Uitgerekend rond augustus na één of meerdere miskramen

12-12-2018 11:52 718 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor iedereen die in of rond augustus is uitgerekend na één of meerdere miskramen. Wat is het super om weer een positieve test in handen te hebben. Maar ooooh die onzekerheid... Laten we elkaar er doorheen slepen, oppeppen, moed inspreken en verdriet en blijdschap delen. En dan hopelijk straks in de zomer van 2019 heeeeel veel blakende baby's! :cheer2: :cheer2: :cheer2:


[/td] [table]
NaamUitgerekende datumGezinssituatieLeeftijd v/mBijzonderhedenEcho
Stippeltjesbehang13-82 bonuskinderen van vriend, 1e kindje samen37 en 43Mei 2018 MA bij 8 weken, September 2018 MA bij 8 weken7-1
Koekoekk17-8kindje van 2 jaar29/35Mei 2018 MA bij 9 weken, November 2018 MA bij 5,5 weken :heart: Kloppend hartje gezien
MargeSimpson18-81 zoontje33/352016 MA bij 7 weken, Augustus 2018 MA bij 5 weken :redrose:
Zot-837-8zoon van 2,5 en dochter overleden (jan '18) 35/40 :heart: :heart: Twee kloppende hartjes / 3 miskramen (2015 en 2x zomer 2018)17-12
-Anna89-Augustus
Alfirin24 julinog geen kinderen35/30Miskraam oktober 2018:heart: kloppend hartje
Mijnnaamislaura8 Augustus1 zoon van 1 jaar32/32ma in 2015 en 3 jaar moeten wachten op 1e :heart: klopt! 13-3 20 wk echo
Nijn-tje22/837/371 kind, eerste kind met vriendin 2018 2 miskramen (6 en 11 weken) :heart: Kloppend hartje gezien
SantaMaria[29-07] 1 zoon van 6 jaar 38/32 Miskraam september 2018, zoon geboren bij 29+3 18-12 kloppend hartje gezien, 7-1 12-wekenecho
*Frozen_Star*Nog geen kinderen33/30Miskraam september 20183-1 echo 4-1 intake
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:25
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
71.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Laura, heel veel plezier met het wereldkundig maken vandaag!

Stippel, hoe gaat het nu? Vind het echt zo erg voor je...

En met de rest ja, het is hier zo stil?

Kippetje, jij hebt al weer geweldig nieuws las ik ergens anders?!? Ik hoop echt dat deze blijft plakken!

Hier morgenochtend een echo. Vind het doodeng. Ik merk dat ik steeds vaker verder denk, over wanneer vertellen, als ik online leuke baby dingen zie, het is nu steeds moeilijker om te denken dat het toch wel weer mis zal gaan. 9 weken is waar ik er vorige keer achter kwam dat het hartje ineens gestopt was, en dat ben ik morgen ook precies. Ook weer op een woensdag, net als vorige keer.
Ik moet ook nog eens alleen, met de fiets/trein/lopen. Alleen mijn dochter, zus en een vriendin die aan de andere kant van het land woont weten het.
Dochter wil wel mee maar dat wil ik haar niet aandoen, ze is 16 en t lijkt me echt moeilijk voor haar als ze dat live moet zien.

Ik hoop dat het snel morgen is.
Alle reacties Link kopieren
@Kippetje_s Lees ik nou tussen de regels door dat je weer zwanger bent? Wat een fantastisch nieuws!! :cheer: Dat is best snel gegaan toch? Heb je nog een cyclus gehad of was het meteen weer raak? Ben zo blij voor je :heart:

@Biekkie Moest vanochtend nog aan je denken dat het morgen zo'n spannende dag voor jou is :hug: Hoe laat mag je? Ik schrok er wel een beetje van dat je alleen gaat... Vind dat best heftig. Zou je niet overwegen om toch een lieve vriendin in vertrouwen te nemen en mee te vragen? Het is sowieso al fijn om iemand bij je te hebben voor de afleiding tijdens de reis en het wachten. Ik denk iig aan je!

@Mijnnaamislaura Wat leuk en fijn om het aan iedereen te vertellen! Ben benieuwd hoe ze reageren.

Hier gaat het eigenlijk nog hetzelfde. Lichamelijk gebeurt er niet veel. Ik zit nog steeds te wachten op de miskraam. Vandaag had ik eigenlijk al 12 weken zwanger geweest. Het voelt nog steeds heel bizar allemaal en die hele roller-coaster van verdriet naar hoop en weer terug naar verdriet heeft er behoorlijk ingehakt.
Gelukkig kunnen we morgen bij de gynaecoloog terecht en dan ga ik vragen om medicatie. Zou on the tzettend fijn zijn om dit iig fysiek af te kunnen sluiten. Nu staat alles letterlijk en figuurlijk stil dus hopelijk kunnen we daarna weer verder.
Ook gaan we morgen met de gynaecoloog bespreken wat voor onderzoek verder mogelijk is. Ik ben heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Stippel, ah ik vind het echt lief dat je aan me denkt terwijl je je zelf zo ruk voelt...
Qua onderzoek, bij mij is homocysteïne geprikt een maand geleden. Als daar iets mee is zou het een oorzaak van miskramen kunnen zijn. Ik heb de uitslag nog steeds niet. Ik weet niet of dat standaard in het miskramen onderzoek pakket zit. Bij mij is alleen dat onderzocht, sommige onderzoeken doen ze niet ivm leeftijd en ik had er ook geen behoefte aan maanden te moeten wachten.
Biekkie, eens met wat eerder gezegd is, zou je echt niet iemand vragen mee te gaan? Iemand in vertrouwen nemen? Ik was alleen bij de 16w echo waar ik hoorde dat het mis was vorig jaar. Ik heb me nog nooit zo eenzaam gevoeld (man gaat normaal mee, maar dit keer zei ik: hoeft niet).
Op naar een mooie echo. Ik duim voor je!

Stippel, wat een wachten. Ik hoop dat je een goed gesprek met de gyn hebt. Dat wachten en stilstaan is niks.

Hier gaat het wel ok. Morgen 13 weken en weer controle. Toch weer spannend. Vorige week met gezin weggeweest en taartje gegeten op jaardag van dochter, en een wensballon opgelaten. Vind het fijn weer even te kijken morgen maar zie er ook tegenop.
Stippel hopelijk doet de medicstie snel hun werk en kun je gaan afsluiten. Wat een rotscenario op deze manier.

Zot wat zal dat een heftige dag geweest zijn. Het klinkt mooi en intiem hoe jullie de dag hebben gespendeerd samen. 13 weken alweer, gaat snel!

Biekkie hopelijk een mooie echo morgen en een stapje meer naar vertrouwen en wat blijheid. Eens met de anderen wel; probeer iemand mee te nemen..

Hier vooral erg moe, verder weinig te klagen. Gister toch nog met MvM gestart, voelt goed om te doen en mijn hele werk weet nu dat ik zwanger ben, vond ik wel tijd na goede termijnecho 🙃
Alle reacties Link kopieren
Zot, ik heb nog aan jullie en F* gedacht... Nogmaals een knuffel. ❤️
Voor jou zal het ook wel moeilijk blijven, denk je dat je na de 16 weken of met een goede 20 weken echo niet meer zo bang bent?
Hoop voor jou ook op een goede echo morgen.

Koekoekk, goed van je, mvm! Ik heb het 3 keer gedaan, nooit gedacht dat ik later zelf ook nog pregnyl nodig zou hebben haha. Nu mag het ineens niet meer omdat ik bij mijn eerste bevalling 5 zakken bloed heb gekregen.

Helaas morgen toch alleen. Iedereen is werken en woont sowieso te ver weg. Ik heb in mijn nieuwe woonplaats wel een paar leuke contacten, maar ken ze daarvoor nog niet goed genoeg en ook die werken gewoon. Ik baal best dat vriend niet mee kan, die moet 3 weken van te voren vrij vragen en wil eigenlijk ook zijn dagen bewaren voor als t echt nodig is. Qua werk kan hij niet zo makkelijk weg, hij moet vaak rijden en ze zitten door het hele land. Kan moeilijk zijn collega's maar zonder vervoer ergens laten staan.

Ach t komt wel goed. Desnoods maar jankend in de trein terug. Gaat nog sneeuwen ook, ik hoop dat de trein wel gewoon rijdt! Als ik wat verder ben kan ik in mijn eigen woonplaats, ivm echo moet ik nu nog naar de hoofdlocatie.
Alle reacties Link kopieren
@Zot-83 Heb ook aan je gedacht deze dagen. Mooi hoe jullie bij haar verjaardag hebben stilgestaan. Kan me voorstellen dat het allemaal erg dubbel voelt nu :hug: Hoop op een mooie echo voor je morgen!

@Biekkie Ik duim ook voor jou! Je zult het misschien ook zelf op het nieuws gezien hebben dat er minder treinen rijden vanwege de verwachte sneeuw. Maar voor de zekerheid nog even de tip om ruim op tijd weg te gaan. Veel succes!

@Koekoekk Wat een fijne positieve berichten :D

Hier begint sinds vanavond ineens wat bloedverlies te komen. Hoop zo dat get nu toch nog vanzelf op gang komt. Vind het spannend maar ook fijn dat er wat gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Wederom sterkte stippel!! Ik hoop het ook voor je!

Biekkie.. ik weet niet of je het wilt delen, maar in welk deel van Nederland woon je?? Ik ben morgen vrij en ik wil je met alle liefde heen en weer rijden als het een beetje in de buurt is.
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Alle reacties Link kopieren
Oh! En vandaag was een top dag!! Iedereen was super blij voor me! Oneindig ‘dubbel’ gefeliciteerd!! En dan ook nog te horen krijgen dat de NIPT een goede uitslag had. Mijn dag kan niet meer stuk!
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Alle reacties Link kopieren
Stippel, ik hoop ook dat het vanzelf nu op gang komt. Hier heb ik eerst 3 dagen een beetje bloed gehad voor het echt op gang kwam. Neem pijnstillers, een spiegel opbouwen helpt iets tegen de pijn. Hopelijk valt het mee, denk aan je.

Laura oohh wat fijn een goede nipt! Gefeliciteerd! Dat is echt super goed nieuws!
En wat een lief aanbod... tranen in mijn ogen. Ik woon net over de grens van noord Brabant, en verloskundige zit in Wijchen. Ik neem je aanbod niet aan hoor mocht je wel in de buurt wonen, maar ik vind het echt super lief van je!!

Vannacht slecht geslapen. Hond 2 begon net voor middernacht te janken en te piepen, die moest ineens poepen. Ik ben mooi blijven liggen dacht echt jij gaat maar. Vriend kan nogal moeilijk bed uit komen haha. Hij ging zonder mopperen. Duurde wel lang voor ik weer in slaap viel.

Moeten jullie er ook elke nacht 1 of 2 keer uit om te plassen? Ik dus wel, al weken. Dan nog van die rare dromen elke nacht waarbij ik soms badend in het zweet wakker schrik...

Misselijkheid wordt steeds erger. Tanden gepoetst gister avond en een half uur kokkend op bed gelegen.
Ik ben ook een buikslaper en dat ligt niet meer lekker. Op mijn zij ook niet, dan krijg ik pijn in mijn liezen. Veel draaien dus en dan word ik op mijn rug wakker. Ik heb wallen op mijn wallen😂

Over een uur ben ik onderweg, ik laat het meteen weten straks.
Alle reacties Link kopieren
Biekkkie spannend, ik denk dat jij echt een pracht echo gaat krijgen, ondanks dat je gisteren nog zo'n angstig gevoel had! Ik duim voor je!

Zot ook voor jou draaien de duimen! Weet je eigenlijk waarom het destijds met 16 weken niet goed is gegaan? Vergeet niet, dit is een compleet andere zwangerschap he! Dus het hoeft niet weer hetzelfde te gaan.

Stippel, schat wat ben jij toch lief! Dat je na jouw eigen ellende alweer zo lief op mijn nieuws kan reageren! Hoe gaat het met jou? Zet het bloedverlies door? Ik hoop het zo voor je. Zodra het lichamelijke achter de rug is kun je het pas echt verwerken, tot die tijd wordt je door je lijf er steeds aan herinnerd. Wees lief voor jezelf he!!

Laura fijn dat iedereen zo blij was! Kan me ook niet voorstellen, afgezien van een paar mensen waarbij het traject moeizamer is, dat men niet blij reageert. En ook de mensen waarbij het niet vanzelfsprekend is, kunnen we helaas maar al te goed begrijpen.

Wij hadden eigenlijk besloten er in januari niet voor te gaan. Ik moest echt even bijkomen van alles. En heb me in december en begin januari psychisch zo slecht gevoeld dat ik er even klaar mee was. Maar 1 keer, in the heat of the moment, vergat vriendlief dat we er niet voor gingen. En die ene keer leverde me een dikke knaltest op vorige week vrijdag, precies vier weken na de mk. Kan het zelf amper geloven en ben zo ontzettend zenuwachtig en angstig na de mk in oktober en december. De vorige keren ging het rond de 5 weken mis, dus ben heel blij als ik die termijn al voorbij ben zonder bloed.
Alle reacties Link kopieren
Biekkie heel veel succes vandaag!! je klinkt heel goed zwanger dus ik hoop echt heel erg op mooi nieuws!

Koekkoek, fijn dat het bij jou ook zo goed gaat. Heb je er nu meer vertrouwen in?

Zot, succes ook voor jou!

En Kippetje, nogmaals gefeliciteerd!! ZO spannend!

Mijnnaamislaura, leuk he dat iedereen je zo feliciteert!

Stippel, mijn vorige miskraam die uiteindelijk ook vanzelf kwam begon ook met een paar dagen bloedverlies wat steeds verder toenam. Dus hopelijk komt het de komende dagen vanzelf! Dat is toch het prettigste. Sterkte :hug:

Lieve dames, ik ga hier niet meer meeschrijven. Ik wil jullie heel veel succes wensen met jullie zwangerschap en dat jullie er maar lekker van mogen genieten!!!

Maar ik check vanavond nog wel even om nog even mooi nieuws te lezen:-)
Alle reacties Link kopieren
Alles goed!😁 Vingertjes waren zelfs te zien. Kindje zwaaide(ik janken natuurlijk) beweegt goed, hartje goed, helemaal opgelucht. Over 8 dagen mag ik weer.

Lieve nijn, knuffel.
Alle reacties Link kopieren
@Biekkie Jeeeeeeeej wat een ontzettend mooi bericht! :flirting:

@Kippetje_s Ik ben zo ontzettend blij voor jou!! Ik kan me voorstellen dat het onwijs spannend is. Maar als ik het zo hoor heeft dit gewoon zo moeten zijn meis :heart:

@Mijnnaamislaura Wat leuk zulke blije reacties!

@Nijn-tje :hug: Ik kom jou wel tegen in de andere topics en wie weet schrijven we over een tijdje weer samen in een uitgerekend topic.

Hier heeft het bloedverlies nog niet echt doorgezet. Vanmiddag naar de gynaecoloog dus hopelijk kan zij toch iets voorschrijven voor het geval het inderdaad de komende dagen ook niet doorzet.
Oh kippetje, wat fijn (en spannend)!
Biekkie, wat een goed nieuws. Ben je ook gerustgestelder nu je deze termijn voorbij bent?

Kippetje, dochter had nieren vol cysten die niet werken. Tot een week of 13,14 produceer je ala moeder het vruchtwater. Daarna nemen de nieren van het kindje het over. Als die niet werken, verdwijnt het vruchtwater. En zonder vruchtwater, kunnen de longen zich niet ontwikkelen en zal het kindje buiten de buik nooit kunnen leven. En het komt klem te zitten, hoe verder je komt hoe meer vergroeiingen en dergelijke omdat ze niet/bijna niet kunnen bewegen. Bij 16,5 week kwamen we erachter dat er geen vruchtwater meer was en de nieren vergroot. Pas bij 22 weken bleek de echte oorzaak: die cysten. Zonder vruchtwater zijn de echobeelden ook slecht dus heel moeilijk te zien. Uiteindelijk is ze bij precies 24 weken geboren.
Uit genetisch onderzoek bleek geen oorzaak, dus de herhalingskans is niet heel groot. Maar het is meer dat we nog meer bewust zijn dat het na die tijd ook mis kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Zot, ja helemaal gerust zwanger zul je niet meer zijn... Ik hoop zo voor je dat komende weken snel voorbij gaan en je kindjes er goed en gezond uitzien op de echo's. Krijg je er nu ook meer om deze reden?

Ik ben nu opgelucht, maar had vorig jaar de 3e zwangerschap een droom dat ik elke x langer zwanger was/bleef, om uiteindelijk toch steeds met lege armen te eindigen. Droom eindigde ook met bevalling op het laatst van een doodgeboren kindje. Ik heb met mezelf afgesproken met 12 weken blij te gaan zijn, daarna KAN er natuurlijk nog steeds iets mis gaan, maar ja die kans is echt klein. Ik kan net zo goed overreden worden tijdens het oversteken ofzo.
Ik hoop dus ook het dan vrijwel los te kunnen laten en niet meer zo'n stresskip te zijn. Zou fijn zijn als ik mezelf weer kan zijn. Dat ben ik nu echt niet. Understatement.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Biekie, ik snap je opluchting!!
En dromen zijn vaak een verwerking waar je in zit op dat moment he! Ik ben ook iemand die telkens denkt dat een droom een voorspellende gave heeft, maar ik denk dat het meer een verwerking is waar je mee bezig bent, dan een voorspelling. Anders moeten wij en onze geliefden nog vaak vreemdgaan, doodgaan, ontvoerd worden, tanden verliezen, in je nakie en presentatie doen, en noem nog maar meer dingen op die we allemaal tot vervelends toe kunnen dromen! Geen van alleen een voorspellende droom lijkt me zo, en anders wil ik NU de verhalen over de presentatie in jullie nakie! ;-)

Zot hoe was het bij jou?
Heftig wat je hebt meegemaakt zeg. Hadden ze dus nog niet eerder op de echo's gezien dat er iets mis was met haar niertjes? Hoop dat deze zwangerschap zonder gekke complicaties verloopt!

Stippel wat zei de gyn? Krijg je iets van medicatie nu? Of wil je dat liever zelf nog niet? Vind het echt heel lief dat je zo blij voor me bent! Ik hoop dat het jou ook snel weer gegund is!
Even snel want al de hele dag migraine: prachtige echo met 2 mooie kindjes!
Nu m’n bed in :-(
Alle reacties Link kopieren
Biekkie en Zot :yes: :yes:
Alle reacties Link kopieren
Mooi nieuws zot fijn ben blij voor je!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!! Biekkie en zot!!
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Fijn mooie echo’s!
Alle reacties Link kopieren
Zot, gelukkig! Hopelijk is de migraine over nu.

Ik ben al wakker, mijn nieuwe buren moesten zo nodig weer neuken. Toen ik net sliep ook al, en gisteravond om 21.00 ook al. Best gehorige huizen en ze kreunt zo hard en nep...
Echt, of ze hebben seks, of ze hebben ruzie dat ze niks doet in huis, en laatst was de buurjongen om 23.00 aan het drummen in de schuur. Raar volk. Iedereen wakker hier, voor mijn kind zo genant. Ik heb al eens keihard op de muur geramd toen waren ze stil maar dat werkte maar 1 x.
Alle reacties Link kopieren
@Zot-83 Jaaaaaaa wat een prachtig nieuws! :heart: :heart: Hoop dat je migraine inmiddels over is?

@Biekkie Oneeeee die buren van jou :facepalm: Misschien toch eens bij ze aanbellen?

Onze afspraak met de gynaecoloog was echt super! Er is uitgebreid bloedonderzoek gedaan bij mij. Ik krijg een waterecho om te zien of er geen afwijkingen in mijn baarmoeder zitten. En als ik weer zwanger raak mag ik progesteron gaan slikken. Super fijn dat de gynaecoloog ons zo serieus nam en ons echt wil helpen!
Voor nu heb ik medicatie gekregen die ik na het weekend ga gebruiken om de miskraam op te wekken. Kan niet wachten tot het achter de rug is en we verder kunnen :cheer2:
Ah fijn dat je je gehoord voelde stippel! Hopelijk is het snel voorbij en kun je verder. Sterkte lieve stippel 😘

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven