Uitgerekend tweede helft september 2021

24-01-2021 09:33 255 berichten
Hallo dames. Afgelopen week had ik een positieve test in handen en ben volgens mijn eigen berekening eind september uitgerekend.
Wie is er ook in de 2e helft sept 21 uitgerekend en vind het leuk hier samen te schrijven?

Wil je in de tabel, dan even een duidelijke regel/stukje maken met welke gegevens je erin wil hebben :) Dan pas ik het aan wanneer ik fut heb ;)
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekende datumEcho datumHartje
Peer_9228/301e26/915/2
Ananee ?/??e?/9? :heart:
Lou2020 35 1e28/94/3
Vrieskast33/372e28/916/2
bam_1984 36 3e 28/9 15/2
Sasja90 ?/??e?/9?
Noni90 30 3e30/922/2
?? ? ?e?/9 ?
Kikkerdansje?/??e
? /9
?/2
Choco_Pie? ?e?/9?/2
Chel0912 ?/??e?/9?
Neoflux ?/??e?/9?
anoniem_6560e3760f5ca wijzigde dit bericht op 30-01-2021 16:58
Reden: tabel gewijzigd
75.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat er een oktober topic is. Ik verhuis daarheen! Veel geluk allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
bam bij mij weten ook best veel mensen dat we bezig zijn. Ik heb achteraf aan vriendinnen verteld wat er aan de hand was. Ik vond het echt onwijs heftig. M'n ouders waren ook best verdrietig dat er toch geen kleinkind kwam, daar wil ik ze voor nu even voor behoeden. Mocht het toch fout gaan dan zal ik ze dat wel weer vertellen, want steun tijdens de miskraam was ontzettend fijn en nodig.

Maar voor nu ga ik er voor mezelf vanuit dat alles goed gaat. Dan gaan de dagen het snelst.

nisa gefeliciteerd en tot ziens haha :P geniet van de zwangerschap!
Thanks allemaal voor jullie lieve reacties!

Gisteren contact gehad met verloskundigenpraktijk omdat we onszelf toch zaten op te vreten, reageerden heel fijn, maar konden even niets anders dan adviseren af te wachten. Vind het nu dus elke keer spannend als ik naar het toilet moet, maar voorlopig is het bij dat ene beetje gebleven...

Ik krijg voorzichtig weer wat hoop, maar ben bij alles wat ik voel evengoed op scherp: voelt dit als menstruatie-achtig of niet, heb ik nog dezelfde symptomen als eerst, enz. Hopelijk blijft het goed gaan, slijt dat ook weer en durf ik van de week alsnog een CB-test te doen (voor in het plakboek 😆) die we nog niet in huis hadden...
Alle reacties Link kopieren
Hay allemaal!

We zijn alweer met meer meiden, leuk!

@Bam, wat fijn dat je nu na zo ontzettend veel rondes positief getest hebt!

@Peer, Het is een spannende periode, Wat fijn dat je al snel een echo hebt.

@Choco pie, heb je de verloskundige ondertussen gesproken?

@Chel, Ik herken me in die kwaaltjes inderdaad, al valt de moeheid bij mij gelukkig nog mee.

@Ananee, wat bijzonder dat je dochter het aanvoelde.

@Nisa, herkenbaar om onzeker te worden van de pijntjes. Ik google me wat dat betreft ook helemaal suf deze periode, op zoek naar geruststellende berichten, haha.


Hier gaat het goed. Ik kreeg zondagavond een beetje koorts waarvan ik wel schrok. Gelukkig was het na een paracetamol snel weg. Ik heb geen idee waarvan het kwam, ben nu helemaal weer oke.

Ik heb een afspraak met de verloskundige gemaakt voor intake en echo en ze heeft me gerust gesteld wat betreft die koorts zondag, dus dat is fijn.

Voor ons is dit ons eerst kindje.

Ik heb nu vooral last van gevoelige borsten en ik voel af en toe het een en ander in mn baarmoeder. Ook zagen mn tepels er gister wat anders uit.
Hallo dames,

Ik schrijf graag mee. Ik zat eerst bij de oktober groep mee te schrijven, omdat ik er geen voor september zag.

Ik ben nu 6 weken zwanger van de 2e. Wij hebben al een zoontje van 2 jaar. Ik ben ongeveer 18 september uitgerekend.

Tot nu toe weer erg veel last van misselijkheid, hierdoor is het lastig om mij zelf toe te zetten om dingen te doen. Eerste week veel menstruatieachtige krampen gehad (heel normaal). Dit zorgde wel voor angst, ik was bang dat het erger zou worden en mis zou gaan.

De verloskundige heb ik al gebeld en er staat een telefonische intake en termijn echo gepland met 10 weken. Helaas krijg ik dit keer geen inwendige echo (denk vanwege corona?), ik moet nu dus jammer genoeg iets langer wachten om de eerste tekenen van leven te zien.

Deze zwangerschap doe ik mee met Moeders voor Moeders. De eerste zwangerschap heb ik dit niet gedaan omdat ik niet te veel gedoe wou aangezien het mijn eerste zwangerschap was.
Choco_Pie schreef:
26-01-2021 09:49
Thanks allemaal voor jullie lieve reacties!

Gisteren contact gehad met verloskundigenpraktijk omdat we onszelf toch zaten op te vreten, reageerden heel fijn, maar konden even niets anders dan adviseren af te wachten. Vind het nu dus elke keer spannend als ik naar het toilet moet, maar voorlopig is het bij dat ene beetje gebleven...

Ik krijg voorzichtig weer wat hoop, maar ben bij alles wat ik voel evengoed op scherp: voelt dit als menstruatie-achtig of niet, heb ik nog dezelfde symptomen als eerst, enz. Hopelijk blijft het goed gaan, slijt dat ook weer en durf ik van de week alsnog een CB-test te doen (voor in het plakboek 😆) die we nog niet in huis hadden...
Heb je die dag gesport of seks gehad? Want dan is de kans groot dat het om een gesprongen bloedvaatje gaat. Ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap gehad met 6 weken ofzo. Ik ging naar de wc en ik zag 's avonds mijn onderbroek onder bloed zitten. Gelijk helemaal overstuur en de verloskundige gebeld. Het bloedde werd niet erger. Die dag had ik gesquashed dus dat was de boosdoener.
Alle reacties Link kopieren
Choco_Pie schreef:
26-01-2021 09:49
Thanks allemaal voor jullie lieve reacties!

Gisteren contact gehad met verloskundigenpraktijk omdat we onszelf toch zaten op te vreten, reageerden heel fijn, maar konden even niets anders dan adviseren af te wachten. Vind het nu dus elke keer spannend als ik naar het toilet moet, maar voorlopig is het bij dat ene beetje gebleven...

Ik krijg voorzichtig weer wat hoop, maar ben bij alles wat ik voel evengoed op scherp: voelt dit als menstruatie-achtig of niet, heb ik nog dezelfde symptomen als eerst, enz. Hopelijk blijft het goed gaan, slijt dat ook weer en durf ik van de week alsnog een CB-test te doen (voor in het plakboek 😆) die we nog niet in huis hadden...
Yay! Fijn dat het alleen dat beetje is. Zou het nog innestelingsbloed kunnen zijn of ben je daar al te ver voor?
Alle reacties Link kopieren
@Bam ik heb alleen mijn beste vriendin ingelicht. Met de ouders wachten we tot de echo en de rest pas buiten de gevarenzone.
Wow, wat een gezellige groep al en wat is er al veel geschreven. Ik lees morgen even bij. Nu moe en naar bed.

Ik las al dat er meerdere geen groep aan durfden te maken. Nu snap ik waarom ik steeds geen groep 2e helft sept zag. Ik was al bang dat ik de enige op het Viva Forum was die 2e helft sept was uitgerekend :lol:
Alle reacties Link kopieren
Welkom en gefeliciteerd Sasja! Wat vervelend dat je zo misselijk bent. Ik doe sinds vandaag ook mee met moeders voor moeders, eergisteren in een opwelling mezelf aangemeld. Ik had me op het ergste voorbereid qua stank van de flessen maar ik vond het best meevallen ;-D voelt goed om iets te doen voor vrouwen waarbij het niet vanzelf gaat. En weer een onwijze knaltest, wat voelt dat fijn!

Ik heb besloten om er maar vanuit te gaan dat alles goed zit. Dan gaan de dagen het snelst. Nog een week en dan zit ik op m'n miskraam termijn, dat zal wel even spannend worden denk ik :O

Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Choco fijn dat het bij dat beetje bloed is gebleven! Hopelijk blijft het hierbij.

Lou schrikken van de koorts maar gelukkig kon de verloskundige je geruststellen.

Vrieskast haha, je bent zeker niet de enige. Ik dacht ook van mezelf dat ik niet meer wilde meeschrijven in een uitgerekend topic tot een bepaald termijn, maar hier ben ik met m'n 5,5 week :P

Ik heb net een stukje gewandeld en een beetje koud geworden. M'n tepels zijn wel drama queens geworden, die begonnen toch een pijn te doen :puh: opgelost met een warme douche, heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
@ vrieskast ik zat eerlijk gezegd ook al even een paar dagen te gluren of er een eind september topic werd aangemaakt.

@ peer, haha grappig wat je schrijft over je tepels. De mijne beginnen ook aardig gevoelig te worden!

Ik heb zoveel zin om het aan familie en vrienden te vertellen, en vind het lastig dat het nog een onzeker proces is. Maargoed ik merk dat het steeds beter lukt er niet de hele (lees 100%) van de dag mee bezig te zijn.

Moeders voor moeders ga ik me ook nog even in verdiepen, goeie!
Peer_92 schreef:
27-01-2021 17:05
Welkom en gefeliciteerd Sasja! Wat vervelend dat je zo misselijk bent. Ik doe sinds vandaag ook mee met moeders voor moeders, eergisteren in een opwelling mezelf aangemeld. Ik had me op het ergste voorbereid qua stank van de flessen maar ik vond het best meevallen ;-D voelt goed om iets te doen voor vrouwen waarbij het niet vanzelf gaat. En weer een onwijze knaltest, wat voelt dat fijn!

Ik heb besloten om er maar vanuit te gaan dat alles goed zit. Dan gaan de dagen het snelst. Nog een week en dan zit ik op m'n miskraam termijn, dat zal wel even spannend worden denk ik :O

Hoe gaat het met jullie?
Dank je wel!

Ik vond de eerste 2 dagen de geur van de flessen ook erg meevallen. Maar nu ik steeds zo misselijk ben is het wat pittiger, ik word al misselijk van mijn eigen urinelucht. In de fles schenken is dan geen pretje
Wat goed om jullie verhalen en ervaringen te lezen! We hebben het in real life nog niemand verteld, dus de herkenning is zo fijn!

Hier is het gelukkig allemaal rustig gebleven. Vanochtend de laatste test uit het doosje toch nog maar gedaan en binnen 20 seconden was de teststreep donkerder dan de controlestreep dus het lijkt allemaal toch (voor nu iig) goed te gaan 😊

Denk dat ik morgen zelfs de verloskundige wel durf te plannen... Hopelijk word ik de komende dagen weer wat relaxter 😅
Hallo dames,

Ik zou ook graag mee willen schrijven! Nog heel pril met 5w4. Heb me ook aangemeld voor Moeders voor Moeders en mag gelijk starten :)
Woensdag heb ik de eerste echo, dan ben ik 6w3. Ze controleren dan of het een vitale zwangerschap is omdat ik daarna gelijk door moet naar klinische genetica. Ik zat namelijk in een ICSI/PGD traject door een erfelijk gen maar door de lange wachttijden het maar natuurlijk geprobeerd en dan gaan we voor prenatale diagnostiek. Nooit gedacht dat het natuurlijk in 1x raak zou zijn aangezien we al bijna 2 jaar in het icsi traject zaten!
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Ik sluit ook graag aan. Behalve mijn partner (en de verloskundige) weet niemand het nog.
Vandaag ben ik 6 weken zwanger van de eerste. Het lijkt mij fijn om ervaringen te kunnen delen.

Ik ben 37 en het was gelijk de eerste ronde raak. Vind het wel spannend of het allemaal goed blijft gaan, maar tot noch toe lopen de testen en de klachten mooi op. Misschien naïef, maar ik had niet verwacht dat je al zo snel van alles zou merken...

Moeders voor moeders vind ik een prachtig initiatief. Ik heb wel besloten om het mijzelf nu makkelijk te maken (ivm werk, opleiding en geen idee wat mij te wachten staat) om het deze keer niet te doen. Mooi dat er andere aanstaande moeders zijn die het wel doen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd bijkomers!

Ik heb vanmiddag de 1e echo gehad. De verloskundige zag direct iets knipperen, ik niet. Ze zei dat het op de goede plek zat, er goed uit zag voor de termijn. De ene meting was precies wat ik had uitgerekend en de andere 2 dagen later. Maar het is nog zo klein, ligt er net aan hoe de kleine ligt. In elk geval mag ik over 1,5 week weer en zo mag ik elke week komen kijken ivm de miskraam. Dat vind ik echt heel erg fijn.
Verder voel ik me, op gigantische misselijkheid na, prima. Word wakker van de pijnlijke borsten, verdraag niets op mn buik en snel buiten adem. Maar ey.. dat hoort erbij haha

Moeders voor moeders, ik heb met de miskraam meegedaan. 1e zwangerschap niet en nu doe ik ook niet mee. Ze hebben tijdens de vorige zwangerschap het maar liefst 1 keer opgehaald in 4 weken tijd. En dat was toen ik belde dat ik er klaar mee was en het ook nog een miskraam bleek. Ze kwamen gewoon niet opdagen. Moest je er nog achteraan bellen ook.
Daarna kreeg ik een briefje met een bloemenbonnetje en wensten ze mij een hele fijne resterende zwangerschap toe . Foutje van de mevrouw die de brief schreef want ze hadden het wel in mijn dossier gezet.
Ik kreeg overigens geen last van de luchtjes, viel me erg mee.

Kikkerdansje, het is bizar he..hoe snel je van alles voelt. Ik blijf het ook apart vinden! Voel je je verder goed?

Neoflux, wat ontzettend spannend voor jullie de komende periode! Is het een ernstige gen afwijking?

Choco, wat fijn dat het weer helemaal rustig is! Ik duim.mee dat het zo blijft! Heb je al een datum voor echo?

Bam, al verloskundige gebeld?

Peer, voor jou dus ook nog erg spannend. Ben even kwijt met hoeveel weken jij de miskraam had. Het is een fijn gevoel.als je daar voorbij bent!

Lou, het is ook lastig want je bent zo enthousiast! Wij hebben het vandaag aan de familie verteld,wil toch dat ze met ons mee leven ipv als geheim meedragen. Hopelijk lukt t je om, tot voor jullie de tijd daar is, genoeg afleiding te vinden!
Een baksteen is nooit alleen
Bam vk al gebeld? Wellicht mag je wat vroeger vanwege de miskraam.

Choco fijn dat het bij dat beetje bleef.

Ananee ik snap dat je niet meer meedoet aan MvM. Wat grof zeg hoe ze je behandeld hebben. Ik doe voorlopig wel mee, maar heb wel erbij gezegd dat ik het doe zolang ik het volhoud. Vorige zwangerschap was ik t aan het einde helemaal beu.

Ik had dinsdagavond opeens bloed bij het afvegen, dus heb de afgelopen dagen best in de rats gezeten. Gisteren ook even de vk gebeld, die zei zich geen zorgen te maken. Pas als het heftiger wordt, dan moet ik weer bellen. Sinds gisteravond niet echt bloed meer, wel wat donkerbruin (heel weinig). Dus voorlopig bidden dat het goed gaat.
Nu afspraak van 16 feb (oh wat duurt dat nog lang) afwachten.

Toen ik vorige week de positieve test in handen had meteen de vk, de kraamzorg (zzp'er, erg gewild en zat al bijna vol) én de basisschool van ons eerste kindje (3 jaar oud) geregeld. De vorige keer was ik zo vergeetachtig, kan ik dat in ieder geval niet vergeten te regelen :-D

Hier weten de (schoon) ouders het, broers/zussen nog niet. Vorige keer meteen aan beide gezinnen verteld, nu doen we t even iets rustiger.

Superschattig, onze 3 jarige heeft van Sint een dokterstas gehad. Van de week lag ik even moe op de bank en ging hij me 'onderzoeken'. Toen ik zei dat hij voorzichtig met mijn buik moest zijn, reageerde hij 'ja, want daar zit een baby in'. :love: Intuïtief of gewoon zijn fantasie?
Vergeet ik helemaal Ananee te feliciteren met het knipperlichtje! Wat fijn! :heart:

Vinden jullie het fijn om een tabel te hebben? Ervaring leert dat een zwanger geheugen redelijk waardeloos is o_o
Zo ja, iemand tips hoe ik een tabel aanmaak? Staat er ergens een format wat ik kopiëren kan?
Vrieskast wat lief van je kleintje zeg!

Die van ons snapt het nog niet, maar hij is ook nog maar 2. Hopelijk begint hij het meer te begrijpen als ik een buikje krijg. Gelukkig is hij wel zorgzaam, als ik moe op de bank lig dan legt hij een dekentje over mij heen.
Ananee wat een nare ervaring met Moeders voor Moeders, ik snap helemaal dat je dan niet weer mee gaat doen.

Kikkerdansje bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook niet mee gedaan met Moeders voor Moeders, ik wou toen ook niet te veel gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Ananee van harte met het hartje :cheer2:
En wat tof dat je elke week mag komen! Ik ben wel een beetje jaloers. Ik mag volgende week met 7+3 voor het eerst en dan pas termijnecho weer. Weet iemand hoe ik voor elkaar krijg dat ik nog 1x ertussen extra kan? Ben door die miskramen best zenuwachtig.

Vrieskast, dat lijkt me fijn zo'n tabel maar heb er ook geen ervaring mee dus ik kan niet helpen helaas!
Alle positieve testers, gefeliciteerd! Ik duim voor jullie dat het goed zal gaan 😊

Vrieskast en Sasja, zo lief die kleintjes!

Ananee, wat fijn een knipperend hartje 🧡

Bam, weet jij al wanneer je eerste echo is?

Ik heb het woensdag aan m'n zus verteld en het leek wel of er een soort last van me afviel. Opeens durfde ik er helemaal in te geloven, verdween de misselijkheid (helaas maar voor even 😅) en was m'n avondeten voor het eerst weer lekker. Haha zo gek wat je hoofd met je kan doen...

Gisteren contact met verloskundige, voorlopig staat de eerste echo voor 18/2 gepland. Daarna pas intake en dan bij 10+6 al de termijnecho... Dat lijkt me wat vroeg (tenzij er dan voor 20 weken nog eentje komt) dus dat moet ik nog even navragen.

Kunnen jullie je ook zo slecht concentreren? Ik heb de hele week nog nauwelijks iets uitgevoerd op m'n werk 🙈
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zó moe, niet normaal. Direct uit m'n werk in bed gekropen, waar ik nu lig. Blegh. Die avondklok maakt me niks meer uit want na 20:00 ben ik weg :zzz: maar nu begint het ook vanaf begin van de middag. Viel bijna in slaap op m'n werk.

Ik kan wel helpen met de tabel. Ik ga even kijken of dat na m'n dutje lukt.
Edit: Vrieskist: pb gestuurd

Ga sowieso binnenkort even op iedereen reageren!
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal! Wat een gezellig groepje zo inmiddels!

Ik heb eindelijk de verloskundig gesproken, 15-2 heb ik de eerste echo, dan ben ik 7+6. Duurt nog even maar dan is er iig zeker iets te zien. Ik heb niet om een vroege echo gevraagd. Moet er gewoon vertrouwen in hebben dat het goed zit :)

Ik lig ook al lekker in mn bedje, morgen om 6u gaat de wekker om te werken. Nog even serietje kijken en dan hopelijk 8uurtjes doorslapen, dat is zeldzaam Haha. Verder weinig klachten, maar dat had ik de vorige keren ook pas later.

Ik heb me woensdag eind vd middag ingeschreven voor moeders voor moeders maar nog niks gehoord.

Fijn weekend allemaal!
~ It takes a rad mama to be a father too ~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven