Uitgerekend november 2023

01-03-2023 07:42 320 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een paar dagen geleden ontdekt dat ik zwanger ben!

Nog een beetje vroeg! Maar nog meer dames die (begin) november zijn uitgerekend?

Wijzigingen svp dik gedrukt doorgeven!

NaamLeeftijdUDKindje nr:J/MBijzonderheden
Madeleine3331-102entb :heart:
Misanangel292-111ejongen❤️
mmm444314-113ejongen❤️
Marie1233213-112ejongen :heart:
Nogeentje3215-112emeisje:heart:
Ava_922923-111ejongen❤️
Endanwat23-113entb
Gambit2927-112emeisje:heart:
Severus348-122ejongen❤️

Rijstevlaai :hug:
Bailey26 :hug:
mmm44 wijzigde dit bericht op 17-07-2023 09:26
84.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Marie12345 schreef:
15-03-2023 12:56
Oh dan heb ik de tabel verkeerd bekekend, Misaa! Aftellen dus, vind je dat het snel gaat of duren de dagen lang?

Hier onwijs last van mijn darmen en dan geen obstipatie. Verder ook heel moe vandaag. Ga dus tegelijk met zoontje een dutje doen 😂

Ik had de vorige keer echt wel gevoelige borsten bijvoorbeeld maar nu echt niet. 1 borst doet wel pijn maar heb het idee dat dat is ivm een volle melkklier, ben nu sinds 2 weken gestopt met bv.


Fijn dat weekend mmm44! Zo belangrijk! Moet ik ook echt vaker met m’n man doen.

Nogeen; wat fijn dat je gewoon bij je eigen vk mag blijven en dat je ook samen met haar kan bevallen. Onwijs heftig die 3 liter bloed verloren, wow! Fijn dat je nu al weet dat je in t zh kan bevallen en dat er hulp in de buurt is :)


Hoe is t verder met iedereen?
Hoi Marie,
Ik vind de tijd zo langzaam gaan haha. Ik heb ook bijna geen kwaaltjes waardoor ik me nou ook niet echt zwanger ofzo voel. Heb wel gezien dat veel mensen al rond 6 weken de echo krijgen ik krijg deze melding pas met 7+6, dus nog even wachten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel sterkte Ranja, wat rot dat je je zo voelt! En helemaal lastig ook omdat je al kinderen hebt dus zo weinig tijd voor jezelf om een soort van op adem te komen. Verder sluit ik mij aan bij mmm44, als het niet gaat gewoon de HA inschakelen..!

En heeeeeel herkenbaar wat je zegt mmm44! Ik denk het geregeld. “Hoe ga ik dit doen!?”
Ik ga bijv vaak naar de speeltuin of zwembad met m’n zoontje en denk dan “hoe doe je dit met 2?” Vooral omdat ze dan allebei klein zijn, het zwembad lijkt mij bijvoorbeeld compleet onmogelijk (en vind het zo leuk om dat te doen, dus jammer!). We gaan het zien…!

Misaangel: Ja dat is echt lastig he, dat wachten! Wij kregen hiervoor (ook ivm miskraam) met 6 weken al een echo en moeten nu ook wachten tot 8. Hopelijk voor ons allen mooie echo’s!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi dames, mag ik ook meeschrijven? Ik ben 29 jaar, het wordt ons eerste kindje en mijn uitgerekende datum is 23-11 volgens de app. Echo afspraak ntb (wil ik maandag gaan maken).

Mijn NOD is morgen maar ik heb afgelopen dinsdag al licht positief getest en het streepje loopt op! Heel erg blij maar ook onwerkelijk, kan het bijna niet geloven. Ik wil al zo lang moeder worden maar mijn man was er nog niet aan toe, dus ik moest nog even geduld hebben. Nu is hij er gelukkig wel aan toe en we hebben de mazzel dat het in ronde 2 al raak was. Ik kijk heel erg uit naar zowel de zwangerschap als de baby! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaaa welkom Ava! Gefeliciteerd! Ik ga je zsm in de tabel zetten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ranja wat vervelend dat je zo misselijk bent. Heb je contact gehad met de huisarts? Misschien kan je medicatie krijgen tegen de misselijkheid.

Misaangelx wachten duurt altijd lang he. Ik heb ook mijn echo (pas) met 8+1.
Aan de andere kant ook wel blij mee. Lijkt mij ook wel heel lastig dat je eigenlijk nog te vroeg bent en dan bijvoorbeeld nog geen hartactie ziet.

Ava92 Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. Fijn dat de testen oplopen.
Fijn ook dat je vlot zwanger bent geworden.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Ava, gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe voel je je? En hoe reageerde je vriend?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ranja, wat akelig dat je je zo voelt. Hoe gaat het vandaag?

Welkom Ava!

Marie! Voor de tabel: ik ben 32 en ben voor nu 19 nov. uitgerekend!

Hier gaat het goed. weinig kwalen, word ik toch beetje nerveus van maar ben wel serieus snel en veel moe.
Familie is inmiddels al op de hoogte en verder vind ik het heeeeel leuk om weer met een geheim rond te lopen! <3 wat spannend allemaal he.

Hoe gaat het met iedereen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor het warme welkom!

Binnenkort wat echo´s zie ik in de tabel, spannend hoor! Hoe staan jullie erin?

Misanangel leuk dat jij het ook allemaal voor het eerst meemaakt, een lotgenoot haha.

Marie12345 Mijn man vindt het heel leuk maar hij geloofde het eerst niet! Ik droomde van maandag op dinsdagnacht dat ik zwanger was en toen heb ik ’s ochtends een test gedaan. Streepje was bijna niet waarneembaar en hij zag het niet (ik dus wel haha). ’s Middags nog een keer een test gedaan en toen wel duidelijk een licht streepje! Nu er wat dagen zijn verstreken is het wat meer geland, hij kijkt er ook erg naar uit! Hij gaf wel aan dat hij denkt dat het voor hem pas meer gaat leven als hij een echo heeft gezien, dat is voor meer mannen wel zo denk ik?

Qua kwaaltjes was ik voor het testen al heeeel moe en nu nog steeds. Misselijkheid valt tot nu toe mee, vanmiddag wel maar is nu weer afgezakt. Wel heel snel koud en een uur later weer heel warm. Heel gek. Meer die dat herkennen?

Ik ben trouwens van plan om maandag de verloskundige te bellen voor een afspraak, nu al zin in haha.

Nogeentjedan wat leuk dat je het aan familie hebt verteld! Hoe reageerden ze?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,

Mag ik ook meeschrijven?
Ik ben 33 jaar en heb al met mijn man een dochtertje van net 3 jaar. Als het goed is ben ik nu rond de 8 weken zwanger en heb volgende week vrijdag de 24e een echo. Heb vorige week een echo gehad bij de gynaecoloog omdat ik vanwege andere medische redenen daar was en toen heeft ze gelijk een inwendige echo gemaakt omdat ik er toch al was. Er was een vruchtje te zien maar nog geen hartslag omdat het nog zo vroeg was.

Uitgerekende datum ligt denk ik op 1 november maar hoor ik volgende week meer over :) 😀
Alle reacties Link kopieren Quote
Bailey Ja klopt wachten duurt altijd lang haha, het is inderdaad wel beter om wat later te gaan zodat je iig iets kan zien op de echo dat je hopelijk toch gerust kan stellen!

Ava Hoi Ava Gefeliciteerd en welkom! Het is voor jou ook de eerste zie ik! Hoe voel jij je erbij? Ik heb zo weinig klachten dat ik mezelf af en toe af vraag is dit het ?haha

Madeleine Hoii gefeliciteerd en welkom! We hebben op dezelfde dag de echo! Wel fijn dat je alvast even hebt kunnen spieken!
Alle reacties Link kopieren Quote
MadeleineSophia leuk dat je ook mee schrijft, welkom!

Misanangel Ik voel heb wal wat kwaaltjes maar had het veeeeeel erger verwacht. Ben 5 jaar terug ongepland zwanger geraakt (miskraam gehad) en toen voelde ik me heel zwak en misselijk. Het is nu totaal anders. Soms een beetje misselijk maar verwaarloosbaar. En snel warm of koud.
Verder erg moe en vroeg wakker 's ochtends (vanochtend 5 uur!). Meer die dat herkennen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Misaangelx Wat leuk en toevallig dat wij op dezelfde dag een echo hebben! Wellicht ook wel dezelfde dag uitgerekend?

Ava_92 Wat vervelend dat je last hebt van kwaaltjes. Ik herken het vroege wakker gedeeltelijk. Ik heb al weken elke nacht last van kramp in mijn kuit in de nacht; restless leggs. Je doet geen oog dicht en wordt helemaal knetter. Dit is begonnen sinds ik zwanger ben. Heb sowieso een ijzertekort en heb nu zwaardere ijzertablettten gekregen tegen mijn bloedarmoede hopelijk helpt dit. Maar ik ben dus al moe, grieperig nu ook en slaap amper. Hopelijk gaat het snel beter.

Het is in ieder geval prachtig weer buiten!
Ik ben ongeveer 1,5kg aangekomen. Denk vooral echt in vocht want mijn borsten zijn echt al veel meer opgezet en zijn gevoelig.

Zou ik ook op de lijst / tabel mogen staan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees morgen weer goed bij!

Hele weekend enorme hoofdpijn/migraine gehad. 😭

Hoop dat jullie wel een fijn weekend hebben gehad? Ik zal morgen de tabel weer bijwerken!☺️
Alle reacties Link kopieren Quote
Ava Oh dan is het wel prettig dat je je nu een stuk beter voelt! Geeft ook onbewust wat goede hoop dat het nu anders verloopt dan de eerste keer.

Ik kan me ook goed vinden in het vroege wakker worden, bij mij is het stipt 4 uur in de ochtend en dan ook niet meer kunnen slapen tot 7/8 uur (heel fijn als je wekker om half 9 gaat ook).

Madeleine Volgens mijn eigen berekening ben ik 4 november uitgerekend, ben benieuwd of deze datum ook zo blijft!
Alle reacties Link kopieren Quote
MadeleineSophia jeetje wat heftig die klachten. Ik hoop dat het wat verbetert met de ijzertabletten! Mijn borsten zijn ook gegroeid! Ben ik heel blij mee, heb van mezelf een AA cup dus dit is leuk meegenomen haha :)

Mmm44 ohh wat balen zeg, hopelijk is het inmiddels weer wat beter met je! :heart:

Misanangel vervelend dat jij ook zo vroeg wakker bent! Ga je ook vroeg naar bed? Ik ga nu elke avond om half 10 naar bed. Daaraan merkte ik het eerste dat het weleens raak zou kunnen zijn. Een paar dagen voor NOD wilde ik ineens heel vroeg naar bed (werd toen nog niet zo vroeg wakker).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohja ik heb trouwens nog echt een schattig verhaal! Ik heb een boekje voor mijn man gekocht, het heet ´Zwangerschapsboek voor mannen.´ Het is echt een grappig boekje met informatie en info per week. Bij de info per week staat links info over 'de kleine' (baby) hoe het groeit en rechts info voor 'de grote' (je man). Daarin staat wat hij kan verwachten die week en hoe hij met je om moet gaan etc, echt grappig :)

Ik heb gevraagd of mijn man het wil lezen, ging hij doen zei hij maar hij was nog niet direct heel enthousiast. Gisteren ging ik om half 10 naar bed en toen ik vanmorgen in de woonkamer kwam zag ik dat hij erin gelezen had :love:

Verder heb ik een zwangerschapsdagboek gekocht, echt superleuk om alles bij te houden per week. Ook veel ruimte voor toekomstige buik- en echofoto's :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Madeleine gefeliciteerd en welkom! Je gegevens heb ik toegevoegd in de tabel!

Ik ben ook vroeg wakker steeds en moet ook al in de nacht steeds plassen. Heel irritant!

Ava wat zoet van jouw man. Zou die van mij echt nooit doen hahah.

Hier gaat het even niet zo lekker. We zijn al een tijdje aan het verbouwen, sliepen in kamer van dochter en sliep ik slecht, al tijden niet helemaal lekker en dit weekend allemaal eruit gekomen. Hoofdpijn, moe, bleeh bleeeh bleeh. Zo klaag modus weer uit!

Hoe gaat het met iedereen ? :) Ranja morgen jouw eerste echo!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ava ik herken dat vroege wakker worden wel maar bij mij komt het omdat ik dan echt moet plassen. Ik ga sowieso al vroeg naar bed want mijn wekker gaat om half 6 als ik moet werken.
Wat leuk dat je man is begonnen in het boek die je voor hem hebt gekocht.

MadeleineSophie vervelend dat je je zo slecht voelt. Hopelijk krijgt de ophoging van de ijzertabletten snel effect en ga je je wat beter voelen.

mmm44 o wat verschrikkelijk dat je migraine hebt gehad. Is het inmiddels een beetje weggetrokken? Heb je het vaker of komt het denk je door de zwangerschap?

Hier nog steeds moe :zzz: en merk dat ik een korter lontje heb. Moet echt oppassen dat ik niet uit m'n slof schiet richting zoontje. Die is natuurlijk nu in een fase dat hij grenzen opzoekt (en er overheen gaat). Merk dat dat ook energie vreet.
Ben weer begonnen met vitamine C voor m'n gezicht. Hopelijk helpt het de acne te verminderen.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi meiden,

Hier lijkt alles nog steeds oke. Ik heb alleen nog steeds helemaal geen klachten. Merk dat ik me er toch een beetje zorgen over begin te maken... Het rommelt overigens helemaal niet, dus heb niet het idee dat ik iets aan het verliezen ben, maar mehhh ik wil zo graag weten of (DAT) het goed zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nogeentjedan; ik reageer even kort (morgen uitgebreid) maar ik herken echt alles wat je zegt. 0 klachten en merk niks. Maakt me ook onzeker dat ik denk: “zit er wel iets!?”
Irritant. Over 10 dagen heb je je echo, he?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mmm44 ahh vervelend dat je je zo voelt zeg :( Rustig aan en zorg goed voor jezelf :heart:

Bailey26 omg herkenbaar, ben ook zo prikkelbaar. Echt irritant. Ik ben nu gestopt met koffie drinken en dat helpt wel iets.

Vraagje over de NIPT: gaan jullie die doen? En zo ja, met of zonder nevenbevindingen? Wij denk ik wel maar dan zonder nevenbevindingen omdat ik vaak lees dat er iets uitkomt maar dat de baby uiteindelijk gewoon gezond blijkt. We liggen nog niet op één lijn wat we willen doen als de NIPT afwijkend is.. Qua die 2 syndromen waarbij de kans groot is dat je kind in de zwangerschap of voor 1 jaar overlijdt dan zouden we het wel afbreken. Bij down syndroom zou ik het willen houden maar mijn man niet. We parkeren de discussie en wachten de testuitslag tzt wel af, hopelijk is die hele discussie niet eens nodig.

Ohja en ik kwam daarbij omdat we folders moesten doorlezen hierover. Gisteren contact gehad met de verloskundige en we hebben 11 april onze eerste echo en intake :love:
Alle reacties Link kopieren Quote
Marie & Nogeentje Hier hetzelfde hoor, vandaag 7+3 geen klachten helemaal niks. Nu heeft de vk me wel verteld dat dit normaal is en dat het niets hoeft te betekenen voor de zwangerschap, ik probeer me daar maar aan vast te houden. Aanstaande vrijdag mag ik eindelijk voor m’n echo, hopelijk de bevestiging die ik zoek dat ik toch echt zwanger ben hahah.

Ava Ik wil denk ik wel de NIPT laten doen ook met nevenbedingen. Ik heb daar niet zozeer een specifieke reden voor behalve dat ik graag altijd alles wil weten :rolling:
Alle reacties Link kopieren Quote
Madeleine; Welkom! Gefeliciteerd! Krijg je dan snel weer een echo om te zien of er wel hartactiviteit is, of moet je nu wachten tot de termijnecho? Ik zie staan dat je volgende week meer hoort over de uitgerekende datum, dus neem aan dan ook weer een echo :)??

Ava; Wat fijn dat je man ook helemaal happy is en ik kan me zijn reactie wel voorstellen, dat heeft mijn man ook en ikzelf eigenlijk deze keer ook. Ik kan het mij echt nog niet voorstellen dus als ik het straks zie en alles hopelijk goed is, gaat het pas echt "leven" voor mij. Jij bent er zo te zien al wel helemaal mee bezig, leuk!
Qua kwaaltjes heb ik er dus eigenlijk geen behalve vermoeidheid, ik val 's avonds echt voor de tv in slaap. Verder herken ik je kwaaltjes dus niet, maar dat ligt wss meer aan het feit dat ik er sowieso geen/nauwelijks heb ;)

Wat leuk trouwens dat je man al in dat boek gelezen had, dat is wel echt schattig ja! Mijn man ging dat soort dingen pas doen aan het eind van mijn vorige zwangerschap. Ben je al aan het schrijven in je zwangerschapsdagboek?

Wat betreft je vraag over de nipt: Wij doen de NIPT zonder nevenbevindingen, denk ik. Dat hebben we de vorige keer iig gedaan en ik denk nu weer. Precies om datgene wat jij omschrijft.

11 april dus je echo, gaat de tijd snel naar jouw idee of vind je het nog lang duren?

Mmm44; Wat balen dat het niet helemaal lekker gaat, hoe is het inmiddels? Sliepen jullie met z'n allen op de kamer van dochter? Kan me voorstellen dat dat echt niet fijn is, hoe lang gaat de verbouwing duren?

Ranja hoe is het? Je echo al gehad? Ben benieuwd!!

Bailey Wat balen die vermoeidheid en dat je zoontje de grenzen opzoekt, hoort er natuurlijk allemaal gewoon bij maar het komt niet helemaal lekker uit als je zelf al moe bent en een korter lontje hebt. Het is ook nog een slecht weer, anders zou ik zeggen; zoveel mogelijk naar buiten. Of helpt dat bij jouw zoontje niet echt?

Misaabgelx Jij dus ook geen klachten, zijn we dus met een aardig groepje "kwaaltjesvrij" haha. Hopelijk blijft dat voor ons allen zo en hebben we allemaal geen goede zwangerschap!

Hier verder geen bijzonderheden, ben wel heel benieuwd naar m'n uitgerekende datum. Ik had hiervoor maar 1x een menstruatie i.v.m. bv dus heb ook echt geen idee van m'n cyclus. Ik denk nu ruim 6 weken of net 7 weken zwanger te zijn. Volgende week dinsdag weten we meer. Het kan mij niet snel genoeg gaan :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Qua kwaaltjes; sinds vandaag ook niet meer de hele tijd dat weeïge gevoel. Ik denk dat ik dag voornamelijk had door de griep. Maar heel irritant. Liever geen kwaaltjes hoor.

We sliepen in haar kamer ja, maar zij sliep vaak op een matrasje bij haar broertje op de kamer.

NIPT gaan we weer doen, zonder nevenbevinding. Het klinkt heel hard, maar mocht eruit komen dat we een kindje met down hebben, laten we het denk ik weghalen. Ergens voelt het dan zo slecht om de levens van onze kinderen die er al zijn zo overhoop te gooien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat we toch met een aantal dames zijn die geen/weinig klachten hebben.

Wij gaan ook weer de Nipt doen. Wij doen wel met nevenbevindingen. Volgens mij valt het nog wel mee met dat er vaak iets uit komt dat achteraf toch niet lijkt te kloppen. Volgens mij zijn dat vaak alleen de verhalen op internet.
Wij weten nog niet wat wij gaan doen als blijkt dat het kindje down syndroom heeft. Maar ik neig dan wel naar afbreken.
Ik werk in de hulpverlening en weet dat het vaak helemaal niet zo rooskleurig is als de tv programma's laten zien. En ik weet niet of ik mijn kindje z'n onzeker leven wil geven.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven