Uitgerekend maart 2020

01-07-2019 11:26 1197 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend JMO Afspraken Bijzonderheden
vlaflippie 27 1e 16 februari 25/9 20wekenecho Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn
Domninoz 30 3e 26 februari J 16/9 controle zoon bijna 3, zoon 10mnd
leahv 31 3e 1 maart -
Koekiemonster26 29/32 2e 3 maart M 5-9 controle Vanishing Twin
Juffertje28 28 1e 3 maart 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho -
Sunny_Lady 33/34 1e 4 maart 2 oktober 20 weken echo Zwanger m.b.v. ICSI
Pinda1511 27/29 1e 5 maart Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7
JaneDoe00 27/29 1e 5 maart - -
Hartje83 35/39 2e 5 maart zoontje van 2
Sambabal 25/28 1e 6 maart 9-9 controle Zwanger na Gonal F en Clomid
MisseD 28 2e 6 maart - zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN
Jantientje1 30/32 2e 6 maart 23 september controle 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap
Hufflepuff 24 1e 9 maart 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger
Chloé 30 1e 11 maart Echo 12-09, 01-10, 22-10
Koffiewijck - 1e 11 maart - -
Leeuw32 32/39 1e 12 maart J 2 miskramen en zwanger via IVF
Miesje1993 26/27 1e 13 maart 25 september MA september 2018
Zonnebloem 39 2e 16 maart echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad.
Veyi 28 1e 17 maart 19/9 controle verloskundige
Jetski15 33 2de 17 maart 8-10 controle verloskundige zoon van 2

Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sterkte voor iedereen met verlies of zorgen!
En wat fijn dat er ook veel goed nieuws is!

Qua voeding heb ik nog nergens ervaring mee, is de eerste ;-)
Maar mijn man heeft heel wat allergieën vroeger gehad en ikzelf heb flinke hooikoorts en huisstofmijtallergie (wat trouwens sinds de zwangerschap nergens meer te bekennen is? :-) )
Verloskundige gaf aan dat borstvoeding dan wel heel belangrijk kan zijn, omdat daar veel antistoffen in zitten. Dus ik ga het zeker proberen! Meer mensen met allergieën hier?
Trouwens voor de vrouwen die al een kind hebben (of mensen die meelezen), iemand tips voor een gyn die openstaat voror een keizersnede op verzoek? Ik heb hier mijn redenen voor, maar vanwege herkenbaarheid zal ik het houden op een aantal dingen in de familie (nichten en tantes) icm mogelijk hormonale migriane in de laatste weken waardoor ik denk dat een keizersnede in week 38 beter is.
@leeuw, oef lastige beslissing lijkt me dat ook! Ik heb geen ervaring met gynaecologen die dit zouden doen, maar weet wel dat ze in België hier meer open voor staan. Mogelijk is dat dus nog een uitwijkmogelijkheid? Dan volgt er alleen wel 5 dagen ziekenhuisopname ipv 3 zoals in NL.
Samba bedankt! Nogmaals ik wil het niet perse (liever niet), maar wel de mogelijkheden doorspreken en zelf een beslissing maken met de arts in samenspraak. Net zoals wij in ons fertiliteitstraject hebben gedaan: in goed overleg IUI overgeslagen omdat de kansen daarmee niet groter waren. Maar wel na heel goed en lang overleg met de arts.
Leeuw helaas hier geen ervaring, maar ik zou als ik jou was het gesprek op tijd openen met je gynaecoloog nu. Is inleiden dan ook een optie? Daar staan gynaecologen eerder voor open dan een keizersnede verwacht ik.

Juffertje allergie was voor mij ook een reden om het bij onze eerste te proberen, ik ben wel blij dat iedereen hier spreekt over het proberen borstvoeding te geven in plaats van het als vanzelfsprekend te zien. Ik heb meerdere vriendinnen echt tot ver over hun eigen grenzen zien gaan omdat het maar moest (tot ziekenhuisopnamen aan toe).
Koekie, vind ik een lastige. Er is aan een kant van de familie vaker en bij meerdere familieleden een baby klem komen te zetten in het bekken met blijvende schade voor de kinderen. Ik lijk qua bouw op die kant van de familie en mijn man is vrij groot, dus ik voorzie enige problemen. Voor de problemen aan de andere kant is dit wel een oplossing, bedankt voor de tip!
Leeuw ahh dan snap ik dat je het spannend vindt. Die grote man, dat heb ik ook. Mijn dochter is ook "macrosoom" geboren, nadat ik heb gesmeekt om ingeleid te worden met 39 weken. Ze is overigens nog steeds een hele lange dame. Besef je wel dat groot niet een issue is, het gaat om hoe groot het hoofdje is. Die lange benen maken het verschil niet :)

Ik begreep dat de protocollen intussen zijn veranderd. Mijn verloskundige begon hierover omdat wij nu een indicatie hebben op te letten op de grootte van het kind. In het ziekenhuis hier leiden ze in met 38 weken als je kind boven de 95% percentiel valt.

Ik zou dit gesprek gewoon op tijd openen bij de gynaecoloog, dat hoeft nu natuurlijk nog niet tenzij je zorgen wilt delen en opties al wilt bespreken.
Koekie, ik heb net iets gelezen waar ik erg blij word! Ze kunnen met een scan zien of het hoofd door het bekken past net voor de bevalling. Ga ik mij verder in verdiepen. Is waarschijnlijk wat we zoeken voor de problemen aan de ene kant.
Leeuw jaa wat fijn dit! Klinkt heel goed!
leeuw wat fijn een goede echo! Wat betreft keizersnee, ik heb daar zelf geen ervaring mee. Maar ik hoor van verhalen om mij heen wel dat gynaecologen daar makkelijker in zijn dan vroeger. Uiteraard niet zonder reden, maar als jij specifieke zorgen hebt, zou ik die zeker tijdig bespreken. Dat van die echo klinkt trouwens wel goed, want als je er tijdens de bevalling pas achterkomt lijkt dat me heel naar ja.
Over dat eerder inleiden wat koekie zegt doen ze inderdaad helemaal niet zo moeilijk. Zeker als je bijv. migraine zou hebben. Bij somberheid, bekkenpijn oid doen ze dat ook wel.

bluewater wat een naar bericht! En ook naar dat ze je eileider weg moesten halen. Heel veel sterkte!

voeding mijn eerste is groot geworden met de fles en de tweede met bv. Ik zou wel graag weer bv willen geven. Ik vond het heel fijn en inderdaad ook de gezondheidsvoordelen. Maar het ging vorige keer niet helemaal vanzelf, dus ik hoop wel dat het gaat lukken.
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Hier vorige keer een keizersnee gehad, doordat de ontsluiting niet verder kwam dan 9cm en ik al 2,5 week bezig was met die ontsluiting.

Mag nu dus kiezen wat ik wil en word, zoals ik er nu in sta, weer een keizersnee.

Ik zou het gesprek met een gyn gewoon aangaan.
Leeuw, geen ervaring met keizersnee, maar zou het zeker bespreken. En als je er nu al mee zit, dan zou ik het nu al doen. Je loopt in het ziekenhuis toch?
2,5 week Jantientje jeetje... Mijn zusje had een spoedkeizersnede bij de eerste en heeft gekozen voor een gentle sectio bij de tweede. Ze is echt heel erg blij met deze keuze en vond het een heel andere en bijzondere ervaring.

Leahv bekkenpijn was in het ziekenhuis waar wij liepen niet een gegronde reden voor inleiden, maar de ervaring is wel bespreek je angsten en wees eerlijk.
Jeetje bluewater wat een naar nieuws. Heel veel sterkte!

Wat fijn alle reacties over voeding zeg! Gelukkig wordt hier mild geoordeeld, heb vaker andere verhalen gehoord.
Het lijkt mij veel prettiger om KV te geven, dus daar neig ik nu naartoe. Maar heb nog een maand of 7 😂 om een keus te maken. Ben in ieder geval psychisch voorbereid op de moedermelk maffia 😊.

Dan nog een vraag. Beetje vroeg misschien maar lees hier meerdere keren over lange mannen. Die van mij is dat dus ook. Hebben jullie al ideeen over welke wagen daar goed bij past? Las iets over Joolz maar die is ook gelijk flink aan de prijs.....
Oeh esprietje ik lees even mee! Man is 1.91 en ik 1.57. Word nog even zoeken...
Het was één van de redenen voor ons om een Joolz te kopen voor de geboorte van onze eerste. De duwstang/beugel kan je heel eenvoudig in hoogte verstellen. Ik ben 163 en mijn partner 185. Er zijn er vast meerdere die dat kunnen. Je kunt je gewoon laten voorlichten op dit vlak.
Qua kinderwagen ga een keer naar prenatal, Babydump of andere grote babyzaak. Bij bijv prenatal heb je heel parkour met verschillende ondergronden. Kunnen jullie samen kijken welke lekker rijdt/ vasthoudt en wat opties qua hoogte zijn. Kan je daarna nog rondje googelen of op aanbieding wachten of tweedehands kijken. Mijn vriend is 1.91 en wij kwamen bij Mutsy uit ( ook ivm goedkoper dan bijv Joulz).

Kijk dan ook meteen of je hem goed in uitklapbaar vindt gaan. En of hij in je auto past.

In de kinderwagen bak paste die van ons maar max half jaar dus kijk ook goed naar buggy gedeelte, die moet als je kindje nog niet kan zitten goed plat kunnen. En kijk goed wat je erbij wil qua assosoires zoals regenhoes en voetenzak. Deze kan je soms ook goedkoper universeel kopen maar dan wel goed checken dat regenhoes past
Esprietje Mijn man is 1.98 en ik 1.71 en wij kwamen ook op de Joolz uit, wij hebben deze tweedehands gekocht en achteraf.... Had ik liever een kleiner inklapbare wagen gehad.
Ik heb zelfs overwogen deze te verkopen en bijvoorbeeld een Mutsy te halen.
Wij hebben uiteindelijk met 1 jaar al de overstap naar een buggy gemaakt (oké een luxer model) en in de bak heeft ze zeker niet een half jaar gepast, wij zijn geloof ik met 4 maanden overgegaan op het zitdeel (die wij plat hebben gelegd). Maar hier dan ook een uit de kluiten gewassen kind.

Dus tips van mij zouden zijn:
- probeer ze in grote babyzaken.
- Kijk tweedehands (huur/leen een stoomreiniger en ze zijn zo goed als nieuw, veel kinderwagens worden echt amper gebruikt).
- wacht anders op die goede aanbieding
- kijk of het in je achterbak past naast al die andere spullen die je mee moet nemen :hihi:
1hier daarom ook voor de joolz gekozen. Bak is groot (kijk ook vooral naar de binnenlengte. Sommige bakken lijken groot maar hebben gewoon een veel grotere ombouw) en makkelijk instelbaar bij verschil in lengte etc. Ik ben 1,68 en vriend 1,95 en we lopen er beide goed mee.
Koekiemonster26 schreef:
02-08-2019 18:58
2,5 week Jantientje jeetje... Mijn zusje had een spoedkeizersnede bij de eerste en heeft gekozen voor een gentle sectio bij de tweede. Ze is echt heel erg blij met deze keuze en vond het een heel andere en
Ja was best wel hel zeg maar. 2,5 week om de 7 minuten voorweeen gehad welke ook pijnlijk waren, en elke week dat het duurde voor 2 cm ontsluiting zorgden. De verloskundigen in het ziekenhuis hadden de kleine dan ook zeker 2 weken eerder verwacht zeiden ze achteraf. Na, toen het echt los ging, van 18:00 Tot 2:30 op 9 cm gezeten te hebben en hij ook had gepoept in het vruchtwater, hebben ze besloten tot een keizersnee. Wat een opluchting was dat! Oh en door de flesvoeding kon ik aan de flinke pijnstillers, dus pijn eigenlijk niet gehad haha.
Jantientje ik snap dan heel goed dat je dit keer kiest voor een keizersnede. Ik ben ingeleid dus ik weet niet helemaal hoe het is als het helemaal natuurlijk gaat, maar jeeetje 2,5 week elke 7 minuten voorweeen. Dan ben je toch helemaal gaar!
En dan alsnog ruim 8,5 uur echte weeën erna. Respect!

Hoe fijn dat je toen flinke pijnstillers mocht, die staat inderdaad zeker op de pro lijst voor flesvoeding haha.

Ik ben heel benieuwd hoe het dit keer allemaal gaat. Ik moet zeggen dat mijn bevalling een grote waas is. De verloskundige begon er over om het even door te spreken, hoe het was en hoe ik dingen heb ervaren en mijn man moest echt gaten invullen. Dat heeft de natuur slim bedacht hè ;)
Wow jantientje dat ze je 2,5 week hebben laten zitten?! Hadden ze dan niet eerder kunnen ingrijpen?
Even een hele andere vraag, misschien al wat vroeg, maar vanaf wanneer gaan jullie ongeveer kijken naar zwangerschapskleding?
Ik heb in oktober een bruiloft van zeer goede vrienden waarbij ik er de hele dag bij ben. Dan zal ik +- 4 maanden zijn. Ik zou nu al graag gaan zoeken naar een mooie jurk, maar ik weet niet goed wat ik moet zoeken. Als ik zoek op positiekleding dan vraag ik me af of dat dan uberhaupt al nodig is met een 4 maanden buik (het ziet er op de fotos echt groot uit die kleding), plus ik vind de jurken die ik zie ook niet perse echt heel mooi voor een bruiloft. Maar misschien kijk ik ook wel verkeerd. Iemand tips/ervaring?
Vlaflippie, ik denk dat ik de vorige keer met 4 maanden nog wel in veel gewone jurken paste, wel rekbare stof. Droeg al wel positiebroeken.
vlaflippie schreef:
02-08-2019 22:00
Wow jantientje dat ze je 2,5 week hebben laten zitten?! Hadden ze dan niet eerder kunnen ingrijpen?
Poeh nou. Schrik ervan eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven