Uitgerekend maart 2020
maandag 1 juli 2019 om 11:26
Hallo allemaal,
Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?
Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?
| Naam | Leeftijd | Uitgerekend | JMO | Afspraken | Bijzonderheden | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| vlaflippie | 27 | 1e | 16 februari | 25/9 20wekenecho | Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn | |
| Domninoz | 30 | 3e | 26 februari | J | 16/9 controle | zoon bijna 3, zoon 10mnd |
| leahv | 31 | 3e | 1 maart | - | ||
| Koekiemonster26 | 29/32 | 2e | 3 maart | M | 5-9 controle | Vanishing Twin |
| Juffertje28 | 28 | 1e | 3 maart | 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho | - | |
| Sunny_Lady | 33/34 | 1e | 4 maart | 2 oktober 20 weken echo | Zwanger m.b.v. ICSI | |
| Pinda1511 | 27/29 | 1e | 5 maart | Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7 | ||
| JaneDoe00 | 27/29 | 1e | 5 maart | - | - | |
| Hartje83 | 35/39 | 2e | 5 maart | zoontje van 2 | ||
| Sambabal | 25/28 | 1e | 6 maart | 9-9 controle | Zwanger na Gonal F en Clomid | |
| MisseD | 28 | 2e | 6 maart | - | zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN | |
| Jantientje1 | 30/32 | 2e | 6 maart | 23 september controle | 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap | |
| Hufflepuff | 24 | 1e | 9 maart | 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho | miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger | |
| Chloé | 30 | 1e | 11 maart | Echo 12-09, 01-10, 22-10 | ||
| Koffiewijck | - | 1e | 11 maart | - | - | |
| Leeuw32 | 32/39 | 1e | 12 maart | J | 2 miskramen en zwanger via IVF | |
| Miesje1993 | 26/27 | 1e | 13 maart | 25 september | MA september 2018 | |
| Zonnebloem | 39 | 2e | 16 maart | echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn | Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad. | |
| Veyi | 28 | 1e | 17 maart | 19/9 controle verloskundige | ||
| Jetski15 | 33 | 2de | 17 maart | 8-10 controle verloskundige | zoon van 2 |
Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
maandag 22 juli 2019 om 14:47
Leeuw Goed vooruitzicht als de zwangerschap van jouw moeder zo goed ging..!
En wat betreft vriend.. Ik ben ook gewoon heel slecht in gezond eten
en vriend vindt dat heel belangrijk, dus hij steekt daar nu meer energie in. Daar is hij dus nu wel extra lief in en dat vind ik heerlijk. Maar daarnaast gaat het leven gewoon door zoals altijd, ook met zware boodschappen en huishouden. Ik maak wel eens grapjes van 'ik ben zwanger, dus jij mag de vuilnis buiten zetten', maar in praktijk...
En wat betreft vriend.. Ik ben ook gewoon heel slecht in gezond eten
maandag 22 juli 2019 om 14:49
Ik heb ook de eerste echo volgende week dinsdag en jeetje wat gaat de tijd laaaaangzaam
maandag 22 juli 2019 om 15:02
Nou ik lijk in alles niet op moeder qua hormonen/menstruatie dus dat is geen goede graadmeterveyi schreef: ↑22-07-2019 14:47Leeuw Goed vooruitzicht als de zwangerschap van jouw moeder zo goed ging..!
En wat betreft vriend.. Ik ben ook gewoon heel slecht in gezond etenen vriend vindt dat heel belangrijk, dus hij steekt daar nu meer energie in. Daar is hij dus nu wel extra lief in en dat vind ik heerlijk. Maar daarnaast gaat het leven gewoon door zoals altijd, ook met zware boodschappen en huishouden. Ik maak wel eens grapjes van 'ik ben zwanger, dus jij mag de vuilnis buiten zetten', maar in praktijk...
![]()
Ja idd, manlief hier vindt het zelfs overdreven dat ik mij afvraag of deze week een toernooi tennissen wel zo verstandig is. Joh je bent 7 weken zwanger, niet ziek! Kan best.....
maandag 22 juli 2019 om 15:11
Haha, hier kan ik vriend alles wel wijsmaken. Hij heeft echt weinig verstand van wat je wel en niet mag tijdens zwangerschap. Als ik zou zeggen dat ik geen burpee's meer mag doen omdat de baby dan teveel geschud wordt zou hij dat (na een tijdje, als ik een strak gezicht kan houden en wat geloofwaardige 'feitjes' erin kan gooien) nog wel kunnen gelovenLeeuw32 schreef: ↑22-07-2019 15:02Nou ik lijk in alles niet op moeder qua hormonen/menstruatie dus dat is geen goede graadmeter(die migraine komt toch echt van de andere kant). Gelukkig kwam mijn oma aan vaderskant ook goed de zwangerschap door overigens.
Ja idd, manlief hier vindt het zelfs overdreven dat ik mij afvraag of deze week een toernooi tennissen wel zo verstandig is. Joh je bent 7 weken zwanger, niet ziek! Kan best.....
Ik lijk qua hormonen, bouw, etc ook totaal niet op mijn moeder. Zij had een prima zwangerschap, maar daar kan ik ook helemaal niks van afleiden helaas. Geen idee hoe de zwangerschappen aan vaders kant gingen.
maandag 22 juli 2019 om 15:18
Wat een lieve mannen en stoere sterke vrouwen hier! Helaas had ik een hele krakkemikkige eerste zwangerschap met bekkeninstabiliteit en een heel grote baby. Dat gun ik jullie geen van allen (en mezelf ook niet)
Dus ik hoop van harte dat ik deze zwangerschap anders mag ervaren, ik vind de rollercoaster tot nu toe al wel voldoende drama jullie niet?
Wat fijn en spannend al die echo's! Leahv en Jantientje ik zie dat jullie vandaag mogen!
Dus ik hoop van harte dat ik deze zwangerschap anders mag ervaren, ik vind de rollercoaster tot nu toe al wel voldoende drama jullie niet?
Wat fijn en spannend al die echo's! Leahv en Jantientje ik zie dat jullie vandaag mogen!
maandag 22 juli 2019 om 15:36
Koekie jij bent zelf ook een sterke vrouw!
Wat een naar nieuws hebben jullie weer te verduren gekregen zeg, je wordt van de ene emotie in de andere geslingerd. Sterkte!
Hopelijk gaat deze zwangerschap verder voorspoedig en heb je geen last van bekkeninstabiliteit, lijkt me heel pijnlijk!
Fijn van al die lieve mannen om ons heen, die moeten ons door deze onzekere periode heen helpen dus kunnen we goed gebruiken!
Leahv en Jantientje hoop op goed nieuws voor jullie vandaag!!
Wat een naar nieuws hebben jullie weer te verduren gekregen zeg, je wordt van de ene emotie in de andere geslingerd. Sterkte!
Hopelijk gaat deze zwangerschap verder voorspoedig en heb je geen last van bekkeninstabiliteit, lijkt me heel pijnlijk!
Fijn van al die lieve mannen om ons heen, die moeten ons door deze onzekere periode heen helpen dus kunnen we goed gebruiken!
Leahv en Jantientje hoop op goed nieuws voor jullie vandaag!!
maandag 22 juli 2019 om 18:45
Mooi kloppend hartje gezien en gehoord, dus alles ziet er goed uit. Lag wel ver naar achteren, dus goed verstopt, dus geen hele duidelijke echo.
Helemaal blij hier dus.
De misselijkheid heeft hier trouwens ook toegeslagen. Dit in tegenstelling tot de vorige zwangerschap. Heb het idee dat het word versterkt door de warmte en moeheid. Vanmiddag ziek gemeld van werk en hele middag boven de wc gehangen.
Helemaal blij hier dus.
De misselijkheid heeft hier trouwens ook toegeslagen. Dit in tegenstelling tot de vorige zwangerschap. Heb het idee dat het word versterkt door de warmte en moeheid. Vanmiddag ziek gemeld van werk en hele middag boven de wc gehangen.
maandag 22 juli 2019 om 21:07
Hallo.
Ik ben nieuw hier en zou graag meelezen en schrijven. Allereerst iedereen van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
Ik weet niet hoe ik de tabel moet aanvullen met gegevens maar zal even kort wat vertellen over mezelf.
Ik ben 38 jaar en zwanger van de 3e. In april heb ik een mk gehad en die heeft er even ingehakt.
Ik ben wel dankbaar dat ik nu al zo snel opnieuw zwanger ben, maar ben toch erg op mn hoede en kan nog niet volop genieten. Dat komt pas nadat ik een goede echo heb gezien denk ik.
Als alles goed mag gaan ben ik ik 24 maart uitgerekend.
Ik ben nieuw hier en zou graag meelezen en schrijven. Allereerst iedereen van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
Ik weet niet hoe ik de tabel moet aanvullen met gegevens maar zal even kort wat vertellen over mezelf.
Ik ben 38 jaar en zwanger van de 3e. In april heb ik een mk gehad en die heeft er even ingehakt.
Ik ben wel dankbaar dat ik nu al zo snel opnieuw zwanger ben, maar ben toch erg op mn hoede en kan nog niet volop genieten. Dat komt pas nadat ik een goede echo heb gezien denk ik.
Als alles goed mag gaan ben ik ik 24 maart uitgerekend.
maandag 22 juli 2019 om 22:46
@koekie. Aww wat verdrietig nieuws hej
lijkt me toch dat je je mentaal al voorbereid op het hebben van een tweeling dan. Knuffel! 
LeahV en Jantien, wat fijndat de echo's goed waren!
Ik ben morgen (eindelijk!! Heb de afspraak al drie weken geleden gemaakt) aan de beurt.. Ben zo benieuwd. Hoop echt dat het goed is..
Mijn misselijkhrid wordt overigens steeds erger.. Ik geef niet echt over. Maar heb veel moeite met eten en lig t liefst de hele dag op de bank. Heb ook zeer weinig energie en slaap heel erg veel, wel 11 uur! Als ik de kans krijg.. Eerste trimester zullen we maar zeggen.
En hallo nieuwe meeschrijfsters
LeahV en Jantien, wat fijndat de echo's goed waren!
Ik ben morgen (eindelijk!! Heb de afspraak al drie weken geleden gemaakt) aan de beurt.. Ben zo benieuwd. Hoop echt dat het goed is..
Mijn misselijkhrid wordt overigens steeds erger.. Ik geef niet echt over. Maar heb veel moeite met eten en lig t liefst de hele dag op de bank. Heb ook zeer weinig energie en slaap heel erg veel, wel 11 uur! Als ik de kans krijg.. Eerste trimester zullen we maar zeggen.
En hallo nieuwe meeschrijfsters
dinsdag 23 juli 2019 om 07:41
Nog meer goede echo's wat fijn leahv en Jantien
Koekie snap dat het heel dubbel moet zijn een goede en slechte echo ineen. Knuffel
Hier begint energie ook wat af te nemen maar misschien ook wel teveel op planning staan. Vanavond maar heel vroeg naar bed
Succes voor alle misselijke ook dit is een fase en elke kotsbui die je gehad hebt komt nooit meer terug
( variant op baby en bevallingscliches)
Wat mij betreft is iedereen welkom maar merk wel dat het lastig is op iedereen te reageren dus voel je daardoor niet buitengesloten
Koekie snap dat het heel dubbel moet zijn een goede en slechte echo ineen. Knuffel
Hier begint energie ook wat af te nemen maar misschien ook wel teveel op planning staan. Vanavond maar heel vroeg naar bed
Succes voor alle misselijke ook dit is een fase en elke kotsbui die je gehad hebt komt nooit meer terug
Wat mij betreft is iedereen welkom maar merk wel dat het lastig is op iedereen te reageren dus voel je daardoor niet buitengesloten
dinsdag 23 juli 2019 om 08:08
Gefeliciteerd numero3 en welkom
Dankjewel lieve Hufflepuff, hoelaat heb je de afspraak? Ik hoop dat jij ook een mooie echo te zien krijgt
Jetski hahaha ik moet meteen weer aan de zwangerschapscursus denken
Het is inderdaad een grote groep! We zijn in een vruchtbare periode zwanger geworden blijkt maar. Ik probeer iedereen een beetje te volgen, maar het is inderdaad al best lastig aan het worden. Aan de andere kant zullen er niet veel meer bijkomen verwacht ik, mensen die nu ontdekken zwanger te zijn komen denk ik uit in april? De ervaring leert ook dat lang niet iedereen blijft meeschrijven.
Dankjewel lieve Hufflepuff, hoelaat heb je de afspraak? Ik hoop dat jij ook een mooie echo te zien krijgt
Jetski hahaha ik moet meteen weer aan de zwangerschapscursus denken
Het is inderdaad een grote groep! We zijn in een vruchtbare periode zwanger geworden blijkt maar. Ik probeer iedereen een beetje te volgen, maar het is inderdaad al best lastig aan het worden. Aan de andere kant zullen er niet veel meer bijkomen verwacht ik, mensen die nu ontdekken zwanger te zijn komen denk ik uit in april? De ervaring leert ook dat lang niet iedereen blijft meeschrijven.
dinsdag 23 juli 2019 om 09:52
Nog een interessante vraag hier... Ik heb donderdag de intake en moet hier beslissen of wij de NIPT of combinatietest willen doen. (En de 20 weken echo)
Die 20 wekenecho is voor mij een no-brainer, dat doen we gewoon.
Ik twijfel alleen enorm of ik de NIPT of combinatietest wil laten doen. Mijn gevoel zegt nu: nee, dat hoeft niet. Kindje is welkom en de combinatietest vond ik bij de vorige zwangerschap sowieso een beetje voelen als nattevingerwerk. (NIPT was toen nog niet beschikbaar)
Ik ben heel benieuwd hoe jullie hierover denken?
Die 20 wekenecho is voor mij een no-brainer, dat doen we gewoon.
Ik twijfel alleen enorm of ik de NIPT of combinatietest wil laten doen. Mijn gevoel zegt nu: nee, dat hoeft niet. Kindje is welkom en de combinatietest vond ik bij de vorige zwangerschap sowieso een beetje voelen als nattevingerwerk. (NIPT was toen nog niet beschikbaar)
Ik ben heel benieuwd hoe jullie hierover denken?
dinsdag 23 juli 2019 om 10:28
Of splitsen? Misschien tot 10 maart ofzojantientje1 schreef: ↑23-07-2019 09:50En anders de groep sluiten een optie?
Want id, het is lastig bij te houden zo.
@hufflepuf: ik hoop voor jou vandaag ook een goede echo!
We gaan alles laten testen (nipt, 20 weken echo etc), hebben vooraf uitgebreid besproken. Hoe zwaar ook dan: wij hebben liever als het kunnen voorkomen geen gehandicapt kind. Klinkt heel hard als ik het zo opschrijf, maar voor ons de juiste keuze. We zouden er zeker wel van houden, maar ook altijd spijt hebben dat we het niet getest hebben. We zijn nou eenmaal geen personen daarvoor, geen idee hoe ik het moet uitleggen, maar man en ik begrijpen elkaar heel goed.
dinsdag 23 juli 2019 om 10:40
Leeuw dat begrijp ik ook heel goed. Bij mijn dochter ook wel de combinatietest gedaan, maar dan krijg je een kansberekening. De NIPT vind ik logischer, daar heb je in ieder geval meer duidelijkheid.
Ik word natuurlijk redelijk goed in de gaten gehouden, ook bij mijn moeder. Dat neem ik mee in de afweging of ik NIPT al dan niet laat doen...
Ik word natuurlijk redelijk goed in de gaten gehouden, ook bij mijn moeder. Dat neem ik mee in de afweging of ik NIPT al dan niet laat doen...
dinsdag 23 juli 2019 om 10:47
Goedemorgen ladies!
Wat ontzettend fijn Leahv en Jantientje1. Heel blij voor jullie
!
Welkom nieuwe meiden! Nummero3: ik ben ook (nog) 38 maar bij mij wordt het mijn eerste. Spannend na een miskraam, maar wat fijn dat het al zo snel weer gelukt is. In welke week ging het toen mis? Spannende dag dan de echo!
Morgen grote dag Hufflepuf
: ik zit nu al af te tellen naar volgende week dinsdag dus jij zal wel aan het stuiteren zijn vandaag hihi.
De misselijkheid begint hier nu ook te komen. Niet spugen misselijk, maar nergens trek in en wee. Ben er eigenlijk wel blij mee
.
@Liefdesbaby, ik had ook echt heel lang nauwelijks klachten. Begint nu een beetje met misselijk. Was al we moe. Maar heb gelezen (meerdere malen) dat klachten echt niks zeggen). wanneer is je echo?
@ Koekie: Voor mij mogen ze de combinatietest overslaan en gelijk NIPT doen. Dan vergoeden ze die alleen niet maar dat is dan maar zo. De NIPT is zeker geen nattevingerwerk en hoog betrouwbaar. Maar: als jullie toch niets zouden 'willen' met de uitslag dan is het natuurlijk niet nodig, maar dat geldt dan ook voor de combinatietest. Ik zelf laat het zeker wel doen, maar die afweging is voor iedereen anders.
En ik vraag me af hoe het met Koffie gaat op vakantie. Gaat het een klein beetje? Heb met je te doen.
Fijne dag dames!
Wat ontzettend fijn Leahv en Jantientje1. Heel blij voor jullie
Welkom nieuwe meiden! Nummero3: ik ben ook (nog) 38 maar bij mij wordt het mijn eerste. Spannend na een miskraam, maar wat fijn dat het al zo snel weer gelukt is. In welke week ging het toen mis? Spannende dag dan de echo!
Morgen grote dag Hufflepuf
De misselijkheid begint hier nu ook te komen. Niet spugen misselijk, maar nergens trek in en wee. Ben er eigenlijk wel blij mee
@Liefdesbaby, ik had ook echt heel lang nauwelijks klachten. Begint nu een beetje met misselijk. Was al we moe. Maar heb gelezen (meerdere malen) dat klachten echt niks zeggen). wanneer is je echo?
@ Koekie: Voor mij mogen ze de combinatietest overslaan en gelijk NIPT doen. Dan vergoeden ze die alleen niet maar dat is dan maar zo. De NIPT is zeker geen nattevingerwerk en hoog betrouwbaar. Maar: als jullie toch niets zouden 'willen' met de uitslag dan is het natuurlijk niet nodig, maar dat geldt dan ook voor de combinatietest. Ik zelf laat het zeker wel doen, maar die afweging is voor iedereen anders.
En ik vraag me af hoe het met Koffie gaat op vakantie. Gaat het een klein beetje? Heb met je te doen.
Fijne dag dames!
Koekie, snap ik. Man zit er ook wat rationeler in: als je kunt voorkomen doen. En als we een kind krijgen waaraan iets mankeert zal ik degene zijn die er voor “opdraait” (klinkt zo fout). Nooit besproken, maar dat voel ik gewoon. Man zal nooit fulltime thuisblijven en alles laten, dus dan moet ik het doen. We hebben ook vrij lange gesprekken hadden voordat we aan kinderen begonnen qua taakverdeling. Zit prima nu hoor, maar man weet dat het ongeveer 50/50 wordt en niet zoals bij andere stellen in de omgeving.
En ik zou er ook heel ongelukkig van worden als ik fulltime moest zorgen dus als we het kunnen voorkomen...
En ik zou er ook heel ongelukkig van worden als ik fulltime moest zorgen dus als we het kunnen voorkomen...
Leeuw Jantientje de groep sluiten kan wat mij betreft ook...
Splitsen is wat lastig denk ik, met de termijnecho die nog volgt kun je zo nog dagen naar voor of naar achter gezet worden. Bovendien wil ik ook weten hoe het met jouw zwangerschap gaat Leeuw (en anderen na 10-3)
Met mijn oude groepje zijn we uiteindelijk over gegaan op een Whatsapp(groep), sterker nog... Daar heb ik nu nog steeds contact mee.
Splitsen is wat lastig denk ik, met de termijnecho die nog volgt kun je zo nog dagen naar voor of naar achter gezet worden. Bovendien wil ik ook weten hoe het met jouw zwangerschap gaat Leeuw (en anderen na 10-3)
Met mijn oude groepje zijn we uiteindelijk over gegaan op een Whatsapp(groep), sterker nog... Daar heb ik nu nog steeds contact mee.
dinsdag 23 juli 2019 om 11:08
Heb ik id ook nog met een oude groep. Zij we id ook verder gegaan via wa. Erg leuk nog!
Hier gaan we ook voor de nipt test. Tijdens mijn vorige zwangerschap kon dat nog niet, maar blij dat die mogelijkheid er nu wel is. Hoe moeilijk het ook zou zijn, we laten het wel weg halen als het niet goed blijkt te zijn.
Verder hier vanmorgen de dokter gebeld. Er heersen hier waterpokken en mijn moeder kon niet meer zeggen of ik ze gehad heb ja of nee. Dus zaak om uit te zoeken of ik antistoffen heb. Hoorde via via dat het gevaarlijk kan zijn en voor afwijkingen bij de baby kan zorgen.
Nu hopen dat ik wel degelijk antistoffen in mijn bloed heb! Heb vanmiddag tussen 2 en 3 een telefonisch consult en hoop dat hij in het systeem eea al heeft kunnen vaststellen.
Hier gaan we ook voor de nipt test. Tijdens mijn vorige zwangerschap kon dat nog niet, maar blij dat die mogelijkheid er nu wel is. Hoe moeilijk het ook zou zijn, we laten het wel weg halen als het niet goed blijkt te zijn.
Verder hier vanmorgen de dokter gebeld. Er heersen hier waterpokken en mijn moeder kon niet meer zeggen of ik ze gehad heb ja of nee. Dus zaak om uit te zoeken of ik antistoffen heb. Hoorde via via dat het gevaarlijk kan zijn en voor afwijkingen bij de baby kan zorgen.
Nu hopen dat ik wel degelijk antistoffen in mijn bloed heb! Heb vanmiddag tussen 2 en 3 een telefonisch consult en hoop dat hij in het systeem eea al heeft kunnen vaststellen.