Uitgerekend rond augustus na één of meerdere miskramen

12-12-2018 11:52 718 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor iedereen die in of rond augustus is uitgerekend na één of meerdere miskramen. Wat is het super om weer een positieve test in handen te hebben. Maar ooooh die onzekerheid... Laten we elkaar er doorheen slepen, oppeppen, moed inspreken en verdriet en blijdschap delen. En dan hopelijk straks in de zomer van 2019 heeeeel veel blakende baby's! :cheer2: :cheer2: :cheer2:


[/td] [table]
NaamUitgerekende datumGezinssituatieLeeftijd v/mBijzonderhedenEcho
Stippeltjesbehang13-82 bonuskinderen van vriend, 1e kindje samen37 en 43Mei 2018 MA bij 8 weken, September 2018 MA bij 8 weken7-1
Koekoekk17-8kindje van 2 jaar29/35Mei 2018 MA bij 9 weken, November 2018 MA bij 5,5 weken :heart: Kloppend hartje gezien
MargeSimpson18-81 zoontje33/352016 MA bij 7 weken, Augustus 2018 MA bij 5 weken :redrose:
Zot-837-8zoon van 2,5 en dochter overleden (jan '18) 35/40 :heart: :heart: Twee kloppende hartjes / 3 miskramen (2015 en 2x zomer 2018)17-12
-Anna89-Augustus
Alfirin24 julinog geen kinderen35/30Miskraam oktober 2018:heart: kloppend hartje
Mijnnaamislaura8 Augustus1 zoon van 1 jaar32/32ma in 2015 en 3 jaar moeten wachten op 1e :heart: klopt! 13-3 20 wk echo
Nijn-tje22/837/371 kind, eerste kind met vriendin 2018 2 miskramen (6 en 11 weken) :heart: Kloppend hartje gezien
SantaMaria[29-07] 1 zoon van 6 jaar 38/32 Miskraam september 2018, zoon geboren bij 29+3 18-12 kloppend hartje gezien, 7-1 12-wekenecho
*Frozen_Star*Nog geen kinderen33/30Miskraam september 20183-1 echo 4-1 intake
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:25
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
71.16% gewijzigd
Stippel fijn dat je al vroeg mag! Ik denk dst ze dan wel wat kunnen zien, ik heb ook een afspraak met 7,5 week. Hoe leuk inderdaad om tegen de kinderen van je vriend te zeggen straks 😍

Marge nog fijn gewinkeld? Bizar he dat die buik zo snel reageert?!

Ik heb vandaag veel last gehad van m’n buik, maakt me enorm onzeker. Zeker in combi met hoofdpijn die ik heb; ik krijg altijd migraine als ik ongesteld moet worden. Pff dan ineens ben ik de hele middag bezeten door angst en weet ik niet goed hoe ik er mee om moet gaan. Ik vind dat echt wel heftig hoor, hoe is dat voor jullie? Als ik zie hoe zorgeloos de zwangerschap van ons kindje was, ohh ik gun dat echt iedereen op die manier, inclusief mezelf! Verder gewoon veel symptomen dus tegelijk denk ik ‘maak je niet zo druk’, maar toch; ik vind het maar moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Het hartje begint te kloppen in de zesde week geloof ik, dus dan zal er zeker wel iets te zien zijn.

Alle kerstinkopen zijn binnen! Zoontje vond het geweldig in de speelgoedwinkel, en ja hoor, hij is er met zijn puppyogen en lieve lach in geslaagd ook iets te krijgen. :-)

Koekoekk, die hoofdpijn kan evengoed zijn door de hormonen die nu door je lichaam gieren. Maar ik begrijp wel dat je dan aan slecht nieuws denkt.
Positief blijven denken!
Ik merk dat ik iedere dag iets zekerder word over dat kleintje in mijn buik. Ik heb het gevoel dat het wel goed komt, al weet ik niet waarom...
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_380037 wijzigde dit bericht op 15-12-2018 20:17
Reden: Zat nog op algemene account...
99.81% gewijzigd
Nijn-tje, net voor de 7 weken kunnen ze in principe vruchtje zien en meestal wel een hartje (maar niet altijd). Bij onze zoon hadden we met 6.3 een echo en nog geen hartje, nu met 6.0 wel. Maar zoon is kerngezond dus het zegt niet alles ;-). Deels heeft het ook met de kwaliteit van apparatuur te maken.
Onze echo is maandag bij 6.5.

Ik heb ook eindelijk de tabel bijgewerkt :yes:
Hier gaat het redelijk. Ben super verkouden en dat is met de vermoeidheid niet zo'n lekkere combi. Qua klachten valt het me ook erg mee, in het begin was ik snel misselijk maar dat werd wel minder, terwijl we dus wel hartjes zagen woensdag. edit, moet ik natuurlijk zeggen, wordt ik nu misselijk :facepalm:

Qua testen, ik heb zelf tot 19 dagen na ovulatie getest, dat was voor ons ook de officiele testdatum. Vanuit een poging mag je pas laat testen. Mij gaf het rust om de testen op te zien lopen, maar ik weet nog van de zomer dat ik ze zag aflopen en dat is ruk. Ik doe het vooral omdat ik medicatie gebruik waardoor de bloeding meestal wordt tegengehouden. Bij alledrie de miskramen dus geen bloedverlies tot ik stopte met de medicatie.
Vanaf een bepaald moment zijn het alleen donkere strepen en als het dan misgaat, duurt het echt wel even voor je dat op een test ziet. Dus dan heb je er weer niet zoveel aan.
Er is gewoon heel veel onzekerheid. Wij hebben nu al 2 echo's gehad, maar zoals iemand wel eens zei, je hebt een soort van ok gevoel het eerste uur na de echo, maar daarna denk je: maar het kan nu ook opeens misgaan.

Maandag dus de intake en dan willen we ook bespreken wat het plan is zo tussen de 13 en 18 weken. De periode waarin het vorige keer misging met het vruchtwater omdat de nieren van het kindje het produceren van vruchtwater dan overnemen. Als de nieren dan niet werken, is er dus geen vruchtwater meer.
Daarnaast ben ik benieuwd wat het beleid is rondom zwanger zijn van een tweeling. Vaker controles vermoed ik, maar geen idee hoe vaak. We gaan het maar afwachten.

Intussen zitten wij midden in de periode waarin we vorig jaar in spanning zaten en naderen we over ruim een maand de datum dat onze dochter werd geboren.
Wat fijn zeg Marge! En leuk he die kids in speelgoedwinkels? Word ik altijd extra verliefd van!

Ik ven op zich ook redelijk overtuigd dst het goed zit hoor, alleen soms ineens op een moment slaat dat een soort om en moet ik de hele tijd huilen, omdat ik bang ben. Hoezo hormonen 🤭😂 nu heb ik gewoon weer vol bandenpijn dus het zal wel loslopen. Ik schrok er vooral van dat ik tussen de middag na een slechte nacht en een drukke ochtend met veel lopen en sjouwen zóveel laat had van m’n banden! Na goed rust was het ook wel weer weg gelukkig, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
O ja, mijn zoontje die zijn autootje niet meer wou loslaten. Zo lief. :love:

Vandaag heb ik ook wat last van mijn hormonen. Ik wou voor mijn neefje muurstickers van de planeten kopen, omdat hij daar dol op is. Maar ik vond er geen mooie, en ben dan helemaal boos geworden op manlief die geduldig andere ideeën aanbracht. En ik bleef maar zeggen: "Nee, ik wil muurstickers!" :hihi: Echt niets voor mij. Gelukkig kon hij erom lachen.

Zot-83, bah, een verkoudheid. Nooit plezierig en als je zwanger bent zeker niet. Hopelijk is het snel gepasseerd.
Jij hebt ook al wat moeten doorstaan! Hoelang zou je de medicatie moeten nemen?
Zot we postten tegelijk.. wat spannend allemaal zeg de komende periode! Heftig verhaal, hoe gaat het met je nu je weer zwanger bent? En dan zelfs van twee! Ik hoop dat je verkoudheid snel weg is.
Alle reacties Link kopieren
Morning dames!

Zot, jeetje wat hebben jullie veel moeten doorstaan. Fijn dat ze nu zo snel een echo hebben gedaan en dat er hartjes klopten! Alvast een goed teken!
Denk idd meer controles met tweeling.
En moest je langer wachten met testen ivm zwanger worden via medische molen? En nog misselijk nu?

En ik herken dat: na goed nieuws voel je je opgelucht maar al snel komt die onzekerheid weer.

Koekkoek, hoe voelt die bandenpijn bij jou? Ik heb wel soort zeurderig gevoel in onderbuik, alsof je menstruatie komt. Herken ik van de vorige keren. Zal dat bandenpijn zijn?

Marge, wat lief van je zoontje:))
En goed teken toch dat je wat merkt van de hormonen;)
Ik ben vooral snel ontroert. Als ik iets moois of zieligs lees. Gisteren in de trein was ik de Linda. aan het lezen en de tranen sprongen steeds in m’n ogen🙈

Het winkelen viel me gisteren wel wat zwaar. Dat gesjok en stilstaan. Buiten ijskoud en dan in de winkels snikheet met je dikke winterkleding..

Verder weinig kwaaltjes nog. Geen gevoelige borsten nog. De andere 3 x wel, en ook al heel snel.
Misschien zijn ze ietsiepietsie voller, of ik hoop het alleen maar.. wel heb ik het idee dat m’n tepelhoven wat donkerder zijn.
Eigenlijk moet ik genieten van me nog even goed voelen. Ik weet hoe het straks ineens anders kan zijn.
Ohh ja ik heb ook ineens veel donkerdere tepels! Vind dat zo niet charmant 🤭

Snap wel dat het winkelen je zwaar viel! Ik had het al na een uur of anderhalf 😑

Bandenpijn is bij mij steken, maar ook wat jij omschrijft Nijn dat zeurderige menstruatie gevoel. Er groeit duidelijk iets. Bij mij straalt het alleen ook uit naar liezen en bovenbenen en zelfs van de week af en toe een sterke in die lange banden die over je buik lopen 😳 misschien een overblijfsel aan keizersnede, gezien ze die slieren dan gewoon ‘even’ opzij leggen 😖
Alle reacties Link kopieren
Bandenpijn voelt bij mij ook als stekende pijn. Ik had het net toen ik moest hoesten. Dat had ik ook bij de zwangerschap van mijn zoontje.

Winkelen kan vermoeiend zijn. En inderdaad, van de koude in de warmte en terug... Pff. Bij mij mag het hoogstens twee uur duren en dan heb ik het gehad. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Dat stekende gevoel herken ik wel van m’n vorige zwangerschappen, maar nu nog niet opgemerkt. Komt hopelijk nog;)

Ben ook wel snel buiten adem merk ik. Ook met hele kleine dingen, bijv eten :popcorn: Haha. Merk iig dat m’n hart hard aan het werk is.

Gelukkig was ik gisteren aan het winkelen met een paar brakke vriendinnen die ook snel weer even wilde zitten voor koffie en lunch enzo;). En toen zag ik een bios (was ik andere stad) en zei we kunnen ook naar de bios gaan. Vond de rest ook goed plan. Na het eten ipv stappen naar de bios geweest! Een vriendin is op de hoogte maar de rest vroeg nog wel geregeld of ik geen wijntje wilde, wilde stappen, wilde blijven slapen etc. Heb het maar vaag gehouden;) Ik had namelijk aan t begin van de week nog enthousiast geappt dat ik echt zin had in een stapavondje :-]
Alle reacties Link kopieren
@Zot-83 Lijkt me zo bijzonder, zwanger zijn van een tweeling. Wat spannend! Vind het extra leuk dat wij met je mee kunnen genieten :)

Poeh gisteren ook even de stad in geweest, maar werd er strond chagrijnig van. En ook mijn vriend moet het flink ontgelden... (6) Dan ben ik al zooooo moe en dan verstaat hij ook nog eens steeds niet wat ik zeg. Stoom uit mijn oren! Krijgt hij me toch een uitbrander. En daarna moet ik dan huilen omdat ik het zo zielig voor hem vind en ik niet snap dat hij me nog steeds leuk vind :bonk:

Die pijn - waarvan ik denk dat het mijn banden zijn- herken ik ook. Zeker na een tijdje lopen/ slenteren.
Vandaag maar weer even lekker rustig aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook hier na een tip van stippel uit het wachtbankjes topic.

Ik heb vandaag mijn NOD en positief getest dus echt nog heel pril.
Eerder dit jaar in augustus ook al een positieve test in handen gehad, maar dit werd een vroege miskraam na bijna 7 weken zwangerschap.
Ik merk dat ik het nu allemaal weer heel spannend vind en we beiden vooral nu ook nog sceptisch zijn of dit wel een “plakker” is.

Ik vind het nu ook lastig qua eten en drinken rondom de feestdagen..
Welkom hier Frozen; gefeliciteerd! Ik snap je angst heel goed, alsof je op de échte wachtbank belandt he? Wat maakt dat je het lastig vindt rond de feestdagen? Je bent duidelijk zwanger 😉
Alle reacties Link kopieren
@Frozen Leuk, welkom! :cheer:
Wat spannend weer he. Inderdaad alsof je nu op een echte wachtbank zit. Maar dan een heeeeeele lange van 8 weken O_O
Toch probeer ik er ook wel van te genieten. Vind het zo iets machtig moois om weer zwanger te mogen zijn. Het is toch bijzonder als je bedenkt hoe complex het allemaal werkt. En zeker dat het al weer zo snel raak mocht zijn, daar ben ik heel dankbaar voor.

Vandaag even alle spulletjes die we tijdens de eerdere zwangerschappen hadden gekregen en gekocht een mooi plekje gegeven. Als ik die piepkleine kleertjes in mijn handen heb wordt het ineens zo echt :flirting:

Kon het toch niet laten, maar nu stop ik dan echt. De knaltest :yes: :yes: :yes:

Afbeelding
Heeee wat goed stippel. Fijn zeg!

Ik zit op een verjaardagen en heb geloof ik ook wel dé bevestiging; ik ruik wijn vanaf drie meter en ik vind me dst een smerige lucht ineens 🤭😂
Alle reacties Link kopieren
Welkom hier Frozen!!
De feestdagen zijn lastig als je de rest nog niet wilt vertellen dat je zwanger bent. Zou bij mij iig erg opvallen;)
Houden jullie het nog stil? Ik vind het ook wel erg vroeg om te vertellen (nog geen 6w). Maar als we er over een week nog een goed gevoel bij hebben doen we het wel denk ik. Alleen directe familie.

En stippel, wat jij zegt heb ik ook. Ik ben zo dankbaar dat ik gewoon 3keer dit jaar zo snel zwanger ben gemaakt. Als je ziet hoe complex het is allemaal. Een wonder echt. Ik had dit nooit gedacht, eerder ging het niet zo gemakkelijk bij mij en nu 37 jaar en Viola! Ik ben heel langzaam aan wat relaxter te worden. En dat ik ook echt denk, deze kan gewoon blijven plakken. Oh man, wat hoop ik het!

Leuk dat je de kleertjes weer tevoorschijn hebt gehaald. We moeten idd ook proberen te genieten.!
Alle reacties Link kopieren
Wat is hier alweer veel geschreven. Leuk!

Haha Stippel, ook al wat last van je hormonen? :-D Die test ziet er heeeeel positief uit! Een Big Fat Positive! :-)
Fijn dat je de babyspulletjes nog eens bekeken hebt.

Welkom Frozen!
Ik vind het ook lastig met de kerstdagen qua eten. Eigenlijk wil ik het nog niet bekendmaken, maar met kerst gaan we het toch aan de dichte familie vertellen zodat ze niet raar opkijken als ik iets niet eet. Ik ben normaal gezien iemand die echt alles lust en van alles eens proeft, dus het zal zeker opvallen.
We zijn aan het nadenken hoe we het gaan vertellen. Maken jullie daar iets speciaals van of zeggen jullie het gewoon? Bij zoon hadden we een echo die we afgaven, maar die hebben we nu nog niet.
Ah fijn stippel!

Sorry mijn zwangere hoofd bedacht iets heel anders met eten.. alsof je dan moest kiezen of je wel of niet rood vlees eet enzo; mogguh! Niet helemaal aanwezig hier; het licht is niet helemaal aan ofzo 😂 wij vertellen het directe familie wel met kerst, althans aan mijn kant. Schoonfamilie moet nog even wachten (ook ivm bizar veel kinderen daar) dat doen we als we de echo hebben. Gedoe inderdaad zo rond de feestdagen en tegelijk extra speciaal; kerst met een baby in onze buik! 😍 of zelfs twee! 😍😍
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdaad zoals jullie het beschrijven, dit is de echte wachtbank.

Wij willen het echt nog wel eventjes stil houden, en met kerst ben ik pas 5,5 week ongeveer. Dat vinden we echt nog te vroeg om te vertellen, ook omdat het de vorige keer ook rond die tijd mis ging.

Die feestdagen maakt het wel een extra uitdaging om het stil te houden. Je kunt toch niet alles eten en drinken. Wij eten ook beide kerstdagen en kerstavond bij anderen dus dat maakt het een extra uitdaging.
Ik overweeg nu om zelf maar het voorgerecht te maken om te voorkomen dat ik straks een bord carpaccio voorgeschoteld krijg.

Hebben jullie er al over nagedacht hoe jullie het doen qua drank rondom
Kerst en oud en nieuw? ik drink normaal ook niet heel vaak, maar moet voor oud en nieuw nog wel even een smoesje verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Als je het nog liever niet wilt vertellen, kan ik me voorstellen dat de kerstdagen wel een uitdaging zijn!
Wij hebben het onze familie en vrienden al verteld. De eerste keer toen ik zwanger was, waren we zo blij dat we het al heel snel van de daken schreeuwden.
En wat waren we daar blij om. Want iedereen die zo blij voor ons was geweest, deelde nu ook mee in ons verdriet. Dat gaf zoveel steun.
De tweede keer precies zo.
We hoefden er dus niet over na te denken of we het weer snel wilden vertellen.
We hebben het aan familie verteld dmv een sinterklaasgedicht. Ondanks dat het nu de derde keer was, blijft het toch iets speciaals. Ook dit kindje verdient weer een mooie aankondiging vond ik.
Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat waar ik bij de eerste zwangerschap alle vrienden persoonlijk af ging om het blijde nieuws te delen. Ik het nu per app of telefoon heb gedeeld. Maar de reacties waren niet minder enthousiast. Zo lief hoe blij iedereen voor ons is en met ons meeleeft :heart:
Dan is het inderdaad lastig Frozen..

Wij vertellen het dus ook gewoon.. vieren die dagen alleen met nabije familie, waarvan de meesten al wel weten dat het twee keer misging afgelopen jaar, dus nu willen we ook iets leuks delen! Ondanks 6,5 week pas. Ik heb ook geen idee hoe je het anders voor je kunt houden, maar goed ik ben daar sowieso niet goed in!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wat eng om het nu al te vertellen, maar tegelijk denk ik: als het alsnog misgaat zullen we de steun van onze naaste familie kunnen gebruiken. Bij mijn vorige miskramen heb ik nooit iets verteld. Mijn familie heeft nu wel weet van de miskraam in 2016, maar niet van de laatste.
Maar ik heb echt geen zin in geheimdoenerij met kerst. En het maakt de kerstdagen nog extra speciaal...

Ooh, wat ben ik moe vandaag. :zzz: Liggen jullie ook elke avond te slapen op de bank voor de tv? :-D
Alle reacties Link kopieren
Oja dat gebeurt mij ook regelmatig :zzz: Al kan ik soms ook juist de slaap niet vatten omdat mijn hersenen niet lijken te stoppen. Dan lig ik te denken en te piekeren over vanalles en nog wat.

Vandaag was ik even verdrietig want mijn vriend belde van zijn werk dat hij geen vrij mag nemen om de 28e mee te gaan naar de eerste echo. Wat een #@*% van een baas zeg :steam:
Nu alles omgegooid en gaan we toch naar de verloskundige ipv gynaecoloog. Volgende week maandag al. Er is dan een heeeeeeeeel kleine kans dat mijn vriend het red. En mijn moeder gaat sowieso mee gelukkig. Maar ja, het is niet zoals ik het mij had voorgesteld :|
Hoop zo dat we dan met goed nieuws de kerstdagen ingaan! :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje stippel wat een rot baas heeft jouw vriend zeg! Een eerste echo is toch juist zo speciaal om mee te maken lijkt me.
Hopelijk red je vriend het alsnog om mee te gaan.

Margesimpson, hier precies hetzelfde. Wij hebben ook niemand van onze familie verteld over de miskraam en vind 5,5 week wel heel vroeg om te vertellen. Ook omdat we het niet alleen met onze ouders vieren maar ook neven en nichten etc.

Ik vind deze weken echt zo spannend. Een fastforward knop voor de eerste 12 weken zou echt heel fijn zijn.
Als alles goed gaat denk ik ook niet dat we tot 12 weken wachten met vertellen hoor...
ik merk echt dat ik me zo onzeker voel nu en je kunt niets anders dan afwachten. Ik stel zelfs het bellen van de verloskundige uit.

Ik heb vandaag echt een ontzettend droge mond en dorst, hebben jullie dat ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven