Uitgerekend September 2.0

16-01-2016 00:22 1482 berichten
Doorstart van "sept/okt 2016 uitgerekend"

Een schoon topic, met tabel, om helemaal vol te kletsen tot het (ein-de-lijk) september is!

Op weinig kwaaltjes, voorspoedige zwangerschappen en wolkjes van baby's

NAAMLEEFTIJD M/VKINDJE NRUITGEREKENDECHOtuttifrutti2016 32/29 1 8-09 Peanut7934/361&211-09 ann6527/25313-09reendje27/27114-09 cabriogo44/362 15-09 Helina13 30/32 1 16-09 muziekmeisje34/322&317-09 Crissy 30/33 1 18-09 Mikki_123292 18-09 Schaapje199128/24121-09 Chip33/32121-09Women1989122-09ineke120233/28222-09rozediamant128-09

Inloggegevens om gegevens aan te passen
anoniem_270861 wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:28
6.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel kilo zijn jullie aangekomen? Ik ben van 59 naar 78 kilo gegaan, pff, buik is echt zo dik. Had zoveel honger in het begin en misselijk.
@cabriogo. Ik denk idd anders met keizersnee, niet hoeven persen dus behalve de wond en de buik die weer terug moet naar normale proporties, valt het wel mee. Wond doet nog pijn maar met rustig aandoen valt het wel mee.

Qua namen: de dokters noemden ze consequent Twin1 en Twin2 toen ze in de buik zaten waar twin1 de laagste was dus ook met keizersnede als eerste komt. Daarna kregen ze ook weer het labeltje Twin1 en Twin2. Dus zo wisten we wie wie was

Man is nu onderweg naar huis met dochter 2
Geniet ervan peanut!! Meisje twee lekker naar huis.
Oh wat fijn peanut!

Ik had inderdaad geen suiker en bij de groeiecho lag mini gewoon op schema dus zorgen gemaakt om niks

Ik ben (nu 33 weken) van 72,5 naar 86,5 gegaan en voel me momenteel net een olifantje. Kan serieus niet wachten tot ik straks weer een beetje slanker in mijn benen en gezicht ben.

was voor mijn zwangerschap druk bezig om wat kilo's kwijt te raken en bad er toen ik zwanger werd 4 kilo af. Straks maar weer goed mijn best doen.

Vandaag is mijn officiële eerste verlofdag!! Ik was al een weekje vrij want kids waren met vakantie maar toch voelt het vandaag wel speciaal hihi
@Peanut79 Wat fijn dat alles goed gaat en je al zo geniet van het moederschap . Geniet ervan!

@moniek24 Herkenbaar dat afvallen voor de zwangerschap. Ik had me in januari aangemeld bij de sportschool en op dieet gegaan, elke keer bij het wegen was ik aangekomen .. Toen ik 1 week overtijd was toch maar getest, en ja hoor zwanger . Ik had het eigenlijk niet verwacht . En toen stonden de maaltijdshakes voor niks in de kast en voor de sportschool heb ik geen energie meer.
Peanut, wat fijn om te horen! Nu lekker met beide meiden thuis! Is jullie nanny er ook al intussen, dat zal ook schelen. Heel fijn te horen dat jij je al zoveel beter voelt, dat geeft vertrouwen voor ons! En dat de borstvoeding loopt, wat goed!

Lieve schoonouders hebben zoontje meteen maar voor het weekend meegenomen, zodat ik ook vandaag helemaal vrij heb. Vanavond met man naar de sauna! Heel fijn.

Ik ben tot nu toe 17 kg aangekomen, dat valt me eigenlijk nog mee. Ik verwacht misschien nog een kg erbij, of twee. Buik is huge maar vooral heel vol; vooral de constante druk van een hoofd in m'n ribben en een hoofd in m'n bekken is echt pijnlijk.

Ik word er langzaam zat van, nu wordt het "uitzitten". Moe, grieperig, pijnlijk, jeuk. En -ik weet hoe belachelijk het klinkt hoor X-D- ik kan niet meer hardlopen en vind dat jammer. Wat dat betreft stel ik me natuurlijk aan, dat is al veel langer gelukt dan ik had verwacht /gehoopt.

Cabriogo, wat fijn dat je nog wel die energie hebt (met slaapjes dan). Lekker nog weg met z'n tweeën, echt doen hoor!! En, jou eigen, alles teruggelezen & overal op gereageerd . Mocht maagzuur bij jou erger worden: er zijn dus uitstekende medicijnen voor (ik heb nu omniprazol)...

Moniek, nu officieel. Ik snap je wel hoor, dat is ook een moment! En olifantenlook trekt heus wel weer weg...

Women, fijn dat het geen vruchtwater was!

Fijn weekend alvast dames!
@muziekmeisje Geniet van de sauna en fijn weekend!
Thanks, jij ook! Het niet meer lang staan is herkenbaar; hier net 5 min voor openstaande brug... laat mij maar wandelen... en ach, die sportschool komt wel weer. Of gewoon lekker wandelen met kinderwagen straks .
Ja lang staan lukt me ook niet meer.

Nou net terug van de echo en kind ligt dus in stuit. Ik ben er flink chagrijnig van. Een keizersnee is echt mijn grootste angst. Eerst zat mijn man te zaniken dat ik teveel snoepte en dat ik daardoor een dik kind erdoorheen moet persen. Maar ik had wel wat meer van mijn taartjes willen genieten.

Bah bah bah. Een prik in je rug en je benen niet meer voelen maakt me echt zo bang.
@Cabriogo Dat is vervelend nieuws.. Kunnen ze de kleine misschien uitwendig draaien? Hoeveel weken ben je nu? En wat je man betreft die moet niet zo zaniken, of wil hij 40 weken zwanger zijn ?
Ben al 35+4... Kan donderdag pas voor consult naar de gynaecoloog dus weet dan pas iets.
Ja hahaha laat hem maar 40 weken al die ongemakken hebben.
Peanut, hoelang heb je geen gevoel in je benen?
Oh wat vervelend cabriogo :( hopelijk draait de kleine nog of kunnen ze het uitwendig nog draaien.

even afwachten! En idd hij moet niet zeuren of wil hij even met je ruilen? Laat hem maar extra lief doen dat kan je wel gebruiken nu

@muziekmeisje veel plezier in de sauna!

Ik ben vanochtend getrakteerd op een uitgebreid ontbijtje. Alles werd klaargemaakt en na afloop opgeruimd door mijn vriend. Wat een luxe. Om te vieren dat mijn verlof is begonnen.

Luxe helaas van korte duur..ik ga nu zelf stofzuigen maar vond het wel super lief vanochtend. Hij wist hoe ik er naar uit keek.
Hahaha mooi moniek!

Nee ipv extra lief ging hij fluitend een spelletje doen in de wachtkamer. En zei hij dat ik toch wel normaal kon doen tegen de vk (was nogal kortaf). Hij is echt heel lief, al 18 jaar samen niet voor niets, maar dit viel me ook een beetje tegen
Ooooo die momenten dat je ze wel kan wurgen

Snap wat je bedoelt. Hoe lief ze anders ook zijn! Soms wil je ze achter het behang plakken.
@cabriogo, is een natuurlijke stuitbevalling nog mogelijk, of hoor je dat donderdag ook pas?
Weet ik donderdag pas muziekmeisje. Maar ik heb er ook weinig zin in om het eerst op die manier te proberen en dan alsnog een spoedkeizersnee te krijgen. Dus heb in mijm hoofd al bedacht dat het een ks wordt. Bah.
Cabriogo, ik heb wel eens een ruggenprik gehad en het viel mij echt alles mee. Het idee klinkt heel eng, maar het zetten deed bij mij niet meer zeer dan een tandartsverdoving en op een of andere manier voelde het helemaal niet eng om na de operatie mijn benen niet te voelen. Misschien dat dat je iets geruststelt En als een versie nog kan zou dat sowieso mooi zijn, met deze termijn is die kans volgens nog best groot, en iets van 40% van de versies lukt, dus dat is ook nog wel een leuk kansje Maar snap helemaal dat je er gefrustreerd van bent en je zorgen maakt, en de houding van je man helpt ook niet mee. Heb je niet een vriendin of zus ofzo waar je even lekker je hart kunt luchten?
Cabriogo, misschien kunnen ze nog uitwendig draaien. Dat schijnt in 40% van de gevallen te werken las ik van de week (toen ik even bang was dat dochter ook in stuit gedraaid was, maar denk dat ze alleen om lengte-as gedraaid is dus dat hoop ik maar).

Waar zie je het meest tegenop bij een ks? De ingreep zelf, of het contact met je baby? Er zijn steeds neer ziekenhuizen die een.'natuurlijke keizersnede' doen, dan heb je meteen na de geboorte ook huid op huid contact en hoef je niet eerst zonder baby naar de uitslaapkamer. Ik vond dit lijstje, 'mijn' zkh staat erbij, maar weet niet hoe compleet/up-to-date het is http://www.oudersvannu.nl ... vriendelijke-keizersnede/
Peanut, fijn dat beide meisjes nu thuis zijn! En wat goed dar je bv al zo goed loopt!

Muziekmeisje, geniet van de sauna! Ik vind zo'n dag altijd een soort minivakantie, heerlijk. Je moet alleen tegen het eind van de zwangerschap wel voorzichtig zijn met bubbelbaden ivm bacteriën (en misschien heb je al een klein beetje ontsluiting zonder dat je dat weet).

Moniek, geniet lekker van je verlof! Is iedereen nu eigenlijk vrij/met verlof? Ik hebzelf nog niet officieel verlof, maar wel vrij ivm schoolvakantie. Had er eerlijk gezegd niet aan moeten denken om nu nog te moeten werken, maar dat is natuurlijk ook waar je je op instelt.
Ik heb vandaag mijn laatste dag gehad, dus nu verlof! <3
Heerlijk reendje geniet er van!

Dat moment dat de meneer je verteld dat je niet in zijn telefoon mag kijken en je nog net een glimp van je zusjes naam opvangt op WhatsApp.

Dat in de wetenschap dat ik weet dat er iets georganiseerd wordt (meer weet ik ook echt niet) maakt het nu wel heel spanning.

en ook echt voor het eerst dat ik mijn nieuwsgierigheid bedwing en niet stiekem toch kijk hahaha
Haha mooi moniek, denk je dat ze iets voor je organiseren?

Voor mij is de hele onbezorgdheid van mijn verlof eraf. Bah.

Ik weet niet tot wanneer ze kunnen draaien, ik ben al 35,5 week! Pfff.

Toevallig etentje met beste vriendin vanavond reendje dus dat hielp wel. Maarja op eind van de avond dacht ik, het was leuk maar het verandert niets aan de stuitligging
@Cabriogo Fijn dat je het toch nog even gezellig hebt gehad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven