Uitgerekend Januari 2020

13-05-2019 17:06 1050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.

Naam: Januaribaby

Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Bijzonderheden
zorrodesnorro 25/27 1e 01-01 -
Togepi 28/29 1e 07-01 Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo
SusieFlower nvt 1e* 08-01 MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk
Vlindertje93 26/36 1e 08-01
Frozen 33/30 1e 10-01 :heart:, 26/8 20 weken echo mk sept ‘18 / ma jan ‘19
Gordijn 31/33 3e 16-01
Blauwbosbesje 28 1e 19-01 08-08 geslachtsecho
Yunaaislynn 34/38 3e 20-01
Articfox1 28/37 1e 21-01 💙 zwanger d.m.v. ovulatie inductie -
30-08 20w echo
lemon pledge 34/33 1e 21-01 29-08 de 20 wkn echo
neliba 38/36 1e 22-01 Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo
Emili2004 33/34 1e 23-01 💙 zwanger d.m.v. iui,29-08 de 20 wkn echo
deb84 35/38 2e 23-01 💙 20 weken echo 04-09
Tinkeltje33 34/37 2e 25-01 :heart:, 29-07 echo
Unicorn123 32/30 1e 28-01 PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19
Winterstarr 31/30 1e 29-01 Mk feb ‘19, :heart:, 07-08 geslachtsecho
Knotje_ 30/29 2e 30-01 04-09 controle, 11-09 20 weken echo
Tante89 30/34 1e 31-01 Zwanger dmv iui, :heart:
:hug: Liefdesbaby
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
O ja klopt, dat kunnen zeker je banden al zijn.
Ow ja steekjes bij snel op staan: heb ik ook, niks om je zorgen over te maken.
@Articfox wat fijn om te lezen dat het eindelijk zo ver is!! Gefeliciteerd!!
Geen idee waarom ik dit topic opende, maar zag jou ineens in de tabel staan. Wij hebben een jaar geleden samen in een topic over het langer uitblijven van een zwangerschap geschreven. Die steken waar je het op de laatste pagina over had, zijn waarschijnlijk gewoon je banden. Dat had ik destijds ook, en ik ben nu 40+5 weken en mag me zometeen gaan melden in het ziekenhuis om ingeleid te worden.

Sorry voor het inbreken dames! Iedereen enorm gefeliciteerd en dat jullie allemaal maar een mooie zwangerschap mogen hebben!
Wauw Tiswa, 40+5! Succes met de bevalling!
@tiswa wat leuk dat je mij nog herkent en hier voor mij komt posten.
Heel veel succes met de inleiding/bevalling.

@opvang
Word waarschijnlijk een combinatie kinderdagverblijf/ouders.
Eerst maar eens die eerste weken doorkomen en een baan vinden
@opvang: Mijn oudste ging 2dagen naar kdv en 1 dag naar schoonmoeder.
Ze wil nu ook 1 dag op mijn dochter passen straks na school.
Geen idee of ze ook op de 2e een dag zou willen oppassen, anders 3 dagen kdv.
Ik zou namelijk wel 3 dagen willen blijven werken.

Werken jullie nu fulltime en willen jullie minder gaan werken straks?

@Arctic: Hoe gaat het met de sollicitaties?
Wow wat wordt er veel geschreven. Ik forum.mobiel dus weet niet meer precies wie wat schrijft maar welkom nieuwe dames.

@steken herken ik zowel bij opstaan als in bed. Is waarschijnlijk bandenpijn. Die zijn allemaal aan het oprekken en je banden en kraakbeen is vanaf het begin al weker aan het worden. Wel vervelend maar niks ernstig.

@opvang, wij hebben de gastouder van onze middelste (haha dat is hij nu opeens) al verteld dat we bezig waren en of ze zijn plekje (hij gaat in april 2020 jaar de basisschool) wil reserveren. In het dorp hebben we een aantal gastouders maar is echt een drama qua plekken veel zitten al ver van tevoren vol. Dus daarom dit al gevraagd en komt nu mooi uit met de overgang naar dr basisschool.

@vroege echo.. ik heb er eentje bij 8 weken, onze praktijk doet dat ook standaard. Ik heb hier bij dr andere 2 x nooit een rekening van gezien eigenlijk maar misschien is dat ook wel vanuit hun eigen voorkeur dat ze dat niet opschrijven op een rekening.

@kwaaltjes vallen wel weer beetje mee wel gevoelig borsten maar verder redelijk rustig. Wel afkeer voor bepaald eten... Is zo stom maar als ik er al aan denk wordt ik er spontaan misselijk van.

@emili :hug: wat vervelend dat je je zo onzeker voelt. Dit zijn inderdaad lastige weken zo waarbij alles wat je voelt of je hormonen met je aan de haal gaan. Maar heb er vertrouwen in. En dikke knuffel
Ik werk ook 3 dagen. Mijn man is minder gaan werken sinds zoon er is, hij werkt 36 uur verdeeld over 4 dagen. We hebben dus 2 dagen opvang nodig. Maar als alles goed verloopt en baby 2 is er, dan is zoon 3,5 en dan gaat hij ook al snel naar school.

Wij hebben allemaal brede scholen met opvang in onze woonplaats. We gaan naar de andere kant van onze plaats verhuizen. Voor die paar maanden laten we zoon op zijn huidige kdv zitten en gaat baby naar ander kdv. Maar dat gaat dan maar over 3 maanden, daarna gaat zoon naar de bso bij hetzelfde kdv.
Wat wordt er veel geschreven hier, leuk zo'n actief topic!! Ik heb mezelf inmiddels toegevoegd aan de tabel.

Ik lees dat een aantal van jullie de omgeving al verteld heeft van de zwangerschap (nog niet iedereen geloof ik?). Zelf wilden wij eigenlijk wachten tot na de 12-weken echo, gewoon voor de zekerheid. Alleen zijn we hier nu toch van aan het terugkomen... de komende weken hebben we nogal wat feestjes en twee keer een weekendje weg op het programma staan. Normaal gesproken gaat dat wel gepaard met een biertje / wijntje, maar dat kan nu natuurlijk niet. Ik verwacht dat iedereen dan direct zelf wel doorheeft hoe het zit (naaste familie en vrienden weten dat we "aan het proberen zijn"). Vooral bij een weekend weg; voor een avondje kun je misschien nog wel een plausibele smoes verzinnen (maar dat wordt ook weer lastig voor twee feesten binnen een week met dezelfde vriendengroep...). Kortom: we hebben nu besloten dat we het in ieder geval aan onze directe familie wel alvast gaan vertellen zodra we hen zien. Bij vrienden vertellen we het nog niet uit onszelf, maar als er direct naar gevraagd wordt, gaan we er ook niet om liegen. Ik heb eigenlijk ook wel heel veel zin om het te gaan vertellen, leuk om dit nieuws te kunnen delen!! :rolling:

Wat betreft werk en opvang: man en ik werken nu allebei fulltime. Het idee is dat we straks allebei vier dagen gaan werken, dus nog drie dagen opvang nodig. We verwachten dat beide grootouders graag willen oppassen, even kijken of dat ook praktisch haalbaar is. Mijn vader past ook al twee dagen in de week op de kleine van mijn zus en ik wil hem niet te veel belasten. Aan de kant van mijn vriend wordt dit het eerste kleinkind, maar zijn ouders wonen wat verder weg, dus even kijken hoe we dat praktisch kunnen regelen. Dan in ieder geval nog één dag (of misschien meer) naar de kinderopvang. Daar hebben we nog niet concreet naar gekeken; dat willen we denk ik na de 12-weken echo gaan doen. Maar misschien is het wel een goed idee om alvast te informeren naar evt. wachtlijsten!

De steken bij het opstaan herken ik nog niet, maar misschien komt dat nog. Verder merk ik dat ik het lezen van de al-dan-niet kwaaltjes van anderen me toch ook wel wat onzeker maakt. O jee, ik heb dat allemaal niet... zou dat dan betekenen dat het misschien toch niet helemaal goed zit bij mij?? Nou ja, ik probeer maar zoveel mogelijk nuchter te blijven: de kans dat het goed gaat is vele malen groter dan de kans dat het fout gaat. En als het toch fout gaat (of al is gegaan), dan is dat nou eenmaal zo, daar kan ik dan nu toch niets meer aan doen.
(Uiteraard houd ik me wel netjes aan alle regeltjes met betrekking tot alcohol, eten, enz.!). Maar stiekem ben ik toch wel heel blij als ik over twee weken een kloppend hartje heb gezien!!
Sollicitaties gaan redelijk goed. Twee gesprekken gehad. Bij de een mag ik twee dagdelen meelopen en van de ander hoor ik deze week nog.
Mocht dit nergens op uitlopen dan ga ik volgende week weer op andere vacatures reageren
Ideaal is anders, maar ik maak mij nog geen zorgen

@emili wat rot dat je zo onzeker bent. Een onzekere tijd is het sowieso. Mijn symptomen komen en gaan een beetje.
@Vlindertje, het was heel erg leuk! Ze hadden beide de tranen in de ogen staan en waren ontzettend trots! De rest van de avond hebben ze alleen maar vragen gesteld en tips gegeven. Zo lief!

@Kwaaltjes, ik ben deze week ontzettend moe. Had gehoopt dat dit van het zware weekend kwam, maar het trekt maar niet weg. Heb de hele week al rustig aan gedaan. Ook ben ik nog steeds misselijk, dit lijkt wel wat erger te worden.

@Opvang, we werken nu beide nog fulltime. Als de baby dr is wil ik graag terug naar 3 dagen, man werkt dan een dag thuis en mn ouders willen graag een vaste dag oppassen. Dus dan hebben we nog 1 dag opvang nodig.

@Echo, hier is de echo ook ergens tussen week 9-11 Ik ben blij dat ik dus met 9 weken een afspraak heb. Nog een hele week wachten. Zo leuk om vast al jullie ervaringen te lezen!
Lach hard, duik diep, kom terug..
Voor de meiden die al een kindje hebben. Hebben jullie ook het idee dat het vertellen dit keer veel minder een ding is?
Betreft de echo’s; hier doen ze rond de 8 weken een intake en gelijk een echo. Die dag heb je alles in 1x. Daarna nog een echo rond de 12 weken. Ik mag al wat eerder komen omdat ik al 2 miskramen heb gehad.

Over opvang etc durven we dus ook pas goed na te denken na een goede echo.
We zijn nu echt aan het overleven.

Hier lijkt de misselijkheid echt met de dag toe te nemen.
‘Smorgens In bed een of 2 droge crackers en dan even wachten met opstaan. Ik moet iig direct iets eten zodra ik wakker wordt en kan bijvoorbeeld niet meer eerst gaan douchen etc. Daarna lijkt het eventjes beter te gaan maar over het algemeen de hele dag een misselijk gevoel.
Morgen hebben we de hele dag een bruiloft en ik zie er echt enorm tegen op.
Tinkeltje33 schreef:
23-05-2019 09:39
Voor de meiden die al een kindje hebben. Hebben jullie ook het idee dat het vertellen dit keer veel minder een ding is?
Ja bij de eerste had ik een armbandje laten maken voor mijn moeder, zij was toen al heel ziek.
Mijn pa een mok met iets van opa erop, schoonvader ook, schoonmoeder slofjes.
Die had ik het allemaal al verteld voor een goede echo.
Nu denk ik, eerst maar een goede echo afwachten. Wil wel voor dochter zo'n shirt kopen met grote zus erop ofzo en dan gewoon langs gaan en kijken of ze het zien.
anoniem_63763051d5ada wijzigde dit bericht op 23-05-2019 09:59
45.34% gewijzigd
Arcticfox1 schreef:
23-05-2019 08:57
Sollicitaties gaan redelijk goed. Twee gesprekken gehad. Bij de een mag ik twee dagdelen meelopen en van de ander hoor ik deze week nog.
Mocht dit nergens op uitlopen dan ga ik volgende week weer op andere vacatures reageren
Ideaal is anders, maar ik maak mij nog geen zorgen
:cheer: klinkt goed. Hopelijk hoor je van die andere deze week ook iets en wordt het meelopen een succes. Ik ga voor je duimen :hyper:
Tinkeltje33 schreef:
23-05-2019 09:39
Nee eigenlijk niet. Ik heb bij de eerste 2 er een leuke aankondiging van gemaakt en dat doe ik voor de 3e ook. Wel was de eerste voor mijn en zijn ouders speciaal omdat beide het eerste kleinkind was maar nr 2 was evengoed heel welkom en werd enthousiast ontvangen.

Merk wel dat het in de vriendengroep bij de 2e enthousiast werd ontvangen maar niet zoals bij de eerste. Nu zijn wij het 3e stel dat voor een 3e gaat en ben wel benieuwd hoe dat wordt ontvangen want lijkt erop dat die 3e voor en bij veel mensen een verrassing is en ze daardoor iets meer enthousiast zijn een 2e ligt toch neer in de lijn der verwachting dan een 3e denk ik.

Voor ons blijft het in ieder geval een momentje wat we koesteren. Zeker ook bij familie is vertellen nog steeds heel spannend en iets heel moois en doet niks af of het nu een 1e 2e of 3e is.

Weet je al hoe je het gaat vertellen?
Hmmm. Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat het contact met mijn familie slecht is, het heeft echt een dieptepunt bereikt na het overlijden van mijn moeder. Ik heb er eigenlijk gewoon helemaal geen zin in. Het confronteert mij ontzettend met het feit dat mijn moeder er niet meer is en dat de situatie nu zo slecht is. Ik voel me ontzettend alleen hier in. Ik wil gewoon mijn moeder.

Vandaag trouwens amper misselijk, maak ik me daar weer zorgen om. :facepalm:
Ik heb trouwens mijn vader wel verteld over de miskraam, dat was echt de grootste fout van mijn leven. Hij reageerde gewoon helemaal niet en begon over wat anders. Mijn moeder had ook miskramen gehad, maar daar wist hij niks meer van.

Hij kwam er daarna nog wel op terug. Hij dacht dat we niet meer kinderen wilden omdat zoon zo druk is.

Ik kijk er dus niet naar uit om het te vertellen. Schoonouders zijn wel lief, maar reageren ook altijd amper op dit soort dingen.
Jeetje Tinkeltje, wat naar van je familie. Heb je broers of zussen?
Dat van je moeder herken ik. Mijn moeder overleed toen ik 18 weken zwanger was maar heb het haar nog wel kunnen vertellen en ze was zo blij. Nu is ze er helemaal niet bij en tegen haar wil ik het juist het liefste vertellen. Ik heb gelukkig wel een zusje waar ik een goede band mee heb.
Mijn vader is lief maar emotioneel best wel gesloten maar hij gaat wel heel blij zijn.
Schoonmoeder heb ik een betere band dan schoonvader. Maar het is mijn moeder niet he. Ik denk wel dat zij blij gaat reageren, schoonvader tsja, geen idee, bij de eerste was hij ook niet echt enthousiast maar uiteindelijk vind hij het nu wel erg leuk dat ze er is.
@Tinkeltje: oh, wat naar, die familiesituatie! Ik kan me voorstellen dat dat echt een smetje is op deze leuke (maar ook spannende) periode. Mijn moeder is helaas ook overleden (vorig jaar, dus nog vrij vers). Vind het gemis in deze fase ook extra moeilijk, het is mijn eerste zwangerschap en ik zou zo graag met haar willen kletsen over hoe zij de zwangerschap en het moeder worden heeft ervaren. Maar gelukkig is bij mij de band met mijn vader (en ook met broer en zus) wel heel erg goed, ik weet ook zeker dat vader heel erg gaat meeleven zodra hij het weet, dus dat is dan toch een heel andere situatie. Weet je al wanneer je het aan je vader wilt gaan vertellen?

@Arcticfox: ik begrijp dat je nu druk bezig bent met solliciteren? Wat spannend!! Ik neem aan dat je nu nog niet bij evt. werkgevers hebt aangegeven dat je zwanger bent? Weet je al wanneer je dat wilt gaan doen (er vanuit gaande dat je ergens aangenomen wordt natuurlijk!)?

Zelf vind ik het ook wel lastig hoor: ik werk in het onderwijs, dus wij zijn nu al druk bezig met de planning en bezetting voor volgend schooljaar. Ik weet nu dus dat de kans groot is dat ik er de tweede helft van het schooljaar niet ben i.v.m. zwangerschapsverlof. Nu krijg ik sommige taken toebedeeld die ik normaal heel leuk zou vinden, maar waarvan ik nu al weet dat ik die volgend jaar niet ga kunnen uitvoeren i.v.m. de planning / jaarrooster. Maar ik hou mijn mond toch nog even dicht hoor... als alles goed gaat, wil ik het na de zomervakantie aan mijn leidinggevende vertellen (ik zal dan ongeveer 17 weken zwanger zijn).
Wat leuk Neliba, ik werk ook in het onderwijs.
Ik ben leerkracht in het basisonderwijs.
Ik vertel het nog wel voor de zomervakantie op het werk denk ik.
Ben wel blij dat ik het schooljaar zelf kan opstarten en afsluiten met mijn groep.

Lief dat jullie allemaal zo reageren op mijn onzekerheid. Was gewoon even een dipje gisteren en dat ik uit de tabel was, voelde toen even heel slecht. Maar niks meer aan de hand hoor!

Tinkeltje, wat moeilijk dat je zo'n slechte band met je familie hebt. Ik kan me voorstellen dat je er dan minder zin in hebt om het te vertellen.

En wat zijn hier al veel dames hun moeder verloren, heftig hoor!

Arcticfox, succes met solliciteren, dat zal nu vast wat lastiger zijn.

Tiswa, heel veel succes met bevallen! Wat spannend! Nu gewoon heel snel jullie kindje in je armen. Ik herken jouw Nick ook van een eerder topic.
Neliba: bij jou ook heel vers, mijn moeder is ook vorig jaar overleden. Ze was al ziek toen ik zwanger was van de eerste, daar heb ik haar toen expres heel erg in betrokken. Dat komt nu dan wel weer boven en is soms wel moeilijk. Ik had ook niet een hele goede band met haar, maar er zijn gewoon momenten in het leven dat je je moeder wilt.

Deb84: dat lijkt me ook moeilijk, je moeder verliezen tijdens je zwangerschap. Dat je het haar het liefst wil vertellen herken ik. Ik wil het nu eigenlijk aan niemand vertellen, omdat ik het alleen aan haar wil vertellen. Ik moet hier nog wel een modus in vinden. Helaas ook geen goed contact met siblings: we komen allemaal uit hetzelfde disfunctionele gezin en dat heeft ons allemaal gevormd.

Sorry even van de ellende. Ik las allerlei enthousiaste verhalen over vertellen en dacht ineens: ik heb er helemaal nog geen behoefte aan. Komt dat omdat dit de tweede is...
Ik veel potentiële werkgevers nu niet dat ik zwanger ben. Als ik snel ergens word aangenomen vertel ik het of met twaalf+ weken of na mijn proeftijd.
Het stomme is. Ik had net een nieuwe baan. Door het fertiliteit traject lang bij mijn vorige werkgever blijven hanger waar ik het niet meer naar mijn zin had.
De maandag voor ik ontdekte dat ik zwanger was heb ik bij mijn nieuwe wel gehoord dat ik niet door de proefperiode was. Zonder duidelijke reden
Wat heftig tinkeltje en snap dat het moeilijk is. Heb je goede vriendin om je heen die je het kunt vertellen en waarbij je ook de warme band voelt dingen te delen die je bijvoorbeeld met je moeder of zus zou willen delen.

Ik kan me niet voorstellen hoe het gemis is maar snap je gevoel wel. Je hoeft er natuurlijk ook geen poespas van te maken. Doe waar je je het beste bij voelt en wat voor jou het prettigste is. En of dat nu, binnenkort of over een langere tijd is dat is aan jouw. Jij kiest het moment en de manier. :hug:
Gordijn: ja heb een goede vriendin, die weet het ook wel. We moeten er maar even wat leuks van maken, is voor mijn man ook wel zo leuk.

Arctic: zuur is dat zeg. Wacht je zo lang en dan ben je je baan kwijt tijdens je proeftijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven