Uitgerekend Maart 2019

21-06-2018 19:01 1385 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ben je ook zwanger, begin maart 2019 uitgerekend en heb je zin om mee te praten over alle zwangerschapskwaaltjes, mooie echo's, eerste schopjes en al het andere?

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend :heart: / :duckie: Geslacht Bijzonderheden
snowgirl1 Vierde 25 februari :duckie: Jongen!
1-Aapje 27/29 Tweede 28 februari :duckie: Jongen! Stiefdochter van 6 jaar
83angel 35/39 Tweede 1 maart :duckie: Jongen! 3x MK
commuuk Eerste twee :heart: :heart:
Teckeltje88 30/34 Tweede 1 maart :duckie: Meisje! Vorige keer heftige pre-eclampsie; 38.3 ingeleid;
na bevalling heel ziek geworden
Roffa38 39/40 Eerste 2 maart :duckie: Jongen! MK Feb '18
BoBo1991 26/25 Eerste 2 maart :duckie:
Computersaysno 28/28 Eerste 3 maart :duckie: Meisje!
WalkingLightly 29/36 Eerste 5 maart :duckie: Meisje!
Nijn5 33/34 Eerste 6 maart :duckie: Meisje!
Estzet 30/31 Eerste 8 maart :duckie: Jongen!
Alskar Eerste 8 maart :heart:
Deedee1989 28/32 Tweede 11 maart :duckie: Jongen! MK Dec '17
Baby12345 27/29 Eerste 11 maart :duckie: Meisje! GBS bacterie
Appeltje-- 23 Eerste 16 maart :duckie: HG-zwangerschap
Gebruikersnaam Maart2019

Bluewater81 :hug: , zot-83 :hug:, Vissen86 :hug:, Vlindertjes29 :hug: Susieflower :hug: :hug: :hug:

Pluis_, Claudiaaa32, Marriemar zijn uit de tabel gehaald ivm langere tijd niet reageren. Voeg jezelf gerust weer toe als je weer mee wil schrijven.

Liefs!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:27
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
88.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook voor 2ehands dingetjes. Hier en daar wat opknappen. Financieel zou het makkelijk nieuw aangeschaft kunnen worden, maar vind het altijd leuk om koopjes enzo te vinden. Maar zo ieder zijn ding gelukkig! :D
Estzet: goed dat je je kan inhouden! We konden deze kamer goedkoop overnemen, dus was echt een buitenkansje! De commode en het bedje staan al.

Spannend veel echo’s donderdag! Qua kinderwagen gaan wij voor de Joolz Geo. Voor ons de beste wagen! We kopen hem nieuw, want zijn van plan lekker veel te wandelen. En misschien voor meerdere kindjes te gebruiken.

Woensdag ga ik voor controle naar de gynaecoloog. Hopelijk krijgen we een echo.
Alle reacties Link kopieren
Hoer straks naar de verloskundige en morgen naar de gynaecoloog!

Succes iedereen die donderdag een echo heeft en jij woensdag bij de gynaecoloog, appeltje!
Bedankt dat ik in de tabel ben gezet, ik heb hem ingevuld :) Wij zijn momenteel op vakantie, dus weinig nieuws van mij! Nog steeds erg gevoelig voor geuren en eten blijft lastig, maar het wordt gelukkig langzaam minder. Gisteren heeeeerlijk sushi kunnen eten (deels vega / met gekookte en gare garnalen en zalm), echt ideaal omdat dat niet ruikt! Haha

Wat betreft dingen kopen: wij willen ook veel tweedehands gaan kopen en/of overnemen van vrienden als dat kan. Tot nu toe nog helemaal niet mee bezig (vraag me nu af of ik ook al nagedacht zou moeten hebben over de kamer / kinderwagen e.d.). Ik denk dat als de termijnecho ook goed is en we het al onze vrienden kunnen vertellen, dat soort dingen vanzelf ook komen.

Wat betreft centering pregnancy: ik denk dat ik dat wel wil! Wij zijn in januari naar een nieuwe plaats verhuisd en heb geen zwangere (close) vriendinnen, dus het lijkt me leuk om met andere vrouwen in contact te komen die ongeveer even ver zijn! Dat is ook het leuke aan dit forum / topic vind ik :) Heel leuk om te lezen wat jullie bezig houdt.
Ik denk dat wij voor een mengelmoesje van nieuw en gebruikt gaan. Of misschien ga ik mijn vader vragen om een commode te maken, hij heeft ook een hele mooie voor mijn neefje gemaakt destijds :) En qua kinderwagen heb ik mijn zinnen gezet op een Bugaboo Fox, die is ook niet heel goedkoop. Maar nu bood mijn schoonmoeder aan een kinderwagen voor ons te kopen, daar durf ik het dan eigenlijk weer niet van te vragen :$ En we gaan van vrienden en familie ook wel links en rechts dingen krijgen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Haha lastig Nijn! Misschien kun je aangeven welke je graag wilt hebben en dan met haar afspreken dat je het verschil dat zij teveel vind, zelf bijlegt.. Dan heb je toch de wagen die je wilt 😉
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bij de verloskundige geweest en ook met de doppler was het hartje al goed te horen.
Morgen naar de gyn, ben benieuwd hoe ze de verdere zwangerschap willen gaan doen.
Wauw weer veel nieuwe berichten!

Hier woensdag naar de verloskundige, ben zo benieuwd en ook wel een beetje nerveus.

Wij gaan ook voor een mengelmoes van nieuw en tweedehands. Er zijn nog zoveel mooie spulletjes te koop die amper beschadigd zijn!
Hier goede termijnecho vandaag en hartje gehoord :-). Uitgerekende datum is 28 februari maar wij gaan gewoon uit van maart.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd aapje!
Alle reacties Link kopieren
Fijn 1-Aapje! En idd je kunt beter van wat later uitgaan.. Bij mn dochter zat ik vanaf week 37 al af te tellen en dat duurde me toch lang tot 40+6 ;)

Fijn dat het hartje zo goed te horen is snowgirl met de doppler! Ik overweeg om zo'n ding voor thuis aan te schaffen, zodat ik soms even kan luisteren ter geruststelling ofzo..

Succes woensdag computersaysno! Ik herken je spanning!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er 1, bij ons oudste zoontje gebruikt. Ik vond het zelf wel fijn. Man kon ons zoontje ook altijd goed vinden.
Bij de tweeling ging het niet. Had ook om de 2 weken een echo.
Denk dat we het deze keer wel weer zullen gebruiken.
Deedee1989 schreef:
13-08-2018 21:24
Fijn 1-Aapje! En idd je kunt beter van wat later uitgaan.. Bij mn dochter zat ik vanaf week 37 al af te tellen en dat duurde me toch lang tot 40+6 ;)
Hier dus ook precies die termijn. En zat al langer in ziektewet door zwangerschap dus tijd kroop.
Wat fijn al die goede berichten :)

Wb spulletjes hebben wij natuurlijk eea al van onze zoon maar ze zitten dicht op elkaar dus moeten ook dingen dubbel/extra. Liefste tweedehands maar ben er niet zo goed in dus dan is t vaak alweer verkocht ofzo op marktplaats. We zien t wel. Voor de kinderwagen wil ik een kidsit erbij. Stonden er maar weinig op MP naar nieuw vind ik ze duur en weet niet of mn zoontje dan daar wel op blijft zitten dus lastig. Kleding kan als t een jongetje is door maar als t een meisje is ga ik toch wel shoppen hoor. En voor een jongetje vast ook wel een beetje. Tis zo zoet allemaal.

Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest voor de intake en ben heel blij met deze praktijk. Veel professioneler dan die van de vorige keer (weet nu ook waar ik op moet letten/zie de verschillen). Voel me ook gehoord en gesteund mbt de PE. Een fijne dag dus. Ook heel fijn: ik mag nog voor de termijnecho. Dacht dat ik die in t zkhs al
Had gehad maar ga vrijdag nu nog baby kijken en luisteren. Heel leuk :)
M’n bloeddruk is ook maar meteen gemeten en die was lekker laag. Heel fijn :) ze gaan me goed in de gaten houden en heb er nu ook meer vertrouwen in dan ik voorheen had kunnen denken!
Fijn teckeltje, vind het wel belangrijk dat je een goed gevoel hebt bij de praktijk waar je zit, en ze houden je goed in de gaten!

Ik mag om 16.30u naar de verloskundige en heb nu wel een beetje de zenuwen, wat als het niet goed is? Ach meer dan afwachten kunnen we nu in ieder geval niet, nog 2 uurtjes. Ik hoop in ieder geval wel dat het dit keer gewoon een uitwendige echo is, ben als het goed is nu 11 weken en 2 dagen.

Nog wel last van mijn stuitje en heb zelf ook een kleine navelbreuk waar ik me zorgen over maak ivm groeiende buik straks.
Alle reacties Link kopieren
Fijn teckeltje dat je er nu wel een goed gevoel bij hebt. En leuk dat je een keer extra mag komen gluren.

@ computersaysno; veel succes zometeen. Het zal wel een uitwendige echo zijn hoor, dat kan volgens mij vanaf tien weken, en als ze het niet goed kunnen zien doen ze inwendig.

@ hier beginnen de zenuwen al wel te komen voor morgen. Meer mensen last van?
Heb sinds deze week enorm last van verstopping, zo vervelend. Ik eet best wel vezelrijk en beweeg ook genoeg dus het zullen de hormonen wel zijn.
C'est la vie
Termijnecho is gewoon uitwendig. Mijn vroege echo met 8 weken was zelfs al uitwendig.
Alle reacties Link kopieren
Succes morgen dames!

Hier ook zenuwen, maar die blijven tm dinsdag Susieflower ;)
Hier alles goed! Baby liet zich niet makkelijk vastleggen door veel te bewegen :flirting:

Ook het hartje gehoord en 2 dagen vooruit gezet, ik ben dus nu officieel op 03-03-2019 uitgerekend. Groeit perfect op schema!

Jee wat is dat raar om te zien dat dat groeit in je eigen lichaam.

Gister hebben we tegen mijn ouders verteld dat de rest het wel mag weten, had alleen niet verwacht dat ze het gelijk op facebook zouden gooien.. wij wilden het eigenlijk via facebook doen als ik echt 12 weken ben. Nu denk ik misschien wel helemaal niet, mensen weten het nu toch al.

Dames die vandaag mogen, succes! :)
anoniem_64bee2ce519fe wijzigde dit bericht op 16-08-2018 07:29
Reden: Foute zin
0.90% gewijzigd
Dat is dan wel weer beetje jammer van je ouders. Ken ook gevallen waarbij geboorte zo bekend werd. Waarom wilde je zelf wachten tot 12 weken? Kans op miskraam wordt niet echt kleiner in die paar dagen en als er eenmaal kloppend hartje is geweest is die kans sowieso stuk kleiner.
Alle reacties Link kopieren
Super voor alle goede echo's!!

En succes voor degene die de echo snel hebben!

Ik ga vandaag de 20 weken echo inplannen (vorige keer net niet gehaald, de echo was gepland met 21 weken en toen werden ze ook geboren)
En we gaan ook een afspraak maken voor een geslachtsecho. Ben heel benieuwd of dit weer een jongetje wordt of dit keer toch een meisje.
Alle reacties Link kopieren
@ Computersaysno, fijn dat je een mooie echo had.

Wat jammer zeg dat je ouders het via Facebook al bekend gemaakt hebben.
C'est la vie
Aapje en Susieflower, dat weet ik, alleen wilde ik het zelf met 12 weken vertellen, eigenlijk geen idee waarom, maar ben dan ook niet duidelijk geweest tegen mijn ouders. Eigen schuld maar wel jammer, nu krijg ik dadelijk klanten in de salon die het dus via mijn moeder al weten.


Wij hebben de 20 weken echo ook ingepland en de geslachtsbepaling ook! Dat is al over 4 weken.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons zou het vanaf maandag kunnen, maar plan het over 3/4 weken dan hebben we meer kans dat we het goed kunnen zien.
Alle reacties Link kopieren
computersaysno schreef:
16-08-2018 08:34
Eigen schuld maar wel jammer, nu krijg ik dadelijk klanten in de salon die het dus via mijn moeder al weten.
Nou dat is echt niet tof.
Ik ken ook gevallen waarbij mensen het specifiek vantevoren zeggen dat ze de geboorte zelf als eerst willen melden. Zoiets als wij hebben erg uitgekeken naar de geboorte van onze zoon/dochter en zouden dit graag zelf als eerste bekend maken via social media. Eigenlijk bizar dat het nodig is hè.
C'est la vie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven