Uitgerekend maart 2020

01-07-2019 11:26 1197 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend JMO Afspraken Bijzonderheden
vlaflippie 27 1e 16 februari 25/9 20wekenecho Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn
Domninoz 30 3e 26 februari J 16/9 controle zoon bijna 3, zoon 10mnd
leahv 31 3e 1 maart -
Koekiemonster26 29/32 2e 3 maart M 5-9 controle Vanishing Twin
Juffertje28 28 1e 3 maart 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho -
Sunny_Lady 33/34 1e 4 maart 2 oktober 20 weken echo Zwanger m.b.v. ICSI
Pinda1511 27/29 1e 5 maart Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7
JaneDoe00 27/29 1e 5 maart - -
Hartje83 35/39 2e 5 maart zoontje van 2
Sambabal 25/28 1e 6 maart 9-9 controle Zwanger na Gonal F en Clomid
MisseD 28 2e 6 maart - zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN
Jantientje1 30/32 2e 6 maart 23 september controle 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap
Hufflepuff 24 1e 9 maart 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger
Chloé 30 1e 11 maart Echo 12-09, 01-10, 22-10
Koffiewijck - 1e 11 maart - -
Leeuw32 32/39 1e 12 maart J 2 miskramen en zwanger via IVF
Miesje1993 26/27 1e 13 maart 25 september MA september 2018
Zonnebloem 39 2e 16 maart echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad.
Veyi 28 1e 17 maart 19/9 controle verloskundige
Jetski15 33 2de 17 maart 8-10 controle verloskundige zoon van 2

Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leeuw :hug:

Ik geloof zeker dat wij niet allemaal op een roze wolk zitten. Volgens mij is iedereen hier aardig onzeker en gespannen over die eerste 12 weken. Van mij mag iedereen klagen en steun zoeken bij elkaar.

Ik heb net een echo gehad en onze 2,2 cm aan baby mogen aanschouwen. Hartje klopte goed, toch weer fijn om te zien :love:
Het tweede kamertje was inmiddels leeg en onze twijfel over wel/geen NIPT werd meteen weggenomen want NIPT is in onze situatie (vanishing twin) geen eens een optie!
Voorlopig uitgerekend op 4-3 dus ook ik ben een paar dagen naar achteren gezet.

Over twee weken de termijnecho!

Dames met morgen een echo, succes!!
@koekiemonster, wat fijn dat je net een goede echo hebt gehad! Geniet ervan!
@koekiemonster, wat fijn dat je net een goede echo hebt gehad! Geniet ervan!
Jantientje en alle andere bedankt voor jullie lieve woorden!
De verloskundige dacht dat het niets ergs was en een bloedvaatje gesprongen was door *ahum* mn ontlasting die nogal moeilijk gaat :facepalm:
Ik probeer er maar op te vertrouwen, vind het lastig omdat ook m’n symptomen als misselijkheid en zere borsten weg zijn...
Maar goed dat heb ik eerder ook een paar dagen gehad, dus hopelijk gewoon toeval.

Sambabal ja dat lijkt me ook heftig genoeg. Zou nu geen pillen gaan sparen uit angst ze niet meer te krijgen, eerst maar eens aansterken mbv de pillen.

Pinda wat fijn en bijzonder dat je het hartje ook al gehoord hebt!

Zonnebloemetje, pfoe die roze wolk is hier ook ver te zoeken! Ik ben nooit eerder zwanger geweest en ,dus ook geen miskraam, maar zoveel in mijn omgeving dat ik het moeilijk vind om al echt te genieten.
Waar ik me dan vervolgens weer schuldig over voel tegenover vriendinnen die maar niet zwanger worden.

Leeuw, sterkte! Hopelijk vliegen de weken voorbij en krijg je er steeds meer vertrouwen in.

Veyi wat vervelend die misselijkheid (ook al verlang ik er nu weer naar terug, nooit gedacht dit nog te zeggen haha). Hoop dat als het later deze week koeler wordt je misselijkheid weer wat afneemt!
We hebben het gister niet meer verteld, waren er niet echt voor in de stemming. Gaan het nu dan maar komend weekend vertellen.

Koekie hoe was je echo?
Als het te druk wordt in t topic wil ik mij best terug trekken hoor. Ik kwam er als laatste bij geloof ik! Geen probleem.
Oh je had al een berichtje geplaatst zie ik Koekie! Wat fijn dat jullie zo’n goede echo hebben. Gelukkig al snel weer de termijnecho.

MisseD, wat mij betreft niet nodig hoor en ben je gewoon welkom :-)
MisseD, welnee.
Inderdaad Missd, praat lekker mee en voel je niet verplicht overal op te reageren want dat lukt denk ik de meeste niet!

@koekie, fijn van de goede echo :)!

@koffie, ooh wat schrikken allemaal! Die verdomde ontlasting ja.. Het verklaard vast wel wat. Hier zie ik de trossen aambeien nog net niet aan komen marcheren 😂 man wat is he t kloterig als t niet zo makkelijk gaat he haha!
Dank voor het meedenken over de misselijkheid dames! Het ging vandaag wel goed *afkloppen.... *. De polsbandjes lijken redelijk te werken, ik heb ook wagenziekte wanneer ik zelf niet rij en ook daar heb ik de laatste dagen geen last van gehad! Dus dat is fijn.

De onzekerheden herken ik ook omtrent de zwangerschap. Zelf een miskraam gehad bij 5.zoveel week in het verleden en ik merk dat ik er kinder bezorgd insta. De verloskundige zei wel dat, na het zien van een gezonde vrucht en het hartje, de kans klein is dat het nog misgaat. Maar toch.. Die verdomde 3 maanden grens! Ben vandaag als het goed is 8 week dus nog 4 weken!

Hebben jullie het al aan veel mensen verteld? Op mijn mam en een paar vriendinnen hier niemand.. Vinden jullie het spannend om het te gaan vertellen?

Mijn nieuwe echo is dus pas 23 augustus door mijn vakantie.. Voelt nog zo idioot ver :( misschien stel ik mij an maar ik zou t hartje echt wel eerder willen zien weer haha!
Haa ladies,

Ik probeer later weer een keertje wat uitgebreider te reageren. Maar wilde dit toch even aan jullie vragen. Zijn er meer dames die heftigere emoties ervaren dan gebruikelijk? Sinds gisteren merk ik dat mijn emoties heftiger zijn dan normaal. :bonk:
- Down worden van de 1e aflevering van Orange is the new Black, seizoen 7, wat een *** wereld leven we in dacht en voelde ik
- Verdrietig worden toen we look who's talking keken en ik me realiseerde dat het bij ons niet zo is gegaan (op de natuurlijke weg)
- Geraakt worden door mijn vriend die ergens geïrriteerd over was en vervolgens hard huilend bij hem eindigen in zijn armen :there:
Gelukkig last ik net onderstaand artikel en is het compleet normaal blijkbaar :D, maar vroeg me toch af of meer meiden dit ervaren :$ Het gaat nu trouwens weer goed hoor, ik ga maar snel naar bed!

https://www.24baby.nl/zwanger/zwangersc ... ngerschap/
koffie ohh die ontlasting echt verschrikkelijk! Dit warme weer heeft niet geholpen natuurlijk. Wel fijn dat er een verklaring is!

MisseD nee joh! Blijf gezellig kletsen :)

Hufflepuff ik herken de onzekerheid wel hoor, die 12 weken duren gewoon erg lang. En wat fijn dat die bandjes helpen tegen de misselijkheid! (Ga meteen even googlen, want ik ben nu steeds zo wagenziek.. zelfs op de fiets haha).
Ik merkte dat zodra ik ging voelen, ik meer zekerheid had.. maar dat is nog wel wat langer geduld hebben.

Sunny haha ik heb gisteren ook echt enorm gehuild om een serie.. die emoties horen erbij, ook de irrationele. Ik weet nog heel goed dat ik bij mijn dochter me echt gebroken heb gevoeld en heel hard moest huilen, omdat de pindakaas op was......... :rofl:
@koffie wat fijn dat er een logische verklaring is haha! Hier ook veeel moeite hoor, dus een logisch kwaaltje haha.

@missed alleen maar welkom :)

@hupplepuff wat fijn dat de bandjes werken bij jou! :)

@sunny hahahha zo herkenbaar. Ik kreeg mijn zak met dropjes niet open in de auto, terwijl ik gehoord had dat dit hielp tegen de misselijkheid: ik kwam in tranen thuis!
En dit weekend keek ik 'the best of the voice world wide' en ik bleef maar huilen omdat ik vond dat ze zo goed waren haha.
Sunny_Lady Ik merk wel dat ik qua emoties veel meer all over the place zit. Sneller tranen, 2x zelfs een halve paniekaanval. Opeens doodsbang voor wat er allemaal komen gaat en een uur later is het weer helemaal leuk en zonnig :facepalm:

Hou het opeens niet droog bij filmpjes met zwangerschapsaankondigingen en van ’t weekend moest ik huilen omdat vriend de vaatwasser had ingeruimd, terwijl hij ook had gekookt. Dat was dus mijn taak en ik voelde me schuldig dat hij alles had gedaan. Serieus, huilen om de vaatwasser inruimen :rofl:
@Sunny_Lady, jaaaa de hormonen zijn hier ook wel aanwezig. Over het algemeen heb ik het idee dat het wel meevalt, maar ik ben al een paar keer vanwege moeheid/stress echt flink uitgevallen naar mijn vriend toe (met tranen en alles) en dat heb ik echt nog nooit zo gehad! Ik schrok er zelf van :')

@HUfflepuf wij hebben het afgelopen weekend aan mijn directe familie verteld. Ik zit nu op +- 7 weken dus dat is nog wel vrij vroeg, maar een deel van mijn familie woont in het buitenland en was er nu, dus dit was het moment om het persoonlijk te vertellen. Vond het wel echt heel fijn om te delen en iedereen was helemaal happy en in tranen! Ik kan ook echt niet wachten om het aan de rest van de wereld te vertellen, maar ik moet me toch echt nog even inhouden. Ik vind die eerste periode echt zo spannend, zo bang dat er iets gebeurd ook al voel ik me verder echt heel goed. Gelukkig heb ik volgende week eindelijk de eerste echo. Dit zal hopelijk een stukje opluchting geven en dan zal het ook wat meer landen.

Wanneer vertellen anderen het aan familie, maar ook aan 'iedereen'?
Vlaflippie wij hebben het al verteld aan familie, aan de vriendengroep (de meest directe vrienden dus) en aan onze buren. Dat laatste klinkt misschien een beetje gek.. maar wij wonen in een hofje en alle kinderen spelen voor, ook drinken we daar regelmatig een wijntje s'avonds dus dat was al opgevallen . Gelukkig maar want ik deed mee aan MVM en mijn flessen zijn bij de overbuurvrouw VOOR het huis afgeleverd, ik was echt zoooo boos en ben meteen gestopt (ook iets met hormonen denk ik :rofl: ik ben normaal echt heel rustig en nuchter.)
Vanochtend hebben we een kloppend hartje gezien. 6 weken en 5 dagen en uitgerekende datum 19/3/2020. Klopt helemaal met mijn eigen berekening.

Rare vind ik wel dat bij de echo in januari het vruchtje 8,11mm was bij 6 weken en 6 dagen. En nu bij 6 weken en 5 dagen 6,17mm. 2mm verschil op 1 dag.

De uitgerekende datum op de echofoto is toch op basis van de meting en niet op basis van de door mij verschafte informatie?

Ga me meteen weer zorgen maken. Pffffff.
Zonnebloemmetje geen zorgen! Is op basis van meting! Zo'n kleintje groeit enorm snel op deze termijn, dus 2 mm op een dag zou heel goed kunnen.
Het vliegt me volledig aan. Niet normaal. Ze zei het vruchtje is wel 2 dagen kleiner dan gedacht. Maar mijn eisprong is later. Toen ik de UD zag en termijn zag staan, zei ik dus dat het volledig klopte met mijn eigen berekening. Nu ik het verschil tussen de 2 echo's zie, denk ik begreep ik haar nou verkeerd.

Heb de poli gebeld, maar ik word teruggebeld. Denk ik ga het toch navragen. Kan ook pas morgen zijn.
Zonnebloemmetje :hug: ik hoop dat ze je snel terugbellen om je gerust te stellen. Ik had graag de literatuur gevonden om je gerust te stellen, maar ik kan dat ook niet zo snel vinden.
Als je bedenkt dat de baby in mijn buik die 2 weken ouder is, met 8 weken en 5 dagen 2,2 cm (22mm is!)
Zonnebloemmetje schreef:
30-07-2019 15:54
Vanochtend hebben we een kloppend hartje gezien. 6 weken en 5 dagen en uitgerekende datum 19/3/2020. Klopt helemaal met mijn eigen berekening.

Rare vind ik wel dat bij de echo in januari het vruchtje 8,11mm was bij 6 weken en 6 dagen. En nu bij 6 weken en 5 dagen 6,17mm. 2mm verschil op 1 dag.

De uitgerekende datum op de echofoto is toch op basis van de meting en niet op basis van de door mij verschafte informatie?

Ga me meteen weer zorgen maken. Pffffff.
Komt goed zonnebloemtje!!! Wat bizar dat 8 mm bij jullie 6 weken en 6 dagen is :@@:
Leeuw, wat was de termijn bij jou dan volgens de echo met 8 mm? 7 weken precies?
Moet zeggen dat de echo's op 2 verschillende merken/typen apparaat zijn gemaakt bij mij. Weet niet of dat nog uitmaakt.

Ben niet gebeld.
Zonnebloemmetje schreef:
30-07-2019 17:55
Leeuw, wat was de termijn bij jou dan volgens de echo met 8 mm? 7 weken precies?
Nee 6 weken en 4 dagen, maar wil je niet ongerust maken. Ik zit er al 5 dagen over in de stress. Maar jouw gegevens zou ik maar 1 dagen schelen en gewoon op schema liggen.
Dus jouw vruchtje zou met 8mm pas 6+4 zijn, terwijl het bij mij met 6mm 6+5 zou moeten zijn. Heel raar. En bij mij klopt de uitgerekende datum en termijn echt met mijn eigen berekening. Snap alleen niet dat een vorige echo van de miskraam in januari bij 8mm 6+6 moet zijn geweest. En met 2 mm verschil nu een dagje vroeger.
Vruchtje groeit 1 mm per dag
Ik zou me niet druk maken. Dan had ze echt wel gezegd dat er iets niet helemaal goed lijkt. Relax!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven