Uitgerekend juni 2019 (met tabel)

16-10-2018 13:31 622 berichten
Hier ons doorstarttopic inclusief tabel!

Wegens overweldigende belangstelling van zwangere vrouwen is de tabel momenteel VOL

Naam Lftd #Kind Uitger.da Afspraken :heart: J/M/O Bzh
spinnetje_ 26/43 - 5-6-19 - :heart: M -
Suikerwafel 28/28 2 9-6-19 - :heart: J vrouw draagt kind
Broodje hagelslag83 35/35 3 14-6-19 - - - -
Beelicious 35 3 13-6-19 - - 💙 Ks in wk38
Calm 34/31 2 14-6-19 - :heart: - -
CHL 28 2 21-6-19 - - M -
Juul2014 27/27 2 21-6-19 2 jan contr vk :heart: - -
eneriirene 30/31 1 21-6-19 4-1 geslachtsecho :heart: - -
Zonnebloem111 30/32 1 24-6-19 - :heart: - zwangerschapsafbreking mei 2018 bij 15 wk
Enorah 29/28 2 27-6-19 - :heart: - -
Stringy 29/34 1 28-6-19 6-2 20wekenecho :heart: J onder controle bij gynaecoloog
:hug: Alfirin :hug: KoekoekK :hug: XLau :hug:

Modji, Rokje, Cantate, Stroopwafel654321: van jullie hebben we al een tijdje niks meer gehoord, voor het overzicht hebben we jullie uit de tabel gehaald. Als je weer mee wil schrijven, altijd welkom! [/
anoniem_377607 wijzigde dit bericht op 06-02-2019 21:47
94.91% gewijzigd
XLau: fijn dat het gesprek goed ging en dat het morgen al zover is! Ik snap jouw standpunt: als alles morgen weg is, is het ook weg en heb je geen weeën ed gehad Hopelijk voel jij je na de curettage snel weer fit :heart: Hoe laat moet je er zijn?
Het is niet niks! Heel veel sterkte gewenst morgen, zal aan jou denken! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, Cleidy! Leeftijd 34/41, 2e kindje en verder geen bijzonderheden.
Alle reacties Link kopieren
Koekkoek gefeliciteerd! Geweldig zeg!!!


Xlau ik denk aan je, heel veel sterkte morgen meid!

Ik voel me inmiddels weer helemaal goed. Af en toe wat misselijk of moe, maar begin steeds meer mezelf weer te zijn:)
Gisteren een paar uur oud kindje mogen vasthouden :heart: zo'n gek idee dat we over een half jaar een eigen kindje hebben!
Alle reacties Link kopieren
Koekkoek gefeliciteerd! Geweldig zeg!!!


Xlau ik denk aan je, heel veel sterkte morgen meid!

Ik voel me inmiddels weer helemaal goed. Af en toe wat misselijk of moe, maar begin steeds meer mezelf weer te zijn:)
Gisteren een paar uur oud kindje mogen vasthouden :heart: zo'n gek idee dat we over een half jaar een eigen kindje hebben!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook nog wel in de tabel willen maar dat lukt even niet vanaf mobiel.

Leeftijd: ik 30 en man 31
Eerste kindje
21 juni uitgerekend
13 december een tussendoor echo, dan wilde ze nog even het hartje weer luisteren
4 januari pretecho voor geslacht <3
Dank dames! Hopelijk loopt het dit keer goed 😄🤞🏻 Mooi om positieve berichten te lezen!

XLau fijn dat het morgen zover is, hopelijk loopt het vlot en is het daarna klaar zodat je verder kan! :hug:
.
anoniem_377607 wijzigde dit bericht op 10-12-2018 02:49
Reden: Verkeerde login, sorry!
99.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat is er weer een hoop gebeurden een paar dagen!

@eneriirene; welkom!

@Koekkoek; wat een geweldig nieuws! Fijn zo vlot, ik duim voor je voor een plakker!

@xLau; sterkte vandaag.... denk aan je

@fleur; wat fijn dat je je weer wat beter voelt!

Ik vind het prima als de tabel gesloten wordt; kunnen we ‘m dan nog wel aanpassen voor afspraken en geslacht etc?

Ik kreeg afgelopen middag (op zondagmiddag km 16 uur) de uitslag van mijn NIPT doorgebeld. Vanwege het rare tijdstip zat mijn hart wel even in mijn keel, maar alles (incl nevenbevindingen) was goed! Echt een opluchting (ivm mijn leeftijd). Nu kan het genieten echt beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Hallo hallo,
Ik lees al een tijd mee en wilde me eigenlijk net aansluiten, maar nu zie ik dat jullie de tabel willen sluiten. Laat maar weten of het nog kan hoor :)

Ik ben nu 14 weken zwanger en UD is 5 juni. Onze leeftijd is 26/43. Nipt was goed! Een week geleden kregen we de uitslag mét het geslacht erbij. Het wordt een meisje :heart: Zwangerschapskwaaltjes lijken wel steeds meer af te nemen, gelukkig :)
Hakuna Matata
@Junibaby: wat fijn dat de NIPT goed was en bijzonder dat jij op zondag werd gebeld! Snap dat je schrok van tijdstip/dag waarop jij gebeld werd o_o

@spinnetje: welkom!

Dan sluiten we de nu echt!!! :-D

@XLau: hoe gaat het met jou, ging het goed gisteren?


Merk trouwens dat ik vaak hoofdpijn heb en nog steeds misselijk ben: herkent iemand dit ook?
Alle reacties Link kopieren
Nou toevallig heb ik de afgelopen 2 dagen zo tegen zoons bedtijd dat ik hoofdpijn krijg. Heb zelf de indruk dat het komt doordat ik dan een beetje teveel heb gedaan, ben namelijk ook nog steeds heel moe en red 21 uur nauwelijks :$

Misselijkheid heb ik gelukkig niet meer de hele dag last van, maar warm eten triggert dat wel. Dus dan ben ik aan het koken en ga ik al over mijn nek.
Alle reacties Link kopieren
Koekkoek gefeliciteerd! Wat geweldig dat je alweer zo snel zwanger bent!

Welkom spinnetje!

Junibaby, gefeliciteerd met de goede nipt. Ik werd door al die snelle uitslagen wel heel erg zenuwachtig sinds gisteren. Maar net de verlossende uitslag gehad! Helemaal goed!! Ben zo ontzettend blij en opgelucht!!

Kwaaltjes worden hier wel minder maar merk vooral als ik moe ben ze nog wel wat terugkomen.
Alle reacties Link kopieren
Koekoek, wat een fantastisch nieuws! Ik ben echt superblij voor je! (hopelijk lees je dit berichtje hier nog!) En deze keer gaat het vast en zeker goed, al die kwaaltjes en een knaltest geven je vast veel vertrouwen. Geniet ervan en hopelijk gauw een pracht van een echo. :heart:

xLau ik ben ook benieuwd hoe het bij jou is gegaan. Hoe voel je je vandaag?

Spinnetje en irene welkom, ik zal jullie zo even in de tabel zetten. En 'm daarna hermetisch afsluiten ;) Ik merk dat er ook wat meiden zijn die niet (meer) meeschrijven, die zet ik ff onder de tabel, zoals ook in andere topics...

Junibaby en Zonnebloem, wat heerlijk dat jullie een goeie nipt hadden! Weer iets om je geen zorgen meer om te hoeven maken.

Enorah, hoe was jouw echo vandaag?

Ik had vanmorgen een echo (ben nu 11,5 week) en nipt voorlichting. De echo was helemaal goed, heerlijk! Ik kon zelfs al 5 vingertjes zien aan een hand, en de hersentjes, en de echoscopiste zag dat de maag en blaas gevuld waren en dus goed werken. Daarna meteen bloed laten prikken voor de nipt (en alle andere bloedonderzoeken). Dat waren 6 buisjes, ik hoop dat ik nog wat bloed over heb :-D Hopelijk de uitslag binnen voor de kerst! We doen met nevenbevindingen, vooral de wens van manlief, spannend. Ook moeten we binnenkort nog langs de klinisch geneticus in een academisch ziekenhuis om dragerschap op een erfelijke aandoening uit te sluiten. Vanwege herkenbaarheid noem ik die ziekte hier niet, maar de kans is gelukkig heel minimaal.
Alle reacties Link kopieren
Gister de curettage gehad. Is op zich goed verlopen alleen op de OK veel bloedverlies gehad (1000 ml wat normaal rond de 250 ml is). Mijn baarmoeder en vruchtzakje bleven gewoon doorgroeien namelijk dus wat dat betreft was ik gister 11 w en 4 dagen.

Op recovery bij wakker worden heel rillerig en veel pijn gehad. Later op de short stay ging het weer wat beter. Hb en bloeddruk waren wel laag dus moest tot 21.15 blijven. Daarna was bloeddruk weer stabiel en bloedverlies acceptabel en mocht ik toch naar huis als ik het zelf vertrouwde =)
's Nachts op wat krampen na best goed gegaan en goed geslapen met de medicatie.

Nu vooral lichamelijk nog erg moe.
Alle reacties Link kopieren
Koekkoek: wat fijn! :daisy: bij gebrek van een klavertje 4!

Xlau: veel sterkte met je lichamelijke herstel. Ik hoop dat het straks allemaal beter gaat.

Spinnetje: leuk! Iemand die wat eerder is!! Zo leuk dat je het geslacht al weet. Wij moeten nog een weekje wachten!

Studenten hebben bedacht dat ze een gender reveal willen tijdens het kerstontbijt volgende week. Supergrappig. Eens even over nadenken!

Stringy; yes! Mooie echo! Wat heerlijk!

Kwaaltjes: mooi dat het her en der afneemt. Hier wat minder. Vrouw heeft vrijdag de hele nacht overgegeven en baby 1 wilde de hele nacht niet slapen (heeft ze nog nooit gedaan!). Beiden erg moe en al 4 avonden rond 20 naar bed. Maar de rust is wedergekeerd!
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk sterk je snel weer aan x-lau! :hug:

Geslacht horen bij de nipt, is dat in belgie? In Nederland is het wettelijk verboden..
Alle reacties Link kopieren
fleur1234 schreef:
12-12-2018 13:52
Hopelijk sterk je snel weer aan x-lau! :hug:

Geslacht horen bij de nipt, is dat in belgie? In Nederland is het wettelijk verboden..
Ik heb het eerder gelezen, ja. Vanwege de kans dat men abortus zal plegen als het geslacht hen niet aanstaat? Klopt dat? Ik snapte dat niet, want een paar weken later mag je volgens mij nog steeds een abortus doen als je dat wilt. Ik heb de nipt inderdaad in België laten doen.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Ja wegens het abortusrisico. Je kunt in het tweede trimester ook nog abortus doen, maar dat gaat er anders aan toe dan het eerste trimester, impact is heel anders. Dus als je het bij 11 weken zou weten, zou de drempel misschien iets lager liggen. Vertelde onze verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
Vertellen jullie iedereen het geslacht?

Ik besefte me net dat ik s nachts maar 1x eruit ga om te plassen! En soms een nacht door slaap. Kwaaltje van veel plassen heb ik dus niet meer zo erg :)
Hier een goede NIPT uitslag ook!! :-D :cheer2:


Herken trouwens wat jij zeg Fleur: ik kan ook sinds een week of twee weer de hele nacht doorslapen zonder plassen: wat een genot!! Moet dan vroeg in de ochtend wel heel veel plassen (die hele kan van MvM van 1 liter is vol!) maar heerlijk om daar niet meer 1/2/3 keer voor uit bed te moeten in de nacht :facepalm:


Merk ook dat ik minder vermoeid ben: die missslijkheid kan ik er zo best goed bij doen :D

Vwb niet geslacht willen vermelden bij de NIPT: het is dikke betutteling van de Nederlands overheid zeg. Bah.

Bovendien: stel je krijgt in de 12e/13e/14e week het geslacht te horen nav onderzoek en je hebt liever een ander geslacht en breekt daarom he zwangerschap af: dat is echt geen pretje:

Je baarmoeder moet echt ontsluiten en je krijgt weeen: of je 12, 16, 20 of 40 weken bent. En beide keren geen pretje. Dus het is gewoon dikke onzin en betutteling van onze overheid. Net of we in China leven onder het één kind beleid :-[


Hoe zien jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel raar. Ik vraag me af hoeveel mensen er jaarlijks abortus plegen ivm geslacht. Het lijkt me dan ook niet dat dat in België wel uit de hand loopt. Het klinkt gewoon best gek voor mij.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel: het is mijn eerste kind.

Iedereen gefeliciteerd met de goede nipt-uitslagen!
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Over de NIPT; in Nederland is dit op basis van wetenschappelijk onderzoek (Trident 2). Bij de onderzoeksopzet kwam deze studie alleen door de medisch-etische commissie als er niet naar het geslacht gekeken kon worden. Dit het is niet zo dat de onderzoekers dit niet willen, maar niet mogen.

Ik vind het niet zo’n probleem; ik hoor het met 20 weken wel. En dan mag wat mij betreft ook iedereen het weten! Ik heb echt geen gevoel. Op basis van de Nub-theorie zouden wij een meisje krijgen, maar ik geloof hier niet zo in.... dus we wachten nog wel 7,5 week! Alles is welkom!

Ook ik hoef er ‘s nachts minder vaak uit om te plassen en de volle kan van mvm is heel herkenbaar!

Heb wel steeds meer last van hoofdpijn. Aan het begin dacht ik dat het ontwenning van de koffie was, maar het begint nu weer terug te komen...
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zojuist een goede NIPT-uitslag gekregen :biggrin:
Wat fijn CHL!! :-D

Junibaby: nooit geweten dat het niet vermelden van het geslacht, een voorwaarde was om de studie te mogen starten in NL!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven