Uitgerekend juni 2019 (met tabel)

16-10-2018 13:31 622 berichten
Hier ons doorstarttopic inclusief tabel!

Wegens overweldigende belangstelling van zwangere vrouwen is de tabel momenteel VOL

Naam Lftd #Kind Uitger.da Afspraken :heart: J/M/O Bzh
spinnetje_ 26/43 - 5-6-19 - :heart: M -
Suikerwafel 28/28 2 9-6-19 - :heart: J vrouw draagt kind
Broodje hagelslag83 35/35 3 14-6-19 - - - -
Beelicious 35 3 13-6-19 - - 💙 Ks in wk38
Calm 34/31 2 14-6-19 - :heart: - -
CHL 28 2 21-6-19 - - M -
Juul2014 27/27 2 21-6-19 2 jan contr vk :heart: - -
eneriirene 30/31 1 21-6-19 4-1 geslachtsecho :heart: - -
Zonnebloem111 30/32 1 24-6-19 - :heart: - zwangerschapsafbreking mei 2018 bij 15 wk
Enorah 29/28 2 27-6-19 - :heart: - -
Stringy 29/34 1 28-6-19 6-2 20wekenecho :heart: J onder controle bij gynaecoloog
:hug: Alfirin :hug: KoekoekK :hug: XLau :hug:

Modji, Rokje, Cantate, Stroopwafel654321: van jullie hebben we al een tijdje niks meer gehoord, voor het overzicht hebben we jullie uit de tabel gehaald. Als je weer mee wil schrijven, altijd welkom! [/
anoniem_377607 wijzigde dit bericht op 06-02-2019 21:47
94.91% gewijzigd
Hoi allemaal,

Mag ik ook meeschrijven? Ik ben al jaren een meelezer op VIVA, een sporadische schrijver, maar zou graag in dit topic mee willen doen.

Ik weet niet hoe tabellen werken, als het topic nog niet te groot is, zou iemand mij er dan in willen zetten?
Alfirin 35/30 kind 1. UD 24/6. nog geen afspraken gepland (vandaag langs huisarts)

Ik heb geen familie met baby's, en maar een paar vriendinnen met baby's (die ver weg wonen) dus ik zou heel graag willen praten over alles wat op ons gaat afkomen. Omdat ik er kort gezegd, geen snars verstand van heb anders dan wat ik inmiddels heb gelezen (0 praktijk ervaring...)
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw!! Ik sta bovenaan de tabel :o. Gaat waarschijnlijk nog wel veranderen, want dit is mijn eigen schatting.

@juul haha blij dat ik niet de enige ben die het bij 1 test kan laten.

Jeetje wat heftig Zonnebloem!!
@nipt, ik ben er nog niet over uit. Weet niet of ik het zou afbreken als er iets uit zou komen. Weten jullie het al?

Stressen tot de eerste echo: heel herkenbaar. Zo bewust van wat je allemaal wel en niet voelt..
Alle reacties Link kopieren
@Callie-B: Ik heb het zelfde als jou. Ook zo nu en dan krampen wat doortrekt naar mijn been/onderrug. Ben heel bang dat het weer mis gaat, dus kan echt 0,0% genieten van het feit dat ik zwanger ben.
Zit ook de hele dag tegen mijn borsten aan te porren of ze nog wel gevoelig zijn. Als ik wakker word 's ochtends dan voel ik vaak niks aan mijn borsten, maar gelukkig als ik dan rond begin te lopen dan is het beurse gevoel weer terug.

@Zonnebloem, welkom! en wat heftig om mee te maken. Lijkt mij een heel moeilijke en zware keuze.

@fleur1234: Ik laat wel de nipt test doen. Maar nog geen idee wat ik zou doen als er iets uit komt.

@Alfirin: welkom. Jammer dat je er niet veel over kunt praten in je omgeving. Dan biedt zo'n forum wel een uitkomst!
xLau schreef:
17-10-2018 12:38
@Callie-B: Ik heb het zelfde als jou. Ook zo nu en dan krampen wat doortrekt naar mijn been/onderrug. Ben heel bang dat het weer mis gaat, dus kan echt 0,0% genieten van het feit dat ik zwanger ben.
Zit ook de hele dag tegen mijn borsten aan te porren of ze nog wel gevoelig zijn. Als ik wakker word 's ochtends dan voel ik vaak niks aan mijn borsten, maar gelukkig als ik dan rond begin te lopen dan is het beurse gevoel weer terug.
Nou dat heb ik dus ook! Bij ons in de familie is zwanger zijn/kinderen krijgen niet zo vanzelf sprekend. Ik kan daarom echt nog niet zorgenvrij zijn. Terwijl ik weet dat het meestal gewoon goed gaat natuurlijk! Ik heb voor mijn werk ook regelmatig dames aan de telefoon bij wie het niet goed is gegaan en dan denk ik wel ooeeehhhhhhhh blijf zitten jij kleintje!

@fleur1234
Wij hebben het er vóór de kinderwens al over gehad en laten hem heel bewust niet doen. Kindje met Down is bij ons ontzettend welkom, ook omdat ik zelf veel "erger" gewend ben is Down voor mij een "meevaller". Het zou voor ons meer onrust brengen om het dan te weten, dan om er pas met de bevalling achter te komen. En gelukkig stond mijn man er ook zo in!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een miskraam gehad en veel meiden in mijn omgeving ook. Door mijn werk hoor ik veel nare zwangerschapsverhalen, waarbij het veel misgaat. Ik hield dus altijd erg veel rekening mee dat het niet zou lukken. Nu het wel gelukt is, durf ik nog niet goed blij te zijn. Ik heb een groot voorgevoel dat de echo niet goed zal zij . Heel herkenbaar dus.

Bij ons is een kindje met down ook welkom. Bij mij sowieso, mn man wret het nog niet 100% zeker, maar denkt van wel. Ik heb een tijd lang met gehandicapten gewerkt, dus ik weet goed wat ik kan verwachten. Maar ik twijfel of het niet fijn is om je daarop voor te kunnen bereiden. Of dat het toch meer onrust zou geven zoals Callie zegt
fleur1234 wijzigde dit bericht op 06-02-2019 13:58
4.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ook ik zou graag mee willen praten, ik ben nu ongeveer 5 weken zwanger van mijn eerste kindje en ik vind het allemaal super spannend!
Het is ongelooflijk maar ik ben de eerste ronde al zwanger geworden... dat had ik echt nooit verwacht en voel me zelfs een beetje schuldig naar de mensen die er meer moeite mee hebben. Hebben anderen daar ook last van?
Ik heb me ook aangemeld bij Moeders voor Moeders, kennen jullie dat, iemand daar ervaring mee?

Ik had eigenlijk al vrij snel na de bevruchting de eerste symptomen, veel maagzuur en obstipatie. Daarnaast veel krampen rond mijn baarmoeder (bandenpijn vermoed ik?) Momenteel voel ik mij weer super, nog geen misselijkheid of andere kwaaltjes. Hoe zit het bij jullie met de zwangerschapskwaaltjes?

Laatste vraagje, bij hoeveel weken gaan jullie voor het eerst naar de verloskundige? Ik heb mij online aangemeld bij een praktijk, maar nog niet vernomen, dus ik wacht het nog even af.

Ik ga straks even kijken of ik mezelf toe kan voegen aan de tabel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vrijdag 2 november naar de vk, dan ben ik 8 weken en dan na het gesprek wil ze afspraak maken voor de termijnecho, het blijft elke zwangerschap weer spannend en tegelijk ook erg leuk. Ik moest gisteravond niezen en herkende meteen de bandenpijn terwijl ik nu 5 weken en 5 dgn ben.. Au!
Iemand anders ook zo vroeg last van bandenpijn? Hopelijk was het eenmalig :p
Welkom Royal!
Grappig dat iedereen zulke verschillende kwaaltjes hebben. Obstipatie en maagzuur heb ik bijv helemaal niet! Maar wel weer absurd moe en een weeig misselijk gevoel.over de dag.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je mee schrijft Roya19. Ik was ook meteen zwanger na het stoppen met de pil. Helaas werd dat een miskraam. Echter nu weer meteen zwanger na de miskraam. Ik begrijp je gevoel wel. Ik schreef kort mee in een topic waar blijkbaar veel dames al jaren aan het proberen zijn, dan voel ik me ook wel schuldig.
Ik heb wel eens gelezen over Moeders voor moeders. Maar volgens mij moet je dan in een bepaalde regio wonen.
Ik had op het begin ook last van maagzuur. Nu bijna niet meer. Krampjes ook veel, bijna hele dag door. Verder gespannen borsten. Hoeveel weken ben je nu zwanger?

@Broodjehagelslag83: Blijkt dat je sneller last hebt van bandenpijn als je al een kind hebt gehad. Hoe voelt bandenpijn? Ik voel de hele dag vanalles.. maar geen idee wanneer het nu bandenpijn of iets dergelijks zou zijn.
.
anoniem_376030 wijzigde dit bericht op 17-02-2019 20:13
99.78% gewijzigd
Juul: ik vind het ook zó herkenbaar wat jij zegt, over het van de daken willen schreeuwen :-D Het liefst doe ik dat ook!!
Wat fijn dat je de tabel op UD volgorde hebt gezet!!

Zonnebloem: jeetje, wat een heftige tijd hebben jullie achter de rug zeg!! :hug:
Heb bewondering voor de manier waarop jij nu in deze zwangerschap staat :heart:
Sorry dames: ik weet niet hoe ik alles weer niet vet gedrukt moet maken o_o
Wilde alleen zonnebloem, Roya en Alfirin dik gedrukt welkom heten :)
CallieB en xLau:
De klachten die jullie beschrijven(kramp in buik die naar bovenbenen trekt) herken ik ook :D

Zijn jullie ook steeds met warme kruiken in de weer?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook inderdaad warme kruiken! Wij hebben de nipt test niet laten doen bij onze dochter en zijn het nu ook niet van plan, het zou ons alleen maar onrust bezorgen.

Zonnebloem: respect hoor voor jullie! Heel mooi om te zien hoe je er nu in staat.

Ik hoop dat wij het ook wat meer gaan beseffen zodra we het hartje hebben zien kloppen. Ik heb na de bevalling van onze dochter een zware periode gehad en PTTS eraan overgehouden. (Vooral wat na de bevalling gebeurd is, dus dames geen zorgen daarover ;)) ik denk dat ik het daarom ook wat minder laat doordringen.
Alle reacties Link kopieren
Zou ik ook mee mogen schrijven? Ik heb gisteren positief getest, het is nog heel pril, mijn nod is eigenlijk vrijdag pas. Ik vind het heel onwerkelijk nog! Ben ook bang dat het nog mis gaat. Kan me echt niet voorstellen dat er een kindje in mijn buik gaat groeien!

Zou iemand mij kunnen toevoegen aan de tabel? ik ben 29, mijn man 32 en het is ons eerste kindje. Mijn uitgerekend datum is vrijdag 28 juni
Alle reacties Link kopieren
@Cleidy36: Dat is fijn om te horen.. dan zal het wel normaal zijn. Heb je het ook continue aan één kant? Ik vind het wel gek dat ik het nu al zo goed voel. Vrijdag pas de NOD dag.
Ik gebruik geen kruiken. Lees op sommige plekken dat je die niet moet gebruiken omdat je temperatuur er van omhoog zou gaan en dat niet goed is, net zoals een warm bad en sauna.. Zal wel een fabel zijn, maar neem liever geen risico.

@Stroopwafel: Dat klinkt heftig. Geeft het je nu angst mee voor je 2de kindje?
Alle reacties Link kopieren
@Rokje. Welkom! Je hebt op dezelfde dag als ik de NOD. Ik heb ook erg vroeg getest. Spannend allemaal he.
Alle reacties Link kopieren
XLau, ja dat is er zeker, maar laat het gewoon op mij af komen. De laatste 6 weken van mijn zwangerschap moest ik dagelijks naar het ziekenhuis voor een CTG. De ene dag meer controles nav de CTG dan de andere. Tot in week 39 haar hartslag 200 slagen per minuut sloeg en alle alarmbellen gingen rinkelen. Toen hebben ze met Utrecht gebeld en moest gelijk ingeleid worden. Nog geen uur later was er een ballonetje geplaatst en was het afwachten. 2 dagen later hebben ze de vliezen gebroken en weeenopwekkers toegediend. Die dag is onze dochter ook geboren en ik wist dat ze meegenomen zou worden door de kinderarts, maar ik zou haar eerst een half uur bij mij mogen houden. Helaas was het bij de geboorte gelijk foute boel en heb ik haar niet eens op mijn borst gehad.

Lag ik dan, gehecht te worden en toen dat klaar was te wachten totdat een verpleegster mij kwam wassen. Ik heb zovaak gevraagd naar onze dochter, maar niemand wist van iets en ik zou echt zo snel mogelijk naar haar toe gaan. Ruim een uur later was ik pas bij haar op de neonatalogie. Dit heeft heel veel impact op mij gehad. Gelukkig mochten we na 3 dagen met zijn allen naar huis. Hier was ik haar de borst aan het geven, toen ze ineens helemaal wegraakte en totaal slap was, gelukkig duurde dit heel kort. Achteraf waarschijnlijk een verslikking geweest waarbij het lichaam zich dan "reset". Nu is inmiddels alles goed gekomen! Ze is over haar hartproblemen heen gegroeit en wat het precies geweest is.. is voor iedereen een raadsel. Ik ben bij de maatschapelijk werker terecht gekomen en die had vermoeden van postnatale depressie. Echt wat een achtbaan ga je dan in.. psychiater gezien en die stelde de diagnose PTSS. Dag was een hele opluchting en met therapie en slaapmedicatie er bovenop gekomen. Het blijft altijd iets gevoeligs, en de kans dat de angst helemaal terug gaat komen is aanwezig, maar ik ben er nu eigenlijk niet bang voor!

Ik wil jullie echt niet bang maken! Het was gewoon pech hebben hoe alles liep.

Wat betreft de bevalling; ik zou het zo weer doen. Ik hoorde hele negatieve verhalen over inleiden.. maar echt dames, het is mij 100 procent meegevalen!
anoniem_377379 wijzigde dit bericht op 17-10-2018 21:25
Reden: Toevoeging
1.92% gewijzigd
fleur1234 schreef:
17-10-2018 12:24
Oh wauw!! Ik sta bovenaan de tabel :o. Gaat waarschijnlijk nog wel veranderen, want dit is mijn eigen schatting.
Ik ga voor de ks in week 38. Denk 30/5.. maar dat weet ik na de termijnecho zeker. ;-)
Alle reacties Link kopieren
@Stroopwafel, ontzettend heftig. Dat mooie moment waar je 9 maanden naar toe leeft ineens weg. Wel knap dat je er nu niet bang voor bent. De kans is natuurlijk ook niet groot dat het weer gebeurt. Maar ik begrijp wel dat je die angst kunt hebben.
Ik ben zelf nog helemaal niet bezig met de bevalling gelukkig. Ik probeer maar eerst de eerste weken door te komen.

@Beelicious. Van waar de keuze voor een keizersnede?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Roya19, Rokje en Alfirin, kwaaltjes heb ik nog niet heel duidelijk, af en toe gevoelige borsten en soms een wat weeïg gevoel en wat last van m’n darmen en moe. Bandenpijn iets van 3 dagen gehad maar nu voel ik niet veel meer. Wel dat me af en toe dingen minder smaken, de karnemelk was vanmorgen bitter (hij was echt niet over de datum). Maar de vorige keer begon de misselijkheid ook pas in week 6.

Stroopwafel wat een heftig verhaal zeg! Wat goed dat je er nu weer zo positief instaat. Het valt me op dat in deze groep best veel meiden iets naars hebben meegemaakt. Hopelijk kunnen we nu van begin tot het eind op onze roze wolk blijven zitten!

Nog even terugkomend op de NIPT, iedereen maakt daar zijn eigen afweging in. Wij wisten van te voren niet wat we zouden besluiten als ons kindje Down had. De andere twee niet levensvatbare afwijkingen waarop getest wordt wisten we wel dat we dan de zwangerschap zouden afbreken. In ons geval vonden we het fijn dat we een keuze hadden, hoe moeilijk die ook is. Juist ook omdat je weet dat je zielsveel van het kindje zal houden als het wel geboren wordt. Gelukkig wordt je heel goed geholpen door het ziekenhuis en heb je gesprekken met de klinisch geneticus, gynaecoloog en maatschappelijk werker. Kortom wat je ook doet, NIPT of niet, en wat voor keuze je vervolgens maakt bij de uitslag dat is helemaal aan jullie als ouders. Mocht je nog twijfelen dan hoop ik dat je wellicht iets hebt aan mijn ervaring om jouw eigen afweging te maken.

Maar nu terug naar leukere dingen, ik ga me vandaag maar eens aanmelden bij de verloskundige, ben benieuwd wanneer de eerste echo ingepland kan worden. De vorige keer mocht ik een vroege echo in het ziekenhuis omdat we daar al liepen i.v.m. vruchtbaarheidstraject. Maar voor deze keer denk ik dat ik toch echt het normale traject moet volgen ;)
xLau schreef:
17-10-2018 22:10

@Beelicious. Van waar de keuze voor een keizersnede?
Bij beide kinderen een ks gehad, dus bij de derde moet dat dan ook
Alle reacties Link kopieren
@beelicious; dat wist ik niet. Is dat dan voor de zekerheid?
Alle reacties Link kopieren
Hey dames, hier 3 juni uitgerekend van de derde! Ik voel me toch een partij beroerd, super misselijk en dan heb ik vorige keren gelukkig niet gehad. Mijn kinderen zijn 3 en 1, maandag heb ik de eerste echo :)
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Welkom nieuwe mama's (L)!

@ Stroopwafel
Jeetje wat ontzettend heftig zeg!!! Ik kan me voorstellen dat je daar echt een trauma aan overhoudt. Zie je dan nu ook al echt op tegen deze geboorte??

@xLau Nou ik lig graag met mijn kruikje op de bank hoor. Het helpt goed, wordt gek van de rug en beenpijn. Gisteren heerlijk in bad gedobberd, maar was zo vermoeid dat ik daar ruim een uur in heb liggen slapen tot mijn man me wakker maakte. #zwangerschapskwaaltjes.... . Volgens mij kan een kruik echt geen kwaad hoor, met sauna is het vooral dat je niet wisselen (van koud-warm-koud-warm) omdat je dan van je stokje gaat. Verder kan het geloof ik niet veel kwaad of is het niet goed onderzocht. Naar mijn weten kan het geen kwaad, ik adviseer het vaak.

@Zonnebloem
Fijn dat je ervaringen hierover wilt delen, ondanks dat onze keuze al vast staat is het toch fijn om dit te kunnen lezen. Op een bepaalde manier verplaats je jezelf toch even in jullie schoenen, het is zo'n moeilijk (en vaak gevoelig liggend) onderwerp. Uiteindelijk wil iedereen het beste voor zijn kindje, maar dat hoeft niet altijd volgens dezelfde route ;). Ik hoop dat niemand van ons voor zo'n moeilijke keuze (meer) komt te staan. Ik hoop dat we straks allemaal kunnen genieten van de zwangerschap!

Wat betreft moeders voor moeders... Wie doen er nu allemaal mee?? Ik twijfel erg... Enerzijds vind ik het heel nobel om zo andere vrouwen te helpen die niet zo makkelijk zwanger werden. Anderzijds als hier iemand telkens die dingen voor de deur komt zetten dan weet iedereen hier snel hoe de vork in de steel steekt en dat wil ik nog even uitstellen.... Maar ergens vind ik dat zo zelfzuchtig... :S

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven