Uitgerekend november 2023

01-03-2023 07:42 320 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een paar dagen geleden ontdekt dat ik zwanger ben!

Nog een beetje vroeg! Maar nog meer dames die (begin) november zijn uitgerekend?

Wijzigingen svp dik gedrukt doorgeven!

NaamLeeftijdUDKindje nr:J/MBijzonderheden
Madeleine3331-102entb :heart:
Misanangel292-111ejongen❤️
mmm444314-113ejongen❤️
Marie1233213-112ejongen :heart:
Nogeentje3215-112emeisje:heart:
Ava_922923-111ejongen❤️
Endanwat23-113entb
Gambit2927-112emeisje:heart:
Severus348-122ejongen❤️

Rijstevlaai :hug:
Bailey26 :hug:
mmm44 wijzigde dit bericht op 17-07-2023 09:26
84.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach ja Bailey, kan mij voorstellen dat je het spannend vindt, zeker omdat de kans op bloedingen groter is en bloed tijdens je zwangerschap maakt altijd onzekerder. Hopelijk zal het allemaal goed verlopen!

Rijstevlaaitje; welkom! Wat leuk dat je zwanger bent van je eerste kindje, gefeliciteerd! Spannend he, die eerste periode? Het is echt even flink doorbijten. Kan je bij je partner of vriendinnen je ei kwijt, of heb je het nog niet gedeeld?

Herkenbaar trouwens die lichtbruine spotting, had ik tijdens m’n vorige zwangerschap en nu ook. Als je testen mooi oplopen is dat een goed teken :)

Ik heb trouwens ook 28 maart de eerste echo, net als jij mmm!
Alle reacties Link kopieren Quote
Marie12345 Tot nu toe weet alleen mijn vriend van de zwangerschap, dat is ook bijna niet te ontgaan want ik zeur regelmatig over de kwaaltjes die ineens over me heen komen haha

Wat lucht dat op om te horen dat bruine spotting meer voorkomt. Ik durf nog niet helemaal te genieten van het feit dat ik zwanger ben, de spanning van de eerste kwetsbare weken is enorm. Ik heb er voor mijn gemoedsrust gisteren nog weer even een testje tegenaan gegooid en weer was de streep mooi donker. Die twee weken wachten op de eerste echo voelt als een eeuwigheid 🙈
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Rijstevlaaitje. Snap je onzekerheid. Duimen dat het goed blijft gaan!

Beginnen jullie al 'kwaaltjes' te krijgen? Hiier (gelukkig) nog nergens last van!
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar Rijstevlaaitje, ik vind het ook echt lang duren. Sowieso, die weken tot aan 13 weken of zelfs 20 vind ik echt eeuwig duren.

Ik heb ook nog nergens last van! Voelt ook wel weer gek, alsof het niet echt is. Hoe laat heb jij je eerste echt mmm44?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik merk dat ik meer vermoeid ben sinds week 4 en sinds deze week, week 5, ben ik zo nu en dan wat misselijk maar echt met vlagen. Ook beginnen mijn borsten weer wat meer zeer te doen.

Omdat ik een half jaar geleden een mk heb gehad is mijn eerste echo een week vooruit gehaald. Aanstaande maandag heb ik nu een echo en vind het ontzettend spannend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga maandag weer bij lezen. Ik ben een weekendje weg met mijn man!

Fijn weekend dames!
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel plezier mmm, geniet ervan!

Wat fijn dat je maandag al een echo hebt, Rijstevlaaitje. Kan me wel voorstellen dat je het spannend vindt, je weet dan natuurlijk of het goed zit en een hartslag heeft. Hoe laat ga je naar de vk?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!
Ik zou ook graag meeschrijven, heb er zelfs speciaal een account voor gemaakt!
Sinds donderdag weet ik dat ik in verwachting ben van ons tweede kindje. Super gewenst en ook gepland maar we zijn volledig overvallen want dit was de eerste ronde en we hadden rond mijn eisprong erg weinig tijd samen. 1 keer was blijkbaar genoeg... ZO SPANNEND! Als het goed is ben ik medio november uitgerekend. Gek idee he, dat er gewoon een nieuw kindje is met de feestdagen!

Onze dochter is net 1, de zwangerschap was heerlijk en de bevalling goed en snel. Ben ook vlot hersteld. Wel hoop gedoe gehad vlak na de bevalling en in de kraamweek, maar ook daar kijk ik nu goed op terug. Merk dat ik er klaar voor ben alles nog een keer mee te maken :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een rust hier!

Fijn weekend gehad?

Rijstevlaaitje, geen bruine spotting meer gehad? Vandaag echo lees ik. Wat spannend. Ik ga duimen voor je dat alles goed is!!

Marie, ik heb mijn eerste echo om 11.45u en jij?

Nogeentjedan, welkom en gefeliciteerd! Leuk dat je nog echt een kleine hummel hebt rondlopen :) Ik ga je gegevens toevoegen in de tabel.

Hier valt het wel mee qua kwaaltjes. Alleen mijn borsten zijn echt enorme gevoelige uiers. hahah, zo voelen ze. Al mijn BH uit doen doet even zeer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben wat stiller omdat ik afgelopen zaterdag helaas toch weer een miskraam heb gehad. De spotting mondde uit naar een heftige bloeding en toen was het zo gebeurd. Hoop dat ik de volgende keer wel geluk heb. 3 keer is scheepsrecht zeggen ze toch? 🙈
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah nee Rijstevlaaitje wat verdrietig. En zeker 3x is scheepsrecht.
Hoe voel jij je eronder?

Dikke knuffel en sterkte! :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Rijstevlaaitje, wat een verdrietig nieuws :hug: . Hoe gaat het nu met jou?

Mmm44, hoe was jullie weekend? Fijn dat het meevalt met de kwaaltjes.

Nogeentjedan, gefeliciteerd en welkom. Leuk dat je komt meeschrijven.

Hier vallen de kwaaltjes ook nog mee. Borsten zijn wat gevoelig maar is nog goed te doen. Wel ben ik echt heel erg moe iedere keer. Meestal wil ik rond 14.00 uur wel weer slapen :zzz:.
Verder ontzettend last van haaruitval. De vorige keer had ik extreme haaruitval na de bevalling. Ik hoop niet dat het die kant op gaat.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach wat rot en verdrietig, Rijstevlaaitje. Heel veel sterkte! Hoe ben je eronder? Hopelijk kun je snel weer meeschrijven!

Nogeentjedan; gezellig dat je mee komt schrijven! En idd zooo bizar als je denkt dat je deze kerst met een gezin van 4 bent!
Leuk om te horen dat je een kindje hebt van dezelfde leeftijd als mijn zoontje, wij zitten een beetje in dezelfde situatie dan. Vind je t nog spannend dat t misschien (even) pittig kan worden met 2 kleintjes onder de 2?

Mmm44 hoe was je weekend weg? Fijn dat t qua kwaaltjes meevalt! Had je de vorige keer ook last van gevoelige borsten?

Bailey; kan je een beetje toegeven aan de vermoeidheid of lastig? Zou, zeker als t mogelijk is of bijv in t weekend, wel lekker je rust pakken. Je lichaam heeft ‘t nodig!
Hopelijk blijft de haaruitval beperkt, ik had het ook echt heel erg na de bevalling.


Ik heb de 28e om 16:30 de eerste echo, kan niet wachten. Voor nu voelt het toch echt nog gek, vooral omdat ik niet 1 kwaaltje heb. Ja, een borst doet wat zeer maar niet echt erg. Vind dat soms toch lastig dan denk ik: is alles wel goed, of zien we straks een leeg vruchtzakje? Ik weet zeker dat ik de 28e op die behandelbank spring 😂
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie dat misaangelx vandaag ook haar eerste echo gehad heeft, ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat verdrietig Rijstevlaaitje :( hoe is het mentaal voor je? en hoe voel je je fysiek?

Zeker grappig dat we in hetzelfde schuitje zitten, Marie! Met kerst met 4 (als alles goed gaat...) jij dus ook! Zo gek he. Van wanneer is jouw kleine? Hier is ze nu een jaar en 2 weken. Begint net te stappen, heerlijke fase. Vind het super spannend hoe pittig het gaat worden, maar denk ik ook dat het gerust wel goed komt!

Ah die vermoeidheid hoort erbij Bailey. Kan je zo overvallen he? Je bent ook gewoon een mensje aan het maken! Haaruitval herken ik niet, maar wel stom, haha!

Hier nog geen kwalen. Heb dus van de zenuwen vanmiddag nog maar een test gedaan haha. Merk wel dat ik 's avonds opeens knock out ben. Lig nu ook echt helemaal stuk op de bank.
Heb vandaag doorverwijzing gekregen voor de gyn. Heb 5 jaar geleden een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad (had een spiraal dus totaal onverwacht) en dat was bijna kantje boord. Nu "mag" ik dus een vroege echo om te kijken of het op de goede plek zit. Hopelijk mag ik over 2,5 week al!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat je al snel een echo krijgt, Nogeentjedan! En heel herkenbaar, ik heb van t weekend ook nog maar een test gedaan 😂 Ik ben ‘s avonds idd ook echt wel moe, maar ben dat altijd wel. Maar nu misschien wel sneller dan normaal. Ben benieuwd wanneer je je echo hebt!

Wat leuk dat je dochtertje gaat lopen! Hier is het nog vooral kruipen en wel langs de kast en tafel lopen maar nog niet los. M’n zoontje is dit weekend 1 geworden. Ook zo’n emo moment, time flies!
Alle reacties Link kopieren Quote
Weekend; we hebben een heerlijk weekend gehad! Zo fijn om dan even samen te zijn ipv drukte van kids/vrienden/sport/honden!

Bailey, wat vervelend haaruitval. Er zijn van die supplementen tegen haaruitval. Daar al naar gekeken? Geen idee of dat kan tijdens een zwangerschap. Maar wellicht het onderzoeken waard!

Marie123, ja vorige keren had ik ook gevoelige borsten. Ik weet alleen niet meer hoe lang dat hele gevoelige bleef.
Ja onzeker die wacht periode tot de eerste echo he. Ook omdat je buiten wat kwaaltjes helemaal niets van merkt dat er wat in je groeit.

Nogeentje, zo wat heftig was dat geweest denk ik. Wel 'fijn' dat je daardoor eerder een echo krijgt. Blijf je dan medisch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Echo is 30 maart! Heb het ietsje uitgesteld zodat we iig een kloppend hartje zien als alles oké is!

Marie, mij dochter werd 2 weken geleden een. En nu is de volgende opeens op komt. Ik kan wel janken van geluk hahaha 🥹

mmm, wat fijn dat jullie een lekker weekend hebben gehad. Zo waardevol dag dat kan! Ik blijf niet medisch. Mag na de echo gewoon naar verloskundige. Bevalling is wel semi-medisch. Eerste bevalling was perfect maar mijn baarmoeder kromp niet dus ik verloor ruim 3 liter bloed! Risico op herhaling dus moet in ziekenhuis bevallen maar wel gewoon met mijn eigen verloskundige!
Alle reacties Link kopieren Quote
mmm44 schreef:
07-03-2023 09:14
Misanangel welkom! Jij bent dan denk ik 4 november uitgerekend? Spannend. Ik ga je gegevens in de tabel zetten.
Oeps ik was dit forum helemaal vergeten, sorry voor de late reactie!

Ik ben inderdaad 4 november uitgerekend volgens mijn eigen berekening dan. Ben benieuwd of de verloskundige op een andere datum komt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Marie12345 schreef:
07-03-2023 10:54


Welkom Misaa! Gefeliciteerd! Kan mij voorstellen dat je het spannend vindt, er gebeurt zoveel en je weet soms misschien niet helemaal wat je overkomt. Heb je kwaaltjes, of dat nog niet?
Hoii sorry voor de late reactie!

Ik heb weinig tot geen kwaaltjes, wat gevoelige borsten en slecht slapen tot nu toe. Ik ben nu 6+4 weken en ben benieuwd of er nog iets bij gaat komen haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Marie12345 schreef:
13-03-2023 19:52
Ik zie dat misaangelx vandaag ook haar eerste echo gehad heeft, ben benieuwd!
Hoi Marie was het maar zo haha ik heb de 24e mijn eerste echo!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh dan heb ik de tabel verkeerd bekekend, Misaa! Aftellen dus, vind je dat het snel gaat of duren de dagen lang?

Hier onwijs last van mijn darmen en dan geen obstipatie. Verder ook heel moe vandaag. Ga dus tegelijk met zoontje een dutje doen 😂

Ik had de vorige keer echt wel gevoelige borsten bijvoorbeeld maar nu echt niet. 1 borst doet wel pijn maar heb het idee dat dat is ivm een volle melkklier, ben nu sinds 2 weken gestopt met bv.


Fijn dat weekend mmm44! Zo belangrijk! Moet ik ook echt vaker met m’n man doen.

Nogeen; wat fijn dat je gewoon bij je eigen vk mag blijven en dat je ook samen met haar kan bevallen. Onwijs heftig die 3 liter bloed verloren, wow! Fijn dat je nu al weet dat je in t zh kan bevallen en dat er hulp in de buurt is :)


Hoe is t verder met iedereen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook moe vandaag! Maar we zijn aan het verbouwen en slapen al een tijdje op de kamer van mijn dochter. En wat draait ze veel, gek word ik ervan! Dus of ik nu moe ben van de zwangerschap of dochter is nog de vraag! Haha

Verder vandaag een klein paniek aanvalletje gehad. Normaal zo totaal niet. Maar ik was bij een vriendin die ook zwanger is (alleen stuk verder) en zag al die babyspullen en dacht echt, help! Waar beginnen we aan. Weer helemaal opnieuw beginnen
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal! Gaat het goed met jullie? Ik heb de puf niet om op iedereen individueel te reageren, het spijt me. De misselijkheid is hard toegeslagen sinds 1.5 week en het is echt elke dag overleven met allerlei fratsen. Ik word er niet goed van :(

@mmm, heeeeel herkenbaar. Ik denk ook geregeld, oh mijn god! Waar beginnen we aan?! We hebben toch 2 prachtige kinderen? Eindelijk onze vrijheid een beetje terug. Ze kunnen zelfs al zelfstandig van school naar huis en nu moeten we weer helemaal opnieuw beginnen. En ik ben al zo moe! Hoe moet dat?!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ranja, wat een ellende dat je je zo beroerd voelt. Ik heb er geen ervaring mee; maar wellicht als de misselijkheid zo erg is bij de huisarts medicijnen ertegen vragen?
Sterkte!

Wel 'fijn' om te lezen dat jij ook die gedachten hebt betreft weer terug naar de babytijd.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven