Uitgerekend september 2019 (tweede helft)

08-01-2019 21:36 311 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Aangezien het andere september topic al vol is, bij deze een nieuw topic voor de net-zwangeren die zijn uitgerekend in de tweede helft van september 2019.

Indien er meerdere aanmeldingen zijn zal ik een poging wagen om een tabel in elkaar te zetten 😇.

Groetjes, Juffert

P.S. Tabel is VOL - er is nog een ander september topic :)

ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht baby
miss_musica 30/32 Tweede 16-09-2019 -
Snoeskip 33/42 Tweede 15-09-2019 -
Apenkoppie 27/32 Tweede 15-09-2019 -
Juffert22 28/27 Eerste 14-09-2019 -
psvgirl 31/35 Tweede 19-09-2019 Verrassing
Anietje85 33/40 Tweede 20-09-2019 -
Smartie88 30/35 Eerste 25-09-2019 -
Anna-zwanger 31/33 Tweede 15-09-2019 -
Sophia-90 28/32 Tweede 22-09-2019 -
Maribos 30/31 Tweede 14-09-2019 Jongen
Tweedemini 37/34 Tweede 19-09-2019 -
juffert22 wijzigde dit bericht op 04-04-2019 01:14
74.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh aardbeiaardbei, ik weet niet of je dit nog leest maar veel sterkte gewenst!

En merel, jij veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Even een korte update van mij: Ik had vandaag echo en er lijkt toch een klein wonder te zijn gebeurd: nu wél een vruchtje te zien met een kloppend hartje. Zo blij. Blijf nog wel even onder controle bij de gynaecoloog omdat soms als de termijn niet lijkt te kloppen er iets mis is met het vruchtje. Dus even 'onder voorbehoud' blij 😉
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Lotte! Wat moet dat een vreemde ervaring voor je zijn. Wanneer willen ze je terugzien? Ik neem aan dat je nu wat meer echo's krijgt dan normaal?

Hier vandaag de intake bij de verloskundige gehad. Bloeddruk was heel netjes, maar ik ben net iets te zwaar, waardoor ik deze keer tóch weer een suikertest krijg. Baal er enorm van, de vorige keer vond ik vreselijk. Toen kreeg ik m omdat zoontje aan de grote kant was(was niet zo uiteindelijk, ze hadden de verkeerde datum geregistreerd :facepalm: ).
Gefeliciteerd Lotte. Wat een positief nieuws. Laten we hopen op het beste. Wanneer krijg je nu een nieuwe echo?

Miss_musica: balen zeg van die test. Ik denk overigens wel dat ik die de vorige keer sowieso gehad moet hebben, want ben van nature al te zwaar denk ik. Wat doen ze dan precies?

Hier een egopost: ik heb een slechte echo gehad zojuist. Vruchtje met hartactie, maar niet gegroeid. Ging allemaal vrij snel. Voel me verdrietig en heb het gevoel alsof mijn lichaam faalt. Voor de tweede keer. Ik moet afwachten tot mijn lichaam het afstoot. En daar heb ik moeite mee. En als ik dan jouw verhaal hoor Lotte, dan hoop ik op een wonder. Maar verstandelijk gezien denk ik dan ook weer; de verloskundige had dit slechte nieuws nooit zo snel gebracht als ze ook maar enige twijfel had toch?
Alle reacties Link kopieren
Hi all, ik ben er nog hoor.
Vanavond echo gehad, hartje klopt.
Volgens berekening 20 sept uitgerekend.
Heel blij!

Ik reageer later meer.
Mama+papa= een klein wondertje
Alle reacties Link kopieren
Oh SilentStorm, wat ligt geluk en verdriet toch dicht bij elkaar! Ik wil je geen 'valse' hoop geven, maar bij mijn 1e echo bij de echoscopiste én bij de afspraak met de verloskundige een halve week later zeiden die beiden binnen 5 minuten dat het niet goed was en een miskraam zou worden. Ze hadden het niet eens over nog een controle o.i.d, dat kwam pas in het ziekenhuis. Dus aan de snelheid waarmee het nieuws gebracht is zou ik geen conclusie hangen.

@ miss musica, die test zal ik ook weer moeten doen, bij mij niet door mijn gewicht, maar omdat mijn 1e 4510 gram was en de 2e 4615. ik vond het eigenlijk wel meevallen.

@ anietje, gefeliciteerd!!

@ tabel, mag ik er ajb weer in? nieuwe uitgerekende datum zal ongeveer 27 september zijn...
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare wendingen allemaal :)

Lotte en Anietje: wat heerlijk dat jullie goed nieuws hebben gekregen!

Silent Storm: wat me-ga balen :(

Ik zit ook in het pech-kamp: vandaag een leeg vruchtzakje gezien... Heel teleurgesteld, maar kan het redelijk handelen- na twee miskramen en twee heerlijke gezonde kinderen is het gelukkig iets minder allesbepalend. Over een week afspraak bij de gynaecoloog, maar ik hoop op spontaan i.p.v. medicatie of curretage.

Genoeg pechvogels in deze groep- statistisch gezien gaan alle anderen nu heerlijke baby’s krijgen. En het pechkamp vast en zeker in de volgende ronde!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte merel13 en silentstorm , heftig voor jullie!

Bijzonder verhaal Lotte-joy..hoop dat alles goed blijft gaan..

Gefeliciteerd met de goede echo’s dames!

Hier sowieso glucosetest, waarschijnlijk al bij 16 weken..bij eerste diabetes gekregen tijdens zwangerschap..vanaf 30 weken zelfs insuline spuiten, was wel een gedoe hoor..gelukkig werk ik zelf bij een huisarts en heb er kennis over dus kon het heel goed zelf instellen. Hier geen overgewicht maar echt een familiekwaal bij de vrouwen..zoon ingeleid met 38 wkn, geboortegewicht 3210 (dus mijn harde werken hielp wel)
Alle reacties Link kopieren
Nou zeg, wat een groot 'pechkamp' hebben we hier! Lotte, wat ben ik blij voor je, hopelijk blijf je nu bij ons! Ik vind het moeilijk hoe ik jullie een hart onder de riem te steken, want aan de ene kant wil ik zeggen: ga voor de volgende ronde, maar aan de andere kant begrijp ik ook goed als jullie even tijd nodig hebben om dit te verwerken

Ik ben zooooooo ontzettend blij met het kloppende hartje dat ik gisteren zag! Ik had al een te goed gevoel gisteren, zonnetje kwam zo mooi door....( sorry, jullie denken vast wat heeft dat er nou mee te maken ;-) )

In de voorjaarsvakantie gaan we een weekje naar een canarisch eiland! (Nu het nog kan met z'n 3-en, dat wordt straks vast wat minder makkelijk) jullie nog vakantieplannen of durven jullie wel van de zomer weg?
Alle reacties Link kopieren
Wij vertrekken volgende week een weekje naar de sneeuw!! Heeeel veel zin in!
Van de zomer gaan we ook nog wel weg hoor maar verwacht dan in juni ofzo..
Alle reacties Link kopieren
@Silentstorm, wat ontzettend naar zeg. Waren ze er zo zeker van dat het niet goed zat? Zolang het hartje klopt zou ik de hoop niet op willen geven denk ik. Er is heus plek voor nóg een wonder hier hoor!

@merel, wat jammer dat het niet goed zat. Wel fijn dat je het kan relativeren. Twee gezonde kinderen is inderdaad iets om blij en trots op te zijn :). Ik hoop dat alles soepel zal verlopen en dat het snel weer raak mag zijn!

@ anietje en Anna-zwanger, gefeliciteerd met de mooie echo's! Voelde hier toch als een vd belangrijkste 'hordes' tijdens de zwangerschap.

@gluco test. Ik vond die dus helemaal niet fijn. Voor de dames die het niet kennen: hier moest ik 's morgens nuchter melden en een vies zoet drankje drinken. Daarna moet je vier uur wachten(was hier gewoon in de wachtkamer) en voornamelijk blijven zitten. Ik werd er echt een beetje naar van en die uren in de wachtkamer duurden voor mijn gevoel een eeuwigheid. Natuurlijk is het belangrijk om dingen uit te sluiten of voor te zijn, maar ik ben dus geen fan :$ .

@vakantie, wij gaan eind juni 2,5 week weg, naar midden Frankrijk. Ik spreek de taal een beetje en het is niet te ver weg. Dat durf ik nog wel aan. En de familie wilde in september een lang weekend weg, dat hebben we kunnen verplaatsen naar half augustus. Dat was voor mij wel het laatste moment om nog weg te gaan, zeker omdat zoontje ook ruim een week voor de UD meldde.
Alle reacties Link kopieren
@Silentstorm & Merel13 wat vervelend en ronduit rot! Ik denk aan jullie!

Ik heb vandaag alles ingepakt voor de wintersport, wij gaan vannacht rijden naar Oostenrijk! Zo’n zin in, kijk er al maanden naar uit. En wat ben ik blij dat ik gewoon nog “mag” skiën ook :). Wel ben ik de afgelopen dagen wat vaker moe en eerder uitgeput, dus ik hoop dat ik het allemaal trek om 6 dagen op rij te skiën (en anders maar veel stops inplannen met warme choco :D). Wss ben ik dus wel een weekje afwezig op het forum, maar miss kijk ik in de avonden nog wel even snel of er updates zijn.
Alle reacties Link kopieren
@ Merel: wat rot voor jullie zeg, wel 'fijn' dat je het zo goed kan relativeren, maar toch is het natuurlijk alles behalve leuk. Je gaat toch van geluk in één keer naar teleurstelling. Hoe ver zou je nu moeten zijn?

@juffert, fijne vakantie!

@ Anietje, en Anna-zwanger, gefeliciteerd met de goede echo's! toch een hele zorg minder.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het stil hier! Hoe gaat het met jullie?

Ik heb zojuist de verloskundige gebeld, ik vond het te lang duren en te onzeker om tot de 4e maart te wachten, en mag nu de 23e februari komen voor een echo.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik zo lang niet heb gereageerd. Soms wel meegelezen en positieve dingen gezien en ook hele verdrietige. Hier gaat het met mij niet goed. Heb 2 dagen in het ziekenhuis gelegen door uitdroging en hoor vanmiddag of ik weer moet worden opgenomen. Weer egopost, sorry.
Snoeskip, maak je geen zorgen om je egopost. Bij iedereen is het eigen ongenoegen vervelend. Balen zeg, dat je mogelijk weer naar het ziekenhuis moet. Laten we hopen dat je binnenkort minder last krijgt van dit soort kwalen.

Lotte_joy, wat goed dat je gebeld hebt. Luister naar je gevoel.

Hier echt geen plaats meer nodig voor een wonder. Wel lief dat je dat zegt miss_musica. Vandaag een baarmoeder gezien met vruchtje dat niet meer leeft. Geen hartje meer en nu afwachten tot het eraf komt. Door deze echo is de hoop weg in mijn hoofd, maar dit geeft me wel meer rust. Heb een pilletje meegekregen dat ik zelf in moet brengen zodat het op gang komt. Ik mag zelf kiezen wanneer ik dat doe. Ik kies ervoor om denk ik nog een weekje te wachten.

Waarschijnlijk blijf ik een stille lezer in dit topic. Ik gun jullie allemaal mooie zwangerschappen toe met prachtige kindjes! Ik denk aan jullie. Geniet, ondanks sommige kwalen, toch echt van jullie zwangerschappen. Het is en blijft een wonder.
Alle reacties Link kopieren
Heeeel veel sterkte silentstorm! Hopelijk kan je wat afleiding vinden de komende periode!
Alle reacties Link kopieren
ach nee silentstorm, wat ontzettend *%$. Fijn dat je wat meer rust hebt gevonden, en knap dat je het nog een week af wilt wachten! Ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn van een blijvertje.

Er is wel een hoop pech hier in dit topic zeg! Ik vind dat het nu wel genoeg is geweest.
Alle reacties Link kopieren
@silentstorm, jeetje wat een rot nieuws. Vind het knap dat je nog een weekje wacht maar doe wat goed voelt.
Hopelijk komt er snel weer een dag met goed nieuws.

Hoe gaat het de overige dames?
Psvgirl, lig je nog in t ziekenhuis?

Hier gaat t goed ondanks de bekende kwaaltjes en moe zijn.
Vanmorgen intake gehad, was m gisteravond vergeten oeps...

Ik blijf bij de vk lopen en krijg vaker een bloedonderzoek ivm vitamines en in week 28 en 32 een groeiecho.
Ook mag ik in zkh bevallen vanwege t verloop van de voorgaande bevalling dus med indicatie.
Mama+papa= een klein wondertje
Alle reacties Link kopieren
@ silentstorm..sterkte,wat verdrietig! Doen wat goed voelt!

Hier donderdagavond echo, vrijdag op vakantie en dan na de vakantie intake..
Ik voel mij vaak echt niet lekker en heel moe. Hang veel op de bank met zoontje.
Nu nog even 2dagen werken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook al weer even niet meegeschreven.

Aardbeiaardbei wat verdrietig, veel sterkte voor jou! Silenstorm en Merel13 ook veel sterkte voor jullie.

Fijn dat er ook goed nieuws is onder de schrijfsters :-)

Ik voel me nog steeds vaak misselijk helaas en ontzettend moe. Maar ik weet uit m'n omgeving dat ik niet mag klagen, 't kan veel erger!
Vrijdag heb ik m'n eerste echo, ik vind het wel spannend of er wel echt een hartje klopt.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig nieuws allemaal. Sterkte voor iedereen.

Even een berichtje van mij.
Ik lig weer in het ziekenhuis voor de derde keer in 1,5 week opgenomen. Me lichaam is op. Ik hou geen vocht binnen en dat is zorgelijk dus weer aan het infuus. Met de kleine gaat alles goed vandaag hartje weer mogen zien en ben nu morgen 9 weken zwanger. Ik hoop dat deze periode snel voorbij gaat en dat ik kan genieten van de zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje PSV girl wat moet jij het zwaar hebben!!
Ik voel mij overdag veel misselijk en ik vind het al zwaar!!
Denk aan jou! Sterkte

Aftellen naar vrijdag Smartie88
Alle reacties Link kopieren
Oh jee PSV girl, wat een naar nieuws! ik hoop dat je snel opknapt! Hoe lang duurde het de vorige keer?

@ Smartie, morgen is het zover! ik wens jee heel veel plezier met het kijken naar je kleintje!

@ maribos, voor jou ook natuurlijk vanavond! En alvast een fijne vakantie!

@ anietje, waarom krijg jij bloedonderzoek op vitamines? En mag ik vragen wat er bij je vorige bevalling is gebeurd?

@hier: 'lekker" misselijk. Vanmorgen flink overgeven, de rest van de dag gaat het zo-zo. Maar ik klaag niet, lijkt mij een teken dat het nog goed gaat daarbinnen, en het kan veel erger (zie PSV girl)

vinden jullie het ook zo spannend om het op werk te vertellen? ik ben bezig in een promotie traject, en het komt gewoon rot uit, als alles goed blijft gaan zal ik precies in de drukste tijd van het jaar afwezig zijn ( 50% van de omzet wordt in 2 maanden gehaald in deze branche) . Mijn manager krijgt een rolberoerte... vooral omdat mijn vorige bevallingsverlof óók precies in die 2 maanden viel.
Alle reacties Link kopieren
Hier gisteren een mooie echo..wat een verschil met 2 weken geleden!! We zag nu een mooi bewegend kindje met 2 armpjes en 2 beentjes! Wauw!!
Ik ben vandaag 10 weken zwanger volgens de meting en dan 13 sept uitgerekend!

Lotte_joy...wat vervelend van je werk, kan me voorstellen dat je er tegenop zier om te vertellen! Misschien gewoon niet te lang wachten, ben je er maar vanaf. En ik snap je hoor maar ergens moet je gewoon “schijt” hebben!
En weet je: het kan altijd erger. Mijn collega (en ze is ook mijn vriendin) is 9 welen zwanger van een tweeling, zij is 20 september uitgerekend! Dus op mijn werk zullen ze ook wel eben slikken..!

Ik ben sinds deze week moeeee..voelt echt anders dan normaal moe zijn, ben uitgeteld. Wel elke dat 5 uur wakker, niet fijn

Wij vertrekken zo naar Oostenrijk voor een vakantie met mijn familie! Zin in!! Zondag js iedereen compleet en ga ik her vertellen..heb voor de 6 kleinkinderen shirtjes gemaakt met een nummer erop en dan een klein rompertje met nummer 7!! Ze gaan echt van hun stoel vallen want ze verwachten het niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven