Uitgerekend maart 2020

01-07-2019 11:26 1197 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend JMO Afspraken Bijzonderheden
vlaflippie 27 1e 16 februari 25/9 20wekenecho Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn
Domninoz 30 3e 26 februari J 16/9 controle zoon bijna 3, zoon 10mnd
leahv 31 3e 1 maart -
Koekiemonster26 29/32 2e 3 maart M 5-9 controle Vanishing Twin
Juffertje28 28 1e 3 maart 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho -
Sunny_Lady 33/34 1e 4 maart 2 oktober 20 weken echo Zwanger m.b.v. ICSI
Pinda1511 27/29 1e 5 maart Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7
JaneDoe00 27/29 1e 5 maart - -
Hartje83 35/39 2e 5 maart zoontje van 2
Sambabal 25/28 1e 6 maart 9-9 controle Zwanger na Gonal F en Clomid
MisseD 28 2e 6 maart - zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN
Jantientje1 30/32 2e 6 maart 23 september controle 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap
Hufflepuff 24 1e 9 maart 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger
Chloé 30 1e 11 maart Echo 12-09, 01-10, 22-10
Koffiewijck - 1e 11 maart - -
Leeuw32 32/39 1e 12 maart J 2 miskramen en zwanger via IVF
Miesje1993 26/27 1e 13 maart 25 september MA september 2018
Zonnebloem 39 2e 16 maart echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad.
Veyi 28 1e 17 maart 19/9 controle verloskundige
Jetski15 33 2de 17 maart 8-10 controle verloskundige zoon van 2



Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
Ik ga ook de groep verlaten! Vind het te vol en kan niet goed bijhouden wie, wat, waar en ben ook niet met regelmatige frequentie op het forum te vinden.

Ik heb me via Facebook aangemeld bij een groep meiden die in maart 2020 zijn uitgerekend en dat bevalt eigenlijk beter omdat ik ook wel iedere dag op Facebook zit. (Uitgerekend Maart 2020 | Mamaplaats)

Mochten meer mensen daar mee willen schrijven kan dit natuurlijk ook.

Over prenatale screening: vorige zwangerschap een goede NIPT gekregen (in UZ Antwerpen laten doen omdat het in NL nog niet kon) en met 20 weken dus de hele medischie molen in geweest voor niks, maar had het voor geen cent anders willen doen. Ik vond het fijn dat ze alles tot op de bodem uitgezocht hadden, en we slachtoffer waren van de wetenschap. Heb er toen een blog over geschreven.
(https://www.mamaplaats.nl/blog/vandaag)

Wie weet zie ik 1 van jullie nog op Facebook! 😊
Ik zal hier zo af en toe nog wel komen spieken hoor! De eerstvolgende die de tabel bewerkt mag mij er dus uithalen! 😘

Het beste voor jullie allemaal! ❤️
@ Leeuw zelf vind ik info van Lareb over medicatie en zwangerschap erg prettig. Weet niet of je dit al kent? Verwijst ook naar op welke onderzoeken info advies gebaseerd is https://www.lareb.nl/tis-knowledge-scre ... angerschap

@esprietje vervelend dat je door ons meer stress krijgt dat is niet de bedoeling. Wens je hele goede zwangerschap

@ prenatale testen. Vorige keer combinatie test gedaan. Twijfel nu over nipt.
Vorige keer werd die vergoed vanuit aanvullende verzekering. Zal nog eens checken hoe dat nu zit. Bij medisch indicatie wordt hij wel vergoed maar die heb niet.
Testen/ onderzoek deels om te overwegen zwangerschap af te breken bij ernstige afwijkingen deels voorbereiding te kunnen treffen bij kleine afwijkingen
Alle reacties Link kopieren
Jetski15 schreef:
23-07-2019 19:07
@ Leeuw zelf vind ik info van Lareb over medicatie en zwangerschap erg prettig. Weet niet of je dit al kent? Verwijst ook naar op welke onderzoeken info advies gebaseerd is https://www.lareb.nl/tis-knowledge-scre ... angerschap

@esprietje vervelend dat je door ons meer stress krijgt dat is niet de bedoeling. Wens je hele goede zwangerschap

@ prenatale testen. Vorige keer combinatie test gedaan. Twijfel nu over nipt.
Vorige keer werd die vergoed vanuit aanvullende verzekering. Zal nog eens checken hoe dat nu zit. Bij medisch indicatie wordt hij wel vergoed maar die heb niet.
Testen/ onderzoek deels om te overwegen zwangerschap af te breken bij ernstige afwijkingen deels voorbereiding te kunnen treffen bij kleine afwijkingen
Bedankt! Dit sluit aan bij wat ik zelf heb gelezen! Een geruststelling: in geval van nood kan sumatriptan :-D
Alle reacties Link kopieren
Stefaniee dankjewel voor het delen van dit verhaal! Heel mooi geschreven. Jammer dat je weggaat!

Jeetje ik spiekte even op Facebook, die groep heeft 196 leden... Dan is dit nog maar een klein groepje :hihi:
Koekiemonster26 schreef:
23-07-2019 19:37
Stefaniee dankjewel voor het delen van dit verhaal! Heel mooi geschreven. Jammer dat je weggaat!

Jeetje ik spiekte even op Facebook, die groep heeft 196 leden... Dan is dit nog maar een klein groepje :hihi:
Bedankt, het was een nare tijd en daarom ben ik ook wel lichtelijk gespannen voor de 1e echo's, en mag het voor mij ook wel snel volgende week dinsdag zijn! :nut:

95 leden zie ik.. Misschien heb je gekeken bij de groep van maart 2019? :)
In ieder geval kan ik het daar beter bijhouden, is het voor mij overzichtelijker. Er zullen altijd nog mensen afvallen en bijkomen, want een maand is lang! Maar van mijn Facebookgroepje van mijn dochter is er ook nog overzichtelijk geklets met een vrouw of 25/30!

Mocht ik het in deze groep ook onoverzichtelijk gaan vinden dan ben ik er snel klaar mee en is de delete knop snel ingedrukt, hahaha! :puh:
Alle reacties Link kopieren
stefanie dat snap ik, jeetje wat een nare tijd moet dat zijn geweest voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Hier van de week, redelijk onverwacht, een positieve test in handen. Was vorige week en die week ervoor al iets minder lekker, wat sneller vermoeid en zelfs misselijk. Maar had niet verwacht zwanger te zijn, omdat ik een hele onregelmatige cyclus heb. En zelfs met de eerste twee er een jaar en anderhalf jaar over heb gedaan in het hele medische traject om zwanger te worden. Met al twee kinderen, gaat dat toch een uitdaging worden. Ik vind het altijd heel knap als ik een gezin zie met drie kinderen. Twee is zo lekker overzichtelijk :whistle:

Mijn uitgerekende datum is 20 maart. Ik ga zo eerst alle verhalen terug lezen. Ben heel benieuwd naar iedereen in deze groep. :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik probeer even zo goed mogelijk te reageren, het gaat inderdaad snel.

Eerst het goede nieuws! De echo was GOED!!! :hyper: :hyper: :hyper: :hyper: Klein kloppend hartje en ben op 7 w en 1 dag gezet, een klein weekje terug dus! Verklaard ook waarom ik zwanger ben :O Haha. Het was best wel gekkig want mijn vriend was wel echt zwaar onder de indruk van alles en volgens mij interpreteerde de verloskundige alsof we het niet helemaal leuk vonden.. Maar goed, ben er heel blij mee maar wel behoorlijk ondersterboven van natuurlijk! Mijn vriend moet het volgens mij echt nog laten landen.. Vind het ook lastig om hem te peilen, maar hij zegt er wel blij mee te zijn en kreeg een vertederd gevoel bij het zien van het hartje.. Hoe gaan jullie mannen ermee om? Ik wil hem eigenlijk Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt cadeau gaan doen haha!

@Nieuwe schrijvers, welkom!!
Over de groep: ik zou het jammer vinden als het zou verdwijnen, echter vind ik whatsapp ook prima.. Het is wel persoonlijker dus mijn persoonlijke voorkeur gaat daar wel naar uit... Anderzijds is dit wel laagdrempeliger voor mensen.. Ach, zolang ik maar lekker met jullie kan blijven kletsen, ik vind het maar al te gezellig! :cheers: :cheers: :cheers: (dit is natuurlijk een alcoholvrij drankje)

Ik moet overigens wel een keer een dr*gtest doen, want ik heb het afgelopen halfjaar wel een keer een middel gebruikt.. Ja dan schaam je je echt wel even heel erg, maar ik had niet verwacht een x aantal maanden later bij de verloskundige te zitten. Achja, anderzijds maar goed dat ze dit soort testen uitvoeren, alleen had ikm wel zoiets van ja.. Ik ben nu eerlijk, maar ik ken ook een dame die hierover liegt.. Kunnen ze dit niet beter preventief gaan doen? Hoe staan jullie hierin?
Alle reacties Link kopieren
Sambabal schreef:
03-07-2019 08:19
Ik wil graag thuis bevallen, dus ik heb me aangemeld bij een verloskundige :)
Ik ben bij beide thuis bevallen en dat is mij heel goed bevallen. Je hebt maar een gezicht bij je bed. En ze hebben echt alle tijd om je de gehele bevalling te ondersteunen. Deze x ga ik er ook weer voor om thuis te bevallen, mocht het natuurlijk allemaal goed gaan.
Alle reacties Link kopieren
hufflepuf wat fijn! Altijd bijzonder he, zo n kloppend hartje. Man vindt het hier ook nog wel wat onwerkelijk hoor. Dat blijft t voor mannen geloof ik tot t kind er is :rolling:
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Alle reacties Link kopieren
@lovelymeghan gefeliciteerd!! Wat fijn dat het nu 'vanzelf' gaat. Drie Kids zal niet makkelijk zijn, maar je hebt al 2x eerder ervaring op gedaan toch ;-)

@Hufflepuf, wat fijn een goede echo!
En wat betreft vriendlief; bij die van mij is het ook nog niet echt geland. Het is bij ons ook wel vrij snel gegaan, sneller dan we hadden gedacht. En natuurlijk hebben we er beide mee ingestemd, maar nu het zo ver is is hij wel een klein beetje gestrest aan het raken (en ik voel ook af en toe wel een lichte paniek). Hij vindt het rete eng en ziet ook wel wat beren op de weg (in de trant van; there is no way back, we zullen nooit meer verre reizen kunnen maken, ben ik hier wel klaar voor, waar halen we het geld vandaan etc). Ik vind het ook eng, maar kijk er wel een stuk positiever tegenaan. Ha nu lijkt het net alsof mijn vriend heel erg negatief en niet happy is, maar dat is ook niet zo hoor. Aan de andere kant kijkt ie ook al vooruit en is hij nu heel lief zorgzaam. Maar het gaat gewoon een grote verandering zijn. Gelukkig hebben we nog 7 maanden om aan het idee te wennen :')
Een 'help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt cadeau' is wel een goed idee, haha. Als iemand goede ideeën hiervoor heeft, hoor ik ze graag!
Alle reacties Link kopieren
Nou, ook ik heb een goede echo gehad hoor! Mooi knipperend hartje en ongeveer net zover als we dachten: 8 weken en 1 dag. Super fijn!
Er was wel een cyste buiten de baarmoeder te zien, maar daar hoefde ik me geen zorgen over te maken. Dus dat doe ik dan maar niet ;-)

Had wel gedacht dat het nu 'echter' zou voelen ofzo, maar het blijft nog zo onwerkelijk... Manlief is er ook nog super nuchter onder :-) Komt allemaal nog wel!

Voor degene die nog op een echo wachten: sterkte met de onzekerheid! Vond het wachten zelf ook zo slopend af en toe... Nu weer toeleven naar de volgende echo op 13 augustus!
Alle reacties Link kopieren
@leah en vlavlip, zo zie je maar weer. Dan toch een mannendingetje? ;) haha. Ik herken heel erg wat je zegt vlavlip, soms zelfs lichte paniek. Ach we hebben idd nog even de tijd om aan t idee te werken,

@juffertje. Wat fijn dat alles goed was! Mijn echo is pas de 23e want wij zitten twee weken in t buitenland in augustus :sun: ! Ben dan als het goed is 11 weken en een paar dagen
@ Huffelpuf misschien is de app Tuurlijk, schatje nog iets voor je vriend? Mijn vriend vond hem wel grappig vorige keer. Info over ontwikkeling baby maar ook andere tips info met een knipoog
Alle reacties Link kopieren
miesje succes vandaag!

Hufflepuff mijn man heeft bij onze eerste een jaar nodig gehad voor hij klaar was überhaupt te proberen en zoals je leest hebben veel mannen (zeker in het begin als er niks te zien is aan de buitenkant) best moeite om zich eeecht te realiseren wat er aan verandering gaat komen. Dus geef hem ook een beetje tijd er aan te wennen, jullie zwangerschap kwam natuurlijk ook nog eens onverwacht en in een prille relatie. De echo en het hartje zien is voor veel mannen de eerste echte bevestiging heb ik het idee dat het echt zo is.

Het boek van kluun is erg leuk! Ik heb er nog meer om gelachen dan mijn man denk ik :hihi:
Alle reacties Link kopieren
@apps; the bump vind ik ook een leuke app, alleen is die volgens mij alleen voor iphone beschikbaar. Net tuurlijk schatje gedownload, die is ook leuk. Die kende ik nog niet.

@test; bij de eerste was er alleen de keuze voor de combinatietest, bij de tweede de nipt test gedaan. Gaan die nu weer doen. Omdat deze iets meer ‘zekerheid’ biedt.

@kwaaltjes; bij de eerste heb ik helemaal nergens last van gehad en ben ik tot het laatste moment nog heel actief geweest. Bij nummer 2 veel misselijk geweest en nu ook weer misselijk en heel, heel erg moe. Gelukkig werk ik in het onderwijs en kan ik rustig aan doen. Maar met de warmte lukt me echt niks.

Echo; wij hebben de echo pas op 6 aug. volgende week zijn we op vakantie en daarvoor was het niet mogelijk. Daarna ook direct de intake.
Alle reacties Link kopieren
Tabel staat iedereen die meepraat nu in het tabel? En er zijn er geloof ik wat weg die er nog uit moeten? Ik zou wel willen voorstellen het tabel dan te sluiten, om het overzichtelijk te houden.

Ik hoorde ook een aantal keer whatsappgroep genoemd worden, dat vind ik ook een prima plan, al denk ik dat er nog een aantal even willen wachten misschien tot na de eerste echo?

Enne hoe gaat het met jullie allemaal? Wat een hitte hè... Ik pas gelukkig nog in mijn korte broek :hihi: al moet ik toegeven dat knoopje los een stuk comfortabeler is.
Alle reacties Link kopieren
Sta nog niet in de tabel. Vind het nog te spannend ben nog maar zo kort zwanger. 4.3.
Pluk de dag...
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde. Ben nu 5+6. Ik ben steeds zo nu en dan wel misselijk en heb licht pijnlijke borsten. Maar ik heb helemaal geen groeikrampjes en dat vind ik vreemd. Dus eerst de echo maar afwachten volgende week. Ik ben overigens al wat ouder, 39.
anoniem_283723 wijzigde dit bericht op 24-07-2019 16:44
7.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Esprietje, het was niet mijn bedoeling je te doen stoppen hier. Ik snap je angsten en onzekerheid. Die heb ik ook en het is heel vervelend. Het hoort ook wel bij het eerste trimester. Maar de één heeft dit sterker dan de ander, mede door voorgeschiedenis.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 38 mn man word over paar maanden al 40. Klink best oud.
Pluk de dag...
Alle reacties Link kopieren
koekie ik ben juist weer niet zo van een whats app groep. Ik hou het liever anoniem :)
Echt wel heet ja, ik doe heel de dag niks. En dan morgen nog een dag... het enige positieve is dat ik me weer iets minder misselijk voel. Niet te hard zeggen, maar hopen dat het doorzet! Sterkte allemaal met slapen vannacht 8-)
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Alle reacties Link kopieren
Trouwens wel echt super fijn om te lezen dat er al een paar dames zijn die mooie goeie positieve echo's hebben gehad.

Koekiemonster, ik las over je vanishing twin. Dat is wel even wat om te verwerken en gevoelsmatig heel dubbel lijkt me.

Ik loop trouwens bij een gynaecoloog en we gaan zeer zeker voor een nipt.
Alle reacties Link kopieren
Esprietje wat jammer dat je weg bent hier! Je probeerde altijd zo lief op iedereen te reageren! Heel veel succes en een fijne zwangerschap!

Hier ook iets minder misselijk, heb zowaar weer wat anders gegeten dan crackers. Gister niet overgegeven en vandaag nog maar 1x.

Ik zou het wel jammer vinden als de groep in tweeën splitst, denk dat ik dan alsnog ook het eerste helft maart topic ga meelezen omdat ik benieuwd ben hoe het met iedereen gaat haha.
Een app groep, werkt dat met onze lange verhalen? (Weet niet wie er ervaring hadden...)

@ onderzoeken: wij gaan voor de nipt.

@ kwaaltjes: op misselijkheid na, die nu toch al wel even aanhoudt. Veranderen me kwaaltjes steeds. Winderigheid, boeren laten, heel vaak plassen, pijnlijke borsten, krampen in buik, afscheiding, heel veel dorst. Het gaat en komt allemaal maar... elke dag weer een verrassing.

Succes dames met de hitte! Het is nu heter in Nederland dan bij mij op vakantie. Nog 1 dag, vrijdag komen we sochtends weer thuis en dan gelijk de echo.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht wel redelijk tegen de hitte te kunnen maar lig nu toch even uitgeteld op de bank. Misschien was ik beter ook niet gaan sporten (ja die is gek he, maar met de airco die daar aanstaat is het de koelste plek in de omgeving plus ik heb rustig aan gedaan), want ik ben nu toch wat licht in mijn hoofd. En prikkelbaar (slaaptekort door de hitte). Bleegh!

Ik heb overigens liever via forum dan WhatsApp groep :) ik hou niet van groepswhatsapps en ik heb het liever iets anoniemer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven