Uitgerekend Maart 2019

21-06-2018 19:01 1385 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ben je ook zwanger, begin maart 2019 uitgerekend en heb je zin om mee te praten over alle zwangerschapskwaaltjes, mooie echo's, eerste schopjes en al het andere?

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend :heart: / :duckie: Geslacht Bijzonderheden
snowgirl1 Vierde 25 februari :duckie: Jongen!
1-Aapje 27/29 Tweede 28 februari :duckie: Jongen! Stiefdochter van 6 jaar
83angel 35/39 Tweede 1 maart :duckie: Jongen! 3x MK
commuuk Eerste twee :heart: :heart:
Teckeltje88 30/34 Tweede 1 maart :duckie: Meisje! Vorige keer heftige pre-eclampsie; 38.3 ingeleid;
na bevalling heel ziek geworden
Roffa38 39/40 Eerste 2 maart :duckie: Jongen! MK Feb '18
BoBo1991 26/25 Eerste 2 maart :duckie:
Computersaysno 28/28 Eerste 3 maart :duckie: Meisje!
WalkingLightly 29/36 Eerste 5 maart :duckie: Meisje!
Nijn5 33/34 Eerste 6 maart :duckie: Meisje!
Estzet 30/31 Eerste 8 maart :duckie: Jongen!
Alskar Eerste 8 maart :heart:
Deedee1989 28/32 Tweede 11 maart :duckie: Jongen! MK Dec '17
Baby12345 27/29 Eerste 11 maart :duckie: Meisje! GBS bacterie
Appeltje-- 23 Eerste 16 maart :duckie: HG-zwangerschap
Gebruikersnaam Maart2019

Bluewater81 :hug: , zot-83 :hug:, Vissen86 :hug:, Vlindertjes29 :hug: Susieflower :hug: :hug: :hug:

Pluis_, Claudiaaa32, Marriemar zijn uit de tabel gehaald ivm langere tijd niet reageren. Voeg jezelf gerust weer toe als je weer mee wil schrijven.

Liefs!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:27
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
88.51% gewijzigd
Spannend, de 20-weken echo Aapje! Wij hebben hem over 2 weken, ben nu 18+1 en heb vandaag voor het eerst Zwanger & Fit gedaan. Was wel een succes :-D Verder gaat alles z'n gangetje, m'n buik begint aanwezig te worden, vooral als ik onderuit gezakt zit (zoals nu) is hij al best bol!

Hoe gaat het bij jullie met het zoeken van een naam? Valt mij best tegen...
Succes morgen aapje!

Wij hebben hem ook over 2 weken, lopen tegelijk op walking lightly :)

Nog niet heel erg bezig met namen hier, ik denk dat het wel meer gaat leven als we over 2 weken weten wat het wordt.
Ik ben druk met een naam. We hebben gewoon nog niks. Ga man binnenkort maar eens vragen een top 5 te maken met acceptabele namen.

Hier moest 20 weken echo bij 19 weken van ziekenhuis. En dat is toevallig precies vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Succes aapje! Ik krijg de 20 wekenecho precies met 20 weken, dus maandag
Moeilijk hè @Aapje! Wij gebruiken een app (Wunderlist) waarin we samen lijstjes bij kunnen houden en hierin hebben we dus ook een gemeenschappelijk lijstje namen. We hebben ook de app Kinder gedaan, een soort Tinder met namen die je samen met je partner kan doen (namen swipen dus en dan kijken of je matches hebt met elkaar).

Wie weet hebben jullie er iets aan!
Alle reacties Link kopieren
Succes Aapje!

Hier nog niet erg druk met namen, pas wanneer we het geslacht weten, en dat is vanaf 23 oktober 😉

Wel dinsdag kraamzorg aangevraagd.. Ander bureau gekozen als de vorige keer, zag bij de vorige een hoop negatieve reacties over halve dagen kraamzorg vanwege personeelstekort..
WalkingLightly schreef:
04-10-2018 10:49
Moeilijk hè @Aapje! Wij gebruiken een app (Wunderlist) waarin we samen lijstjes bij kunnen houden en hierin hebben we dus ook een gemeenschappelijk lijstje namen. We hebben ook de app Kinder gedaan, een soort Tinder met namen die je samen met je partner kan doen (namen swipen dus en dan kijken of je matches hebt met elkaar).

Wie weet hebben jullie er iets aan!
Ja Kinder heb ik ook gekeken, maar man keurt nog alles af haha. Dus die moet maar lijstje maken.
1-Aapje schreef:
04-10-2018 12:34
Ja Kinder heb ik ook gekeken, maar man keurt nog alles af haha. Dus die moet maar lijstje maken.
Hahaha oh jee... Succes!!
Snowgirl: spannend bijna de 20 weken echo. Ben je meer gerustgesteld nu je medicatie krijgt? Of juist niet? Fijn als je de 24 weken voorbij bent.

Aapje: spannend al die echo’s.

Walkinglightly: wij zijn in principe voorzien van een naam. Jongensnaam nog een beetje twijfel en bij meisjes zijn we er over uit.

Morgen horen we wat het is. Enorm spannend!
Echo al gehad aapje? Hoe was het?

Ik heb ook een soort namen-Tinder gedownload, maar er staan zo veel echt niet leuke namen op dat ik niet echt het idee heb dat het opschiet. Er stonden iig meer leuke mannen op de echte Tinder :P

Wij hebben via de notities in de iPhone trouwens een gedeeld lijstje namen, maar vooralsnog is dat eigenlijk vooral mijn input, zijn er samen nog niet echt mee bezig geweest. Maar we hebben natuurlijk ook nog even voor het zover is.

Hebben jullie (als nodig) al de erkenning geregeld bij de gemeente? Op wel moment in de zwangerschap doe je dat eigenlijk ongeveer?

Succes morgen appeltje!
Ja echo was goed :heart:. Still a boy ;-).
Fijn @Aapje en succes morgen @Appeltje!

@Nijn: was dat de zwitsal app? Die vonden wij ook vreselijk, zoveel lelijke namen :-P En goeie vraag qua erkenning! Wij moeten dat ook nog regelen, geen idee wanneer in de zwangerschap gebruikelijk is...
Alle reacties Link kopieren
Ik breek even in
Ik ben nu 18 wkn zwanger van mijn eerste kindje ( wel geschiedenis van 2x MA en 1x afbreking) en dus ook uitgerekend in maart.
Ik voel de kleine nog niet
Voelen jullie de baby al?
Wij zijn vorige keer getrouwd tijdens zwangerschap dus geen issue met erkenning. Ik zou het persoonlijk doen voor 24 weken omdat kindje dan levensvatbaar is.

Ik voel de baby al sinds week 16 maar sinds deze week dagelijks (bepaalde fysio oefening protesteert baby altijd haha)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al volop getrappel. Wij zijn ook getrouwd toen ik zwanger was van de oudste.

Het is hier weer erg chaotisch. Zoon ligt weer in het ziekenhuis en ik moet morgen langs de gynaecoloog en heb de 20 wekenecho
Wat vervelend Snowgirl van de oudste. Veel plezier en succes 20 weken echo.
Alle reacties Link kopieren
Net terug van de 20 weken echo. Het is een kerngezond kindje en nog steeds een zoon. Nu op naar de levensvatbare periode!
Hier weer terug van vakantie en ook controle gehad, alles goed! Aankomende vrijdag de 20 weken echo.

Beterschap voor je oudste Snowgirl!

Het gaat allemaal echt snel, we zijn onderhand al op de helft! Over de naam zijn we nog niet helemaal uit, we twijfelen tussen 2 namen.
Ik dacht gister iets te voelen maar ik weet niet goed hoe het hoort te voelen zouden ook zomaar darmen geweest kunnen zijn :-)

Over de erkenning heb ik nog een vraag. Wij zijn van plan om geregistreerd partnerschap te doen want we zijn ook bezig met een hypotheek. Stel we doen dit in november/december dan hoeven we verder niet meer te erkennen toch?
Vanmorgen de 20 weken echo gehad en alles was goed! Nog steeds een meisje :biggrin:
Fijn al die goede 20 weken echo's!

Gister hebben wij hem gehad en ook met onze kleine is alles tot nu toe goed in orde. Meteen vandaag de kinderopvang geregeld. Verder nu druk met de inkopen doen voor alles. Hebben jullie al veel gekocht?
@estzet: volgens mij hoef je inderdaad dan geen erkenning te regelen, zolang het kind geboren wordt wanneer je geregistreerd partnerschap geregeld is.

@BoBo: wij zijn ook druk met inkopen doen. We hebben al wat spullen tweedehands van kennissen over kunnen nemen / afspraken om dingen over te nemen (box, ledikant, wieg) en we hebben via Marktplaats een commode en kinderwagen gekocht. Als we de meubeltjes in huis hebben gaan we bezig met de aankleding van de kamer, daar heb ik echt zin in :lol:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn al die goede 20 wekenecho's!!

Hier gaat het gelukkig wel weer beter met zoon. Hij is nog niet naar de opvang geweest en is nog veel moe (donderdag de hele dag op de bank gezeten)

Hier nu 21 weken en zijn nu aan het denken over de kleur van het kamertje en behangen of verven.
Snowgirl: fijn dat het beter gaat met je zoon!

Leuke periode is dit eigenlijk. Ik heb donderdag de 20 weken echo daarna gaan we kijken naar spullen.

Heb al wel een tas vol kleding gekregen, dat was zo veel dat we niks hoeven kopen, maar het eerste pakje koop ik toch zelf.
Enige grote wat ik deze zwangerschap wil kopen is een bakfiets. Lijkt me met twee kinderen en maar 1 auto wel praktisch.

Hier mag de oudste het eerste pakje uitzoeken. Mocht ze bij zoon ook en was ze heel trots op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven