Uitgerekend maart 2020

01-07-2019 11:26 1197 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend JMO Afspraken Bijzonderheden
vlaflippie 27 1e 16 februari 25/9 20wekenecho Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn
Domninoz 30 3e 26 februari J 16/9 controle zoon bijna 3, zoon 10mnd
leahv 31 3e 1 maart -
Koekiemonster26 29/32 2e 3 maart M 5-9 controle Vanishing Twin
Juffertje28 28 1e 3 maart 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho -
Sunny_Lady 33/34 1e 4 maart 2 oktober 20 weken echo Zwanger m.b.v. ICSI
Pinda1511 27/29 1e 5 maart Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7
JaneDoe00 27/29 1e 5 maart - -
Hartje83 35/39 2e 5 maart zoontje van 2
Sambabal 25/28 1e 6 maart 9-9 controle Zwanger na Gonal F en Clomid
MisseD 28 2e 6 maart - zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN
Jantientje1 30/32 2e 6 maart 23 september controle 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap
Hufflepuff 24 1e 9 maart 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger
Chloé 30 1e 11 maart Echo 12-09, 01-10, 22-10
Koffiewijck - 1e 11 maart - -
Leeuw32 32/39 1e 12 maart J 2 miskramen en zwanger via IVF
Miesje1993 26/27 1e 13 maart 25 september MA september 2018
Zonnebloem 39 2e 16 maart echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad.
Veyi 28 1e 17 maart 19/9 controle verloskundige
Jetski15 33 2de 17 maart 8-10 controle verloskundige zoon van 2

Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips over de wagen!
Heb een stoomreiniger in huis dus ik kan aan de poets!

Grappig, de kleding vraag wilde ik er ook al omgooien maar ik had al zo veel gevraagd 🙈. Merk dat mijn broeken nu al gaan knellen... gelukkig kan ik overweg met de naaimachine, heb elastiek besteld en ga binnenkort eens proberen of ik van een normale jeans een kan maken voor een dikkere buik. Voor nu zeg maar. Als t dan echt nodig wordt kan ik er 1 of 2 kopen.

Denk dat als je een goed model jurkje hebt in rekbare stof dat je nog wel gewone collectie aan kan, maar ben natuurlijk geen ervaringsdeskundige....
Iets met een A-lijn misschien?
Vlaflippie ik weet niet wat voor model jurkjes je leuk vindt. Bij verschillende merken hebben ze echt feestjurken.
Of je bij 4 maanden al een buikje hebt hangt echt af van hoe je kindje ligt (voor/achter?). Je schijnt per zwangerschap zelfs anders te kunnen dragen. Veel zwangerschapsjurkjes zijn zo gemaakt dat je ze normaal ook zou kunnen dragen bijv. Van mamalicious

Als je het kunt hebben qua figuur kun je natuurlijk ook kijken naar een jurkje met een goede stretchstof dat rekt wel mee met je buik :)

Esprietje voor je allemaal broeken gaat vermaken, kijk eens bij bijvoorbeeld een h&m. Die hebben nu ook nog eens sale, ik heb mijn eerste zwangerschapsbroek al gekocht en op dagen dat ik enorm opgeblazen ben draag ik die. Zit echt zoooo lekker zonder knoop die drukt of gedoe met een elastiek in het knoopsgat. Als je gewone broeken vermaakt zit de knoop nog steeds hoger dan bij een zwangerschapsbroek. Je draagt die broeken echt heel erg lang, ik heb in de eerste zwangerschap ook lang gedacht ik kijk wel wat lukt met mijn eigen broeken en kleding, maar positiekleding zit echt fijner en je voelt je er beter en mooier in :)

Je kunt dus bij die broeken die knellen nu een haarelastiek door het knoopsgat halen en om de knoop halen. Dat scheelt druk op je onderbuik en met een shirtje wat iets langer is zie je daar niks van.
Koekiemonster, grappig, wat jij zegt heb ik exact ook gedaan. Eerst een haarelastiek aan de knoop en langere shirts. Daarna de HM broeken in de sale.

Kan me herinneren dat ik met 25 weken zwanger nog in een tricot strak only jurkje liep in de zomer. En ik ben net ietsie te zwaar qua BMI.
Vond die zwangerschapsbroeken trouwens vorige keer verschrikkelijk zitten. Heb de hele zwangerschap in jurkjes gelopen, zal nu ook wel weer het geval zijn. Tot 20 weken waren speciale jurkjes/broeken trouwens niet nodig de vorige keer. Hoorde dat het bij een 2de sneller kan gaan. We wachten af.

Ja dat ze niks hebben gedaan toen met die voorweeen zijn ze later ook nog op terug gekomen. Gebeurd een volgende keer niet meer hebben ze aangegeven.
Leeuw, fijn je goede echo!
Ik heb geen ervaringen met een keizersnede (1e keer zwanger). Bij vriendinnen en familie zie ik (kan toeval zijn natuurlijk) dat ze beter uit keizersnede komen wanneer deze gepland is dan dat ze eerst ‘gewoon’ gingen bevallen en toen dat niet lukte overgingen op een keizersnede.
Hoop dat je een gynaecoloog vind die met jullie meedenkt.

Bluewater, wat heftig! Heel veel sterkte.

Jantientje, jou vorige bevalling klinkt heftig zeg. Hoop dat het deze keer beter gaat!

Esprietje mijn vriend wil graag een joolz ook ivm zijn lengte. Ik heb zoiets van laten we gewoon over tijdje gaan testen. En ook naar tweedehands kijken.
Fijn lopen is natuurlijk belangrijk maar wij hebben een heel kleine hal en als het mogelijk is wil ik toch het liefst de wagen daar i.p.v. in woonkamer.

Vlaflippie, lastig! Je wil niet tot het laatste moment wachten en dat je straks niets meer kan vinden maar nu al inschatten wat dan goed staat...
Gelukkig hebben de andere wel tips haha.

Ik loop afgelopen maand in zomerjurkjes en 1 kort broekje wat nog past. Mijn gewone spijkerbroeken heb ik nog niet aangedurfd. Ik ben 2 kilo afgevallen maar mijn buik is echt heel erg opgezet... stretch/strakke jurkjes durf ik nu ook niet aan wat dat accentueert mn buik juist.
Volgende week met werk zal ik wel broeken aan moeten... maar op zoek naar mn modellen die zo laag mogelijk zijn en met elastiekjes aan de gang. Heb veel broeken die toch wel wat hoger zijn, daar zie je het denk erg in als je elastiekjes gebruikt.

Hoe zit dat eigenlijk met positie broeken, zit die band niet heel flubberig en in de weg als je nog geen grote buik hebt?
Bedankt allemaal voor de tips mbt kleding! Ik denk dat ik idd toch ga kijken voor een normale jurk, maar die bijv wel wat wijder valt vanonder. En goeie tip ook voor de broeken van de Hm! Ik dacht dat ik overdreef dat mn buik al zo groot leek maar ik ben dus zeker niet de enige. Vooral s avonds, pfff. Ik ga vandaag toevallig een dagje shoppen dus ga eens rondkijken :)
Koffie positiebroeken moet je eigenlijk altijd even passen. Je hebt ze met band tot hoog op de buik en met tot halverwege de buik. Tot halverwege is aan het begin wel fijn, als je buik groter is kan dit weer drukken.
Mijn ervaring is wel dat ze naarmate je buik dikker wordt beter gaan zitten. Ik had er meerdere de vorige zwangerschap, maar ik ben veel afgevallen dus die pas ik allemaal niet meer.

Ik merkte toen wel dat ik 1 heeel fijne had en een aantal minder fijne.. dus ik leefde in die ene broek en met veel tegenzin droeg ik andere als deze in de was zit.

Met je huidige broeken en elastiekjes, dat moet je gewoon even proberen thuis. Ik merk wel dat mijn buik gedurende dag meer opzet. Dus ik merk dat ik s'avonds thuis de knoop maar gewoon open laat of toch maar snel die joggingbroek tevoorschijn haal.

Over sneller groeien bij een tweede... Ik vind dat je echt al wel kunt zien dat ik zwanger ben. Kan natuurlijk ook komen doordat het er twee waren. Ik droeg mijn vorige zwangerschap ook helemaal naar voren. Van achteren kon je eigenlijk niet zien dat ik zwanger was, dus wie weet heb ik dat nu weer. (En had echt een hele grote toeter)

Kom ik gelijk bij het volgende punt... Die bh's... Hoe kunnen die borsten zo snel groeien! :bonk: ook daar maar eens binnenkort voor naar de winkel.

Ohh en nog een tipje voor dames met lange mannen die lange kinderen verwachten.... Die broekjes met sokjes er aan vast en onesies met sokjes er aan zijn heel schattig als je kind geen lange benen heeft :hihi:
Dus wacht als er een goede kans is op lange benen even af, voor je daar net als ik best veel van die leukjes koopt. (Net als maat 50... Niet teveel inslaan dan :euro: kon bij mij zo ongebruikt de kast uit )
Dank Koekie voor je uitleg en tips! Fijn dat er hier al moeders zitten :-)

Nieuwe bh’s heb ik al! Ze paste echt niet meer, echt al in week 5... bizar! :bonk:
Whahaha koekie id, die pakjes met voetjes zijn niet handig. Gelukkig had ik dat vooraf bedacht. En id maat 50 heeft hier vorige keer helemaal niet gepast (grote jongen, nu met 2 jaar en 3 maanden al in maat 104 o_o )
Grappig van jullie borsten. Die van mij zijn gewoon nog niet gegroeid. Vorige keer ook (bijna) niet. Alleen in de kraamweek even giga opgezette borsten, maar na een week was dat ook weer klaar.
jantientje hier een meisje van 2 jaar (en 2 maanden) waar ik net een nieuwe bestelling kleding heb besteld in 104. Ze heeft zo lang korte broeken aan gehad in de zomer dat het me niet was opgevallen dat haar lange broeken echt niet meer konden :hihi:

Wordt hij ook zo snel overschat?
Hahaha en dan ineens is het hoog water. Ook al zo'n lange meid!

Ja er word snel meer van ze verwacht dab dat ze kunnen. Gelukkig loopt hij wel iets voor qua ontwikkeling/leeftijd, dus dan scheelt wel een beetje. Maar een 3 jarige kan natuurlijk meer dan hem.
Top tip van die pakjes met voetjes eraan. Zou ik nooit aan gedacht hebben.

Mijn borsten zijn wel iets voller maar niet onwijs gegroeid. Had ik wel op gehoopt, eindelijk een keer wat grotere borsten :-) .

Ik merk ook al echt dat ik zwanger ben. Zullen mn darmen wel zijn want het kindje kan nog niet. Maar ben benieuwd hoe lang ik dit ga verbergen 😁.
@ vlaflippie Had vorige zwangerschap ook rond 4 maanden bruiloft en haar toen wel zwangerschapsjurkje juist omdat mijn buikje er zo mooi in uitkwam. Trots om te laten zien dat ik zwanger was. Paste toen nog prima in gewone jurkjes als er maar wat rek/ losse stof bij mijn buik (en borsten) zat. Goede vriendin van de bruid was 5 maanden zwanger maar had zo veel vruchtwater dat ze wel zwangerschapsjurkje moest dragen.

Zit zelf nog beetje met dilemma dat ik met ruim 2 maanden bruiloft heb en dus ook liefst jurk wil die geen accent op mijn buik legt en bij dresscode past. Wordt nog even afwachten hoe snel mijn buik groeit (en echo of het goed gaat) voordat ik wat koop.

@ Leeuw hier vaginale bevalling geweest en altijd onder verloskundige gevallen dus geen advies uit ervaring. En 2 stellen vrienden met kids zijn fan van thuisbevalling.

Heb vorige keer ook bij h&m online gekocht. Kan je terugsturen wat niet fijn is en veel meer keuze dan in winkel
Hoe is het bij iedereen?

Zijn jullie ook zo moe? Alsof de energie er uitgezogen is. En vervolgens wel heel vroeg wakker in de ochtend.

Hier is de cup misschien ietsje voller. Wel pijnlijk. Heb geen grote cupmaat.

Naarmate de dag vordert wordt mijn buik steeds meer opgezet. Verder al vaker plassen. Maar nog geen zwangerbuik, zijn echt de darmen.
@zonnebloemmetje Hier ook een stuk vermoeider dan normaal! Ik slaap ook niet goed, vroeg wakker en/of rond 4uur s ochtends een uur klaar wakker. Ik word daardoor echt mega gaar wakker, heel vervelend.

Mijn borsten zijn nog niet echt gegroeid. Helaas, want zoveel heb ik niet haha. Hopelijk gaan ze nog wat meer doen. Ze zijn wel vrij pijnlijk.

En mijn buik is ook enorm opgezet. Ik heb altijd al een buikje gehad maar ik merk dat het nu s avonds echt extreem is. Ik kom nu net ook van een feestje en ik kan me niet voorstellen dat dit mensen niet opvalt. Ik denk dat ik het deze week, na de eerste echo, ook wat eerste (beste) vrienden ga vertellen. Ik vind het lastig om het niet met hen te delen en sowieso valt het op dat ik continu bob ben :')
zonnebloemmetje ik word echt heel gaar wakker inderdaad, kan zo verder slapen voor mijn gevoel. 's nachts ook plassen.

Elke zwangerschapsbuik begint met darmen, maar vergis je niet die baby is nog heel klein maar de baarmoeder groeit een stuk sneller!

Ik voel me wel heel erg alsof ik al een zwangere buik heb, maar ik denk dat het mijzelf gewoon veel meer opvalt. De rest denkt misschien dat ik gewoon teveel heb gegeten.

Vlaflippie wat een leuk vooruitzicht het vertellen aan vrienden die dichtbij staan. Ik vind het heel fijn dat mensen het weten en niet hoeven te gissen. Ook met de vanishing twin waren ze super lief en voelde ik me gesteund.
Hier vooral op het eind van de dag dat de broeken niet meer lekker zitten. Knoop dan maar los.

Ik heb me vandaag ziek gemeld. Ben echt op. Hele weekend zo ongeveer op bed gelegen m, vriend heeft alles opgepakt. Zo verschrikkelijk moe dat ik letterlijk niet meer kon functioneren. Dit heb ik de vorige zwangerschap niet gehad. Voelde me vanmorgen ook echt wel even schuldig tav het ziek melden, maar werken gaat nu gewoon echt niet. Hoe stom! Bah bah bah.
Vervelend Jantientje. Het zuigt je helemaal leeg hè.

Sambabal, hoe is het met jou?

Hier wordt het wat mij betreft wel weer tijd voor een flinke dosis groeikrampen en wat misselijkheid om het vertrouwen te houden.
Jetski en Koekiemonster, hoe oud zijn jullie andere kindjes?

Mijn zoontje is bijna 21 maanden. Realiseren doet hij het dus echt helemaal nog niet.
jantientje wat vervelend :( rustig aan!

zonnebloemmetje mijn dochter is van eind mei 2017, ietsje ouder dan jouw zoontje dus :) het is maar goed dat ze het nog niet helemaal beseffen. Een dag geduld hebben is al ontzettend moeilijk, maanden geduld is dan wel veel gevraagd. Hier gaat ze wel mee naar de verloskundige, dus we verstoppen het niet. Ze is er alleen nog niet heel bewust mee bezig. Gisteren op een verjaardag was ze heel druk met alle baby's, kinderwagens en dergelijke dan smelt ik wel hoor :hihi:
Morning ladies,

@nachtplassen: daar heb ik dus ook ontzettend veel last van. Ben er denk wel een keer of 4 uit per nacht en inslapen is een drama.

Gister heb ik toch 2 broeken vermaakt (van die goedkopere van Only, had een zwarte en een donkerblauwe dubbel in de kast liggen) en het zit heerlijk! En het ziet er niet eens gek uit. Nu eerst met elastiek stukken bij de zakken, en daarna kan ik de hele voorkant er nog uitknippen in een halve cirkel en daar band inzetten. Dat is voor een fase verder, voor nu is dit echt perfect! Heb ook al van wat meiden zwangerschapskleding aangeboden gekregen. Dat wil bij na 12 weken ophalen. Heb ik verder denk niet veel meer nodig, eentje had ontzettend veel zei ze :-D .

Succes allemaal vandaag! En sterkte jantietje!
Koekiemonster, onze jongen was ook mee naar de echo. Toen het in januari mis was gegaan bij 9 weken (de echo was bij 9+1) Was hij er ook bij. Hij realiseert het zich niet, maar voor mij betekende het heel veel dat hij er bij was. Na een dergelijk bericht je kind in je armen sluiten, poeh dat helpt.

Esprietje, goed bezig. En knap dat je het kan en heerlijk zit.
anoniem_283723 wijzigde dit bericht op 05-08-2019 10:43
1.23% gewijzigd
Esprietje netjes hoor! En wat fijn dat je zwangerschapskleding kan lenen!
En dat plassen en slecht slapen herken ik ook, ik droom ook heel erg veel.

Zonnebloemmetje absoluut, je kindje knuffelen maakt altijd alles beter.
JaneDoe00 Succes vandaag bij je echo! Je bent al best wel ver voor je eerste echo, wel fijn dat je dan al veel herkenbaarder je kindje ziet. Ik kon er nog niet veel van maken met 7 weken.

Sambabal Jeetje, dat is schrikken! Hoe gaat het nu?

BlueWater Wat verdrietig! Sterkte met je herstel en zorg goed voor jezelf.

Zonnebloemmetje Helemaal herkenbaar. ’s avonds ben ik super moe, maar door de nacht heen wordt ik een paar keer wakker en ben ik steeds klaarwakker. Vannacht weer om 2 en 5 uur allebei een uur wakker gelegen. En als dan de wekker gaat voelt het alsof ik nog helemaal niet heb geslapen. :cry:

Jantientje Hopelijk kun je vandaag goed opladen. Als je zo moe bent kun je ook gewoon niet functioneren op werk en ga je alleen maar fouten maken. Op de dagen dat ik thuiswerk verschuif ik ook een beetje mijn tijden, zodat ik overdag een dutje kan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven