Uitgerekend tweede helft september 2021

24-01-2021 09:33 255 berichten
Hallo dames. Afgelopen week had ik een positieve test in handen en ben volgens mijn eigen berekening eind september uitgerekend.
Wie is er ook in de 2e helft sept 21 uitgerekend en vind het leuk hier samen te schrijven?

Wil je in de tabel, dan even een duidelijke regel/stukje maken met welke gegevens je erin wil hebben :) Dan pas ik het aan wanneer ik fut heb ;)
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekende datumEcho datumHartje
Peer_9228/301e26/915/2
Ananee ?/??e?/9? :heart:
Lou2020 35 1e28/94/3
Vrieskast33/372e28/916/2
bam_1984 36 3e 28/9 15/2
Sasja90 ?/??e?/9?
Noni90 30 3e30/922/2
?? ? ?e?/9 ?
Kikkerdansje?/??e
? /9
?/2
Choco_Pie? ?e?/9?/2
Chel0912 ?/??e?/9?
Neoflux ?/??e?/9?
anoniem_6560e3760f5ca wijzigde dit bericht op 30-01-2021 16:58
Reden: tabel gewijzigd
75.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sasja90 schreef:
03-02-2021 20:46
tussendoor eet ik wel van die cracotte crackers, maar niets lijkt echt te werken. Misschien is siroop wel een goed idee voor mij, drinken is namelijk ook niet alles. Water met koolzuur is al wel prettiger dan kraanwater.
Na vandaag nog een toevoeging: raketijsjes (of ander waterijs. Als het maar koud is).
Noni90 schreef:
03-02-2021 20:58
Na vandaag nog een toevoeging: raketijsjes (of ander waterijs. Als het maar koud is).
Ja kan mij herinneren dat ik de eerste zwangerschap op die goedkope ijslolly's heb zitten zuigen. Zag wel op site tips staan om op ijsklontjes te zuigen, maar dat lijkt mij ook niet echt fijn. Dus ik ga ook maar weer eens aan de ijslolly's. Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Yes wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien Neoflux!

Ik voel me op dit moment even niet zo lekker. Ik ben écht heel moe. Gister had ik een late dienst (tot 22:30 werken) en ik wilde om 19:00 al slapen @( vandaag voor het eerst moeten kokhalzen en ik ben flink verkouden geworden. Vrijdag gewerkt met iemand die later corona klachten heeft ontwikkeld dus ook maar een test gedaan, ik wacht op de uitslag. Ik heb de hele dag dorst maar als ik zoveel drink zit ik de halve dag op de wc. Trek in eten maar niks wat we in huis hebben, lijkt me lekker.
*Nog niet klaar met klaagzang*
En ik heb volgens mij al last van bandenpijn. Gister lag ik in een rare positie en moest ik niezen, dat deed even flink zeer. Nu met die verkoudheid moet ik vaker niezen en hoesten en het voelt echt niet prettig. Ik weet dat het nog veel erger kan allemaal maar blugh.

Nog even een paar weken :clown: vorige keer rond dit termijn een miskraam gekregen. Geen bloed en de klachten verergeren dus dat is fijn.
peer_92 wijzigde dit bericht op 04-02-2021 17:46
Reden: Toevoeging
17.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aah vervelend allemaal peer! Hoop mee dat de uitslag negatief is.
Die banden pijn herken ik wel, bij een plotselinge beweging voel ik ook weleens iets trekken daar. Apart dat dat allemaal zo snel al voelbaar is.
Nou, vroeg naar bed vanavond, veel vitaminen eten en dan voel je je morgen vast wat beter.

Ik had gisternacht ineens last van misselijkheid. Overdag niks aan de hand. Heel apart.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een dilemma:

Ik heb een sollicitatie lopen en dat gaat tot nu toe best goed. Als ik een baan aangeboden krijg, zal ik dan eerlijk zijn over de prille zwangerschap of niet?

Als ik eerlijk ben dan kunnen ze toch terugkrabbelen en sta ik met lege handen. Zit op dit moment niet op m'n plek en dat kost best veel energie. Zou dus wel zonde zijn.

Als ik het later vertel, zal ik het vertellen op het moment dat ik daar begin. Dat zouden ze verkeerd op kunnen vatten waardoor ik uiteindelijk eindig zonder baan. Hoewel m'n huidige functie niet geweldig is, is het beter dan niks.

Ik neig naar vertellen bij bijvoorbeeld arbeidsvoorwaardengesprek. Maar misschien gooi ik m'n eigen glazen wel in. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Lastig en eigenlijk ook oneerlijk dilemma. Mannen zouden er nooit mee te maken krijgen.
Als je het vertelt tijdens het voorwaardengesprek en ze wijzen je er niet op af dan zit je er daarna niet meer mee. Vertellen wanneer je begint geeft grotere kans op de baan maar misschien wel zorgen over dat vertellen.. moeilijk!
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik zou het niet vertellen, maar als het nog te verbergen is zou ik het ook niet in de eerste werkmaand zeggen eigenlijk. Ik heb dan toch het idee dat ze scheef naar je kijken en dat je al met vooroordelen te maken hebt. Plus je hebt meestal ook een proeftijd waar ze zo van je af kunnen... wel erg lastig!
Alle reacties Link kopieren
Neoflux, wat gaaf dat jullie een kloppend hartje hebben gezien. Ik heb vanmorgen (7 weken) het hartje ook zien kloppen (bij 7 weken), heel bijzonder.
Was vandaag het gesprek met klinische genetica? Hoe was dat? Veel om over na te denken lijkt mij.

Peer, lastige afweging. Wettelijk gezien hoef je het pas 3 weken voor je verlof te vertellen. Ik kan mij voorstellen dat je het toch overweegt. Ik zou het niet in het eerste gesprek noemen. Heb je ze al ontmoet? Dan kun je ze misschien een beetje inschatten.

Spannend Chel, ik hoop dat jij ook een mooie echo hebt.

Hier ook erg moe en sinds een paar dagen 's ochtends misselijk, het is te doen als ik 's ochtends in bed wat eet. Heb ook meer zin in zure dingen, zoals verse sinaasappelsap.
Alle reacties Link kopieren
Peer, ik zou het persoonlijk vertellen. Maar jij weet of je straks minder wil gaan werken dan het aantal uren waar je op hebt gesolliciteerd. Officieel gezien mogen ze je niet weigeren ivm de zwangerschap.
Het is een dilemma, begrijp ik! Collega van me zat ook middenin de gesprekken, maar had er voor ook een miskraam gehad. Ze heeft het verteld en kreeg de baan. Maar zij sollciteerde voor de uren die ze na verlof ook zou werken. Bij de arbeidsvoorwaarden is op zich een prima moment denk ik. Maar benoem het wel vooraf. Ook voor jou wel zo fijn dat je 'geen geheim' hebt achter gehouden.

Klaagzang, ik doe vrolijk mee. Met de 1e zwangerschap was ik misselijk tot half in de middag. En dan ging t prima. Nu de hele dag door. Word om het geringste wakker en de moeheid maakt de misselijkheid niet minder. En als ik dan wakker lig, kan ik niet meer in slaap komen door de misselijkheid. De rennies en bananen liggen dan ook steevast op mn nachtkastje. Het is dat ik zwanger ben, geen enkele zin heb in seks.. anders waren de bananen wat dubieus haha

Neo, ik weet niet meer of ik al gereageerd had maar.. gefeli! Een hartje zien is mooi. Kon jij het zelf goed zien? (Ik niet namelijk).

Vandaag laatste fysio gehad voor ern blessure, gelijk dingen doorbesproken voor tijdens de zwangerschap en maandag mogen we weer gluren. Dan zit ik nog niet op moment van miskraam, dus het blijft spannend.

Gravings: ik word er gek van! Dan wil ik dit en de volgende dag draait mn maag zich om.
En dan die luchtjes... ieuwl. Gaat leuk worden met alle stinkende pubers volgende week!

Bandenpijn, ze zeggen dat het nog niet mogelijk is nu. Al ervaar ik ook.bandenpijn! Bepaalde bewegingen..auw! Vooral oefeningen blijven doen zei de fysio.
Een baksteen is nooit alleen
Kikkerdansje schreef:
04-02-2021 19:33
Neoflux, wat gaaf dat jullie een kloppend hartje hebben gezien. Ik heb vanmorgen (7 weken) het hartje ook zien kloppen (bij 7 weken), heel bijzonder.
Was vandaag het gesprek met klinische genetica? Hoe was dat? Veel om over na te denken lijkt mij.

Peer, lastige afweging. Wettelijk gezien hoef je het pas 3 weken voor je verlof te vertellen. Ik kan mij voorstellen dat je het toch overweegt. Ik zou het niet in het eerste gesprek noemen. Heb je ze al ontmoet? Dan kun je ze misschien een beetje inschatten.

Spannend Chel, ik hoop dat jij ook een mooie echo hebt.

Hier ook erg moe en sinds een paar dagen 's ochtends misselijk, het is te doen als ik 's ochtends in bed wat eet. Heb ook meer zin in zure dingen, zoals verse sinaasappelsap.
Kikkerdansje Wat fijn dat je het hartje hebt zien kloppen!

Peer ik snap je dilemma. Ik denk wel dat als je het verteld dat je kans verkeken is. Ze mogen je misschien wel niet weigeren vanwege zwangerschap, maar ze bedenken wel een ander smoesje. Een bedrijf staat niet te springen op een zwanger iemand.
bam_1984 schreef:
02-02-2021 21:46
Sasja als het echt niet te doen is moet je gewoon je huisarts bellen hoor en om Emesafene vragen.

Ik heb er gelukkig geen last van (gehad). Wel een licht gammel gevoel wat weggaat als ik wat eet maar geen last van geurtjes ed verder. Afkloppen!!
Vandaag naar de praktijk gebeld en de assistent gaat overleggen met de arts. Morgen weet ik meer en krijg ik hopelijk medicijnen, want dit is niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad Kikkerdansje!

Goed dat je de praktijk hebt gebeld Sasja. Er zijn gewoon middeltjes voor, je hoeft niet meer te lijden dan hoeft.

Bedankt voor jullie input. Ga er nog even over nadenken :)

Mijn uitslag is terug en ik heb corona... Had ik niet verwacht want gewoon redelijk afstand gehouden. Zal misschien wel de nieuwe variant wel zijn. Hopelijk schaadt het de kleine vrucht niet en krijg ik geen koorts, tot nu toe is m'n temperatuur prima. Wat een gedoe :(
Alle reacties Link kopieren
Aah das balen peer. Ik hoop dat je geen koorts krijgt. Paracetamol mag (tenminste volgens bronnen op internet en later bevestigd door verloskundige) wel tijdens zwangerschap en het hielp destijds bij mij heel snel om de koorts te laten zakken. Beterschap!

Sasja, ik hoop dat je wat kan krijgen want dit lijkt me inderdaad niet te doen.
@Kikkerdansje Gesprek was vrij heftig, ik mag over 2 weken gaan bloedprikken voor de geslachtsbepaling. So far so good, maar 10 dagen later krijg ik de uitslag en als het een meisje blijkt te zijn moet ik een principeakkoord voor abortus (!!!) tekenen voordat de vlokkentest überhaupt wordt uitgevoerd. Vind ik echt bizar en gaan we ook niet doen. Daarom hebben we volgende week woensdag een afspraak in Genk gepland om te kijken of de regels in België hieromtrent anders zijn.

@Ananee Ik zag wel iets bewegen en ik ga er maar vanuit dat dit het hartje was haha Mijn man en de verloskundige waren meer overtuigd dat ze het hartje zagen maar het is zo moeilijk te zien bij zo'n garnaaltje nog!

@Peer, lastig dilemma inderdaad. Ik denk dat ik gewoon open kaart zou spelen, met het risico dat ik de baan niet heb. Maar als werkgever positief reageert zegt dat ook veel over het bedrijf. Als je het later pas vertelt kan het weer een reden zijn om je in de proeftijd te ontslaan of je contract niet te verlengen omdat je niet 'eerlijk' bent geweest. Lastig!
En beterschap! Lijkt me ook geen pretje corona, ook al heb je misschien zelf weinig last je maakt je toch zorgen over het kleintje in je buik. Heb wel gelezen dat het <28 weken geen kwaad zou kunnen.
Peer_92 schreef:
05-02-2021 00:49
Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad Kikkerdansje!

Goed dat je de praktijk hebt gebeld Sasja. Er zijn gewoon middeltjes voor, je hoeft niet meer te lijden dan hoeft.

Bedankt voor jullie input. Ga er nog even over nadenken :)

Mijn uitslag is terug en ik heb corona... Had ik niet verwacht want gewoon redelijk afstand gehouden. Zal misschien wel de nieuwe variant wel zijn. Hopelijk schaadt het de kleine vrucht niet en krijg ik geen koorts, tot nu toe is m'n temperatuur prima. Wat een gedoe :(
Wat vervelend zeg, erg naar. Maar beter nu dan dat je met een dikke buik rondloopt, dan is het nog zwaarder. Hopelijk vallen de klachten straks mee en ben je er snel vanaf. Zover ik weer kan het de baby geen kwaad doen.
Neoflux schreef:
05-02-2021 13:55
@Kikkerdansje Gesprek was vrij heftig, ik mag over 2 weken gaan bloedprikken voor de geslachtsbepaling. So far so good, maar 10 dagen later krijg ik de uitslag en als het een meisje blijkt te zijn moet ik een principeakkoord voor abortus (!!!) tekenen voordat de vlokkentest überhaupt wordt uitgevoerd. Vind ik echt bizar en gaan we ook niet doen. Daarom hebben we volgende week woensdag een afspraak in Genk gepland om te kijken of de regels in België hieromtrent anders zijn.

Ow wat naar zeg, hopelijk is het ergens anders beter. Erg raar dat je geen keuze hierin hebt, het is niet niks.
Alle reacties Link kopieren
Neoflux, wat heftig dat de arts je dat heeft voorgelegd. Heeft diegene ook uitgelegd waarom ze dat doen? Het lijkt mij dat die keuze bij jullie, de ouders ligt. Verstandig dat jullie het elders na gaan vragen.

Beterschap Peer, ik hoop voor je dat het bij milde klachten blijft.

Sasja, slaat de medicatie al aan?

Ik twijfel wanneer ik het mijn collega's ga vertellen. Enerzijds zou ik de 10 weken echo willen afwachten, anderzijds is mijn buik nogal opgeblazen en weet niet zo goed of ik het zolang kan en wil verbergen. Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Zooo ik kom terug op mn woorden, ben ook goed misselijk de laatste dagen, bah... en moeeee, kan de hele dag wel slapen! Dit is echt een hele andere ervaring dan bij de vorige zwangerschappen :zzz: Begin echt bang te worden dat het een tweeling is. Hoewel ik goed weet dat elke zwangerschap anders is...

Ik ga het na de eerste echo vertellen op mn werk. Mn omgeving weet iedereen het al wel, ik heb nog een vriendin wat verder weg wonen die ik het persoonlijk wil vertellen eind deze maand en daarna ga ik denk ik wel iets op social media zetten.

Hoe is het verder met iedereen?

Vervelend, Peer. positief getest op Corona! Hoe voel je je inmiddels? Ik heb me ook al een aantal keren laten testen omdat ik blijf kwakkelen maar gelukkig negatief.

Neoflux, wat een heftige en spannende tijd voor jullie. Lijkt me erg moeilijk. Sterkte :heart:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Beterschap peer! Hopelijk vallen je Corona klachten mee.
Qua zwangerschap zou ik er niet open over zijn en proeftijd afwachten, zeker als je nu niet lekker op je plek zit.
Toevallig heb ik zelf ook afgelopen week ja gezegd op een nieuwe baan (binnen hetzelfde bedrijf). Het project waar ik nu werk is onzeker, mijn oude team wil ik niet naar terug. Voorlopig vertel ik nog niets. Dus ondabks dat het intern is én ik mijn vaste contract houd, zeg ik niets. Ik word graag beoordeeld op mijn kunnen en niet op het 'lastig zijn als zwangere '.

neoflux jeetje wat heftig. Klinkt echt als jaren 50 toestanden. Wie gaat jouw dwingen om abortus te laten plegen als het een meisje blijkt te zijn? Is dat wettelijk toegestaan? Goed dat jullie verder kijken voor een second opinon.

bam I feel you. Hier ook onwijs misselijk en moe. Tabel bijwerken blijft daarom even liggen, net als reageren hier.

kikkerdansje ik werk volledig thuis door Corona, dus nu ziet niemand het. Mijn ervaring van de eerste zwangerschap is dat niemand iets in de gaten had, ondanks de opgeblazen buik, zwangerschapsbroek, vaak 's middags om 14u al super moe (ging dan ook weleens gewoon naar huis om te slapen in overleg met mijn leidinggevende die het wel wist, collega's hebben daar nooit wat achter gezocht), vaak misselijk etc. Dus ik adviseer te vertellen wanneer je er aan toe bent.
Kikkerdansje, de redenatie erachter is dat in NL iedereen het recht heeft pas op volwassen leeftijd te ontdekken dat ze gendrager zijn van een schadelijk gen. Sommige mensen willen dit niet weten omdat je dan bv geen levensverzekering meer kan afsluiten. Je ontneemt dan de kans voor dat kind. Heb nog gevraagd hoe het kan dat ouders van een kindje met down bv wél een keuze hebben hierin, terwijl ons kindje niet eens 'ziek' is op dat moment (en er ook geen garantie is dat ze ziek gaat worden). Antwoord hierop was dus dat met down meteen al duidelijk is dat het kindje ziek is. Ik vind de redenatie heel krom in ieder geval.
Op mijn werk heb ik het al verteld, maar dat komt omdat ik voorheen in een ivf traject zat en ze dus wisten dat dit speelde. Omdat niemand de technische kennis heeft om mijn werkzaamheden over te nemen hebben we nu tijd genoeg om naar een oplossing te zoeken hiervoor.

Bam Hier begin ik ook steeds minder trek te krijgen. Gisteren wilde mijn man pizza bestellen maar moest al kokhalzen bij de gedachte :lol: Ook red ik het vaak niet om na 21.00 uur nog wakker te zijn haha

Vrieskast Hierboven staat dus de redenatie van het ziekenhuis. Het is me niet geheel duidelijk of dit zo overal in NL wordt gesteld maar omdat het onderzoek alleen bij bepaalde ziekenhuizen kan worden gedaan ben ik beperkt in de keuze. Mijn huisarts gaf zelfs al aan dat ik echt geen abortus hoef te plegen, maar het voelt gewoon slecht om zo'n principe-akkoord te tekenen voordat ze überhaupt een vlokkentest gaan doen. Woensdag kunnen we al terecht in Genk dus dat is wel fijn, benieuwd wat ze daar zeggen.
Vrieskast wat fijn dat je al zo vlug terecht kan in Genk, hopelijk beter nieuws daar. De redenering vind ik wel erg apart. Vooral omdat je niet direct ziek bent maar pas later. Ook zonder het van te voren te weten kan je vroegtijdig overlijden, dus vind het erg raar dat dit de reden is.
Vrijdagavond ben ik begonnen met emarefene (ofzoiets). Moet elke avond voor het slapengaan en elke ochtend zetpil innemen. Eerste dag merkte ik wel dat ik een stuk minder misselijk was en opgewekt. Ik heb wel alleen last van mijn darmen, alsof ik aan de diarree ben, zo'n gevoel heb ik steeds, maar ik heb gen diarree. En ik verlies ook een beetje vocht uit mijn darmen, tot een paar uur na het innemen van de pil. Het is geen ontlasting maar echt vocht. Een scheetje laten is nogal risicovol.

2e dag leek ik wel ietsje meer misselijk te zijn. Nu vandaag de 3e dag voel ik mij toch best wel weer misselijk. Ik weet ook niet of ik het ga doorzetten.
Alle reacties Link kopieren
He wat vervelend Sasja. Ik heb de vorige zwangerschap (Emesafene) tabletjes gekregen (tegen maagzuur, hoezo dan?) die ik nu dus nog heb liggen. Zetpillen weet ik niks van maar als het niet werkt en je hebt er extra ongemakken van zou ik ook gaan twijfelen. Ik heb er vd week eentje ingenomen maar voelde ook geen verschil dus eigenlijk heb je niks gehad aan mijn tip :facepalm: Het zou binnen 2 uur moeten werken en 8 uur werkzaam zijn en je mag ze liever niet langer dan 10 dagen achter elkaar gebruiken. Weet niet wat er in de bijsluiter vd zetpillen staat?
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook Emesafene zetpillen. Na zetpillen "verlies" ik altijd wat vocht, vrij normaal. Bij mij haalt het alleen de scherpe randjes er af, maar dat is wel fijn. Ik neem.ook alleen als het echt niet meer te houden is. Als je denkt dat het niet werkt, bellen voor wat anders.

Bam, balen dat jij ook zo misselijk bent! Maakt het niet makkelijker met 2 kleintjes rond hebben lopen.

Kikkerdansje, vergeten te feliciteren! Fijn dat je een hartje zag! Zelf ook echt gezien?

Neo, bijzonder verhaal. Goed dat je meer informatie inwint. Als het een jongen is, is het dan sowieso 'veilig'?
En alleen doen waar jullie je goed bij voelen!!

Peer, wat balen dat je besmet bent geraakt!!! Ik duim heel hard mee dat je klachten erg.mee vallen en je je snel corona vrij voelt!!

Vrieskast, lekker met het thuiswerken. Dan kan je een beetje rustig aan doen en die oppoppende buik verbergen. Blijf ook rustig aan doen, zeker die tabel bungelt onderaan het prioriteitenlijstje!

Hier is de echo van vandaag verplaatst, woe mogen we. Verder kotsmisselijk, met vlagen. Zodra HCG weer vermeerdert ben ik echt een dag van slag hormonaal gezien. Dat wattenhoofd is ook erg. Ga je naar de bakker voor ontbijtkoek.. ik koop wat lekkers voor de vriend die er was om.te helpen klussen, koop wat lekkers voor lunch.. ohja ik moet nog wat lekkers hebben voor de hardwerkende mannen... ik fiets weg en bedenk me dat ik geen ontbijtkoek heb gekocht en wel 2x wat lekkers voor de mannen! Sught.

Inmiddels maar goed ook, de ontbijtkoek krijg ik s ochtends niet meer weg. Veel te zoet. En ik ben een echte zoetekauw. De banaan gaat wel heel goed. Het bakje olijven vanmiddag was ook rap leeg . Morgen weer werken, xl trui klaar gelegd en veel fruit mee.
Van bruin brood walg ik, dan maar t witte brood. Dat vult echt niet! Blij als deze periode voorbij is!
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Noni90 schreef:
03-02-2021 20:58
Na vandaag nog een toevoeging: raketijsjes (of ander waterijs. Als het maar koud is).

Deze ga ik zo eens proberen! Heb ik normaal niet in huis maar paar weken terug keelontsteking gehad dus er liggen er toevallig nog een paar in de vriezer :biggrin:
~ It takes a rad mama to be a father too ~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven