Uitgerekend september 2019 (tweede helft)

08-01-2019 21:36 311 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Aangezien het andere september topic al vol is, bij deze een nieuw topic voor de net-zwangeren die zijn uitgerekend in de tweede helft van september 2019.

Indien er meerdere aanmeldingen zijn zal ik een poging wagen om een tabel in elkaar te zetten 😇.

Groetjes, Juffert

P.S. Tabel is VOL - er is nog een ander september topic :)

ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht baby
miss_musica 30/32 Tweede 16-09-2019 -
Snoeskip 33/42 Tweede 15-09-2019 -
Apenkoppie 27/32 Tweede 15-09-2019 -
Juffert22 28/27 Eerste 14-09-2019 -
psvgirl 31/35 Tweede 19-09-2019 Verrassing
Anietje85 33/40 Tweede 20-09-2019 -
Smartie88 30/35 Eerste 25-09-2019 -
Anna-zwanger 31/33 Tweede 15-09-2019 -
Sophia-90 28/32 Tweede 22-09-2019 -
Maribos 30/31 Tweede 14-09-2019 Jongen
Tweedemini 37/34 Tweede 19-09-2019 -
juffert22 wijzigde dit bericht op 04-04-2019 01:14
74.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eerst even een kort verhaaltje over mezelf:

Ik ben 28 jaar en op dit moment 2,5 jaar getrouwd met de man waar ik al 11 jaar mee samen ben. De kinderwens begon bij mij al zo’n 4 jaar geleden, maar 2,5 jaar geleden hebben we samen de knoop doorgehakt en zijn toen begonnen met “proberen een baby te maken”. Nu ging dat helaas niet zo van een leien dakje... een jaar verder zijn we de MMM ingegaan waar uit een jaar van onderzoeken kwam dat er “niets aan de hand” was en we het nog een half jaar zelf moesten proberen. Dit lukte ook niet en in november zijn wij dan ook gestart met clomid+pregnyl en hebben we een eerste (mislukte) IUI poging gehad met 3 grote en 1 kleine follikel. In december opnieuw hormonen geslikt en toen werd bij de follikelmeting verteld dat IUI niet door kon gaan wegens 3 grote follikels en 1 medium. In principe hadden we toen ook een seksverbod maar hier hebben we ons (sorry...) niet aan gehouden. En afgelopen zondag testte ik positief :D. Dus nu zijn we helemaal blij, maar hebben nog wel in het achterhoofd dat het er ook eventueel 2 (of meer :o ) kunnen zijn. Morgen ga ik contact opnemen met het ziekenhuis zodat we misschien een vroege echo kunnen krijgen. Wel spannend allemaal dus! Oja en als ik het allemaal bereken dan ben ik zo ongeveer rond 14 september uitgerekend. Ik zou het leuk vinden om in contact te komen met meerdere meiden die ook rond die tijd zijn uitgerekend :)
juffert22 wijzigde dit bericht op 11-01-2019 19:28
7.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Juffert! Ik zag je naam staan bij dit topic en hoopte al dat je de Juffert was van het zomer-2016-topic. Wat fijn dat het na deze lange weg toch gelukt is en ik wens je een goede en fijne zwangerschap toe met een (of meer :P ) gezonde baby als resultaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me graag! Gisteren positief getest met een early test, mijn NOD was niet helemaal duidelijk. Gelukkig was het streepje wel duidelijk! Ik zou rond 16 september uitgerekend moeten zijn. Voor ons is het de tweede, ons zoontje is 2,5. Dat lijkt nu weer zo lang geleden.

Wat een verhaal Juffert22. En wat fijn dat het jullie nu toch gelukt is! De eerste weken zijn wel spannend(vind ik zelf ook nog steeds). Hoe voel je je?
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi meiden!

Dankjewel zegeens, inderdaad heb ik 2 jaar terug een periode meegeschreven in het zomer2016 topic, alleen toen iedereen daar zwanger werd ben ik toen afgehaakt haha.

@miss_musica welkom! Ook nog heel pril dus :) Ikzelf voel me prima, de enige kwaaltjes waar ik ietwat last van heb zijn gevoelige borsten (volgens mn man loop ik al 2 weken met stijve tepels haha) en wat moeheid. Verder nog niet echt zaken waarvan ik denk daar heb ik last van.

Heb jij het al iemand verteld? Ik kon hey niet langer voor me houden en heb het mijn beste vriendin en m’n manager (tevens ook een goede vriendin van me) verteld. En van het weekend willen we het onze ouders vertellen. We hebben ze op zondag uitgenodigd om te komen eten en gaan ze dan het Nijntje opa en oma boekje geven. Voor beide zal het hun eerste kleinkind (of evt. kleinkinderen... :$ ) gaan worden, dus dat vind ik wel heel leuk om hun reactie af te wachten. Wij hebben er bewust voor gekozen om onze ouders niet te vertellen dat we in een traject zaten, omdat we het een verrassing wilden laten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Juffert, van harte! Ik opende dit topic omdat ik in september 2017 ( tweede helft) mee heb geschreven! En je kent me van het zomer 2016 topic :-)

Wat fijn dat het nu gelukt is! Op naar een fijne zwangerschap en een wolk van een baby.
Alle reacties Link kopieren
@chantilly haaaiiii! Tnx! Ja ik herinner me jou nog wel hoor :) Hoe gaat het met de kleine?
Alle reacties Link kopieren
Hi Juffert en Musica! Ik wil wel meeschrijven. Heb afgelopen woensdag positief getest. Het wordt ons tweede kindje. We hebben al een meisje van 1,5. Ik denk dat ik rond 15 september uitgerekend ben. Voelen jullie je nog goed?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Snoeskip, gefeliciteerd! Wat leuk dat je al een meisje hebt. 1,5 is zo'n leuke leeftijd :).

Ik voel me prima. Beetje moe, wat sneller duizelig, en wat minder eetlust. Maar kleine dingetjes, dus ik mag niet klagen. Voel jij je oke? Het is ook nog erg pril natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde als miss_musica, niet al teveel klachten, ietwat minder eetlust, gevoelige borsten en hoofd vol pukkels haha.

Bij ons staat nu 25 januari gepland voor de eerste echo, en ik heb me ook aangemeld bij moeders voor moeders en daar komt iemand woensdag op bezoek. Weten jullie al wanneer jullie echo is?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven!
Ik heb afgelopen dinsdag positief getest, en nog steeds kan ik het amper geloven. Ik heb al een zoontje van bijna 2. Heel bijzonder gevoel weer om zwanger te zijn! Voel me de hele tijd een soort van jarig ofzo hahaha.

Hoe snel melden jullie je aan bij de verloskundige? De vorige keer dat ik zwanger was heb ik de volgende dag in een soort van paniek gebeld omdat het toen nogal onverwachts was haha. Nu wacht ik denk ik tot week 6. Maar misschien ook niet :P
Wil wel graag een echo met 8 weken eigenlijk. Moet ik misschien toch maar op tijd bellen.

Juffert, wat heftig zo n lang traject! Ik ben wel heel benieuwd hoeveel er nu inzitten :D
Alle reacties Link kopieren
Jullie ook gefeliciteerd natuurlijk! :$ Ik heb eigenlijk maar 1 klacht....ik ben moe! Niet te doen! Nu spookt onze kleine 's nachts ook nogal, ze wordt nog zeker 3 keer per nacht wakker. Maar verder nog niets dus. Nu probeer ik steeds terug te halen vanaf wanneer ik bij de eerste klachten kreeg, maar dat weet ik eigenlijk niet precies meer. Ik ben de eerste weken toen wel heel misselijk geweest, maar vanaf wanneer precies, geen idee! En dat maakt me natuurlijk ook weer onzeker. Och wat een spannende tijd!
5 februari heb ik de eerste echo. Daarna zal ik me ook aanmelden bij Moeders voor Moeders.
Alle reacties Link kopieren
Ja Juffert, ik ben ook heel benieuwd naar jouw echo!! :cheer:

Hoi Apenkoppie! Haha leuk, jarig! Ja, zo'n gevoel heb ik ook! Ik heb me dus al aangemeld, dacht ook...straks hebben ze het heel druk en moet ik heel lang wachten. :$
Alle reacties Link kopieren
Leuk Apenkoppie! Ik herken wat je zegt. Voel mezelf ook heel bijzonder nu. Dat er al miljarden vrouwen voor mij zijn geweest is daarbij helemaal niet relevant :$ .

We gaan morgen nog een keer samen testen voor extra bevestiging, en dan maandag bellen. Denk wel dat het goed zit, heb er ook al wat meer atypische verschijnselen bij gekregen die ik me herinner van de vorige keer. Gelukkig geen pukkels, eerder een droge huid. En wat hormonale buien, arme man... De vorige keer werd ik na de eerste weken juist relaxed, hopelijk gaat dat nu weer zo.

Hebben jullie voorkeur of hoop op een bepaald geslacht? De vorige keer wist ik zeker dat het een jongetje zou worden. Ik zou een meisje erbij heel leuk vinden, maar ik heb er nu (nog) geen specifiek gevoel bij. Uiteindelijk maakt het niet uit natuurlijk. Wij zijn gelukkig heel goed in leuke jongetjes maken ;-D .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een voorkeur voor niet-meer-dan-een-tweeling ;-) en qua geslacht maakt het me eigenlijk niet zoveel uit... man wil heel graag een meisje. En als het een tweeling blijkt te zijn zou ik een jongen en meisje heel leuk vinden.

Ik heb trouwens een tabel erin gezet! Heb alleen nog niet echt info van jullie zoals leeftijden enzovoorts, dus misschien is het leuk als iedereen wat over zichzelf verteld? Relatie, hobbies, huisdieren, etc. Ik zal wel even aftrappen:

Ik ben dus 28 en mijn man is 27 en we zijn al sinds de middelbare school een stel, nu alweer ruim 11 jaar. Na de middelbare school zijn we gaan studeren en ook direct gaan samenwonen op een kamer van 20m2. Is altijd goed gegaan haha. Na nog een paar verhuizingen kochten we in 2014 ons huis wat toen nog 75m2 was, maar wat we naar 140m2 hebben uitgebreid in een periode van 2 jaar. Met 4 slaapkamers boven genoeg ruimte voor kids in ieder geval (hopelijk worden ze alleen niet allemaal gevuld in 1x :hihi: ). We wonen er nu 3 jaar en die lege slaapkamers was altijd wel even slikken omdat het natuurlijk zo lang duurde voordat ik zwanger was. Nu is het dan zover en ik hoop dat alles goed blijft gaan. Oja.. we hebben ook 2 katten, een mannetje en vrouwtje die we vanaf dat ze kitten zijn in huis hebben (ze zijn erg goed opgevoed, dus hopelijk lukt dat bij ons kindje ook). Uhm.. verder heb ik vandaag het 9 maanden boek van Pauline gekocht en daar alvast een beginnetje in gemaakt. Daar stond ook de vraag in hoeveel zwangeren je kent in je directe omgeving en na even tellen kwam ik uit op 11(!) vriendinnen/familieleden die binnen nu en juni een baby krijgen (waaronder mijn beste vriendin). Daarom ben ik helemaal blij dat ik nu ook zwanger ben (want al die zwanger aankondigingen de afgelopen maanden werden me op een gegeven moment ook wat teveel). Zo. Het is al een heel verhaal geworden, haha. Ben benieuwd naar jullie verhalen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het echt heel raar vinden om nu een jongetje te krijgen. Op de een of andere manier zou ik daar heel erg aan moeten wennen, denk ik. Heb jij dat niet Musica? Mijn man denkt dat wij weer een meisje krijgen.

Wow Juffert! Mooi verhaal!
Ik ben 33 en mijn man 42. We zijn 8 jaar samen en 5 jaar getrouwd. We hebben dus al een meisje van 1,5. Musica zei het al, een mooie leeftijd maar ook wel pittig. Ze krijgt nog borstvoeding en ik ben benieuwd hoe lang dat nog lukt.
We wonen in het noorden van het land, hebben een hond en kippen. Ik houd heel erg van mooie kinderkleding en leuke merkjes en kan het niet laten om nu alvast even rond te kijken. :$ Dat is het wel even in het kort.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 30, man is 32. We zijn deze zomer 10 jaar bij elkaar, waarvan 3 jaar getrouwd inmiddels. We wonen in het midden vh land in een klein dorpje vlakbij de stad waar we beiden werken.
We hebben al een jongetje van ruim 2,5(ik testte destijds 4 dagen voor de bruiloft positief ;-D ). Met hem een heerlijke babytijd met een paar uitdagingen gehad. Verder 2 leuke katten. Peuter is dol op ze, ze zijn gelukkig erg lief.

Klinkt alsof je ruim woont snoeskip. Heerlijk. Mijn hobby op t moment is ook uitpluizen hoe we vrijstaand kunnen gaan wonen ;-D . Liefst met ruime tuin zodat man zn moestuin ambities kwijt kan, en ik wat giga hortensia’s etc. En ik zou eigen kippen echt geweldig vinden.


Ik weet nog niet hoe ik een meisje nu zou vinden. In mijn familie heeft iedereen een jongen en een meisje, dus gevoelsmatig zou dit nu een meisje moeten zijn. Maar dat is nergens op gebaseerd. Mijn man heeft er ook geen idee van. Ons ‘eerste’ jongetje is goed gelukt dus daar wil ik er ook best nog een van. Alleen jammer dat ik dan nooit roze jurkjes zal shoppen(schat 90% zeker dat we t bij 2 houden).

Net nog een keer getest. Hij knalde nu van de test af :love: . Hoewel t deze keer wat langer duurde, moet ik toch weer erg wennen dat er weer een baby komt(beetje wazig omschreven, hopelijk snappen jullie het). Ik ga in elk geval maandag de verloskundige bellen. Wordt heel echt zo!
Ik zou ook graag meeschrijven. Ik zit met miss_musica ook in de ander topic, maar daar is het best stil. Ik probeer zelf toch wel actief mee te schrijven.

Juffert, wat een verhaal. Het is je dan zeker gegund! En laten we dan voor je hopen op niet-meer-dan-een-tweeling haha.

Miss_musica, tof dat je een knaltest had. Morgen bellen met een gerust hart.

Snoeskip, het klinkt inderdaad alsof je mooi woont. Zou ik zelf ook willen: iets meer ruimte voor de kindjes later. Ook gek dat je nu al over kindjessss kunt praten hè haha.

Mijn verhaal: ik ben 30 en mijn partner 31. Sinds dat ik zwanger was van mijn zoontje hebben we geregistreerd partnerschap en moet nog even wennen of ik mijn vriend nu partner noem of mijn man haha. Zijn al meer dan 10 jaar bij elkaar en ons zoontje is nog geen jaar. Hij is 1,5 als zijn broertje of zusje komt. We willen niet weten wat het wordt. Hoop op een groot gezin en voor zoontje zou ik het dan leuk vinden als er nu een broertje komt, maar voor mezelf zou ik graag een meisje (of 3 erbij nog!) willen. Ik woon in het zuiden. Voel me verder goed, ben wat eerder buiten adem, heb wat last van obstipatie. Heb ook wel wat krampen continu waardoor ik bang ben dat het mogelijk nog misgaat, maar had van de week wel een knaltest dus probeer positief te denken. Heb van de week een intakegesprek bij de verloskundige en 30 januari heb ik de eerste echo. Spannend weer!
Alle reacties Link kopieren
ik zou graag ook mee willen schrijven.
vanmorgen een knaltest in me handen. kan het nog niet helemaal geloven dat het meteen de eerste keer raak is.
voor mij(31) en me vriend(35) is het ons tweede kindje, want ik nu bereken ben ik uitgerekend op 19 september en dan wordt onze zoon 2 jaar.
ga maandag de kraamzorg en verloskundige bellen.
wij willen niet weten wat het wordt dat wisten we bij onze zoon ook niet.
ik heb nog geen echte klachten, iets mindere eetlust maar ik ben bang dat me nog wat te wachten staat bij me vorige zwangerschap tot 16 weken erg misselijk geweest zelf met ziekenhuisopnames dus vingers gekruist dat het nu beter gaat. ook had ik zwangerschapssuiker dus wil komende week al dagcurves bij gaan houden of ik nu weer suiker ontwikkel.
anoniem_329865 wijzigde dit bericht op 12-01-2019 13:50
Reden: kleine aanpassing
1.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ik wil ook graag mee schrijven! Vanmorgen een test gedaan en er verscheen binnen 3 minuten een heel licht streepje.... kan het nog niet geloven.
Maandag of dinsdag is mijn NOD maar voelde me al paar dagen weeig bij het opstaan en obstipatie.

Het is voor ons de 3e zwangerschap waarvan helaas destijds 1 uitmonde in een MK. Deze zwangerschap loopt bijna gelijk aan toen dus hopelijk gaat t goed.

We hebben een zoontje van 3.5 jaar en eigenlijk hadden we gezegd het is goed zo.
Ik ben bijna 1 jaar terug geopereerd aan een gastric bypass en heb in nov mn spiraaltje eruit gehaald tijdens een operatie waar ze een cyste bij mn eierstok hebben weg gehaald. Condooms gekocht.. maar niet gebruikt en eigenlijk sinds november kwam mijn gevoel voor een broertje of zusje voor dean weer terug..nooit gehad de afgelopen 3.5 jaar.

Ik ben getrouwd al bijna 5 jaar en we zijn 11 jaar samen. Woon in ijmuiden en werk 28 uur bij de klantenservice van greetz.

Ik zou 24 sept uitgerekend moeten zijn.
Mama+papa= een klein wondertje
Alle reacties Link kopieren
Hè wat leuk, Silent, Psvgirl en Anietje. Welkom!

Och wat een spannende tijd is dit zeg! Ik krijg er vast nog spijt van dat ik dit heb gezegd, maar ergens hoop ik op wat meer symptomen. Het is dat ik deze week 3 testen heb gedaan die alledrie zwanger zeggen, maar ik merk het echt nog nergens aan. :|
Alle reacties Link kopieren
Welkom dames! Ik heb jullie toegevoegd aan de tabel :)

@Snoeskip Dat herken ik wel een klein beetje... maar ik heb me in weten te houden en het bij de testen van afgelopen week gehouden (heb ook geen andere testen in huis). Ik heb alleen wel best gevoelige borsten, dus als dat aanhoudt denk ik dat het wel goed zit.

Wel heb ik gisteren een kleine bloeding gehad met donkerbruin bloedverlies en nu nog een beetje bruinverlies. Verder geen krampen oid, dus ik hoop dat het nog goed zit. Bij mij komt woensdagavond iemand van moeders voor moeders, dus dan krijg ik dan ook nog een HCG test, daarmee wordt het hopelijk duidelijk dat ik nog steeds zwanger ben. Dat gevoel heb ik namelijk nog wel. Man was wel helemaal half in paniek en maakte zich alweer erg zorgen nadat ik zei dat ik een kleine bloeding had gehad, maar ik persoonlijk maak me er niet zo druk om eigenlijk.

We hadden het plan om vanavond onze ouders het nieuws te vertellen, maar twijfelen nog of we niet eerst de eerste echo moeten afwachten... wat zouden jullie doen in zo’n geval?
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar soepkip.
Maar tijdens mn mk had ik heel veel symptomen en de vorige zw veel minder en die is goed gegaan. Het zegt niets maar ik zou t liefst iets meer symptomen hebben hahhaa.

Ik ga morgen nieuwe test kopen.

Juffert, lastig. Ik wacht met vertellen tot na de echo en denk naar de buiten wereld pas na 12 weken hoor.

Oh voor de tabel. Ik ben 33 en mijn man 40.
Mama+papa= een klein wondertje
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Mag ik ook meeschrijven?
Wij zijn 33 en 42 en ik ben zwanger van ons 3e kindje. We hebben een dochter van 3 en een zoontje van (nét) 1. Voor onze dochter én voor onze zoon heb ik een miskraam gehad, dus ik vind het nu erg spannend... ik heb 3 januari positief getest en ben dus ongeveer 12 september uitgerekend. Ik zal morgen uitgebreider op iedereen reageren want kan alleen op mn werk via computer reageren :roll: :roll:
Ik zou zelf ook even wachten nog Juffert22. Ik ben momenteel zelf ook nog wat sceptisch en had het er met vriend over dat ik juist echt langer wil wachten dan de vorige keer dat ik het vertelde. Ik snap echter je blijdschap ook. Het kan je ook geruststellen dat ze het wel weten en mocht het dan misgaan, waar we niet vanuit gaan!, dan weten je dierbaren ervan af.

Gefeliciteerd ook Anietje! Een streepje is een streepje. Maar meer testen doen is leuk als je ze ziet oplopen in kleur.

Psvgirl, ook gefeliciteerd! Meteen raak. Tof joh! Kom je toevallig ook uit het zuiden omdat je zo’n fan bent van PSV?

Snoeskip. Ik snap het van de symptomen. Bij mijn zoontje voelde ik de eerste dagen niks. Bij mijn mk had ik buikpijn. Daardoor ben ik nu nog onzeker. Heb nu ook wat krampjes maar wel ook goede symptomen: borsten groter, tepels lijken roder/groter, obstipatie en ‘s ochtends wel een gevoel alsof ik meteen moet eten.

Fijne dag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven