Uitgerekend mei 2019

25-08-2018 08:46 765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Sinds gisteren een duidelijke positieve test!
Ik weet niet precies wanneer mijn NOD was/is dus weet niet de precieze uitrekendatum, zal begin mei zijn!

Hopelijk komen er snel nog meer positieve testen!

graag je gegevens dikgedrukt, wanneer bij ons tabel wil

NaamLeeftijd#UDJ/M/V:heart:Afspraken
Frigga27 jaar1e22 aprilV:heart:
Hollandsglorie33 jaar1e (2e)30 aprilJ:heart:
Aster8434 jaar1e2 meiV:heart:
Ananas201835 jaar3e4 meiJ:heart:
WinterDS27 jaar1e5 meiJ :heart:
Foxie2935 jaar2e7 meiJ :heart:
Isayez27 jaar2e7 meiJ:heart:
Mommy201827 jaar2e8 meiV:heart:
Zsa-zsaa30 jaar1e8 meiJ:heart:
bloomaday27 jaar1e9 mei?:heart:
Lulu6228 jaar2e11 meiM:heart:
Wildeperzik29 jaar1e11 meiJ:heart:
Meiks31 jaar1e12 meiM :heart:
Saar201727 jaar1e12 meiM:heart:
Huisjenr627 jaar2e15 meiV:heart:

:hug: Leeuw32 :hug: *FRozen_Star* :hug: Verliefdenonzeker :hug: Evalot :hug:
isayez wijzigde dit bericht op 03-01-2019 19:17
83.81% gewijzigd
Dankjulliewel ben dolgelukkig ermee (hoewel wel extreem hormonaal momenteel, zou meer moeten genieten denk ik dan :| ), nu aftellen tot 18 okt voor de termijnecho, bij zo'n 11 weken. Overigens meette ze een paar dagen meer dan de 7+2 die ik dacht, maar wat het precies is wordt 18 okt pas echt duidelijk.

Isayez fijn dat je het hebt kunnen delen, kunnen ze een beetje rekening met je houden. Veel sterkte deze dagen we duimen allemaal voor goed nieuws :hug:

Qua verlof ben ik ook nog niet zover met plannen maar heb wel bedacht dat de rustigste periode is op werk (zomer) dus dat is heel fijn. Daarnaast krijg ik 2 weken extra van werk (superfijn) en denk dat 1 sept uiterlijk beginnen toch wel het beste zou zijn voor werk. Dus even rekenen wat dan handig is. Ik denk dat als het uitkomt ik bij 36 weken zou willen doen maar 1 week eerder vakantie te nemen, en dan nog 14 weken erna. Wow echt lang, soort sabbatical eigenlijk ;-D
Isayez: goed dat je het hebt gedeeld met wat mensen op je werk, als je zo rot voelt is het fijn dat mensen er van op de hoogte zijn en weten wat er speelt. Ik hoop echt dat de kleine frummel een mooie groeispurt heeft gemaakt deze week :hug:

ZsaZsa: Ja het maakt je superonzeker, maar het was geruststellend om te lezen dat dat dus een bekend fenomeen is rond deze tijd.

Frigga: Haha ja ik had ook geen idee, ik dacht 8 weken na je bevalling maar natuurlijk heb je daarvoor ook verlof :facepalm: Haha. Ik heb het nu een beetje uitgezocht voor mezelf:

UD: (voorlopig) 7 mei. Ik wil zo lang mogelijk doorwerken (hoe langer vrij met de baby :hyper: ) dus dan zou ik als uiterlijke optie op 7 april met zwangerschapsverlof moeten (4 weken voor UD) en dan mag ik 2 weken optellen bij het bevallingsverlof van 10 weken dat ingaat na de dag van je bevalling. Dus dan zou ik als ik op mijn UD beval, op 7 augustus weer aan het werk moeten. Ik kijk t.z.t. of ik er dan nog wat weekjes eigen vakantie aan vastplak of dat ik misschien wel weer zin heb om te gaan werken :thumbsup:
anoniem_359857 wijzigde dit bericht op 25-09-2018 09:33
0.00% gewijzigd
Hoi iedereen,

Vanochtend dit forum gevonden en het lijkt me erg leuk om mee te praten over alles!

Ik ben Samantha en ik ben 24 jaar. Dit is mijn eerste kindje/zwangerschap en alles is super spannend en leuk! Ik ben uitgerekend op 14 mei 2019 en ik heb nog geen idee wat het zal worden, maar dat willen we wel heel graag weten! Ik ben vandaag 7 weken <3. Mijn eerste afspraak is 5 oktober en ik hoop heel hard dat ik dan een echo krijg (of iig het hartje hoor)!

Liefs,
Samantha
Ook hier gisteravond bij de echo een kloppend :heart: . Zo blij !!!

22 oktober de termijn echo .
Gefeliciteerd Ananas!! Hoeveel weken ben je nu & wat is je UD? :) Ik zit vandaag precies op 8 weken :D
Dankje Winter. Als ik het zelf uitreken ben ik morgen 8 weken. :-D . Maar ik heb geen idee van mijn cyclus. Op de echo was het 3 dagen minder. We houden de UD nu nog ff rond 8 mei. Maar de termijn echo moet straks meer duidelijkheid geven.
Leuk zeg Ananas :) Ja ik kan ook echt niet wachten tot de termijnecho.. duurt lang! :P

Welkom Sam! We hebben het hier toevallig laatst op het forum over gehad dat je met je eerste termijnecho alleen het hartje ziet, niet hoort ;) Ook ik wil t.z.t. graag het geslacht weten, véééls te nieuwsgierig om dat te bewaren voor de bevalling :biggrin:

Tip voor degene die zich niet meer kunnen inhouden: kreeg vanmorgen een appje van een vriendin dat het mama dagen (tot 40% korting) zijn bij Prénatal ;)
Wat fijn alle positieve echo’s.

Ik heb vanmiddag nog een echo gekregen. Had een beetje bloedverlies en maakte mijzelf gek. Gelukkig nog steeds een kloppend hartje en al een stuk gegroeid ten opzicht van vorige week. Het blijft bijzonder!
winter Ons geduld wordt inderdaad wel op de proef gesteld. :) Mijn partner zei al gisteravond, Goh dat wordt weer 4 weken wachten . Hij is verder niet ongeduldig ofzo :rofl:

bloomaday Gelukkig nog steeds een kloppend hartje. Ik snap dat je je zorgen maakt met bloedverlies .
Hoi allemaal, sorry voor de afwezigheid, maar ik blijf gewoon meelezen.

Vanochtend eerste echo gehad bij gynocoloog, inwendig (we hebben inwendig en uitwendig gedaan, maar inwendig zie je het Zo Veel scherper en beter!!), en we hebben een :heart: hartje gezien (en horen kloppen!)!
Het leek op een haribo-beertje die ontzettend aan het bewegen was, ik ben 8 weken en 6 dagen nu met UD 2 mei en t mensje was al 23 mm groot :cheer:

Ik heb wat tranen gelaten, super emotioneel, zo fijn om te zien en horen dat alles goed was! Helaas doet ze geen bevallingen (meer), dus ik zal een collega (ook gynocoloog) van haar bellen die in een ziekenhuis dichtbij m'n huis is.

:daisy: fijne dag iedereen!!! (ik blijf nog even in m'n blijheid-roes) :rose:
Happy as long as I'm not hungry
Gefeliciteerd allemaal met de goede echo's!!!
Ik heb de termijnecho en intakegesprek op 4 oktober
Welkom Sam-baby! Leuk dat je ook komt meeschrijven!

Ik heb nu eindelijk mijn werkrooster gekregen van komende maand. Super spannend! Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat, want ik ben de afgelopen weken gewoon thuis geweest en kon simpel in de middag even op bed gaan liggen en s avonds vroeg naar bed.
Gefeliciteerd met de goede echo’s Ananas en Hollandsglorie!

Bloomaday, spannend zeg dat bloedverlies! Gelukkig een goede echo! Is het bloeden inmiddels gestopt?

Frigga, Succes met je werk! wat voor werk doe je?

Hier lijk ik de misselijkheid wat meer onder controle te krijgen. Krijg wel steeds meer trek in dingen die ik normaal nooit eet. Tot nu toe gelukkig geen hele gekke dingen ;-D Hebben jullie dat ook?

Overmorgen de 1e echo. Mijn gevoel gaat op en neer maar ik merk wel dat angst en spanning tot nu toe de boventoon voeren. Dit vind ik dan meteen ook weer erg jammer, maar ik ben ook wel iemand die gewoon veel piekert.
Dag allen,

Ik lees graag mee! Vind het zo leuk om al jullie verhalen te lezen.

Ik heb volgende week echo 4okt en termijn.

Ik heb op dit moment nog dochter van bijna 2.5 jaar.

Ik heb tot nu klachten zoals : moe, moe, moe en opvliegerig..😏
Hopelijk gaat dat gauw over..

Gr. Huisjenr 6[\b]
Ananas: Haha, herkenbaar! Je leeft nu echt van echo tot echo. Ik heb morgen intake bij de VK maar wil liever weer een echo :mrgreen:

Bloomaday: Jeetje wat schrikken voor je dat bloedverlies :( Gelukkig had je een goede echo! :hug:

Hollandsglorie: Wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien én gehoord! Kan dus wel! Ik denk als ik het hartje straks hoor met de 12wk echo, dat er ook wat traantjes zullen vloeien. En wat ben je al ver joh! Uitgerekend op mijn verjaardag :thumbsup: Geniet van dit heerlijke nieuws :hug:

ZsaZsa: Ik heb geen trek meer in avondeten, werkelijk álles staat me tegen. Brrrr... Verder vooral trek in zoet en ik eet het liefst de hele dag cereal (honey loops, coco pops) met melk, haha :facepalm: Lijk net een kind van 12 :hihi:

Hier: Zijn écht mijn symptomen veranderd sinds ik week 8 heb aangetikt, lijkt wel op klokslag. Véél minder misselijk en ook niet meer de hele dag hongerig. Ook minder opgezette/zere tepels, nog wel als ik er in knijp doet het zeer en er zitten nog steeds van die gekke bolletjes op. Nieuw symptoom is constipatie, echt verschrikkelijk. (TMI: ook meer afscheiding.) Ook trek ik de geur van de snuit van mijn hondje héél slecht en het geluid als hij iets likt, haha. Ook heb ik hele rare dromen deze week :@@:

Wanneer gaan jullie beginnen met het insmeren van jullie buik? Ik heb het gevoel dat er al een mini buikje zit aan te komen hier XD
winter ik snap je helemaal.

Symptomen die ik ook stuk voor stuk heb. Ik heb al een elastiek om mijn knoop van mijn broek. Want dicht gaat ie niet meer.
Wow winter dit had ik kunnen schrijven! Ook minder misselijk, wel vlagen en verschilt per dag (als ik dag ervoor druk ben geweest). Maar heeeel aparte levendige dromen! En moeilijk doen over eten. Borsten groot maar inderdaad minder pijnlijk.
Buik insmeren Haha nee denk vanaf week 12 ofzo? Ik wil ZO graag een volgende echo, nu weer beetje buikpijn en dacht in m'n afscheiding 1 ministipje bruin te zien. Meteen weer onzeker :|
Nog drie weken precies totdat we meer weten... pff
winter en wildeperzik Wat grappig! Ik heb precies hetzelfde. Vandaag 8 weken en inderdaad meer last v maag/darmen en minder misselijk en ik vind alles in huis heel snel gek ruiken of stinken. Ohja en alleen zoete dingen willen eten, heel herkenbaar! Pannenkoeken, ontbijtkoek en hagelslag zijn hier het menu ;-D

Wat betreft insmeren, geen idee of het helpt.. Mijn broeken gaan in ieder geval niet echt soepel meer dicht haha!

Nog 1 nachtje slapen tot de echo, spannend!

isayez Hoe gaat het bij jou? Hoe is je gevoel over morgen?
Hier een prachtige echo gehad met een mooi kloppend hartje :heart:
Zooo dankbaar en blij, tranen van opluchting hier :heart: :flirting:
saar Yes! Gefeliciteerd!! :heart:
Hoi meiden,
Ben beetje stil geweest deze week.. Zal de tabel ook nog aanpassen maar niet vandaag.
Ene kant gaat het goed met mij.. Maar nu de echo steeds dichterbij komt, word ik steeds banger :( ik durf niet op mijn gevoel te vertrouwen..
Eigenlijk heb ik een heel goed gevoel.. Maar durf het niet toe te laten..
Zelf denk ik dat hartje nog wel klopt, maar dat het nog steeds twijfelachtig is.. En dat het weer een spannende week wordt..

Morgen ochtend 9.10 heb ik de echo.. Gelukkig al heel vroeg.

Ik laat het morgen weten. Fijne avond allemaal!
Isayez, ik begrijp dat het spannend voor je is...

Hopelijk heb je morgen echt goed nieuws!

Sterke♡
Succes straks Isayez! Ik ga voor je duimen en hopen dat je goede gevoel klopt! :heart: :rose:
Mag ik me ook melden? :cheer2: :cheer: :cheer2:
Ik heb begin deze week een positieve test gehad, jeej! Het was niet helemaal gepland, maar zeker wel welkom. Dit wordt ons derde kindje.
Ik ben waarschijnlijk ongeveer 21 Mei uitgerekend, maar omdat mijn cyclus deze maand raar was weet ik het dus niet zeker.
Ik heb volgende week twee gesprekken met verloskundigen, om er een te kiezen.
Ik ben 33 jaar en heb het gevoel dat dit een meisje is, maar dat weet ik natuurlijk nog niet. Ik verwacht in de komende weken een echo te doen om mijn precieze UD te bepalen.

Dan ga ik nu eens even dit topic doorleze nom te kijken wie jullie allemaal zijn!
Dankjewel meiden!
Ben nu wel erg onrustig :(
Isayez zo spannend, ik hoop zo met je mee! Heeeeeeel veel succes! 🌈🌈🌈
En Saar wat super, zo'n heerlijk gevoel he! :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven