Uitgerekend september 2019 (extra groep)

29-01-2019 17:12 305 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle zwangeren die uitgerekend zijn in september!

Er zijn al twee andere groepen voor september (eerste helft en tweede helft september), maar die zitten al vol, dus bij deze een groep voor iedereen die het leuk vindt mee te schrijven en in de andere groepen geen plek meer vond.


NaamLeeftijd KindjeUitgerekendMeisje/jongenOpmerkingen (echo's e.d.)
Lily-of-the-valley..2e15-9-2019 💙 termijnecho+20w echo :cheer2:
Verliefdenonzeker313e30-9-2019 💙 ? ..
Djbbi301e23-9-2019..
Winterluxi291e01-10-2019 💙 termijnecho & 20 weken echo :heart:
Youthza..1e15-9-2019 :fortune: ..
Bonnieux..2e10 a 15 sept :gift: ..
Smartie88301e15 sept :fortune: 23 april 20w echo
Maribos..2e13 sept 💙 20w echo :cheer2:
Bo :hug:

______________________________________________
Inloggegevens:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:14
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
64.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bo, ik heb je belevenissen gelezen en veel ervan is erg herkenbaar. Miskramen zijn ontzettend rot, van mij nog een dikke knuffel! Ik hoop dat je gauw hersteld bent van je bloedverlies, hakte er bij mij behoorlijk in. En ik hoop dat je dan ook gauw opnieuw zwanger raakt en dat dat kleine aapje dan gewoon in je buik blijft zitten :sun:
Alle reacties Link kopieren
Welkom Bonnieux! Natuurlijk mag je nog aansluiten (zwangerschap duurt nog lang genoeg toch ;-) ), gezellig! Heftig twee miskramen... Waren die beide tussen de geboorte van de (nu) kleuter en deze zwangerschap? Ik kan me voorstellen dat je dan nu in het begin extra onzeker was. Ik heb je toegevoegd in de tabel, je kan je info zelf ook aanvullen/aanpassen als je dat wilt (hoeft niet natuurlijk). Ik heb je uitgerekende datum nu op 10-15 september gezet ;-)
Wat vindt de vrolijke kleuter dat hij/zij een broertje of zusje krijgt? Krijgt hij/zij het een beetje mee? Hier is nummer 1 nog te jong om het te snappen, maar ik praat er wel over met hem.

Winter, ik heb de 20 weken echo over 2 weken. Ik merk dat ik er wel weer naar toe leef, toch een spannend moment als ze alles grondig nakijken.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Bonnieux! Ik zag net jouw bericht niet, die was op de vorige pagina bij mij terecht gekomen :monkey: . Begrijpelijk dat je even hebt gewacht met aansluiten bij een groepje na eerdere miskramen... waren die nog zo laat in de zwangerschap aangezien je nu 18 weken bent?

Spannend inderdaad Lily! Ik pas over vier weken dus voor mij is het een stuk verder weg. Maar meestal hoe dichterbij iets komt, hoe spannender het wordt! Maar komt helemaal goed :heart:

Vinden jullie deze laatste weken ook niet snel gaan? Voor de 12 weken ging het voor mij gevoel heel langzaam en nu is ineens een maand voorbij gevlogen!
Alle reacties Link kopieren
Haha ja,het eerste trimester gaat het langzaamst hè, vind ik ook.
Nou die 4 weken gaan dan vast ook snel Winter ;-) En inderdaad heb ik ook dat het vooral spannend wordt naarmate zo'n afspraak dichterbij komt.
Alle reacties Link kopieren
O en volgens mij voel ik sinds een paar dagen af en toe Frummel wat bewegen binnenin :hyper: (altijd wat onduidelijk nog met deze termijn, maar geloof toch dat het Frummel is en niet m'n darmen :-) )
Alle reacties Link kopieren
Welkom bonnieux natuurlijk mag je meeschrijven. Wat fijn dat je nu eindelijk wat onbezorgder kan gaan genieten.

Ik heb 3 mei de 20weken echo. Spannend hoor 😊
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor jullie welkom Lily of the valley, winterluxi en djbbi!!

Mijn miskramen waren idd best laat 8wkn en 11wkn en toen ook nog gehoord van twee vriendinnen die nog een miskraam kregen na de twaalf weken en toen zat de schrik er wel in, helaas.

Dank ook voor het in de tabel zetten, leuk! Ik hou er niet van om alles precies in de tabel te zetten ivm loepen en het kunnen ontdekken van iemands identiteit. Zo ben ik eens achter allerlei überprivé info van een toenmalige collega gekomen, dat vond ik toch wel gênant.
Onze kleuter vindt het heel leuk dat er een broertje of zusje komt! En ook bijzonder en spannend. We lezen ook verschillende boeken erover ‘de grote race’ en ‘baby’tje in mama’s buik’ van Bette Westera, die laatste is qua (voor)leesniveau ook echt voor kleuters. De stukjes zijn te lang voor heel jonge kindjes, maar beide boeken vallen hier goed in de smaak. De grote race is het meest fascinerend want dat gaat nl over de zaadjes die een eitje kunnen winnen bij een zwemwedstrijd en zwemmen is leuk :-D

Qua voorbij vliegen, ik heb ineens een buik gekregen :jump: toch wel leuk, nu gaan mensen het ook zien. Het wordt ook tijd om wat extra kleding aan te schaffen. We hebben binnenkort een feestje en ik wil daarvoor nog wat leuks aan. Hebben jullie al kleding gekocht?

Volgens mij voel ik de mini nu ook sinds een paar dagen! Dat is ook erg fijn!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je de baby al voelt bewegen Lily en Bonnieux!! En na zulke ervaringen begrijp ik dat je ermee hebt gewacht Bonnieux.

Ik heb al een paar broeken gekocht maar verder niks, ik wacht wel tot ik eruit barst ;-)

Ik ga denk ik een pretecho inplannen voor het geslacht :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Winterluxi schreef:
12-04-2019 09:29
Wat leuk dat je de baby al voelt bewegen Lily en Bonnieux!! En na zulke ervaringen begrijp ik dat je ermee hebt gewacht Bonnieux.

Ik heb al een paar broeken gekocht maar verder niks, ik wacht wel tot ik eruit barst ;-)

Ik ga denk ik een pretecho inplannen voor het geslacht :rolling:
Leuk een pretecho! Moet je nog lang wachten tot je je 20-weken-echo hebt?

Ik ben al uit mijn broeken gebarsten :$

En ja, ik vond het eerder nog te spannend allemaal, maar nu kan het☺️
Bonnieux welkom! Wat leuk dat je meeschrijft :winkie:
Heftig van je miskramen, ik kan me voorstellen dat je er dan heel anders instaat. Gelukkig heb je er nu weer wat vertrouwen in.

Winterluxi spannend een pretecho! Wanneer ga je die inplannen? En wanneer heb jij je 20 weken echo?

Lily hahah hilarisch he dat vergelijken met een fruit :-D Ik ben maandag 16 weken. Nu staat mijn vergelijker op een citroen :mrgreen: Vanaf maandag een Sinasappel hahahah. Spannend zeg over 2 weken je 20 weken echo! Ik snap dat je er naar uit kijkt. Was je laatste echo de termijn echo? Het duurt altijd zo lang he. Je weet nog niet wat het wordt toch? En wat leuk dat je de kleine al denkt te voelen. Heel speciaal!

Djibbi gefeliciteerd met je meisje :flirting: wat gaaaaf! Heb je al geshopt? :heart:

@Kleren kopen, ja ik heb wel echt al positiekleding aan. Mijn buik is al flink aanwezig dus pas echt geen normale broeken meer. Ik vind de broeken van h&m heel fijn. Niet te duur en mooi skinny. Ik ben ook maar 1.60 cm en die broeken vallen mooi zonder dat ik ze moet inkorten of zo.

Verder draag ik veel jurkjes met een zwangerschapspanty. En straks als het lekker weer wordt veel zomerjurkjes :lol:

Ik was vergeten te vertellen dat de uitslag van mijn combinatietest helemaal goed was (inmiddels bijna 4 weken dat ik de uitslag heb :-$ ) hahahaha. Tijdens de echo met 12+3 zei ze heel duidelijk dat het een jongetje is. 99,9% zei ze :biggrin:

Aanstaande dinsdag heb ik weer een afspraak bij de gynaecoloog. Dan maakt ze ook een echo. Ik ga het dan nog een keer vragen en als ze het bevestigd geloof ik het pas. Al kan ik mij een meisje niet voorstellen hahaha. Mijn andere 2 kinderen zijn ook jongens :-D

Oh ja en ook ik voel de baby al af en toe. Nog heel zachtjes en ook niet elke dag, maar wel duidelijk de kleine :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Uit mijn broeken ben ik ook al gebarsten maar de shirts en truien gaan nog prima :mrgreen: . Leuk nog een zoontje verliefdenonzeker! Maar het is wel heel vroeg geweest voor een geslachtsecho dus je weet maar nooit ;-) Ik weet niet zo goed wat ik moet voelen, soms heb ik het idee dat ik een klein tikje of soort elastiekje voel maar geen idee of dat gewoon mijn darmen zijn.

Pretecho hebben we gedaan gisteren ennnnnnn lieve kleine jongen! :cheer2:

Natuurlijk superblij (ook als het een meisje was geweest hoor) mee en ben gelijk een leuk pakje gaan kopen van noppies! Nu kan ik me ook een beetje meer oriënteren op de babykamer.

Ik had wel even een momentje dat ik dacht ‘oh jammer nu kan ik niet al die roze rotzooi / schattige jurkjes kopen’. Ik voelde me gelijk heel ondankbaar maar het is niet zo bedoeld.. herkennen jullie dat een beetje? Het was echt even een momentopname want we zijn natuurlijk ook heel gelukkig met een zoontje. Ik denk dat het ook meer aan mijn koopdrift ligt :-$ maar toch voelde ik me gelijk schuldig toen ik dat dacht.
Alle reacties Link kopieren
:cheer2: deze moest blauw zijn maar dat werkte niet haha
Winterluxi wat leuk een jongen! Gefeliciteerd!! :flirting: Welk pakje heb je gekocht? Zo leuk om dan eindelijk gericht te kunnen shoppen he. Dan heb je er ook gelijk een beeld bij en voelt het echter.

En heel herkenbaar je gevoel betreft een meisje hoor. Ik denk dat heel veel mensen dit wel hebben (gehad). Het is dan toch zo definitief en alles wat je had bedacht voor het ander geslacht wordt dan toch een soort van afgesloten.

Ik kan bv heel veel leuke meisjesnamen bedenken maar voor een jongen weer heel moeilijk. Wij liggen met partner kwa smaak ook niet echt op een lijn met jongensnamen hahaha :-D toen ik hoorde dat het 99,9% een jongen is was het eerste wat ik dacht shit nu moeten we een jongensnaam bedenken :-$ Een meisje was makkelijker hihi.

Je hebt gelijk dat het nog te vroeg was voor een geslachtsecho. Het was ook tijdens de echo voor de combinatietest toen ze dat zei. Overigens zei met 11 weken tijdens de termijnecho de verloskundige ook dat ze op een jongen gokte. Maar ik geloof het pas na dinsdag :-D
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel verliefd! :heart: :heart: :heart: Ik heb een zeegroen setje gekocht! Je omschrijft precies hoe ik het bedoel inderdaad :)

Voor jongensnamen hebben we al meerdere opties op een lijstje staan van ' niet lelijk' - ' heel mooi' . Gelukkig ook dezelfde smaak dus daar komen we wel aan uit. Hoe heten je andere zoontjes? (snap ook als je dat niet op openbaar forum wil delen hoor.)

maar VERTEL! Wordt het weer een jongen? Of toch een meisje?

Hoe gaat het met de rest? Lily, zijn de zenuwen al een beetje gedaald? Ik denk dat je volgende week de 20 weken echo hebt?
Alle reacties Link kopieren
Winterluxi, dat mag toch! Ik denk dat heeeel veel zwangeren dat hebben.
Maar ook gefeliciteerd met het kleine knaapje in je buik!

Wat verliefd ook schrijft, de een heeft zo een jongensnaam bedacht en meisjes, onmógelijk!!! En dan net een meisje krijgen, of juist omgekeerd.

Hier, ik krijg steeds vaker trapjes van ons kleintje. Dat is echt een fijne geruststelling!! Eerder had ik veel stress doordat ik niet wist of het nog wel goed ging in mijn buik, maar nu dus wel😊
Alle reacties Link kopieren
Dankje Bonnieux! Wat fijn dat je kleine schopjes krijgt en de geruststelling die daarbij komt kijken! Wanneer mag jij je kleintje weer zien via echo? Wil je dan ook het geslacht weten?
Alle reacties Link kopieren
Winterluxi gefeliciteerd met je jongen 😊 net zo leuk als een meisje hoor. En jongens trekken meestal meer naar mama toe 😉

Bonnieux wat leuk die trapjes. Vanaf welke week voelde je t. Ik probeer wel eens of ik iets voel maar tot nu toe nog niet.

En verliefd hoe was je echo vandaag 😀
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, hier alles goed, we zijn een weekje op vakantie, ik lees af en toe wel hier maar reageer later even uitgebreider. Nu lekker genieten :)
Alle reacties Link kopieren
lily fijne vakantie!! Zijn jullie ver weg? Wij zijn ons nog een beetje aan het beraden over de vakantie. Ik wil niet naar iets ver weg met mindere geboortezorg, maar een beetje ontspannen is wel fijn. Bij de eerste waren we in Scandinavië, maar toen konden we nog later op vakantie. Nu zal dat iets te koud zijn.
Wat zijn jullie plannen allemaal dames?

Djbbi, het is nu wel de tweede keer, dan voel je het sneller. Je moet goed opletten wanneer je denkt dat je je darmen voelt, zo voelt het nl in het begin, maar op een gegeven moment wordt het steeds duidelijker. Dit keer gelukkig ook een achterliggende placenta gelukkig, dan voel je het ook een stuk sneller. Vanochtend voelde ik het ook toen mijn man mijn buik vasthield, dat was heel leuk! Ik ben nu 19 weken en voel het nu een week echt duidelijk, daarvoor vaag en onregelmatig. Bij de eerste voelde ik het pas echt na 22 weken.

winterluxi volgende week heb ik de 20-wkn-echo, we willen dan wel zelf het geslacht weten, maar houden het wel geheim. Dus hier ook ivm meelezers🧐 in een pm mag je me het wel vragen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, hier ben ik weer :-) Ik reageer even in een paar keer, anders onthoud ik het allemaal niet als ik het in één keer lees :-D

Bonnieux, dat moet een moeilijke en onzekere tijd geweest zijn met de miskramen bij zowel jezelf als in je omgeving... Ik lees hier op het forum hoe veel het doormaken en het lijkt me echt een onzeker gevoel geven. Wat fijn dat het nu dan wel goed gaat (maar lijkt me toch wel extra spannend blijven).

We waren bij de 'buren' :) op vakantie op een paar uur rijden. Niet te ver en toch buitenland en een ander landschap. Was heerlijk! Komende zomer blijven we in eigen land, kan ik ook net zo goed van genieten en vind het wel een fijn idee wanneer de zwangerschap verder vordert. Scandinavië vind ik ook heerlijk, maar dat wordt het dus dit keer niet begrijp ik. Misschien dan wat meer richting het zuiden of oosten? Ik vind het zelf in de zwangerschap ook wel fijn om in een land te zijn waar ik wel uit de voeten kan met de taal (of waar medici goed uit de voeten kunnen met Engels ;-) ).

Kleding: hier nu ook steeds meer de positiekleding aan, naast het beetje wat ik nog had, ook nog wat aangeschaft. Buik groeit lekker door :)

Ik voel Frummel wel echt duidelijk en regelmatig nu. Voor m'n gevoel meer en duidelijker dan in de eerste zwangerschap. De placenta leek bij de termijnecho wel weer voor te liggen, maar kon nog wat veranderen, dus benieuwd waar hij nu heen is gegroeid. Dinsdag zullen we het wel horen. Kijk er echt naar uit nu.

Ga later nog even verder met reageren, nu eerst :sheep:
Alle reacties Link kopieren
Veel succes met de 20-weken echo’s deze week meiden! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Winter! En leuk een jongen dus, jongens zijn heel leuk weet ik uit ervaring ;) Maar snap je gevoel wel, wij hadden tijden eerste zwangerschap het idee dat het een meisje was en ik vond meisjesnamen ook makkelijker te bedenken, dus moest ook even wennen aan het idee van een jongen, maar dat ging best snel en nu vind ik het juist veel leuker ;-)
Leuk dat je al een setje gekocht hebt. Hier ook al een schattig (unisex) rompertje gekocht :)

Jongen of meisje erbij, lijkt me beide leuk. Ik ben wel erg nieuwsgierig, kijken of het te zien is op de echo. Maar ik wil eerst horen of alles er goed uit ziet, ben niet direct zenuwachtig daarover maar het is toch altijd wel spannend omdat het toch een uitgebreide en belangrijke screening is.

Bonnieux, qua tabel bepaal je uiteraard zelf helemaal wat je er wel of niet in wilt hebben. Snap heel goed dat je het liever beperkt/vaag houdt ivm herkenning.

En leuk die boekjes, wij lezen ook een boekje voor geschikt voor peuters :) Hij zal het nog niet helemaal snappen, maar misschien komt dat geleidelijk wel als de buik dikker wordt. En denk dat als we de wieg gaan klaarzetten in de laatste weken, we samen een knuffel of pop erin gaan laten slapen en die al eens een luiertje omdoen ;) Dat vindt ie vast interessant.

Verliefd, hoe vinden jouw jongens het?
Mijn laatste echo was inderdaad de termijnecho, dus al even geleden :)
Bij jou dus de echo voor de combinatietest? En inmiddels nog een echo bij de gynaecoloog gehad? Ben benieuwd of het klopt dat het een jongen is, ik dacht dat de NUB theorie voor iets van 75% klopt, afhankelijk van de termijn en wellicht ook van hoe goed de echoscopist is ;) Had je bewust niet voor nipt maar combinatietest gekozen of kwam je niet in aanmerking voor nipt?
anoniem_381286 wijzigde dit bericht op 22-04-2019 12:56
0.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En Djbbi een meisje, dus tot nu toe waarschijnlijk 2 jongens en 1 meisje, leuk wat variatie in de groep ;) Eerste jurkje (of stoere meidenoutfit :) ) al geshopt Djbbi?
En hoe vordert de verbouwing? Nog steeds alleen een 'bovenwoning' zeker?
Die plopjes in het begin vind ik ook altijd heel vaag hoor, zeker in de eerste zwangerschap. Nog even geduld en dan voel je het steeds duidelijker :)

Hoe gaat het met jou Youthza? (Of lees je liever dan schrijven? Is ook prima natuurlijk). Hopelijk bij jou ook alles goed.

Volgens mij ben ik weer helemaal bij met lezen en schrijven haha. Hele lap tekst weer :-O$ :lijstje:
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

mag ik hier ook meeschrijven? In de andere septembergroep is het helaas erg stil...
Ik ben 30 jaar en in verwachting van mijn eerste kindje :-) Morgen heb ik de 20-weken echo en ik ben 15 september uitgerekend.
Alle reacties Link kopieren
Lily: relaxed zo’n fijne vakantie! Ik ben deze dagen ook lekker vakantie in eigen land aan het vieren :sun: . We gaan in juli nog de zee over, voor een reisje in Ierland!

Voor mij nu nog dik 2 weken voor de echo. Maar ik snap dat het nu spannend voor je is! Ik probeer mezelf dan te vertellen dat het zonde is om nu al te stressen wanneer er nog niks te stressen valt omdat ik nog niks weet. Ik ben heel benieuwd of je een jongen of meisje krijgt!

We hebben nu intussen al wat keuzes gemaakt mbt babykamer :-D helemaal leuk om mee bezig te zijn!

Welkom Smartie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven