Uitgerekend januari 2019

15-05-2018 20:33 594 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik weet dat er al een topic is voor uitgerekend in december/januari, maar die zit zo vol dat ik een nieuwe start.

Deze is voor iedereen die uitgerekend is in januari 2019 en graag wil meeschrijven.

Je kunt de tabel zelf aanpassen:
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Telefoonsnoer 31 2e 5 januari nnb 14-06 termijnecho :heart:
-Dudette- 31 2e 6 januari nnb 03-08 volgende afspraak :heart:
Ikkepuk 35 1e 7 januari nnb
Luka12 27 1e 9 januari nnb 05-06 eerste echo
JoyJoy1 27 1e 12 januari nnb 26-06 termijnecho
Sunny-91 26 2e 13 januari nnb 05-07 termijnecho
Mieremuis 38/44 1e 15 januari nnb 2018: MA 9wk, zoontje*18wk
smikkie87 30 3e 15 januari nnb
xtulp 28 2e 15 januari nnb
MQ11 1e 17 januari nnb 25-06 termijnecho :heart:
Luni1 27 1e 19 januari 2019 nnb 24-07 geslachtsbepaling en controle :heart:
Kabouterb 30 1e 18 januari nnb 05-07 termijnecho :heart:
BolleBo16 29 2e 20 januari nnb 29-06 termijnecho :heart:
Sali1985 32 1e 21 januari nnb 04-07 termijnecho :heart:
Lunakit 27 1e 22 januari nnb 02-07 termijnecho
Roos4892 26 1e 24 januari nnb
Donderwolkje84 28 1e 24 januari nnb 13-06 eerste echo, 10-07 tweede echo, 10-09 20 weken echo
Dikke knuffel voor Laura1986, Ro_Ki en A31:redrose:

Yourlocalhero en Zandkasteel zijn uit de tabel gehaald omdat ze langere tijd niet hebben meegeschreven. Mochten jullie er toch weer bij willen dan mag dat natuurlijk!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:32
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
56.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Mag ik met jullie meeschrijven?
Ik ben pas net zwanger: 4w3d dus zit bij Zandkasteel en Bibi in de buurt zo te zien, leuk!

Ik heb een afspraak op 5 juni bij de verloskundige en ben dan 7w1d dus hopelijk een goede echo.
Ook ik ben namelijk erg bang dat het misgaat, het idee dat ik nog 3 weken moet wachten op een echo pff lang! Maar wel logisch natuurlijk.
Een vriendin van mij heeft nu 2 miskramen achter elkaar gehad en een collega had een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dus beide waar ik bang voor ben.

Van de andere kant is het nu een beetje geland en gaat het al beter als 2 dagen geleden (toen we de eerste test deden). Ik heb bijna geen kwaaltjes nog, buiten snel honger en als ik niet eet klein misselijk gevoel maar niet heel erg.
Helaas las ik dat de meeste kwaaltjes met 6 weken starten haha balen, hoopte al dat ik gezegend was met hoe ik me voelde maar het is afwachten!
Ben momenteel super fit, slaap korter en energie voor 10..heel raar maar mij hoor je niet klagen hoor ;-)

Enige waar ik me zorgen over maakte en dus wil vragen:
Gisteravond gevreeën met mijn vriend en ik had toen helder bloedverlies (niet veel) vannacht was dit bruin en vanmorgen ook (alleen met plassen is het te merken).
Ik heb uiteraard even op google gezocht en zag dat het niet gek is, maar toch spookt het door mijn hoofd. Ook de vk gebeld en zij kan niks bevestigen, maar gaat er vanuit dat het een adertje was; gezien het daarna bruin bloed was en ik totaal geen krampen of nieuw bloedverlies heb. Dus ben wel al geruster, maar toch mijn vraag of iemand dit herkent?

Overigens is dit onze eerste zwangerschap en dus (hopelijk) eerste kindje!

ps. gefeliciteerd allemaal!!! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hi Sali,

Ik herken het niet en juist daarom zou je je geen zorgen hoeven maken. Het gebied rond je vagina is nu beter doorbloed en je bent ietsje droger. Dus een klein bloedinkje is zo gebeurd.
Het feit dat het nu weer bruin is, is iig fijn. Maarre, goed dat je de vk hebt gebeld! Die weet het echt het beste!
Toen het bij mij misging, toen dacht ik eerst dat ik nog wel de deur uit kon. De vk zei dat ik niks meer mocht doen. Ik mocht mijn kindje ook niet meer aankleden. Niet veel later ging ik out. Gelukkig was ze er toen al en de ambulance ook!!! Wees gerust, want zulke miskramen gebeuren niet vaak. Mijn vk heeft me op het hart gedrukt dat ze het nog maar een keer heeft meegemaakt in al die jaren.
Dus *duim, duim, duim* 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
Ik zou het nl heel fijn vinden als we hier allemaal tot het eind kunnen meeschrijven!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Sali :) jij ook gefeliciteerd!

En ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Precies zoals zwanger010 zegt, alles is gewoon wat beter doorbloed en daarom kan er ook sneller een adertje knappen. Zeker als je er geen krampen en meer bloedverlies bij hebt dan is het waarschijnlijk niets aan de hand ;-)

Hier had ik vandaag voor het eerst echt last. Ik voelde me lamlendig en mn broek zat heel vervelend strak! Morgen ga ik weer een zwangerschapsbroek aan doen. Toch wel een dingetje weer die broek aan, maar stiekem vind ik het wel heel leuk. Het maakt het wat echter allemaal :lol:
Welkom Sali! Jij natuurlijk ook gefeliciteerd. Wat leuk dat we zo dicht bij elkaar zitten. Ja de eerste weken zijn echt verschrikkelijk. Je zit echt te wachten en te wachten en die dagen duren zo ellendig lang. Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe niet echt mee bezig ben. Ik houd mezelf gewoon bezig haha.

Oh is dat echt zo? Komen de meeste kwaaltjes pas vanaf 6 weken? O jee. Ik dacht ook nou dat is lekker zo goed als geen kwaaltjes. Maar ik heb mezelf al te vroeg rijk gedacht.

Het lijkt er inderdaad gewoon op dat er een adertje gesprongen is. Als je zwanger ben is het in je vagina beter doorbloed en kan je ook sneller bloeden. Dat is ook de reden waarom ik nu geen seks meer durf te hebben :facepalm: bang op de angst/stress voor het bloeden. Maar goed daar zet ik mij wel weer over heen hoor. Maar het lijkt inderdaad iets onschuldigs. Het was al snel bruin.

Dat heb ik ook Sunny. Mijn broeken zitten voornamelijk 's avonds minder lekker. Maar 's avonds trek ik thuis gewoon een joggingsbroek aan. Ik wil nog niet mijn zwangerschapsbroeken aantrekken.
Alle reacties Link kopieren
@bibi,
Misschien blijf je wel kwaaltjesvrij! Hoe was het bij je eerste kindje?

Ik heb de afgelopen jaren mijn zwangerschapsbroeken soms nog steeds gedragen, sssssstttt!!! Gewoon omdat ze lekker zitten ;-D
@zwanger010 bij mijn eerste kindje ook nagenoeg geen klachten. Alleen moe en last van maagzuur. Dus wie weet nu weer (of niet :-P )

Hahaha ik heb ook heel lang na mijn zwangerschap die broeken nog gedragen, zeker wel tot een jaar na mijn bevalling regelmatig. Nu alleen 1 broek heel af en toe want die is lichtgrijs en heb geen andere lichtgrijze broek. Dus hier ook eentje die dat heeft gedaan :thumbsup:

En nu lig je dan in je bed na een plasrondje en ik kan niet meer slapen pfff.
Alle reacties Link kopieren
Bibi16 schreef:
18-05-2018 04:23
@zwanger010 bij mijn eerste kindje ook nagenoeg geen klachten. Alleen moe en last van maagzuur. Dus wie weet nu weer (of niet :-P )

Hahaha ik heb ook heel lang na mijn zwangerschap die broeken nog gedragen, zeker wel tot een jaar na mijn bevalling regelmatig. Nu alleen 1 broek heel af en toe want die is lichtgrijs en heb geen andere lichtgrijze broek. Dus hier ook eentje die dat heeft gedaan :thumbsup:

En nu lig je dan in je bed na een plasrondje en ik kan niet meer slapen pfff.
Ghegheghe, dus ik ben niet de enige! Is idd ook wel om dezelfde reden. Ik heb twee witte broeken, een noppies en een gewone jeans, maar met mijn zoontje zijn ze toch sneller vies, dus ja..

Fijn dat je zo klachtenvrij was! Doe mij zo’n zwangerschap!!
Maar ik ben bang dat ik er niet zo genadig van afkom. Ik merk het nu al met eten ‘s ochtends.. en dat op dag 30 :facepalm:

Hebben jullie trouwens nog een leuke zwangerschapsapp gevonden?
Alle reacties Link kopieren
Wat wordt er veel geschreven, leuk!
Ik lees ook heel veel heftige verhalen, dat maakt deze eerste weken vast nog spannender en onzekerder.. heftig! Kom hier jullie onrust maar spuien!

Bloedverlies heb ik de vorige zwangerschap ook gehad, weet nog precies hoek geschrokken en angstig ik was. Maar het hoeft meestal niks te betekenen. Observeer het bloedverlies en bel je verloskundige als het niet stopt!

Hier gaat het prima. Ben nu 6,5 week en voel me redelijk oké. Heel heel moe en begin langzaam wat misselijk te worden. Probeer bewust te genieten, heb wel het idee dat het goed zit (hoewel dat niks wil zeggen). Nog 10 dagen tot de echo. Ik heb een buik waar je u tegen zegt, die is niet meer te verbergen. Vanochtend een zwangerschapsbroek uit de kast getrokken, zit zo heerlijk! Stiekem aan het dromen over namen en nieuwe kamertjes en hoe het zal zijn met zn viertjes volgend jaar. Bijzonder!!
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat fijn dat sommige nog zo weinig klachten hebben. Dat kan ik helaas niet zeggen haha. Ben echt zo misselijk! Vanmorgen op het werk al 2x weg moeten lopen om te gaan kokhalzen! pff ;p

Wow dat je nu al een buikje hebt MJ87! Volgen smij is dat na een eerdere zwangerschap ook altijd sneller toch? Ik merk alleen dat mijn broeken wat knellen maar meer nog niet.

Verder heb ik gister een echo gehad omdat ik me zorgen maakte. De Echo zag er goed uit!!! Ze twijfelde of ze al een hartje zag en durfde het niet met alle zekerheid te zeggen. Het enige wat ze wel zei is dat mijn dooierzakje wat gebobbeld is, niet mooi recht en dat dat vaak is wanneer het een miskraam wordt. Maar daarna zei ze meteen dat dat natuurlijk niet zo hoeft te zijn maar dat ze wel eerlijk wilde zijn.

Spannend dus weer! Volgende week alweer een Echo!
Nou zwanger010 mijn zwangerschap was niet echt fijn vanaf 29 weken bloedverlies en grote stolsels verloren. Vanaf 30 weken alleen maar in het ziekenhuis gelegen en uiteindelijk werd het zo erg dat ze de kleine moesten halen. Dus een onbezorgde zwangerschap is het vanaf 29 weken niet echt geweest. Hoop nu wel op een mooiere zwangerschap en kraamtijd.

De vorige keer had ik ook alle zwangerschapskwaaltjes maar toch een miskraam geconstateerd met een echo. Zegt dus inderdaad helemaal niks of je klachten hebt ja of nee. Maar snap wel dat het dan meer het gevoel geeft dat het dan wel snor zit.

Joyjoy wat spannend zeg! Ik ga duimen. Hoeveel weken ben je nu?
Alle reacties Link kopieren
Bibi16 schreef:
18-05-2018 18:38
Nou zwanger010 mijn zwangerschap was niet echt fijn vanaf 29 weken bloedverlies en grote stolsels verloren. Vanaf 30 weken alleen maar in het ziekenhuis gelegen en uiteindelijk werd het zo erg dat ze de kleine moesten halen. Dus een onbezorgde zwangerschap is het vanaf 29 weken niet echt geweest. Hoop nu wel op een mooiere zwangerschap en kraamtijd.
Bibi16 schreef:
18-05-2018 04:23
@zwanger010 bij mijn eerste kindje ook nagenoeg geen klachten. Alleen moe en last van maagzuur. Dus wie weet nu weer (of niet :-P )
Eerder schreef je het bovenstaande, dus ik dacht dat je een fijne zwangerschap had gehad. Wat vervelend dat het later in je zwangerschap zo is gelopen. Weten ze nog hoe het kwam? En sta je nu onder controle bij het ziekenhuis?
Ja snap ik, beetje verwarrend Haha :facepalm: ik heb ook eigenlijk fluitend mijn zwangerschap doorgelopen tot week 29 dan ;) ik had een laagliggende placenta en de placenta bestond uit twee delen. Verder is er niks uitgekomen. Nee ik sta nu alleen onder controle in het ziekenhuis vanwege de miskramen. Maar moet alleen de eerste echo daar krijgen. Verder mag ik beslissen of ik terug naar de vk wil ja of nee.
Alle reacties Link kopieren
Ik had al mijn zwangerschapskleding echt nét ingepakt (we zijn net verhuisd), met het idee dat ik dat de komende maanden zeeeeker niet nodig ging hebben. Nou mooi wel dus, en ik heb geen idee waar die doos gebleven is :facepalm:

Ik loop nu in ieder geval met een elastiekje om mn broeksknoop, want tegen het einde van de dag zit ie niet meer zo lekker :)

Ik was vorige keer hoogzwanger in de zomer, dus ik mag wel gaan shoppen om mijn garderobe aan te vullen! Hoe ziet winter-zwangerschapskleding er eigenlijk uit? Grote truien?
Alle reacties Link kopieren
Bibi16 schreef:
18-05-2018 20:52
Ja snap ik, beetje verwarrend Haha :facepalm: ik heb ook eigenlijk fluitend mijn zwangerschap doorgelopen tot week 29 dan ;) ik had een laagliggende placenta en de placenta bestond uit twee delen. Verder is er niks uitgekomen. Nee ik sta nu alleen onder controle in het ziekenhuis vanwege de miskramen. Maar moet alleen de eerste echo daar krijgen. Verder mag ik beslissen of ik terug naar de vk wil ja of nee.
Jeetje, wat heftig! Lijkt me heel erg schrikken.

Ben je er al uit of je in het zkh wil blijven of niet?
Hahah O heel fijn dudette. Dat wordt dus nog een grote zoektocht naar de doos.

Dat is wel herkenbaar hoor. Aan het einde van de middag/avond gaat hier ook de broek niet lekker zitten. Trek dan vaak een joggingsbroek aan.

Nee hoor je hebt ook leuke truitjes voor in de winter. Alleen ik heb toen geen winterjas gekocht ik dacht ik trek wel de oude winterjas van mijn moeder aan. Vond het wel zonde om voor 1x een zwangerschapswinterjas te kopen dus dat heb ik zo opgelost Haha.
Alle reacties Link kopieren
-Dudette- schreef:
18-05-2018 21:20
Ik had al mijn zwangerschapskleding echt nét ingepakt (we zijn net verhuisd), met het idee dat ik dat de komende maanden zeeeeker niet nodig ging hebben. Nou mooi wel dus, en ik heb geen idee waar die doos gebleven is :facepalm:

Ik loop nu in ieder geval met een elastiekje om mn broeksknoop, want tegen het einde van de dag zit ie niet meer zo lekker :)

Ik was vorige keer hoogzwanger in de zomer, dus ik mag wel gaan shoppen om mijn garderobe aan te vullen! Hoe ziet winter-zwangerschapskleding er eigenlijk uit? Grote truien?
Ohh lekker handig :$ Sterkte met zoeken, ik weet hoe het is!

En qua shoppen ik heb hetzelfde. Vorige keer geen kerst/feestdagen meegepakt, en nu misschien wel hoogzwanger op dat moment! Wordt een heel nieuwe garderobe🤑🤑🤑
Alle reacties Link kopieren
Ha dames!
Ik wil graag meeschrijven hoor! K vergeet het soms alleen of heb de puf niet. En iedereen uit elkaar houden vind ik soms wat lastig! Haha
Wie weet ooit als we overstappen op een facebookgroepje later ofzo, dan ben ik wat actiever.

Ik heb 8juni de eerste echo! Ben benieuwd hoor, ik merk dat ik erg bang ben voor een windei voor een miskraam dit keer niet zo erg. We gaan het zien.
Alle reacties Link kopieren
Op naar 8 juni Zandkasteel! Het is ook gewoon heel erg spannend allemaal...

Ik maak me ook enorm veel zorgen.. k voel me hartstikke zwanger want ik ben sinds een paar dagen echt misselijk maar toch ben ik heel erg bang dat t mis gaat. Ik dacht net ook een beetje bloed te zien bij het afvegen en dan krijg ik direct bijna een hartstilstand o_o daarna niets meer te zien maar het zit me niet lekker... Ik zal zo blij zijn als we de eerste 12 weken gehad hebben!
Alle reacties Link kopieren
Hoihoiii,

Ik net het eerste familie feestje (een bruiloft) overleefd zonder dat iemand iets doorhad; bij de champagne heb ik geproost en dronk mijn vriend gauw een slok waardoor ik een leger glas had en het eten was een buffet dus kon ik zelf kiezen.
Helaas komende tijd moeilijkere uitdagingen:
- volgende week bruiloft goede vriend van mijn vriend
- week erna 2 dagen festival met beste vrienden
- Pinkpop 1 dag
- vrijgezellenfeest van een vriendinnetje
Aahhh allemaal momenten waar ik normaal wijntjes zou drinken, na die tijd hebben we gelukkig niks meer opstaan mja het zij zo en gaan ons best doen! Festival met beste vrienden wordt het moeilijkste denk ik.

Verder gisteren moe en slecht in Mn vel,overige dagen (net als vandaag) super fit en weinig slaap (nog nooit zo fit en energiek geweest haha).
Nog 2,5 week wachten op de echo fingers crossed op goed bericht dan en op weinig symptomen haha!

Goodluck girls, rustig aan allemaal en ben heel benieuwd naar jullie eerste echo’s!
Alle reacties Link kopieren
Oh en super lief jullie berichtjes over het bloedverlies; was inderdaad in de ochtend bruin bloed en in de middag was het over.

Hielp goed jullie berichten!
Alle reacties Link kopieren
Ooh heel gezellig al die feestjes Sali, maar indd erg lastig dat je nu niet mag drinken!
Is het misschien een idee om te zeggen dat je met een antibioticakuur bezig ben en daarom geen alcohol mag of gaan ze daar niet intrappen?
Alle reacties Link kopieren
Sali1985 schreef:
19-05-2018 21:33
Oh en super lief jullie berichtjes over het bloedverlies; was inderdaad in de ochtend bruin bloed en in de middag was het over.

Hielp goed jullie berichten!
Wat Fijn!
Alle reacties Link kopieren
@Joyjoy, hoe ver ben jij nu?
Ik heb 13 juni mijn eerste afspraak bij de verloskundige. Gisteren belde ze me op. Ze was heel blij voor me, zo lief! Het is ook een kleine praktijk en dat is ontzettend fijn. Ze weten veel over je en ze ondersteunen heel goed.
Voor degenen die afvragen waarom ik nog veel meer afspraken en echo’s heb, ik doe mee met wetenschappelijk onderzoekhttps://www.generationr.nl/next/.
Alle reacties Link kopieren
@Sali, ik vind dat ook lastig! Bij de vorige zwangerschap hadden we het meteen verteld om meerdere (persoonlijke) redenen, maar toen ging het dus met 12 weken alsnog mis...
Nu kunnen we het geheim houden, dus dat doen we maar ook. Alleen onze peuter weet het ook en het is nogal een kletskous, dus we zullen zien.
Verder zien we vandaag mijn schoonouders en die zijn nogal van het Bourgondische leven, lees vééééél alcohol op tafel (en het water vergeten :P ). Eens kijken hoe we daar ongeschonden doorheen komen. Gelukkig sta ik wel bekend als de bijna niet drinkende schoondochter, dus dat scheelt. Maaarr, over een paar weken gaan we samen op familieweekend en dan kan ik niet schermen met de bob zijn oid. Dus of ik ook die overleef, geen idee!

Sunny, de antibioticakuur vind ik altijd erg doorzichtig. Dan moet je wel met een goed verhaal erbij komen, anders doorzie ik het altijd meteen.😜
Alle reacties Link kopieren
Ja de antibioticakuur gaan ze niet intrappen, vooral omdat mijn beste vriendin en de vriendin van het vrijgezellenfeest weet dat we ermee bezig zijn (gestopt met de pil) dus lastig! Maar ze weten ook dat ik vaker Spa drink ivm dat ik wil afvallen, dus probeer net als gisteren een wijntje en flesje Spa te bestellen en mijn vriend neemt dan af en toe een slok wijn (arme jongen :-D haha) en in totaal gewoon maar 2x een wijntje mee bestellen ofzo. Op het vrijgezellenfeest gaan we eerst picknicken en iedereen neemt iets mee dus heb me bedacht dat ik fles alcoholvrije wijn meeneem naast wat eten en schenk ik stiekem in en kan ik erna zeggen dat ik even rustig aan wil doen.. haha poehpoeh net een rotperiode allemaal, mja ik klaag niet want nooit verwacht dat het de 1e maand zou lukken dus heel blij!

@zwanger ook heftig zeg met 12 weken boh schrik ervan. Ik lees het zoveel dat het bijna abnormaal is als het in 1x goed gaat, dat vind ik wel doodeng! Wij hebben met 7,5 en 9,5 week een echo en na deze 2 echo’s (als die goed zijn *duimenduimen*) willen we het de ouders en broer en zus vertellen. Na de 12 weken echo de overige familie vrienden en collega’s.

Wel fijn dat je voor vanmiddag niet moeilijk hoeft te doen en gewoon water kunt drinken. Dat kan ik bij familie en schoonfamilie ook altijd ja, komt nu wel goed uit.
Veel plezier vanmiddag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven