Uitgerekend mei 2019

25-08-2018 08:46 765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Sinds gisteren een duidelijke positieve test!
Ik weet niet precies wanneer mijn NOD was/is dus weet niet de precieze uitrekendatum, zal begin mei zijn!

Hopelijk komen er snel nog meer positieve testen!

graag je gegevens dikgedrukt, wanneer bij ons tabel wil

NaamLeeftijd#UDJ/M/V:heart:Afspraken
Frigga27 jaar1e22 aprilV:heart:
Hollandsglorie33 jaar1e (2e)30 aprilJ:heart:
Aster8434 jaar1e2 meiV:heart:
Ananas201835 jaar3e4 meiJ:heart:
WinterDS27 jaar1e5 meiJ :heart:
Foxie2935 jaar2e7 meiJ :heart:
Isayez27 jaar2e7 meiJ:heart:
Mommy201827 jaar2e8 meiV:heart:
Zsa-zsaa30 jaar1e8 meiJ:heart:
bloomaday27 jaar1e9 mei?:heart:
Lulu6228 jaar2e11 meiM:heart:
Wildeperzik29 jaar1e11 meiJ:heart:
Meiks31 jaar1e12 meiM :heart:
Saar201727 jaar1e12 meiM:heart:
Huisjenr627 jaar2e15 meiV:heart:

:hug: Leeuw32 :hug: *FRozen_Star* :hug: Verliefdenonzeker :hug: Evalot :hug:
isayez wijzigde dit bericht op 03-01-2019 19:17
83.81% gewijzigd
Bloom: Veel succes en plezier vandaag! :)
ZsaZsa: Oh dat wist ik niet, maar ik heb er na morgen ook al 3 gehad voor de termijnecho (en dat zonder zo'n serieuze medische indicatie zoals bij jou), dus je bent niet de enige ;)
Perzik: Nooit geweten van dat tandvlees :| En wat heftig dat je nu al last hebt van die bekkenklachten, is dat iets wat je altijd hebt gehad of echt iets nieuws door de zwangerschap? Nee wij hebben het al wel verteld aan onze naaste familie en allerbeste vrienden, met 4 weken al :hihi: We zijn zo close allemaal, dat konden we nooit verborgen houden. Met de verjaardag van mijn vriend vertellen we het zeg maar aan íedereen, dus aan onze gehele vriendengroep en alle familie (tantes, ooms, nichtjes etc.) + aanhang. Gaan jullie dit nog op een bepaald moment doen of wordt dat zeg maar de "Facebook onthulling"? Wij hebben de mazzel dat we iedereen toch zien op dat moment, en dat ik dan precies 12 weken ben. De rest van de mensen die we kennen zal het dan idd via FB zien, moet nog ff verzinnen hoe we het aankondigen (foto van ons of een letterbord met de echo). Vind het altijd leuk om iets crea bea's daarvoor te verzinnen :proud: :facepalm:

Als we allemaal voorbij de 12 weken zijn zou ik het wel leuk vinden om een besloten Facebook groepje of Whatsapp groepje te openen. Weet niet of anderen dat ook leuk lijkt?
anoniem_359857 wijzigde dit bericht op 16-10-2018 10:58
0.44% gewijzigd
Ik weet even niet meer wie het zei over dat samenlevingscontract, maar weet dat dit niet zoveel zin heeft als je een kind krijgt!

https://www.consumentenbond.nl/zwanger/ ... t-getrouwd

Wij moeten dit ook nog steeds regelen (na 4 jaar...)

Wij gaan de zwangerschap niet op FB zetten. Ik vind het belangrijk dat de mensen waar ik om geef het van ons horen. En de mensen waar ik geen of weinig contact mee heb maakt me eigenlijk niet zoveel uit of die het wel of niet weten. We hebben de zwangerschap en geboorte van onze dochter ook nooit op FB gezet. Pas na een jaar kwamen mensen er achter dat we een kind hadden :lol:

Donderdag termijnecho! Heb er zin in :)

Ben nu 10+4 en merk dat ik echt heeeeel prikkelbaar ben. Anderen hier ook last van?
Kan bij sommige mensen echt hun kop eraf bijten.. haha. Ik moet heel vaak tot 10 tellen voordat ik ergens op reageer
anoniem_179872 wijzigde dit bericht op 16-10-2018 10:52
Reden: Autocorrect foutje
0.23% gewijzigd
Ah Winter klinkt leuk je onthulling! Ja helaas echt veel last van m'n stuitje, vooral op een werkdag (veel zitten). Van het weekend ging het beter! Nooit eerder last van gehad...

Lulu herkenbaar hoor ik ben ook af en toe niet te genieten en bij vlagen zo'n irritatie die begint te borrelen (6)

Facebook doe ik ook niet, althans niet zo'n aankondiging als van "nu mag iedereen het weten!". Vond dat zelf ook echt niet leuk om te lezen toen ik er veel mee bezig was en daarnaast heb ik heel veel zakelijke contacten op Facebook (eigenlijk zou ik het wel willen wissen maar vanwege werk niet handig). Bovendien ben ik nu nog veel te bang om te djinxen! Misschien tzt een spontane foto dat we de kinderkamer aan het verven zijn ofzo. Qua rest van vrienden etc vertel ik het wanneer ik ze zie dat is dus een beetje verspreid over aankomende weken.
Goede tip van het samenlevingscontract Lulu! Dat wordt dan dus een geregistreerd partnerschap, oftewel getrouwd op papier (lekker romantisch haha) Wat leuk dat je je termijnecho donderdag al hebt! Krijgen meerdere hier hem soms eerder dan 12 weken? Ik heb hem pas volgende week dinsdag, als ik 12 weken ben. Maar ik zie heel veel dames met eerdere termijnecho's en latere UD's ;)

En alle respect dat jullie het niet op social media zetten Lulu en Perzik, ieder zijn ding! Ik heb echt alleen mijn vrienden, oud studiegenootjes van de HBO en wat vrienden uit het buitenland waarvan ik het wel leuk zou vinden als die het ook weten :)

Die prikkelbaarheid herken ik overigens wel haha, blame it on the hormones :devil:
Oooo ik ben in de wolken. De termijnecho was echt zo mooi! Het is gewoon al een compleet mensje. En het was al helemaal aan het bewegen. Je kon alles zien handjes, voetjes, neusje zelfs een hikje! Zo onwerkelijk. Ik voel me echt goed gerustgesteld maar wel echt onwerkelijk dat dat in mijn buik beweegt en groeit. Ik ben iets vooruit gezet. Nieuwe uitgerekende datum is 9 mei. Ik kom nu over twee weken terug voor nog een echo met de NIPT.
Lulu, je hebt gelijk: wij hebben ook testament laten doen, en dan is het wel gelijk aan trouwen.

Super bloomaday, gefeliciteerd!
@WinterDS, helaas kan ik niet minder werken, dus ik hoop dat we terecht kunnen bij de opvang (50m. van huis), of we moeten voor een fulltime oppas gaan. T’ kost wat!.. O_o
Qua FB onthulling denk ik aan een foto van mn buikje en partner op het strand in de Seychelles (huwelijksreis einde vd maand) en deze dan posten wanneer ik het op werk heb verteld! :sun:

Vertellen op werk: Ik wacht tot de terugkomst van onze huwelijksreis (11 november), dus in die week wijde kleding aan, afwachten totdat mijn baas terug is van zijn vakantie (13 nov.) en dan is t zo ver! Heel benieuwd naar de reacties – vooral omdat de werkdruk ontzettend hoog is (en hoop dan dat ze begrijpen dat ik af en toe een tandje terug moet schakelen) :sigh:

Partner: We zijn in juni getrouwd op huwelijkse voorwaarden. Huis staat wel op zijn naam (over 2 jaar gaan we samen een nieuw huis kopen, en deze komt dan op beide namen). Mocht er iets in de tussentijd met hem gebeuren (worst case: overlijden) kan ik wel in het huis blijven wonen voor de italiaanse wet, maar ik zou in zo’n situatie dan wel heel sterk overwegen om terug te verhuizen naar Nederland (dichtbij familie en vrienden).

@WildePerzik, ontstoken tandvlees had ik ook 4-5dagen, kan ook duiden op een tekort aan Vitamine C, veel sinaasappelsap drinken, helpt! :worship:

@Lulu62, hier ook irritaties, veel emoties, en veel Minder zin om te werken..  :facepalm:
Happy as long as I'm not hungry
bloomaday Wat fijn dat je zo’n mooie echo had! :)

winter ik heb mijn termijnecho op de dag dat ik precies 12 weken ben. Het mocht bij mij vanaf 11,5 week trouwens..

lulu Mijn korte lontje valt mee maar ik ben echt in tranen om niks de hele tijd :biggrin:

aankondigen Wij gaan het niet op social media zetten. Misschien idd mettertijd een keer iets spontaans baby gerelateerds :) Wel hebben we een paar appgroepen met vrienden/kennissen waarin we denk ik wel iets van een foto delen. Leuk om over na te denken!

Mijn buik is zo opgezet/aan het groeien ineens! Ben een halve kilo afgevallen maar ik pas wel weer in mijn oude broeken die een maat groter zijn. Als dit zo doorgaat word ik echt tonnetje rond! o_o
Ohja en na een goede 12 weken echo zou ik een app-groepje wel gezellig vinden!
Wij hebben donderdag de termijn op 11+1, mocht vanaf 10. Ik vind een besloten Facebook groepje wel leuk, heb ik met mijn zoon ook gedaan en nog steeds contact mee.
Ik zie er ook heel erg zwanger uit, op mijn werk wijde kleding aan maar net liep ik in zwangerschapsbroek en strak t-shirt en lijk wel 6 maanden! Had begrepen dat 't bij een tweede snel kan gaan, maar zo snel.. Vind het wel leuk
:-)
Hier pas ik ook ineens m'n favo broek niet meer goed! Terwijl weegschaal niet aangeeft aangekomen te zijn. Nog 1,5e week tot de termijnecho dan durf ik wel te shoppen ;-D

Ik blijf liever op het forum (Facebook gebruik ik dus ook voor werk en whatsapp lijkt me niet fijn omdat je dan de hele dag door meldingen krijgt).

Foxie jij bent de volgende he, morgen! Spannend!

@hollands glorie, ik eet al 4 stuks fruit per dag ofzo! Het is echt vervelend, ga vanmiddag maar even speciaal mondwater halen (heb nu een gewone maar misschien is er ook ontstekingsremmende).

Bloomaday, wauw, paar dagen vooruit en een hikje :heart: Klinkt echt super!
Ik heb ook echt last van ontstoken tandvlees!

Foxie veel plezier vandaag bij je termijnecho. Hoe laat moet je?
Ik heb gister 2 zwangerschapsbroeken gekocht! Het zit nu nog wel een beetje onwennig omdat mijn buik nog in die band moet groeien, maar mijn broek zat echt niet lekker meer.

Ik ben ook wel voor een FB groep. Liever geen Whatsapp omdat je dan idd zoveel meldingen krijgt.

Veel plezier vandaag bloomaday!
@foxie29, wow, ben benieuwd of je dan ook ‘groter/zwanger’ gaat worden in vergelijking met de eerste zwangerschap! Spannend!

@Wildeperzik, ik ben ook nu (met 12 weken) maar een halve kilo zwaarder dan m’n normale gewicht, maar m’n buik is al vrij goed zichtbaar/opgezwollen, moet echt moeite doen om m verborgen te houden! :-?

Hier ook 2 zwangerschapsbroeken gekocht bij de H&M (een blauwe en zwarte jeans), maar die ga ik pas aandoen als ik terug kom van de huwelijksreis (half Nov.)! Gelukkig voel ik me niet meer misselijk, alleen nog vrij opgeblazen en na iedere glas water/drinken, minder dan een half uur erna moet ik al plassen. :facepalm:

Ben trouwens voor whatsapp-groep (en zet de meldingen dan gewoon op stil)! Leuk! :popcorn:
Happy as long as I'm not hungry
Haha ik ook een blauwe en zwarte bij de H&M, Hollandsglorie :high5:
Ik mag morgen om 14.30 bloomaday!
Dat ontstoken tandvlees he, ik had altijd begrepen dat je dat gewoon hebt doordat je zwanger bent. Niet dat het een miskraam kan veroorzaken. Vindt dat wel eng..
Hollandsglorie, wauw jullie honeymoon klinkt waanzinnig! Leuk hoor!
Ik ben vandaag ietsje minder misselijk, maar heb zo'n honger de hele tijd! En dan vooral zin in zoete meuk.. Om daar vervolgens misselijk van te worden. Top.
Bloom: Wat bijzonder een hikje! Ik vind het ook nog steeds zo onwerkelijk dat er iets loopt te springen in mijn buik :O Toen ik bij de vorige echo naar het springende frummeltje lag te kijken dacht ik de hele tijd: is dit écht in MIJN buik?

Holland: Jammer :( Maar een opvang op 50m. afstand is wel heel fijn! En wauw, de Seychellen! Wat een héérlijk vooruitzicht :worship: :sun: (en wat een leuk idee voor de onthulling!)

ZsaZsa: Ik ook precies op de 12 weken dag! Leuk om het persoonlijk via de app te delen met jullie vrienden :)

Foxie: Haha herkenbaar die honger > misselijkheid vicieuze cirkel :facepalm: Ik heb hem (afkloppen!) gelukkig achter de rug. Bij mij nu af en toe alleen nog vlaagjes misselijkheid 's avonds.

Ik mag straks om 17.30 voor de pretecho, zo'n super veel zin in om onze lieve kleine mini weer te zien! :love:

Leuk trouwens dat er een aantal meiden open staan voor een FB of Whatsapp groepje :hyper: Laten we na de laatste termijn even inventariseren wat het wordt (of allebei, en dan sluit je aan wat jouw voorkeur heeft)
Holland, Seychellen, ooh, wat heerlijk, lijkt me echt prachtig! Onze huwelijksreis vorig jaar was de Malediven, echt zulke fantastische herinneringen aan! Alvast onwijs veel plezier!!

@de echo's, spannend!! Leuk leuk!
@bloomaday, jaa, gaaf he om.zoveel te zien! Bij de eerste echo zat ik echt 'jaja. Leuk dat jij verloskundige dat allemaal al ziet, maar ik zie er geen biet van, lol'. Dat was bij de termijn idd wel echt anders!
Denk dat de meiden met een tweede kindje al meer herkenning hadden bij de eerste echo?

Ik hoor net van mijn man dat wij volgende week het koopcontract van ons huis gaan tekenen, dan nog wel onder voorbehoud van financiering...! Waah, spannend zeg! Dus begin december weten we of we een huis hebben gekocht, o tjonge jonge...
Wat een boel nieuwe berichten.

Aan alle dames met een goede echo, gefeliciteerd!

Ik vind het lastig om hier nog mee te schrijven. Ik lees alles wel maar hou al die berichten niet meer bij. Leuk zo veel zwangeren, maar ik verlies totaal het overzicht :P

Een appgroepje vind ik een goed idee! Dat is toch allemaal wat beter bij te houden en wat persoonlijker ook.
@wildeperzik, vervelend van je stuitje zeg! Ik had het tijdens mijn vorige zwangerschap ook wel eens maar gelukkig nooit serieuze klachten van gekregen. Hopelijk trekt het bij jou ook weer weg!

@bloomaday, gefeliciteerd met je mooie echo! Heb de datum aangepast in tabel.

@foxie, heel veel plezier vandaag bij je echo.

Ik sta ook open voor fb of app. Weet even niet wat mijn voorkeur is haha.

Nog 1 nachtje slapen en dan zijn wij ook aan de beurt!
Ondertussen weten al mijn collega's het op mijn werk.
Een vriendin /collega had zich verongeluk versproken. Zij zei tegen mijn zoontje dat hij vast moet oefenen met voorzichtig doen voor zijn broertje of zusje. En dat hoorde een andere collega toen.
En weer een andere collega riep zwangerschapsbrein!! Omdat ik mijn huissleutel had ingeleverd ipv mijn werksleutel. Dus toen hoorde weer iemand het.
En van de week versprak ik mijzelf. Ik zei ja sinds ik zwanger ben ligt de hond weer zo bij mij. Oeps haha.
Toen maar besloten om de laatste collega's OOK maar in de lichten.
Ondanks dat ik er pas 2 maanden werk, was iedereen erg enthousiast!
Wat leuk! Al die mooie echo’s! Wij mogen morgen. Ik ben best zenuwachtig, maar ook nieuwsgierig. Na de echo ga ik ook wat leuks kopen voor de baby 😊

Op m’n werk weet iedereen het al, maar dat komt ook door de aard van mijn werk. Als je doorgestreept bent van de nachtdiensten is het 1+1=2.

App of facebookgroepje lijkt mij ook leuk! Net ff wat makkelijker en overzichtelijker dan het forum.

Succes vandaag met de echo’s meiden!
Ik las bij iemand iets over het cirkeltje trek in zoete meuk> misselijk > weer trek etc. Deze is echt heeel herkenbaar! Komt ook nog bij dat ik sinds een kleine week zo’n vieze smaak in m’n mond heb de hele dag. Heeft iemand dat ook?
Vandaag precies 11 weken :heart: (Ben er weer van onder de indruk hihi)

isayez Dat verspreken is ook herkenbaar, soms vergeet ik even wie het nu wel en niet weten. Leuk dat je collega’s zo enthousiast zijn voor jullie!

frigga Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Ook al zo’n spannende gebeurtenis!

saar Jij staat ook voor de klas toch? Wanneer wil jij het de kinderen gaan vertellen. Ik dacht zelf aan na de geslachtsbepaling met 16 weken, maar mijn groeiende buik denkt daar nu al anders over ;-D
Wildeperzik Ohw, ik dacht dat ik de enige was die de druk ineens zo voelde. 🙈 Het vertellen was zo fijn, zo'n heerlijk moment, en nu denk ik....wat als het nu alsnog fout gaat? Ze verwachten nu idd wel wat. Lastig gevoel. Volgende week de 12 weken echo, dus dan hopelijk wat meer 'zekerheid'. (Soort van)

Ik ben ook voor een app of facebook groep ernaast. Misschien net wat overzichtelijker.

Zsa-Zsaa ik heb hetzelfde met mn buik. Voor anderen vast nog niet te zien, maar voor mij al wel duidelijk iets ronder ofzo. Ik draag sinds van de week gewoon lekker mn zwangerschapsbroeken. (Ja, ook en spijker en zwarte van de h&m 😂)

Hier nog steeds erg misselijk. Maar ook echt heel de dag door, inclusief kokhalzen en spugen. 🤦🏼‍♀️ Ook nog erg moe. Over 1,5 week de magische 12 weken grens, dus hoop dat het dan wat afneemt.

Vandaag en morgen weer veel echo's zie ik. Spannend! Veel plezier allemaal!
Pff net weer een bloeding gehad, voornamelijk bruin bloed deze keer. Mag straks meteen langs het ziekenhuis voor een echo en controle.. Vind het zo spannend, hoop echt dat het nog goed gaat daar binnen!
Vanochtend een goede termijnecho gehad! Ben 1 dag terug gezet, dus nu een UD van 11-5. Mini was ook lekker aan het bewegen, te schattig :)
Zo'n ander beeld weer dan bij de echo met 8 weken, het is echt al een kindje!
Omdat ik de echo al voor de 11 weken had, waren de darmpjes nog niet terug getrokken in de buik, die zaten nog in de navelstreng. Over 2 weken dus weer een echo om te zien of dat dan wel gebeurd is. Normaliter gebeurd dat tussen de 10 en 12 weken, dus niets om me zorgen om te maken. En een extra echo is sowieso leuk :)

Ook gelijk maar de 20 weken echo gepland. net voor de kerst op 20 december

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven