Uitgerekend Januari 2020

13-05-2019 17:06 1050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.

Naam: Januaribaby

Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Bijzonderheden
zorrodesnorro 25/27 1e 01-01 -
Togepi 28/29 1e 07-01 Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo
SusieFlower nvt 1e* 08-01 MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk
Vlindertje93 26/36 1e 08-01
Frozen 33/30 1e 10-01 :heart:, 26/8 20 weken echo mk sept ‘18 / ma jan ‘19
Gordijn 31/33 3e 16-01
Blauwbosbesje 28 1e 19-01 08-08 geslachtsecho
Yunaaislynn 34/38 3e 20-01
Articfox1 28/37 1e 21-01 💙 zwanger d.m.v. ovulatie inductie -
30-08 20w echo
lemon pledge 34/33 1e 21-01 29-08 de 20 wkn echo
neliba 38/36 1e 22-01 Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo
Emili2004 33/34 1e 23-01 💙 zwanger d.m.v. iui,29-08 de 20 wkn echo
deb84 35/38 2e 23-01 💙 20 weken echo 04-09
Tinkeltje33 34/37 2e 25-01 :heart:, 29-07 echo
Unicorn123 32/30 1e 28-01 PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19
Winterstarr 31/30 1e 29-01 Mk feb ‘19, :heart:, 07-08 geslachtsecho
Knotje_ 30/29 2e 30-01 04-09 controle, 11-09 20 weken echo
Tante89 30/34 1e 31-01 Zwanger dmv iui, :heart:
:hug: Liefdesbaby
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
O spannend articfox en liefdesbaby. Mogelijk 2. Dan is de de echo helemaal spannend. Hoe zit dat met kansen is er een grote of kleine kans op een meerling bij terugplaatsing van 2 cellen.
gordijn87 schreef:
22-05-2019 11:51
O spannend articfox en liefdesbaby. Mogelijk 2. Dan is de de echo helemaal spannend. Hoe zit dat met kansen is er een grote of kleine kans op een meerling bij terugplaatsing van 2 cellen.
Ik heb geen terugplaatsing gehad. Ik heb hormonen (gonal f) gespoten om follikelgroei te stimuleren. Daarbij werd de voortgang gevolgd door echo's. Wanneer een follikel groot genoeg was weer andere injectie (ovitrelle) om de eisprong te stimuleren. Rond die periode gewoon zelf vrijen.
Dot was voor mij de tweede keer dat ik twee follikels had. Meestal gewoon een. Volgende de fertiliteit afdeling is de kans om een meerling met twee follikels maar een paar procent.
Ik hou er rekening mee, naar verwacht het niet
Wat fijn dat alles goed was Togepi! Kan me voorstellen dat terug gezet worden wat tegenvalt, maar wat later in januari bevallen lijkt mij ook fijn. Ik zou het niet erg vinden om iets terug gezet te worden. Hier is het (voorlopig) 3 januari, toch erg krap op alle feestdagen.

Spannend dat vertellen Arcticfox! Wij gaan het vanavond ook aan mn ouders vertellen. Echt spannend!

Tinkeltje, wat vervelend dat je je zó beroerd voelt! Ook al had je het verwacht, het lijkt me tocht erg balen.

Spannend Arcticfox en Emili die extra kans op een meerling. Zouden jullie het graag willen?
Lach hard, duik diep, kom terug..
Veel plezier met vertellen vanavond, dat is zoooo leuk!

In dit stadium van het traject ben ik blij met een tweeling ja, 2 jaar geleden zou ik dat minder zijn geweest, maar zoals Arctic al zegt is de kans niet heel veel groter. Wel iets verhoogd, maar kans op bevruchting van 1 eitje is groter
Nou wordt spannend emili en artic kan me voorstellen dat, zeker als het een lang traject is je net zo blij bent met 2 als met 1. Spannend allemaal.

Wisten jullie trouwens dat we wat betreft UD het ook goed geregeld hebben voor onze partners. Ik moet nog even uitzoeken hoe het precies zit maar vanaf 2020 is er weer een nieuwe regeling die van kracht gaat waarbij mannen een bepaalde periode partnerverlod kunnen opnemen en volgens mij voor 70% doorbetaald worden. Jr levert dan wel iets salaris in maar is altijd gunstiger als vakantiedagen er in het begin van het jaar doorheen halen of onbetaald ouderschapsverlof. wacht zal eens een linkje zoeken. Excuus toch niet is pas vanaf juli 2020.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... r-partners
gordijn87 wijzigde dit bericht op 22-05-2019 19:33
10.75% gewijzigd
Spannend,Arctic en Emili! Erfelijk gezien is bij mij wel verhoogde kans op een tweeling. We zullen zien.

Gordijn, helaas, half jaartje te vroeg voor verlof van de vader!;)
Een tweeling leek mij ook altijd wel leuk, maar ben daar van terug gekomen. Ik vond 1 kindje al heel heftig. Daarnaast heeft een tweeling zwangerschap meer risico’s en heb ik afgelopen tijd meerdere keren van dichtbij meegemaakt dat het niet goed ging.

Alleen twee-eiige tweelingen zijn erfelijk trouwens, een-eiig niet. Volgens mij zijn man en ik ook erfelijk belast, maar ik hoop het dus niet.
Klopt, Tinkel, zowel qua twee-eiige zwangerschappen als risico's. Ik sta er daarom ook niet echt om te springen, maar ja, natuur bepaalt hoeveel eitjes er waren!
Emili2004 schreef:
22-05-2019 17:53
Veel plezier met vertellen vanavond, dat is zoooo leuk!

In dit stadium van het traject ben ik blij met een tweeling ja, 2 jaar geleden zou ik dat minder zijn geweest, maar zoals Arctic al zegt is de kans niet heel veel groter. Wel iets verhoogd, maar kans op bevruchting van 1 eitje is groter
Ik sta er een beetje hetzelfde in als jij qua meerlingen
Hoi allemaal!

Dit is mijn 1e bericht hier in de groep. Gefeliciteerd voor iedereen!

Ik ben nu 6 weken zwanger van mijn 1e kindje. Ik dacht zelf dat ik wat verder was. Ik heb vandaag mijn 1e echo gehad en we hebben het hartje zien kloppen! Helemaal happy :)

Ik heb trouwens ontzettend veel last van mijn hormonen. In de zin van.. Ik ben niet te genieten (arme hubby). Maar het is echt heel erg. Alsof ik geen controle heb over mijn geest. Bij de 1e had ik dit helemaal niet zo heftig. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen qua hormonen.

Liefs, Danyy
Ik stond net vrij plotseling/met een vaartje op van de bank en dat ging toch gepaard met steken in mijn onderbuik.
Beetje aan de zijkant bij mijn heupen/liezen.
Iemand hier daar bekend mee?
Arcticfox1 schreef:
22-05-2019 22:00
Ik stond net vrij plotseling/met een vaartje op van de bank en dat ging toch gepaard met steken in mijn onderbuik.
Beetje aan de zijkant bij mijn heupen/liezen.
Iemand hier daar bekend mee?
Dat heb ik ook wel is. Ik weet niet waar dat precies vandaan komt, maar vgm niets om je zorgen over te maken. Bij mij is het ook zo goed als meteen weer weg. Blijven de steken bij jou wel?
@fox die steek herken ik ja! Niet bij het opstaan maar bij het draaien/rekken in bed! Ik schrok er wel van. Heb er daarna geen last meer van gehad.

Ik had gelukkig een “goede” dag vandaag! Niet echt misselijk en een redelijk normale dosis energie! Was wel erg fijn! Gister had ik veel meer last van alle kwaaltjes.

Wat mij opvalt is dat er bij best een aantal dames aan vroege echo’s word gedaan! Ik krijg die van mij pas bij 11 weken. (Mocht ook bij 10 maar kwam niet uit met werk enz). Tot die tijd vind ik het best spannend allemaal! “Zou het allemaal wel goed zijn?!” en “is het er 1 of zijn het er 2?!”

Welterusten allemaal!
Ik heb vandaag ook minder kwaaltjes en dat maakt me heel onzeker.

Nu zie ik dat ik ook niet meer in de tabel sta.
Fijn om wat herkenning te lezen, steken waren zo goed als meteen weer weg, maar ik dacht echt ff wow

De reden dat ik een vroege echo krokus vanwege het traject en verhoogde kans op een meerling. Vind het zelf ook aan de vroege kant
@arcticfox1: ik heb bijna geen klachten maar na een drukke dag ben ik moe(dat is logisch) en een steek in de onderbuik en lies. Als ik even op de bank lig gaat het meestal wel weer.

Wat zijn er al veel vroege echo’s geweest.
Wij mogen volgende week, kan niet wachten. Bij onze verloskundige willen ze je graag met 8 weken zien.

@bumbly: hoe is het vertellen gegaan?

@danyy: welkom! Helaas ken ik dat ook last hebben van humor. Vorige week een paar avonden last van gehad. Vriendlief was er niet blij mee.

Denken jullie al na over kinderdagverblijf of andere opvang?
Het zal vast per ongeluk zijn gebeurd, maar ik vind het eng om te zien dat ik ben overschreden in de tabel. Voelt als een slecht voorteken na toch al zo’n onzekere dag.
Hoi allemaal!
Ik kom graag meeschrijven als dat mag! Vandaag precies vijf weken zwanger van ons eerste kindje. Als ik het goed berekend heb (nou ja, mijn app dan...) ben ik op 22 januari uitgerekend. Hoewel we wel gestopt waren met anticonceptie, was het toch een grote verrassing toen ik vorige week zwanger bleek te zijn. Gezien mijn leeftijd (38) hadden we er rekening mee gehouden dat het best eens een tijdje kon duren of misschien zelfs wel helemaal niet zou lukken. Maar het was gewoon in een keer raak!!

Op 6 juni heb ik mijn eerste echo (vroege echo) en de termijnecho staat ook al gepland voor 25 juni. Vroege echo bieden ze standaard aan bij mijn verloskundige en het lijkt me erg leuk om (hopelijk) het hartje alvast te zien kloppen!! Ik denk dat het dan ook wat “echter” wordt allemaal. Heb nu eigenlijk helemaal geen zeangerschapskwaaltjes, alleen wat gevoelige borsten. Heel fijn natuurlijk!! Maar daardoor voelt het nog niet echt zwanger of zo. Ik denk dat dat na de echo wel wat meer zal komen.

Ik zal morgen proberen om mijzelf toe te voegen aan de tabel (ik forum nu mobiel) en ik ga jullie verhalen zeker volgen!
Bij mijn vk is de 1e echo ook met 8 weken. Ik heb er naast geteld en met geluk een vroege echo gehad. De 2e echo heb ik met 11 weken. Als ik het te lang vind duren of als het niet goed voelt en eerder wil dan mag ik bellen. Vgm schrijft mijn vk het dan op als "bloedverlies" zodat je gratis een extra gratis echo kan hebben. Maar ik denk dat dit per vk verschilt.
Vandaag even langs een verloskundige praktijk gelopen voor wat info. Ze schreven mij eigenlijk gelijk in en gokte dat ik 4,4 weken zwanger ben. Super vroeg nog. Ook plande we een eerste echte afspraak in voor 24 juni, maar ze zei: dan plannen we een echo in. Maar als ik jullie zo hoor, is dat dan echt super laat haha. Dus ik ga morgen maar even mailen 🤣.

Qua symptomen vanochtend ineens diarree. Nu weer verstopping, ik voel drang maar het komt niet. Nog steeds die koude rillingen incl stijve tepels. Lichte buikkrampen en wat rugpijn.

Hoe is het met jullie symptomen?
Vroege echo: ik heb ook met reden een vroege echo. Zodra er een kloppend hartje te zien is, krijg ik een doorverwijzing naar de pop-poli.

Opvang: onze zoon gaat naar het kdv en daar gaat baby 2 ook naar toe. We gaan inschrijven zodra er een goede echo is, omdat het snel vol is.

Klachten: nog steeds erg misselijk. Gisteravond heb ik gesnackt, dat kwam even zo uit. En dat hebb ik er bijna allemaal weer uitgegooid. Nu wordt ik weer wakker en heb het idee dat ik minder misselijk ben en gelijk weer zorgen maken.

Emili: :hug: dat is niet leuk. Klachten komen en gaan. Ik zet je er weer even in. Dit keer in het midden, kan je niet weer overschreven worden.

Welkom nieuwe schrijvers!
Super bedankt Tinkeltje!! Nu voel ik me ook echt een aansteller, mijn man lachte me ook uit dat ik daar zo onzeker van werd.. hormonen denk ik haha, normaal ben ik meer iemand met 2 benen op de grond.
Welkom nieuwe schrijvers en gefeliciteerd!

Nee Emilie, dat is gewoon ook niet leuk hoor, hormonen of niet. Gelukkig sta je er weer in!

Hier weinig klachten, heb wel dat licht misselijke gehad, beetje krampachtige buik maar nu voel ik dat eigenlijk niet meer. Denk dat we maar blij moeten zijn dat het nog mee valt allemaal!
Ach het is ook zo onzeker allemaal. Het gaat hier de hele dag zo: ik voel me niet meer misselijk, ik maak me zorgen. Oh, ik ben weer misselijk. Mijn miskraam begon ook echt zo.

Ik weet nog bij mijn eerste zwangerschap dat ik me ook wel zorgen maakte om een miskraam, maar dat ik er verder wel vertrouwen in had. Het voelde gewoon wel goed. Maar misschien is dat ook allemaal achteraf.
Emili en tinkel; de klachten kunnen per dag wisselend zijn. Het linkt soms ook alsof je er aan went. Niet iets om je direct zorgen om te maken dus :)

Die steekjes bij onverwachte bewegingen zijn je banden die wat oprekken geloof ik. Tenminste dat is wat mij werd verteld.
Ik heb er zelf soms ook last van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven