Uitgerekend rond december na één of meerdere miskramen

17-04-2019 19:55 236 berichten
Alle reacties Link kopieren
Edit: November, februari, maart enz... Iedereen is hardstikke welkom!
Wie is er nog meer in of rond december uitgerekend na één of meerdere miskramen? Misschien voel je je niet helemaal op je plek in een ' Gewoon Uitgerekend' topic. Na een miskraam ben je toch minder onbezorgd zwanger.
Dan is het fijn om angst, spanning, verdriet en hopelijk vooral heeeeeel veel blijdschap met elkaar te delen :heart:


NaamLeeftijdUDEchoGeschiedenisKinderenKloppend hartje?
Stippeltjesbehang 37/43 23/124/7MA mei 2018, MA okt 2018, MA jan 20192 bonuskinderen van vriend :heart:
Lacer26/2904/121/6MK sep 2018, MK dec 2018Nog geen kinderen :heart:
Susieflower -8/1nog geen kinderen :heart:
*FRozen_Star* 33/309-124/6
mk sept ‘18 en ma jan ‘19
nog geen kinderen :heart:
MargeSimpson en Timo jullie zijn altijd welkom om weer aan te schuiven

KirstenvdVeen :redrose: Nijn-tje :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:15
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
50.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Lacer Hoop dat het lukt om nog eerder een echo in te plannen! Zitten er niet meer echo bureaus bij jou in de buurt? Want als die ene het dan niet doet, zou ik gewoon de volgende bellen.
Wat gek van die vlekjes. Kan best door de zwangerschap komen inderdaad. Maar als je het niet vertrouwd kun je altijd even de huisarts bellen.

@MargeSimpson Lastig die misselijkheid, maar het klinkt ook wel weer positief zeg!! Wat goed dat je zo geduldig bent. Dat kan ik helaas niet zeggen van mezelf... :hyper:

Hoe gaat het met de rest?

Hier de afgelopen dagen ook steeds gammel. Voelt als een sluimerende buikgriep. Kramperig gevoel in mijn maag en weeeig, rommelige darmen, licht in mijn hoofd, maagzuur. Dacht eerst dat het buikgriep was, maar duurt nu al meer dan een week dus vermoed toch dat het van de zwangerschap komt. Herkent iemand dat gevoel?

Pffffff nog iets meer dan een week geduld. Wat duurt dat laaaaaaang zeg... Ik kan echt niet wachten tot volgende week. Ben zo ontzettend benieuwd!!
Alle reacties Link kopieren
Stippeltjesbehang schreef:
29-04-2019 14:32
Hier de afgelopen dagen ook steeds gammel. Voelt als een sluimerende buikgriep. Kramperig gevoel in mijn maag en weeeig, rommelige darmen, licht in mijn hoofd, maagzuur. Dacht eerst dat het buikgriep was, maar duurt nu al meer dan een week dus vermoed toch dat het van de zwangerschap komt. Herkent iemand dat gevoel?
Jep! Dat is dus zwanger zijn. :lol: Voel me ook zo. En dat kan nog enkele weken zo blijven. Zalig hè. :-P

Lacer, inderdaad eens laten nakijken!
Alle reacties Link kopieren
@stippeltje ik snap goed wat je bedoelt! Ik had dat rond de 6 weken ook. Alleen op de maagzuur na. Ik had veel last van diarree :nooo:

Echo bureau reageerde heel begripvol maar hadden deze week geen plek meer dus word het Dinsdag om 9:50 Ben zo blij dat het nu maar 1 week wachten is. En dan 1,5 week erna dus de afspraak in het ziekenhuis.

:monkey:
@ lacer wat super dat je eerder voor een echo kunt!
Ik zou die vlekjes even in de gaten houden. Wordt het erger zou ik de huisarts even bellen.

@ marge het eten staat me nog niet echt tegen maar dit zal misschien ook komen dat ik na dat ik wat heb gegeten het vaak weer even iets beter gaat. Ik heb op de gekste tijden zin in ongezond eten.. sochtends nog nog voor het ontbijt zin in patat en pizza en zo.

@ stippel hier vrij misselijk. En Tsja het is allemaal een goed teken maar ik vind het echt heel vervelend.. gewoon de hele dag misselijk is echt niet leuk. Gelukkig gaat het de eene dag wel wat beter dan de andere dag.
Ik verwacht dat het een combinatie van beide wat is. Dat je misschien wel wat half bent en dat ook nog zwangerschap kwaaltjes er bij hebt.
Alle reacties Link kopieren
Kirsten, heel de dag misselijk zijn is inderdaad echt niet leuk.

Hier begint het wat lastiger te worden. Ben zo moe, ik kom de dag niet meer door zonder een dutje of twee, wat niet altijd gemakkelijk is met werk en kind.
De misselijkheid is ook flink aanwezig.
Hoe komen jullie deze dagen door? Volgende week wordt het erg druk op het werk en ik weet echt niet hoe ik dat ga aanpakken.
En ik besef dat dit een goed teken is, dat ik blij moet zijn, en dat ben ik ook, maar dat neemt niet weg dat het moeilijk is.
Alle reacties Link kopieren
@MargeSimpson 6 weken vandaag :high5:

Lastig he die misselijkheid! Hier heeft mijn acupuncturist dinsdag een extra naaldje gezet tegen de misselijkheid. Het leek iets te helpen, maar vandaag toch weer aardig gammel.
Voor mij ook een reden om open kaart te spelen naar mijn werk toe. Door de eerdere miskramen is werk sowieso al op de hoogte dat we bezig zijn.
En juist door de miskramen wil ik graag goed naar mijn lijf luisteren. Hoef niet hele dagen thuis onder een dekentje te zitten. Maar wil wel mijn grenzen en gezondheid extra goed bewaken.
Mijn werk begrijpt dat gelukkig ook en ze denken met mij mee. Wordt wat minder belast en kan wat meer thuiswerken dus dat is fijn!
Alle reacties Link kopieren
Stippel, wat fijn dat je nu wat meer kan thuiswerken! Dat is helaas niet mogelijk bij ons.

Ja hoor, 6 weken! :cheer:
@ marge ik heb het voordeel dat ik niet volledig werk. Waardoor ik halve dagen werk. 2 van 8 tot 1 en 2 van 1 tot 6. De dagen dat ik vrij heb of 1 uur moet beginnen dan slaap ik tot 9 uur sochtends en de dagen dat ik om 8 uur moet beginnen slaap ik smiddags altijd nog een uurtje. Savons ga ik maximaal half 10 op bed en ook meteen slapen.. niet heel gezellig voor mijn vriend maar het is even niet anders. Anders hou ik het niet vol. Qua misselijkheid is het erg vervelend maar ik hoef tot nu toe nog niet over te geven. Probeer meerdere keren op een dag kleine beetjes te eten. Anders misschien toch even met je baas om tafel of er wat te regelen valt?

@ stippel wat fijn dat je lekker thuis kunt werken. Helemaal onder de omstandigheden.

Hoe gaat het momenteel met iedereen qua onzekerheid vanwege de vorige miskramen?
Ik heb over het algemeen deze keer wel heel erg het gevoel dat het deze keer goed is. Vorige keer had ik meteen vanaf het begin al twijfels.
Soms slaat de onzekerheid wel is wat toe, zo had ik afgelopen dag de hele dag wat buikpijn. Dan twijfel ik wel wat maar nadat ik vanochtend had gepoept bedacht ik me ineens dat ik dat gisteren niet gedaan had en daarna was de buikpijn weg..
Alle reacties Link kopieren
Ik voel mij nog steeds behoorlijk onzeker. Ik hoor vaker vrouwen zeggen dat ze voelen dat het nu wel goed zit.
Dat gevoel ken ik niet. Tijdens eerdere zwangerschappen dacht ik wel: het KAN gewoon niet dat het nu een tweede of derde keer weer fout gaat. Maar toch gebeurde dat. Nu denk ik: wie zegt mij dat het de vierde keer niet weer mis kan gaan?
Wel heb ik hoop hoor! Ik probeer positief te blijven. Ben deze zwangerschap zieker dan de andere twee keer dus dat geeft goede moed :yes:
Maar ik kan me er gewoon nog geen voorstelling bij maken wat we woensdag gaan zien... Vind het zo verschrikkelijk spannend.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog helaas behoorlijk zenuwachtig en onzeker. Het idee dat we as Dinsdag nog steeds een kloppend hartje gaan zien voelt voor mij onwerkelijk. Volgens mij ga ik weer in huilen uitbarsten als het wel zo is hahaha.


Daarnaast toch maar eens een afspraak gemaakt bij de huisarts. Sinds 2 weken een paar rode vlekken gekregen op mijn borsten en hals en ondertussen word het steeds erger en gaat het zelfs nog naar mijn nek en gezicht toe...

Kan er Maandag terecht..
Alle reacties Link kopieren
@Lacer Ja jij mag dinsdag weer he, wat fijn! Al begrijp ik je zenuwen heel goed. Voelt iedere keer weer als een rot examen die echo's vind ik :(
Hoop zo dat we allemaal mogen meemaken dat dat ook heel leuk kan zijn en iets wordt om naar uit te kijken :heart:
Hoe laat mag je dinsdag?

Goed dat je even naar de huisarts gaat met die plekjes. Zal misschien gewoon iets hormonaals zijn? Maar toch fijn om het even zeker te weten. En wie weet krijg je er nog wat voor.
Alle reacties Link kopieren
@stippeltje ik hoop ook dat het bij ons allemaal goed verloopt en onze onzekerheden snel verdwijnen! :smooch:

Gelukkig ben ik Dinsdag om 9:50 aan de beurt.

De plekken, geen idee. Mijn eetpatroon is niet heel erg veel veranderd en ik gebruik ook niet echt nieuwe zeep/wasmiddel dus weet echt niet waar dit ineens vandaan komt. We zullen zien wat de huisarts aankomende Maandag zal zeggen
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik kom graag met jullie meeschrijven.
Sommigen van jullie ken ik al uit een eerder topic waarin we samen schreven rondom onze zwangerschappen na miskramen.

Mijn verhaal; vorig jaar eind mei gestopt met de pil om voor ons eerste kindje te gaan. In augustus bleek ik na een hele fijne vakantie zwanger te zijn, heel verrast omdat het ons al binnen 3 maanden gelukt was. Ik herinner me nog goed dat we toen tegen elkaar zeiden dat het bij ons zo makkelijk ging en dat sommigen er juist zo lang over deden, wat een geluk we hadden.
Helaas was dit geluk van korte duur, na 5.6 weken begon ik spontaan bloed te verliezen en dit liep uit op een miskraam.

In december bleek ik opnieuw zwanger, ook weer in de 3e ronde na de eerste miskraam. Dit keer geen spontaan bloedverlies gehad dus al langzaam gaan geloven dat t nu toch goed zat. Tijdens de eerste echo bleek de meting van het vruchtje niet te kloppen met de termijn van mijn zwangerschap. Een kleine week later nogmaals een bezoek aan de verloskundige en hier werd een missed abortion bevestigd. De tweede miskraam op rij dus. Deze kwam niet vanzelf op gang en hiervoor heb ik medicatie gebruikt.

Nu vandaag, op de uitgerekende datum van Mn eerste miskraam, weer een positieve test in handen. Wederom in ronde 3 na de miskraam. Deze had ik totaal niet zien aankomen. Bij Mn vorige 2 zwangerschappen wist ik dat ik zwanger was voordat ik een test deed. Nu nul symptomen en was ik er heilig van overtuigd dat de test wit zou zijn, niet dus.

Ik voel me totaal niet zwanger, ik heb 0,0 symptomen en dat maakt me direct weer onzeker. Want ik voel helemaal niets, dus dan kan het vast niet goed zijn.
Het gevoel dat Stippel beschrijft herken ik, want ik voel helemaal niet dat het goed zit. Dat dacht ik bij de vorige zwangerschap wel, maar dat werd uiteindelijk toch ook een miskraam. Dus waarom zou het nu dan wel goed zitten als ik me totaal niet zwanger voel?

Wanneer ik naar het toilet ga verwacht ik ook eigenlijk elk moment bloed te zien.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Frozen! Ten eerste gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap! Ten tweede, wat naar dat je ook al meerdere miskramen achter de rug hebt.

Wij weten precies hoe dat aanvoelt en we herkennen je onzekerheid maar al te goed. Probeer toch te genieten ondanks dat je weinig tot geen symptomen hebt.

Er zijn namelijk vrouwen die totaal geen symptomen hebben en hartstikke zwanger zijn! Die mogen van geluk spreken dat zij een van die weinige zijn die nergens last van hebben!

Bespreek je zorgen met je verloskundige en vooral je partner, wellicht dat zij je meer rust en zekerheid kunnen geven. En daarnaast willen wij ook jou luisterend oor zijn. :hug:

Mag ik vragen hoever je nu bent?
@ stippel ja snap je gevoel heel goed hoor. Nog een paar nachtjes slapen en dan hoop ik echt oprecht voor je dat je een kloppend hartje te zien krijgt. Heb je vroeg op dag de echo al?

@ lacer wordt een spannende dag dinsdag. Hopelijk een kloppend hartje op het scherm! Goed van je dat je de huisarts hebt gebeld. Jeuken de vlekjes ook? Misschien is het dan ook wel zwangerschap eczeem.

@ Frozen welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Jullie hebben ook al heel wat mee gemaakt.. hopelijk gaat het nu goed!
Ja de toilet bezoeken blijven altijd spannend inderdaad.
Heb je al een afspraak voor je eerste echo?

Hier een paar rare dagen gehad. Iedere keer al wat zeurende buikpijn en vrijdag echt pijnlijke buikpijn dat ik een paracetamol heb genomen. Ook sinds die dag wat bruinig afscheiding met het afvegen. Ik natuurlijk meteen in paniek dat het weer mis zou gaan. Heb de verloskundige gebeld en die verwachte eigenlijk niet dat er dat moment wat met het vruchtje aan de hand was. Blijft de buikpijn aanhouden en niet stevig rood bloedverlies moet ik maandag de huisarts even bellen voor een blaasontsteking onderzoek.
De buikpijn is nog steeds wel een beetje aanwezig maar niet heel heftig meer. Ook nog steeds bruinige afscheiding met het afvegen. Bij mijn vorige zwangerschap had ik het ook en daardoor denkt de verloskundige dat mijn baarmoedermond heel erg doorbloed is. De miskraam staat los van die bruinig afscheiding zegt de verloskundige.
Maandag over een week heb ik de eerste echo in het ziekenhuis, als die goed is ga ik vragen om progesteron dat houdt het bloeden wat tegen.
Alle reacties Link kopieren
@Lacer, ik ben nu denk ik 4+4. Mn menstruatie was de laatste keer iets later dus weet niet precies wanneer ik ‘m nu zou moeten verwachten. Heel pril dus nog.

@Kirsten; ik heb nog geen afspraak ingepland. Ik denk dat ik ook nog eventjes wacht met de verloskundige bellen. We moeten t eerst nog maar even laten bezinken denk ik tot t door dringt dat t echt zo is.
Ik heb ook last van wat buikkrampen en steken in Mn liezen als ik te snel een onverwachte beweging maak of bijvoorbeeld moet niezen.

Wat vervelend dat je bruin verlies hebt, ik snap dat dat je onzeker maakt. Het vervelende is dat je niets meer kunt doen dan afwachten. Zolang het geen helder bloed is is het goed zoals de verloskundige ook al aangaf bij je.
Alle reacties Link kopieren
@Frozen Leuk dat je komt meeschrijven. Wat bijzonder zeg dat we weer met een aantal tegelijk lopen!
Wat die kwaaltjes betreft: laat je niet gek maken hoor. Er zijn inderdaad veel vrouwen die nergens last van hebben. Bovendien komen de meeste kwaaltjes ook pas wat later.
Hoe is het weekend gegaan? Komt het besef al wat meer?

@Kirsten Kan me voorstellen dat dat bruinverlies niet prettig is. Hoe is het nu met de buikpijn? Ga je nog langs de huisarts?

@Lacer Ben jij al wat wijzer geworden over je rode vlekjes? Nog maar één nachtje en dan heb je weer een echo :cheer: Hoe laat mag je morgen?

@Timo Hoe gaat het met jou meis?

Wij hebben woensdag om 18:15 uur de echo bij de verloskundige want dan kan vriend ook mee. Donderdag mag ik dan nog een keer want dan heb ik een afspraak bij de gynaecoloog. Omdat mijn vriend dan echt niet weg kan van werk, gaat mijn moeder mee.
De zenuwen nemen hier wel toe nu...
Alle reacties Link kopieren
Zojuist bij de huisarts geweest. Ik heb een huidvirus opgelopen. Maar schijnbaar is dit niet schadelijk voor het kindje alleen vervelend voor mij aangezien het na enige tijd ook flink kan gaan jeuken (zucht..)

Maar gelukkig is het niks ernstigs!



@stippeltje gelukkig al om 9:50! Ik kan niet wachten! Ook hier zijn de zenuwen al flink aanwezig!
Alle reacties Link kopieren
Stippel en Lacer jullie echo’s komen echt al dichtbij! Super spannend.

Kisten; is het bruin verlies inmiddels gestopt?

Hier voelt het nog steeds onwerkelijk en ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat het dit keer wel goed zit.
Ik probeer Mn voeten en Mn buik warm te houden, misschien helpt het.
Denk dat ik straks nog een test ga doen, gewoon voor Mn eigen gevoel
@ stippel vandaag voel ik de baarmoeder zitten zeg maar dus niet meer echt buikpijn tenzij ik naar de wc moet voor de grote boodschap of een scheet moet laten.. Hmm lekker al de details Haha. Mijn baarmoeder ligt vrij ver naar achteren toe dus moet het misschien wel echt langs de baarmoeder. Het bruinverlies is er nog steeds met het afvegen. Als ik kracht zet om iets zwaars op te tillen dan bloed ik een klein beetje. Vanaf nu echt niks zwaars meer tillen dus.. ik heb momenteel ook heel snel last van bloedneuzen, zal wel in verbinding met elkaar staan. Had het mijn vorige zwangerschap ook ongeveer vanaf 5,5 week en daar heeft de miskraam verder niks met uit te staan, dus zal wel bij mij horen dan denk ik.
Spannend stippel nog maar 2 dagen tot de echo. Ga voor je duimen Meis der alles goed is! Hebben jullie echt verdient na al deze ellende.

@ lacer wat vervelend die huidvirus. Hopelijk ist snel over.

@ frozen nee nog niet over, maar bij mijn vorige zwangerschap had ik het ook vanaf 5,5 week. Dus het zal wel bij mij horen denk ik.

Hier de laatste paar dagen helemaal niet meer misselijk geweest. Borsten en tepels zijn wel veel gevoeliger.. veranderen jullie kwaaltjes ook?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Frozen en proficiat!
Geen symptomen betekent niet per se iets slechts. Ik ken tal van vrouwen die het eerste trimester van de zwangerschap geen enkel symptoom hadden.

Kirsten, heb je nog bruinverlies? Ik kan geloven dat je je zorgen maakt.
Symptomen nemen bij mij soms af en nemen dan weer toe. Het kan dus dat de misselijkheid weer toeneemt bij je.

Oooh, de eerste echo's zitten eraan te komen! Wat spannend.
Alle reacties Link kopieren
@Lacer Heeeeeel veel succes zo meis! Denk aan je en hoop op weer een prachtige echo :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik breek gewoon weer even in:
Wauww Marge, stippetljesbehang en Frozen, jullie waren vorige keer toch ook tegelijk zwanger?! Gefeliciteerd allemaal!

Voor jullie geruststelling. Ik had deze zwangerschap veeeeel minder symptomen en voel veel minder in de baarmoeder. En gister nog een goede echo met 12 weken gehad =)

Ben 'helaas' in november uitgerekend anders had ik graag met jullie meegeschreven.
Succes met jullie zwangerschappen en probeer (hoe moeilijk dat ook is) er van te genieten!
@ marge ja heb nog steeds bruinverlies, maar probeer me er niet te veel zorgen over te maken. Verloskundige zegt dat het niet erg is en waarschijnlijk bij mij hoort omdat ik het de vorige keer ook had.
Oké hier is het ook best wel wisselend.

@ lacer hoe was je echo?

@ xlau wat mij betreft schijf je gewoon lekker mee hoor! Er staat rond december, november is daar ook nog rond toch :-D
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een kloppend hartje gezien! Ik ben weer vooruit gezet haha.


Kindje bewoog zoveel. Wauw zo onwerkelijk!!!!! :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven