Uitgerekend september 2019 (extra groep)

29-01-2019 17:12 305 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle zwangeren die uitgerekend zijn in september!

Er zijn al twee andere groepen voor september (eerste helft en tweede helft september), maar die zitten al vol, dus bij deze een groep voor iedereen die het leuk vindt mee te schrijven en in de andere groepen geen plek meer vond.


NaamLeeftijd KindjeUitgerekendMeisje/jongenOpmerkingen (echo's e.d.)
Lily-of-the-valley..2e15-9-2019 💙 termijnecho+20w echo :cheer2:
Verliefdenonzeker313e30-9-2019 💙 ? ..
Djbbi301e23-9-2019..
Winterluxi291e01-10-2019 💙 termijnecho & 20 weken echo :heart:
Youthza..1e15-9-2019 :fortune: ..
Bonnieux..2e10 a 15 sept :gift: ..
Smartie88301e15 sept :fortune: 23 april 20w echo
Maribos..2e13 sept 💙 20w echo :cheer2:
Bo :hug:

______________________________________________
Inloggegevens:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:14
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
64.45% gewijzigd
bo1988 heel veel succes. En hopelijk heb je een mooie echo. Typisch dat ineens je eten eruit kwam. Mooie Jinx :mrgreen:

En ik kan mij voorstellen dat het extra plannen is met een eigen bedrijf.

djibbi de hele dag naar een computer scherm kijken zal wel degelijk invloed hebben. Zelfs als je niet zwanger bent moet je even bijkomen na een aantal uur achter de computer. Wel extra vervelend. Ik snap wel dat je zo lang mogelijk wilt wachten met vertellen, vooral als je weet dat je erop aangekeken zal worden en extra op je gelet gaat worden.

Winterluxi wat leuk dat je samen met je schoonzus zwanger bent :flirting: Tijdens mijn vorige zwangerschap zat er ook 8 weken tussen mij en mijn schoonzus dat was echt leuk.

Nu deze zwangerschap scheel ik (als het goed is) 1 week met mijn beste vriendin :flirting: Zij heeft al een goede echo gehad en testte 1 week voor mij positief. Dat is extra extra bijzonder. Met 1 week ertussen heb je zelfs de kans dat ze op dezelfde dag geboden worden :) echt heel speciaal.

lily vervelend zeg dat je zo misselijk bent. Hopelijk houdt het snel op.

Zo ik was jullie even kwijt :-D hier ook niet echt misselijk. Afgelopen dagen in de ochtend een vlaag/weeeig gevoel naar verder niks. Ik ben bij mijn vorige zwangerschap niet 1 dag misselijk geweest, dus zegt gelukkig niks.

Ik ben zo benieuwd of het hartje klopt.. de eerste paar weken kon ik alles nog wel loslaten of zo, maar nu ik de 6 weken gepasseerd ben raak ik steeds meer zenuwachtig.
Alle reacties Link kopieren
Lily-of-the-Valley , ja daarna voelde ik me wel wat beter, alleen beetje rommelige maag, maar dat lijkt me logisch. Dankjewel :-D

verliefdenonzeker, dankjewel :hyper: Haha inderdaad... :@@:
Ik herken de zenuwachtigheid, kan die tijd niet vooruit kijken haha.. gaat traagggg..
Leuk dat je tegelijk zwanger bent met je beste vriendin, dat lijkt me heel speciaal!
Alle reacties Link kopieren
@ Lily: oh vandaar, zaterdag is ook snel! Wel fijn dat je in het weekend langs kan komen.

@verliefdenonzeker: ik heb dat gevoel ook nu! Het is ook mijn eerste zwangerschap dus ik weet echt niet wat ‘normaal’ is, maar dan denk ik ook maar dat het voor iedereen anders is, want het lichaam is geen machine. Het viel me op dat ik in vergelijking met jullie mijn afspraak (meer dan) een week eerder heb. Ik sprak gisteren nog de VK maar die zei dat ze het tussen de 6 en 7 weken doen en er dan wel wat te zien moet zijn. Ik weet niet zo goed hoe lang ik zwanger ben, laatste menstruatie 11 december maar mijn cyclus is wat langer. Stiekem hoop ik wel wat langer zwanger te zijn, hoe sneller ik dan namelijk bij de ‘veilige’ 11/12 weken ben. Stom he.

Ik merk wel lekker hormonaal te zijn, met tranen in mijn ogen naar Facebook filmpjes van schattige dieren/babies haha :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Gister de echo gehad :proud: en een hartje zien kloppen. (ps echo was inwendig)

Alleen is er wat aan de hand met de berekening waar we van uit waren gegaan. Waarschijnlijk is de innesteling later geweest en-of mijn cyclus langer. (dit kan wel, mijn cyclus was nogal wisselvallig, dit kon zo een week tot anderhalve week schelen per keer).

Ze gaat er van uit dat ik nu 6 weken en een paar dagen ben aan de hand van de grootte van :gift: . (er werd gedacht 7 weken en een paar dagen)
Nu wil ze mij terug laten komen over 2 weken, alleen zat de hele week al volgepland, en doen ze het de week erna (26-2) ze zei , dit is misschien ook wel beter dan ben je wat verder en valt er ook meer te zien.

Wel heel fijn dat ze die extra echo willen doen , ze gaf al aan, anders moet je zooooo lang wachten (5-6 weken) voordat je eindelijk weer een echo krijgt.

Ik moest dit wel even op me in laten werken, het is maar een weekje natuurlijk. Maar even omschakelen :-D

Het mooie is: hartje zien knipperen, heeeel speciaal. :flirting:

@lily & @winterluxi, nog maar even en dan zijn jullie aan de beurt. :-D
Hey bo wat een goed nieuws dat je een kloppend hartje hebt gezien!! :hyper: En wat fijn dat ze meedenken en een echo tussendoor krijgt. Super fijn!

Dat je bijna 1 week terug gezet bent kan heel goed hoor. Gebeurt ook vaker, tenzij je echt een cyclus hebt waar je bijna de wekker op kan zetten :) Ik snap wel dat het even omschakelen is. Dat je eerst dacht bijna 8 weken te zijn is dat nu “pas” bijna 7 weken.
Maar geniet zeker van het mooie nieuws! Het hartje :flirting:

Volgens de eerste dag van mijn laatste menstruatie ben ik officieel nu 7 weken en 3 dagen zwanger. Maar ik weet van mijzelf dat ik altijd een late eisprong heb en een wat langere cyclus. Dat heb ik aan de vk doorgegeven tijdens het maken van de afspraak en ook gezegd dat ik denk 1 week korter te zijn :-] Ik hou nu dus de berekening 6 weken en 3 dagen aan. Officieel weet je het pas echt met de termijn echo.
Alle reacties Link kopieren
Heyy @verliefdenonzeker jaaa zeker goed nieuws :-D
Die smile is niet van mijn gezicht af te krijgen haha.
Ok, wist ik niet dat het vaker gebeurde, maar opzich klinkt het logisch inderdaad!
We gaan zeker genieten, dankje!

Ik had ook bij het eerste telefoon gesprek aangegeven dat mijn cyclus wisselend was qua aantal dagen, maar wel handig om aan te geven inderdaad. Niet bij stil gestaan verder. Was te blij haha :)

Een fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen Bo!! Ik ben heel blij voor je ! En wie weet word je na de termijnecho weer vooruit gezet.
Alle reacties Link kopieren
@winterluxi dankjewel heel lief :-D
ja wie weet inderdaad, zie het wel.

Mijn 2e echo afspraak is verplaatst naar 19-2 ipv 26-2 dus weekje eerder (op mijn verzoek) ze gaf bij de afspraak al aan dat ze over 2 weken echo wilde doen, maar dat de agenda vol zat, nu had ik aangegeven, mocht er een plekje vrijkomen dan houd ik me aanbevolen, dat is bij deze gelukt :hyper:
Alle reacties Link kopieren
verliefdenonzeker, wat leuk inderdaad dat je samen met je vriendin zwanger bent! En zelfs maar één week scheelt. In mijn vorige zwangerschap was ik ook tegelijk met een aantal vriendinnen zwanger, erg leuk, ook dat de kinderen dan even oud zijn en dus samen kunnen spelen als ze wat groter zijn.

Bo, hoe voel je je er nu onder, wel enigszins rustig of zit je de klok vooruit te kijken naar je volgende echo? Als je zo'n wisselende cyclus hebt, lijkt het me nu geen reden tot zorg, al is dat altijd makkelijk gezegd, want je bent er pas gerust op als je die bevestiging hebt waarschijnlijk. Fijn dat je alsnog een week eerder kan.

Winterluxi, hoe was jouw echo vandaag?

En djbbi morgen toch? Succes alvast!

Ik tel nu ook wel af naar zaterdag. Vandaag overigens een halve dag niet/nauwelijks misselijk, zo fijn :cheer2: en dan ook nog van dat super weer :sun:
Alle reacties Link kopieren
Hi! Even een heel kort ego berichtje want ik ben heel moe, maar goede echo en ook een kloppend hartje gezien :love:

Morgen reageer ik wat uitgebreider! Welterusten alvast !
Alle reacties Link kopieren
@lily Spannend zaterdag, hoe laat staat de echo gepland? Fijn dat je wat minder misselijk bent, Dat scheelt! Alvast veel succes en plezier voor morgen, nog maar 1 nachtje :hyper:

@winterluxi, Kijk goed nieuws, gefeliciteerd, super mooi! :sun: Bij jou geen "rare" dingen zoals teruggezet qua aantal weken (of juist vooruit).
Alle reacties Link kopieren
bo1988: Fijn dat je tweede echo eerder is gezet, die twee weekjes zijn zo weer om! Ik maakte me voor gisteren best veel zorgen, en nu ben ik helemaal gerustgesteld. Had je dat ook? Ik ben een paar daagjes teruggezet, maar ze kon het moeilijk meten. Op dit moment is 2MM al het verschil in dagen dus ik maak me er niet zo druk om :) We zullen het wel zien bij de termijnecho!

Lily: Ik snap dat je aftelt naar morgen, nog 1 nachtje! Ik zal duimen voor je! Fijn dat je je nu beter voelt!

Ik had gisteren ook een inwendige echo en nadat we waren gaan zitten was dat het eerste wat we gingen doen. Dus was wel fijn dat de vragenlijst pas erna kwam. Ze probeerde uitwendig maar dat lukte echt niet, alleen het vruchtzakje kwam in beeld. De tweede echo is 21 februari en de termijnecho is 8 maart alweer. Ik heb geen fysieke foto’s (er was ook nog niet veel te zien) maar wel filmpjes op een USB meegekregen, je ziet dan een knipperend vlekje :love:

Gisteren aan wat familie verteld en waren echt hysterisch blij, zo lief! :heart: Ze hadden het alleen echt niet zien aankomen. Dit weekend is de rest van de familie aan de beurt.
Wat fijn Winterluxi een goede echo :hyper: Super leuk is dat he en zo geruststellend zoals je zelf al zegt. Lekker van genieten :flirting: Wat leuk ook de reacties van je familie!

Lily morgen ben jij aan de beurt.. Spannend zeg! Kijk je er naar uit?

djbbi jij vandaag je echo.. hoe laat mag je?

Ik heb gisteren ook stiekem al een echo gehad :-D Ik had gewoon gebeld en gezegd dat ik vanwege de eerdere MA toch graag wil weten of het goed zit. Ik mocht dezelfde dag nog komen en het hartje klopt :flirting: Zooo super blij en opgelucht. Mijn termijn klopte wel ongeveer 6+5 ben ik vandaag.

Ook tegen mij zei de vk dat 1 MM al een paar dagen kan schelen en het was erg moeilijk op te meten met dit termijn. Volgende echo staat nog op 18 februari en dan heb ik ook mijn intake :-)
Alle reacties Link kopieren
@verliefd: Yayyy nog een kloppend hartje! Mooi dat je eerder langs mocht komen, ik geef je groot gelijk ;-) dat is zeker een geruststelling.

Bij mij plande ze de termijnecho in voor over vier weken, en toen zei ik ‘oh dat duurt ook lang’ en toen vroeg ze of ik over twee weken terug wilde komen voor een tweede echo bij de vk. Dat laat ik natuurlijk niet aan me voorbijgaan :hyper:


Succes vandaag djbbi!!

Na dit weekend heeft iedereen de eerste echo gehad!
Alle reacties Link kopieren
Even kort, want we hebben bezoek. Hier vandaag ook een goede echo met mooi kloppend hartje :heart: . Voorlopige UD is nu 17 september. Maar met termijnecho kan dat natuurlijk nog bijgesteld worden.
Overigens was er nog een tweede vruchtzakje te zien, maar die was (gelukkig) leeg (we hoeven niet zo nodig een tweeling, vandaar dat ik zeg gelukkig). Wel bijzonder om te zien.
Alle reacties Link kopieren
Mooi! :-D Fijn dat je een goede echo hebt gehad! Kon je echt al een babyvormpje zien of ook alleen een knipperend vlekje?

Inderdaad bijzonder dat er een tweede vruchtzakje is, goed dat je het op die manier kan relativeren. Ik denk dat ik het wel jammer gevonden zou hebben. Lost dat vruchtzakje zelf op of moeten ze daar iets voor doen?
Lily wauw super fijn een goede echo :-)
Bijzonder een tweede vruchtzakje, ik kan mij je gevoel heel goed voorstellen. Ik zou er zelf ook een dubbel gevoel aan overhouden. Maar gelukkig voor jullie een mooi kloppend hartje :flirting:

Nu heeft iedereen een goede echo gehad. Alleen nog niks gehoord van djibbi. Hopelijk gaat alles goed.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Sorry voor mijn late reactie.
Ik heb vrijdag inderdaad de echo gehad maar verder mijn weekend deels ziek in bed gelegen en elk moment dat ik opstond ben in aan het inpakken geweest voor de verhuizing. (hele slechte timing) vandaar nog even niet hier geweest.
Gelukkig wel een goede uitslag. ik ben vandaag 7.6 weken en er was een mooi knipper lampje te zien. Ik zat er met mijn eigen berekening dus maar 2 dagen naast. Mijn vriend vond het ook super spannend en kreeg het er warm van. Erg leuk om te zien.
Alle voortekenen zijn dus goed en ik mag op 6 maart terugkomen.
Helemaal blij! Alleen nog niet helemaal de ruimte om er volop van te genieten door alle drukte die er aan zit te komen met de verhuizing en verbouwing de komende weken/paar maanden. Ga ik wel heel hard proberen hoor ;)

Wat fijn Lily en Winterluxi en Verliefd en Bo dat jullie ook een goede echo hadden. En wat speciaal zeg een 2 vruchtzakje. Maar ik snap je gevoel. Ik was ook heel blij dat er maar 1tje in zat. Ik vroeg het nog extra aan de VK je weet het zeker he dat er niet nog 1 in zit? Dat scheelt toch weer ;)

Vandaag opnieuw proberen mijn werkdag te overleven op kantoor en vooral niet te veel naar mijn scherm staren. :P
Alle reacties Link kopieren
@winterluxi nou ik was van het weekend een beetje (eigenlijk een beetje erg) ongerust, zal dat verhaal later in dit bericht even uittikken. Jaa dat is waar hoor, 2mm verschil is gelijk al paar dagen verschil. Het is natuurlijk zo klein en pril.
Wat cool dat je zelfs een filmpje hebt, dat ben ik vergeten te vragen, volgende keer dan maar :) Had je zelf een usb mee?
Leuk dat je het je familie verteld hebt, haha leuk he vertellen :)
Rest van het weekend alleen maar leuk nieuws gebracht dus zo te lezen :)

@verliefdenonzeker, ook goed nieuws, doe je goed dat je dat gevraagd hebt. Gefeliciteerd :D

@lily-of-the-valley nog meer goed nieuws, gefeliciteerd :D Bijzonder dat er een 2e vruchtzakje te zien was. Wordt dat dan vanzelf "opgeruimd" door je lichaam ofzo?

@djbbi, moooooi, ook gefeliciteerd :D echt heel fijn. Iedereen gaat lekker :D


Ik ben net terug van een 2e onverwachte echo, ik had sinds de inwendige echo wat bloedverlies, niet heel erg, overleg over gehad vrijdag en ze zeiden, als het maandag niet minder is, neem dan contact met ons op.
Gistermiddag begon ik nog meer te bloeden en werd het zelfs helderrood met stolsels erbij, en had dus echt een maandverbandje nodig.

Sinds gistermiddag dus best wel beetje stress. Pfff. Dus vanochtend naar verloskundige gebeld, ik kon direct komen.
Daar is het gecheckt en hartje klopte gewoon en was bijna verdubbeld qua groei (goed op schema).
Pfffffffff wat een opluchting.
Ik dacht echt dat het mis was.

Ze zag nog wat meer bloed zitten, rondom de baarmoeder, niet in de buurt van "het kindje" gelukkig, want dat is niet zo goed. Ze weten niet waarom het bloed daar zit, maar kan verder geen kwaad.

Voordeel: 2 extra foto's van ons pindaatje, en heeeeeeel erg opgelucht.
wetende dat er dus nog meer bloed kan komen, waar ik me niet zo heel veel zorgen om moet maken.

De verloskundige zei dat ze heel tevreden was met wat ze zag, dus laten we daar maar op vertrouwen :high5:
Alle reacties Link kopieren
@ djibbi: gelukkig ook een goede echo! Vervelend dat je nu die drukte hebt en je ook nog eens beroerd voelt, ik hoop dat het vandaag lukt achter je scherm! Ik heb nu een kleine pauze, dronk een kopje thee (je denkt, kan niet mis gaan), maar die zit toch niet heel lekker ;) dus nu even rustig zitten.

@bo: USB is van de vk, ik denk niet dat ze überhaupt printen dus digitaal. De termijnecho is op een of ander centrum dus dan krijg ik wel een foto.

Maar ik kan me voorstellen dat jij je zorgen hebt gemaakt, ik zou zelf veranderen als een ontplofte stressbal. Gelukkig dat alles goed is! En fijn dat je niet langer in de stress hoefde te zitten, dat je vandaag gelijk langs mocht. Het is een goed teken dat je pindaatje is gegroeid! Ik las sowieso ergens dat als je een kloppend hartje hebt gezien, de kans dat het nog misgaat aanzienlijk kleiner is dan de normale cijfers.

Toen de vk vorige week zei dat ik op 6 weken zat, en ik zelf dacht 6 weken en 3/4 dagen ging ik me ook gelijk vanalles indenken, ik probeer het even los te laten en het op die mm verschil of latere innesteling te gooien. Ik had niet verwacht dat ik me in dit stadium zorgen zou maken, ik dacht na die positieve test is het goed. Beetje naïef misschien ;)
Alle reacties Link kopieren
@winterluxi, aha, ik zal eens vragen volgende keer. Ik heb nu al 3 printjes gekregen. (dat is dan wel weer leuk) Al zou ik liever geen bloedverlies hebben en maar 1 echo.... ipv 2

Pfff ik ben echt zo opgelucht nu.

Dat had ik inderdaad ook gelezen, als je een kloppend hartje hebt gezien dat de kans de helft kleiner wordt, maarja, bloeden... dan vertrouw je het dus echt niet.. (ik niet in ieder geval)

Ik had dit ook niet verwacht, ik zat vanaf t weekend echt even in de put, inderdaad net als jou beetje naïef ja :roll:

Maarja: het belangrijkste gaat goeeeddd, geen idee hoeveel weken ik nu ben maar dat zal ik volgende week wel horen, want ik snap er geen bal meer van :-$
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat spannend net tussendoor bloedingen. Ik ka n me voorstellen dat je dat ongerust maakt maar gelukkig niks aan de hand. Zo fijn dat het tot nu toe goed gaat bij iedereen.
Ik mag vanmiddag naar de HA bellen na overleg over een middel tegen de misselijkheid want er is geen land met me te bezeilen nu. Werken gaat ook niet en dat vind ik niet zo erg want ben ook wat grieperig maar Ja 3 weken griep kan ik op werk niet volhouden als excuus 😉
Hoe gaat t bij jullie op het werk?
Alle reacties Link kopieren
Snap dat je nu opgelucht bent bo! Ik zou een bloeding ook niet vertrouwen, je gaat dan toch een beetje van het ergste uit. Nu lekker genieten en dan volgende week weer eens naar je kleintje kijken! Ik kijk ook al uit naar volgende week donderdag! :-D

Djbbi, wat vervelend die misselijkheid! Ik hoop dat de huisarts iets heeft voor je. Misschien maar goed dat je je hebt ziekgemeld, wie weet helpt wat rust ook een beetje. Hou je wel wat binnen?

Ik ben vanochtend gaan bloedprikken, voordat ik weg ging was ik al flauwgevallen (niet van angst ofzo hoor) en toen tijdens de bloedafname ook weer, lekker voor schut in zo’n stoel :-$ . Nu gaat het weer een beetje maar ik denk dat ik me voor de rest van de dag ook ga ziekmelden... had echt niet verwacht, dat het al zo’n gedoe is op het begin qua gezondheid en kwaaltjes. Ik voel me ook schuldig tegenover werk.
Alle reacties Link kopieren
@djbbi ja die bloedingen steeds zijn nou niet echt grappig...
Heb je inmiddels een middel tegen de misselijkheid?
Hier op het werk goed, maarja, ik kan mn eigen tijd in delen dat scheelt, en ik ben meestal niet in de ochtend misselijk maar juist in de avond.

@winterluxi ja bloed & zwanger zijn is niet zo'n goede combi.. Jaa ik heb ook al zin in dinsdag terwijl ik "het" afgelopen maandag nog gezien heb. Ben benieuwd en dat bloed (nog steeds ja, ene dag meer dan de andere) houdt toch een beetje onzekerheid/twijfel in stand.

Ohhh wat een ramp dat bloedprikken haha, ben je ook duizelig ? Heb je dat elke dag? Het schijnt qua kwaaltjes in het begin vooral omschakelen te zijn voor je lichaam, daarna schijn je meer te wennen aan al die hormonen. Er is natuurlijk zo'n verandering gaande in je lichaam!

Ik heb net ook bloed laten prikken, ik ben altijd moeilijk prikbaar en deze vrouw bakte er weinig van, ging ze lekker lopen roeren met die naald, nou daar wordt ik dus misselijk van, dus ik zei al, niet te lang doorgaan, anders lig ik straks.. Inderdaad niet omdat het pijn doet maar er gaat dan een schakelaartje in mn hoofd om en ben ik zo aan t flauwvallen haha..
Gelukkig luisterde ze en prikte ze even later ergens anders wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen,

Ja dat snap ik Bo1988, hopelijk valt het toch allemaal mee en staat het bloedverlies los van het vruchtje dat groeit :)

En dat bloedprikken lijkt me ook geen pretje inderdaad! Maar ach flauwvallen als je zwanger bent is niks om je voor te schamen ;)

Hier gaat het de laatste 2 dagen ietsje beter. Ik ben wel 2 dagen thuis gebleven van werk maar eigenlijk vanaf het moment dat ik de medicijnen had opgehaald lukte het me beter om de misselijkheid onder controle te houden waardoor ik nog niet 1 pil heb gebruikt. zul je net zien... Maar goed misschien heb ik ze binnenkort toch nog nodig. Vandaag weer op werk en nog even verbergen hoe ik me voel.
Op onze ouders en 2 beste vrienden hebben wij het verder nog niemand verteld.
Hoe doen jullie dat? En wanneer plannen jullie om het te vertellen?

Ik kom zelf uit het zuiden en over 2 weken is het carnaval, ik ben dan 10,5 week dus nog wat vroeg maar ik verwacht wel dat het heeel moeilijk wordt om het dan niet te vertellen omdat natuurlijk iedereen (grote familie en vriendengroep altijd samen) daar aan de alcohol zit.
Of ik moet ervoor kiezen om niet te gaan maar dat is ook niet zo leuk natuurlijk.
Helaas hebben we 3 dagen daarna pas de 2e echo...
Wat zouden jullie doen? Al vertellen met 10,5 week aan de groep vrienden en familie of wachten tot na de 2e echo en iets meer zekerheid??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven