Uitgerekend tweede helft december 2017!

25-04-2017 09:24 606 berichten
Volgens mij was er nog geen topic voor deze periode, anders heb ik erover heen gekeken.

Ik ben uitgerekend op 17 december, eerste kind. Nu dus ruim 6 weken. Schrijf ook mee in een heel leuk zwanger-worden-topic, maar aangezien nog niet iedereen daar zwanger is, vind ik het toch minder leuk voor de niet-zwangeren om daar alleen maar over de zwangerschap te praten.



Dus wie doet er mee hier?


NaamLeeftijdenHoeveelste kindUitgerekende datumJongen/meisjeAfspraken
Lasvegas8432/361ste19 december :heart: 6 juni combitest
Maechtje31/362e31 december :heart:
Pindakaas-8828/301ste24 december :heart:
Bellenblaasje28/341ste20 december :heart:
Blond0931/473e16 december :heart:
Daatje1231ste22 december :heart:
LauraRoar32/332e31 december :heart:
Zebrastreep31/291ste31 december :heart:
Jaxx8928/301ste20 december :heart:
Sahel31/332e25 december :heart: 31 mei termijnecho
Happyapple2e5 januari :heart:
Groene-thee28/331ste25 december :heart:
Ananas32129/312e18 december :heart:
Bebis29/271ste18 decemberJongen
Rosementi241ste26 december24 mei echo
Duifje84321ste30 december
Nootje3132/462e :heart: 24 mei echo
Femkedejong28/311ste22 december :heart:
Lau12328/331ste18 december :heart:
Suikerbloem28/281ste25 december :heart:
anoniem_108417 wijzigde dit bericht op 20-06-2017 11:29
48.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lasvegas84 schreef:
20-06-2017 11:24
Nee, 17:00 pas!
Spannend! laat je het ons gauw weten :mrgreen:
Jaa, tis een meisje!!
Helemaal blij mee, dus ik kan los met shoppen!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteeeerd!

Heeft iemand de baby trouwens al gevoeld?
Alle reacties Link kopieren
Bebis schreef:
29-06-2017 21:25
Gefeliciteeeerd!

Heeft iemand de baby trouwens al gevoeld?
Ik dacht laatst van wel, maar ik weet het nog niet zeker. De vorige kon ik ook rond deze tijd al voelen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Yep! Ik al zeker anderhalve week!
Ben nu 15 weken en de placenta ligt achter, dus het verbaasde de echoscopist niet dat ik het al kon voelen.
Er zit ook al best wel wat ritme in, 's ochtends voel ik vaak minder (maar ben misschien zelf dan ook druk bezig met douchen en aankleden enzo) en 's middags en 's avonds voel ik het regelmatig.

Een beetje fladderig, trillerig, alsof er letterlijk een vlinder in je buik zit. :)
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk :) Ik heb zelf nog niets gevoeld en mijn placenta ligt idd ook voor. De verloskundige zei dat het nog zeker tot week 20 kan duren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook een beetje eng vind dat ik straks wat in mijn buik ga voelen. Ik ben een beetje een controle-freak en vind het zwanger zijn sowieso al een beetje eng haha. Ik heb er geen invloed op! En straks als ik wat voel bewegen en ik vind het wel eng dan kan ik niet weglopen :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me trouwens echt al een stuk beter! Daar waar ik een tijdje terug niets kon eten behalve fruit en door alle geuren om me heen moest braken, kan ik inmiddels ook lekker wat eten :D ik kan nog steeds niet alles eten maar voel me wel veel beter en totaal niet meer misselijk! Behalve dan als ik koffie of kruiden ruik, dan moet ik echt nog wel braken of kokhalsen. Hoe voelen jullie je?
Zijn jullie ook al een beetje aan gekomen? En hebben jullie een buikje?
Ik heb zelf al echt een buikje (en nog grotere borsten :wtf: )! Maar ik ben niet 'zwaarder' geworden. Ik was in het begin zeker bijna 3 kilo kwijt en inmiddels ben ik (op een kilo na) bijna weer op mijn eigen gewicht.
En weet de rest ook inmiddels wat het geslacht van de baby is??
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde van de week ook een plopje waarvan ik dacht heee... zou dat de baby al zijn? Maar zou wel vroeg zijn met een placenta aan de voorkant, maar de 1e voelde ik toen ook vroeger dan verwacht dus wie weet... ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er trouwens vandaag pas achter dat je geen salami en cervelaat mag tijdens de zwangerschap.. :facepalm: wisten jullie dat wel? Ik neem dit zowat elke dag op brood mee naar werk.

Dit staat op de site van het voedingscentrum: "Rauwe, gedroogde of gefermenteerde vleeswaren* (filet americain, ossenworst, theeworst, boerenmetworst, chorizo, rosbief, rauwe ham, parmaham, salami, cervelaat)" :thunder:
Alle reacties Link kopieren
happyapple schreef:
30-06-2017 13:01
Ik voelde van de week ook een plopje waarvan ik dacht heee... zou dat de baby al zijn? Maar zou wel vroeg zijn met een placenta aan de voorkant, maar de 1e voelde ik toen ook vroeger dan verwacht dus wie weet... ;-D
haha ja ze zeggen dat het zo voelt! Ik voel zelf wel steeds iets van steekjes die meer voelen als drukken. Maar denk dat het wel mijn baarmoeder is maar niet de baby haha
Alle reacties Link kopieren
Bebis schreef:
30-06-2017 16:35
Ik kom er trouwens vandaag pas achter dat je geen salami en cervelaat mag tijdens de zwangerschap.. :facepalm: wisten jullie dat wel? Ik neem dit zowat elke dag op brood mee naar werk.

Dit staat op de site van het voedingscentrum: "Rauwe, gedroogde of gefermenteerde vleeswaren* (filet americain, ossenworst, theeworst, boerenmetworst, chorizo, rosbief, rauwe ham, parmaham, salami, cervelaat)" :thunder:
Ja dat wist ik wel vaag, maar ik at dat al nooit. Maar Ik heb geen idee of het echt zoveel kwaad kan, eerlijk gezegd
Ja wist ik! Verhit op een pizza mag wel. Tis net zo als met filet Americain, er kan toxoplasmose in zitten.. Mja zal vast meevallen, gewoon niet meer eten vanaf nu!
Alle reacties Link kopieren
@Bebis: wat fijn dat je je al wat beter voelt!

Overigens heb ik het aan de verloskundige gevraagd en volgens haar mag je wel salami en parmaham. Ze zegt dat het voedingscentrum heel erg streng is maar dat ze vermoeden dat gedroogde vleeswaren geen kwaad kunnen. Volgens haar is het risico op toxoplasmose niet groter dan bij bijvoorbeeld gekookte ham. Aangezien ik al zo veel niet mag eten geloof ik haar graag.

Overigens is het frappant hoe veel adviezen per land verschillen. In Engeland wordt tonijn ten zeerste afgeraden, terwijl dat hier juist wel gezond wordt geacht; salami mag in Duitsland wel gewoon; in Italië wordt matig wijngebruik niet gezien als schadelijk; en in de VS, waar ze overal beren op de weg zien, zijn zachtgekookte eieren prima. Dat doet me ook wel enigszins vraagtekens plaatsen bij een hoop adviezen. Een vriendin die op een levensmiddelenlaboratorium werkt vertelde me bijvoorbeeld ook dat je voor de Nederlandse markt per monster geen enkele listeriabacterie aan mag treffen, maar dat een geringe hoeveelheid listeriabesmetting als acceptabel wordt gezien in Frankrijk. Tsja.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Kan ik trouwens nog in het Facebook-groepje? Ik heb eerst de NIPT afgewacht (die was goed) en heb Blond al een PB gestuurd, maar nog geen reactie gehad. Ik weet ook niet of ze hier nog ooit komt...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
30-06-2017 20:12
Kan ik trouwens nog in het Facebook-groepje? Ik heb eerst de NIPT afgewacht (die was goed) en heb Blond al een PB gestuurd, maar nog geen reactie gehad. Ik weet ook niet of ze hier nog ooit komt...
Ik heb haar voor je ingeseind en als het goed is, heb je een pb terug van haar.
Alle reacties Link kopieren
Helaas nog geen pb, Happy Apple. Maar bedankt voor het meedenken.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
01-07-2017 17:55
Helaas nog geen pb, Happy Apple. Maar bedankt voor het meedenken.
Dan vraag ik het nog een keer. ;-D
Ze heeft je nog een pb gestuurd!

Tonijn wordt hier overigens ook afgeraden hoor, alleen tonijn uit blik is oke, maar niet vaker dan 2x per week.
Heb je idd nog een keer een pb gestuurd maechtje!

Zacht gekookt ei mag volgens mijn vlos wel, de kans hier in nl is heeeeeeeeeeeel klein dat je er ziek van word en het is niet schadelijk voor de baby. Alleen vervelend voor jezelf. Volgens haar heb je als zwangere nauwelijks verhoogde kans om er ziek van te worden alleen omdat je weerstand wat minder is, net als bij oudere mensen en jonge kinderen. Dan moet je denken aan normaal gesproken 0,01%*e n dan nu 0,07%* ofzo dus ja verhoogd maar hoogst onwaarschijnlijk. Heb van haar een onderzoek toegestuurd gekregen waar het een en ander in stond. Zorgen voor vers ei en goed wassen voor gebruik want de bacterie zit eigenlijk altijd op de schaal als ie er al zit.

Ik eet het dus wel, wel met mate, ik krijg eitjes van een vriendin die zelf kipjes heeft dus verser kan bijna niet en ik was de eieren heel goed voordat ik ze kook.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat van dat ei ga ik ook even navragen.

Carpaccio/rauw vlees mag als je het eerst twee dagen invriest. Toxoplasmosebacteriën kunnen daar niet tegen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Hmm, misschien ga ik dat nog wel een keer doen als ik echt superveel zin in filet Américain heb!
Alle reacties Link kopieren
lasvegas84 schreef:
04-07-2017 10:51
Hmm, misschien ga ik dat nog wel een keer doen als ik echt superveel zin in filet Américain heb!
Ik las ergens dat de listeria bacterie dan niet verdwijnt..
Alle reacties Link kopieren
Zijn er echt zo weinig mensen nog die hier in dit topic nog actief zijn?
Alle reacties Link kopieren
Is het een idee om te checken wie er allemaal nog wel meeschrijven en dat tabel dan aan te passen?
Ehm ja kan, maar volgens mij zit nu zo'n beetje wel iedereen in de app.. Dus dan heeft het niet zoveel zin om hier steeds alles te updaten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven