Uitgerekend rond december na één of meerdere miskramen

17-04-2019 19:55 236 berichten
Alle reacties Link kopieren
Edit: November, februari, maart enz... Iedereen is hardstikke welkom!
Wie is er nog meer in of rond december uitgerekend na één of meerdere miskramen? Misschien voel je je niet helemaal op je plek in een ' Gewoon Uitgerekend' topic. Na een miskraam ben je toch minder onbezorgd zwanger.
Dan is het fijn om angst, spanning, verdriet en hopelijk vooral heeeeeel veel blijdschap met elkaar te delen :heart:


NaamLeeftijdUDEchoGeschiedenisKinderenKloppend hartje?
Stippeltjesbehang 37/43 23/124/7MA mei 2018, MA okt 2018, MA jan 20192 bonuskinderen van vriend :heart:
Lacer26/2904/121/6MK sep 2018, MK dec 2018Nog geen kinderen :heart:
Susieflower -8/1nog geen kinderen :heart:
*FRozen_Star* 33/309-124/6
mk sept ‘18 en ma jan ‘19
nog geen kinderen :heart:
MargeSimpson en Timo jullie zijn altijd welkom om weer aan te schuiven

KirstenvdVeen :redrose: Nijn-tje :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:15
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
50.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@susie fijn dat het je gerustgesteld heeft. Lekker genieten nu! :applause:

@stippel veel plezier vandaag!

@frozen gelukkig heb je iets kunnen vinden voor tegen de misselijkheid! Lijkt me ook 10000x niks om iedere ochtend te moeten spugen. Hopen dat het nu weg blijft zodat je van de leukere kwaaltjes kunt genieten! :)
Alle reacties Link kopieren
Hier vanochtend een prachtige termijnecho gehad :flirting: Ben uitgerekend op 23 december. Precies dezelfde dag als de eerste zwangerschap. Hoe bijzonder is dat!
Voor het eerst een buikecho gehad dus dat was ook erg leuk. De kleine was lekker aan het spartelen en koppeltje duikelen. Super om te zien :heart:
En... Ein-de-lijk de felbegeerde Woezel & Pip koffer :cheer::yes::cheer2: Het afgelopen jaar heb ik vele vrouwen met zo'n koffer op de poli zien lopen terwijl ik mijn eigen tranen verbeet om de zoveelste miskraam... De vraag of ik ooit ook zo trots met een koffertje zou lopen. Met dikke tranen van geluk verliet ik vandaag de poli met dat koffertje :love:
Alle reacties Link kopieren
@stippeltje heel mooi om te horen stippel! Voelt weer als een hele mijlpaal dat bereikt is of niet? :D 23 December is ook een mooie datum! Wellicht een kerstkindje dus! :$

Helemaal vergeten dat ik morgen ook mijn controle afspraak heb bij de oncoloog. Dus morgen eerst om 9:00 uur bij de oncoloog zijn en om 11:30 bij de gynaecoloog. Ben benieuwd of ik ook 2x een echo krijg. @( ik hoop toch dat zoveel echo’s op een dag niet schadelijk is voor het kindje.. :-[ ik zal het morgenvroeg meteen even aankaarten. Kijken wat zij zeggen..
Alle reacties Link kopieren
Stippel wat fijn voor jullie! Nu lekker genieten. Heb je al nagedacht over hoe jullie het wereldkundig gaan maken?

Lacer wat fijn dat je morgen weer mag spieken!
Ik heb emesafene gekregen via de huisarts, maar gister ochtend, vanmorgen en vanavond alsnog overgegeven. De scherpe kantjes zijn wel wat van de misselijkheid af als ik een tweede tablet neem smorgens. Maar helemaal weg is het dus niet, helaas.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Stippeltje. Dé woezel en pip koffer die hebben ze volgens mij in het ziekenhuis niet. ;)

@ Lacer, nee zoveel echo's is echt niet schadelijk daar is al lang uitgebreid onderzoek naar gedaan. In zwangerschappen met hoger risico, zoals bijv. tweelingzwangerschappen word ook vaak een echo gemaakt. Veel succes vandaag bij de oncoloog en gyn.

@ Frozen, lijkt me zo naar al dat overgeven.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
@Lacer Hoe was het bij de oncoloog? En veel succes zo bij de gynaecoloog. Hoop weer op een prachtige echo! Hebben jullie de gender rivaval party al gehad?

@Frozen Wat waardeloos zeg van die misselijkheid! Hopelijk dat dat snel beter gaat.

@Susieflower Wij lopen ook onder controle bij de gynaecoloog dus ze hebben de koffers zeker in het ziekenhuis :D

Het voelt zeker als een grote mijlpaal! Het weekend gaan we het de kinderen van mijn vriend vertellen. Ben zo benieuwd hoe ze zullen reageren :applause:
Onze vrienden en familie weten het al. Maar zodra de kinderen het weten slingeren we denk ik nog iets leuks op Facebook zodat ook de mensen die wat verder van ons af staan op de hoogte zijn.
Alle reacties Link kopieren
Even snel. Reageer later uitgebreider. :P Net bij de oncoloog geweest. Mijn eierstok moest nagekeken worden maar mijn baarmoeder zat behoorlijk in de weg dus mijn afspraak had niet zoveel zin aangezien ze mijn eierstok niet meer kon vinden haha. Veel over het kindje zei ze niet (had ik ook wel gedacht) Omdat ze inwendig een echo gedaan heeft, voel ik het wel behoorlijk.

Zometeen maar even bij de gynaecoloog aankaarten. Nog eventjes wachten. :monkey:
Alle reacties Link kopieren
@Lacer Hopelijk is de afspraak bij de gynaecoloog zo een stuk leuker! :hug:
Alle reacties Link kopieren
@Lacer Hoe was het bij de gynaecoloog?
Alle reacties Link kopieren
@stippel We kregen nu weer een nieuwe gyneacoloog en zoals het eruit ziet blijft zij nu onze hoofdbehandelaar. Super leuke vrouw, maakte leuke grappen, haalde meteen weer de spanning weg.

Ukkie is zo weer gegroeid! Wauwie! Ze dacht dat ik 15w en 6 dagen was ;-D Helaas zat ze er bijna een week naast haha!

Daarnaast is gisteren het geslacht bevestigd en hebben we onze gender reveal party ingepland! Ik ben benieuwd hoe iedereen gaat reageren! :biggrin:

Zojuist bij de HEMA geweest en een 'gender reveal' ballon gehaald. Kan niet wachten tot het feestje!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Lacer, het lijkt me zo leuk om het geslacht te weten van je kindje voordat het geboren is.

Hier gister echt een hele slechte dag gehad, vandaag een hele goede! Heb vandaag nog niet hoeven overgeven, heb wel medicatie genomen tegen de misselijkheid toen ik het weer voelde opkomen.

Ik merk dat ik toch nog steeds onzeker ben ondanks dat we dat kloppende hartje hebben gezien op de echo. Wat nou als het toch ineens gestopt blijkt te zijn?
Zouden de symptomen dan ook minder worden of blijft het net zo heftig aanwezig?
Alle reacties Link kopieren
@ Lacer, klinkt goed jouw controle.

@ Frozen, fijn dat je niet over hoefde te geven vandaag.
Ik herken jouw gevoel wel, steeds dat je denkt zou het nog wel ok zijn daar binnen.

Voel me vandaag niet zo fijn, heb onwijs pijn in mijn liezen en mijn schaambeen. Alsof ik een hele harde schop gehad heb. Echt niet grappig dit. :(
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het hier met iedereen?

Hier alles goed, mooie termijnecho gehad. 😊
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
@Susieflower Jaaaa wat fijn zeg! Klopte de uitgerekende datum met wat je zelf berekend had? En was jullie ukkie mooi gegroeid? :love:

@Lacer Heb jij de gender rivaval party al gehad?

@Frozen Wat fijn dat de misselijkheid wat meer onder controle is! Hopelijk krijg je ook weer wat meer energie als je wat meer kunt binnen houden.

Tegen de onzekerheid helpt bij mij de Angelsound super goed! Iedere ochtend als ik wakker wordt mag ik van mezelf even luisteren. Als ik dan het hartje hoor kloppen, begint mijn dag meteen met een grote glimlach :flirting:
Deze week weer een mijlpaal bereikt: de 12 weken grens :cheer: :yes: :cheer2:
We hebben het nieuws dit weekend ook aan de kinderen van mijn vriend verteld. Ze reageerden ontzettend lief! Ik krijg nu steeds kusjes op mijn buik :heart:
Verder hebben we het nieuws wereldkundig gemaakt op Facebook met een klein filmpje. We hebben hierin heel bewust ook stil gestaan bij de drie miskramen die we eerder hadden. We vinden het juist zo belangrijk dat er meer gepraat wordt over miskramen dus hopelijk draagt onze openheid daar een steentje aan bij.

Hoe gaat het met jullie buikjes? Hier wordt ie wel dikker, maar vooral opgeblazen. Ben benieuwd wanneer ie echt gaat veranderen.
Mijn borsten zijn wel gigantisch gegroeid tot vreugde van mijn vriend. Jammer voor hem dat hij er niet aan mag komen want mijn hemel wat zijn die dingen mega gevoelig zeg! O_O
Alle reacties Link kopieren
@frozen helaas willen symptomen niks zeggen. Bij extreme onzekerheid zou ik toch even weer contact opnemen met de verloskundigen. Ze reageren normaal wel redelijk menselijk en wssn mag je weer eerder spieken. Ik hoop voor je dat je de misselijkheid een beetje onder controle gaat krijgen. Bij mij was het plots verdwenen.

@susie fantastisch! Nu kan het genieten echt beginnen! Althans dat was bij mij het geval! :$ Wanneer ben je precies uitgerekend nu?

@Stippel Wiehoeee 12 weken! :yes: Gender Reveal party is op 21 Juni dus nog eventjes wachten. :A: Alhoewel iedereen met de dag steeds nieuwsgieriger word en het steeds lastiger word om het stil te houden. Tot nu toe lukt het (nog) wel :hihi: Wat geweldig de reactie van de kids! Heerlijk toch?! En wat heerlijk dat je iedere morgen even naar de kleine kan luisteren! :heart:

Omdat ik een buikje van mezelf heb zie ik staand helaas niks. Maar zodra ik lig zie ik al duidelijk verschil ten opzichte van de afgelopen weken. Vanmorgen weer een kliekje gemaakt want het voelde ook echt behoorlijk bol! Vandaag 15w en 6 dagen maar ik tel het even als '16 weken'. :yes:

Iedere foto is ongeveer rond dezelfde tijdstip genomen. Namelijk in de ochtend.

Afbeelding


Ook merk ik dat mijn buik vooral 'rechts' erg bol is. Volgens google is dat een voorkeursplekje van het kindje en kan het totaal geen kwaad. Oh heerlijk, ik ben volop aan het genieten! Hier wel telkens het gevoel alsof mijn buik extreem opgeblazen is en mag ik ontzettend vaak al naar het toilet toe! Maar ik klaag niet!

:flirting:
Alle reacties Link kopieren
Lacer jeetje 16 weken al! Buikje begint goed te groeien.

suzie fijn dat je termijn echo goed was. Hier nog 1,5 week tot de termijn echo. Ik tel de dagen af.

stippel jeetje ook al 12 weken! Hoe was het om het met de wereld te kunnen delen?

Hier lijkt de misselijkheid de afgelopen 2 dagen echt een hoogtepunt te hebben bereikt.
Medicatie helpt ook niet echt meer en heb de afgelopen dagen smorgens gewoon weer moeten overgeven en verder de rest van de dag heel misselijk en steeds kokhalzen.

Soms twijfel ik om een pretecho te laten maken om te kijken of alles nog goed gaat. Maar aan de andere kant vind ik dat ik gewoon nog eventjes moet volhouden en denk ik dat t gezien de toenemende misselijkheid toch wel goed moet zitten.
Alle reacties Link kopieren
@ Frozen, wij schelen maar één dag zie ik in de tabel, mijn UD is 8 januari.
En ik voel me de afgelopen dagen ook verschrikkelijk qua misselijkheid. Heb gelezen dat HCG rond week 10 op zijn hoogtepunt zit, dat zou wel kunnen kloppen.

Mentaal lukt het hier allemaal even niet. Behoorlijk shit :(
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
susie ik herken het. Medicatie werkt niet meer en de misselijkheid wordt steeds erger. Heb vanmorgen 3x (!) moeten overgeven.

Gister de hele dag misselijk geweest en met hoofdpijn erbij helpt dat ook niet echt.

Blij als ik zo lekker 3 dagen vrij ben.
Alle reacties Link kopieren
@ Frozen, heb je een beetje kunnen genieten van je vrije dagen of was je nog erg misselijk?

@ Lacer, dit weekend je genderreveal. Spannend hoor..
Weten jullie het nou zelf wel vantevoren of willen jullie dan ook echt verrast worden?

Hoe gaat het met de rest?
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
@Lacer Wat een prachtig mooi buikje heb je al zeg!

@Frozen Hebben jullie nog een pretecho laten maken?

Komen er nog echo's aan de komende dagen? En hoe gaat het met iedereen?

Wij mogen donderdag weer naar de gynaecoloog. Luister nog iedere dag het hartje en dat geeft veel vertrouwen. Geen zenuwen dus voor donderdag :cheer:
Wel heel veel last van mijn prikkelbare darmen de afgelopen dagen. Ben er echt ziek van geweest. Gisteren daarom even langs de huisarts geweest.
Er valt alleen weinig aan te doen helaas.
Gelukkig is het alleen voor mij heel vervelend, maar kan het voor de baby geen kwaad.

Van de week heb ik een hele tas met positie kleding gehad van een vriendin. Ik draag veel jurkjes, dus dat gaat opzich nog prima. Maar meeeeeeeeeen wat zit zo'n positie joggingbroek toch lekker zeg!!!! :D
Passen jullie je kleding nog?
Alle reacties Link kopieren
susie vrije dagen gingen eigenlijk heel goed! Vrijdag ochtend wel overgeven, hele weekend niet. Nu alweer 2 dagen aan het werk en alweer 2 ochtenden aan het overgeven. Heb nu Primperan zetpillen en dat werkt gelukkig wel, de misselijkheid trekt snel weg en kan daarna normaal functioneren en eten en drinken.
Ik mag het echter maar 5 dagen achter elkaar gebruiken, dus zie een beetje op tegen het weekend als ik dus weer zonder moet én moet werken.
Hoe is het bij jou met de misselijkheid?


stippel nee, het is er uiteindelijk niet van gekomen en maandag komt nu steeds dichterbij.
De aanhoudende misselijkheid geeft me ook een klein beetje zekerheid. En ik heb het idee dat ik een kleine bolling begin te voelen onder in mn buik. Alleen als ik sta hoor, als ik lig is mn buik nog zo plat als een dubbeltje ;-)
Hebben jullie al een echo gepland voor de geslachtsbepaling? En heb je zelf een voorgevoel wat het gaat worden?

Lacer hoe gaat het daar? Zin in komend weekend?
Alle reacties Link kopieren
Lacer, ben benieuwd hoe je feestje was.

@frozen, beetje van de misselijkheid af?

@stippel hoe was je echo donderdag? Wat fijn dat je zo'n zak positiekleding hebt gekregen.


Hier begin ik me wat beter te voelen, alleen de warmte trek ik echt niet. En jullie? Buikje begint te komen, in een jurkje wel goed zichtbaar.
Morgen weer een echo, toch altijd weer spannend.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
@Susieflower Spannend weer morgen! Hoe laat mag je?
Poeh die warmte is inderdaad niet te harden... Plan zo min mogelijk deze week en heb een Air cooler besteld. Hoop dat ie snel komt want de levering was vertraagd :|

@Frozen Ook vanaf deze plek nogmaals heel veel succes vandaag met de echo!!

@Lacer Ben ook benieuwd hoe je feestje was :cheer2:

Hier afgelopen donderdag weer een prachtige echo gehad. Vandaag precies 14 weken zwanger. Dat voelt nu wel heel echt hoor :D
Buikje begint te komen. Buitenstaanders zien het denk ik nog niet. Heb van mezelf al een buik dus valt niet zo op. Maar zag vriend van de week zo kijken... Vroeg hem of hij dacht dat mijn buik dikker was geworden. Hij zei van wel maar durfde dat uit zichzelf niet te zeggen omdat hij niet wist of dat een compliment was haha
Voel het zelf nu ook wel dat er een beetje buik bij komt wat er eerst niet zat.

Over 2,5 week hebben we weer een tussentijdse echo. De gynaecoloog zei dat het kan zijn dat we dan het geslacht kunnen zien. Dat wachten we dus even af.
Twijfel nog over een pretecho voor de geslachtsbepaling anders. Aan de ene kant superrrrr benieuwd. Maar aan de andere kant ook wel weer zonde van het geld als we toch al zoveel echo's krijgen. En stel dat ze het in het ziekenhuis nog niet kunnen zien, kan dat bij een echo bureau dan wel vraag ik mij af?
En anders hebben we over 6 weken de uitgebreide 20 weken echo gepland staan, dus dan weten we het sowieso.

Ben zo benieuwd en heb niet echt een duidelijk voorgevoel.
Hebben jullie dat wel?
Alle reacties Link kopieren
susie misselijkheid wisselt momenteel per dag. Zaterdag echt verschrikkelijk, pas na 2 zetpillen voelde ik me beter. Gister echt een hele goede dag en totaal niet misselijk geweest, al merk ik wel dat ik sneller vol zit.
Vanmorgen wel weer overgeven, maar vandaag nog geen medicatie gebruikt en het lijkt nu goed te gaan.
Ik ben vandaag 11 weken dus denk dat ik de ergste piek gehad heb inmiddels.
Succes alvast voor morgen met je echo, Hoelaat mag je?

Stippel dankjewel!
Wat fijn dat jullie zoveel extra echo’s krijgen. Hopelijk kunnen ze over 2,5 week al iets zien. Het zou inderdaad zonde van je geld zijn als ze het op een pretecho ook nog niet goed kunnen zien, maar volgens mij krijg je dan wel korting of mag je later nog een x terug komen.

Als ik nu op Mn gevoel zou moeten zeggen wat het wordt dan zou ik op een meisje gokken. Maar dat is puur omdat ik de afgelopen 5 weken echt kotsmisselijk geweest ben en dat bij een meisje erger schijnt te zijn.
Alle reacties Link kopieren
@ Frozen, ik heb 's middags de echo en cervixmeting. Wij gaan vanaf nu om de week voor echo en cervixmeting (vanwege mijn vorige zwangerschap)
Morgen is de eerste meting en toch wel heel spannend. Ook de gedachte als de baby het nog maar "doet" dringt zich weer op. Ik probeer mezelf maar veel af te leiden tot morgen.

@Stippel wij hebben het vorige zwangerschap wel laten doen, véél leuker dan dat medische in het ziekenhuis. En vonden het ook gewoon leuk om het geslacht te weten te komen. Bij het bureau waar wij gingen mag je terugkomen als ze het op een pretecho niet goed zien omdat de baby niet goed ligt.
C'est la vie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven