Uitgerekend Januari 2020

13-05-2019 17:06 1050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.

Naam: Januaribaby

Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Bijzonderheden
zorrodesnorro 25/27 1e 01-01 -
Togepi 28/29 1e 07-01 Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo
SusieFlower nvt 1e* 08-01 MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk
Vlindertje93 26/36 1e 08-01
Frozen 33/30 1e 10-01 :heart:, 26/8 20 weken echo mk sept ‘18 / ma jan ‘19
Gordijn 31/33 3e 16-01
Blauwbosbesje 28 1e 19-01 08-08 geslachtsecho
Yunaaislynn 34/38 3e 20-01
Articfox1 28/37 1e 21-01 💙 zwanger d.m.v. ovulatie inductie -
30-08 20w echo
lemon pledge 34/33 1e 21-01 29-08 de 20 wkn echo
neliba 38/36 1e 22-01 Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo
Emili2004 33/34 1e 23-01 💙 zwanger d.m.v. iui,29-08 de 20 wkn echo
deb84 35/38 2e 23-01 💙 20 weken echo 04-09
Tinkeltje33 34/37 2e 25-01 :heart:, 29-07 echo
Unicorn123 32/30 1e 28-01 PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19
Winterstarr 31/30 1e 29-01 Mk feb ‘19, :heart:, 07-08 geslachtsecho
Knotje_ 30/29 2e 30-01 04-09 controle, 11-09 20 weken echo
Tante89 30/34 1e 31-01 Zwanger dmv iui, :heart:
:hug: Liefdesbaby
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
Hallo allemaal,

Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap en wat leuk dat ik jullie heb gevonden en we samen kunnen uitkijken naar onze uitgerekende datums in januari.

Ik heb alles geprobeerd bij te lezen, daar ben ik wel eventjes mee bezig geweest en alles onthouden is een beetje lastig..... wel heb ik wat onderwerpen onthouden, waar ik wat over wil schrijven, maar eerst wil ik me even voorstellen.

Ik ben 29 jaar, mijn man 34 jaar en we zijn sinds 2008 samen. In Juni 2016 zijn we getrouwd en na terugkomst van onze huwelijksreis in maart 2017 hebben we besloten dat ik mijn spiraal liet verwijderen en wij onze grote kinderwens wilden laten uitkomen. Dit leidt echter niet zoals gepland.... Wij werden maar niet zwanger en de mensen om ons heen(zusje, vriendinnen, nichtjes, collega's ) wel. Hoe langer het duurde hoe groter vooral bij mij het verdriet en angst werden. In oktober 2018 zijn we daarom naar de huisarts gegaan en in november was ons eerste gesprek bij de fertiliteitskliniek. Daar bleek mijn man verminderdvruchtbaar te zijn en ik had een cyste in mijn rechter eierstok, de laatste is in februari verwijderd. We hebben 2x iui gehad. Eerste keer was geen echte kans, want zaadkwaliteit was zeer slecht, 2dd keer was zaad voldoende voor iui en had ik gelijk goede hoop. Afgelopen vrijdag de 24ste mochten we testen, maar daarop kon ik niet wachten. Vorige week dinsdag hebben wij de eerste test gedaan en na lang turen zag ik een streepje. Elke dag zijn we blijven testen en kregen we steeds meer hoop, want de testen liepen steeds meer op. Nog steeds vol ongeloof beseffen we steeds meer dat we in verwachting zijn van een kindje.

Mensen inlichten: Wij hebben het gelijk aan mijn ouders, schoonmoeder, zusjes, zwager en beste vrienden verteld. Dit komt mede door ons traject. Zij weten precies wanneer wij de inseminatie hadden en mochten testen. Ze hebben ook erg meegeleefd de afgelopen jaren, dus ze het nu gelijk vertellen voelt goed.

Symptomen: Mijn symptomen gaan op en af. Heb de volgende al gehad: misselijk, hoofdpijn, gevoelige tepels, krampjes/steken baarmoeder, maar ben vooral erg moe en in de ochtend vroeg wakker om te plassen.

Ouders: Ik wordt er verdrietig van om te lezen hoeveel van jullie al een van jullie ouders moeten missen. Heel veel sterkte gewenst en een dikke knuffel.

Linda: wat een bijzonder verhaal zeg. Wel een fijn dat je nu een goede echo hebt gehad.

Blauwbesje: Pas je goed op jezelf! Werk is niet alles. Jijzelf en je kindje behoren jullie op nummer 1!.

Een heel verhaal en dat was het dan wel zo beetje voor nu. Ben vooral heel blij dat ik jullie heb gevonden 😃
Hoi Tante, leuk dat je meeschrijft en wat fijn dat het na zo'n lange periode en zn traject gelukt is. Super leuk! En snap dat je het al lekker gedeeld hebt met familie en vrienden. Is ook fijn lijk mij zeker als ze zo intensief hebben meegeleefd.

Ik heb vannacht 4(!)x eruit gemoeten om te plassen . Los van feit dat dat op een camping echt niet tof is is het ook super vermoeiend. Had bewust gisterenavond 1 kopje thee op en verder niks maar blijkbaar vind mn blaas het leuk om s nachts zichzelf te legen.

We hebben daarnaast de echo verschoven. We zouden volgende week vrijdag gaan maar ze belde net de vraag of komende vrijdag (7+1 zou het dan zijn) ook kon. En dan zijn we weer in Nederland dus perfecte timing aangezien mijn man dan nog vrij heeft en dus niks op zn werk hoeft te regelen.
Welkom tante1989 en Linn! Leuk dat jullie meeschrijven en gefeliciteerd met jullie zwangerschappen. Zo te lezen is het bij jullie allebei niet "zomaar vanzelf" gegaan, dus extra bijzonder dat het toch gelukt is en voorlopig goed lijkt te gaan!!

Wij gaan overmorgen aan mijn directe familie (vader + siblings) vertellen over onze zwangerschap en daar heb ik heel veel zin in!! In eerste instantie wilden we wachten tot de termijnecho met het vertellen, maar ik ben heel blij dat we besloten hebben om het een aantal mensen toch al eerder te vertellen: dit weekend aan mijn familie, volgend weekend aan mijn beste vriendin en het weekend daarna aan de familie van mijn man. Toevallig hebben we drie keer achter elkaar een weekendje weg met deze mensen en het wordt dan toch lastig om het verborgen te houden. In plaats van allerlei doorzichtige smoezen kiezen we dus maar voor gewoon vertellen en dat vind ik eigenlijk wel heel leuk! Aan alle overige vrienden, familieleden en collega's vertellen we het wel pas na de termijnecho.

De eerste echo (vitaliteitsecho) heb ik volgende week donderdag (7 juni). Volgens mijn eigen berekening ben ik dan 7+1 weken zwanger. Helaas kan mijn man er dan niet bij zijn, omdat hij die dag een belangrijke afspraak heeft op zijn werk die niet verzet kan worden. De echo op een ander moment plannen lukte ook niet i.v.m. mijn werk (ik wil hier liever geen vrij voor vragen, omdat ik nog niet wil dat ze op het werk weten dat ik zwanger ben). Gelukkig kan hij er bij de termijnecho wel bij zijn! Dan hebben we ook uitgebreide intake bij de verloskundige, dus ook wel fijn om dan met z'n tweeën te zijn.

Hoe zit het bij jullie met het eten? Ik heb de ZwangerHap (app) gedownload en de site van het voedingscentrum bekeken en ik let natuurlijk zo goed mogelijk op. Maar vind het wel lastig hoor, er is zoveel dat niet mag of beter niet gegeten kan worden. Ook met kaas bijvoorbeeld: geen rauwmelkse kazen. Geen probleem zou je denken. Maar wat blijkt na de bestudering van het etiket: onze simpele supermarkt kaas-voor-op-brood blijkt ook een rauwmelkse kaas te zijn! Ik dacht dat alleen om "speciale kaasjes" ging, maar niet dus. Nu kopen we voor thuis dus gewoon andere kaas, maar zou je dan ook in een cafeetje bijvoorbeeld niet meer veilig een tosti of broodje kaas kunnen bestellen??
Hey neliba, wat zeg je nu... supermarktkaas die rauwmelks is. Is het kaas van de versafdeling? In principe zouden alle harde kazen mogen. Daarnaast is eigenlijk, zeker in Nederland, alle kaas in de supermarkt met uitzondering van de verse kazen, gewoon veilig. Op de etiketten van rauwmelkse kazen staat dit eigenlijk altijd vermeld, au lait cru of rauwmelkse kaas moet je dus links laten liggen maar zoals gezegd is dit eigenlijk alleen van toepassing op echt verse kazen. Geïmporteerde kazen zoals brie, camembert, gorgonzola zijn de moeite om na te kijken maar vaak, verpakt in het schap ook goed te eten. Ben wel benieuwd welke speciale kaas jij eet. :lol: . Tosti zal wel goedkomen is toch vaak 30+Kaas. Maar op de website van het voedingscentrum kun je per kaastype zien wat veilig is. En verhitting (boven de 85 graden) maakt het ook weer veilig

Verder vind ik het vooral lastig om er aan te denken. Heel erg ik weet het, maar heb, paar weken geleden weliswaar, gehad dat ik het compleet vergat en lekker een rood biefstukje heb gegeten om er paar uur later achter te komen dat dat niet heel handig was. De kans is heel klein dat je besmet raakt maar ja... die wil je natuurlijk wel volledig uitsluiten. Maar merk dat nu het woord zwangerschap meer in mn systeem zit dat ik er wel over na denk. Ik vind wel heel veel verboden dingen erg lekker, dus dat is nog even een uitdaging.

Wat fijn dat je het nu al aan je familie gaat vertellen. Snap het wel, zeker met je weekendjes weg. Ga je nu volgende week alleen naar de echo? Of ga je je moeder of zus vragen mee te gaan?
Welkom Tante. Ook een lang traject zeg, fijn dat het nu raak is!

Neliba: wat Gordijn zegt klopt. Het geldt niet voor harde kazen, daar gebeurd nog een proces mee waardoor die bacterie niet meer aanwezig is.

Eten gaat hier op zich wel goed. Waar ik vorige keer achter kwam, was dat er verschil zit tussen alcoholvrij en 0.0 bier. 0.0 is echt alcoholvrij.
Eten gaat hier ik goed. Ik heb wel van onze "gewone" kaas even het etiket gelezen om zeker te weten dat het niet van rauwmelkse kaas is gemaakt.
Vriend en ik gaan op onze jubileumdag altijd uitgebreid uit eten. Meestal een verassingsmenu. Nu vroeg ik deze altijd al zonder vis, omdat ik dat niet lekker vind. Nu zijn er nog meer beperkingen. Ga nu van te voren bij het restaurant navragen of dat een probleem is

Voor de mensen die ook de zwangerhap app gebruiken. Houdt deze bij jullie de juiste termijn aan?
Volgens mijn eigen telling, dus zoals ik het heb ingevuld op de app, ben ik morgen zes weken. De app staat echter al een paar dagen op zes weken en loopt dus een beetje voor.
Neliba veel succes met vertellen van jullie blijde nieuws. Fijn dat je je goed voelt bij deze gemaakte keuze. Wel heel jammer dat je de eerste echo alleen moet gaan, maar gelukkig kan hij er wel bij zijn tijdens de termijnecho.

Ik houd zelf niet echt van kaas, dus dat is geen probleem voor mij. De carpaccio ga ik echter wel heel heel erg missen de komende maanden, maar dat is dan maar zo. Koffie mis ik het meeste, maar zag op de site van voedingscentrum dat cafeïne vrij wel mag. Ik heb dat dus nu gekocht en smaakt ook prima moet ik zeggen. Daar kom ik de volgende 8 maanden wel mee door.

Tinkeltje33: wat je zegt over bier klopt idd. Goed opletten of het wel echt 0.0% is. Ik werk in gehandicaptenzorg en in een café eens alcoholvrij bier besteld en hier zat toch iets alcohol in. Dit zag ik gelukkig, want zij mogen geen alcohol hebben i.v.m. medicatie. Echt goed in de gaten houden dus.

Arcticfox: Ik heb nog geen zwangerschaps app alleen een menstruatie app en die heeft het nog wel precies goed aan.

Gordijn: Wat fijn dat je al eerder een echo krijgt. Idd fijn dat dit nog in jullie vakantie valt. Wel heel vervelend dat je zo vaak moet plassen in de nacht, helemaal nu je op de camping zit....
Ik heb ook de zwangerschap+ app, die loopt wel goed
App: ik hield mijn menstruatie bij in Flo. Maar als je dan pregnancy mode doet, telt hij ook niet goed. Heb nu nurture.

Tante: klopt! En in het buitenland is het weer anders.

Eten: ik lust dus wel graag een biertje en heb dat wel gemist vorige keer. Andere dingen mis ik niet zo. Ik drink alleen soms een biertje als ik uit eten ga, dus als ik niks drink valt het niet op.

Ik merk wel dat ik echt wat labiel ben door de hormonen. Ik maak me steeds heel veel zorgen om van alles en nog wat. Zojuist ook vervelend nieuws gehad en ik ben veel meer van de kaart dan anders. Zijn er meer van jullie die dat hebben?
Wij zijn zondag ook uitgebreid gaan uiteten. We namen het verrassingsmenu en ik vertelde dat ik zwanger was. Hier houden ze prima rekening mee. Was nog steeds overheerlijk. Dus geen zorgen Arcticfox.

Bij mij op het werk (ik werk in het onderwijs, maar in hetzelfde gebouw zit de opvang) hebben een aantal kinderen van de opvang de 5e ziekte. Ik heb even contact gehad met mijn gynaecoloog. Kan op eigen kosten bloed laten prikken om te kijken of ik antistoffen heb. Dat ga ik morgen dan ook doen.

Morgenavond komt “moeders voor moeders” om uitleg te geven en dan ga ik daar mee starten.

Nieuwe dames, welkom. Het wordt lekker druk hier!

Wat heerlijk dat je echo een week eerder is gordijn! Dat zou ik ook wel willen.

Arctic, succes voor morgen!

Gisteren wees mijn man me op de app “Kinder”. Dat is een app zoals Tinder, maar dan voor namen. Wanneer je dezelfde naam leuk vindt als je partner heb je een match.

De app ZwangerHap houdt volgens mij alleen de hele weken bij en niet de dagen. Zwanger+ is specifieker inderdaad.
Ow die Kinder app! Die ga ik downloaden.
Ik vind het eten echt lastig. Op een 1 of andere manier vind ik alles lekker wat ik niet mag. Ik at 2x in de week sushi haha. Laatst bij het tankstation een broodje snel halen, zalm, carpaccio, ossenworst, salami mocht allemaal niet. Ik kon zo genieten van een kopje cappuccino. Mijn favoriete moment van de dag. Ik weet dat je 1 kopje per dag mag, maar heb besloten om het helemaal niet te doen.

Sinds vandaag niet vooruit te slepen. Gisteren op de bank een dutje gedaan van 3 uurtjes. Net een nachtrust van 8 uur gehad, maar alsnog voelt het alsof ik een uur heb geslapen. Voor de rest alleen nog wat last van mijn borsten. Moeders voor moeders komt strakjes langs. Ik heb een tijdje al een zwangerschap test gedaan en zij gaan natuurlijk je HGC meten, dus ben zomaar even zenuwachtig 🤣
Wat een leuke app van 'kinder' te grappig die ga ik downloaden.

Ik sta mezelf nog wel maximaal 1 kopje cappuccino per dag toe, meestal lukt mr dat niet omdat ik voornamelijk thee drink maar vind het tussendoor soms wel even lekker. Heb de cola al wel gewisseld voor een cafeïnevrije variant. Mijn VK heeft aangegeven dat koffie in principe ook wel mag maar niet te veel dus maximaal 2 kopjes per dag dus met kopje cappuccino zal ik wel goed zitten.

Verder nog geen app geïnstalleerd, beetje met het idee dat ik het dan jynx of zo, wacht dus de echo vrijdag af en installeer hem dan, volgens mijn eigen berekening ben ik nu 6+6.

Moeders voor moeders heb ik bij de andere 2 wel gedaan, kreeg een heerlijk zachte omslagdoek. Maar aang3zien we nu op vakantie zijn en ik ondertussen een andere baan heb waarbij ik vroeg op moet en later thuis ben besloten deze keer niet mee te doen.
Artic en vlinder succes vandaag, hopen op mooie echo’s!
Succes meiden!!
Eerste echo gehad vanmorgen. Alles is goed voor de termijn. Rond de zes weken nu
Vruchtje lag heel diep en wilde niet super duidelijk op de foto, maar wel duidelijk een hartje zien kloppen vandaag.
Volgende week donderdag mogen we nog een keer terugkomen om te kijken of we meer kunnen zien en de termijnecho staat gepland op 3 juli samen met een afspraak met mijn behandeld gynaecoloog Allemaal nog via de fertiliteit afdeling
Voor nu heel erg blij
Gefeliciteerd Arctic!!!! :cheer2:
GEFELICITEERD 🥳🥳🥳
Arcticfox, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! :heart: Gefeliciteerd!

Welkom, nieuwe zwangeren! Gefeliciteerd! Lees heftige verhalen over de weg er naartoe. Hopelijk blijven jullie lekker meeschrijven totdat jullie je baby'tje in handen hebben. :)

Ik heb maandag de verloskundige gebeld. 19 juni heb ik de eerste echo. Volgens m'n eigen berekening ben ik dan 7+6, dus ben benieuwd! Nog 3 weken wachten. :hyper:

Eten/drinken: ik heb er geen moeite mee, maar ik ben niet zo'n alleseter en vind veel dingen die je niet mag toch niet zo lekker. En ik drink geen koffie. Dus dat scheelt veel ;-D

App: ik heb ook nog geen zwangerschapsapp gedownload. Heeft iemand nog een leuke tip? Die Kinder app ken ik! Man en ik hebben die ook al eens gebruikt voor de lol. Maar we hadden welgeteld één match :P
Gefeliciteerd Artic :hyper:
Goed nieuws Arctic!
Super bedankt voor de keuze reacties meiden. Hopelijk is de echo volgende week ook zo mooi. Vind het ergens wel leuk dat ik zo snel mag terugkomen.

Hopelijk komen er in dot topic speen maar mooie echo's voorbij de komende tijd
Wat fijn voor jullie artic! En wat fijn dat je volgende week alweer mag spieken.

Hier vandaag echt een stuk minder misselijk dan de afgelopen paar dagen en merk dat dat me direct weer onzeker maakt. :-(
Wat fijn,Arctic! Gefeliciteerd!
Heb je trouwens nog iets van je sollicitaties gehoord?
BlauwBosbesje schreef:
29-05-2019 17:18
Wat fijn,Arctic! Gefeliciteerd!
Heb je trouwens nog iets van je sollicitaties gehoord?
Ik heb ook vandaag te horen gekregen dat het bedrijf waar ik was geweest mij een contact wik aanbieden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven