Uitgerekend juni 2019 (met tabel)

16-10-2018 13:31 622 berichten
Hier ons doorstarttopic inclusief tabel!

Wegens overweldigende belangstelling van zwangere vrouwen is de tabel momenteel VOL

Naam Lftd #Kind Uitger.da Afspraken :heart: J/M/O Bzh
spinnetje_ 26/43 - 5-6-19 - :heart: M -
Suikerwafel 28/28 2 9-6-19 - :heart: J vrouw draagt kind
Broodje hagelslag83 35/35 3 14-6-19 - - - -
Beelicious 35 3 13-6-19 - - 💙 Ks in wk38
Calm 34/31 2 14-6-19 - :heart: - -
CHL 28 2 21-6-19 - - M -
Juul2014 27/27 2 21-6-19 2 jan contr vk :heart: - -
eneriirene 30/31 1 21-6-19 4-1 geslachtsecho :heart: - -
Zonnebloem111 30/32 1 24-6-19 - :heart: - zwangerschapsafbreking mei 2018 bij 15 wk
Enorah 29/28 2 27-6-19 - :heart: - -
Stringy 29/34 1 28-6-19 6-2 20wekenecho :heart: J onder controle bij gynaecoloog
:hug: Alfirin :hug: KoekoekK :hug: XLau :hug:

Modji, Rokje, Cantate, Stroopwafel654321: van jullie hebben we al een tijdje niks meer gehoord, voor het overzicht hebben we jullie uit de tabel gehaald. Als je weer mee wil schrijven, altijd welkom! [/
anoniem_377607 wijzigde dit bericht op 06-02-2019 21:47
94.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik doe niet mee aan moeders voor moeders, vorige keren ook niet. Ik moet altijd heel vaak plassen en ik zie het niet zitten om dat steeds op te vangen.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Bedankt voor het toevoegen aan de tabel! Vandaag contact gezocht met een verloskundige praktijk, heel gek om te zeggen; ik ben zwanger. Zit nu met een stapel foldertjes op de bank :biggrin:

Heftig om te lezen wat sommigen al achter de rug hebben, knap ook hoe jullie er dan in staan en met volle moed er weer voor zijn gegaan. Hopelijk gaan we allemaal een mooie juni tegemoet :cheer:
Alle reacties Link kopieren
@CallieB: Snap ik wel dat het fijn is. Ik denk dat de kruik ook niet heel veel verkeerds doet. Ze raden alleen op heel veel sites af om een langere tijd in een heet bad te gaan of een sauna. Mag ik vragen wat voor werk je doet? Ik zie veel reacties over je werk gerelateerd met het zwanger zijn.
Nou toch maar aangemeld voor moeders voor moeders. Ik ga wel kijken of het een beetje haalbaar is, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd.

@xLau ik ben zelf VK :-D . Zit dan ook heel erg te rekken met naar de VK gaan omdat mijn collegas nog niets weten (en ik het lastig vind een keuze te maken). Ik denk dat ik tot 12-14wk ga wachten als het lukt.
Hi dames,

Ik heb mijzelf uit de tabel gehaald, vannacht is het helaas misgegaan.. Ik wens jullie allemaal alle goeds toe en gezonde kleintjes in juni.
Oh nee Alfirin :cry:
Hele dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
@CallieB: Ik had al een vermoeden haha. Lijkt me ergens wel lastig om dan het hele proces van zwanger zijn te moeten doormaken, daar je zelf ziet hoe vaak het mis gaat.
Is dat dan ook de reden dat je zo lang wilt wachten? Neem aan dat je een verloskundigepraktijk ergens anders kunt nemen, zodat collega's er niet achter komen?

@Alfirin: Wat ontzettend verdrietig!! Heel veel sterkte. Je zou nu 4 weken en 4 dagen zijn? Bij mij is het in augustus toen ook mis gegaan op deze dag. Als je erover wilt praten kan dat altijd he! :(
- zip -
anoniem_638fbb62d66fa wijzigde dit bericht op 29-07-2019 14:27
98.80% gewijzigd
@CallieB en @xLau thanx :redrose: dat is lief. Maar ik wil geen mineurstemming in dit topic brengen dus ik denk dat ik maar ga rondhangen bij het wachtbankje ;)
Alle reacties Link kopieren
Klote Alfirin, mag best gezegd worden toch. Sterkte!
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Alle reacties Link kopieren
@Alfirin. Helaas horen zulke dingen er ook bij, dus dat mag net zo goed in dit topic ;)
Ik zat in het uitgerekend april topic.. van de 23 mensen 10 een miskraam..
Het laat je weer even realiseren hoe kwetsbaar het allemaal is en hoe gelukkig je jezelf mag prijzen als het allemaal goed verloopt.

@CallieB: Lijkt me ook wel een mooi beroep. Als ik de wilskracht nog had, had ik die opleiding nog wel willen volgen voor verloskundige.
Wel lastig dan ja als je overal bekend bent haha. Anders gewoon bij jezelf de echo doen :P
Bekend met tweelingen in de familie daar? Helemaal spannend dan!
Alle reacties Link kopieren
alfirin oh nee! Heel veel sterkte :hug:

CallieB dat lijkt mij inderdaad lastig kiezen. Als je het juist leuk zou vinden bij je collega's zou ik denk ik ook wachten. Kan je niet in een onbewaakt uurtje de echo bij jezelf doen? :winkie: :biggrin: Het dubbel gevoel lijkt mij ook lastig als je mensen moet bellen met slecht nieuws.

Hier ook de afspraken bij de VK ingepland, 12 november eerste echo :cheer: Ik mocht een weekje eerder dan normaal, ben ik wel blij mee!
Alle reacties Link kopieren
@stroopwafel, jeetje wat heftig! Kan me voorstellen dat dat een trauma geeft. Goed dat je nu weer zo positief kan zijn!

@beroepen; wat handig een verloskundige in ons midden haha! Dat komt van pas! Lijkt me inderdaad lastig om het zo voor je collega's geheim te houden. Hopelijk lukt het je om het nog even stil te houden, anders toch maar 1 collega vertellen? Wat voor werk doet de rest?

@alfirin, jeetje wat ontzettend klote. Heel verdrietig!

Ik had net iets raars. Ik eet pas laat vandaag en had zo'n trek dat ik misselijk werd. Dus heb even een cheeseburger bij de mac donalds gehaald. Maar die augurk die erop zat... Die was lekker joh 😂 echt heel fris en knapperig. Is ben er nog vol van 😂😂😂 hoe cliché
Alle reacties Link kopieren
Ach Alfirin, wat rot. Veel sterkte.

Beroep: ik zit in het onderwijs en vrouw ook. In juni zijn bijna al mijn studenten op stage (mbo) en moet ik ze bezoeken. Afgelopen jaar was dat al lastig, na mijn verlof weer aan het werk en meteen richting buitenland (en icm met borstvoeding), maar dit jaar moet ik nog even kijken. Verder komt het wel fijn uit dat ik de zomervakantie heb na mijn 5 dagen partnerverlof. Dat is kort nu!

Eten; Benieuwd wat jullie cravings gaan worden! Bij mij waren dat ham kaas croissants? Mijn vrouw heeft nu veel zin in snoep op de een of andere manier. Denk vanwege de moeheid?

Callie: Ik zou een andere praktijk kiezen Ook omdat je dan wellicut echt even tijd neemt voor je eigen baby ipv jezeld even gauw tussendoor te schuiven. Zijn er andere collegae die in hetzelfde schuitje hebben gezeten?
Alle reacties Link kopieren
@Alfirin, wat naar! Heel veel sterkte

@xLau, wat leuk dat we dezelfde uitgerekende datum hebben!

Ik had dinsdag positief getest en vanmiddag met mijn man erbij opnieuw een test gedaan (hij was deze week in het buitenland voor zijn werk). Die test was gelijk knalpositief, dus dat loopt mooi op. Wel nog steeds een heel gek idee hoor, dat we nu echt een kindje krijgen. Ik voel wel van alles in mn buik, krampjes, opgeblazen gevoel. Echt heel anders dan normaal. Ook doen mn borsten enorm pijn.
.
anoniem_376030 wijzigde dit bericht op 17-02-2019 20:15
99.80% gewijzigd
.
anoniem_376030 wijzigde dit bericht op 17-02-2019 20:15
99.88% gewijzigd
Hebben jullie ook nog vaker getest?
PS: xLau, vroeg jij laatst niet iets over bandenpijn (en last op zelfde plek)? Heb idd ook vrijwel altijd last op ongeveer dezelfde plek (links) en trekt soms ook door naar bovenbeen? Had jij dat ook niet CallieB?
Hallo allemaal,

Sorry dat ik zo weinig post maar een zieke dochter, een mamma met middag/avond misselijkheid en mega moeheid is geen goed combi met regelmatig op t forum kijken en bijschrijven! Ik hoop me snel weer regelmatig te kunnen melden !
Sterkte Calm en beterschap voor jouw dochter! Voel je vooral niet bezwaard :hug:
Merkte vandaag ook dat vrijdag avond de enige dag was dat ik even tijd had om te posten. Voor de rest ook druken steeds zo moe :)
Alfirin wat heftig zeg! Sterkte!

Hallo danes van het wachtbankje! *zwaait!* en natuurlijk ook hallo alle anderen!

Ik ben 29, man 35; al een kindje van bijna 2 waarvan ik toen in 1x zwanger was en het goed ging! Deze keer in dec gestopt met pil; mei MA na verdenking buitenbaarmoederlijk en een circus van een maand wachten hoe of wat en nu dus weer (net) zwanger! Uitgerekend 29/6! Man wat is het spannend en wat is die bandenpijn tergend, maar na die MA is ieder symptoom welkom!

Zonnebloem wat een heftig verhaal zeg! Dappere keuze, lijkt me heel lastig!
Wij doen geen nipt, vorige keer ook niet gedaan; ivm onrust en het toch niet verder zou willen onderzoeken.

Cravings worden vast leuk 😁 ik had vorige keer avocado’s (prima!) en drop; beetje jammer want je mag maar weinig.. 😅

Moeders voor moeders; weer iemand of dat wat discreet kan? Oppassende moeder hier inderdaad.. kun je het ook zelf ergens heen brengen? Ik hou het graag nog een tijdje van ons 🙃
Alle reacties Link kopieren
@fleur1234: Ik ben wijkverpleegkundige.

@Suikerwafel: Hoe is dat nu je zelf niet het kindje draagt? Voelt het dan minder 'echt' allemaal? Had je niet stiekem zelf het kindje weer willen dragen? Merk dat jij wel heel betrokken bent bij het proces. Mijn vriend lijkt er amper aan te denken lijkt het wel :P
Hier verder geen cravings nog.. Nou ja zoute dingen wel, maar dat heb ik altijd wel gehad. Ik ben nog vroeg zwanger, dus wie weet komt het nog.

@Cleidy36: Ik zou niet meer willen studeren nee. Ik heb twee honden thuis, waardoor ik geen hele dagen weg kan voor een opleiding. Ik werk ook maar parttime en geen hele diensten hierdoor.
Ik heb overigens al een studie voor Hbo-verpleegkunde gedaan. In het 3de jaar toen mee gestopt. Dus ik heb er al 7 jaar studie opzitten.
Ik weet niet waar mijn passie ligt helaas qua werk.. in ieder geval in de gezondheidszorg.
Klopt over die vraag van bandenpijn. Ik heb het nu niet meer zo erg dat het doortrekt naar rug en benen. Voornamelijk van die kleine steekjes op 1 plek.

@Sterkte Calm! lijkt me zwaar zwanger met zwangerschapskwalen en dan nog kleine kinderen die rondlopen in huis. Je kunt niet even zeggen dat je even naar bed gaat tussendoor..

@KoekoekK: Welkom! Super leuk dat het gelukt is. Ik las wel eens mee in dat topic (ook eens geschreven). Viel me op dat daar veel dames in lange medische trajecten zaten.

Ik moest zelf gisteravond een route draaien (zorg). Halverwege helemaal kortademig, pijn in mijn heup, heel brak gevoel. Was gister precies 4 weken en het is nu al zwaar.. Dat belooft wat.
Alle reacties Link kopieren
Alweer even terug dat ik heb geschreven, in het vorige topic zelfs. :-)

@ alfrin, wat jammer dat het is misgegaan. Dikke knuffel.

@cleidy, Die vermoeidheid is echt zwaar he. Bij nr 1 kon ik nog een middagslaapje doen, maar dat is nu wel anders.

@Callie, ik snap dat je even wilt wachten met de echo, maar het is ook wel fijn om te weten dat alles goed zit. Idd zoals zonnebloem schreef: kan je geen echo bij jezelf doen?

Ik heb niet veel last van lichamelijke klachten. Jullie schrijven over pijnlijke borsten, maar daar heb ik tot nu toe nog geen last van. Mijn buik is wel de hele dag opgezet En voelt zwaar aan, Hebben jullie dat ook ?? Mijn vader zei al dat ik een beetje was aangekomen haha. Hij heeft geen idee.
Ook moest ik gisteren lachen om een slechte grap van mijn vriend wat ineens omsloeg tot intens huilen. Vorige zwangerschap moest ik bij hard lachen altijd huilen, van dat echt lelijke huilen. Hopelijk heb ik dat deze keer niet want het is zo gênant in een restaurant oid.

Ik voel me ook een beetje neerslachtig. Het zijn zeker de hormonen, want ik ben heel blij met de zwangerschap maar pff.. herkent iemand dit?
- zip -
anoniem_638fbb62d66fa wijzigde dit bericht op 29-07-2019 14:29
98.85% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven