet! Ik ben aan het fruit, vezels, drink veel etc. Maar het blijft moeilijk. Hebben jullie hier ook last van en wat helpt bij jullie?

@ tabel: ik ben 26, en op 5 april hebben we de eerste echo.



Ik wilde nog op meer meiden reageren, maar ben het even kwijt..
Alle reacties Link kopieren
@ verliefdenonzeker, al nieuws?!! Ik duim voor je !
Alle reacties Link kopieren
@zeelinde: ik heb niet echt een duidelijke bolling bij de baarmoeder, maar in de loop van de dag wel een "moe" gevoel daar. Als het even kan doe ik de broek dan ook lekker los, voelt beter.



@tiepetje: ja ik vind het soms ook lastig om blij te zijn. Omdat ik zo weinig klachten heb ben ik soms bang dat ik helemaal niet zwanger ben en mensen voor de gek hou. Ik heb een 9-maanden-dagboekje gekocht maar de eerste paar weken hou ik het nog even via de computer bij. Als alles goed blijft

gaan durf ik het er pas echt in te schrijven. Qua sport doe ik momenteel wandelen (elke dag) en zwemmen (2x per week).



@verliefdenonzeker: vervelend hè, dat bloedverlies. Ik heb het ook. Af en toe wat bruine drupjes, maar ook twee keer (na de grote boodschap) wat meer en ook rozerood. Wat miepie11 ook zegt: het schijnt vaker te gebeuren en is (volgens mijn dokter ook) alleen zorgelijk als het veel is icm hevige buikpijn.

Dokter zei mij ook dat de kans dat het goed gaat veel groter is dan de kans dat het niet goed gaat. ;) Dat vind ik wel een fijne gedachte.

Ben benieuwd naar je echo vandaag!



@aisee: heel herkenbaar. Hier ook geen trek meer in m&ms terwijl die altijd favoriet waren. En geen last van moeheid, maar op het moment dat ik rust heb en me eraan kan overgeven slaat het flink toe.



@muis4508: vorige week had ik ook nogal last van verstopping. Heb toen roosvicee laxo gehaald (verkrijgbaar bij de drogist) en twee glazen per dag gedronken, dat heeft mij goed geholpen.
Alle reacties Link kopieren
even snel een berichtje...een goede echo gehad en het hartje klopte lekker!! nu ga ik genieten van het weer vanavond lees ik wel bij
Alle reacties Link kopieren
@priempje wat fijn!!! Geniet ervan!



Ik zit ook heerlijk in de tuin te genieten nu. Later zal ik uitgebreider op iedereen weer even reageren
Alle reacties Link kopieren
priempje wat fijn!
Alle reacties Link kopieren
@Verliefdenonzeker; en?? Hoe was je echo? Hopelijk alles oke! Ik duim voor je!



@Priempje; Super zeg, hoever ben je nu?

Ik dacht ook de 9e uitgerekend te zijn, maar volgens echo nu pas 5+5, (dus nog geen kloppend hartje) dus mijn uitgerekende datum is pas 17 november...



Grappig dat er zoveel in de zorg werken trouwens!

Vind dat onregelmatige som echt niks, maar vandaag lekker vrij met dit heerlijke weer, dan is het weer een voordeel!

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
verliefd... Hoe was je echo?

Priempje fijn dat je echo goed was.



Hier ook alle drie (hihi dat klinkt gek) de zwangerschappen rugpijn.



Ik ga ook later reageren, ik moet belastingaangifte doen.. En daarna oudste dochter halen van school.
Alle reacties Link kopieren
Oeh mooie tabel! Ter aanvulling; ik ben 27.



@ Miepie ik heb vanaf het de dag dat ik ongesteld had moeten worden lage rugpijn. Vooral als ik een tijdje in dezelfde houding heb gezeten/gelegen of als ik me lichamelijk inspan. Voelt hetzelfde als de rugpijn die ik normaal gesproken had tijdens mijn menstruatie.



Ook mijn vriend is helemaal gelukkig dat hij papa wordt. Hij is nogal beschermend maar nu helemaal, moet hem soms echt remmen. De mantra bij ons thuis is nu gekscherend 'ik ben zwanger, niet ziek'. Vandaag moeten bloedprikken (nuchter) en hij stond er op dat hij me voor dat hij ging werken naar de prikpost bracht en me weer terug naar huis bracht. Hij luistert gelukkig wel als ik hem iets uit zijn hoofd praat (ik kan echt wel boodschappen op de fiets doen of de ramen lappen, heus).



Maandag intake bij de verloskundige gehad. Heb een kinderkoffertje gekregen vol met folders en tijdschriften. Moesten meteen nadenken over het wel of niet doen van de combinatietest om het risico op Down te bepalen. Ben er nog niet uit of ik dit wil, vooral omdat ik jong ben en het risico van leeftijd dus niet heb. En niet onbelangrijk, het kost weer 150 euro. Niet dat dat voor ons het belangrijkste is maar toch. Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
@miepie en Mijntje; heb ik ook echt last van ja, mijn onderrug. Alhoewel het niet meer lijkt te blijven bij mijn onderrug... De rest gaat heel fijn ook mee doen...



@aisee; herken heel erg wat je schrijft, op het werk alles prima en daarna alleen maar kunnen hangen en moe zijn. Hier hetzelfde. Sliep gister na mijn laat/vroege dienst al om 21u om vervolgens vanmorgen om 4.30uur klaar wakker te zijn! Bizar! En ben echt een ontzettende slaper doorgaans, maar niets is als anders nu lijkt...



@verliefdenonzeker: hoe is je echo gegaan...?? Vind het echt spannend voor je!



@rowe; hier van hetzelfde, lekker de hele dag in de tuin in de zon gehangen vandaag Heerlijk dan die onregelmatigheid ja! En morgen naar de dierentuin, hihihi



Snap niet waarom we hier zo ontzettend moe van moeten worden. Hoorde al dat dit niet echt een leuke tijd is. Je merkt aan alles dat je zwanger bent, bent moe en hebt kwaaltjes, maar niemand die iets aan je ziet en je kan het ook niet van de daken schreeuwen... Dus ja...



Voor in de tabel; ik ben 29 en heb 18 april intake bij vk...
Alle reacties Link kopieren
Verliefdenonzeker, vervelend die bloeding, hopelijk weet je na de echo meer!



Wat een berichten verder weer! Kan niet op iedereen reageren.



Even persoonlijk, m'n misselijkheid neemt nog niet toe dus dat scheelt en is al wat minder als vorige week.



Rowe, het is zeker leuk zo'n clubje kids! Als het aan m'n man ligt dan komen er nog wel meer ;)



Morgen ben ik alweer 8 weken, gaat toch weer snel haha!
Hier ben ik weer..

De echo ging op zich wel goed we hebben het vruchtzakje gezien en het dooierzakje...maar nog geen embriyo.

Ik ben nu 5w&5d maar volgens de echo tussen de 4 en 5 weken.

Ze zei dat ze nog niet kon zitten of het goed was..of het is nog te vroeg om een embryo te zien..of het zit niet goed.

Ik denk eerder de eerste alleen ben er toch wel wat onrustig over..3 april afspraak voor een vervolg echo



Nu onderweg naar huis in de trein..thuis ga ik uitgebreid reageren
Alle reacties Link kopieren
Verliefdenonzeker: hier hetzelfde gezien gisteren, alleen vruchtzak + dooier en ook nog niet echt gerust gesteld dat alles oke is... Ben je ook zo gestrest? Ik ben er echt constant mee bezig en word zo langzamerhand een beetje gek van mezelf! Maar we kunnen niet meer doen dat geduld hebben en afwachten... Succes!
Alle reacties Link kopieren
@rowe en verliefdenonzeker: hmmmmm da's ook niet helemaal fijn dus.. Afwachten op de volgende echo dan dus! Spannend hoor....!



En je was toch niet alleen daar v
Alle reacties Link kopieren
Bessie, wat leuk al 8 weken. Ik tel hier echt de dagen.. Vind het helemaal niet zo snel gaag haha.



Boschebolleke, Ja klopt. Ik heb gelezen dat de middelste 3 maanden het leukste zijn. Dan ben je minder moe en als het goed is niet meer misselijk enzo. Je krijgt een buikje en kunt je gaan voorbereiden. Kinderkamertje ect. De laatste 3 maanden schijnen weer zwaarder te worden. Nou ja, we zien het wel...



slapen; dat is inderdaad vreemd. Vroeg erin en iedere nacht rond 3e wakker en om 6 uur.



Verliefd, Jammer dat ze nog niet zoveel konden zeggen, en ook dat je daarom nu nog niet echt gerustgesteld bent.



Mijntje, wat een lieve zorgzame vriend heb jij zeg! Zal hij straks bij de baby ook zo overbezord zijn?



Rowwe, Jij ook al op de 17e en nu 5wkn en 5 dgn.

Populaire datum



Kimmake, Bah belastingaangifte!



Rugpijn, Ik wist niet dat het erbij hoorde. Maar blijkbaar ben ik niet de enige die het heeft. Het is wel vervelend, soms weet je niet meer hoe je zitten moet.



Ik heb mezelf een schop onder me kont gegeven en ga (proberen) me geen zorgen meer te maken. Ik mag niet meer google, want dan wordt je helemaal gestresst.. Heb net lekker babykleertjes, kamertjes en kinderwagens zitten kijken. Daar wordt je veel vrolijker van. En ik probeer maar zo te denken. Van dat stressen wordt het niet beter en als het mis gaat, kun je daar toch niks aan veranderen. (Nou nog hopen dat het lukt hihi)
Alle reacties Link kopieren
@miepie: ik sluit me helemaal aan bij he nieuwe mantra mezelf net ook een schop gegeven. Vanaf nu genieten ipv zorgen maken!! Dat is stukken leuker
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa ik doe mee!! :Imao:
Alle reacties Link kopieren
Het is ook zo spannend allemaal waren we die 12 weken maar voorbij...op de echo was de zien dat ik nog heel veel cystes had vandaar dat mijn buik dus opgezwollen is.



De baarmoeder was klein en 1 van de cystes wel 2x zo groot.



Ik heb 16 april weer een echo en 24 april een afspraak bij de gyn



Ik weet nu al dat ik geen nekplooimeting zal doen dit omdat ik van mensen verhalen heb gehoord van een zeer verdikte nekplooi maar toch een gezond kindje.

Ik wacht dus gewoon tot de 20 weken echo, heb zoiets vanuit daar kun je eigenlijk pas alles goed zien en een juist besluit nemen.



Ik wil niet onnodig bv een x aantal weken in de stress zitten en weet dat ik het niet zou laten weghalen als de nekplooi verdikt is want er is gewoon een kans dat het kindje alsnog wel gezond is.



Maar het blijft gewoon spannend eerst de 12 weken en dan de 20 weken en dan nog tot aan de bevalling ik geniet zeker van alles maar kan pas echt opgelucht ademhalen als ik een levend kindje in mijn armen heb.



Verder is het haast ook niet meer te doen om op iedereen persoonlijk te reageren maar eigenlijk hoeft dat ook niet perse ik lees alles en hou alles bij en vertel daarnaast alles.

Ik vind het gewoon leuk om te lezen hoe het jullie allemaal vergaat...



Wel voor verliefd en rowe hopen dat jullie snel een echo krijgen met een kloppend hartje! (voor iedereen natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
jee wat een boel reacties !!! Leuk !



Hopen dat jullie echo's binnenkort duidelijker zijn en je daarover wat meer rust zult hebben.



Wat een boel onzekerheid he? Ik denk wel dat het scheelt als je het met mensen kunt delen. Wij gaan het met pasen aan onze ouders/zussen vertellen en dan kun je bij hen ook af en toe even je ei kwijt. Denk dat dat wel fijn is !



Ik heb weer een dramanacht gehad, was om 04.u wakker met een misselijk gevoel en buikpijn. bleh. En nu een werkdag voor de boeg, geen idee hoe ik dat ga volhouden..



Mogen we trouwens wel gewoon in de zon zitten? Is dat niet schadelijk ofzo?



Tis wel genieten met dit weertje !! En straks vol zomer lopen we allemaal onze mooie buiken te showen in ons zomerjurkje!! Kan niet wachten !!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven