Uitgerekend rond augustus na één of meerdere miskramen

12-12-2018 11:52 718 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor iedereen die in of rond augustus is uitgerekend na één of meerdere miskramen. Wat is het super om weer een positieve test in handen te hebben. Maar ooooh die onzekerheid... Laten we elkaar er doorheen slepen, oppeppen, moed inspreken en verdriet en blijdschap delen. En dan hopelijk straks in de zomer van 2019 heeeeel veel blakende baby's! :cheer2: :cheer2: :cheer2:

[/td] [table]
NaamUitgerekende datumGezinssituatieLeeftijd v/mBijzonderhedenEcho
Stippeltjesbehang13-82 bonuskinderen van vriend, 1e kindje samen37 en 43Mei 2018 MA bij 8 weken, September 2018 MA bij 8 weken7-1
Koekoekk17-8kindje van 2 jaar29/35Mei 2018 MA bij 9 weken, November 2018 MA bij 5,5 weken :heart: Kloppend hartje gezien
MargeSimpson18-81 zoontje33/352016 MA bij 7 weken, Augustus 2018 MA bij 5 weken :redrose:
Zot-837-8zoon van 2,5 en dochter overleden (jan '18) 35/40 :heart: :heart: Twee kloppende hartjes / 3 miskramen (2015 en 2x zomer 2018)17-12
-Anna89-Augustus
Alfirin24 julinog geen kinderen35/30Miskraam oktober 2018:heart: kloppend hartje
Mijnnaamislaura8 Augustus1 zoon van 1 jaar32/32ma in 2015 en 3 jaar moeten wachten op 1e :heart: klopt! 13-3 20 wk echo
Nijn-tje22/837/371 kind, eerste kind met vriendin 2018 2 miskramen (6 en 11 weken) :heart: Kloppend hartje gezien
SantaMaria[29-07] 1 zoon van 6 jaar 38/32 Miskraam september 2018, zoon geboren bij 29+3 18-12 kloppend hartje gezien, 7-1 12-wekenecho
*Frozen_Star*Nog geen kinderen33/30Miskraam september 20183-1 echo 4-1 intake
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:25
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
71.16% gewijzigd
Welkom SantaMaria!

Ik leef ook erg met jullie mee en ben echt in gedachten bij jullie bij een echo. Ook al kennen we elkaar niet echt... :heart:
Sterrenkaars je hebt nu gewoon de echo!!

SantaMaria; welkom! Wat heftig zeg een te vroeg geboren kindje en nu weer dat risico. Hoeveel te vroeg is je zoontje geboren? En hoe ging dat de periode daarna? Fijn dat je al een hartje hebt zien kloppen!

Pff ik had vandaag een heftig gesprek met m’n moeder, meteen hoofdpijn daarna en vanmiddag een goed opgeblazen buik; alsof die spanning er dan meteen uitkomt he pff. Merk dat ik dan meteen bang ben dat het slecht is voor zwangerschap, al krijg je een miskraam natuurlijk niet van een intensief gesprek..
@KoekoekK: mijn zoon is 10 1/2 week te vroeg ter wereld gekomen. Gelukkig was hij redelijk zwaar voor de zwangerschapsduur maar natuurlijk alsnog veel te klein. Hij heeft een maand in de couveuse gelegen en daarna nog een paar weken in het ziekenhuis. Inmiddels merk je niets meer en is het een grote sterke jongen.
De angst is natuurlijk wel dat het weer gebeurt. Mogelijk moet ik een cerclage of andere voorzorgsmaatregelen.

Ik krijg trouwens ook vaak buikpijn door spanning. Van die krampachtige pijn. (Had ik ook voor zwangerschap) Het voelt eng maar kan volgens mij niet heel veel kwaad. Weet je moeder al over je zwangerschap?

En nu dus een echo voor sterrenkaars. Ik duim mee voor goed nieuws.
Wat is een cerclage? Wat heftig zeg; 10 en halve week. Fijn dat je nu niets meer merkt en het een grote sterke jongen is! Maar snap goed dst je nu wel met zorgen zwanger bent, lastig hoor! Hopelijk groeit je vertrouwen snel en draag je nu mooi tot sowieso 37 weken!

M’n ouders weten het nog niet; vertellen we met kerst!
Welkom santamaria! Leuk dat je mee komt schrijven.

Sterrenkaars; hoe was de echo? Hopelijk goed nieuws gehad.

Stippel; wat leuk dat jullie gaan trouwen! Dat is ook een goede afleiding voor nu om daar mee bezig te zijn.
Mijn vriend heeft mij afgelopen zomer ook ten huwelijk gevraagd en wij willen in 2020 gaan trouwen.

Ik heb vandaag ook echt last van geuren die extreem zijn. Ging vandaag mee op bewoners uitje. We stonden bij een stal met ezels en ganzen etc. Die geur, niet te doen echt!
Net kreeg ik een geurkaars van iemand, ik werd spontaan misselijk van de lucht toen ik er aan rook.
Hahahaha frozen ik stond inderdaad in een schapenstal vandaag, bah!! Van geurkaarsjes word ik dan wel extreem blij op het moment; maar wel die ik zelf heb uitgekozen ;)
Whahaha Frozen en Koekoek met jullie dierenstallen :biggrin:

@Koekkoek heel herkenbaar hoor van die spanning. Had vorige week een keer knallende ruzie met mijn vriend en voel dat dan ook heel sterk. Herinner mij dat ook van de vorige keren.
Ook ik maak me dan druk of het geen kwaad kan. Maar iemand zei eens tegen mij: in de oorlog kregen ze ook gewoon kinderen. En daar hou ik me dan maar aan vast. Tuurlijk probeer ik stress zoveel mogelijk te beperken, maar je kunt het niet altijd voorkomen.

@Sterrenkaars hoop snel een mooi bericht te lezen! Zit steeds te spieken of er nieuwe berichten zijn (en nu denkt iedereen: "Ha nieuw bericht! Zou het Sterrenkaart zijn??!“ En dan ben ik het maar. :bye:).
Hahahaha dat was precies wat ik dacht stippel! Maar je oorlog opmerking vind ik dan wel weer echt de beste ooit! Die moet ik maar onthouden geloof ik :hyper:

Hier ook benieuwd en aan het spieken idd!
Ik ben ook aan het spieken.
Sterrenkaaaaaaaaarssss!
Haha, even snel tussendoor: echo gehad, is een hele vroege zwangerschap, dus nog geen hartactie te zien. Wel jammer, maar hield ik wel rekening mee. Het had wel veel meer rust gegeven als we wel een hartje hadden gezien, want nu blijf ik toch met die twijfel zitten of alles wel goed is. Nouja, donderdagavond na kerst mag ik weer komen, dus maar weer een week geduld hebben.
@Sterrenkaars Kan me voorstellen dat je graag een hartje had gezien.
En het was natuurlijk ook lekker geweest als je al wat extra weken cadeau had gehad.
Maar verder zag het wel goed uit?
We duimen gewoon volgende week weer zo hard!! :thumbsup:
Sterrenkaars, hoeveel weken ben je dan nu?
Welkom SantaMaria! Heftig hoor, zo vroeg bevallen. Hopelijk gaat nu alles goed.

@koekoek, die buikpijn is wel herkenbaar, met stress. Maar denk ook niet dat het veel kwaad kan hoor.

Haha frozen en koekkoek, dat wordt dieren vermijden de komende maanden dan.

@stippel, ja verder zag het er prima uit. Het zat netjes in de baarmoeder en het begin van het dooierzakje was te zien. Maar dus echt nog te vroeg om verder wat te zien.

Ik heb wel 's avonds steeds een gevoelige, opgezette buik, is dat herkenbaar? Voel me namelijk echt al dik soms, haha :-)
Oh, we posten tegelijk Marge. Ik werd op 4.5 of 5 weken geschat.
Jammer dat je niet verder was sterrenkaars naar fijn dat get er goed uit zag! En dst je snel weer mag komen! Dat van die opgezette buik herken ik wel; ik heb het vooral ook als ik moe word en als ik maar mezelf en ons kind jas en schoenen heb aangedaan ben ik al gesloopt 😂
Goed dat alles er prima uitzag, Sterrenkaars! Volgende week zie je dan misschien wel een kloppend hartje.

Mijn buik is de hele dag opgezet! Ik lijk al wel vier maanden zwanger!

O jeetje, ik ben momenteel zoooo misselijk. :sick:
Wat heerlijk om te horen, die goeie echo's tot nu toe. Jammer dat er nog geen hartslagje was Sterrenkaars, maar in ieder geval zit 'ie op de goeie plek. Wat fijn dat je dan volgende week weer mag, hopelijk dan een sterk kloppertje.

Ik herken de onzekerheid in al jullie posts zo goed. We gaan het dit weekend aan familie vertellen maar voel sterk de neiging om dan meteen een maarrrrrr toe te voegen. Gewoon voor het geval dat. Ik kan er ook niet echt van genieten nog, ik wil zo graag naar dat 2e trimester. 31e heb ik een 2e echo, als het dan gegroeid is ga ik denk ik wat meer vertrouwen krijgen.

Veel van jullie hebben de misselijkheid inmiddels ook goed te pakken. Ik heb geen ochtendmisselijkheid, wel rest van de dag misselijkheid. Hebben jullie dingen die jullie nu echt niet willen eten? Ik heb plotseling een afkeer van o.a. gebraden kip :biggrin: Hubby stelde voor kippensoep te maken dit weekend, nou braakneigingen. En dat is niet vanwege zijn kookkunsten. Het wordt nu tomatensoep :rolling:
STerrenkaars, gelukkig zag het er goed uit! Maar idd nog even wachten dan. Dacht je zelf dat je verder was of had je geen idee?

Yes, misselijk Marge!! Fijn is anders maar toch;)

Opgezette buik heb ik ook! Spijkerbroeken zitten al minder fijn.

En ik weet dat je ook goed zwanger kan zijn zonder kwaaltjes. Maar ik denk bij mezelf niet. Bij M’n goede zwangerschap en de miskraam waar t wel een aantal weken goed ging was ik vanaf week 5,5 kotsmisselijk, non-stop. M’n lichaam reageert heftig op het hcg.
Maar bedenk me net dat ik de vorige keer bij 5 weken nog heerlijk heb gegeten bij een etentje. Paar dagen later kon ik er niet meer aan denken. Kan dus zo veranderen!en dat hoop ik ...
@Nijn-tje Per persoon kan het ook per zwangerschap heel erg verschillen hoe je je voelt. Mijn schoonzus was bij haar eerste kindje ontzettend misselijk. Nu is ze hoogzwanger van de tweede, maar amper misselijk geweest. En het zijn ook nog eens allebei meiden. Dus ook daar zit het hem niet in ;-)

@Alfirin Heb nog geen afkeer van bepaald eten. Juist heel veel trek in alles. Door jouw bericht nu dus in gebraden kip :P
Heb wel ineens een afkeer van de geur van sigarettenrook. Terwijl ik dat eerder altijd lekker vond ruiken omdat ik zelf lang gerookt heb. Maar nu ruik ik het al van mijlenver en wordt er misselijk van.

Hier ook een opgezette buik. Lekker mijn joggingbroek aangetrokken vanavond. En natuurlijk Expeditie Robinson gekeken. Jullie ook? :popcorn:
Sterrenkaars; jammer nog geen hartje maar fijn dat je volgende week weer mag kijken!

Alfirin; ik herken de afkeer van bepaald eten. Sommige dingen smaken me opeens echt niet meer. Heb ook wel het idee dat ik iets minder trek heb.

Nijn; hopelijk valt de misselijkheid dit keer mee. Een zwangerschap zonder kwaaltjes is ook fijn.
Ik merk nu dat ik misselijk wordt van bepaalde geuren.

Stippel; heerlijk he languit savonds. Ik heb ook gekeken en was blij met de ontknoping

Ik heb me voorgenomen om morgenochtend de verloskundige te bellen en me opnieuw in te schrijven. Hopelijk dan snel een plekje voor een echo.
Ben morgen 5 weken, dat is misschien nog een beetje vroeg voor een echo. Vanaf wanneer is een kloppend hartje te zien op de echo?
@Frozen Ja was een leuke winnaar he!
Volgens mij zei de assistente dat ze bij mij niet eerder dan 6+1 een echo doen. Bij 5+5 gaat het hartje kloppen. Maar het kan dan heel goed zijn dat ze het nog niet kunnen vinden of dat je een beetje te vroeg bent.
Maar misschien kun je een afspraak inplannen na de kerst?
Die afkeer kan echt naar zijn he alifirin? Hier net als stippel vooral zin in alles, maar na een halve portie vol en daarna vooral taart enzo willen 🤭 vorige goede zwangerschap wilde ik het liefst elke dag patat!

Stippel grappig dat jij die rookgeur vies vind; ik vind dat heeeeeerlijk als ik zwanger ben, sterker nog; ik heb er steeds aan gemerkt dat het wel eens raak kon zijn 😅

Nijn ik snap je wel met die geen kwaaltjes; ik heb er ook wat moeite mee dat ik weinig merk, althans dat je ergens lást van hebt heb ik niet. Maar wie weet wat ons nog te wachten staat!

Ohh en joggingbroekje zijn idd fijn; hier alleen nog jurkjes en gister m’n semizwangetschapsbroek uit de kast gehaald!

Komende week ook veel echo’s zeg! Spannend allemaal 😄
[quote=Stippeltjesbehang post_id=29377960 time=1545341953 user_id=354938]
@Nijn-tje Per persoon kan het ook per zwangerschap heel erg verschillen hoe je je voelt. Mijn schoonzus was bij haar eerste kindje ontzettend misselijk. Nu is ze hoogzwanger van de tweede, maar amper misselijk geweest. En het zijn ook nog eens allebei meiden. Dus ook daar zit het hem niet in ;-)

Fijn om dit te horen Stippel! Dit zou een fantastisch scenario zijn:))
Alfirin, dat vertellen met die ‘maar’ dat herken ik. Vertellen jullie het alleen aan directe familie? Ik denk gewoon njet dat ik het vol enthousiasme al kan brengen. Niet iedereen weet van de vorige miskramen dus twijfel of we dat dan met kerst benoemen en dat we daarom nog terughoudend zijn.

Maria, welkom hier! Heftig verhaal zeg. Zo spannend ook voor jou.

Rookgeur echt vreselijk ja! Dat jij het lekker vindt ruiken Koekkoek😂 Dat dat alle zwangeren het vies vonden (omdat je lichaam zo aangeeft dat het iets giftigs is).

Verder inderdaad veel jurkjes!
En m’n vorige zwangerschap had ik ook vooral zin in patat! En het enige wat ik verder een beetje weg kon krijgen was geroosterd brood met kaas en zoete snoepjes enzo, Haha. En cola. Lekker gezond;) Maar van het gezond willen eten moest ik afstand nemen, überhaupt wat eten was de uitdaging.

Net uit onderzekerheid nog een test gedaan🙈 Teststreep veel donkerder dan controlestreep!!! Nu ga ik ermee stoppen ;) Ik ga proberen wat meer vertrouwen te krijgen. Weinig zin in eten nu dus dat helpt mee!

En ik heb vakantie
:cheer2: Deze moest nog achter vakantie:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven