Uitgerekend september 2019 (tweede helft)

08-01-2019 21:36 311 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Aangezien het andere september topic al vol is, bij deze een nieuw topic voor de net-zwangeren die zijn uitgerekend in de tweede helft van september 2019.

Indien er meerdere aanmeldingen zijn zal ik een poging wagen om een tabel in elkaar te zetten 😇.

Groetjes, Juffert

P.S. Tabel is VOL - er is nog een ander september topic :)

ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht baby
miss_musica 30/32 Tweede 16-09-2019 -
Snoeskip 33/42 Tweede 15-09-2019 -
Apenkoppie 27/32 Tweede 15-09-2019 -
Juffert22 28/27 Eerste 14-09-2019 -
psvgirl 31/35 Tweede 19-09-2019 Verrassing
Anietje85 33/40 Tweede 20-09-2019 -
Smartie88 30/35 Eerste 25-09-2019 -
Anna-zwanger 31/33 Tweede 15-09-2019 -
Sophia-90 28/32 Tweede 22-09-2019 -
Maribos 30/31 Tweede 14-09-2019 Jongen
Tweedemini 37/34 Tweede 19-09-2019 -
juffert22 wijzigde dit bericht op 04-04-2019 01:14
74.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Silentstorm: ja kom inderdaad uit het zuiden van het land.

Symptonen: hier ook nog weinig aanwezig. Alleen weinig eetlust en snel vol zitten al ik eet. Verder merk ik wel dat er in me buik vanalles gaande is af en toe kramp.

Wij wachten de eerste echo af om het te zeggen tegen onze ouders en broers en zussen. En de buitenwereld pas rond 12 weken. Tenzij ik net als de vorige keer al met de 10 weken in het ziekenhuis lig dan moet ik het wel eerder vertellen.

Denk wel dat ik in loop van de week nog een keer een test doe als bevestiging. Kan nog steeds niet helemaal geloven ook omdat in na de vorige zwangerschap een operatie heb moeten ondergaan wel pas afgelopen oktober en de gynaecoloog toen zei je zult nu waarschijnlijk wel even moeten wachten tot je zwanger bent en zal niet de eerste keer raak zijn. Maar wel dus.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik wil ook graag hier meeschrijven :-)
Afgelopen week ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben. Volgens zo'n clear blue test ben ik nu tussen de 2 en 3 weken zwanger.
Het wordt ons eerste kindje en het was al meteen raak. Hadden we totaal geen rekening mee gehouden, dus het moet hier nog beetje landen.

Voor in de tabel : ik ben 30 en mijn vriend is 35. Het wordt ons eerste kindje. Ik denk dat ik 25 september ben uitgerekend.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd smartie!
Wat fijn dat jullie zo snel zwanger zijn.

Ik lig al in bed. Ben zo moe dat merk ik echt en slaap s nachts echt bagger.
Morgen ga ik nieuwe test kopen. Wil de test met wel of niet zwanger halen.

Morgen of dinsdag NOD. Heb gegokt op 29 dagen cyclus omdat ik na de verwijdering van mn spiraal pas 2 x ongesteld was geworden en daarvoor 2 maanden bijna niet en vanaf feb tm sept weer wel.. duidelijk he hahhaha

Mn man gelooft het nog niet echt maar dat heeft altijd langer nodig.

Hebben jullie een voorkeurs gevoel?
Ik bij mn vorige zwangerschap wel heel erg, wilde zo graag een meisje. En nu zou ik dat ook erg leuk vinden maar een jongen is ook zo leuk en hebben we nog spulletjes van hahhaha.
Mama+papa= een klein wondertje
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Welkom Lotte en Smartie!

Juffert, wat vervelend van je bruinverlies! Is het niet zo dat je je eigenlijk pas zorgen moet maken als het helderrood wordt? Hebben jullie het aan je ouders verteld zondag? De Moeders voor Moeders test zal een aardige indicatie zijn inderdaad! En dat is overmorgen al.

Herkenbaar Anietje van die symptomen! Ik heb gisteren uiteindelijk toch nog even een test gedaan en die was heel duidelijk. Binnen 3 seconden een dikke vette streep. Dus dat stelt me voor nu weer even gerust.

Ik zie dat er meer zijn, die een tweede kindje krijgen, die langer willen wachten met vertellen. Vorige keer deed ik dat dezelfde dag nog aan mijn ouders en schoonouders haha. Nu wil ik ook wachten tot na de echo.
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag de eerste afspraken gemaakt. Vrijdag 1 februari heb ik de eerste echo. Kijk er nu al naar uit. En eind februari de Termijnecho.
Kraamzorg is ook al geregeld. Ze zei al dat ze bijna vol zat in september was een drukke maand altijd zei ze.
Vorige zwangerschap hebben wij ook pas vertelt toen we de eerste echo hadden gehad aan de naaste familie. En met de 9 a 10 weken tegen de rest van de familie omdat ik heel erg ziek was. Als het nu goed gaat wil ik het wel pas na de Termijnecho zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Zo, dat is op tijd PSVgirl voor wat betreft kraamzorg! Ongelooflijk dat ze dan al bijna vol zitten. Nog niet over nagedacht om dat al te regelen, maar je moet er op tijd bij zijn dus.
Was je ziekte zwangerschap gerelateerd? Of houd je dat liever voor jezelf?
Alle reacties Link kopieren
@Snoeskip Het was een heel klein beetje helder/donkerrood, maar al gauw ging dit over in bruinverlies. Nu nog steeds wat bruinverlies.. maar ik maak me er eigenlijk niet zo heel erg zorgen om.

Man en ik hebben het er zondagochtend even goed over gehad en hebben uiteindelijk besloten het wel aan de ouders te vertellen. En dat was erg leuk :-D ! We hadden ze allebei afzonderlijk van elkaar uitgenodigd om te komen eten, zodat het dus een verrassing was dat we met z'n 6-en waren (of 7-en, 8-en, 9-en, of... :nut: ). Beide ouders zijn in de loop der jaren ook vrienden van elkaar geworden, dus het was al meteen vanaf het begin heel gezellig. Aan het begin startte ik met een (alcoholvrij) wijntje, zodat ze geen vermoedens van een zwangerschap zouden hebben :biggrin: Nadat we klaar waren met kletsen en eten, zo ongeveer op de helft van de avond, hebben we beide ouders het Nijntje opa&oma boekje gegeven en de reactie was heel erg leuk. Vooraf dachten zowel schoonvader als mijn moeder dat ze misschien zouden horen dat ik zwanger was, maar doordat ik aan de wijn zat dachten ze daar niet meer over na :yes: Daarna hebben we het hele "potentieel-4-ling" verhaal verteld en hoorden we dat twee-eiige tweelingen in de familie blijken te zitten en mijn moeder nog nooit een miskraam heeft gehad (dus dat belooft wat... :facepalm: :hihi: :hihi: ). Al met al zijn we erg blij dat we het al verteld hebben op deze manier (en er werden ook genoeg grappen gemaakt over meerlingen :proud: )

@PSVgirl Over kraamzorg regelen had ik nog helemaal niet zo nagedacht, goed dat je het zegt haha (bij een tweede weet je natuurlijk al van de hoed en de rand). Dit zet ik op m'n lijstje om direct na de eerste echo (die met 7 weken is) te gaan regelen. Ga ervanuit dat dat vroeg genoeg is. Daarnaast wonen wij ook in een regio in Noord-Holland waar er veel verschillende aanbieders zijn dus dat moet denk ik wel goed komen.

@Smartie & Lotte > ik zal jullie in de tabel zetten!
Alle reacties Link kopieren
Juffert wat leuk die reacties!

Ik zie dat de leeftijd van mn man er niet staat. Die is 40. Mocht je gaan aanvullen mag je m meenemen😁

Kraamzorg doe ik na de 1e echo, ik vind t nu te vroeg nog. Eerst maar inschrijven vk.
Net test kruidvat gedaan, was geen ochtend urine maar wel een duidelijke streep.

Merk dat ik echt moe ben en misselijk smorgens. Ook vind pindakaas vies hahaha had ik vorige x ook alleen wel pas later in t aantal weken.
Mama+papa= een klein wondertje
Alle reacties Link kopieren
De operatie die ik in oktober heb ondergaan is dat ik na me bevalling incontinent ben geworden. Dit omdat ik door de rugprik een catheter heb gekregen en die er mee heb uitgeperst. Eerst half jaar lang bekkenbodem fysio gehad maar zonder resultaat nu bandje onder me urinebuis en heb nergens geen last meer van. Ook geen beperking gekregen om nog keer te bevallen maar we zien wel hoe het deze zwangerschap loopt. Moet rond de 24 weken wel bij gynaecoloog op controle ivm dat bandje maar verder gewoon bij verloskundige onder controle blijven.

Ik merk vandaag dat iets meer misselijk begin te worden en wat ben ik moe. Slaapt laatste dagen heel slecht. Zoontje is ziek en na 3 uurtjes slapen wordt ik wakker en kan dan niet meer in slaap komen. Vanavond er maar weer optijd in.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap met je zoontje!
Ja dat moe en slecht slapen is herkenbaar.
Mijn zoontje gaat eind augustus naar de basisschool. Komt wel goed uit met verlof kan ik nog wat rusten. Nu maar vroeg naar bed.

Net hebben we muffins gemaakt en vanavond ga ik sporten.
Bij de kruidvat zijn de vitamines 1+1 gratis. Morgen even halen. Slik al vitamines vanwege maagverkleining maar die mogen niet vanwege hoge dosering vit a.
Mama+papa= een klein wondertje
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag werd ik gebeld door vk.
Heb 7 februari vroege echo dit vanwege geschiedenis miskraam. Wel heel fijn.
Dan 12 feb intake en 12 maart termijn echo.

Ga zo sporten, ben benieuwd hoe het gaat, ben zo moe.

Fijne avond allemaal.
Mama+papa= een klein wondertje
Oh Anietje, dat is wel een geruststelling. Even sporten, je hoofd leegmaken, fijn!

Ik heb vandaag een intake gehad bij de verloskundige. Stelde weinig voor. Voorlopige uitgerekende datum is 13/09/2019. Vroeg haar ook of ik een grotere kans op een miskraam heb, omdat ik er al een gehad heb. Ze gaf aan van niet. Vanmorgen een test gedaan. Die was echt heeeeeel duidelijk. Dus daar laat ik het bij en hoop op het beste. Meer kan ik toch niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Zo is het Silent! Als er niets noemenswaardigs veranderd moet je er vanuit gaan dat het goed zit. Je kunt er toch niets aan doen en bij de echo zal blijken hoe het ervoor staat. Dit probeer ik mezelf ook steeds te vertellen. :P Zo’n test is wel een fijne geruststelling.

De vitamines bij Kruidvat heb ik ook gehaald! Wat fijn Anietje dat je redelijk snel terecht kunt bij je verloskundige! Wat doe je voor sport?

Wat heftig PSVgirl! Maar wat goed dat je zo’n baat hebt bij dat bandje! Vervelend dat je kleine ziek is. Slaapt hij wel goed of ook niet? De mijne komt standaard nog 2-3 keer per nacht. Gaaaaap!

Wat een geweldig verhaal Juffert! Superleuke reactie van je ouders en schoonouders! Ik heb me toch laten verleiden tot het kopen van een 'Ik word grote zus' shirtje voor de grote onthulling haha!
Alle reacties Link kopieren
anietje85 bedankt! We zijn ook erg blij dat het snel is gelukt.

psvgirl dat is snel geregeld! Ik ga morgen maar eens een verloskundige bellen. Dat vind ik al lastig, er zitten er best veel hier!

juffert22 leuk dat jullie het al aan jullie ouders hebben verteld! Wij hebben hetzelfde boek aan onze ouders gegeven, erg leuk :-)

Silent test wat wordt er besproken/getest bij een eerste afspraak?
Alle reacties Link kopieren
Snoeskip: onze zoon is vanaf het begin al een goede slaper omdat hij met 36 weken geboren is moest ik hem perse om de 3 uur voeden omdat ze hem prematuur vonden wat niet helemaal was geboortegewicht 3495 en 54 cm (ben ik heel blij dat ik met 36 weken ben bevallen had niet geweten als ik nog 4 weken had doorgelopen hoe groot hij dan was geworden). toen moest ik hem steeds wakker maken voor een voeding. toen hij 6 weken was sliep hij van 9 uur s avonds tot 10 uur s ochtends met 2 voedingen in zijn slaap om 12 uur en om 6 uur s ochends. toen ik daarmee mocht stoppen (rond 3 maanden volgens mijn) en alleen hem hoefde te voeden als hij wakker was sliep hij al snel door na zijn laatste voeding van 9 uur tot de volgende ochtend 7 a 8 uur. en overdag sliep hij toen ook nog 2 a 3 keer goed en lang.
nu slaapt hij overdag 1 keer maar meestal wel een slaap van ruim 3 uur. en dan s avonds om 8 uur erin en wordt hij de volgende ochtend rond half 9 wakker.
nu wordt hij 2 a 3 keer wakker in de nacht dus dat is even wennen maar ik hoop dat we het ergste al voorbij zijn.
maar ik mag totaal niet klagen met mijn zoontje hij is echt een hele makkelijke baby/dreumes tot nu toe.
ik werk zelf in de kinderopvang en zie en hoor wel andere verhalen soms.
dus ik ben benieuwd hoe nummer 2 is maar dat is nog even wachten.

ik heb een kraamzorgbureau waar ze met veel zzp-ers werken en daarop plannen ze per maand zoveel zwanger vrouwen maar die staan heel goed aangeschreven in deze regio vandaar dat die sneller vol zit. er zijn nog meer organisaties die kraamzorg verlenen hier maar hebben iets mindere referenties, en bij nummer 1 is het heel goed bevallen dit bureau en bij rest van de familie ook die bevallen is dus nu was me keuze snel gemaakt.

maar duik nu snel mee bed in me ogen vallen echt bijna dicht. morgen heb ik een hele lange werkdag hoop dat ik het vol houd.
anietje85 knap dat je gaat sporten maar ik moet er op dit moment niet aandenken ben wel op vrije dagen, grote wandelingen met me zoon in de kinderwagen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi mede-zwangeren,


Wat leuk om al jullie verhalen te lezen, -zeg!

Na 8 maanden uitkijken naar een positieve test, heb ik er ein-de-lijk 1 in mijn handen! (Wat is wachten moeilijk....)

Ik wil daarom graag meeschrijven ! Pas ik nog in de tabel? Ik ben 31, mijn man 33 en we verwachten ons 2e kindje. We verwachten het 15 september (denk ik)

Ik heb nog niet zoveel klachten en maak me daar af en toe zorgen over, maar als ik dan zo'n vlaag van misselijkheid over me heen krijg denk ik: wat zeur ik nou ;-)

Gaan jullie zwangerschapszwemmen? Vanaf hoeveel weken zou dat fijn zijn? (Ik zou het liefst zsm gaan, ben dol op zwemmen maar als iedereen al veel verder is voelt dat zo gek)

Tot snel,

Groetjes,

Anna
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een goeie slaper snoeskip.
Hier geen middagslaapjes meer, wel tot september nog gehad. Nu voor 19.30 erin en gewoon wakker rond 7 uur pfff...

Ik ga naar de sportschool, dat was mijn goeie voornemen om nog 10 kg kwijt te raken. Heb na mn operatie vorig jaar feb niet gesport maar wilde nu ook spieren en conditie opbouwen. Ben door de maagverkleining 30 kg afgevallen.

Hebben jullie al een idee of jullie borst of kunstvoeding gaan geven?

Ik ga lekker slapen, tot morgen vast weer. Truste.
Mama+papa= een klein wondertje
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik doe mee!
Bijzonder, iedereen met zn eigen verhaal, en het begin is altijd spannend! Hopelijk hebben we afvallers!

Gisteren voor het douchen getest, niet binnen 1 minuut een streepje, en weggelegd. Toen ik klaar, tot mijn verrassing toch een tweede streepje!!

Ik ben 33, man 43 en het wordt ons derde kindje. We hebben al een peutertje van 3 en een dreumesje van ruim 1.
Daarvoor heb ik twee miskramen gehad, dus het begin vind ik superpannend. Na de eerste echo geloof ik dat alles goed komt:)
En ik ben bang voor de misselijkheid, de eerste vier maanden verwacht ik weer veel overgeven... dus de komende dagen nog even heel veel dingen doen waar ik straks geen energie voor heb :D
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd merel en welkom!

Ben je bij de andere 2 ook erg misselijk geweest?
Ik bij de 1e niet, althans kan t niet heugen. Nu iedere ochtend denk ik blegh.. spugen kan ik niet dus hopelijk wordt het niet zo erg want dat lijkt me niet fijn.
Mama+papa= een klein wondertje
Alle reacties Link kopieren
Oh wat gaat het hier snel, ff bijlezen haha! Welkom iedereen en gefeliciteerd!
Merel, wat een verrassing dan zo dat je hem weglegt en dat hij toch positief is. Heerlijk haha!

Vanmorgen voor de zekerheid nog een test gedaan en deze was nog duidelijker dan de controlestreep, dus ik vond dat ik de verloskundige wel mocht bellen.
Heb nu 4 februari een vroege echo (zelf om gevraagd :P) staan + intake en op 19 februari de termijnecho. Spannend weer! Wel fijn om wat afspraken gepland te hebben staan zodat ik iets heb om naar uit te kijken ;)

Ik vind het wel echt enorm relaxed om zwanger te zijn van de tweede. Bij de eerste komt er zoveel nieuws op je af en nu hoeft er ook zoveel minder geregeld enzo te worden. Heerlijk!

Oh ja voor de tabel: ik ben 27 en mijn vriend is 32.
Alle reacties Link kopieren
Wat wordt er lekker veel geschreven, sorry als ik wat weinig reageer, kan alleen op mn werk :( @PSV wat fijn dat jij een operatie hebt gehad voor je incontinentie! ik heb dat ook, al na onze eerste ( nu bijna 4 jaar terug) maar hier willen ze het niet doen, zolang er nog een kinderwens is. wel na de 1e en na de 2e fysio gehad, dat hielp niet.

@ misselijk, ik ben bij de 1e 41 weken misselijk geweest, echt de hele dag door overgeven, dat is een meisje, de 2e nooit misselijk geweest, een jongen, dus ik geloof heilig dat het met geslacht te maken heeft :)

kraamzorg hoeft hier gelukkig nog niet zo vroeg geregeld te worden. Ik ga dit keer wel voor een ander bureau, de vorige kraamzorg heb ik naar huis gestuurd op dag 2, die beviel heel slecht!
toen vanwege feestdagen geen andere gehad, maar omdat dit de laatste wordt wil ik nu de kraamweek gewoon genieten!
Alle reacties Link kopieren
Zo vanmorgen al naar t bos geweest en nu broodje eten.
Heb gebeld met de kliniek, ik mag idd mijn vitamines door blijven slikken maar moet wel onder controle gynaecoloog komen. Dus dat zal ik melden bij de echo. Dit moet vanwege t controle op voldoende vitamines en ook is bevallen in t ziekenhuis wel vereist ivm kleine maag. Moet wel even nagaan of t ziekenhuis was ik al loop wel bekend zijn daarmee als gynaecoloog en anders wordt t wellicht een ander ziekenhuis.
Mama+papa= een klein wondertje
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap!

Bijzonder verhaal Juffert. Wat ontzettend fijn dat je nu zwanger bent!

Ik zou me graag willen aansluiten, want vanmorgen hier ook een positieve test :-D . Het is onze tweede, want we hebben al een dochtertje van 2. Moeilijk te bevatten dit nog, de eerste duurde 12 rondes, nu was het al in ronde 3 raak. Nu de komende spannende weken nog "even" doorkomen. Ik ben rond 22 september uitgerekend.

Qua symptomen heb ik er meer dan in mijn eerste zwangerschap. Mijn eerste zwangerschap was ik alleen wat moe tussen week 7-12, maar nu ben ik eigenlijk al een week duizelig, wordt ik vroeg wakker en slaap ik super onrustig. Ook ben ik mega assertief en zelfverzekerd haha.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik ben 28 en mijn man is 32 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Anna, Merel en Sophia! En natuurlijk gefeliciteerd! Wordt al een flinke groep zo, leuk!!

Dat klinkt heerlijk PSVgirl! Onze meid slaapt overdag ook nog 2,5 tot 3 uur. Dat vind ik wel heel fijn! Ze gaat om 19.00 naar bed, maar wordt dan nog wel een aantal keer wakker ’s nachts. Maar ik kan het meestal goed hebben want ze slaapt vaak snel weer in.
Nu jij dat zo zegt ga ik me ook nog even in kraamzorg verdiepen. Ik heb er vorige keer niet zo’n studie van gemaakt en mijn kraamverzorgster was een schat, maar ik heb toch wel wat adviezen gekregen die achteraf gezien niet zo handig waren. En als ik lees dat Lotte haar kraamzorg naar huis gestuurd heeft dan weet ik dat je het ook echt slecht kunt treffen.

Anna, ik ben vorige keer wel een aantal keer wezen zwemmen. Maar moet zeggen dat ik toen weinig dames heb gezien met een vroege zwangerschap. Ik ben zelf gegaan vanaf 28 weken ongeveer. Het is dan heerlijk om die zwaarder wordende buik even niet te voelen! Je kunt altijd een keer gaan, als het nog niets is dan wacht je nog even.

Anietje, ik ga zeker weer proberen borstvoeding te geven. Mijn meisje van 1,5 voed ik nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven