Uitgerekend september 2019 (extra groep)

29-01-2019 17:12 305 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle zwangeren die uitgerekend zijn in september!

Er zijn al twee andere groepen voor september (eerste helft en tweede helft september), maar die zitten al vol, dus bij deze een groep voor iedereen die het leuk vindt mee te schrijven en in de andere groepen geen plek meer vond.


NaamLeeftijd KindjeUitgerekendMeisje/jongenOpmerkingen (echo's e.d.)
Lily-of-the-valley..2e15-9-2019 💙 termijnecho+20w echo :cheer2:
Verliefdenonzeker313e30-9-2019 💙 ? ..
Djbbi301e23-9-2019..
Winterluxi291e01-10-2019 💙 termijnecho & 20 weken echo :heart:
Youthza..1e15-9-2019 :fortune: ..
Bonnieux..2e10 a 15 sept :gift: ..
Smartie88301e15 sept :fortune: 23 april 20w echo
Maribos..2e13 sept 💙 20w echo :cheer2:
Bo :hug:

______________________________________________
Inloggegevens:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:14
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
64.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Een nieuwe naam, en een nieuw gezicht hier! Ik zou het ook leuk vinden om met jullie mee te praten/lezen/schrijven etc.
Ik ben in verwachting van ons 1e kindje, en uitgerekend op 15 september. Dus nu al 12 weken zwanger.

Wel een beetje spannend, ben geen forum gewend. Maar heb al wat dingen terug gelezen, en hoop dat ik gezellig met jullie mee kan kletsen!

Lieve groetjes Youthza
Alle reacties Link kopieren
Hoi youthza, welkom!
Leuk al 12 weken. Voel je je goed?

@ winterluxi jaa klopt. Het maakt mij ook niet uit jongetje of meisje maar vind het super moeilijk over de naam na te denken als we niet weten wat het wordt. En dan kunnen we de komemde tijd wat dingetjes shoppen of misschien wel krijgen van familie die net uit de babies zijn ;)
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je je aansluit Youthza! Ik ben ook nieuw op het forum, was wat terughoudend, maar schrijf nu wat makkelijker mee ;-)

Ben je het eerste trimester goed doorgekomen en hoe voel je je nu?

Tijdens de termijnecho ben ik ook op 15 september gezet, ik moet de tabel nog even aanpassen voor mezelf.

Ik probeer later vandaag nog te reageren.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zou het toch met verliefdenonzeker gaan...? Hopelijk goed.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Youthza! Hoe gaat het met je?

@djbbi: ik heb dat ook een beetje, is gewoon praktisch om te weten :) succes morgen met de echo!

@lily, ik bedacht me ook dat we de tabel moeten aanpassen. Misschien met wanneer de 20 weken echo is en meisje /jongen. Ik hoop ook dat het goed gaat met verliefd... blijft zo stil.
Alle reacties Link kopieren
@winter, ik zal kijken of het me lukt op de laptop.

Ja en lieve Bo denk ik ook vaak aan. Zodra je een 'topicgroepje' hebt, leef je toch mee met je medeschrijfsters.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk er inderdaad ook aan Lily... moet zo akelig en gemeen zijn. Zeker omdat anderen op een moment wel een baby krijgen en zij nu een heel ander proces doormaakt. Ik hoop echt dat ze snel zwanger is en mag bevallen van een gezond kindje.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat iedereen zo reageerd! :)
Het 1e trimester goed doorgekomen, wel erg misselijk en moe geweest. Maar ik merk dat het nu beter gaat, en dat ik steeds meer energie krijg!

@ Djbbi: Jullie hebben morgen een echo? Spannend altijd weer!

Een naaste vriendin heeft een 2tal weken geleden ook een miskraam gehad. Dat beleef je toch heel anders als er zelf ook hormonen door je lichaam gieren
anoniem_326017 wijzigde dit bericht op 07-03-2019 21:48
Reden: .
12.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jaa morgen 2e echo echt super spannend. Ik laat jullie weten.
En inderdaad het lezen van bo's berichtjes laten je toch nadenken dat het hartstikke spannend is. Hopelijk mag zij snel weer zwanger zijn.

@verliefd ik hoop dat bij jou alles goed gaat! Stuur je ons nog eens een berichtje?

@ youthza jij je 1e en 2e echo al gehad?
Voeg jezelf maar toe aan onze tabel :)
Alle reacties Link kopieren
:cry: Lang verhaal getypt, gaat het mis en alles kwijt. Voor nu dan maar even korte versie...

Djbbi, hoe was je echo vandaag??
En je carnavalsmiddagje?

WInterluxi, jij ook bijna aan de beurt met de termijnecho!

Youthza, fijn dat je je nu beter voelt! Hier gaat het nog wat op en af. Wel zin in meer energie, nog even volhouden :)

@allen, ik heb de tabel aangepast, bij opmerkingen kun je als je dat wilt de datum van een volgende echo kwijt en/of andere dingen die je evt wilt melden.

Leg de laptop nu even weg, misschien straks m'n verhaal nogmaals typen, anders (over)morgen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,
Het carnavals middagje was leuk!
1 tante en nichtje en neef verteld erg leuk. Ik had gelukkig ook 2 goeie dagen. Inmiddels helaas alweer 2.5 dag in bed met migraine. Maaaarrrrr we doen het niet voor niks. 😁
Vanavond een spartelend actief klein frummeltje op de echo die het helemaal goed deed. Ik ben iets vooruit gezet dus nu 22 sept uitgerekend. Morgen naar t ziekenhuis om bloed te prikken voor de nipt met alle nevenfactoren die we ook willen weten. Gaan jullie dat ook doen?

We gaan ook een pretecho doen met 14 weken voor de geslachtsbepaling.

Winterluxi jij ook veel succes vrijdag. Ik duim voor je!

@lily wat shit van je berichtje. Hopelijk lukt het je van de week om het nog eens te typen. Altijd balen als dat gebeurt.

Youthza fijn dagje je goed voelt. Wat is jouw eerst volgende afspraak?
Alle reacties Link kopieren
Kan toch nog niet echt afscheid nemen van het topic omdat ik graag jullie goede berichten wil lezen. Ook al doet het wel een beetje pijn dat ik niet mee kan schrijven en meegaan in de flow. Maar dat is iets van mij, onze tijd komt ook ooit nog wel een keer hoop ik :)

Ik hoop ook dat alles goed gaat met @verliefdenonzeker :roll:

Dankje wel voor jullie lieve woorden djibbi, winterluxi en lily :heart:
Ik krijg er tranen van in mn ogen :-$

Heel goed om te lezen dat alles goed gaat bij jullie. :cheer:

Ik heb afgelopen weekend een helse nacht gehad. Het had geen 5 minuten langer moeten duren of de verloskundige had de ambulance voor me gebeld :sick:
Ik had al de hele dag krampen, in de avond werden deze steeds erger tot het een soort weeen werden, moest ze echt wegzuchten en mn rug deed zo'n zeer.
Op gegeven moment begon er een soort "uitdrijving" ik stond en het bloed (sorry voor de details) liep gewoon langs mn benen naar beneden. Na 3 grote maandverbanden vol maar in badkuip gaan staan. Daar liep het eruit alsof het gewoon urine was, zo hard stroomde het. Op gegeven moment kwam er van alles uit, weefsels, stolsels en later in de nacht ook nog het vruchtzakje. Ik ben zo'n 8 uur bezig geweest totdat alles weer tot rust kwam.

Ik ben waarschijnlijk zo'n 2 liter bloed verloren en ging steeds bijna out omdat ik zoveel bloed verloor.

De vrijdag ervoor heb ik nog een check-echo gehad om te kijken of het al schoon was, toen zei ze dat er alleen nog wat draden en vocht (bloed) zat. Maar dat het al was geslonken. Dus ik had dit afgelopen weekend helemaal niet verwacht.

Ik heb gister nog een echo gehad, daarop was te zien dat de baarmoeder holte inmiddels weg is (die heb je alleen als je zwanger bent) maar dat er nog wel stolsels en vocht zit. Dit verwachtte ik al omdat ik sinds dinsdag weer krampen en bloedverlies heb (lang niet zo erg als het weekend, maar zoiets als eeen heftige menstruatie).

Mijn HB (ijzergehalte) is geprikt, deze was aardig laag ivm het bloedverlies, voel me ook slap en zie witjes. Dus nu extra pillen daarvoor.

Positieve kant: eindelijk niet meer misselijk (door zwangerschapshormonen) en er waren al nieuwe eitjes in de maak in mijn eierstokken, dit is gezien via de echo gister. :yes:

Nu volgende week nog een echo om te checken hoe het gaat, of alles weg is.
Ik hoop het want anders moet ik alsnog naar het ziekenhuis zei ze :@@:

Sorry voor het ellenlange verhaal en het onsmakelijke verhaal (al heb ik heeel veel details al weggelaten haha)

Ik hoop dat het bij jullie lekker gaat.
Nog misselijk? Of wordt dit al minder?

Veel liefs :heart:
Alle reacties Link kopieren
Bo! :hyper: Fijn om wat van je te lezen. En geen sorry, je mag hier alles kwijt! Wat heftig allemaal zeg!
Heb nu even geen tijd om uitgebreider te reageren, maar zag je berichtje en wilde alvast iets zeggen ;-)
Hang in there sterke vrouw!
Heyy dames daar ben ik weer :shame:

Ik heb een nieuwe telefoon en daar moest ik even op wachten, vandaar helemaal niet op het forum kunnen kijken :shame:

Wat lief dat jullie berichtjes allemaal :flirting:

Met mij gaat alles goed hoor en met de kleine ook (denk ik) :-D

Aanstaande maandag heb ik dan eindelijk mijn termijn echo.. kijk er echt naar uit en ben super zenuwachtig. Dan weet ik ook eindelijk precies wanneer ik uitgerekend ben. Zoveel zin in. Ik zie het ook echt als een mijlpaal. Als alles dan nog goed is geloof ik echt dat er een kleine bij komt.

Bo wat een verdrietig nieuws lees ik zeg :cry: :cry: Ik kreeg gewoon kippenvel bij het lezen. Heeel heeel veel sterkte met het verwerken hiervan.

En wat heftig wat je meegemaakt hebt van het weekend :cry: ik heb bij mijn vorige bevalling ook bijna 2,5 liter bloed verloren en het duurde echt zeker minimaal 1 maand voordat mijn energie een klein beetje terug begon te komen. Onderschat het daarom alsjeblieft niet en zorg goed voor jezelf. Hopelijk ben je heel snel weer zwanger!


Youthza wat leuk dat je mee komt schrijven! Welkom :-)


Djibbi en Lily wat fijn dat jullie termijnecho goed was! Extra genieten he nu.

Winterluxi jij morgen de echo? Suuuper spannend! Ik duim dat alles goed is.

@geslacht ik wil het graag zo snel mogelijk weten kan echt niet wachten om gericht te shoppen :hyper:
Alle reacties Link kopieren
@Djbbi: Fijn van de goede termijnecho! Weer een geruststelling om te zien he. Ik ga ook de nipt test doen maar zonder nevenbevindingen, ik vind die persoonlijk te onbetrouwbaar als test. Wat leuk dat je een pretecho gaat doen! Dat is dan al bijna toch? Ik wist niet dat je zo vroeg het geslacht al kan spotten!

@Bo: Fijn om even wat van je te horen! Jouw tijd komt zeker, ook omdat je aangeeft dat er nieuwe eitjes in de maak zijn. Wat heftig dat je vorig weekend door de echte miskraam heen moest, goed voor jezelf (laten) zorgen meid! En schrijf zoveel van je af als je wil.

Hier gaat het goed, misselijkheid verdwijnt :)

@Verliefd: Gelukkig is alles goed, ik hoopte al dat het een technisch ding zou zijn! Ik had hetzelfde idee als jij met de termijnecho, ik ga superhard duimen voor je maandag! En het wordt heel leuk om je kleintje weer te zien :heart:

Mijn echo gisteren was goed! Lief klein spartelende baby gezien met een hartje van 160. Voor het eerst ook de echte hartslag gehoord :love: ik werd een beetje emo :-$ . Ik ben een aantal dagen vooruit gezet (eerst 4 oktober) nu UD 1 oktober dus ik tik bijna de 11 weken aan, ik heb er nu ook helemaal vertrouwen in. Ik heb afgelopen week een zwangerschapsbox opgehaald bij de Blokker, en daar zit een roze en een blauwe confettikanon in! Ik dacht misschien vinden jullie dat wel een leuke tip voor een geslachtsonthulling :-)
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn winterluxi! Ook goed nieuws!! Joepie. 🙂🙂

Konden ze t hartje nu al beluisteren? Dat kon bij mij nog niet met 11.4 dus moest over 4 weken zei ze.

We hebben over 3.5 week als ik 15.2 ben een pretecho voor t geslacht inderdaad😉

En bedoel je de box van ouders van nu bij de blokker? Die heb ik ook gehaald maar geen confetti kanon hoor?? Of bedoel je een andere box ?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hebben we het hartje inderdaad gehoord! Misschien ligt het aan de apparatuur.

En ik denk dat er dan verschillende inhoud in de zwangerschapsboxen zit, want ik heb inderdaad die van ouders van nu opgehaald bij de Blokker.

Spannend voor de geslachtsecho! Is al snel :) heb je een voorgevoel wat het gaat worden?
winterluxi wat fijn zeg goed nieuws! Leuk dat je het hartje hebt kunnen horen :love:

Ik heb ook de box van Blokker maar ook geen confetti :roll: jammer joh! Misschien idd regio gebonden of zo? Of het ligt eraan wanneer je het hebt opgehaald kan ook nog.

Djibbi zo leuk bijna geslachtecho.. zodra mijn echo morgen goed is ga ik er ook een plannen :hihi: zooo nieuwsgierig.

Zelf heb ik geen voorgevoel. Jullie wel?
Alle reacties Link kopieren
Nee ik geen voorgevoel. Gewoon suuuuper benieuwd hahaha
Goedemorgen iedereen :-D

Mijn termijnecho van gisteren was helemaal goed! Heel beweeglijk kindje gezien op de echo die het goed doet. Uitgerekende datum is nu 30 september. Net op het randje september dus :hihi:

Nu kan ik echt vooruit kijken en kraamzorg regelen etc. Hebben jullie dat al gedaan?

Fijne dag allemaal :hello:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn verliefd! Ik viel net over het randje met mijn 1 oktober maar ik blijf toch stiekem in dit groepje ;)

Ik heb wel al ingeschreven voor kraamzorg omdat ik hoorde dat ze in die periode altijd druk zijn (meeste kinderen worden in september geboren dankzij kerst e.d. :whistle: )

Ik heb geen voorgevoel voor geslacht! Bij hoeveel weken wil jij die gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
Ha hoi, ben ik weer even. Ik geef de hoop op om op alles te reageren, kijk gewoon hoe ver ik kom elke keer. Ben elke avond zo uitgeteld dat ik geen puf heb te reageren. Ga zo ook m'n bed snel in :zzz: Hebben jullie dat ook?

Gefeliciteerd met je termijnecho verliefd! En welcome back! Ik begon me bijna zorgen te maken, maar gelukkig is alles goed.

Winterluxi, je bent gewoon uitgerekend op 31 september :-D En je mag ook helemaal niet weg uit dit groepje hoor, oktober of niet :whip: ;)

Babyboxen,vorige zwangerschap vermeden, uit angst voor spam ;-) behalve Kruidvat want daar hadden we toch al een klantenkaart. Is de ouders van nu box leuk? Wat zit er allemaal in?

NIPT, hier ook zonder nevenbevindingen, zelfde reden als Winterluxi. Zitten nu in de wacht voor de uitslag.

Kraamzorg hebben we ook al aangevraagd, is ook het advies om te doen met deze termijn. We nemen dezelfde als de vorige keer, die beviel toen prima.

Ik druk even op plaatsen, voor ik weer zo'n incident heb als de vorige keer :-?
anoniem_381286 wijzigde dit bericht op 12-03-2019 22:07
0.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:heart: Bo, jee meid, wat een ongelooflijk heftige miskraam heb je (gehad) (al is elke miskraam heftig natuurlijk...). Was het nu uit zichzelf op gang gekomen? En kon je vriend je wel goed ondersteunen? Het lijkt me best een enge ervaring. En erg emotioneel (al ben je op dat moment waarschijnlijk, net als bij een bevalling, puur met je lichaam en 'overleven' bezig...)

Hoe gaat het nu, heb je nog bloedverlies of is het inmiddels gestopt? En deze week de controle echo toch? Ik hoop zo voor je dat alles dan 'schoon' is! Dat je lichaam alles zelf geregeld heeft.

En alweer nieuwe eitjes in de maak, wat fijn! Dat lijkt me toch weer wat vertrouwen in je eigen lichaam geven.

We hebben natuurlijk geen van allen een :fortune: maar het komt vast goed! Het is een dooddoener natuurlijk, al kan het misschien enigszins geruststellen om te weten dat het toch wel vaak voorkomt en de meeste vrouwen daarna een gezonde zwangerschap hebben en een gezond kind op de wereld mogen zetten.
Maar ja, uit mijn mond makkelijk gezegd natuurlijk...

Hoe voel je je nu mentaal/emotioneel gezien? Ik kan me voorstellen dat je het allemaal nog een beetje moet verwerken...

En dan zitten wij hier vrolijk te chatten over spartelende wurmpjes en confetti kanonnen... Als jij straks zwanger bent en een mooie goede spartelecho hebt, geef je ons een seintje, sturen wij allemaal een confetti kanon naar je op! :cheer2:

:heart:
Alle reacties Link kopieren
Jaa goed nieuws op de vroege morgen. Wij hadden de nipt test gedaan ( zonder medische indicatie dus gewoon voor onszelf. Kost 175 euro maar vonden we toch fijn ) maar de uitslag is helemaal goed :)

@lily ja ik heb vorige week de kraamzorg ook aangevraagd en ik heb me wel bij veel boxen ingeschreven. :)
In de ouders van nu box zat volgens mij een speentje, luier van pampers, een flesje jillz o,o%, een washandje. 3 mama vitaminepillen van davitamon, een tijdschrift. Batterijen voor kinderspeelgoed. Vsm billenzalf tubetje en allerlei folders en kortingsbonnen.

Hoe gaat t bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig om je verhaal te lezen @Bo1988. Ik haalde je de vorige keer door de war met iemand anders.
Sorry nog daarvoor!

Verder mooi om de verdere verhalen te lezen, die zijn allemaal wat positiever gelukkig.
Ik hoop dat jij hier binnenkort nogmaals een positief bericht mag posten!

Bij mij gaat het verder ook goed, aanstaande maandag hebben we een 14 weken echo!😍.
En dan kunnen we als goed is ook voor de eerste keer een hartje horen. Dat hebben we de vorige keren niet gehoord, dat doen ze blijkbaar niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven