Uitgerekend maart 2020

01-07-2019 11:26 1197 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend JMO Afspraken Bijzonderheden
vlaflippie 27 1e 16 februari 25/9 20wekenecho Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn
Domninoz 30 3e 26 februari J 16/9 controle zoon bijna 3, zoon 10mnd
leahv 31 3e 1 maart -
Koekiemonster26 29/32 2e 3 maart M 5-9 controle Vanishing Twin
Juffertje28 28 1e 3 maart 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho -
Sunny_Lady 33/34 1e 4 maart 2 oktober 20 weken echo Zwanger m.b.v. ICSI
Pinda1511 27/29 1e 5 maart Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7
JaneDoe00 27/29 1e 5 maart - -
Hartje83 35/39 2e 5 maart zoontje van 2
Sambabal 25/28 1e 6 maart 9-9 controle Zwanger na Gonal F en Clomid
MisseD 28 2e 6 maart - zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN
Jantientje1 30/32 2e 6 maart 23 september controle 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap
Hufflepuff 24 1e 9 maart 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger
Chloé 30 1e 11 maart Echo 12-09, 01-10, 22-10
Koffiewijck - 1e 11 maart - -
Leeuw32 32/39 1e 12 maart J 2 miskramen en zwanger via IVF
Miesje1993 26/27 1e 13 maart 25 september MA september 2018
Zonnebloem 39 2e 16 maart echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad.
Veyi 28 1e 17 maart 19/9 controle verloskundige
Jetski15 33 2de 17 maart 8-10 controle verloskundige zoon van 2

Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een kloppend hartje gezien :love: zo bijzonder.

Ik ben waarschijnlijk iets minder lang zwanger. Volgens de eerste berekening dacht ik 7 weken te zijn, maar dacht al wel dat mijn eisprong later was.

Bij mij dacht ze 6+4 en vruchtje was 7.6mm, maar valt nu nog weinig over te zeggen denk ik.
Veyi Zo bijzonder, gefeliciteerd!
@veji, wat ontzettend fijn!
Veyi wat fijn!!! :heart:
Lieve dames,
Hier ben ik weer. Was zo onzeker dat meekletsen lastig was maar heb jullie wel gevolgd.
Wij hebben net een heel mooi kloppend hartje gezien ❤️. 7 weken en 1 dag vandaag. 1,2 cm dus perfect op schema.
De dame van de echo was super lief en zei dat alles er heel goed uit zag.
Wat een opluchting!! Volgende week in het ziekenhuis nog een keer gluren 😊.

Liefs
Esprietje wat ontzettend fijn! Ook dat je nu gerustgesteld bent. Het is voor ons allemaal spannend, maar elke echo en elke week brengt weer meer zekerheid/veiligheid.
Hoe fijn is het even te kunnen spieken en zien dat alles goed is :love:
Gefeliciteerd Veyi en Esprietje met goede echo

@ zonnebloemetje het hartje klopte en verloskundige maakte zich niet druk is goede echo. Laat je niet gek maken door mm

@Hormonen, ik denk dat het nog meevalt maar durf het niet zo te checken bij vriend..
Waarschijnlijk hebben jullie gelijk. Maar blijf het gek vinden.

Esprietje en Veyi, ontzettend fijn nieuws. Doet me goed.

Zal morgen op de laptop even wat uitgebreider reageren. Ik wilde het vanavond doen, maar ben gebroken.
Heb al een tijdje niet meer gereageerd maar merk dat ik door de vermoeidheid en misselijkheid niet aan toekom op dit moment.

Ik heb gisteren een goede echo met kloppend hartje gehad. Ben wel iets teruggezet naar 7+5 gisteren maar ik dacht al dat mijn ovulatie later was dus dat zou goed kunnen. Ook de intake met de gynaecoloog gehad. Was een andere dan de vorige zwangerschap en echt een fijne man. Heeft direct een plan gemaakt voor wanneer echo's en extra controles enzo. Weet ik tenminste een beetje waar ik aan toe ben. Over 2 weken de termijnecho.

Verder zoals gezegd super moe. Ik ga bijna elke dag rond 20.30-21.00 naar bed een probeer als ik vrij ben ook overdag nog mee te slapen met mijn zoontje. Ook de misselijkheid is weer bijna net zo hevig als bij mijn eerste zwangerschap, dus zit weer aan de medicatie. Daarmee gaat het redelijk. De warmte speelt ook een rol merk ik, dus hopelijk wordt dat snel beter.

@ nummero, wat verdrietig zeg, veel sterkte

@sambabal, gewoon een herhaling vragen als je aan 12 dagen niet genoeg hebt. Teveel afvallen of onvoldoende kunnen drinken is een prima reden lijkt mij.

@koffiewijk Toch vervelend dat bloeden, blij dat het gestopt is en er een goede verklaring is

@zonnebloemmetje ben je nog terug gebeld en gerust gesteld? Als ik het opzoek in een tabel staat daar dat met 6+5 de lengte 4,5-9,7 mm (gemiddeld 6.7 mm) is en bij 6+6 gemiddeld 5.2-10.6 (gemiddeld 7.7 mm) is. Een hele grote spreiding dus en volgens mij is 6,17mm dus prima. Als ze het niet hadden vertrouwd hadden ze het echt wel gezegd.

Dat gevoel niet op een roze wolk te zitten herken ik ook, ondanks dat mijn vorige zwangerschap zonder grote problemen ging en ik nooit een miskraam heb gehad. Maar ik vind het eerste trimester (en toen ook het laatste trimester) gewoon zwaar.

@ vol topic: bij mijn vorige zwangerschap zijn we uiteindelijk met een groep van 18 meiden overgebleven en hebben op facebook een gesloten groep gevormd. Dat vind ik persoonlijk wat overzichtelijker dan whatsapp omdat je makkelijk op verschillende onderwerpen kan reageren
Hartje wat fijn dat je een goede echo hebt gehad :) hopelijk voel jij je na het eerste trimester een stuk beter.

Mijn dochter wilde gisteren graag achter mij aan rennen als een monster.... Dat hou ik toch minder goed vol nu ik misselijk en moe ben :hihi:
Gelukkig stoeit mijn man altijd nog even met haar als hij thuis komt.
Binnenkort gaat hij een lang weekend weg, heel benieuwd hoe dat gaat. Ik merk dat hij al veel overneemt.
EsprietjeWat fijn! Ook dat je volgende week weer een echo hebt.

Hartje83Ook een kloppend hartje, zo fijn! :heart: Vervelend dat voor jou het eerste trimester zo zwaar is. Ik moet zeggen dat ik het ook geen pretje vind met de misselijkheid en vermoeidheid. Hopelijk helpt de medicatie goed, voel je je snel beter en kun je meer genieten van je zwangerschap.

Zonnebloemmetje Ben je inmiddels al teruggebeld? Zo te horen is het bij elke verloskundige weer een beetje anders. Ik denk dat er zo vroeg nog niet concreet iets over te zeggen is, bij mij zei ze ook dat het een indicatie is en ik echt moet wachten tot de termijnecho.

Koekie Pfoe, ik moet er toch niet aan denken dat ik me voel zoals nu, maar dan met nog een kleintje erbij die ook aandacht wil en verzorgd wordt!
Dank jullie wel meiden, voor het meeleven.

Zat ik ook aan te denken voor jou koekie: zal echt zwaar zijn met nog een kleine in de rondte hebben lopen! Kan je dochter dat weekend niet bij oom tante of op en oma logeren ;) ?

Ook heerlijk voor jou Veyi. Wat kun je dan opgelucht voelen niet waar?

Gaat het nog steeds goed koffie?

Moet ook vaak aan Leeuw denken. Weet dat ze niet meer actief meekijken maar mocht je kijken/meelezen: ik denk aan je.

@ hormonen: ik ben vooral snel aan het huilen. Ook wel iets 'pittiger' dan normaal, maar m'n vriend kan er tot nu toe om lachen. Als het echt te gek wordt zegt hij er wat van maar het valt al met al nog mee. Het huilen vind hij wel schattig. Het weekend had hij het onkruid uit de voortuin gehaald, ging ik huilen omdat ik er zo blij mee ben :lol: . Gekke hormonen.

@groep: als er leden zijn die graag een facebook of whatsapp willen snap ik dat. Ik heb geen facebook en whatsapp vind ik niet prettig. Elke keer zo'n melding op je telefoon word ik onrustig van. Verder vind ik het geen probleem als je niet alle berichtjes kunt bij houden of beantwoorden. Kijk als je tijd en zin hebt dan ben je welkom en als niet ook goed. Doe wat goed voelt!
Veyi en Esprietje gelukkig ben ik heel dol op mijn dochter, als het even lukt slaap ik met haar mee s'middags dat helpt. En dat weekend dat mijn man weg is, gelukkig is dat pas het weekend van de 17e dan ben ik toch weer wat verder in de zwangerschap en zullen de klachten misschien iets minder zijn.

Ze snapt het natuurlijk niet dat ik wat minder actief ben, gelukkig vindt ze het ook heel leuk om te tekenen, schilderen en staat er in de achtertuin een glijbaan. Gisteren was het nog zo warm, toen heb ik een bak water met wat plastic speelgoed beestjes buiten gezet en heeft ze zich daar toch wel zeker een uur mee vermaakt... Je wordt wat creatiever en de poepluiers waar ik normaal geen enkele moeite mee had zijn nu wat moeilijker... (Hopelijk komt die zindelijkheid snel :sherlock: )

We wisten natuurlijk waar we aan begonnen en hebben bewust even gewacht tot ze iets minder afhankelijk was. Daar ben ik nu heel blij om!
veyi, esprietje, hartje wat fijn al die goede echo s! Gefeliciteerd! Al blijft het spannend, toch wel fijn, zo n eerste teken van leven.

koekie lastig inderdaad soms, kleintjes die nog je aandacht vragen! Mijne zijn al groter, 6 en 8. Dus die zijn al wat zelfstandiger. Maar het blijft druk wel, dan die naar muziekles, die naar vriendinnetje, die helpen onder de douche etc. Maar ze vinden het ook zo ontzettend leuk dat er een baby komt! Na de echo verteld en ze zijn super enthousiast.

Voor iedereen die misselijk en moe is misschien ter bemoediging: ik ben nu ruim 9 weken en ik merk dat het al de goede kant opgaat. Van mijn vorige zwangerschap herinner ik me dat ook nog wel rond deze tijd. Dus wie weet, nog eventjes!
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Esprietje Echt wel! Zo fijn om het hartje te zien kloppen.

Koekie Geeft vast ook lekker afleiding, zo’n kleintje om je heen! Snapt ze een beetje dat er een broertje of zusje onderweg is, of is ze daar nog echt te klein voor?

Leah Leuk dat je kinderen al wat ouder zijn en echt heel bewust broer/zus worden!

Hier weer zo'n werkdag waar ik half misselijk en knikkebollend achter de computer zit. Concentreren lukt echt voor geen meter. Hebben jullie daar ook last van?
Leahv wat leuk dat jouw kindjes al wat groter zijn en het bewust meekrijgen. Ik was 8 (en mijn andere zusje 6) toen mijn jongste zusje geboren werd, vond het super bijzonder haar op school te laten zien destijds.

Veyi ze is eigenlijk een beetje te klein, maar soms zegt ze ineens "(haar eigen naam) baby broertje" (ze heeft bedacht dat het een jongen is denk ik?) Of... "Mama baby in buik! Opa ook baby in buik? Neeeeee toch"
Dus ik denk dat we het houden op... Ze heeft het een beetje door. Dat is maar goed ook, want een week is al een eeuwigheid als je net 2 jaar oud bent laat staan maaaanden tot je eindelijk je broertje of zusje te zien krijgt.
Na de termijnecho wil ik haar een boekje kopen over het worden van grote zus, die gaan we dan langzaam een beetje voorlezen in de loop van de zwangerschap.
Miesje hoe was je echo?
Wat fijn alle goede echo’s!

Wat betreft werken: ik heb vandaag 1 dagje thuis gewerkt. Volgende week weer echt starten na vakantie.
En mennn ik kon me nergens op concentreren, moest me echt toe zetten tot dingen die ii normaal doe zonder erover na te denken en in 5 min gedaan zijn... en dan heb ik vannacht nog 10 uur geslapen en vanmiddag een uur.
Voel me echt een zwangerzilla... maar echt het lukte gewoon niet!
Dus Veyi, ik herken het helemaal!

Voor de dames die er om vroegen, dankje! (Vergeet de namen, sorry)
Hier geen bloedverlies meer en misselijkheid weer volop aanwezig. De eerste keer hing ik blij boven de wc, de volgende keren geloofde ik het wel.

Leahv leuk dat jullie kindjes zo betrokken zijn!
En bij jou ook al koekie al is het nog zo jong, toch speelt het al een beetje!

En koekie wat reageer je toch lief op iedereen!
Hoi dames,

Ontzettend bedankt hoe jullie mij probeerden op te vangen gisteren. Vanmiddag heeft de gynaecoloog gebeld en ze zei dat het echt klopte. Ik denk het aan de manier van meten ligt of zo dat er bij iedereen een andere lengte in mm uitkomt in relatie tot de termijn. Ze heeft namelijk het rijtje opgenoemd van 6 weken tot 7,5 week. Per dag is er een range waarbinnen je moet vallen zei ze. 6 weken en 5 dagen loopt van 5,6mm tot 6,8mm zei ze. Dus daar val ik mooi in.

Hartje, ook jij een goeie echo. Echt ontzettend mooi nieuws. En wat fijn dat je over een tabel beschikt en die info met me wilde delen. Ik heb me suf gezocht op betrouwbare info op het internet. Maar er zitten zoveel verschillen in wat er allemaal genoemd wordt. En weinig wetenschappelijks. Dus daar wil ik dan ook niet op bouwen. Vervelend dat je zo ontzettend moe en misselijk bent. Overgeven ook? Pittig hè die eerste periode. Er wordt veel van ons lichaam gevraagd.

Leahv, fijn dat je het zegt dat het inmiddels beter gaat bij jou. De vermoeidheid is echt niet normaal op het moment. Heb zin om nu al naar bed te gaan en het is nog geen 20 uur, haha. Qua hormonen merk ik dat ik een korter lontje heb. Maar de vermoeidheid en spanningen zullen ook een grote bijdrage leveren.

Koekie, mijn partner was afgelopen weekend een paar dagen weg. Poeh dat merkte ik ook, haha. Gelukkig heb ik veel bij mijn ouders kunnen eten, haha. Scheelde me heel veel.

Vlaflippie, wij hebben het nog aan niemand verteld. We wachten denk ik tot zeker 10 weken met het aan onze ouders vertellen. De broers en zussen etc pas na de nipt.

Volgens mij lopen er best een aantal van jullie ook in het ziekenhuis of niet?
Koffiewijck, dat wil ik direct geloven. Na een dip ben je helemaal blij met symptomen en denk je 'kom maar op'. Maar dan ben je er al snel weer klaar mee, haha.

Echt fijn dat er geen bloed meer is geweest!
Dankje Zonnebloemetje!

Fijn dat gynaecoloog je terug gebeld heeft. Ik denk ook dat het wellicht aan meten ligt. Ik heb mijn echo bekeken en daar staan ook zoveel dingen op waarvan ik denk :@@:
Mijn verloskundig verzekerde me vooral van dat ze nu nog niet goed kan meten. Ze heeft 3x gemeten vanuit steeds net een andere hoek met 3x ander resultaat en van die 3 de langste meting genomen.
Ik denk dat t bij mij redelijk zal kloppen maar verbaas me dus nav wat zij zei niet als het met een volgende echo toch anders is.

Ja, heel fijn geen bloed meer en was er inderdaad weer snel klaar mee haha. Had ik achteraf gezien maar gewoon genoten van die symptoomvrije dagen i.p.v. me zorgen maken ;-)
Wat fijn die goede echo's en geruststelling!

Even een tip van mijn kant: loop niet te lang door met je misselijkheid en overgeven. Ik ben sinds gisteren opgenomen met hyperemesis en uitdroging. Nu aan het infuus...
Meer mensen die al last hebben van bandenpijn na een drukke dat of bijv bij onverwachte beweging?
Sambabal, jeetje wat schrikken. Hoe gaat het nu. Maar goed dat je bent opgenomen dan. Hoe ben je uiteindelijk in het ziekenhuis terecht gekomen?
Wat fijn alle goede echo’s!

Gisteren mijn tweede echo gehad en het hartje klopte op mooie snelheid. Ze denkt wel dat ik een week minder ver ben dan volgens mijn menstruatie, maar we zullen het straks zien bij de termijnecho.

@MisseD, ik weet niet precies hoe bandenpijn voelt, maar soms in bed als ik me druk omdraai, dan krijg ik wel een korte steek in mijn lies.

@Sambabal, wat is dat schrikken. Gaat het nu wel wat beter al met je?

@Koffie, fijn dat het bloedverlies weer gestopt is en dat alles er goed uitzag!

@Esprietje, dat hormonaal herken ik wel. Ben je naar de Lion King geweest heb je de halve film zitten huilen. Niet alleen door het zielige stukje, maar ook toen ze weer samen kwamen.

@ hartje83, Waar heb je zo'n tabel kunnen vinden voor de lengte? Heb het zelf ook geprobeerd op te zoeken, maar ben eigenlijk niets wijzer geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven