Uitgerekend september 2019 (extra groep)

29-01-2019 17:12 305 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle zwangeren die uitgerekend zijn in september!

Er zijn al twee andere groepen voor september (eerste helft en tweede helft september), maar die zitten al vol, dus bij deze een groep voor iedereen die het leuk vindt mee te schrijven en in de andere groepen geen plek meer vond.


NaamLeeftijd KindjeUitgerekendMeisje/jongenOpmerkingen (echo's e.d.)
Lily-of-the-valley..2e15-9-2019 💙 termijnecho+20w echo :cheer2:
Verliefdenonzeker313e30-9-2019 💙 ? ..
Djbbi301e23-9-2019..
Winterluxi291e01-10-2019 💙 termijnecho & 20 weken echo :heart:
Youthza..1e15-9-2019 :fortune: ..
Bonnieux..2e10 a 15 sept :gift: ..
Smartie88301e15 sept :fortune: 23 april 20w echo
Maribos..2e13 sept 💙 20w echo :cheer2:
Bo :hug:

______________________________________________
Inloggegevens:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:14
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
64.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Bo: Ik hoop dat je bloeden een beetje minder is geworden / gestopt! Ik ben ook af en toe duizelig, maar niet meer flauwgevallen sinds dinsdag gelukkig! Ik snap dat je er beroerd van wordt als ze misprikken, daar zou ik ook niet goed tegen kunnen!

@Djbbi: Fijn dat je je iets beter voelt! Ik hoop dat de trend zich doorzet. Ik kom niet uit het zuiden maar ik woon er wel! Grappig :) Ik zou het persoonlijk wel vertellen, maar ook begrijpelijk als je na de echo wil wachten. Is het niet mogelijk om de echo een paar dagen te vervroegen? Anders een paar uur later opdagen, en hopelijk is iedereen al dronken genoeg zodat ze niet merken dat jij wat anders drinkt ;)

Hebben jullie ook zo genoten van het weertje dit weekend? :sun:
Alle reacties Link kopieren
@djbbi Fijn dat het wat beter gaat. Vandaag weer naar je werk?
Ik hoop dat het zo blijft voor je en je de medicatie misschien niet eens nodig hebt.
Wij hebben het ook al verteld aan ouders, zussen,broers en goede vrienden.
Na de echo van a.s. dinsdag mag iedereen het weten van mij, het maakt me echt niet meer uit wat dat betreft.

Ik denk zo: zekerheid heb je nooit, ook niet na 14 weken. Natuurlijk is het wel wat riskanter ervoor, maarja, ik ga niet alles opzij zetten om het niet te vertellen. Als ik zoals jou bv gezellig carnaval zou hebben , zou ik het gewoon vertellen zodat ik leuk mee kan doen. (wat je doet moet je uiteraard zelf beslissen , maar zo denk ik erover :) )

@winterluxi Heerlijk in de zon gezeten gister ja, genieten he! :)

Nog maar 1 nachtje, dan de volgende echo voor mij, ben benieuwd!
@Winterluxi donderdag zie ik, leuk en spannend!

Nog meer mensen een echo deze week?
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
@Bo: jaaa, het is weer echo week! :hyper: ik heb ook echt zin om weer even te kijken! Nu moeten we toch wel een babyvormpje gaan zien? Vandaag is Verliefdenonzeker aan de beurt! Van mij betreft mag iedereen het ook na donderdag weten, zekerheid heb je inderdaad nooit. Maar grote kans het gewoon goed gaat!
winterluxi wijzigde dit bericht op 18-02-2019 12:37
Reden: Voutje
4.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Helaas moet ik melden dat mijn echo van gister niet goed was. Het hartje klopt niet meer en de groei was opgehouden.
:-(
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben er even stil van. wat ontzettend kl*te! Heel veel sterkte meid :rose:
Alle reacties Link kopieren
We zijn ook erg verdrietig. We moeten dit een plek gaan geven. 2 maanden lang staat je leven op zn kop, voel je je lichaam veranderen. En zo ineens valt alles in het niet

Aan de andere kant ben ik blij dat dit dan op deze termijn gebeurd en niet pas over 10 weken. Al doet het er niet minder pijn door.

Voel me leeg.

Ik steek vanavond weer een kaarsje op en zal daarbij ook aan jullie denken, en duimen dat ik de enige ben in het groepje.

Veel liefs
Alle reacties Link kopieren
O Bo, wat verdrietig.... Hoe gaat het met je? (Of is dat een te stomme vraag...?)

Is er gezegd hoe het nu verder zal gaan?

Heel veel sterkte om dit nieuws te verwerken. :rose:
Alle reacties Link kopieren
O zie nu je berichtje pas.

Ik kan me helemaal voorstellen dat je je zo voelt... Die eerste periode is zo intensief met alle spanning/onzekerheid met het wachten en tegelijkertijd alle kwaaltjes. Dit zal dan echt even als een shock zijn.

Neem je tijd ervoor die je nodig hebt, allebei natuurlijk. En kijk maar of je nog wel of niet mee wilt lezen of schrijven komende tijd,je bent welkom te blijven schrijven hoe het met je gaat, maar kan me ook voorstellen dat het te confronterend is om hier te lezen.
Alle reacties Link kopieren
N.B. ik zal proberen deze week even bij te lezen en te reageren. Kom er even niet aan toe.
Alle reacties Link kopieren
@Bo: heel verdrietig.. ik hoop dat jullie het met tijd een plekje kunnen geven. Hoe gaat het nu verder bij verloskundige/ziekenhuis? Ik hoop dat je er lichamelijk niet teveel last van gaat krijgen. heel veel sterkte lieve meid!

@verliefdenonzeker: ik hoop dat alles goed is bij jou! Je had afgelopen maandag toch nog een afspraak?
Alle reacties Link kopieren
Het voelt niet fijn om in het vorige berichtje mijn nieuws te delen, dus vandaar een los berichtje. Ik twijfelde nog omdat het confronterend is, maar het leek me ook gek om niks te zeggen dus vandaar:

Ik had vandaag de tweede echo en alles was in orde! :heart: Baby netjes twee weken gegroeid en hartje klopt ook goed. Ik heb ook een filmpje waarbij de armpjes / beentjes ziet bewegen en de baby zelf verschuift ook nog :love: zo bijzonder om te zien! Van twee weken geleden een garnaaltje naar nu een babyvormpje. Ik zit nu op 8 weken, dus ik ben een paar daagjes terug gezet.
Alle reacties Link kopieren
@lily ik heb ervoor gekozen om af te wachten of het vruchtje door mn lichaam zelf afgestoten wordt. Ik heb 6 maart een echo, waarna ze gaan kijken of het weg is of dat er verdere stappen nodig zijn.

Hierna zijn dan de opties: opwekken dmv pillen en thuis afwachten of een curretage.
Ik lees zoveel verhalen over een curretage oa dat je verklevingen kunt krijgen na een curretage, dus ik hoop dat dat niet nodig zal zijn.
Ik denk dat mijn optie 2 dan de pillen zouden zijn.

Ik weet nog niet zo goed of ik mee blijf schrijven, ik heb mezelf uit de tabel gehaald in ieder geval. Ik zal misschien af en toe even spieken hoe het met jullie gaat , maar niet zo actief meer meeschrijven.

@winterluxi zie bovenstaande uitleg, verder is mijn misselijkheid nog net zo als vorige week, vooral savonds, dit zijn echt nog de zwangerschapshormonen, helaas zakt dat nog steeds niet af, dus wel de lasten niet de lusten...

Jullie zwangerschap gaat gewoon door, dus lekker plaatsen hoor, ja het doet wel beetje pijn, maar ik gun dit niemand, en misgun iedereen die wel "goed" zwanger is ook niets.

Wat fijn dat alles goed gaat bij je @winterluxi. Wat bijzonder lijkt me dat bewegen van de baby, geniet er van met volle teugen @winterluxi.

Veel liefs.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje bo wat een slecht nieuws!
Hopelijk nemen je klachten snel af en kun je het op termijn een plekje geven..

Winterluxi wat fijn dat jij wel een goede echo hebt gehad.
Ik moet nog een weekje wachten en heb volgende week woensdag de volgende.
Alle reacties Link kopieren
@bo: hopelijk zal het vruchtje door je lichaam worden afgestoten, ik snap dat je geen behandeling ervoor wil. Veel sterkte

@djbbi: heb je volgende week ook de termijnecho? Voor mij staat deze volgende week vrijdag ingepland.

Hoe is het met de rest? Het wordt een beetje stil hier
Alle reacties Link kopieren
@Bo, wat ontzettend belabberd is dit. Dat je lichaam nog helemaal in de zwangermodus staat, terwijl je weet dat het eigenlijk over is :-(
Ik geloof dat ik dezelfde keuze zou maken, al weet ik niet hoe lang ik het zou volhouden om af te wachten.
Ik hoop heel hard dat het vanzelf op gang komt, al zal dat natuurlijk verre van leuk zijn...

Voor ik wist dat ik zwanger was, begon ik mee te lezen (alleen lezen) in het wachtbankje topic. Daar zijn de laatste tijd ook een paar meiden geweest in hetzelfde verdrietige schuitje. En er is volgens mij ook een topic speciaal voor lotgenoten, al weet ik niet hoe actief die is. En misschien heb je daar ook helemaal geen behoefte aan (en zo wel, dan heb je het wellicht zelf al gevonden), maar wilde het voor de zekerheid toch even noemen.

En wat betreft het gunnen, wij gunnen jou dit ook echt niet... :hug:

Je zal er nu nog niet mee bezig zijn, maar als je lichaam en jij en je partner dit allemaal verwerkt hebben, hoop ik heel erg dat het snel weer raak zal zijn en het dan allemaal in één keer supergoed gaat.

:heart:
Alle reacties Link kopieren
Zo, heb nog even terug gelezen om (eindelijk) te kunnen reageren.

Winterluxi, wat fijn jouw mooie echo! Ben je nu ook wat geruster of nog niet? Las dat je eerder schreef dat je niet verwacht had je in dit stadium zorgen te maken. Ook logisch, van te voren denk je, als je die positieve test hebt, is het allemaal leuk en genieten daarna, maar dat eerste trimester zit zo vol onzekerheid nog en bovendien de kwaaltjes. Ik vind er in het begin nog niks aan haha.

Leuk dat bewegen hè, ik kan me dat niet zo heel erg herinneren van de eerste, maar gister hadden wij met de termijnecho ook zo'n druktemakertje, die druk aan het gymnastieken was :hyper: :blob: :rolling:

De echo was verder ook goed, werd nog twee dagen verder vooruit gezet, UD is nu 15 september. Ook hele fijne en goede echoscopiste (zelfde als in vorige zwangerschap trouwens, ze herkende me zelfs, terwijl we elkaar maar één keer gezien hadden). Ze vroeg hoe ik me voelde en zei dat het lichaam in het eerste trimester eigenlijk nog harder moet werken dan later in de zwangerschap.
O en van die tweede vruchtzak was niets meer te zien, waarschijnlijk heeft m'n lichaam het opgenomen.

Vorige week was ik al minder misselijk en had weer meer energie, nu zit ik er weer een beetje doorheen, zoontje is ziek (en ben zelf verkouden) waardoor ik 's nachts minder rust krijg. Nu naast de vermoeidheid en bij vlagen misselijkheid veel last van kortademigheid, sta elke keer hijgend boven aan de trap :facepalm: .
Maar, dat is tijdelijk, even volhouden :lol:

Djbbi, hoe gaat het met jouw misselijkheid icm je werk? En met de verhuis-/verbouwdrukte, wanneer begint de verbouwing en was je ook van plan zelf dingen te doen?
En heb je al bedacht hoe je het gaat aanpakken met carnaval? Als je kiest het te vertellen, kan je er misschien nog een leuke outfit omheen verzinnen.

Ben ook benieuwd hoe het met verliefd gaat, hopelijk alles goed!
Alle reacties Link kopieren
@djbbi dankjewel

@Lily-of-the-Valley ja, dit is niet fijn. Ik heb vandaag een echo, gelukt om wat eerder te laten doen omdat ik dit zwaarder vind dan ik had gedacht. Heb niet het gevoel dat alles weg is, wel wat weefsel stukjes verloren, en blijf ook bloedverlies hebben, maar verwacht niet dat t weg is.

Ik had nog niet naar een topic gezocht, ik ga eens zoeken, dankje voor de tips.

& dankjewel voor je lieve woorden.

Ik zal dit topic niet meer actief bekijken, misschien dat ik af en toe kom kijken om te kijken hoe het bij jullie gaat, maar haal m even uit mn "favo-lijst".
Alle reacties Link kopieren
Bo, als je dit nog wel leest: heel veel sterkte, vandaag met de echo en met het vervolg. Snap het helemaal dat je dit topic niet meer actief zal volgen + schrijven. Mocht je ergens anders gaan schrijven, zoek ik je misschien daar wel eens op om te lezen hoe het met je gaat. We zullen hier in ieder geval aan je blijven denken (je hoort er ondanks dit allemaal toch gewoon bij) :heart:
Alle reacties Link kopieren
Lily; wat fijn dat je de termijnecho al hebt gehad en dat alles goed is! Nu ben je dan rond de 11 weekjes? Ik ben volgende week vrijdag aan de beurt. Heb je het nu iedereen verteld of ga je het nog mensen vertellen? Ik hoop dat je je beter gaat voelen! Neem je rust.

Djbbi: ik ben ook benieuwd hoe je het met carnaval gaat doen nu!

Bij mij gaat het prima, beetje de gebruikelijke kwaaltjes maar ik heb er wel echt vertrouwen in dat het allemaal goed gaat komen! We zijn ook al wat meer naar namen aan het kijken en deze week een rompertje gekocht. Ik heb elke dag wel last van enorm opgeblazen gevoel dus ik draag veel jurkjes want een broek zit niet meer lekker, ik ga binnenkort denk toch maar aan de positiejeans ;-)

Fijn weekend! :sun:
Alle reacties Link kopieren
@Djbbi, kan je niet in je outfit iets opnemen waar je een voorraadje alcoholvrij bier/wijn in kunt doen? (Zonder dat anderen weten dat het alcoholvrij is). 'Wijn' is dan misschien makkelijker, dat slaat niet dood. Ga je als Fransoos ofzo ;-)
Dan hoef je geen biertjes e.d. (met alcohol) aan te nemen van anderen. Mocht het op raken, vul je hem in je eentje zelf even alcoholvrij aan aan de bar.
Alle reacties Link kopieren
@Winterluxi, ik zit alweer bijna op 12 weken :-) Ik had het al aan wat vriendinnen en samen aan de (schoon)ouders, de rest vertellen we/ik het als we/ik de betreffende familie/vrienden weer zien. En een paar misschien nog wel via de app ofzo, maar daar heb ik niet zo'n haast mee merk ik.

Ga jij het 'groots' vertellen na de termijnecho? En ben je erg aan het aftellen naar vrijdag?

Leuk eerste rompertje :-) Hier is het de tweede, ik wacht met het kopen van iets tot we het geslacht weten (als dat te zien zal zijn). Duurt nog even dus.

Hier vandaag ook een wat opgeblazen buik, maar de broeken liggen nog in de kast van de vorige keer, dus kan ze elk moment pakken als ik wil, wel handig bij de tweede :-)

Al een voorkeur voor namen? Meisjesnaam vind ik moeilijker dan jongensnaam merk ik (vorige keer juist andersom gek genoeg).
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is fijn, dan ben je het drie maandenpunt bijna voorbij! Wij hebben het al aan bijna iedereen verteld na de acht weken echo, het is te leuk om voor ons te houden :-D Ik heb echt zin om de baby weer te zien maar ik ben minder aan het aftellen dan voor de eerste echo, toen vond ik het echt spannend.

Wij wachten ook met de rest kopen tot we het weten, maar ik wilde alvast 1 ding kopen na de acht weken echo om te vieren dat deze goed was! Qua namen heb ik wel een paar gezien die ik leuk vindt, en gelukkig hebben mijn partner en ik dezelfde smaak, maar ik denk dat we pas echt gaan kiezen zodra het geslacht bekend is. Heb jij geen reserve meisjes/jongensnaam van de vorige zwangerschap ?

Handig dat je die broeken inderdaad nog hebt!
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve meiden,

@winterluxi ja klopt komende woensdag de termijnecho. Spannend hoor! Ik hoop zo dat alles goed is! Inmiddels al zo gewend aan het idee van zwanger zijn en dat er een kindje komt. Dat is echt zo hard hoop dat alles goed gaat.

@lily ik heb een paar kwaaie weken achter de rug met misselijkheid maar de laatste 2 dagen gaat al een stuk beter. :)
Ik ga morgen middag heel voorzichtig 1 middagje carnavallen (bij familie thuis die elk jaar een feest geven mrt carnaval en waar de optocht voorbij komt in de straat dus niet te gek)
Ik denk dus wel dat ik het een paar tantes en mn nichtje het morgen ga vertellen 😉 en mijn ouders zijn er maar die weten het natuurlijk al eventjes.

Verder ben ik al 1.5 week niet meer aan het werk. In eerste instantie omdat ik zo ontzettend ziek ben geweest. ( ben nu 5.5 kilo afgevallen ) maar ook omdat mijn functie niet heel geschikt is tijdens de zwangerschap. Gelukkig wel een vast contract dus we kunnen nirt zomaar uit elkaar.
Dus nog even zien hoe dat gaat lopen..

De verbouwing gaat goed! We wonen nu als op de boven verdieping. De slaapkamer en badkamer zijn gelukkig helemaal klaar en op een andere slaapkamer camperen we als een soort van woonkamer en keuken. Ik hoop over een maand of 2 weer een bruikbare benedenverdieping te hebben. Mijn man is eigenlijk naast zijn werk de hele dag aan t klussen en ik vooral op de bank mn energie sparen! Haha 😋

En winterluxi
Spannend hoor vrijdag jij ook de termijnecho! Kijk je ernaar uit?

Ik ga ook vragen wanneer we een geslachtsbepaling kunnen doen want ik wil zo graag weten wat het wordt zodat ik beter over namen kan gaan nadenken enzo 😉 gaan jullie wachten tot de 20 weken echo of het eerder al bekijken?
Alle reacties Link kopieren
Het komt vast goed voor ons djbbi! Ik voel me ook nog hetzelfde als de hele zwangerschaps en we hebben ook al goede eerdere echo’s gehad. Gezonde spanning blijft natuurlijk wel :) Ik wil ook wel het geslacht weten maar aan de andere kant maakt het me niet uit. Ik vind het sowieso veel minder belangrijk dan de gezondheid (zoals iedereen denk ik). Daarom weet ik nog niet of ik het voor de 20 weken echo doe... in ieder geval nog genoeg tijd om erover na te denken ;-) Het kan geloof ik al bij 15/16 weken dus als je het vroeg zou willen weten, is het nog maar een paar weekjes!

Vervelend dat je zo misselijk bent, idd lekker je rust nemen. Je kindje en jij zijn belangrijker dan werken! Veel plezier morgen bij je familie en ook met het vertellen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven