Uitgerekend t/m 15 December 2012

16-04-2012 17:23 2471 berichten
Hallo

Ben je ook uitgerekend in de eerste weken schrijf lekker mee! Door de vele schrijfsters is het topic in 2e gedeeld, dus ben je later uitgerekend kun je je bij het andere topic aansluiten

Wil je in de tabel? Of wijzigingen? Graag dikgedrukt of voor de mobiele schrijfsters tussen **

NaamLeeftijdDatumKindjeBijzonderheden/afsprakenMissMD32 jaar26 Nov2e+3eTweeling VerrassingIsis2730 jaar29 Nov1eMeisjeNijnepijn31 jaar30 Nov2eJongenAppletje9121 jaar1 Dec1eMeisjeSchimmelteentje42 jaar1 Dec2eJongenJun2228 jaar1 Dec1eMeisjeBengelie30 jaar2 Dec1eJongenLady_j28 jaar2 Dec1eMeisje maris29 jaar2 Dec1eVerrassingSaartje8428 jaar5 Dec1eJongenSanne198428 jaar5 Dec1eMeisjeMikky3333 jaar6 Dec1eJongen chrisgirl28 jaar6 Dec1eVerrassingsaudade40 jaar6 Dec1eMeisje _LiiL_KiiM_25 jaar9 Dec2eJongenSenshi27 jaar10 Dec2eMeisje Sophie_8427 jaar10 Dec1eJongen Lexie8131 jaar11 Dec1eMeisje
Jaaaa, ook hier alles goed! Alles erop en eraan en alles werkt zoals het moet zijn. Lange benen, dus Doutzen krijgt concurrentie of het wordt een basketballer, kan ook nog, geen geslacht gezien of gehoord namelijk! Lag heerlijk te slapen met z'n armpjes achter z'n hoofd gevouwen

Over die navelstreng uitkloppen, iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf beslissen maar ik wilde jullie er even op attenderen dat dat kan, had er zelf nog nooit van gehoord namelijk. Weet je wat ook kan? Een lotusbevalling, dan laat je de placenta en de navelstreng er nog ong. een week aanzitten tot het eraf valt. Daarna adviseren ze je om de placenta op te eten want 'er zitten meer voedingsstoffen in dan je ooit zult eten'. Brrrr.... Echt shocking, kijk maar eens op lotusbevalling

punt nl.

Isis, er is een site met allerlei wellness hotels in Europa, helemaal niet duur, maar ik kan er zo niet opkomen welke site dat is... Zal even zoeken. Belgische Ardennen is leuk, Normandië ook trouwens, helemaals als je de geschiedenis van die streek interessant vindt.

Oh ja, het voelen, mijn placenta ligt aan de voorkant dus vandaar dat ik het nog maar nauwelijks voel. Ach, komt wel...

Isis, die spanning herken ik heel erg! Kan ik het allemaal wel, komt het allemaal goed, vind ik het straks wel leuk om moeder te zijn schijnt dat zwangere vrouwen daarom zoveel dromen, dan verwerk je al deze angsten en onzekerheden.

Beng ook een goeie echo, hoeraaaa! Fijn hè. En een jongen, superleuk! Nu lekker blauw gaan shoppen
Alle reacties Link kopieren
@ 20 weken echo's :D super dat t bij beide een goeie echo was:D

@Maris wel jammer dat jullie t geslacht nog niet weten.. Gaan jullie nu nog een extra echo doen of niet ?

@Bengelie wat leuk dat t een jongen is :D & nu kun je idd lekker gaan shoppen..

@Isis Ik denk dat dat wel normaal is hoor die spanning dat heb ik deze zwangerschap ook weer van is de 20 weken echo goed,, groeit hij goed & als hij/zij dan geboren is krijg je weer die dingen van ligt hij niet achter etc etc.. Want op de 20 weken echo kunnen ze veel zien maar ik heb gehoort van de gynaecoloog dat ze in bepaalde organen niet kunnen kijken..:S

@Mikky wat vervelend dat werk schema van je vriend lijkt echt moeilijk .. Maar gelukkig dat hij bij de bevalling is ..

@Saartje dat valt best mee hoor met de geboort denk je daar niet aan.. Je bent blij als je kindje geboren is en dan denk je echt aan nix anders meer.. t is net alsof je in een roes zit.. Bij mij duurde t anderhalf uur voordat de placenta er nog eens uitkwam.. pff ik hoop dat nu alles sneller gaat haha..

ja inderdaad beter dat ze je vriendin een bloedtranfusie hebben gegeven want 7 liter is echt veel.. Maar neej bij mij wilde ze dat echt niet zolang ik t nog aankon geen bloedtranfusie. Daarom heb wel een aantal weken die stomme ijzer tabletten moeten slikken..

Fijn dat de dienst zo mooi was.. Zoiets is altijd vreselijk om mee te maken.. :( Ik heb nu nog steeds van die dagen dat ik denk hoe kan het toch dat die peroon weg is en nooit meer terug komt.. Bij oudere mensen heb je daar toch iets meer vrede mee tenminste dat had ik bij mijn oma wel toen die stierf.. Maar nu is t nog steeds wennen.. Wel fijn dat je meteen dezelfde dag lekker met je zusje op vakantie bent gegaan en je hoofd op andere gedachten kan brengen ook al is dat moeilijk..

Heel veel sterkte nog.. xx
quote:_LiiL_KiiM_ schreef op 16 juli 2012 @ 16:49:

@Maris wel jammer dat jullie t geslacht nog niet weten.. Gaan jullie nu nog een extra echo doen ?

Haha, nee, was een bewuste keus, wij willen het niet weten!

Ik hoor van sommige mensen dat ze met dertig weken ook een echo krijgen, hoe is dat bij jullie? Ik krijg nu geen echo's meer,

vind ik wel jammer hoor, volgende keer dat we 'm weer zien is pas over 20 wk en dan IRL. (tenzij we een pretecho doen natuurlijk, maar dat hadden we niet in de planning)
Hmmmm ik verwacht een 30wekenecho vaak hebben die met groei te maken en aangezien de mijne daar nogal goed in is :-)
@Isis; Gerolstein in Duitsland is heel mooi! De camping heet Felsenhof, mooie huisjes met rieten daken, heerlijk rustig en veel te doen in omgeving!

@Echo's; jippie!! Gefeliciteerd met de fijne echo's dames en leuk Bengelie, je komt de jongens versterken

En volgens mij idd met 30 wk nog een echo?? Al weet ik dat niet zeker..
Iedereen gefeliciteerd met de goede echo! Wij moeten nog een paar dagen geduld hebben: zaterdag hebben we de echo!

Maris interessant het artikel over 'uitkloppen'. Ik had er nog nooit van gehoord. Je leest interessante artikelen heb ik het idee. Ik neem er echt te weinig de tijd voor. Baal ik een beetje van. Ik lees wel steeds stukjes uit het boek van Susan Smit, zwanger met lichaam&ziel. Veel daaruit spreekt me aan. En van een collega kreeg ik een tip over een boek waarvan ik de titel even kwijt ben, het gaat in ieder geval over de spirituele reis die de ziel van het kindje maakt 'onderweg naar de aarde'. Via bol.com is het niet meer te krijgen, maar misschien bij de spirituele boekhandel in Utrecht.

Isis paniek zou ik het niet willen noemen, maar soms vraag ik me ook wel eens af hoe het strak gaat en of we het wel aankunnen met z'n tweeen.. En ik was laatst bang dat ik ooit eens met haar van de trap zou vallen . Denk dat dat soort angst(dag)dromen nog wel vaker komen...

Zijn jullie al wel eens wat aan het 'rommelen' in het toekomstige kamertje. Ik betrap mezelf er af en toe op dat ik de rompertjes en broekjes weer eens door m'n handen laat gaan, of even aan de zwitsalcreme ruik, of gewoon wat troepjes van links naar rechts verplaats

Vandaag met hoofdpijn naar huis gegaan. Van die stijve nek spanningshoofdijn. Kan niet echt bedenken waar het vandaan komt, maar is wel erg vervelend. Paracetamol helpt niet. Heb een paar uur geslapen en hang nu al weer een tijd oo de bank. Lekkere relaxte muziek aan, kranten lezen. Misschien heb ik daar wel gewoon behoefte aan. Ben het hele weekend naar Zeeland geweest met vriendinnen, misschien doe ik tóch te veel...
Klinkt inderdaad alsof je aardig wat hooi op je vork neemt KS. Zwanger zijn kost ook veel energie! Rustig aan met je hoofdpijn, heb je een bad? Misschien helpt een warm bad, is het ook wel weer voor.

Dat artikel van het uitkloppen van de navelstreng vond ik via Google. Ik ben vrijdag bij een doula geweest (niet op afspraak, maar was ipv zwangerschapsyoga, eenmalig) een doula, kennen jullie dat? Die kan je van begin tot eind begeleiden en ondersteunen bij de bevalling, als een soort coach. Lijkt me best wat, maar vond 450 euro toch wat veel... Die doula vertelde in ieder geval over het uitkloppen van de navelstreng,

vandaar. Ze had nog veel meer interessante theorieën trouwens, hele nuttige avond gehad!
@Maris haha okj dat wist ik niet dat jullie t geslacht niet wilden weten word dus lekker spannend:D..

@Ks ik denk idd dat je teveel doet .. en dat je gewoon lekker aan moet doen..

@30 weken echo ik weet het echt niet omdat ik om de 4 weken naar de gynaecoloog moet krijg ik dus iedere x een echo.. OM te kijken of de baby goed groeit ...
Maris is ken inderdaad de doula, maar wist niet dat 't zo duur was... Cool dat je er een keer geweest bent. Een vriendin van me doet de cursus hypnobirthing, 4x op zondagochtend. Vind ik ook interessant. Wat mij gewoon erg aanspreekt in de wat meer spirituele of hoe je het ook wilt noemen benadering van de geboorte, is het feit dat rust kunt bewaren door jezelf onder controle te houden met ademhaling, contact met je baby en controle over je eigen geest.

Ik weet ook niet of wij een 30-weken echo krijgen. Zou het wel willen !
Heb even gegoogled op die echo maar word niet veel wijzer. Volgens mij verschilt het per VK en zorgverzekering... Volgende keer even vragen bij VK.

Ik vind dat ook interessant KS, maar wel tot bepaalde hoogte...
Extra echo's buiten de termijnecho en de 20 weken echo krijg je alleen als daar een medische reden voor is.

Zo bleek toen ik zwanger was van mn dochter bij de 20 weken echo de placenta erg laag te liggen.

Ik moest toen met 30 weken een extra echo laten doen om te kijken of hij nog steeds zo laag lag.

Was dat het geval geweest had ik een geplande keizersnee moeten ondergaan, vaginaal bevallen kan dan niet.

Ik kreeg de echo destijds gewoon vergoed vanwege de medische noodzaak.

Gelukkig wist ik al voor ik die echo met 30 weken kreeg dat ik niets te vrezen had. Want omdat ik toen in Belgie woonde kreeg ik daar al elke maand een echo. Dat is daar weer standaard en wordt gewoon vergoed. Maar omdat ik in NL werkte had ik voor het geval dat er hier wat mis zou gaan ook in NL een verloskundige waar ik controles liep.

Jullie willen niet weten wat een gigantisch plakboek met echo foto's we al haddenvoor onze dochter uberhaupt geboren was
Mikky, wat een vervelend werkschema van je vrien. Kan me voorstellen dat het tegenviel. Wel super leuk dat je het vanaf de buitenkant hebt kunnen voelen!

Maris, gefeliciteerd met de goede echo!!

Lexie, wat lekker 3 dagen vrij! Op vakantieveilingen staan soms ook leuke aanbiedingen. Niet die van botel n Amsterdam, vreselijk!!

Bengelie: wat leuk een jongen, gefeliciteerd!!

Vanmiddag naar de dokter geweest, ik heb echt onwijs last van mijn heupen. Ik baal ervan, lopen is pijnlijk slapen ook. Morgen naar een andere bekkenfysio omdat die van mij 5 weken op vakantie is. Waarschijnlijk ook geen 6 dagen werken. Met mijn werk misschien halve dagen ofzo, echt geen idee.

30 weken echo, dat hoorde ik ook vandaag. Ik zal het eens aan de vk vragen. Trouwens ik was onder de indruk van de lengte van de baby, 25 cm. Ik mijn hoofd was het echt niet zo groot haha zo raar eigenlijk.
Kim, ik was neit degene die op vakantie was met zusje en daarna met gezin, haha! Weet alleen niet meer wie dat wel was...

Inderdaad is het een heel verschil of diegene die overlijd oud is (opa/oma) of je ouder, dat is een stuk heftiger lijkt me!

Waarom loop jij eigenlijk bij de gyn?

Jun, wat vervelend dat je zo veel pijn hebt! hoop dat die andere fysio wat voor je kan betekenen.

En wow 25 cm, dat is echt enorm! is dat inclusief benen? (wordt vaak gemeten van kop tot kont toch?) ben heel benieuwd vrijdag als ik voor de 20 weken mag!

KS, rustig aan doen he!

Maris, leuk die lange benen! Met de pretecho zeiden ze het bij mij ook, al hebben ze het toen niet gemeten, ze vond het wel lange benen. Die van ons kunnen dus of gaan daten, of samen basketbal spelen! hahahaha! (tenzij straks met de 20 weken blijkt dat zijn benen helemaal neit lang zijn...)

Oh steentje, die namen moet je echt onthouden, geniaal!!
okee, even een paniek vraag..... tot hoe hoog komt jullie baarmoeder? Ik heb het idee dat mijne nog zo klein is, hij lijkt nog steeds heel ver onder mijn navel te zitten... Misschien is dit niet zo, maar altijd als ik wat voel, is het echt heel erg laag in mijn buik, randje onderbroek zeg maar. En ik moet nog tot vrijdag wachten voor ik weet of alles goed is!

(haha, isis, ik herken de paniek aanvallen wel hoor!)
Leuk bengelie, ook n jongetje!

@lexie, ja ik werk in het ziekenhuis, horeca lijkt me ook best zwaar zeg!

Heb vandaag mn rooster tot en met mn verlof, 29-10 laatste werkdag(als ik t volhou natuurlijk) em hoef pas 1-3-13 weer te beginnen, echt n gek idee!!

Leuk die lange benen :-) wij moeten nog een week wachten tot de 20wkn echo, maar bij 16 wkn was tie 20cm dus ben benieuwd!!

Ks succes met je hoofdpijn, hopelijk is t na een nachtje slapen weer wat beter.

Balen Jun22, hopelijk helpt de therapie!
Saartje: mijn baarmoeder kan ik echt heel duidelijk voelen en komt tot mijn navel. Daarom heb ik daar precies een stomme deuk. Het is echt zon bal die je kan voelen. Maar ik zou me geen zorgen maken want elk lichaam is anders en de baarmoeder kan volgens mij veel verder naar achter liggen.

Ks, heel Vervelend die hoofdpijn. Dag kan echt je hele dag verpesten. Ik heb er soms ook last van, maar paracetemol helpt vaak wel. Maar wil dat liever niet te vaak nemen. Hoop voor je dat het snel over is...

Nu ben ik weer vergeten wat iedereen heeft gezegd en ik zit op mobiel.. Lekker handig.

Ik heb morgenochtend mijn 20 weken echo. Spannend!
Gefeliciteerd Bengelie en Maris!! Fijn die goede echo's!

@Maris: volgens mij doen ze een 30 weken echo als er iets is wat ze nog willen bekijken. bv als de baby erg groot lijkt te zijn (kan bij 20 wkn echo boven aan curve, maar kan ook dat VK dat rond de 30 weken voelt aan je baarmoeder). Ik had vorige keer bij 30 weken echo omdat bij 20 wkn mijn placenta vlak bij de uitgang lag en ze moesten kijken of die de uitgang niet ging blokkeren. Zo zal je nog wel wat redenen hebben. Maar kan dus dat ze rond de 30 weken, of nog later toch nog even ergens naar willen kijken.

En volgens mij zijn er idd praktijken die altijd rond de 30 wkn echo doen om grootte van het kind te bepalen, met voelen schijnen ze er nl nogal eens naast te zitten.

@Paniek: Tja, hier is af en toe natuurlijk echt wel reden tot zorg mbt de kleinste van de 2, maar ik moet zeggen dat ik er erg rustig onder blijf. Zullen de hormonen wel zijn. Denk dat het ook wel scheelt dat er al een peuter rond loopt, daar ben je toch meer op gefocused nu dan op die 2 die ik nog niet echt ken. Haalt de scherpe kantjes een beetje van de angst af zeg maar.

@doula: lijkt me super voor bv alleenstaande moeder, maar ik moet er niet aan denken om een vreemde bij mijn bed te hebben tijdens een bevalling. Kon mijn vriend soms al amper verdragen haha. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk, en dat weet je ook pas na/tijdens je bevalling. Dat is zo lastig aan je eerste kind! Er word je van alles gevraagd, maar je hebt nog geen idee.

@drukte: Hier ook veel te veel hooi op mijn vork genomen. Gisteren om 7.00 van huis, werkdag van 9 uur, uit werk direct uit eten en 's avonds naar A'dam naar mannen komen van mars en vrouwen van venus (aanrader dames! Stuk speelt nog t/m september en ik zou er zeker heen gaan, echt hilarisch en herkenbaar), toen nog met de tram en trein naar huis, om 00.30 thuis. Ziek kind, was om 5.15 wakker en vanmorgen weer om 7.00 op fiets naar werk... Zit hier nu echt te rillen van vermoeidheid...

Maarja, vind het ook zoiets om me ziek te melden, terwijl het mijn eigen stomme schuld is om zoiets te plannen op een werkdag..

Dus koffie erin, en we zien wel hoe het loopt.
Ow, haha, ik had de laatste pagina helemaal gemist :-)

@steentje: wij hadden dus om dezelfde reden een echo met 30 weken vorige keer!

@Jun: sterkte met je bekken. Helpt slapen met een kussentje tussen je knieën mss iets? En als je draait, in stukjes, dus eerst je knieen omhoog naar het midden, dan je bovenlichaam op je rug draaien, dan je knieëen naar de andere kant laten vallen en dan pas je bovenlichaam meedraaien.

@saartje: geen paniek, ieder lichaam is idd anders, bij mij zal ie met 1.58 mtr hoger zitten dan bij jou (plus 2 kindjes bij mij haha, maar ff voor het voorbeeld). en mss is je baarmoeder iets naar achter gekanteld, waardoor je het niet goed kan voelen.
@Saartje haha sorry voor de vergissing:S Soms is t gewoon moeilijk om iedereen uitmekaar te houden..

Ik ben bij de gyn omdat toen ik 16 maanden heb een levertransplantatie heb gehad in Groningen.. Dus nu moet ik ieder jaar op controle in Groningen.. & nu ik zwanger ben willen ze altijd alles extra in de gaten houden.. voor de leverfuncties etc want als die omlaag gaan dan moet ik de zwangerschap afbreken.. Dus dat is altijd een risico :(

@Appletje Leuk leuk de 20 weken echo ik heb hem morgen:D

Ben eens benieuwd..

@drukte pff als ik al aan die drukte denk word ik al moe haha als ik al t huis heb gepoetst moet ik al uitpuffen en heb ik echt last van mn buik echt raar dat had ik bij mn zoontje niet....

@doula neej dat lijkt me ook niks haha ik hoef niet nog meer mensen om me heen .. de vprige bevalling waren t er ook 2 of 3 :S en mn moeder & mn vriend..
quote:_maris_ schreef op 15 juli 2012 @ 21:58:

[...]

En met wat voor redenen dan?

Als de navelstreng om het nekje zit of er zijn andere complicaties, dan kan het inderdaad zo zijn dat ie zsm moet worden doorgeknipt. In de andere gevallen is er niets mis mee, integendeel, dat de baby het bloed met daarin de voedingsstoffen nog binnenkrijgt.

Benieuwd wat voor argumenten jouw ziekenhuis heeft.Met de navelstreng om het nekje heeft het niets te maken. Er werd een heel tegen-verhaal over gehouden , waarom ze het dus niet doen. Ik werd halverwege afgevoerd dus weet het niet precies meer maar er staat ook vast het eea over op internet.
Kim, maakt niet uit hoor!

Wat naar dat je een levertranplantatie hebt moeten onder gaan toen je nog zo klein was! Wel goed dat ze dat extra in de gaten houden, toch een fijn gevoel lijkt me!

Bedankt voor de baarmoeder antwoorden. Denk dat ik toch gewoon maar moet afwachten, maar vind het zo raar dat ik alleen nog maar zo ontzettend laag wat voel. Maar misschien heb ik gewoon teveel spekkies hoger op mijn buik en voel ik daarom daar minder ;)

MissMD klinkt leuk die voorstelling! Zal eens kijken of ik iemand mee kan krijgen. Waar woon jij eigenlijk? Want je woont dan net als ik wel in de buurt van Amsterdam toch?

Vervelend dat je er zo ontzettend moe door bent, maar ook wel logisch toch? Denk ook dat het er bij hoort, je kunt namelijk niet van te voren weten hoe je je de dag er na voelt. De ene keer kun je namelijk met veel minder slaap af dan de andere keer. Succes op je werk!

Dat navelstreng gebeuren, vind het steeds vager worden... Ga er vrijdag als ik na de echo nog vragen mag stellen, maar eens naar vragen. Snap nog steeds niet waarom het niet goed zou zijn.

Maar aan de andere kant... .Dieren bijten hem ook zo snel mogelijk door. Tenminste, wel bij katten die ik geboren heb zien worden.
@Saar: Ik woon in die stad tussen Haarlem en Den Haag, met de L zeg maar.

@navelstreng gebeuren: Ik ben ook ff aan t zoeken geslagen, want vind het ook wel interessant. Alhoewel ik denk dat het met 2 anders is, want er moet nog een kindje uit, neem aan dat ze die eerste dan snel de navelstreng moeten doorknippen. Maar ik heb als negatief iets gevonden, dat het bloed ook weer terugstroomt naar de placenta, en ze weten niet wanneer de placenta precies los komt van jouw baarmoeder. Als die heel snel los laat, zou de kans bestaan dat je kindje ongemerkt leegbloed. Maar daar heb ik geen wetenschappenlijke onderbouwing voor kunnen vinden ofzo hoor.
Ha, dan rijd je vaak met de trein langs mijn huis! Tenminste, als je naar Haarlem gaat!
Hier iemand met heftige nesteldrang!Ben druk onze slaapkamer aan het opruimen waar ook onze dochter komt te slapen. Volgende week dinsdag en woensdag ga ik schilderen. Vanmiddag gaan we een kledingkast halen voor onze dochter, want nu liggen alle spullen op de commode.
Ks, ik doe dat ook alleen de kamer is nog niet klaar dus kijk ik af en toe de kleertjes door die ik heb. En dat zijn er enorm veel haha

Missmd, voorstelling klinkt leuk. Ik ga het aan mijn vriendin voorstellen. Slapen met kussen en voedingskussen helpt niet. Het is niet het draaien wat zeer doet maar gewoon het op mijn zij liggen.

Baarmoeder, volgens mij zit mijn baarmoeder ook tot mijn navel.

25 cm schijnt gemiddeld te zijn en dat is gemeten met benen erbij.

Saartje, heerlijk toch het rommelen in huis.

Navelstreng gebeuren, ik beval in het ziekenhuis en ga ervan uit dat ze daar precies weten wat ze doen.

Paniek, heb ik eigenlijk geen last. Mensen om mij heen vinden dat ik een ander mens ben, vooral op werkgebied. Ik was altijd er met mijn werk bezig en zou er nog een opleiding bij gaan volgen maar nu is het totaal anders!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven