Uitgerekend tweede helft oktober 2018

13-02-2018 08:40 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
TOPIC NIET MEER ACTIEF verder in ander topic
anoniem_361771 wijzigde dit bericht op 03-03-2018 15:49
93.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wauw Fiepke dat lijkt me dan inderdaad bijzonder dat het nu eigenlijk nog snel gelukt is! Wat fijn! Ik heb een afspraak begin maart staan bij verloskundige maar denk dat ik ook onder controle kom bij gynaecoloog, maar dat heeft dan weer met andere zaken te maken, even afwachten dus.
Die griep is trouwens wel het ideale excuus geweest tijdens de carnaval, en aangezien half Nederland grieperig is zal dat echt niet opgevallen zijn gok ik.

Gaaf viva! 9 maanden op reis, wauw. Mag ik vragen waar je allemaal geweest bent?

Mijn man reageerde wel heel schattig. Wij hebben de wens sinds een half jaar ongeveer alleen tussendoor zijn er wat zaken geweest waardoor we er niet echt serieus mee bezig waren. Eigenlijk was dit de vierde serieuze poging. Maand hiervoor was ik 5 dagen overtijd (normaal nooit) maar test gaf aan negatief. Daardoor was ik een beetje van slag en had ik de moed een beetje opgegeven aangezien mijn lichaam niet echt deed wat het moest doen. En dan weet ik ook dat ik echt niet mag klachten maar onbewust ben je dan gewoon teleurgesteld.
Dus deze maand had ik het totaal niet verwacht, had nog 1 test liggen en op NOD dacht ik, ik doe die test, dan ligt ie niet meer in de la en hoef ik er voorlopig ook niet meer aan te denken.

Dus ik heb echt midden op de dag die test gedaan en toen kwamen er twee streepjes tevoorschijn. WHAT?! Daarna heb ik er nog 4 gehaald en allemaal positief. Man kwam einde middag thuis, die heb ik zijn ogen dicht laten doen en heb de test in zijn handen gegeven. Begon gelijk te huilen. Terwijl het een man is van 2 meter lang en 2 meter breed.
Alle reacties Link kopieren
Awww Ypod wat een toffe reactie! En zo fijn dat je lichaam je toch nog positief heeft verrast!

Wij zijn eerst in Noord-Amerika geweest en zijn nu in Zuid-Oost Azië. Gelukkig hebben ze op de plek waar wij nu zitten geen Malaria en Zika. Verder houd ik het nog heel even geheim in verband met herkenbaarheid ;).
Alle reacties Link kopieren
Haha snap ik ;) Geen probleem hoor
Alle reacties Link kopieren
Viva95: wat gaaf, zo'n lange reis! En bij thuiskomst dus gelijk door met jullie volgende avontuur.
Kaatje1988: wat knap dat je nog steeds borstvoeding geeft!
Fliepke: wat een heftige voorgeschiedenis. Hopelijk wordt dit weer een fijn, zorgeloze zwangerschap
Ypod: hoe hard heb je smoesjes nodig de komende tijd? Want zelf ergens met de auto naartoe rijden (en dus BOB moeten zijn) of een doorkwakkelend griepje werken vaak prima volgens mij. Niet al te ingewikkeld denken.
Leja1984: direct de eerste poging succes, wow! Gelukkig heb je nog ruim de tijd om van die verrassing bij te komen ;-)

We waren hier denk ik sinds de zomer redelijk bewust bezig met zwanger worden. Na m'n vorige zwangerschap heeft het bijna een jaar geduurd voor m'n cyclus weer was opgestart en we hebben daarna eigenlijk nooit geprobeerd te voorkomen dat ik zwanger raakte. Maar door een onregelmatige cyclus wist ik ook nooit goed wanneer ik nou op m'n vruchtbaarst was. Afgelopen maand voor het eerst ovulatietesten gebruikt en meteen raak!

Ik heb me vandaag gelijk aangemeld bij de verloskundige. Beetje vroeg, maar wilde niet te laat zijn, Het is een verloskundige die werkt volgens het caseloadprincipe, waardoor ze per uitgerekende periode maar een paar zwangeren aannemen.

Vorige keer had ik rond de 7 weken de eerste echo vanwege bloedverlies, daarna de reguliere termijnecho rond de 10 weken. Hopelijk is er nu tussendoor geen reden voor zorg en wachten we gewoon rustig de termijnecho af. Maar dat duurt nog wel erg lang!
Alle reacties Link kopieren
Ik zag trouwens het voorstel voorbij komen om naar dat andere 'tweede helft oktober'-topic over te stappen, zodat we allemaal kunnen inloggen en zelf de tabel kunnen aanpassen. Geen gek idee. Anders moet Leja1984 dat elke keer doen. Ook praktisch als zij bijv. een keer een tijdje weg is.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij geen probleem om af en toe wat aan te passen hoor. Maar als jullie het prettiger vinden dat zelf te doen, kan dat dan? Is er een ander topic tweede helft oktober waar je wel zelf de tabel kan wijzigen?

En Ypod wat ontzettend lief van je man. Wij wil het dus ook heel graag!
En 4 testen later....haha. Zeker weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik had nog een test liggen dus vanochtend nog 1keer gedaan. Nu is de teststreep net zo donker als de controlestreep:) 5 maart mag ik naar het ziekenhuis voor een eerste echo.

Leuk zo’n groepje, ik had het bij mijn vorige zwangerschap ook. Uiteindelijk zijn we overgestapt naar Facebook en daar hebben we nog steeds regelmatig contact. Mensen die bij elkaar in de buurt wonen spreken zelfs nog regelmatig af.

Ja misschien leuk om dat topic inlog te gebruiken als iedereen het eens is? Het topic heet uitgerekend 16-31 oktober 2018. Dan kunnen we ook zelf echo afspraken etc invullen als we willen. Ik ben nogal een zeef wat data betreft😉.
Alle reacties Link kopieren
zwanger/uitgerekend-16-31-oktober-2018/ ... ges/402246

Werkt dit? Hopelijk zien jullie de link
Alle reacties Link kopieren
Hij werkt :) Al kon ik hem ook nog in mijn vorige reacties vinden haha. Vind het prima hoor als we overgaan naar de andere.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik niet zoveel reageer dames, maar ik ben op vakantie en m’n internetbundel is niet zo groot Haha. Voor mij ook prima hoor om over te gaan
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil ook graag meekletsen als dat nog kan. Ik ben 34 en na twee miskramen vorig jaar nu voor de derde keer zwanger. Morgen ben ik vijf weken en uitgerekend 24 oktober. Ik vind het superspannend en maak me best wel zorgen dat het weer mis zal gaan, maar ook superblij natuurlijk. Tot nu toe vallen de kwaaltjes mee, en dat is enerzijds fijn maar het maakt me ook weer bang dat ik niet genoeg hormonen aanmaak. Hoe is het met jullie? Duimen dat alles goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ook! Vandaag ontdekt dat ik zwanger ben.
Lillian, hierboven staat een link naar het topic waar deze meiden verder zijn gaan schrijven, maar die is al vol. Zullen we een nieuw topic starten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven