Uitgerekend Maart 2019

21-06-2018 19:01 1385 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ben je ook zwanger, begin maart 2019 uitgerekend en heb je zin om mee te praten over alle zwangerschapskwaaltjes, mooie echo's, eerste schopjes en al het andere?

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend :heart: / :duckie: Geslacht Bijzonderheden
snowgirl1 Vierde 25 februari :duckie: Jongen!
1-Aapje 27/29 Tweede 28 februari :duckie: Jongen! Stiefdochter van 6 jaar
83angel 35/39 Tweede 1 maart :duckie: Jongen! 3x MK
commuuk Eerste twee :heart: :heart:
Teckeltje88 30/34 Tweede 1 maart :duckie: Meisje! Vorige keer heftige pre-eclampsie; 38.3 ingeleid;
na bevalling heel ziek geworden
Roffa38 39/40 Eerste 2 maart :duckie: Jongen! MK Feb '18
BoBo1991 26/25 Eerste 2 maart :duckie:
Computersaysno 28/28 Eerste 3 maart :duckie: Meisje!
WalkingLightly 29/36 Eerste 5 maart :duckie: Meisje!
Nijn5 33/34 Eerste 6 maart :duckie: Meisje!
Estzet 30/31 Eerste 8 maart :duckie: Jongen!
Alskar Eerste 8 maart :heart:
Deedee1989 28/32 Tweede 11 maart :duckie: Jongen! MK Dec '17
Baby12345 27/29 Eerste 11 maart :duckie: Meisje! GBS bacterie
Appeltje-- 23 Eerste 16 maart :duckie: HG-zwangerschap
Gebruikersnaam Maart2019

Bluewater81 :hug: , zot-83 :hug:, Vissen86 :hug:, Vlindertjes29 :hug: Susieflower :hug: :hug: :hug:

Pluis_, Claudiaaa32, Marriemar zijn uit de tabel gehaald ivm langere tijd niet reageren. Voeg jezelf gerust weer toe als je weer mee wil schrijven.

Liefs!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:27
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
88.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de tabel weer aangevuld. Wel zo overzichtelijk :-). Ook voor nieuwe schrijfsters.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees een aantal heftige verhalen hier, ben er een beetje stil van!

Sta er nu nog redelijk onbezorgd in. Misschien zelfs naief? Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat ik (echt heel erg) vruchtbaar ben, en nu dus ook de 1e keer raak. Ik hoop maar dat alles goed gaat en ben wat dat betreft ook nog een beetje kennisloos wat betreft testen en andere termen. Dus ik doe hier een hoop kennis op.
Alle reacties Link kopieren
Alskar lekker naïef blijven. De kans is groter dat het goed gaat. En onbezorgd zijn is fijner dan hele tijd bezorgd zijn.

Ik dacht altijd onvruchtbaar te zijn had ook altijd lange cyclussen van gerust 2 maanden. Laatste jaar gebleken dat ik best vruchtbaar ben 4e keer zwanger nu in een jaar en ineens een nette cyclus van 30 dagen. Heb nu meer vertrouwen in de zwangerschap dan de andere 3. Voelt beter meer symptomen. Lijkt meer op de zwangerschap van onze dochter. Hopelijk laat mijn gevoel me niet in de steek. Uitslagen bloedonderzoek zien er goed uit. Donderdag bespreken met de arts.
83angel wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:13
0.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En hebben jullie nog goede “smoezen”? Ik heb aankomend weekend alweer een feestje en eigenlijk drink ik altijd wel iets waar alcohol in zit woeps! Dus dat valt echt direct op.
Ik ben geen drinker, dus geen goede smoezen uit eigen ervaring. Ik gebruik excuus ik geef borstvoeding en heb geen zin om uren te tellen.

Blaasontsteking heb ik wel eens als excuus gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen smoezen, dichtstbijzijnde familie is al op de hoogte. (Ouders, broers/zussen)
Verder hoop ik dat je lekker naïef kunt blijven! Zoals al gezegd werd meestal gaat het gewoon goed.

Blijft spannend Angel, maar wel fijn dat
het goed voelt. Op naar een mooi kindje!

Hier eerste echo over 3 weekjes.
Spannend Snowgirl1. Ik wacht met smart tot VK belt voor afspraak.

Man wil het pas na echo vertellen, maar we gaan zaterdag huis bezichtigen en als dat potentie heeft gaan we het wel vertellen omdat we kosten koper niet helemaal zelf kunnen dekken.
Ik gebruik als smoes dat ik mezelf een beetje vadsig vind dus de alcohol even laat staan (het gaat maar om een kilo maar hee ik ben een vrouw he). Wordt wel lastig met veel einde seizoens borrels de komende weken! Ik houd wel van een wijntje ;)
Askar ik heb ook vriendinnen die nooit een mk hebben gehad en er so heerlijk onbezorgd in staan, lekker houden zo! Het gaat veel vaker goed dan fout.
Wij gaan het pas vertellen aan ouders na de echo. Aankomend weekend gaan we weekendje weg met familie. Aangezien ik graag een wijntje drink en de familie dit weet hebben we maar bedacht dat ik blaasontsteking heb en ben aan de antibiotica ben..

Verder veel verjaardagen op de planning waar ik de bob word en nuchter wil blijven ;)
Gaan jullie trouwens meedoen aan moeders voor moeders?
BoBo1991 schreef:
25-06-2018 19:04
Gaan jullie trouwens meedoen aan moeders voor moeders?
Ik wel. Heb vorige keer ook meegedaan en mijn moeder deed vroeger ook mee.
Nee...ik ga niet mee doen met Moeders voor Moeders. Ik heb 3x meegedaan, maar aangezien voor mij de eerste maanden al niet echt zorgeloos zijn, toiletgang is elke keer spannend, omdat ik eigenlijk altijd spontaan, zonder voortekenen begin te vloeien.
En het meedoen aan MvM fixeert me er dan zo op, dat wil ik niet (meer).
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook niet mee, wil me inderdaad focussen op mijn eigen zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Haha, naief blijven dus! Zal het onthouden.

Moeders voor moeders weet ik nog niet, net pas gegoogled ook ;).

Hebben jullie ook van die soort menstruatiepijn? En al zo'n harde/gespannen buik, vooral bij je baarmoeder daaro? Lees wel het e.a. maar niet al bij 4 weken. *oh nee, google helpt ook niet echt mee
Alle reacties Link kopieren
Hier ook soms menstruatiekrampen. Is de baarmoeder die groeit. Ik klets dan altijd en zeg doe maar goed groeien :-$
Helpt mij onze denken dat het nog goed gaat.

Moeders voor moeders weet ik nog niet. Eerst maar eens een goede echo. Bij mijn dochter bij 9 weken mee begonnen toen 2 goede echo’s gehad en geloofde ik pas dat het goed zat.
Hier ook kramp. Herinner ik me niet van vorige keer, maar toen was ik bezig met menstruatie en niet met zwanger worden.

Misschien te persoonlijk: maar voor de mensen waar het niet makkelijk ging, hoe reageerden jullie op zwangeren in de omgeving? En dan meer hoe hoorde je dit het liefst? Ik heb een paar vriendinnen waar het niet makkelijk gaat en wil ze wel de ruimte geven maar niet ontlopen zogezegd.
Alle reacties Link kopieren
Hier beetje andere situatie want wel snel en makkelijk zwanger.

Ik vind het niet erg om andere zwangeren in mijn omgeving te hebben kan gewoon blij voor hen zijn.
Heb alleen de eerste week na hun geboorte hier even moeite mee gehad.
Ik ben denk ik de laatste die een kind krijgt in mijn vriendenkring, ik heb een vriendin die misschien nog een tweede wil maar dan is de koek wel op ;)
Ik heb alle zwangerschappen dus al langs zien komen en daar over het algemeen weinig moeite mee gehad. Ik heb een kennis bij wie het niet lukt dus die zal ik het wel met gematigd enthousiasme vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook over 3weken echo. Gister toch direct maar VK gebeld. Hebben op safe gespeeld en 3weken aangehouden. Duurt wel lang haha!

Testen jullie nog steeds?
Ik wel. Vandaag direct een dikke streep. Erg blij mee. Ben ook al erg moe al kan ik savonds moeilijk in slaap vallen. Hoofd maakt overuren.

Mijn borsten ook super gevoelig en voor mijn gevoel 3x zo groot.
Volgens man alleen steviger :-D

Mijn beste vriendin weet het al wel. Rest willen we denk ik na eerste echo of echt pas na 12weken vertellen als het echt goed lijkt.

Wel fijn dat ik er met mijn vriendin over kan praten. Mijn man vind het allemaal nog wat vaag. Wil ook eerst zekerheid. Ik ben er meer mee bezig.

Hoe is dat bij jullie?

En nog vakantie plannen?
Wij gaan eind augustus naar Indonesië. Niet meest ideale land, zijn nog wel flexibel in waar we heen gaan en wat we gaan doen. Maar eens overleggen met VK en uitzoeken wat het beste is.

Moeders voor moeders lijkt mij wel mooi. Nog even over nadenken of het ook praktisch is.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn net een weekje weggeweest en hebben een nieuw huis gekocht dus voorlopig even geen verdere vakanties.

Zoals al aangegeven ouders, broers en zussen weten het al wel, ook door wat er gebeurd is. De rest zal even moeten wachten tot 12 weken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo maar eens de vk bellen voor een afspraak. Is dat echt niet te vroeg bij 4 weken?

Hier weet verder niemand het trouwens en denk echt dat het als een mega verrassing gaat komen. Gaan ook volgend jaar trouwen.

1aapje, dat lijkt me wel moeilijk. Volgens mij hebben wij op dit moment niemand in de omgeving waarbij het echt niet wil lukken of we zijn daar (nog) niet van op de hoogte. Wel ooit gehoord natuurlijk van mensen die wat verder weg staan, dat die mensen wel even de tijd nodig hadden.

Wat heerlijk pluis! Daar wil ik ook graag een keer heen. Heerst daar geen zika? Fijn dat jou beste vriendin het weet. Ik kwam er zaterdag achter en had savonds met 3 vriendinnen afgesproken. Eentje daarvan is ook net zwanger dus je kan al raden waar het de hele avond over ging, en ook waaraan je het kon zien bij iemand :wtf: . Wij willen graag nog in oktober/nov wat verder weg, denken nu aan Mauritius. Maar eerst een weekje sardinie met familie, dan ben ik bijna 9 weken dus gaan we het vertellen. Duimen dat ik niet te ziek ben! Daarna gaan we nog 2 weekjes kamperen in ??
Alle reacties Link kopieren
Je kan bellen om een afspraak te maken wanneer je zwanger bent. Deze wordt dan afgesproken voor over een paar weken. Hier staat de eerste afspraak voor over 2 weekjes. Is vrij vroeg voor mijn praktijk, maar wil dit keer vroeg weten of het er 1 is of dat het weer een tweeling kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Met vertellen. Bij sommige wist ik dat ze bezig waren en dan was ik voorbereid. Bij 1 wel moeilijk gehad was meer met tijdstip. Was met kerst en wij hadden het graag ook verteld met kerst wilden revanche nemen omdat miskraam voor onze dochter net voor kerst mis ging. Maar ik gun het de ander van harte. Vond het wel fijn dat hun mijn ellende niet hadden.

Vakantie morgen onze laatste dag in curacao. Zijn hier heerlijk 2 weken op vakantie geweest. Waren we wel aan toe. Hopelijk vanaf nu alleen maar bergopwaarts. Hebben een rot eerste half jaar gehad.

Luxe alskar 3x op vakantie zoveel dagen heb ik geeneens.
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijk curacao! Maar ook daar Zika toch? Hoe heb je dit gedaan?

Heb 5 weken, dus binnenkort neem ik 3 weken op en dan najaar nog 2 weken. Verder nog geen vakantie gehad dit jaar. Ben er echt aan toe!
Wij gaan eerste week zomervakantie weekje naar camping in Nederland. En zaterdag huis bezichtigen dus hoop mogelijk ook verhuizen in de komende maanden.

Vriendin zit nu in de wachtweken bij medisch traject en gaat anders IVF traject in. Ik hoop heel hard dat deze blijft plakken bij der.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven