Uitgerekend september 2019 (tweede helft)

08-01-2019 21:36 311 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Aangezien het andere september topic al vol is, bij deze een nieuw topic voor de net-zwangeren die zijn uitgerekend in de tweede helft van september 2019.

Indien er meerdere aanmeldingen zijn zal ik een poging wagen om een tabel in elkaar te zetten 😇.

Groetjes, Juffert

P.S. Tabel is VOL - er is nog een ander september topic :)

ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht baby
miss_musica 30/32 Tweede 16-09-2019 -
Snoeskip 33/42 Tweede 15-09-2019 -
Apenkoppie 27/32 Tweede 15-09-2019 -
Juffert22 28/27 Eerste 14-09-2019 -
psvgirl 31/35 Tweede 19-09-2019 Verrassing
Anietje85 33/40 Tweede 20-09-2019 -
Smartie88 30/35 Eerste 25-09-2019 -
Anna-zwanger 31/33 Tweede 15-09-2019 -
Sophia-90 28/32 Tweede 22-09-2019 -
Maribos 30/31 Tweede 14-09-2019 Jongen
Tweedemini 37/34 Tweede 19-09-2019 -
juffert22 wijzigde dit bericht op 04-04-2019 01:14
74.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Snoeskip wat heerlijk dat je nog borstvoeding geeft.
Helaas bleef dean na geboorte van zn hoofd hangen en heeft daardoor last gehad van zn schouder. In t ziekenhuis waren ze zo dom om hem op zn zere schouder aan te leggen dus na bijna 1 week hoop gedoe ben ik gaan kolven maar dat gaf meer stress dan geluk.

Nu ben ik een beetje huiverig ook omdat alles dan op mij komt qua voeding geven en je natuurlijk ook goed moet eten zelf en ik heb maar een mini maag.. dus dat word lastig.
Hoop om over te denken.
Mama+papa= een klein wondertje
Alle reacties Link kopieren
Lotte verveeld dat ze daar niets aan hebben gedaan. De gynaecoloog vond bij mij zo erg dat hij zei ondanks jullie kinderwens ga ik de operatie toch uitvoeren. Hoop dat het nu straks na de bevalling nog steeds goed is anders kan bandje strakker worden gezet.

Ik heb mijn zoontje ruim 10 maanden borstvoeding gegeven. En wil het nu weer gaan proberen te geven en dan doe ik wel hoe het gaat lopen ook omdat er nu natuurlijk eentje rondloopt.

Misselijkheid die begint bij mij nu al door te zetten. Dus ben benieuwd in welke maten het doorgaat zetten.
Mijn zus heeft een jongen en meisje en beide keren 9 maanden ziek geweest en het zit bij ons in de familie.
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies (en welkom Anna, Merel en Sophia),

Ik heb alle "nieuwe" toegevoegd aan de tabel en vind het heel leuk dat we nu met zo'n groep zijn! (alleen zou ik nu wel graag een soort van "hold" zetten op de aanmeldingen, anders wordt het moeilijk bijhouden voor mij, haha :) :)

Over borstvoeding: dat zou ik wel graag willen doen, alleen je weet nooit hoe het loopt natuurlijk, dus dat kijken we even aan. Wel heb ik even uitgezocht hoe het zit met vergoedingen hiervoor en ik krijg via mijn zorgverzekeraar (Zilveren Kruis) 40% korting op Philips Avent en daarbij 75 euro extra via mijn aanvullende polis (dus als jij ook ZK hebt... dan is dit een goeie tip ;) ).
Alle reacties Link kopieren
Trouwens Juffert, leuk dat jullie het nu al verteld hebben ( of nu pas, na jullie pittige traject...). Fijn om het al te kunnen delen.
Het liefst wachten wij tot 10-12 weken, maar ik verwacht weer zulke misselijkheid, dat ik eerder steun nodig zal hebben. Maar tot nu toe alleen nog maar blij :)
En leuk om hier over van alles te kletsen!

Na twee keer borstvoeding ga ik er helemaal van uit dat het nu ook goed gaat. Alhoewel het natuurlijk geen garantie is! Zoontje krijgt nu ook nog, maar max 1 keer per etmaal, en dat is dan s nachts...

Mijn uitgerekende datum zal rond 25 september zijn trouwens (tabel Info). Ik wacht nog een paar dagen met verloskundige afspraak, maar ga zeker een vroege echo vragen ivm de miskramen van een paar jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga mij ook beter verdiepen in kraamzorg deze keer. Mijn vorige was een groot drama. En ik was niet assertief genoeg op dat moment om haar weg te sturen.

Onze kleine slaapt gelukkig prima. Van 19:00-6:00 en overdag ook nog 1,5-2 uur. We hoeven er 's nachts nooit uit voor d'r.

Ik heb de verloskundige net gebeld en heb 29 januari al een eerste echo. Ik ben dan 6weken en 4 dagen. Het lijkt mij eigenlijk erg vroeg, maar dat besefte ik pas toen ik ophing. Nu twijfel ik of ik het wil verzetten naar een later moment. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Oeps zie nu pas pagina 3.. moet er ff inkomen ;).

Borstvoeding: bij mij beetje hetzelfde verhaal als anietje. Een hele pittige bevalling en moeizaam herstel zorgde bij mij tot weinig tot geen productie. Ik heb tussen elke voeding door gekolft tot ik een ons woog, ook 's nachts steeds een wekker gezet. Ik heb dit een maand volgehouden, maar daardoor kwam ik niet aan de rust die mijn lichaam nodig had. Ik heb dit alles als zeer stressvol en uitputtend ervaren en wil dit hoe dan ook niet nog een keer meemaken. Hoe ik er nu in sta: ik leg na de bevalling de baby wel aan, maar zal denk ik wel kunstvoeding gaan geven.

Slapen jullie ook zo slecht? Ik kom moeilijk in slaap en wordt steeds vroeg wakker. Dus ben overdag erg moe.. Niet heel fijn, want ik heb best een drukke baan.
Alle reacties Link kopieren
@ borstvoeding, ik heb onze andere kinderen beiden een jaar gevoed, wil dat nu heel graag weer doen.

@ slapen, jongste is de afgelopen nachten een drama, dus ik slaap erg slecht.
Alle reacties Link kopieren
Hier is slapen bij mij nu ook een ramp. Ik val heel moeilijk in slaap en wordt ook te vroeg wakker. Afgelopen nacht 3 uur geslapen dus duikme bed nu ook even in. Gelukkig slaapt onze zoon wel weer goed.

Ik zou de echo laten staan. Ik had ook graag rond de 6 weken een echo gehad, ivm een vroege miskraam paar jaar terug en bij mijn zoon ook een kleine bloeding gehad in begin. Maar ik heb nu met de 7 weken pas echo omdat eerder niet kon in de praktijk.
Alle reacties Link kopieren
@sophia: ik zou heel blij zijn met een vroege afspraak bij de verloskundige, hoe eerder ik het hartje die kloppen hoe eerder ik kan geloven dat er echt iets in mij groeit.

Ik slaap ook vreselijk. Ik ben om 6 uur savonds doodmoe en rond het klokje van 10 weer veel te druk..... morgen lekker uitslapen maar, dat lukt dan weer wel;-)
Alle reacties Link kopieren
Ok dan laat ik de afspraak staan, haha!

Vanavond ga ik ook maar vroeg m'n bed in. Mijn moeder vroeg me vanavond of het wel goed ging, ik zie er zo moe uit :-P . Ze moest eens weten...
Het lukt me wel makkelijker om niks te vertellen. Ik kan het nog steeds niet echt beseffen namelijk. Dat was bij de eerste echt anders. Grappig die verschillen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met borstvoeding is dat het in het begin echt heel erg investeren is. Soms echt afzien en doorbijten. Als het dan lukt wordt het alleen maar makkelijker. Ik ben heel blij dat ik mijn dochter nog voed. Het stelt nu echt niets meer voor qua inspanning en voor haar zo ontzettend fijn en voor mezelf ook. Zijn echt intieme momenten nog. En helemaal nu ze al zo ‘groot’ wordt.
Ik heb in het begin heel veel gehad aan de Facebookpagina’s van VBN en La Leche League. Veel ervaringsdeskundigen en moeders in hetzelfde schuitje.

Ik voel nog steeds niets. Heb zelfs teruggelezen in m’n 9-maandendagboek hahaha! Daar stond bij week 5 dat ik al misselijk was…Ben benieuwd of en wanneer dit begint.

Mijn verzekering heb ik deze keer niet aangepast. Mijn ervaring is dat er heel veel in het basispakket verzekerd is bij een zwangerschap en bevalling.

Sophia, ik zou de afspraak ook laten staan. Het hartje zal je bij deze termijn, normaal gesproken, moeten zien kloppen toch?

Ik lees van een aantal van jullie over een miskraam. Wat lijkt me dat vreselijk! En ook weer zo onzeker. Bij mijn vorige zwangerschap hoorde ik ineens heel veel verhalen van vriendinnen en kennissen die een miskraam hebben meegemaakt. Echt zo naar! Ik was heel blij toen de eerste termijn erop zat. En ik voel nu weer steeds die spanning. Misschien klinkt het extreem maar ik ben elke keer blij dat ik geen bloed zie als ik naar het toilet ga. En dat zegt nog niet eens alles, dat weet ik ook wel. Pfffff…..

Inslapen gaat hier gelukkig vrij goed, maar mijn meid is dus wel een aantal keer per nacht wakker. Maar ik weet dat het nog veeeel erger kan.

Is het leuk om de data van de echo’s aan de tabel toe te voegen? Of is dat heel veel werk Juffert?
Alle reacties Link kopieren
Aanstaande moeders van 2e en 3e kinderen.....worden jullie trouwens al boller? Ik zou zweren van ja! Maar de baby is zo groot als een rijstkorrel! :O
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel handig met (html) code, dus die tabel aanpassen moet lukken! Als iedereen haar echodatum doorgeeft zal ik het toevoegen aan de tabel :)

Ook weer even een kleine update uit deze hoek. Vanavond kwam de mevrouw van Moeders voor Moeders en kreeg een HCG-testje. Sinds vorige week had ik niet meer getest, maar het was nu helemaal een dikke streep, dus dat heeft me wel gerustgesteld na die kleine bloeding van afgelopen weekend. Nu de komende weken plassen in een fles en dan heb ik weer een goede daad gedaan. Doen jullie ook mee aan moeders voor moeders? (persoonlijk vind ik het de moeite niet, want ze komen de flessen met een busje ophalen).
Alle reacties Link kopieren
Zo dames na een werkdag net nog even gesport. Nu op de bank aan de kwark en muesli.

Moeders voor moeders ga ik ook weer doen, ook gedaan 4 jaar terug. En vriendinnen in omgeving waarbij t niet vanzelfsprekend is dus dat vind ik t minste wat ik kan doen.

Merk dat mn borsten meer zeer doen en groter lijken. Ook is mn buik meer opgezwollen en heb ik veel gas in mn darmen.
Halverwege de dag kreeg ik steekjes onderin, alleen als ik zit heb ik er last van.

Mijn echo datum is 7 februari, dat is een vroege echo ivm miskraam jaren terug.
12 feb een intake en ipv 12 maart termijn echo. Maar de kans is groot dat ik overga naar gynaecoloog.
Mama+papa= een klein wondertje
Alle reacties Link kopieren
Leuk om jullie verhalen weer te lezen, Fijn zo'n actieve app ;-)

Gefeliciteerd met de dikke streep juffert, moet goed voelen!

Ik heb mijn zorgverzekering wel aangepast ( kan tot eind januari bij zilveren kruis) en haal de kosten voor 2 ster aanvullend verzekerd er absoluut uit! (Sorry van andere zorgverzekeraar heb ik geen verstand)

Moeders voor moeders komt volgende week op bezoek en ik heb 7 februari de 1e echo en 25 feb de 2e. Altijd weer spannend!
Alle reacties Link kopieren
Ahh zo fijn die knaltest juffert. Lijkt me idd weer heel spannend dan!

Ik heb me gisteren ook aangemeld voor moeder voor moeder. Ik ben alleen nog niet teruggebeld. Vooral nu een goede vriendin van mij in de mmm zit, is dit iets kleins wat ik kan doen.

Juffert: Mijn eerste echo is op 29 januari
@borstvoeding. Ik twijfel heel erg. Bij mijn zoontje heb ik het geprobeerd, maar ik had weinig productie. Kolven ging daardoor ook niet. Had heel veel bloed verloren en merkte dat het geven van borstvoeding al mijn aandacht opslokte. Aandacht die ik zo voor mezelf nodig had en gewoon voor het genieten van mijn kindje. Ben na 5 dagen overgestapt op fles en dat past beter bij me. Nu twijfel ik echter of ik toch weer borstvoeding wil geven. Ik vind flesvoeding niet slecht, maar weet wel dat borstvoeding altijd net wat beter zal zijn. Maar de praktische kant van borstvoeding staat me tegen.

@Sophia Hier zei de verloskundige ook dat het vroeg is voor mijn echo over twee weken. Ik zou dan 7.5 week zijn, maar denk zelf korter omdat ik weet dat mijn ovulatie later kwam. Ze vroeg of ik het later wilde, want stel er zou nog geen hartje kloppen dan kan dat betekenen dat het niet goed zit of dat de echo toch te vroeg was. Maar dan moet je sowieso terugkomen na een weekje. Vind het wachten nu al lang dus heb gewoon gekozen voor de vroege echo.

Ik heb verder weinig klachten. Kramp is weg, ben wel wat luchtig :-$ denk dat daardoor ook wat kramp kwam. Herken wel het naar de wc gaan en blij zijn dat er geen bloed op mijn papiertje zit. Dat heb ik ook iedere keer. Probeer nu wel rustig te blijven en maar gewoon af te wachten.

Voor in de tabel: mijn eerste echo is 30 januari.

Succes allemaal weer. Ik lig al weer lekker in bed.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste echo is 1 februari. Intake en Termijnecho 26 februari.

Vandaag helemaal niet misselijk geweest, maak me nu dan toch weer wat zorgen of goed zit. Maar ik ben ook steeds blij als ik van de wc af kom en nog geen bloed zie.

Heb inderdaad gevoel dat me buik 's avonds al opgezet is. Vooral net boven me schaambot.

Voor iedereen slaap lekker vanavond
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet dat verzekering wisselen ook nog in januari kan, goede tip! Ik was in december te lui om het te checken.

Borstvoeding is in het begin echt wel pittig ja- soms een beetje, maar kan ook extreem. En mijn ervaring is ook hoe langer, hoe makkelijker.

Wat goed dat jullie al zo snel hebben aangemeld bij moeders voor moeders! Ik heb de vorige keren ook meegedaan,maar nu zie ik het niet zitten met dreumes en peuter. Ik heb nu mega drang om te poetsen en op te ruimen. Vanavond de vriezer ontdooid (dat gebeurt hier 1x per jaar) en zelfs van de muur geschoven (1x per drie jaar....). Bang dat tijdens de komende drie maanden en misselijkheid dat niet meer gaat lukken. Maar wie weet kom ik er dit keer goed vanaf 😂

@snoeskip: ik ben pas 4/4,5 week, dus niet nog niet echt bollet. Maar goede kans dat ik het goed moet verstoppen als ik richting 12 weken ga....
Alle reacties Link kopieren
Even kort, want heel druk! Vandaag nog werken en morgen een weekend naar de sneeuw met mijn kleine meid. Ik reageer later weer uitgebreider. Mijn echo is op 5 februari.
Alle reacties Link kopieren
@borstvoeding, heeft bij mij nooit enige moeite gekost, beide kinderen hebben meteen uit de buik gedronken, zelfs nog voor het schoonmaken, wegen etc. Ik vind het juist super makkelijk om nooit iets mee te hoeven nemen qua flesjes, melkpoeder, water etc.

@moeders voor moeders, ik heb me niet aangemeld. Voelt een beetje egoistisch, ik heb het 3 vorige zwangerschappen wel gedaan ( 1 x gestopt na miskraam). Ik vond het echter wel een ding, elke keer die stinkflessen openmaken terwijl ik al misselijk was. Dit is ons laatste kindje, en deze zwangerschap wil ik echt van alles genieten! Daarom besloten nu niet mee te doen. Maar ik twijfel af en toe nog wel :)

het bloed-checken op de wc herken ik ook. Vooral omdat gister mn buik echt pijn deed, dan maak ik me wel zorgen. Ik heb hier ook al een elastiekje tussen knoopgat en knoop, dicht voelt echt niet prettig. Maar kan ook van de december kilo's komen :)

@Tabel, mijn eerste echo is 25 januari
Alle reacties Link kopieren
Yes vannacht weer een keer 6 uur geslapen heerlijk. Nu weer aan het werk.
Ben nog steeds erg onzeker, vanmorgen voor de zekerheid toch een test gedaan en die was binnen 3 seconde positief dat is wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je beter hebt geslapen psvgirl.

Ik denk ook steeds, ben ik nog wel zwanger ect ect...

Gisteravond aangemeld voor moeders voor moeders.

@borstvoeding, ga er goed over denken na de 12 weken echo en natuurlijk ook met manlief praten.

@ symptomen, geen steken meer maar smorgens nog steeds dat rare gevoel. Word minder als ik eet en zere borsten hahahha.

Vandaag vrij genomen dus lekker tv kijken en vanmiddag sporten.
Mama+papa= een klein wondertje
Alle reacties Link kopieren
Denk ik ook steeds anietje. Kan het nog steeds niet bevatten. Ook omdat het al zo snel "raak" was. Ik had verwacht dat het weer minimaal een jaar zou duren.

Onzekerheid ken ik ook heel erg psvgirl. Ik doe van het weekend ook nog een keertje extra de test. Hele erge symptomen heb ik niet, behalve duizeligheid, maargoed dat hoeft niet perse van zwangerschap te komen. Wel heb ik moeite met slapen en ben ik overdag moe.

Ik ga straks toch even langs de huisarts vanwege die duizeligheid. Wordt elke dag stukje erger, ff bloedprikken denk ik.

Ik ben nog steeds niet gebeld door MvM, ik had me dinsdag al opgegeven.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!
Wat leuk! Ik ben uitgerekend op 15 september, het wordt ons eerste kindje en ik ben 31:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven