Uitgerekend tweede helft december 2017!

25-04-2017 09:24 606 berichten
Volgens mij was er nog geen topic voor deze periode, anders heb ik erover heen gekeken.

Ik ben uitgerekend op 17 december, eerste kind. Nu dus ruim 6 weken. Schrijf ook mee in een heel leuk zwanger-worden-topic, maar aangezien nog niet iedereen daar zwanger is, vind ik het toch minder leuk voor de niet-zwangeren om daar alleen maar over de zwangerschap te praten.



Dus wie doet er mee hier?


NaamLeeftijdenHoeveelste kindUitgerekende datumJongen/meisjeAfspraken
Lasvegas8432/361ste19 december :heart: 6 juni combitest
Maechtje31/362e31 december :heart:
Pindakaas-8828/301ste24 december :heart:
Bellenblaasje28/341ste20 december :heart:
Blond0931/473e16 december :heart:
Daatje1231ste22 december :heart:
LauraRoar32/332e31 december :heart:
Zebrastreep31/291ste31 december :heart:
Jaxx8928/301ste20 december :heart:
Sahel31/332e25 december :heart: 31 mei termijnecho
Happyapple2e5 januari :heart:
Groene-thee28/331ste25 december :heart:
Ananas32129/312e18 december :heart:
Bebis29/271ste18 decemberJongen
Rosementi241ste26 december24 mei echo
Duifje84321ste30 december
Nootje3132/462e :heart: 24 mei echo
Femkedejong28/311ste22 december :heart:
Lau12328/331ste18 december :heart:
Suikerbloem28/281ste25 december :heart:
anoniem_108417 wijzigde dit bericht op 20-06-2017 11:29
48.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi lasvegas je bent welkom om bij het topic uitgerekend nov/dec 2017 mee te schrijven. Er zijn er een aantal die ook rond de 17e zijn uitgerekend.
Ja, dat vond ik zo'n lange periode..

Maar als hier verder geen reacties op komen, doe ik dat misschien wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel meeschrijven. Ik ben net pas zwanger, volgens eigen berekeningen ergens rond 28 december uitgerekend.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ik zat ook al te zoeken! Hier waarschijnlijk 27 december uitgerekend, morgen 5 weken zwanger. Ik heb al een zoontje van 2,5
Alle reacties Link kopieren
Jaa Lasvegas, ik zat ook al te wachten op een 'eind december topic'. Ik schrijf gezellig mee! Eerste kindje en volgens eigen berekeningen uitgerekend op 24 december.
Haha, gezellig Pindakaas!



En Westworld & Maechtje ook welkom!



Ik zal me vanavond wel even over een tabel buigen.



Wanneer hebben jullie de eerste echo? Ik aanstaande zaterdag, gewoon zelf geregeld bij een echobureau, had geen zin om tot 11 weken te moeten wachten.
Alle reacties Link kopieren
Nog geen afspraak gemaakt! Ik wacht deze week even af voor de zekerheid.



De vorige keer kreeg ik bij de verloskundige met acht weken al een echo; dat is hier redelijk standaard weet ik. Ik moet nu meteen naar de gyn (ik heb hoge bloeddruk) maar ik ga er niet van uit dat het nu anders is.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!



Ook ik sluit me graag aan bij jullie. Ben nu 6 weken zwanger van ons eerste kindje. Uitgerekende datum is voorlopig 20 december.



Over 2 weken mag ik naar de vk voor een vroege echo.
Alle reacties Link kopieren
Ach er is alweer een december 2017 topic. Wat gaat de tijd snel! Gefeliciteerd allemaal!

Ik ben nu aan het kolven voor mijn december 2016 baby
Alvast een Tvp! Morgen een uitgebreidere reactie, ik schrijf graag mee in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Jaa zat ook al te kijken naar de 2de helft December

Gefeliciteerd dames met jullie zwangerschap!

Voor nu volgens eigen berekening ook 27 December uitgerekend en morgen dus 5 week zwanger.

Word mijn 2de kindje, dochter is nu 1,5.

17/5 is de eerste afspraak met de verloskundige, helaas nog geen echo dan.

Jullie al verloskundige praktijk gekozen & afspraak ingepland?
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies,



Ik wil me ook graag aansluiten bij dit topic. Ik ben uitgerekend op 23 december van dit jaar en dit is mijn eerste zwangerschap (ongepland maar zeer welkom)!



Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen..
Ah leuk, al zoveel!

Heb net de tabel gemaakt, dus als jullie daarvoor de gegevens dikgedrukt zouden willen doorgeven? Dan vul ik em verder aan.



@ Fiat: haha leuk!



Hoe voelen jullie je?

Ik word steeds misselijker, moet echt eten, voordat ik opsta (gelukkig maakt man graag een ontbijtje voor me) en kan ook echt niet meer zonder tussendoortjes. Probeer wel gezond te eten door tussendoortjes te kiezen als bananen of mueslirepen enzo, maar ben alsnog al 2 kilo aangekomen.

Heb gelukkig nog wel m'n gewone spijkerbroek aan.



Zaterdag dus de echo, dan ben ik 7 weken, hoop dat het dan ook wat concreter wordt, tis nu nog zo abstract..
Hoi dames!



Ik heb afgelopen maandag mijn eerste echo gehad, ik was minder ver dan dat ik dacht namelijk pas 6,2 weken. Wel een mooie vruchtzak met een kloppend hartje!



En..... er is een tweede vruchtzak!! Daar is nog geen kloppend hartje in gezien maar omdat het nog zo pril is en het vaker voorkomt dat een tweede eitje pas later innesteld kan het nog twee kanten op, of het wordt een tweeling of het is een vanishing twin (begonnen als tweeling waarvan 1 het dus niet gehaald heeft)



18 mei heb ik de termijnecho en zou er duidelijkheid zijn maar ik mocht als ik wilde ook al eerder komen, rond de 8 weken, dan zou het ook duidelijk moeten zijn. Daar ga ik komende week toch even voor bellen.



Zoals het er nu uitziet ben ik 18 december uitgerekend en het is ons 3de (of 3de en 4de ) kindje! Wij hebben al een dochter van net 4 en een zoon van 15 maanden.



Ow onze leeftijden zijn 31 en 47! (Geen idee hoe ik iets dikgedrukt krijg sorry!)
Ik ben overigens ,voor het eerst in een zwangerschap, wel erg misselijk dit keer en moet ook echt wat eten voordat ik opsta, verder nog weinig kwaaltjes!



Jullie al ergens last van?
Alle reacties Link kopieren
Mooie tabel Vegas! Onze leeftijden: 28 en 30



Blond, wat spannend dat het misschien een tweeling is! Kan me voorstellen dat je niet wilt wachten tot de termijnecho om het zeker te weten.



Ik heb nog geen afspraak gemaakt voor een echo, moet nog steeds een beetje wennen aan het hele idee haha. Maar ik heb wel al uitgezocht naar welk ziekenhuis ik kan gaan (buitenland, dus geen verloskundige hier), dus ik zal binnenkort eens gaan bellen. Ook nog geen kwaaltjes, behalve pijnlijke borsten en tepels. Heb heel af en toe wat steekjes in mijn buik, maar nu ook al een paar dagen niet meer. Ik werd er eerst een beetje onzeker van dat ik zo weinig en soms helemaal niks voel, maar inmiddels hier al veel gelezen dat het wel of niet hebben van kwaaltjes niet zoveel zegt, dus ben daarin wel gerustgesteld. En wat niet is, kan nog komen natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden, ik schrijf ook graag met jullie mee. Volgens eigen berekening 23 december uitgerekend van ons eerste kindje. Doordat ik PCOS heb ben ik in maart gestart met Clomid. De eerste ronde was gelijk raak, heel bijzonder. We hadden toen twee eitjes, dus heel benieuwd of we een of twee kindjes krijgen. 18 mei hebben we de echo gepland staan in het ziekenhuis. Mocht eigenlijk een week eerder al, maar dan zit manlief in het buitenland.



Twee dagen voor de test had ik al grotere borsten compleet met blauwe aders. Inmiddels vijf weken en een paar dagen zwanger en al rijm een cupmaat gegroeid. Verder weinig kwaaltjes.



Maandag gestart met moeders voor moeders. Doen jullie mee? Aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Tweelingen? Spannend... veel sterkte met afwachten dames!



Voor de tabel: ik ben 31 (in juli 32), vriend is 36, en we hebben een zoontje van 14 maanden.



@Daatje: ik heb de vorige keer met MvM meegedaan maar twijfel nu. Ik vond het heel vervelend om in die potten te plassen, ik mocht die kratten alleen maar aan de voordeur zetten (terwijl de buren nog van niks wisten, maar wel die kratten herkenden) en ik vind het ook naar dat ze nog steeds doen alsof HCG niet synthetisch nagemaakt kan worden (dat kan prima, maar is veel duurder). Ik wil graag anderen helpen maar het stuit me tegen de borst hoe MvM zich daarin opstelt.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Maechtje, als MvM niet goed voelt moet je het zeker niet doen. Inderdaad, het kan ook op de dure manier gebeuren. Vervelend dat je het alleen bij je voordeur mag neerzetten. Dat is niet handig. Ik mag het of ik de schuur neerzetten of brengen bij de contactpersoon die bij mij om de hoek woont. Dat in combinatie met het feit dat ik zelf ook de mm in ben gegaan voor een zwangerschap heeft mij de doorslag gegeven om mee te doen.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames! Allemaal al een super dikke proficiat .



Ik wil ook graag meeschrijven. Even voor in de tabel:ik ben 32, man is 33, ons eerste kindje, ben 25december uitgerekend (kerstkindje?? ), mijn eerste echo is 4 mei. Ben dan 6w3d maar heb al twee miskramen gehad. Daarmee de vroege echo.



Hoe ik me voel: met vlagen misselijk ,redelijk moe en moody. Ben niet de meest aangename echtgenote hihi.



MvM hebben ze in Belgie niet maar vind het wel een heel mooi initiatief, je kan veel vrouwen ermee helpen. Maar kan me wel inbeelden dat als je misselijk bent het niet vanzelfsprekend is.
Welkom Daatje en Dorien!

Echt leuk al die kerstkindjes, vind het wel wat hebben.



Ik doe wel mee met MvM, maar vind het wel een hoop gedoe. Tis gewoon veel makkelijker om op de wc te plassen. Maar goed, ik ken genoeg vriendinnen die met behulp van hormonen zwanger zijn geworden, dus vind het wel een beetje m'n plicht. Het hoeft ook niet leuk te zijn natuurlijk..



Merk verder dat ik echt sneller moe ben en ook steeds vaker misselijk. Kan het elke keer nog wel oplossen door snel wat te eten en heb nog niet het gevoel ook echt te moeten overgeven ofzo, maar ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt..



@ Dorien: wat balen van de miskramen! Bij welke termijn had je ze? Kan me voorstellen dat een vroege echo dan helemaal fijn is.



En misschien al 2 tweelingen hier dus, ben benieuwd!

Wij hebben morgen dus de echo, spannend!
Alle reacties Link kopieren
Oeh, leuk! Mag ik ook meeschrijven? Ik ben 1 januari uitgerekend (net geen december, maar wel zo'n feestdag en ons zoontje was ook twee dagen te vroeg )



Wij zijn 32/33, het is ons 2e kindje.



We hebben een zoontje van 13 maanden. Ik heb daarvoor een zwangerschap met 14 weken moeten afbreken omdat het niet levensvatbaar was (geen schedeldakje). Daarna heb ik met 5,5 week een miskraam gehad. Toen dus zwanger geworden van onze mooie man en ik kon echt niet wachten om weer zwanger te worden. Niet dat ik zwanger-zijn nou zo leuk vind, maar ik wil heel graag een broertje of zusje, en aangezien we op de eerste ook wel even hebben moeten wachten... We waren nu een maand of 4-5 bezig alweer. Ook ik ben goed misselijk!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik was even de hoop verloren na een heftig fertiliteits traject, maar ik mag hier ook mee gaan schrijven! Afgelopen maandag een positieve test 1-2 weken. Ik vermoed aankomende zondag 5 weken te zijn. 11 mei eerste echo bij de verloskundige, zo spannend! Uitgerekende datum weet ik nog niet, ben er nog niet Helemaal uit hoe je nu precies moet rekenen. Laatste menstruatie was 26-03. De IUI behandeling 12-04. Ik denk zelf zo rond 30/31 december.



Kleine aanpassing haha, wat info is natuurlijk ook wel leuk! We zijn 31 en 29. Ons eerste kindje.
Hoi meiden



Hier ook 2e helft dec uitgerekend. Ik zou graag willen meeschrijven. Ik denk 20 december uitgerekend maar kan ook iets later zijn



Wij zijn 28/30, 1e kindje. 11 mei eerste echo. Voel me verder prima, helemaal geen klachten en ben nu ongeveer 6 weken en 2 dagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven