Uitgerekend in september (met tabel)

27-12-2018 17:26 299 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tabel is vol!

Hallo allemaal,

Graag zou ik met degene die ook afgelopen week een positieve test in handen hadden en uitgerekend zijn in de eerste helft van september. willen kletsen over alles wat met onze zwangerschap te maken heeft. Ik wil om te starten hier een tabel maken, eventueel kunnen we later overgaan in een fb of whatsappgroep.



Naam Leeftijd (+prtnr) UD Kind Geslacht Bijzonderheden/kloppend hartje
DEM89 29/37 30 augustus 1e meisje
herfstblaadje89 29/32 1 sept 2e 22-01 eerste echo
PineTree 28/30 5 sept 2e kindje 30 januari 1e echo
Muni 33/30 1 sept 3e kindje 10-1 1e echo
Salacia 31/34 4 sept 2e kindje 4/4 extra echo geslacht / 20/4 twintig weken echo
Nioma 28/29 10 sep 1e 2 jan bellen ziekenhuis
Nina210 31/37 ? weten we nog niet, niet ongesteld geweest 2e 6-2 termijnecho
Summerlotte/b] 29/30 7 sept 1e kindje 22-1 1e echo
LaChouffe 29/31 10 sept? 1e kindje 23 jan 1e echo
Monchichi 30/29 4/5 sep 1e kindje 2/1 bellen met vk
Loef161 4 september 2e kindje
Roos1517 3 sept 3e
Elin33 36/39 10 sept. 1e kindje 23 januari 1e echo
Memama92 26/31 6 september 2e 24 januari 1ste echo
Timo230
hazelnootje9 32/33 11 september 2e meisje
Cakejes 40 4september 1e zwanger via ivf
Chicklit 31/34 12 sept 1e
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:03
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Thanks!! Spannende tijden he zo?
Fijn dat we het hier met elkaar kunnen delen, zeker als verder nog niemand het weet. Ik zou het het liefst wel aan 2 vriendinnen vertellen, maar mijn man is er wat principiëler in... dus die remt wat af haha
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!
Ik heb vanochtend positief getest. Echt heel erg fijn en bijzonder om zo het jaar af te sluiten. Het was een gek jaar door wat prive omstandigheden en omdat ik al 2 keer zwanger mocht zijn maar dit beiden miskramen zijn geworden (augustus en november). Toch voel ik me nu heel anders, veel zekerder al durfde ik dat uit zelfbescherming nog niet toe te geven tot ik had getest en dat werd dus vanochtend bevestigd.

Ik ben naar verwachting rond 10 september uitgerekend van ons eerste kindje. Ik heb ziekenhuis nog niet gebeld en ga dat pas woensdag doen, eerst vriend het blijde nieuws vertellen want hij is vanochtend vroeg naar zijn werk vertrokken en weet (en vermoed) dus nog niks! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa :cheer2: Welkom lieve Nioma!
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt een leuke verrassing voor je vriend Nioma!! :cheer2: gefeliciteerd!

Ik heb net gebeld en hebben 29 januari de eerste echo, spannend hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik ben ook in verwachting! Hoera! Ik weet alleen niet precies wanneer ik uitgerekend ben, omdat ik sinds mijn vorige bevalling nog niet ongesteld ben geweest. Heb een zoon van bijna 10 maanden rond lopen. Ik gok dat ik eind augustus / begin september ben uitgerekend. Vond het vorige keer heel leuk om onderdeel te zijn van een viva-baby-groep. Heb met die meiden nog steeds contact!

Mag ik meedoen in deze groep? De augustus groepen zijn allemaal al vol....

Ik heb 6 februari de termijn-echo. :-)

Groetjes,

Nina
Alle reacties Link kopieren
Hoi Nina, tuurlijk ben je hartstikke welkom. Gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
DEM89 schreef:
31-12-2018 12:49
Hoi Nina, tuurlijk ben je hartstikke welkom. Gefeliciteerd!!
Leuk!

Hebben jullie al last van kwalen? Ik was bij de vorige vanaf dag 1 echt enorm misselijk. Ben in de eerste 16 weken bijna 5 kilo afgevallen toen. Maar nu valt de misselijkheid echt mee, af en toe een vlaagje, maar nog niet overgegeven. Was de vorige keer vanwege lage bloeddruk ook continue duizelig, maar dat heb ik nu ook nog niet gevoeld. Ben wel echt hondsmoe weer, maar dat kan misschien ook komen door die kleine van bijna 10 maanden die sinds kort kan lopen, maar nog niet kan luisteren. Zitten is er niet meer bij hehe...
Alle reacties Link kopieren
Welkom Nina en Nioma!

Ik heb ook gebeld naar de verloskundige en heb 22 januari de eerste echo. Heb de tabel meteen aangepast.

Wat gaan jullie vanavond allemaal doen met O&N? Wij krijgen eters maar die zijn voor 12-en weer weg naar een ander feest. Mijn man gaat ook naar dat feestje, plan was wel pas na 12-en zodat ik niet alleen zit. Maar nu zit ik te twijfelen of ik hem niet gewoon al eerder laat gaan en zelf om 22u naar bed ga ofzo. Voelt een beetje triest, maar ik ben zo moe en morgen om 6 uur 's ochtends zit ik weer beneden met de kleine.
Alle reacties Link kopieren
Welkom @nina en @nioma!!
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap :cheer:
Gezellig juist als jullie mee komen kletsen.

Hier af en aan wat kleine kwaaltjes. Toch maar alvast de vk gebeld onder druk van mijn man haha. Eerste echo staat 30 januari! En nu de volgende maand zien door te komen :whistle:

Wij blijven lekker thuis met o&n, gezellig met ons eigen gezinnetje. En nieuwsgierig of de kleine wakker wordt om 12 uur.. :winkie:
Alle reacties Link kopieren
PineTree schreef:
31-12-2018 14:08
Welkom @nina en @nioma!!
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap :cheer:
Gezellig juist als jullie mee komen kletsen.

Hier af en aan wat kleine kwaaltjes. Toch maar alvast de vk gebeld onder druk van mijn man haha. Eerste echo staat 30 januari! En nu de volgende maand zien door te komen :whistle:

Wij blijven lekker thuis met o&n, gezellig met ons eigen gezinnetje. En nieuwsgierig of de kleine wakker wordt om 12 uur.. :winkie:
Hoe oud is jouw eerste?
Ik hoop dat de onze lekker door slaapt... hij werd al ruw uit z'n middagdutje geknald na pas 30 minuten slapen, en t is niet zo'n beste slaper dus dat was even pech voor ons hehe. Vanavond logeren we met zn drieen bij vrienden die ook n baby hebben. Wordt vast gezellig! Denk dat zij de eerste gaan zijn die we t gaan vertellen... aangezien ik niet zal drinken zullen ze zich vast afvragen waarom...
Alle reacties Link kopieren
@nina, mijn zoontje is 1,5 en werd net ook ruw uit z’n middagslaapje geknald. Wat een heftig vuurwerk! Ik ben er echt geen fan van. Hij zal wel wakker zijn vannacht.
We hebben nog niemand verteld. Ik weet niet zo goed hoe haha en geniet enorm van “ons geheimpje”. :shame:
Heb ook eerlijk gezegd niet zoveel zin in iedereens mening, bij mijn zoontje waren er genoeg..
Alle reacties Link kopieren
Allemaal gefeliciteerd. Ook ik heb een positieve test en ben uitgerekend op 4 september. Ik zou graag mee willen schrijven, maar wacht nog even tot de echo geweest is. Ik heb behoorlijk veel felle buikkrampen. Gelukkig geen bloedverlies maar gebruik ook nog utrogestran ivm ivf terugplaatsing. In het voorjaar vroege miskraam gehad dus ben gematigd positief.
Maar vooralsnog lees ik met jullie mee.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd @cakejes !
Begrijpelijk hoor, vind het hier ook zo enorm spannend weer.

Iedereen hele fijne jaarwisseling! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar meiden!!
Welkom aan de nieuwe meiden!

Pinetree, wat jammer dat je de ervaring hebt dat iedereen een mening heeft! Mag ik vragen waarom? Waar bemoeien mensen zich mee denk ik dan altijd...
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Allemaal de beste wensen en natuurlijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!
Ik zat al te wachten op een topic vanaf september en wilde er een gaan aanmaken, maar zag toen deze.
Ik schrijf dus heel graag mee en zou een appgroep ook heel fijn vinden als het wat te groot gaat worden!

Ik heb eerste kerstdag een licht positieve test gehad, 2e kerstdag ook en vervolgens die vrijdag erna 3 duidelijke testen!
Gisteren heb ik een clearblue test gedaan en die gaf 2-3 weken aan ( dus 4-5 weken zwanger en dat was ook mijn verwachting gezien ovulatie!)

Gisteren de verloskundige praktijk gebeld ( ook 22-1 de termijn echo @ herfstblaadje89!) en me aangemeld voor moeders voor moeders :)

We hebben het aan een kant van de ouders verteld door een doosje bonbons te geven, met daarin de test en zo dicht gedaan dat het net leek alsof het uit de winkel kwam. De smoes was een bedankje voor iets, dus ze hadden niets door en waren blij verrast! Mijn ouders vertellen we het vandaag...een goed begin van het nieuwe jaar :)

Gisteren oud en nieuw gevierd bij vriedenn. Een van hun weet het al en heeft dus 0,0 om te proosten en dubbelfris voor mij ingeschonken de hele avond.
Ik merk wel dat het andere vermoeidheid is en ik meer emotioneel ben dan anders. Af en toe wat maagpijn, maar als ik eet gaat dat over.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen de komende spannende maanden!! :)
Hey allemaal,

Gelukkig nieuwjaar! :cheer:

Mag ik ook komen meeschrijven? Ik heb gisteren ineens onverwachts een positieve test gehad! Ben nog steeds helemaal van slag, superblij mee maar wel heel spannend allemaal! Het wordt ons eerste kindje :)

Hier nog weinig symptomen, beetje bandenpijn (pijn in liezen), ook s nachts. En af en toe voelen borsten wat gevoelig aan, maar niet continue.

Wij hebben O&N gister met zn tweetjes gevierd, was uiteindelijk heel handig haha!

Ik ga morgen verloskundigelpraktijk bellen, wil zelf wel graag vroege echo, lijkt me fijn om zsm duidelijkheid te hebben :)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Cakejes, Summerlotte en Lachouffe en natuurlijk gefeliciteerd!! Wordt het voor jullie alle drie de eerste?

Ik heb zelf ook een vroege echo. Maar niet bij de vk. Bij de vk kan ik pas terecht als ik tussen de 7,8 weken ben. Maar bij een particulier echografie bureau kan ik dus al terecht voor die 7 weken op de 14e. Wij gaan daar ook een 3D echo en de geslachtsbepalings echo laten maken.

Bij mij nog steeds niet vee klachten. Merk morgen wel dat ik echt honger ben en dan een beetje misselijk ben van ben ik nou misselijk of moet ik gewoon eten. Of wat ik al eerder zei, alsof ik te veel op m’n telefoon heb gezeten of een boek heb gelezen tijdens het auto rijden. Ik ben iedere nacht ook rond 2 uur wakker en daarna rond 5,6. En herken ook de bandenpijn. Ik voel t al trekken zeg maar. Maar er zijn ook momenten dat ik me totaal niet zwanger voel. En dan word ik wel onzeker. Maar goed, dat zal erbij horen.

Wij zijn al een keertje samen gaan kijken naar een baby winkel en hebben met kinderwagens gereden. Ben er al wel uit welke ik wil.. 😜 Ik ben gewoon enthousiast zullen we maar zeggen. We krijgen hem van m’n schoonouders. Helaas nog even paar maanden wachten.

Wij waren gisteren bij m’n zus en zwager en hun kindje. Zij weten ervan dus was lekker relax! Gelukkig nieuwjaar allemaal. We kunnen wel zeggen dat 2019 ons jaar gaat worden! ♥️
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd LaChouffe! Bijzonder moment he :)

Voor ons is het de eerste, een lang gekoesterde wens die ik steeds wat heb uitgesteld ivm studies en werk!

Haha DEM89, lekker van genieten toch!

Ik dacht dat ze pas vanaf 7 weken een hartje kunnen zien kloppen? Vandaar dat ze bij verloskundige niet eerder een echo doen?
Die onzekerheid kan ik snappen, het is ook nog erg onwerkelijk he!
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan de nieuwe dames en gefeliciteerd!

Haha DEM lekker enthousiast inderdaad, welke willen jullie nemen?

Wij hebben het gisteravond aan 1 stel verteld, zodat zij mij konden helpen. Ga het nog aan 1 andere vriendin vertellen en dan houd ik het verder stil tot de eerste echo. Dan onze ouders + evt broers/zussen en de rest met 12 weken.
Alle reacties Link kopieren
Soms kunnen ze zelfs al een hartje zien kloppen vanaf 5 weken.. Ik ben op dat moment van de eerste echo 6 weken en 5 dagen. Maar ze kunnen daar ook gewoon veel met goede apparatuur. Bij de verloskundigepraktijk hebben ze minder mogelijkheden en zijn er maar 2 van de 5 echoscopist.

Ik ben verliefd op de bugaboo fox in de kleur khaki. 😊 Mijn vriend vind de joolz ook mooi.

Heeft het bij jullie lang geduurd voor het raak was? Bij ons was de 8e keer raak.

Morgen intake.. gesprek bij de vk van 3 kwartier.
Alle reacties Link kopieren
@DEM89 voor ons is het de eerste. Ik ben 40 en wij zaten al een poos in de medische molen. Vandaar ook een vroege echo. Vind het allemaal erg spannend. In het voorjaar een vroege miskraam gehad en hierdoor toch erg onzeker nu. Mede ook door de felle buikkrampen. Maar ja, kunnen niets anders dan afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

Gelukkig nieuwjaar! :)

Ik zat al een tijdje mee te lezen, maar durfde nog niet te reageren. Is eerste kindje en ben bang dat het straks misgaat :( Durf ook niet al heel enthousiast te zijn :-( dus hopelijk gaat de tijd snel voorbij :-)

Ik heb van het weekend twee positieve zwangerschaptesten gehad en we hebben het nog aan niemand verteld. We willen een leuke verassing bedenken, dus daar ben ik over aan het nadenken haha

Vind het wel lastig om me mond niet voorbij te praten :-)

Qua kwaaltjes heb ik alleen last van rommelende darmen, opgeblazen gevoel en gespannen borsten. Kan het zijn dat me reuk nu al sterker is? Of verbeeld ik me dat? Haha

Whatsappgroep of FB lijkt me leuk! :)

Ohja en ik ga morgen de VK bellen, spannend!
Alle reacties Link kopieren
Monchichi welkom!! En gefeliciteerd! :) Het is sowieso spannend! Ik probeer wel positief te denken.. maar ik heb vaak onzekere momenten hoor.

Cakejes, spannend! En wat fijn en bijzonder dat jullie wens nu toch uitkomt. Ik kan me voorstellen dat je dan extra onzeker bent. De vk zal hier vast wel in mee gaan en jullie die mogelijkheid geven. :) Ook voor jullie wordt 2019 jullie jaar!
Alle reacties Link kopieren
AHh wat een reacties!! Welkom allemaal en gefeliciteerd!
Mij lijkt een geheime fb groep ook echt heel leuk :heart:

Hier wat gespannen borsten, opgeblazen buik van m’n darmen en ruik ook wat sterker. M’n bekken voelen ook alsof ik zeker weer eens aan de bak moet met sporten.

Nog 4w wachten op de echo.. ik weet niet hoe ik me daaronder voel. Bij de eerste extra echo’s gehad rond 7w en nu moet ik wachten tot ik 9 (!) weken ben. Wat natuurlijk ook echt wel zijn voordeel heeft omdat we een echt kindje kunnen zien dan :flirting:

Ik ben dit keer er ook wel een stuk rustiger onder, maar toch blijft wachten lastig haha.

@nioma,
Tja iedereen heeft altijd zijn woordje klaar over wanneer de beste tijd voor een kindje is of wanneer je aan een tweede zou moeten beginnen en hoe je alles moet doen in je leven. Sinds ik moeder ben heb ik enorm geleerd dat ik daar totaal geen behoefte aan heb.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons was het de 2e ronde al raak. Ik ben uitgegaan van 6-12 maanden, dus was voor ons ook snel. Mijn vriend was best bang dat het niet zo lukken.

Oh bij 5 weken al! Ik ben ook zo benieuwd naar de echo!

We zijn nu onderweg naar mijn ouders. Mijn vriend zijn ouders hebben we het gisteren verteld. Mijn hart sprong er bijna uit vab spanning haha!

Zussen en opa’s /oma s willen we na de echo het nieuws brengen!

@ monchichi. Mijn borsten voelen ook wat hard/voller en mijn reukvermogen is zeker sterker. Daar twijfel ik niet over haha. Dus ja dat kan volgens mij wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven