Uitgerekend tweede helft september 2021

24-01-2021 09:33 255 berichten
Hallo dames. Afgelopen week had ik een positieve test in handen en ben volgens mijn eigen berekening eind september uitgerekend.
Wie is er ook in de 2e helft sept 21 uitgerekend en vind het leuk hier samen te schrijven?

Wil je in de tabel, dan even een duidelijke regel/stukje maken met welke gegevens je erin wil hebben :) Dan pas ik het aan wanneer ik fut heb ;)
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekende datumEcho datumHartje
Peer_9228/301e26/915/2
Ananee ?/??e?/9? :heart:
Lou2020 35 1e28/94/3
Vrieskast33/372e28/916/2
bam_1984 36 3e 28/9 15/2
Sasja90 ?/??e?/9?
Noni90 30 3e30/922/2
?? ? ?e?/9 ?
Kikkerdansje?/??e
? /9
?/2
Choco_Pie? ?e?/9?/2
Chel0912 ?/??e?/9?
Neoflux ?/??e?/9?
anoniem_6560e3760f5ca wijzigde dit bericht op 30-01-2021 16:58
Reden: tabel gewijzigd
75.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh wat erg voor degenen die kleintjes hebben rondlopen en zo moe zijn. Ik dut echt vaak, viel vanochtend om 11:00 weer in slaap in een klaarlichte kamer. Nu late dienst, ben benieuwd hoe ik het ga volhouden. :zzz:

Neoflux jeetje wat heftig! Die percentages zijn niet mis. Wat een duivels dilemma zoals je het al noemde. Het kindje is dan natuurlijk niet ziek maar wel een grote kans op narigheid later in het leven. Ik hoop op een jongentje voor je, dat zou denk ik al een hoop stress schelen :hug: super spannend, zou zelf ook niet zo goed weten hoe ik daarmee om zou gaan.

Om de vermoeidheid en het maagzuur/volle gevoel na, voel ik me eigenlijk wel goed. De rest van de kwaaltjes ben ik wel aan gewend. De dagen gaan daardoor ook snel en ben er niet mega veel mee bezig. Echt fijn, dacht na de miskraam dat deze periode voor de tweede keer echt zenuwslopend zou zijn.
Ja Peer, dat is ook de reden waarom ik ook meteen afbreken zei voordat ik daadwerkelijk zwanger was. Maar ik vind het heel moeilijk, mijn stiefbroer is op 40 jarige leeftijd overleden aan kanker zonder gendrager te zijn. Een gendrager wordt streng gecontroleerd en je kan ook preventieve maatregelen nemen (maar dat is ook heel zwaar want dat zou betekenen op een bepaalde leeftijd de eierstokken verwijderen). De kansen zijn hoog maar natuurlijk niet gegarandeerd en dat maakt het ook moeilijk om af te breken omdat je niet eens weet of ze er ziek van wordt. Ik probeer er nu even niet té veel bij stil te staan en even af te wachten wat de klinische genetica gaat zeggen. Als het goed is kunnen ze over een week of 2 geslachtsbepaling doen en dan hoop ik stiekem toch op een jongetje zodat we niet zo lang in spanning hoeven te zitten. Bij een meisje komt de uitslag namelijk pas na een vlokkentest en dan ben je weer een paar weken verder.
Wat heftig zeg Neoflux, ik zou zelf niet weten welke keuze ik zou maken in jouw situatie. Hopelijk krijg je een jongetje en kan je een hoop ellende voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
01-02-2021 15:12
Mijn verloskundige gaf aan dat ze alleen nog vroege echo's doen nu met corona als er medische indicatie is of als er miskramen zijn geweest.
Sasja90 schreef:
01-02-2021 15:34
Zoiets dacht ik ook al. Ik had mijn inwendige echo toen ook in het ziekenhuis.
Wat gek dat het bij verschillende praktijken anders is. Ik krijg nu dus een echo bij 8,5 weken, en vervolgens nog een termijnecho. Bij de vorige zwangerschap (zelfde praktijk) heb ik dit niet gehad. Er is geen sprake van een medische indicatie. Ik zat nog te twijfelen of ik het niet af wilde zeggen en wachten tot de termijnecho omdat ik het ongemakkelijk vind om een inwendige echo te krijgen, maar ik denk dat ik het niet vol ga houden om tot die tijd niets te zeggen tegen familie. Ik verwacht namelijk dat ik wel snel een zichtbare buik ga krijgen (zwangerschap nummer 3) omdat mijn buikspieren ontzettend slap zijn ondertussen. Voordat ik het vertel wil ik wél graag eerst een goede echo hebben.
Misschien dat het verschilt per praktijk Noni, ik zou juist wel blij zijn als ik vroeg weet of het vitaal is (ik geloof dat de kans op miskraam ook daalt na 2% als je hartactie gezien hebt!). Inwendige echo's vind ik zelf niet meer ongemakkelijk want met dat ivf traject heb bij elke follikelmeting wel een inwendige echo (zelfs tijdens menstruatie :facepalm: ).
Alle reacties Link kopieren
Sasja90 schreef:
29-01-2021 22:25
Wat vreemd dat jullie wel gewoon met 7-8 weken een echo krijgen. Ik moet echt wachten tot de 10 weken :(
Ik vind het niet vreemd, het verschilt namelijk enorm per praktijk.
Als je eerder wilt, dan kan je rondbellen. Of de stoute schoen aantrekken en zeuren om een eerdere.

Pretecho-praktijken hier zijn gesloten.

Dank allen, ik heb zelf het hartje nog niet zien kloppen hoor! Ik vertrouw de verloskundige.
Ik vind inwendige echo's geen enkel probleem. Ik wil het ook graag goed kunnen zien :D
Ik ben dan ook erg blij met mijn verloskundige, die zelf aanbood om elke week een echo te maken, gewoon te weten wat de stand van zaken is. Mijn vorige verloskundige zou dit niet doen.

Slapen
Ik wil graag slapen, maar lukt overdag niet. Ben de hele dag aan het werk, tussen de spoedtoiletbezoekjes door.
Noni, met 2 kleintjes thuis is dat zeker kansloos! Mijn vriend neemt onze uk wel mee in de weekenden, zodat ik goed kan rusten. Die slaapt echt niet meer overdag. En 's avonds kom ik niet in slaap, 's nachts wakker is ook gegarandeerd niet meer slapen. Heel irritant!

Neoflux, dat is inderdaad wel een erg lastige kwestie. Dank dat je dat wilde delen. Het heeft best veel impact, maar zoals je schreef: je kan het ook zonder gen krijgen. Ik vind het wel knap (en fijn) dat uit de vlokkentest al het een en ander aan informatie gehaald kan worden. Maar inderdaad bij 14 weken afbreken... zelfde dilemma als met een slechte NIPT uitslag. Je wilt er niet aan denken!

Vrieskist en Peer, dank voor de tabel!
Ik ben 38, 2e kindje en UD is 20 september vooralsnog.
Vrieskist, is alles weer rustig mbt bloeden?

Peer, knap dat je je er minder mee bezig kunt houden. Ik merk dat ik met alles een slag om de arm houd.
Ook de misselijkheid is meer zoals bij de miskraam, al is die nu wel heftiger. Ik was een ochtendmisselijkheid gewend en dit begint 's ochtends en wordt rond het middaguur heel heftig.

Iemand (sorry, weet niet meer wie) vroeg of er meer waren die zich zorgen maakten over werk en kans op besmettingen. Ja! Ik zit in het onderwijs, de bovenbouw. Leerlingen hebben corona gehad tijdens de lockdown maar werden niet getest. Ouders hebben zich wel laten testen toen zij klachten kregen, pas na de kinderen! Maar de jongeren worden weer niet meegenomen in de tellingen. Volgende week moeten we open, ik heb het MT maar ingelicht van de zwangerschap en dat ik mij wel zorgen maak. Directeur begrijpt het gelukkig volkomen en is al aan het nadenken hoe we extra maatregelen voor mij kunnen nemen. Daarnaast loopt het online lesgeven met mijn groep erg goed, iedereen is betrokken en gemotiveerd. Dat ondanks de laag sociaal economische status van de meeste gezinnen.
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
01-02-2021 16:20
Misschien dat het verschilt per praktijk Noni, ik zou juist wel blij zijn als ik vroeg weet of het vitaal is (ik geloof dat de kans op miskraam ook daalt na 2% als je hartactie gezien hebt!). Inwendige echo's vind ik zelf niet meer ongemakkelijk want met dat ivf traject heb bij elke follikelmeting wel een inwendige echo (zelfs tijdens menstruatie :facepalm: ).
Ja ik ga ook gewoon hoor! Moet me er maar overheen zetten. Ik vind het ook supersuf van mezelf, na 2 bevallingen heb ik écht genoeg mensen daar beneden gehad. De eerste bevalling eindigde ook niet goed voor de baby, dus stond er een groot team opeens op de kamer terwijl ik daar nog met de benen wijd lag.

Ik weet ook dat degene die de inwendige echo doet iemand is waar ik al eerder een inwendig onderzoek van gehad heb. Gelukkig wint mijn nieuwsgierigheid het van mijn ongemakkelijke gevoel!

Wist ik helemaal niet dat je zo vaak een inwendige echo hebt bij ivf. Lijkt me heel heftig en heeeel spannend om voor het eerst een kloppend hartje te zien, is het natuurlijk altijd, maar ik denk nóg meer als er een heel traject aan vooraf is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Hai meiden,

Allereerst voor jullie allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschappen.

Ik wil graag met jullie meeschrijven.
Vorige week dinsdag heb ik positief getest en volgens mijn eigen berekening ben ik nu net iets meer dan 6 weken zwanger en uitgerekend op 27 september.

Ik heb mij inmiddels ingeschreven bij de verloskundige en de eerste echo staat gepland op 12 februari. Bij onze praktijk eigenlijk ook geen vroege echo’s door Corona maar uitzonderingen voor medische oorzaak of miskramen in het verleden.

Ik ben vorig jaar Januari bevallen van een zoon, hiervoor heb ik twee miskramen gehad, wat het nu dus ook weer extra spannend maakt.
Tijdens deze zwangerschap heb ik ook meegeschreven op het Viva forum en met deze groep nog dagelijks contact.
Vandaar dat het me nu ook weer leuk lijkt om mee te schrijven in een groepje.

Symptomen tot nog toe eigenlijk nauwelijks symptomen. Alleen ‘Savonds een wat opgeblazen/vol gevoel.

Slapen Op mijn vrije dagen probeer ik tijdens het middagdutje van mijn zoon ook nog even te rusten. Ik slaap snachts wel slechter en wanneer ik snachts wakker ben geworden kan ik moeilijker in slaap komen.

Echo omdat ik ook een vroege echo krijg ga ik er vanuit dat deze ook weer inwendig is, dit was de vorige keren ook zo.
Alle reacties Link kopieren
Nou jongens, ik heb dus eerder aangegeven dat ik echt niet 's middags kan slapen ivm de twee kleintjes die hier rondlopen.. Maar vandaag had mijn man vrij, waardoor ik net dus tussen mijn overleggen door een uur heb liggen slapen :') Voordeel aan thuiswerken tijdens je zwangerschap!
Nou ik deed leuk mee met moeders voor moeders, maar heb vandaag besloten om te stoppen. Ik ben de hele dag door misselijk. Ik walg van mijn eigen urine, dus het was gewoon niet meer te doen. Mondkapje hielp ook niet, als ik de spullen zag kreeg ik al kokhalsneigingen.

Probleem is wel dat ik ook snel de plasluiers ruikt van mijn zoontje. Poepluier verschoon ik met een mondkapje op. Plas is wel vervelend want je gaat niet continue luiers verschonen. Het potje of wc vertikt hij nog, dus dat is voor nu nog geen oplossing.

Heeft iemand nog een gouden tip tegen misselijkheid? Ik ben echt radeloos aan het worden.

Gember werkt voor geen meter bij mij. Paprikachips wil ik niet proberen, want dat is niet bepaald gezond. Wat wel werkt is radler 0%, maarja dat kan ik ook maar af en toe doen.
Noni90 schreef:
02-02-2021 15:10
Nou jongens, ik heb dus eerder aangegeven dat ik echt niet 's middags kan slapen ivm de twee kleintjes die hier rondlopen.. Maar vandaag had mijn man vrij, waardoor ik net dus tussen mijn overleggen door een uur heb liggen slapen :') Voordeel aan thuiswerken tijdens je zwangerschap!
Heerlijk hoor! Ik probeer altijd wel mijn rust te pakken, maarja echt slapen gaat niet nee met een kleintje erbij.
Alle reacties Link kopieren
Sasja als het echt niet te doen is moet je gewoon je huisarts bellen hoor en om Emesafene vragen.

Ik heb er gelukkig geen last van (gehad). Wel een licht gammel gevoel wat weggaat als ik wat eet maar geen last van geurtjes ed verder. Afkloppen!!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Sasja90 schreef:
02-02-2021 21:17
Heeft iemand nog een gouden tip tegen misselijkheid? Ik ben echt radeloos aan het worden.
Wat bij mij helpt is zorgen dat ik geen te lege, maar ook geen te volle maag krijg. Ik eet veel volkoren crackers met smeerkaas, droge lu crackers, en ik drink aanmaaklimonade met sinaasappelsmaak (normaal eigenlijk alleen water, maar word ik nu misselijk van). Ik probeer maar gewoon te luisteren naar mijn lichaam, en als dat nu even iets ongezonder is dan is dat maar even zo. Soms gooi ik er dus random 3 chipjes in zodat de misselijkheid weer ok is.

Heel veel succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen meiden,

Leuk dat er weer een aantal nieuwe meeschrijfsters zijn.

Vervelend dat sommige meiden zo misselijk zijn. Water kan dan nog meer misselijk maken inderdaad, blegh. En snap dat moeders voor moeders dan ook niet echt meer lukt. Ik heb zelf nog niet zo'n last van misselijkeheid. Af en toe wel een vlaagje en soms een beetje duizelig. Verder vooral de borsten en tepels die pijn doen en de vermoeidheid. In week 4 en 5 had ik best wat buikpijn, dat is nu wat minder lijkt het. Hebben jullie hier ook last van (gehad?)

Ananee, ik kan me die zorg goed voorstellen ja nu je volgende week weer voor de klas staat. Fijn dat het management begripvol is. Ik hoop dat het zo aangepast kan worden dat je je er goed bij voelt. Ik werk zelf in het MBO. Bij ons gaat het online lesgeven door maar ik geef eens per week aan een klein clubje praktijkles op school. Ik heb besloten een extra groot lokaal te nemen (heb nu toch zowat de hele school voor mij alleen ;)) zodat de leerlingen lekker op een afstandje van mij kunnen zitten.
@Lou ja ik had in week 4 en 5 ook wat krampen en steken, dat heb ik nu veel minder. In het begin van week 6 hele pijnlijke borsten, dat valt nu ook weer mee.

Ben benieuwd, heb om 17:45 uur de eerste echo, hopelijk is alles ok!
Alle reacties Link kopieren
Spannend neoflux hoe was het?

Buikpijn hier vooral Savonds last van krampjes in mn buik, vooral na een dag werken.

Misselijkheid Nu nog nauwelijks last van, bij mijn vorige zwangerschap wel gehad T/m week 18. Ik at toen vooral digestive biscuitjes, dat was het enige dat een beetje hielp bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Neoflux hoe was het? Ik mag vrijdag ochtend en vind het zo spannend!

Lou2020 Ik ben ook niet echt misselijk. Vooral jeukende tepels/borsten en die enorme vermoeidheid.

Erg vervelend dat sommigen van jullie zo misselijk zijn!
Ik ben net terug maar alles was gelukkig goed :-D
Hartje zien kloppen! Hij was nu 4,6mm wat bij 6 weken past maar hij/zij bewoog dus echt goed meten lukte niet. Morgen een gesprek bij de klinisch genetica en over twee weken weer een echo. Zo blij :-D
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
03-02-2021 18:42
Ik ben net terug maar alles was gelukkig goed :-D
Hartje zien kloppen! Hij was nu 4,6mm wat bij 6 weken past maar hij/zij bewoog dus echt goed meten lukte niet. Morgen een gesprek bij de klinisch genetica en over twee weken weer een echo. Zo blij :-D
Wat fijn! Gefeliciteerd! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn neoflux!!
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
03-02-2021 18:42
Ik ben net terug maar alles was gelukkig goed :-D
Hartje zien kloppen! Hij was nu 4,6mm wat bij 6 weken past maar hij/zij bewoog dus echt goed meten lukte niet. Morgen een gesprek bij de klinisch genetica en over twee weken weer een echo. Zo blij :-D
Ahhh super!! Gefeliciteerd!
Neoflux schreef:
03-02-2021 18:42
Ik ben net terug maar alles was gelukkig goed :-D
Hartje zien kloppen! Hij was nu 4,6mm wat bij 6 weken past maar hij/zij bewoog dus echt goed meten lukte niet. Morgen een gesprek bij de klinisch genetica en over twee weken weer een echo. Zo blij :-D
Wat fijn zeg! Zo'n bijzonder eerste moment
Noni90 schreef:
02-02-2021 23:41
Wat bij mij helpt is zorgen dat ik geen te lege, maar ook geen te volle maag krijg. Ik eet veel volkoren crackers met smeerkaas, droge lu crackers, en ik drink aanmaaklimonade met sinaasappelsmaak (normaal eigenlijk alleen water, maar word ik nu misselijk van). Ik probeer maar gewoon te luisteren naar mijn lichaam, en als dat nu even iets ongezonder is dan is dat maar even zo. Soms gooi ik er dus random 3 chipjes in zodat de misselijkheid weer ok is.

Heel veel succes ermee!
tussendoor eet ik wel van die cracotte crackers, maar niets lijkt echt te werken. Misschien is siroop wel een goed idee voor mij, drinken is namelijk ook niet alles. Water met koolzuur is al wel prettiger dan kraanwater.
Lou2020 schreef:
03-02-2021 10:22
Goedemorgen meiden,

Leuk dat er weer een aantal nieuwe meeschrijfsters zijn.

Vervelend dat sommige meiden zo misselijk zijn. Water kan dan nog meer misselijk maken inderdaad, blegh. En snap dat moeders voor moeders dan ook niet echt meer lukt. Ik heb zelf nog niet zo'n last van misselijkeheid. Af en toe wel een vlaagje en soms een beetje duizelig. Verder vooral de borsten en tepels die pijn doen en de vermoeidheid. In week 4 en 5 had ik best wat buikpijn, dat is nu wat minder lijkt het. Hebben jullie hier ook last van (gehad?)

Ananee, ik kan me die zorg goed voorstellen ja nu je volgende week weer voor de klas staat. Fijn dat het management begripvol is. Ik hoop dat het zo aangepast kan worden dat je je er goed bij voelt. Ik werk zelf in het MBO. Bij ons gaat het online lesgeven door maar ik geef eens per week aan een klein clubje praktijkles op school. Ik heb besloten een extra groot lokaal te nemen (heb nu toch zowat de hele school voor mij alleen ;)) zodat de leerlingen lekker op een afstandje van mij kunnen zitten.
Als je duizelig bent moet je op je linkerzij gaan liggen.

Ik had met week 4-5 menstruatie-achtige pijn. Af en toe voel ik nog wel een iets aan mijn buik.

Ik heb maar ietsje last van mijn borsten. Mijn eerste zwangerschap was het net of ik met mijn tieten in de vrieskast had gestaan. Continue hard en pijnlijk. Gelukkig werd dat wel vanzelf minder, volgens mij had ik dat alleen de eerste weken.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Neoflux!! :love:
~ It takes a rad mama to be a father too ~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven