Uitgerekend Januari 2020

13-05-2019 17:06 1050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.

Naam: Januaribaby

Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Bijzonderheden
zorrodesnorro 25/27 1e 01-01 -
Togepi 28/29 1e 07-01 Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo
SusieFlower nvt 1e* 08-01 MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk
Vlindertje93 26/36 1e 08-01
Frozen 33/30 1e 10-01 :heart:, 26/8 20 weken echo mk sept ‘18 / ma jan ‘19
Gordijn 31/33 3e 16-01
Blauwbosbesje 28 1e 19-01 08-08 geslachtsecho
Yunaaislynn 34/38 3e 20-01
Articfox1 28/37 1e 21-01 💙 zwanger d.m.v. ovulatie inductie -
30-08 20w echo
lemon pledge 34/33 1e 21-01 29-08 de 20 wkn echo
neliba 38/36 1e 22-01 Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo
Emili2004 33/34 1e 23-01 💙 zwanger d.m.v. iui,29-08 de 20 wkn echo
deb84 35/38 2e 23-01 💙 20 weken echo 04-09
Tinkeltje33 34/37 2e 25-01 :heart:, 29-07 echo
Unicorn123 32/30 1e 28-01 PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19
Winterstarr 31/30 1e 29-01 Mk feb ‘19, :heart:, 07-08 geslachtsecho
Knotje_ 30/29 2e 30-01 04-09 controle, 11-09 20 weken echo
Tante89 30/34 1e 31-01 Zwanger dmv iui, :heart:
:hug: Liefdesbaby
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
@zwangerschapskleding
Ik heb online wel naar broeken gemaild gekeken, maar weet niet goed wat te kiezen. Hebben jullie tips?
Voor kleding shoppen vond ik altijd al lastig omdat mijn smaak eigenlijk nooit aansluit op de mode. Positiekleding vind ik wat ik tot nu toe heb gezien er echt niet uitzien
Alle reacties Link kopieren
Arctic: ik heb me er vorige keer maar wat bij neergelegd dat het mijn smaak niet zo was. Er is gewoon niet heel veel keuze. Ik ben heel lang en ben vorige keer goed geslaagd voor broeken in een boetiek bij ons in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Zwangerschapskleding: Ik heb nog één broek van m'n vorige zwangerschap en één nieuwe besteld. En ik hoop dat ik nog een mooie en fijne donkergrijze broek vind. Vorige keer heb ik twee zwangerschapsjurkjes gekocht (was toen hoogzwanger in de zomer). Maar verder heb ik het gered met rekbare shirts en jurkjes van de HEMA en Zeeman. En die kan ik nu ook wel weer aan met een lang vest of jasje.
Wat verdrietig Deb en Tinekeltje dat jullie beide je moeder moeten missen. Ik leef met jullie mee :hug:

Ik heb nog geen zwangerschapskleding durven kopen hoewel ik een broek goed zou kunnen gebruiken. Vandaag 12 weken zwanger, ik hoop dat dit wat rust gaat geven. Eerder dit jaar heb ik een miskraam gehad met 7 weken en hierdoor vond ik het eerste trimester best stressvol. Nu heb ik echter weer stress voor de uitslag van de nipt test, ik hoop dat dit snel komt. Daarnaast gaat het momenteel erg slecht met mijn vader, hij krijgt allemaal onderzoeken wat het kan zijn maar mogelijk is het kanker. Dit zijn allemaal dingen die me momenteel bezig houden waardoor ik me af en toe heel verdrietig/somber en dus gestrest voel. Deze gevoelens worden dan nog extra versterkt door de hormonen dus dubbel feest. :rolling:

Als de nipt uitslag goed is dan gaan mijn man en ik dit weekend alvast voor wat meubeltjes kijken, beetje kijken wat er zoal is. Dit lijkt me wel leuk. Ik mis een beetje de onbevangenheid / roze wolk, misschien komt dit nog.
Morning meiden!
Wat een verademing die zwangerschapsbroek haha.
Ik heb een spijkerbroek gekocht online bij asos. Misschien kan je daar kijken Arcticfox. Ik heb ook een tshirt gekocht en wat hempjes en zo'n legging.
Ik denk dat het straks ook wat makkelijker is als je het niet meer hoeft te verbergen dus kom maar door met die goede nipt test.

@turquoise: Dankjewel, blijft lastig inderdaad. Tuurlijk leven gaat door, zo is het ook gewoon en daar helpt dochter goed bij maar zijn zeker momenten dat ik haar even vast wil pakken en wil zeggen, kijk eens mam wat die kleine doet en hoe lief ze is. Of vragen denk je nu een jongen of weer een meid.
Jeetje wat naar van je pa, hoop dat iets anders is wat makkelijker te verhelpen is. Ik zal voor je duimen. Tuurlijk geeft dat stress en je eerdere miskraam natuurlijk ook. Ja niet iedereen heeft die roze wolk he, ik bedoel je bent superblij met je zwangerschap en dat is het belangrijkste. Ik hoop nl dat je straks heerlijk op die roze wolk neerkomt maar ik heb die roze wolk nooit echt gehad en heb een heerlijk kind. Toen ik haar begon te voelen kreeg ik dat gevoel wel wat meer.

Ik hoorde gisteren dat een kennis na 6 dagen de nipt terug kreeg, van het Erasmus dus mocht ik nou toevallig vandaag ook op dag 6 zitten...…..
Bedankt Deb, ik hoop ook dat ik nog op die wolk mag gaan zitten. Denk inderdaad dat het ook anders is als ik de baby straks ga voelen bewegen. Ik heb al wel een beetje een buikje, dat geeft me al wel een trots gevoel. Lijkt me leuk als ik die straks niet meer hoef te verstoppen. Het is gewoon heel spannend allemaal. Die zwangerschapsbroek klinkt erg fijn, ik ga er daarna ook snel een kopen.

Oke spannend! Ik zit morgen op dag 6, mijn bloed is alleen naar UMC gestuurd dus geen idee of dat uitmaakt haha. Laat je het weten als je wat hoort?
Ik heb niet afgelopen, maar vorige week vrijdag geprikt voor de nipt. Zit nog steeds met smart te wachten
Oh, jij wacht dus nog langer.. geduld geduld haha

Hoe is het trouwens op je werk arctic? Ga je wachten tot week 17?
Alle reacties Link kopieren
Hey dames, kon het toch niet laten om even bij te lezen vanaf mn vakantieadres. Wat is er weer een hoop geschreven!

Eerst voor jou een dikke knuffel Tinkeltje :hug: . Voel echt het verdriet in je berichten en vind het heel herkenbaar. Hier ook nog steeds veel verdriet over het gemis. Laatst gelukkig eens flink kunnen uithuilen bij twee vriendinnen. Gelukkig kan ik er met partner ook goed over praten. Hoe zit dat bij jou? Kun je het wel kwijt aan de mensen om je heen? Fijn dat je beter ondersteunt gaat worden de komen tijd.
En ook voor jou Deb :hug:

De bandenpijn begin ik ook te herkennen. Het steekt gelukkig nog niet, maar je voelt het wel duidelijk.

Ik ben inmiddels 15 weken en er is al een duidelijk buikje te zien. Als ik terug kom van vakantie zal ik toch echt moeten gaan winkelen. We hebben hier op vakantie al 2 dingetjes gekocht. Vind het erg fijn om samen weg te zijn. We hebben veel tijd om samen van alles te bespreken en aan het idee te wennen. Merk wel dat ik emotioneler ben. Heb soms opeens dat ik volschiet. Vooral al man weer eens iets lief doet of zegt.. of gewoon uit het niets..

Tot over 2 weken! Of mss toch weer iets eerder :P .
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht ook nog steeds op de uitslag van de nipt, man wat duurt dat lang.
Ik heb komende donderdag al 2 weken geleden geprikt dus verwacht een deze dagen toch echt wel een telefoontje.

Mijn nipt test is ook naar het UMC gestuurd, dus misschien is het er bij een ander ziekenhuis sneller.
Pff pas na de uitslag van de nipt kan ik echt een beetje gaan genieten hoop ik.

Sinds gister is mijn emesafene op en vanmorgen moest ik toch echt weer rennen naar de wc. Inmiddels ruim 14 weken en had gehoopt dat het nu wel over zou zijn, gelukkig is de misselijkheid wel sneller weg.

Ik merk trouwens ook dat mensen nu eerst naar mijn buik kijken en me dan pas in het gezicht aankijken. Is jullie dat ook al opgevallen?
Alle reacties Link kopieren
Turqoise: ach wat naar zeg. Ik hoop dat het allemaal mee valt uiteindelijk. Zorg ook goed voor jezelf. Dit zijn heftige tijden zo. Ik kreeg na mijn zwangerschap vorige keer nog de klap omdat er gewoon te veel speelde tegelijk.

Bumbly: wat fijn zo’n vakantie zeg. Lekker genieten.

Nipt: ik wacht ook wel echt met smart. Ik ben behoorlijk aangekomen en voor mijn gevoel is het al heel zichtbaar, ik wil het dus wel graag vertellen. Ik ga aankomend weekend ook voor kleding kijken, ik pas bijna nergens meer in.

UMC, is dat hetzelfde als vumc? Die laatste is de mijne naar toe en dat is vorige week maandag. Ik zag ook dat je 2 weken na ontvangst uitslag krijgt. Dus dat zal dan volgende week dinsdag zijn.
deb84 schreef:
16-07-2019 14:16
Oh, jij wacht dus nog langer.. geduld geduld haha

Hoe is het trouwens op je werk arctic? Ga je wachten tot week 17?
Werk bevalt tot nu toe heel goed.
Als de uitslagen van de nipt binnen zijn en alles ia goed dan ia het kan on het te gaan delen met de wereld en dus ook mijn werk
Alle reacties Link kopieren
Jeetje dames wat veel geschreven ik kan even niet op.alles en iedereen reageren maar wil wel zeggen dat je goed voor jezelf moet zorgen. En neem ook de tijd voor moeilijke of lastige momenten. Dat mag en ben je aan jezelf verantwoord om te doen :hug:

Ik.zit momenteel in Spanje met een fikse keelontsteking. Vandaag bij de huisarts geweest maar die kan verder niks doen omdat er geen medicijnen zijn die mogen. Advies paracetamol dus die blijf ik.maar trouw slikken, eet ijs, koude drankjes en hopelijk trekt het dan weg. Als iemand nog andere tips heeft, hoor ik het graag.

Zwangerschapskleren heb ik wel.maaf niet bijster veel. Vind het zo zonde van het geld een hele.nieuwe garderobe aan te schaffen voor die paar maanden. Vorige zwangerschap is er 1 broek gesneuveld (na bijna.2 zwangerschappen) dus heb een nieuwe gekocht en verder veel jurkjes met hoge band en rekbare kleding. Ik ben overigens erg tevreden over H&M mama. Niet bijzonder duur en prettig in gebruik. Ik ben wel zn gierige die dan niet 80 euro uitgeeft aan dat toch wel.lejke zwangerschapsjurkje :-o :nope:
Alle reacties Link kopieren
Gordijn: oh wat naar zeg, sterkte. Ik hoop dat het snel over is.
Ik heb hetzelfde als jij, maar ik ben vrij lang en h en m mama was allemaal te kort. Ik kom helaas in duurdere kleding.
Beterschap gordijn! Klinkt misschien raar maar gorgelen met zout water wil ook wel eens helpen, kun je paar keer per dag doen.

Laten we hopen dat ze op de laboratoriums even doorknallen deze week en dat we allemaal snel onze uitslag krijgen. Volgens mij is het VUMC een afdeling van UMC.
Alle reacties Link kopieren
Uitslag Nipt (met nevenbevindingen) binnen: helemaal goed!
Geen afwijkingen gevonden.
Happy!!!

Vorige week maandag op geprikt. Dus uitslag nog best snel binnen.
Wat fijn Emili! Weet je naar welk ziekenhuis het was opgestuurd?
Hier ook goede nipt test! Zonder nevenbevindingen. Hier bij het Erasmus
anoniem_63763051d5ada wijzigde dit bericht op 17-07-2019 13:31
2.82% gewijzigd
Fijn emili!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap, Gordijn!

Yesss, mooi nieuws Emili en Deb!

Hier vandaag een afspraak bij VK gehad. Manlief kon niet mee, dus was alleen. Schoot alleen vol tranen: eerste trimester met hevige misselijkheid, vermoeidheid en erge buikpijnen gingen me toch niet in koude kleren zitten. Met doptone kon ze geen hartje vinden, want ik had mijn buik ingevet tegen de droge huid. Dat zorgde voor ruis. Uiteindelijk kreeg ik dus toch een echo en dat was heel fijn. VK was heel lief en legde uit (liet ook mij voelen) waar nu de baarmoeder zit, waar de darmen helemaal heen verplaatst waren. Heel geduldig en fijn om te horen waardoor de pijn kon komen. Verder denkt ze dat ik ook bandenpijn had afgelopen week, omdat ik een specifieke plek aanwees.

Ik ben wel gerustgesteld. Kindje leek op echo ook goed gegroeid (bewust niet gemeten, omdat het onnodig is om medische indicaties tussendoor te hebben).

Ik werd onzeker van de verhalen over strakkere kleding, bolle buikjes, zien van bolle buiken in de app 24baby etc. Ik zie zelf namelijk vrijwel niets en broeken worden nu pas wat strakker, maar passen prima.

Advies VK: lekker rust nemen en genieten van vakantie. Mocht ik bij de volgende afspraak me toch nog niet lekker voelen, dan kan ik acupunctuur overwegen. Vraag: heeft iemand daar tijdens de zwangerschap ervaring mee?

Zo, nu kan ik weer opgelucht ademhalen. Dat zwanger worden en zwanger zijn is maar een bijzonder iets... Niet altijd leuk, maar het is wat het is!
Even snel tussendoor. Hier ook een goede nipt uitslag zonder nevenbevindingen
Super zeg al die goede nipt uitslagen! Ik verwacht die van mij dan ook wel eind deze week.

@BB, klinkt als een super fijne verloskundige! Logisch toch dat je zo gespannen was. Ik kwam bij de eerste termijnecho helemaal overstuur binnen omdat ik zo nerveus was, de verloskundigen zijn wel wat gewend denk ik haha. Ik word trouwens ook wel eens onzeker van de verhalen die ik lees over misselijkheid, cravings, etc. ik heb daar allemaal geen last van maar ieder lijf reageert anders op een zwangerschap.

Volgens de oude bakerpraatjes zou ik dan een jongen moeten krijgen, geen klachten maar al wel een buikje. We zullen zien. :)
Alle reacties Link kopieren
Tsjee wat hebben jullie allemaal snel de nipt uitslag.
Ik wacht nog steeds, als ik morgen niets hoor ga ik vrijdag zelf bellen.
Mijne is idd naar het vumc gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Bosbes: wat fijn dat alles goed was en ze zo lief was. Ik heb acu gedaan. Geen idee of het geholpen heeft, ik voelde me in ieder geval wel beter in de weken er na. Ik was meer van: baadt het niet dan schaadt het niet.

Fijn van de goede uitslagen!

Ik ben net voor een extra check bij de vk geweest, omdat ik me zorgen maakte. Helemaal onterecht, kleine trappelde lekker. Ook nog gepraat over mijn somberheidsklachten.

Ik heb ook gevraagd wanneer ze de uitslag verwachte. Ze gaf aan dat het bij vumc 2 weken was op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dames al die.positieve NIPT uitslagen en hopelijk komt de rest snel.

Zwanger zijn en zwanger worden is inderdaad heel onzeker, angstig en nerveus. Maar weet dat het straks met je kinderen niet anders is. Vanaf het moment dat je zwanger bent zul je nooit meer echt onbezorgd zijn. Want na de zwangerschap komt de babytijd daarna gaan ze ontdekken en voor je het weet moet je ze loslaten en naar school laten gaan. Wel goed om er over te praten natuurlijk en fijn dat de VK'S er ook echt tijd en ruimte voor maken. Dat is toch wel belangrijk.

Verder weinig spannends hier. Nog steeds ziek van de keelontsteking want helemaal niet tof is.... paracetamol doet volgens mij ook weinig maar ja.... doet er niks aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven