Uitgerekend mei 2019
zaterdag 25 augustus 2018 om 08:46
Hoi Dames,
Sinds gisteren een duidelijke positieve test!
Ik weet niet precies wanneer mijn NOD was/is dus weet niet de precieze uitrekendatum, zal begin mei zijn!
Hopelijk komen er snel nog meer positieve testen!
graag je gegevens dikgedrukt, wanneer bij ons tabel wil
Leeuw32
*FRozen_Star*
Verliefdenonzeker
Evalot
Sinds gisteren een duidelijke positieve test!
Ik weet niet precies wanneer mijn NOD was/is dus weet niet de precieze uitrekendatum, zal begin mei zijn!
Hopelijk komen er snel nog meer positieve testen!
graag je gegevens dikgedrukt, wanneer bij ons tabel wil
| Naam | Leeftijd | # | UD | J/M/V | Afspraken | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Frigga | 27 jaar | 1e | 22 april | V | ||
| Hollandsglorie | 33 jaar | 1e (2e) | 30 april | J | ||
| Aster84 | 34 jaar | 1e | 2 mei | V | ||
| Ananas2018 | 35 jaar | 3e | 4 mei | J | ||
| WinterDS | 27 jaar | 1e | 5 mei | J | ||
| Foxie29 | 35 jaar | 2e | 7 mei | J | ||
| Isayez | 27 jaar | 2e | 7 mei | J | ||
| Mommy2018 | 27 jaar | 2e | 8 mei | V | ||
| Zsa-zsaa | 30 jaar | 1e | 8 mei | J | ||
| bloomaday | 27 jaar | 1e | 9 mei | ? | ||
| Lulu62 | 28 jaar | 2e | 11 mei | M | ||
| Wildeperzik | 29 jaar | 1e | 11 mei | J | ||
| Meiks | 31 jaar | 1e | 12 mei | M | ||
| Saar2017 | 27 jaar | 1e | 12 mei | M | ||
| Huisjenr6 | 27 jaar | 2e | 15 mei | V |
isayez wijzigde dit bericht op 03-01-2019 19:17
83.81% gewijzigd
zaterdag 22 september 2018 om 11:24
Zsazsa met die termijn zou er écht een duidelijk hartje te zien moeten zijn! Mijn echo is met 7+2 maandag en ze zeiden dat dan er een hartje zeker te zien zou moeten zijn. 6+nogwat kan soms meer onzekerheid geven omdat een hartje einde van 6 weken is gaan kloppen. Maar bij jouw termijn zit je dus echt safe.
Mommy wat fijn!! Hoop zo dat ik me bij jou aansluiten mag maandag!
Mommy wat fijn!! Hoop zo dat ik me bij jou aansluiten mag maandag!
zaterdag 22 september 2018 om 11:29
@zsazsa, er zou zeker hartactie te zien moeten zijn! Ik krijg met 7w4d een echo. En dat is bij ons een vroege echo (ivm mijn traject). Vanaf 7 weken kunnen ze het goed zien zei de verloskundige bij mij aan de telefoon. Mits het natuurlijk allemaal in orde is 
@meiks, geniet van je vakantie!! Hopelijk slaan wij samen de 'kotsperiode' over idd
Maar ben morgen 7 weken en het zou nog heeel goed gewoon kunnen komen...
@meiks, geniet van je vakantie!! Hopelijk slaan wij samen de 'kotsperiode' over idd
Maar ben morgen 7 weken en het zou nog heeel goed gewoon kunnen komen...
zondag 23 september 2018 om 01:15
zondag 23 september 2018 om 08:59
Hoe gaat het met jullie nachtrust dames? Ik slaap echt slecht. M’n buik is heel gevoelig ‘s nachts. Kan het niet echt omschrijven het zijn geen steken of krampen maar meer een zeurend gevoel.
Wat ook een raar idee is, is dat ik met mijn cyclus morgen weer ongesteld had moeten worden als ik niet zwanger was geweest. Ook had ik nu al weer een paar dagen last had moeten hebben van spotting.
Wat ook een raar idee is, is dat ik met mijn cyclus morgen weer ongesteld had moeten worden als ik niet zwanger was geweest. Ook had ik nu al weer een paar dagen last had moeten hebben van spotting.
zondag 23 september 2018 om 16:57
Hey ladies, ik ben even een tijdje wat meer offline geweest. Had al eerder geschreven dat mijn opa overleden is, en dat kostte me even een hoop energie. Innmiddels is het hele ritueel (vreselijk dat er zoveel 'moetjes' zijn als er iemand overleden is eigenlijk..) omtrent de begrafenis voorbij en kunnen we écht beginnen met verwerken.
Wat fijn dat er al zoveel goede echo's geweest zijn zeg! Ik word helemaal blij van al die hartjes in de tabel
Frozen Star en Verliefdenonzeker, heel veel sterkte! Wat balen zeg dat het niet goed is gegaan. Wees lief voor jezelf en nemen even rust om alles te verwerken!
Isayez, jij ook nog even in spanning. Wat een gekke uitslag van die echo zeg. ik hoop zo voor je dat er volgende week bleek dat ze het gewoon niet goed kon zien en dat er niets aan de hand is.
Kwaaltjes verschillen hier heel erg per dag, hebben jullie dat ook? Heb dagen dat ik de hele dag misselijk en moe ben, maar ook dagen dat het eigenlijk best goed gaat. Heb het wel constant koud.. terwijl ik normaal echt geen koukleum ben.
Af en toe trouwens ook echt enorme krampen in mijn baarmoeder. Zo'n constante zeurende pijn die dan een minuut of 5 aanhoudt
en daarna trekt het weer weg. Is dit herkenbaar voor jullie? Ik kan me van mijn vorige zwangerschap herinneren dat ik ook veel kramp had, vroeg in de zwangerschap. Dat bleek toen bandenpijn te zijn geloof ik. Kan me alleen niet heugen dat het ook zo lang aanhield.
@Meiks, vervelend dat je snel last hebt van een hoge bloeddruk zeg! Goed in de gaten blijven houden de komende maanden dus.
Wel heeeeel fijn dat je nu lekker op vakantie bent! Geniet er van!
Het is nu echt aftellen tot volgende week maandag. Dan heb ik mijn eerste echo + intake bij VK met 8+1 weken
@Bloomaday, ik heb dat ook wel een beetje hoor! Zo'n besef van dat je nu ongeveer weer ongesteld zou moeten worden. Op de een of andere manier verwacht ik ook nog steeds dat dit er aan zit te komen. Dat zit zo in je systeem dat dat periodiek gewoon gebeurt
Wat fijn dat er al zoveel goede echo's geweest zijn zeg! Ik word helemaal blij van al die hartjes in de tabel
Frozen Star en Verliefdenonzeker, heel veel sterkte! Wat balen zeg dat het niet goed is gegaan. Wees lief voor jezelf en nemen even rust om alles te verwerken!
Isayez, jij ook nog even in spanning. Wat een gekke uitslag van die echo zeg. ik hoop zo voor je dat er volgende week bleek dat ze het gewoon niet goed kon zien en dat er niets aan de hand is.
Kwaaltjes verschillen hier heel erg per dag, hebben jullie dat ook? Heb dagen dat ik de hele dag misselijk en moe ben, maar ook dagen dat het eigenlijk best goed gaat. Heb het wel constant koud.. terwijl ik normaal echt geen koukleum ben.
Af en toe trouwens ook echt enorme krampen in mijn baarmoeder. Zo'n constante zeurende pijn die dan een minuut of 5 aanhoudt
en daarna trekt het weer weg. Is dit herkenbaar voor jullie? Ik kan me van mijn vorige zwangerschap herinneren dat ik ook veel kramp had, vroeg in de zwangerschap. Dat bleek toen bandenpijn te zijn geloof ik. Kan me alleen niet heugen dat het ook zo lang aanhield.
@Meiks, vervelend dat je snel last hebt van een hoge bloeddruk zeg! Goed in de gaten blijven houden de komende maanden dus.
Wel heeeeel fijn dat je nu lekker op vakantie bent! Geniet er van!
Het is nu echt aftellen tot volgende week maandag. Dan heb ik mijn eerste echo + intake bij VK met 8+1 weken
@Bloomaday, ik heb dat ook wel een beetje hoor! Zo'n besef van dat je nu ongeveer weer ongesteld zou moeten worden. Op de een of andere manier verwacht ik ook nog steeds dat dit er aan zit te komen. Dat zit zo in je systeem dat dat periodiek gewoon gebeurt
maandag 24 september 2018 om 08:36
Lulu wat een hectische nare tijd, fijn dat het een beetje achter de rug is en je kan richten op rouw (en je zwangerschap). Krampen heb ik ook in m'n baarmoeder, een soort steekjes achter het schaambot. Vooral gisteren toen we een hele dag weg waren met vrienden, was echt doodop! En dan voel ik t ook meer.
Kwalen zijn hier ook wisselend, misselijk is de ene dag echt slecht en andere dag alleen af en toe een vlaag/moment. Sochtends beschuitjes of rijstewafels in bed met thee helpt mij goed. En goed slapen, niet gestresst opstaan maar rustig de tijd nemen.
Vandaag 7+2 en om half 4 de echo, spannend! Schrijft ananas nog mee? Ik zie dat zij ook vandaag de echo heeft!
Isayez hoe gaat het met je?
Kwalen zijn hier ook wisselend, misselijk is de ene dag echt slecht en andere dag alleen af en toe een vlaag/moment. Sochtends beschuitjes of rijstewafels in bed met thee helpt mij goed. En goed slapen, niet gestresst opstaan maar rustig de tijd nemen.
Vandaag 7+2 en om half 4 de echo, spannend! Schrijft ananas nog mee? Ik zie dat zij ook vandaag de echo heeft!
Isayez hoe gaat het met je?
maandag 24 september 2018 om 08:54
Mommy: wat fijn dat je een hartje gezien hebt!
Waar ik wel benieuwd naar ben, hebben de dames die een echo hebben gehad ook het hartje gehoord? Ik zie dat namelijk weleens in filmpjes maar bij ons was het alleen beeld, geen geluid.. Zou ik volgende keer wel heel graag willen!
ZsaZsa: Bij de termijn bepalen wordt er zéker rekening gehouden met de lengte van je cyclus. Bij ons kwamen we op die manier + de meting van de echo precies uit op de UD die bij mijn cycluslengte paste. En je zult echt wel wat zien hoor! Ik had de echo vorige week met 7+1 en daar zag je duidelijk een klein frummeltje met een knipperend hartje
Lulu: Welkom terug! Ik heb geen krampen maar wel ook die wisselende symptomen sinds vandaag. Ik heb dus sinds vanmorgen een stuk minder last van mijn borsten en misselijkheid, wat me toch wel zorgen baart
En ik moest gisterochtend heel hard niezen en kreeg toen een onwijze steek in mijn onderbuik. Misschien is het toeval dat ik deze ochtend veel minder symptomen heb, maar ik vind het toch eng
Gelukkig geen bloedverlies oid gehad, maarja dat zegt soms ook niets. Ik wacht even af hoe het vandaag gaat en anders bel ik morgen even de VK,,
Perzik: Spannend vandaag je echo! Heel veel succes en plezier vanmiddag!
Laat je ons niet te lang inspanning?
ZsaZsa: Bij de termijn bepalen wordt er zéker rekening gehouden met de lengte van je cyclus. Bij ons kwamen we op die manier + de meting van de echo precies uit op de UD die bij mijn cycluslengte paste. En je zult echt wel wat zien hoor! Ik had de echo vorige week met 7+1 en daar zag je duidelijk een klein frummeltje met een knipperend hartje
Lulu: Welkom terug! Ik heb geen krampen maar wel ook die wisselende symptomen sinds vandaag. Ik heb dus sinds vanmorgen een stuk minder last van mijn borsten en misselijkheid, wat me toch wel zorgen baart
Perzik: Spannend vandaag je echo! Heel veel succes en plezier vanmiddag!
maandag 24 september 2018 om 11:47
maandag 24 september 2018 om 12:19
De echoscopiste zei tegen mij dat ze bij de termijn van 7,5 week niet weten of het gevaarlijk is voor de baby om het hartje te laten horen. Dus vandaar dat ze het pas vanaf 12 weken doen.
Klachten wisselen ook erg sterk. Soms erg misselijk, dan weer even niet. Maar wel zo enorm moe.
Succes met de echo’s iedereen.
Klachten wisselen ook erg sterk. Soms erg misselijk, dan weer even niet. Maar wel zo enorm moe.
Succes met de echo’s iedereen.
maandag 24 september 2018 om 15:42
Aha Mommy, dat klinkt logisch! Lijkt me zó bijzonder om dat straks te horen bij de 12 weken echo
'Goed' om te horen dat jij ook last hebt van wisselende klachten. Heb een beetje lopen googelen en rond 8 weken schijnt het vaker voor te komen dat je symptomen verminderen/wisselen. Het heeft ermee te maken dat de placenta wordt gevormd, wat ervoor kan zorgen dat je minder symptomen kunt ervaren dan ervoor. Dat klonk voor mij wel geruststellend 
Ohh Perzik jij ligt nu in de stoel! Ik ben zó benieuwd hoe het met je gaat
Ohh Perzik jij ligt nu in de stoel! Ik ben zó benieuwd hoe het met je gaat
maandag 24 september 2018 om 17:52
Ooooh wat fijn perzik! Gefeliciteerd en geniet er van! Wat een opluchting is dat dan hé!
Steken in buik bij niezen/hoesten heb ik ook steeds. Heel vervelend! Trekt gelukkig wel bijna direct weg.
Hebben jullie al nagedacht over je verlof? De vorige keer heb ik doorgewerkt tot 36 weken, maar ik ga nu lekker met 34 met verlof. Mijn dochter bedacht zich 2,5e week voor de UD aan te kondigen dus heb praktisch maar 1,5e week 'voor mezelf' gehad. Had zoveel dingen nog willen doen en gewoon ff uitrusten. (Al was het maar Netflixen op de bank
) waar ik niet aan toe ben gekomen. Had zelfs de babykleertjes nog niet eens allemaal gewassen. Haha.
Dit keer dus lekker vroeg met verlof en mezelf nog even verwennen met me-time voordat de kleine zich aankondigt.
Steken in buik bij niezen/hoesten heb ik ook steeds. Heel vervelend! Trekt gelukkig wel bijna direct weg.
Hebben jullie al nagedacht over je verlof? De vorige keer heb ik doorgewerkt tot 36 weken, maar ik ga nu lekker met 34 met verlof. Mijn dochter bedacht zich 2,5e week voor de UD aan te kondigen dus heb praktisch maar 1,5e week 'voor mezelf' gehad. Had zoveel dingen nog willen doen en gewoon ff uitrusten. (Al was het maar Netflixen op de bank
Dit keer dus lekker vroeg met verlof en mezelf nog even verwennen met me-time voordat de kleine zich aankondigt.
maandag 24 september 2018 om 20:38
Jaa Perzik, super goed!! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn!
Last van buik merk ik ook vooral als ik te weinig rust neem op een dag. Bijvoorbeeld vandaag, hele lange werkdag gehad en meteen door nr een eetafspraak. Nu voel ik m’n buik ook trekken.
winter Goed om te weten dat rond de 8 weken de symptomen kunnen veranderen. Ik raak er steeds weer van in paniek als ik even niks voel..
lulu Ik wil het liefst zo lang mogelijk doorwerken. Ik werk in het onderwijs en dan komt het gunstig uit met de vakanties/nieuwe schooljaar. Maar goed, ik ken er genoeg die toch eerder moesten stoppen. We gaan het zien!
Ik tel echt af nr de echo vrijdag, heb zo’n behoefte aan een beetje bevestiging. Vind het soms nog zo onwerkelijk allemaal!
Last van buik merk ik ook vooral als ik te weinig rust neem op een dag. Bijvoorbeeld vandaag, hele lange werkdag gehad en meteen door nr een eetafspraak. Nu voel ik m’n buik ook trekken.
winter Goed om te weten dat rond de 8 weken de symptomen kunnen veranderen. Ik raak er steeds weer van in paniek als ik even niks voel..
lulu Ik wil het liefst zo lang mogelijk doorwerken. Ik werk in het onderwijs en dan komt het gunstig uit met de vakanties/nieuwe schooljaar. Maar goed, ik ken er genoeg die toch eerder moesten stoppen. We gaan het zien!
Ik tel echt af nr de echo vrijdag, heb zo’n behoefte aan een beetje bevestiging. Vind het soms nog zo onwerkelijk allemaal!
maandag 24 september 2018 om 20:50
@ wildeperzik lief dat je het vraagt.
Het gaat aan de ene kant goed met mij, ik voel mij prima. af en toe was last van mijn borsten. Maar blijkbaar zie ik er niet helemaal prima uit. Vanmorgen op het werk viel het een collega meteen op bij binnenkomst. Dus die heb ik het dan vertelt, later ook mijn vestigingsmanager. Ook meteen aangegeven, mocht het vrijdag niet goed zijn, dat ik mij dan ziek wil melden.
en gefeliciteerd met
! super goed nieuws!!
Het gaat aan de ene kant goed met mij, ik voel mij prima. af en toe was last van mijn borsten. Maar blijkbaar zie ik er niet helemaal prima uit. Vanmorgen op het werk viel het een collega meteen op bij binnenkomst. Dus die heb ik het dan vertelt, later ook mijn vestigingsmanager. Ook meteen aangegeven, mocht het vrijdag niet goed zijn, dat ik mij dan ziek wil melden.
en gefeliciteerd met
maandag 24 september 2018 om 20:55
WildePerzik, gefeliciteerd!! Mooi he, om te zien?
Lulu, nee, ook echt nog niet nagedacht over verlof. Maar ik werk in de zorg, dus ik denk niet dat ik het per se zelf voor het kiezen heb, tijdens stages en vakantiewerk al genoeg gezien dat collega's vervroegd vervangend werk moesten gaan doen, of in de ziektewet terecht kwamen. Maar dat hoop ik allemaal te voorkomen natuurlijk, ik merk het vanzelf wel. Het is nog zo ver weg voor mijn gevoel!
Winter, ik dacht in totaal 12 weken? Geen idee eigenlijk. Wij kunnen allemaal qua timing wel iets handigs doen met vakantie nemen erachteraan, haha!
Lulu, nee, ook echt nog niet nagedacht over verlof. Maar ik werk in de zorg, dus ik denk niet dat ik het per se zelf voor het kiezen heb, tijdens stages en vakantiewerk al genoeg gezien dat collega's vervroegd vervangend werk moesten gaan doen, of in de ziektewet terecht kwamen. Maar dat hoop ik allemaal te voorkomen natuurlijk, ik merk het vanzelf wel. Het is nog zo ver weg voor mijn gevoel!
Winter, ik dacht in totaal 12 weken? Geen idee eigenlijk. Wij kunnen allemaal qua timing wel iets handigs doen met vakantie nemen erachteraan, haha!
maandag 24 september 2018 om 21:00