Uitgerekend tweede helft december 2017!

25-04-2017 09:24 606 berichten
Volgens mij was er nog geen topic voor deze periode, anders heb ik erover heen gekeken.

Ik ben uitgerekend op 17 december, eerste kind. Nu dus ruim 6 weken. Schrijf ook mee in een heel leuk zwanger-worden-topic, maar aangezien nog niet iedereen daar zwanger is, vind ik het toch minder leuk voor de niet-zwangeren om daar alleen maar over de zwangerschap te praten.



Dus wie doet er mee hier?


NaamLeeftijdenHoeveelste kindUitgerekende datumJongen/meisjeAfspraken
Lasvegas8432/361ste19 december :heart: 6 juni combitest
Maechtje31/362e31 december :heart:
Pindakaas-8828/301ste24 december :heart:
Bellenblaasje28/341ste20 december :heart:
Blond0931/473e16 december :heart:
Daatje1231ste22 december :heart:
LauraRoar32/332e31 december :heart:
Zebrastreep31/291ste31 december :heart:
Jaxx8928/301ste20 december :heart:
Sahel31/332e25 december :heart: 31 mei termijnecho
Happyapple2e5 januari :heart:
Groene-thee28/331ste25 december :heart:
Ananas32129/312e18 december :heart:
Bebis29/271ste18 decemberJongen
Rosementi241ste26 december24 mei echo
Duifje84321ste30 december
Nootje3132/462e :heart: 24 mei echo
Femkedejong28/311ste22 december :heart:
Lau12328/331ste18 december :heart:
Suikerbloem28/281ste25 december :heart:
anoniem_108417 wijzigde dit bericht op 20-06-2017 11:29
48.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@klachten: vandaag en gisteren nergens last van behalve vermoeidheid. Dat kan ik me van de vorige keer ook nog wel herinneren, dat ik relatief weinig klachten had. Ik word nu wel erg verkouden, dus dat is minder.



@Groene Thee, ik snap dat je daarvan schrikt! Zeker even de vlos bellen, maar gelukkig betekent het lang niet altijd iets.



@Blond: ik heb van mijn vorige zwangerschap ook een leuke groep overgehouden. Mijn voorkeur gaat wel uit naar FB, ik heb een hekel aan dat geapp de hele dag. En ik denk dat het misschien ook verstandig is om even te wachten tot we het eerste trimester uit zijn. Ik hoef nu nog nergens mij in elk geval.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
ja fb lijkt me ook leuk hoor:) maar wel wat later en een geheime groep anders weet meteen iedereen het haha
Hoe is het nu Groene Thee?

Ik heb in week 5 en vorige week ook wat (oud) bloedverlies gehad. Omdat het bruin was en ik geen krampen enzo had, maakte ik me niet zo'n zorgen. Maar zelfs met helderrood bloed heb je nog een goede kans dat er niks aan de hand is hoor.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb je met een plens helderrood bloed nog iets van 50% kans dat er niks aan de hand is. Oud bloed is meestal niks.



Maar je schrikt je natuurlijk toch lam.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
als je even belt mag je langskomen. ik had vorige week bloedverlies en het druppelde er gewoon uit. helder rood. gebeld mocht langskomen en gewoon een

dus hoeft echt niks te zijn



ik heb om 11.30 weer een echo spannend!
Alle reacties Link kopieren
Vervelend groene thee! Goed dat je de verloskundige even belt.



Spannend Piene, succes!



Een groep hoeft voor mij (nu) nog niet. Eerst maar de eerste 12 weken voorbij zijn.



Ik heb zaterdag weer een nieuwe bij moeten kopen. Echt bizar. Twee dagen voor mijn test was ik al gegroeid. Nu zes weken zwanger en al twee cupmaten verder. Verder totaal niet misselijk, alleen ontzettend pijnlijke borsten. Maar daar valt goed mee te leven. Nog 2,5 week voor de echo, ben heel benieuwd. Vooral spannend of het er een of twee zijn.



De werkkamer van man gaat de babykamer worden en manlief gaat naar zolder. Hij heeft al helemaal zin om een nieuwe werkplek te maken. En mochten we een leuke woning voorbij zien komen is verhuizen ook nog een optie. Hebben jullie genoeg babyplek of moet er nog geklust worden?
Wij wonen nu in een appartement met 1 slaapkamer, maar hadden al verhuisplannen. Vandaag horen we of we ingeloot zijn voor een nieuwbouwwoning!



Die zou wel pas in het najaar 2018 klaar zijn, dus we moeten hoe dan ook eerder verhuizen. Ons plan is nu dus om in de tussentijd maar iets te gaan huren. De makelaar denkt dat we ons huis iig zo kwijt zijn, de huizenmarkt is hier namelijk compleet overspannen.



Lijkt me één van de leukste dingen om te doen, de babykamer inrichten!
Alle reacties Link kopieren
Groene thee, wat moet dat schrikken zijn seg! Mag je voor controle langsgaan?



Piene, spannend! Geniet van je echo!



Daatje, al twee cupmaten! Hopelijk stopt het dan nu . Bij mij nog niet veel verandering daar.



Ik wacht ook liever af tot 12weken met een groep .



Las vegas,spannend voor de woning! Zou een mooie timing zijn .



Wij hebben twee kinderkamers. Hebben een nieuwbouw. Eentje wordt voorlopig gebruikt als logeerkamer, de andere als dressing. De logeerkamer gaan we na de 12weken beginnen ombouwen tot babykamer. Kijk er ook naar uit. Ga me helemaal kunnen uitleven. Het is ook allemaal zo schattig .



Zijn jullie allemaal van Nederland of zijn er nog Belgische dames hier?
Alle reacties Link kopieren
Heb na mijn eerste berichtje niks meer geschreven want vrijdagochtend kreeg ik bloedverlies.

De verloskundige zei dat ik het weekend af moest wachten wat er zou gebeuren, het bloedverlies is zaterdag erger geworden en ik ben een stolsel/weefsel? verloren.

Straks heb ik weer contact met de VK.

Ik twijfel nu zo enorm of ik het vruchtje nu verloren ben of niet dus ik hoop op een echo voor zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Oh zonnebloem, wat erg meid! Hopelijk krijg je snel een echo dat je zekerheid krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Aaah Zonnebloem, dat is schrikken. Fijn dat je zo contact hebt met de verloskundige en ik hoop dat ze je goed nieuws kan geven. Knuffel!
Alle reacties Link kopieren
zonnebloem dat is schrikken zeg hopelijk mag je langs komen!!



@hier de echo was goed echt een mooi boontje met een kloppend hartje dus kan weer even vooruit
Mooi, Piene!



@ Zonnebloem: ownooo, dat klinkt niet zo heel positief.. :( Heb je al contact gehad inmiddels?



@ Dorien: nee, gewoon uit Nederland..



@ Cupmaten: nog geen last van, op de buik slapen is wel vervelend/pijnlijk..
Alle reacties Link kopieren
@zonnebloem: wat heftig! Hopelijk heb je snel duidelijkheid.



@Piene: heerlijk, wat fijn, zo'n kloppend hartje.



@cupmaten: borsten zijn wel iets groter/voller maar nog niet pijnlijk en ik pas nog in mijn BH's. De vorige keer had ik er meer last van, maar dat kan nog komen.



@woning: hier een tussenwoning met drie slaapkamers. De kleinste slaapkamer wordt nu gebruikt als kantoor/studeerkamer, maar het bureau gaat naar de zolder. Het is een klein kamertje, ongeveer 2x2, maar groot genoeg voor een baby/peuter en we hebben een hele grote zolder die we op termijn tot 4e slaapkamer kunnen verbouwen.

Ik kom overigens ook uit Nederland, maar ik woon wel zo dicht bij België dat mijn provider nog wel eens in de war raakt.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Oh @zonnebloem wat een schrik. Hopelijk kun je snel een echo krijgen en is alles toch goed



Hier moet de 3e slaapkamer leeggehaald /opgeruimd worden om babykamer te kunnen worden. Maar de zolder is groot genoeg dus dat komt wel goed.



@piene wat fijn je goede echo!



@dorien ik kom uit NL
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt niet goed Zonnebloem, hopelijk heb je snel meer duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Piene dat alles goed is. Toch fijn om gerustgesteld te worden.



@Dorien, ik kom uit midden NL.



@lasvegas, buikslapen is hier ook lastig. Maar de enige houding waarin ik kan slapen. Als ik eenmaal lig en stil blijf liggen gaat het goed. Jij kan wel op een andere manier slapen?
Haha jaa inmiddels wel! Ik kon dat ook nooit, maar we zijn pas een half jaar op reis geweest en begonnen onze reis in Azië waar alle bedden echt keihard zijn. Daar kon ik dus ook niet op m'n buik liggen en heb toen noodgedwongen 'geleerd' ook op m'n rug te kunnen slapen..

De gevoeligheid varieert gelukkig nu een beetje per dag, dus het merendeel van de tijd kan ik nog lekker op m'n buik liggen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje zonnebloem, dat klinkt absoluut niet fijn! Ik duim heel hard mee dat alles gewoon in orde is!



Ik heb vanochtend contact gehad met de verloskundige, ze gaf aan dat er niets aan de hand hoeft te zijn en dat bloedverlies ter grootte van een 1 of 2 euromuntstuk er gewoon bij kan horen. Voor nu in elk geval geen reden om eerder langs te komen dan m'n echo. Die staat gepland voor 15 mei. Kwaaltjes zijn volop aanwezig, vanmorgen ook boven de wc gehangen, dus dat lijkt normaal. Lief dat jullie zo meeleven!



Wat betreft genoeg ruimte, dat zeker niet! We verhuizen in september naar een ruime eensgezinswoning.
Hoi hoi,



Zonnebloem he wat een schrik! Heb je contact gehad en een echo?



Piene fijn he om het hartje te zien!



Ik heb vanmorgen gebeld en ik mocht meteen om 11:15 langs komen voor een echo.

Waar vorige week nog heel vaag een troebele tweede vruchtzak te zien was, was er nu een mooie gegroeide tweede vruchtzak die gevuld was met vruchtwater, echter ligt deze zowat voor 70% achter de eerste dus het vruchtje niet in beeld gehad helaas, de vk zei wel dat ze verwacht had dat de vruchtzak kleiner zou worden maar nu hij gegroeid is en er ook daadwerkelijk vruchtwater in zit is de kans groot dat ook het vruchtje leeft! We hopen het bij de volgende echo wel te kunnen zien!

Als ik wil mag ik volgende week weer bellen om nog eens te kijken.



De voorste was prachtig op schema gegroeid en het hartje klopte stevig.



Ik kom uit Brabant btw.



Even over de fb groep ik bedoelde niet voor te stellen om deze nu al te maken hoor

Maar wellicht wel leuk als we bijv allemaal voorbij de 20 weken echo zijn om te doen!
Wauw, begint steeds meer erop te lijken dat je echt een tweeling krijgt, Blond! Super!!

En jaa, na de 12 weken kan het wat mij betreft al wel hoor, de kans dat het daarna misgaat is al heel erg klein.
Alle reacties Link kopieren
@zonnebloem, ik hoop dat alles goed met je gaat en dat je terecht kon bij de verloskundige.



@kloppende hartjes, gefeliciteerd iedereen die een kloppend hartje heeft gezien



Ik vind een Facebook groep ook leuk als we wat verder zijn in de zwangerschap!



Ik kom ook uit Brabant. En in ons huis is nog ruimte voor een tweede.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie eigenlijk al tegen iemand verteld dat jullie zwanger zijn? Wij gaan het met Moederdag tegen onze ouders/broers/zussen vertellen. Kan niet wachten!!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Blond, een tweeling. Wij zijn benieuwd of dat bij ons ook het geval is. Ik ben zwanger geworden door gebruik van Clomid en wist dat ik twee eitjes had met dezelfde grootte. Kans 1 op 8 vertelde de arts toen. We zullen zien. Was het voor jullie een grote schok?



Fijn groene thee dat je geen zorgen hoeft te maken!



Wij hebben het nog tegen niemand verteld. Willen we doen na de eerste/tweede echo. Wel fijn, geheimpje samen
Alle reacties Link kopieren
@Blond: spannend, een tweeling....



@vertellen: alleen mijn vriend weet het, en een goede vriendin waarmee ik eigenlijk afgelopen vrijdag mee naar de sauna zou gaan. Ik kon niet bedenken hoe ik daar onderuit zou komen toen heb ik het maar verteld, ze kan haar mond wel houden. Familie vertellen we het als we een kloppend hartje hebben gezien, de rest pas als we de nipt/combinatietest hebben gehad.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven