Uitgerekend rond december na één of meerdere miskramen

17-04-2019 19:55 236 berichten
Alle reacties Link kopieren
Edit: November, februari, maart enz... Iedereen is hardstikke welkom!
Wie is er nog meer in of rond december uitgerekend na één of meerdere miskramen? Misschien voel je je niet helemaal op je plek in een ' Gewoon Uitgerekend' topic. Na een miskraam ben je toch minder onbezorgd zwanger.
Dan is het fijn om angst, spanning, verdriet en hopelijk vooral heeeeeel veel blijdschap met elkaar te delen :heart:


NaamLeeftijdUDEchoGeschiedenisKinderenKloppend hartje?
Stippeltjesbehang 37/43 23/124/7MA mei 2018, MA okt 2018, MA jan 20192 bonuskinderen van vriend :heart:
Lacer26/2904/121/6MK sep 2018, MK dec 2018Nog geen kinderen :heart:
Susieflower -8/1nog geen kinderen :heart:
*FRozen_Star* 33/309-124/6
mk sept ‘18 en ma jan ‘19
nog geen kinderen :heart:
MargeSimpson en Timo jullie zijn altijd welkom om weer aan te schuiven

KirstenvdVeen :redrose: Nijn-tje :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:15
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
50.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is even geleden dat ik hier geschreven heb.

@susie spannend morgen de echo! Hoelaat mag je en hoeveel weken ben je nu exact? Ik herken precies wat je zegt over de warmte. Ik slaap ook zo ontzettend slecht nu s' avonds.

@Stippel Ik heb mijn geslachtsvoorspelling met 14 weken gehad en met 15 weken heeft het ziekenhuis het nog eens bevestigd. Het kan dus wel, ik denk alleen dat het ziekenhuis dit alleen verteld als ze ook heel erg zeker zijn van hun zaak. (Logisch ook) Ik vond het het geld wel waard, ik ben de hele dag toch wel weer in mijn nopjes als ik de kleine weer even gezien heb. :love:

@frozen jammer dat de misselijkheid nog steeds aanhoud. Maar ergens zou ik ook denken dat het je een soort van zekerheid geeft.



Feest afgelopen Vrijdag was ge-wel-dig. Meerendeels van de gasten dachten toch echt dat ik een meisje zou krijgen dus toen de ballon plofte hoorde we veel verbaasde stemmen :lol: Maar iedereen was zo gelukkig na de bekendmaking.

Ik heb sinds vorige week Woensdag ontzettend veel last van lage rugpijn. Dit afgelopen Vrijdag aangekaart aan de gynaecoloog en die vertelde dat dit een normale zwangerschapskwaal is, en als het langer blijft aanhouden ik toch even contact op moet zoeken met de bekkenfysio. Het warme weer helpt daarnaast ook niet mee.

Ook heb ik zelf het idee dat ik de kleine al een paar keer gevoeld heb, maar echt met zekerheid kan ik het (nog) niet zeggen. Ben in ieder geval zo intens gelukkig nu op het moment.

:flirting:
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een prachtige mini baby gezien van 4,7 cm met alles er op en er aan.
Uitgerekende datum nu vastgezet op 10 januari 2020.

Zo bizar dat die mini baby al handen heeft en voetjes met mini teentjes :love:
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie berichten hier allemaal :cheer: :yes: :cheer2:

@Frozen Nogmaals ben zo blij voor je meis!! Wat een heerlijk nieuws :flirting:

@Lacer Wat heerlijk hoe jij op je blauwe wolk zit :cheer: Dat klinkt heel leuk dat feestje en wat bijzonder dat je de baby misschien al voelt zeg!

@Susieflower Hopelijk morgen van jou ook een mooi bericht!! :heart:

Hier net even met vriend gesproken over de mogelijkheid van een pretecho voor de geslachtsbepaling. Hij vind het niet nodig, maar stemt in als ik het graag wil. Dus ik laat me dat geen tweede keer zeggen en wil meteen een online afspraak inplannen voor morgenavond. Maar daar raakte hij een beetje van in paniek al zo snel...Dat kan toch ook wel wachten tot volgende week? :facepalm: Het grote verschil tussen een enorme ongeduld en een halve autist zeg maar :P We zijn er dus nog niet helemaal over uit.

Blijf trouwens nog steeds benieuwd hoe het met de andere dames gaat die in het begin meeschreven.
Denk dan toch regelmatig zou het wel goed gaan??
@MargeSimpson en @Timo Hoop dat het geen slecht teken is dat we niets horen en jullie nog eens een update komen geven.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, het lijkt me fijn een beetje met jullie mee te kunnen schrijven. Een aantal bekenden hier vanuit een ander topic, met de uitnodiging hier mee te schrijven:-). Ben niet uitgerekend in december maar in februari mocht alles goed gaan.

Allereerst, van harte gefeliciteerd allemaal!!! Wat fijn om te lezen over al die goede echo's:-)

Kort wat achtergrond info: ben nu 7 weken zwanger. Het is m'n vijfde zwangerschap, dochter van 5 en afgelopen jaar 3 miskramen gehad. Onderzoek laten doen maar geen oorzaak gevonden. Ontzettend spannend nu dus weer. Donderdag eerste echo. De laatste twee keer ging het mis na de eerste goed echo dus zal nog even duren voordat ik echt wat meer vertrouwen krijg.
En net als Frozen (en als bij m'n andere zwangerschappen) ontzettend misselijk. Gelukkig niet overgeven maar 24/7 ontzettend misselijk. Nu nog geen medicatie geprobeerd, de vorige keren wel maar nog niks heeft geholpen. Ik vind dat behoorlijk pittig, het heeft nogal wat impact op m'n dagelijks functioneren. Maar goed, als het nu goed mag gaan heb ik daar alles voor over.
Alle reacties Link kopieren
Welkom lieve Nijn!
Ik duim heel hard voor een prachtige echo donderdag.

lacer wat leuk een jongetje! Heerlijk dat jullie het nu met iedereen kunnen delen

Stippel haha misschien je vriend even aan het idee laten wennen en wat later in de week een echo inplannen?

Wij hebben het blijde nieuws vanavond aan Mn ouders verteld, ze moesten helemaal huilen. Morgen gaan ze op vakantie dus wilde het nog even vertellen voor ze gaan, anders zou het nog eens 2 weken duren.
Alle reacties Link kopieren
@Nijn-tje Jaaaaaa leuk zeg dat je ook mee komt schrijven! :cheer: :couple:
Wil je ook in de tabel?

@Frozen Wat leuk dat je het met je ouders hebt gedeeld en wat een lieve reactie.

We hebben nu bedacht om volgende week een pretecho in te plannen en dan te vragen of onze ouders mee willen zodat ze ook meteen het geslacht weten. Morgen ga ik even bellen of dat te regelen valt. Een weekje geduld kan ik nog wel opbrengen. Hoop ik :hyper: :lol: :hyper: :lol:
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk een pretecho Stippel!! Ik vond het de eerste keer ook zo lang duren tot de 20 weken echo... (geen extra echo's ofzo toen). Weet ook niet of ik dat nu weer zou kunnen;-) En heel bijzonder om jullie ouders mee te nemen. Mijn eerste zwangerschap is mijn moeder meegeweest naar de 20-w echo. Dat vond zij ook heel bijzonder. In de tijd dat m'n moeder zwanger was deden ze nog amper echo's.

Als het donderdag goed is wil ik wel in de tabel. Nu ben ik nog veel te gespannen. De vorige keer de tweede echo rond dezelfde termijn als nu en toen voelde ik me precies zo (heel beroerd), en toen zat het toch echt niet goed meer. Dus durf nog niet helemaal te hopen dat het goed zit.
Alle reacties Link kopieren
Welkom hier Nijn.

Frozen wat leuk dat je het nu verteld hebt.

Hier weten de belangrijke mensen het ook inmiddels. FB enzo komt later misschien nog wel.

@ Stippel, hihi toch een pretecho geboekt leuk. Hoop dat het je goed bevalt ;)

Gister weer een controle gehad in het zkh, was allemaal goed. Ik ben vandaag 12 weken. Ga mezelf toch nog aanmelden bij een vk vind het in het zkh zo ontzettend medisch en onpersoonlijk.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
@Nijntje Welkom! Wat leuk dat je meeschrijft! :shame:

@stippel Jaaaa een pretecho! Die zijn zo leuk, je gaat volop genieten! Althans dat had ik! :biggrin:

@frozen Wat fijn dat je ouders het nu ook weten!

@Susie jeej goed nieuws dus! :yes: Ik heb nu verschillende echo's gehad bij zowel de verloskundige (pretecho's) en het ziekenhuis. Ik denk dat ik van geluk mag spreken, zowel de verloskundige als zkh zijn hartstikke goed voor me.



Hier ga ik vandaag eens met mijn baas aan tafel zitten. Sinds vorige week echt ontzettend veel last van lage rugpijn bij stil staan en beweging. Mijn werkzaamheden zijn variërend maar de laatste weken werd ik vooral ingeroosterd voor de staande werkzaamheden. Heb gisteren op het werk staan janken van de pijn dus ik hoop dat ze me die werkzaamheden voorlopig even kunnen besparen .. Morgen sta ik weer ingeroosterd voor staande werkzaamheden dus ik hoop dat ze vervanging kunnen regelen. Ben redelijk gespannen over het gesprek .. :'(

Daarnaast vandaag toch maar eens een afspraak gemaakt bij de bekkentherapeut. As Vrijdag kan ik er al terecht. Hoop zo dat dit mij kan enigszins een beetje kan helpen.
lacer wijzigde dit bericht op 26-06-2019 11:00
4.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Susieflower Wat fijn weer zo'n mooie echo! :cheer: Vervelend dat de gynaecoloog zo onpersoonlijk is, als je de keuze hebt kan ik me voorstellen dat een verloskundige dan prettiger is.

@Lacer Balen zeg van die rugpijn. Goed dat je vrijdag al terecht kunt bij de bekkentherapeut. Je doet er dan zelf alles aan wat je kunt. Jamnervoor je baas, maar meer kun je niet doen hoor! :hug: Laat je even weten hoe het gesprek is gegaan?

@Nijn-tje Jij hebt morgen je echo toch? Hoe laat mag je?

Jaaaaaa super veel zin in de pretecho. Hij staat gepland voor volgende week donderdagavond :hyper: :hyper: :hyper:
Alle reacties Link kopieren
lacer wat vervelend van je rugklachten. Hoe ging het gesprek met je baas?
Hopelijk kunnen en er vanaf nu rekening mee houden.

stippel wat leuk, spannend hoor! Heb je zelf een voorgevoel wat het gaat worden?

Nijn Hoelaat mag je morgen voor je echo?

susie wat fijn die goede echo.

Wij gaan het straks aan Mn schoonouders vertellen. Ze komen straks eten, spannend!

Die stomme hormonen he.. vanmorgen huilend in de auto omdat ik langs een vrachtauto reed met varkentjes richting het slachthuis. 1 stak net zo z’n neus naar buiten door het hokje. Voorlopig dus geen varkensvlees meer voor mij :"-(
Alle reacties Link kopieren
@Frozen Ik krijg al tranen in mijn ogen alleen door het lezen van je verhaal :'( Horrormonen zijn het! Ik jank zelfs bij de reclame van de Plus met die opa.
Echt geen flauw idee of er een jongen of meisje in mijn buik zit... Kan voor mijn gevoel alle kanten op. En ook onze omgeving is heel verdeeld. Dus ben benieuwd!!

@Lacer Hoe ging je gesprek vandaag?
Alle reacties Link kopieren
@stippel spannend volgende week Donderdag!! Al een gevoel wat het gaat worden? :monkey:

@frozen ooo jaaa die hormonen. Was laatst naar de bioscoop, lieten ze een trailer zien van de Lion King. Was heel blij dat ik een 3D bril ophad. Was gewoon keihard aan het janken


Gesprek was erg kort. Was behoorlijk kort vanwege de drukte. Voor morgen is het gelukkig opgelost. Kijken hoe ik me volgende week voel en wat de bekkentherapeut aankomende Vrijdag zegt.
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor het warme welkom allemaal :shame:

@Susieflower, fijn dat alles goed was! Toch fijn even weer een echo he. En 12 weken, dat lijkt me een heerlijk gevoel:-)

@Lacer, wat vervelend dat je zoveel last hebt van je rug. Maar idd goed dat je het bespreekt op je werk. En hopelijk krijg je advies van de bekkentherapeut.

@Ja frozen, die hormonen, vreselijk he! Ik kan ook janken om ALLES. Hoe gaat het met de misselijkheid? Nu zonder die medicatie?

@Stippel, heerlijk zeg, volgende week weer een echo. En zo leuk om het geslacht te weten:-))

We mogen morgen om 13.30! Dat wordt een lange ochtend;-) En als het goed zit ga ik het denk ik op m'n werk vertellen. Vind het echt zwaar door de misselijkheid. En heb nog wat avonddingen de komende weken en savonds is de misselijkheid echt op z'n top.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes vandaag Nijn! Ik duim voor jullie!

Vanavond reageer ik uitgebreider, maar hoop op een mooi berichtje vanmiddag!
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, geen goed bericht hier. Miskraam nummer 4 is een feit. Stop hier dus met schrijven maar wens jullie stuk voor stuk een hele mooie en zorgeloze zwangerschap toe :heart:
Alle reacties Link kopieren
@Nijn-tje Ook op deze plek een hele dikke knuffel voor jou meis :hug: :hug: :hug: Het is zo oneerlijk... Mag ik je naam bovenin zetten met een :redrose:?
Alle reacties Link kopieren
Ook hier een hele dikke knuffel voor Nijn. Geen woorden voor, zo verdrietig.
Hopelijk kun je het uiteindelijk een plekje geven en kunnen ze jullie in Gent helpen :hug:
Alle reacties Link kopieren
@nijn ooo nee dat meen je niet meid! Wat verschrikkelijk! Houd het dan nooit op vraag je jezelf op een gegeven moment af :cry:

Heel veel sterkte en succes de aankomende periode. :rose: mocht je toch de behoefte hebben om je gevoelens ergens kwijt te willen, je kan hier gewoon ook je verhaal kwijt. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel lieve dames. Voel me ontzettend verdrietig maar ik weet ook dat ik me weer beter ga voelen straks. Daar houd ik me maar aan vast. Al lijkt dat nu nog erg ver weg.

En lief Stippel m’n naam daarboven.

Ik hoop echt dat jullie dit nooit meer hoeven te mee te maken, ook niet straks bij een eventuele vervolgzwangerschap.

Jullie krijgen prachtige baby’s in dec/ jan! Lekker blijven genieten van deze bijzondere tijd. Die nog bijzonderder is door wat jullie meegemaakt hebben.
:bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
@Nijn-tje Wat ben je toch een dappere lieverd om zulke mooie woorden voor ons te schrijven :heart: Ik hoop zo ontzettend dat jullie wens voor een tweede heel snel vervuld mag worden. Het is jullie zo ontzettend gegund meis :hug:

Ik heb het schema wat aangepast. MargeSimpson en Timo heb ik er even uitgehaald omdat ze momenteel niet meer meeschrijven.
Ook de tekst wat aangepast want uitgerekend 'rond' december is een ruim begrip en iedereen is welkom toch? :D

@Susieflower Zal ik jouw gegevens ook in het schema zetten? Als je even laat weten wat er ook alweer in mag, dan pas is het aan.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden hoe gaat het met iedereen? Hebben jullie de hitte het weekend goed doorstaan?

@Lacer Hoe gaat het met je rug?

@Frozen Heb je het hartje al vaker geluisterd inmiddels?

@Susieflower Is het gelukt om je aan te melden bij de verloskundige?
Alle reacties Link kopieren
@stippel Ben blij dat de hitte weg is, ik ben sowieso geen zomer mens. Geef mij maar de herfst of winter! Heerlijk met een dekentje op de bank! ;-D

Afgelopen Vrijdag bij de bekkentherapeut geweest. Schijnbaar ligt het echt aan mijn houding. Ik sta met een redelijke holle rug en volgens de therapeut komt die houding bij heel veel zwangere vrouwen voor. Doordat je buik juist naar voren toegaat, maak je vanzelf eigenlijk al een holle rug. Ik heb wat oefeningen meegekregen die wel een beetje helpen (gelukkig) Maar toch blijf ik het wel voelen in mijn rug. :whip:

Toch wilt de therapeut mij in de gaten houden ivm verweken bekken. Dat is op dit moment niet het geval, maar de kans dat het gaat gebeuren is er wel. En hij raad me wel aan om voorlopig even geen staande werkzaamheden meer te gaan doen aangezien ik dan voor een langere tijd sta en even zitten niet echt bepaald een optie is.. Dit toch even met de leidinggevende gaan bespreken deze week. :O


Volgende week de 20 weken echo. Kan niet wachten, wil zo graag even weer daarbinnen spieken. Hoe is het met de rest van de dames?
Alle reacties Link kopieren
stippel ja, al merk ik dat ik soms nog moeite heb om het hartje te kunnen vinden. De eerste keer ging redelijk vlot, de keren daarna wat minder vlot en dan voel ik ook weer wat onzekerheid opkomen. Wat een gedoe toch he ;)

Lacer jemig, 20 weken alweer! Jij gaat echt als een speer. Wat naar van je rug en bekkenklachten. Hopelijk kan de bekken therapeut het wat verlichten.

Ik heb het nieuws vandaag met Mn baas gedeeld. Hij was zo blij dat hij me spontaan kwam zoenen en daarna besefte dat dat officieel niet mag hahaha.
Straks gaan we nog even een rondje langs de mensen die ons naast staan. Vandaag 12+3 en het lijkt goed te gaan, ik begin het steeds meer te beseffen en krijg ook steeds meer zin om het met mensen te delen.
Alle reacties Link kopieren
@ Nijn, heel veel sterkte.

@ Stippeltje, ja ik ben er ook al geweest, voelt prettig.
Het ziekenhuis blijft de hoofdbehandelaar maar voor tussentijdse dingen kan ik bij de vk. terecht.

@ Lacer, wow 20 weken echo al, dat klinkt hier nog zo ver weg.

@ Frozen, wij schelen één dag qua UD dan ben je vandaag 12+4
Leuke reactie van je baas trouwens.

@ Hier voel ik me minder fit dan voorgaande weken, moe moe moe en ontzettend last van buikpijn, waarsch bandenpijn. Duik zo m'n bed in. Hopelijk wat slaap inhalen nu het wat koeler is.
C'est la vie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven